![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedoelde bv zoiets als flauwvallen; d'r wordt vanalles 'uitgeschakeld' om je hersens te beschermen. Zo duidelijker? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nee niet echt ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt slap worden door te weinig eten/glucose/ondergewicht. Maar dan gaan eerst dingen als reproductie (eisprong) ed uit, voordat je hersenen uit gaan (pas als je 'dood' bent en dan nog niet eens altijd). Ook als je bv in hongerstaking bent, worden nog je hersenen van glucose/ketonen voorzien. Ten koste van spierweefsel en vet.
||
Citaat:
Is lang geleden, weet even de term er niet meer voor ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
[edit] Sinus-caroticus syncope. Een normale reactie bij massage van de sinus caroticus is een verlangzaming van de hartslag of een bloeddrukdaling. Sommigen hebben echter een overgevoelige sinus caroticus, waarbij lichte carotiscompressie, soms al door een kraag kan resulteren in een hartstilstand of sterke bradycardie. Dus toch wat ik zei. Heeft dus ook te maken met bloeddruk verlaging. Je lokt dus een vagale reactie op, zelfde met dat water of oogdruk. Zelfde als je je adem inhoudt, dan merk je ook dat je hartslag langzamer gaat...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Parkinsonisme wil zeggen dat de patienten symptomen vertonen die kunnen passen bij de ziekte van Parkinson, maar ook bij andere afwijkingen van het pyramidaal systeem (een gedeelte van de hersenen wat voor een gedeelte van bewegingen zorgt. De ziekte van Parkinson is puur een ziekte waarbij er een bepaald gedeelte van dit pyramidaal systeem is aangedaan door 1 bepaalde oorzaak. Dit noem je dan de ziekte van Parkinson. Dit gedeelte van het systeem kan ook beschadigd raken door een infectie. Dit noem je geen ziekte van Parkinson, maar de patient vertoont dan wel parkinsonisme. Van de ziekte van Parkinson kan je psychische klachten krijgen ja. Deze zijn dan een uiting van de ziekte, maar elke ziekte kan in theorie een depressie geven. Dat is dus niet altijd duidelijk. Wat betreft schizofrenie. Daar is volgens mij niet echt een duidelijke relatie tussen. Wat betreft je laatste vraag. Durf ik niet te zeggen. Ik heb er geen problemen mee ![]()
||
Citaat:
Het is niet van belang voor zo ver ik weet. Het is een symptoom. Volgens mij heeft dat te maken met het autonome zenuwstelsel die ook aangetast kan zijn door Parkinson.
||
Citaat:
![]() Dat laatste is een stukje biochemie: Ondanks dat het een mooie stof is en goed helpt bij deze ziekte is het altijd anders dan het door het lichaam zelf gevormde dopamine. L-Dopa wordt in die regio die ziek is afgebroken. Tijdens die afbraak komt er een schadelijke stof vrij die dat gebied nog meer beschadigd. Nog meer achteruitgang dus. Maar als je gewoon dopamine blijft slikken merk je dat niet. Want je hebt gewoon dopamine. Als je stopt met de therapie heb je dus nog minder gezond weefsel dan eerst. Daarom is het dus slechter. Ja graag gedaan hoor ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
DE bloeddruk die wij op school leren is 120/ 80 maar dat komt bijna nooit voor.. als je je bloeddruk meet kijk je altijd eerst naar de onderdruk.. niet boven de 120 en niet onder de 50 (ik heb een keer 65/40 ofzo gehad en dat merk je toch wel in je hoofd) de bovendruk maakt niet zoveel uit, pas als je onderdruk te hoog is en blablablbla maar deze is prima!!
||
Citaat:
Maar de bovendruk maakt niet veel uit? Vroeger was de onderdruk het belangrijkste. Daarna was de bovendruk het belangrijkst. Tegenwoordig wordt er gekeken naar het verschil tussen die twee. De polsdruk. Bij zwangere vrouwen is de onderdruk juist weer belangrijk. Dus het wilt ook nog weleens verschillen.
|||
Citaat:
Maar een thuismeting is toch wel redelijk betrouwbaar. Mits je een armmanchet gebruikt en het een goed merk is. Thuis zenuwachtig zijn voor een bloeddrukmeting komt niet vaak voor. In de kliniek is dat natuurlijk anders. Citaat:
![]()
||
Citaat:
Voetschimmel tussen je tenen is meestal wat wittig en eczeem heeft een wat polymorf beeld. Dus wat schilfering gecombineerd met roodheid en eventuele krabeffecten. Als het op je voet zelf is het makkelijk. Een schimmelinfectie is goed afgrensbaar en vertoont randactiviteit. Dat wil zeggen dat de buitenste rand roder is dan het binnenste en meestal is die rand ook geschilferd.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik had helaas ook last van die bijwerkingen, werd namelijk misselijk en kreeg veel sneller wondjes. Ik zorgde wel dat als ik er meerdere op 1 dag nam er minstens 4 uur tussen zat en ik heb er geloof ik nooit meer dan 3 op 1 dag gehad. Paracetamol heb ik ook wel maar dat is zo vies als je het door moet slikken. Naproxen heeft zeker ongeveer dezelfde werking als Ibuprofen? En dat zal ik vast ook wel niet meer mogen slikken, want wat ik nog heb liggen is zeker 2 jaar oud. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vermoed dat ik dan weer naar de fysio of haptonoom moet en dat helpt wel even, maar als ik daar de straat weer uit fiets heb ik het weer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar zoals Roos ook al zei, kun je het beste met je huisarts overleggen, want langdurig gebruik van ibuprofen neemt de oorzaak niet weg, zorgt alleen voor vermindering van de symptomen
||
Citaat:
||
Citaat:
In ieder geval is het niet verstandig zoveel Ibuprofen te slikken. Ik heb het ook een periode veel geslikt, evenals Naproxen, maar ik zou echt proberen de oorzaak weg te nemen in plaats van te bestrijden. Het is niet normaal als je iedere dag zo'n pijnstiller moet slikken om te kunnen werken. Ga naar de dokter en zeur door, want aan symptoombestrijding heb je in dit geval weinig. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Geen referendum EU-verdrag Verwijderd | 151 | 27-09-2007 16:55 | |
Eten & Drinken |
Wat kan ik wel en niet eten? dark princess | 37 | 05-09-2005 18:20 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |