![]() |
||
Citaat:
![]() Laatste film die ik heb gezien was Evil Aliens; het downloaden waard want ik heb een paar keer goed gelachen ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maarre, ik vind Cruella Devill eigenlijk de ultieme Disney-schurk. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
The Majestic (2001)
Voor wie geïnteresseerd is in het oude Hollywood, of in de geschiedenis van de heksenjacht op communisten in de VS in de jaren ’50 (of, zoals ik, in beiden) is The Majestic het bekijken meer dan waard. Toch valt er het één en ander af te dingen op deze film. Ten eerste het feit dat het basisgegeven (geheugenverlies en persoonsverwisseling) wel erg vaak eerder is gebruikt in films. Ten tweede het feit dat alles in het verhaal uiteindelijk positief uitpakt en het mier- en mierzoete einde, compleet met opgeheven vingertje en misplaatst Amerikaans patriottisme. Afgezien daarvan, vond ik het niet erg om weer eens een ouderwetse Hollywood-film met een totaal happy end te zien. Eens in de zoveel tijd ben ik daar wel voor in de stemming en ach, het is wel leuk uitgewerkt. Bovendien speelt Jim Carrey hel overtuigend een serieuze rol, wat prettig is om naar te kijken, en die jaren ’50-sfeer doet het altijd goed bij mij. Score: 3/5 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik zag die film voor het eerst toen ik dertien was of zoiets, en ik ben nog steeds verliefd op nathalie portman.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Children of Men -
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() wil er toch nog wel naartoe ![]() |
![]() |
|
Ten things I hate about you (1999)
Verre van een meesterwerk, een tienerkomedie die door sommigen zelfs een ‘chick flick’ zal worden genoemd, maar toch… maar tóch… vond ik dit stiekem een heel erg leuke film en heb er best van genoten. Dat komt door het luchtige verhaal, enkele vermakelijke personages en leuke grappen en Joseph-Gordon Levitt en (vooral!) Larisa Oleynik en Julia Stiles in de hoofdrollen. Joseph ken ik nog uit de sitcom 3rd rock from the sun, waarin hij Tommy speelde. Hier speelt hij een soortgelijk personage (zij het dit keer niet buitenaards!). Hij wordt verliefd op de mooiste meid van de school, Bianca Stradford, gespeeld door Larisa… die in 3rd rock lange tijd de rol speelde van Tommy’s vriendinnetje Alissa Strudwick. Vandaar dat de chemie tussen hen zo goed is. Het is niet nodig de rest van het verhaal uitvoerig te beschrijven, want dat is heel eenvoudig en niet echt bijster bijzonder (hoewel men zegt dat het een hedendaagse bewerking is van Shakespearse’s ‘The taming of the shrew’). Het gaat om het enthousiasme waarmee de hoofdrollen gespeeld worden en de hoge vermakelijkheidsfactor. Tel daarbij op dat Julia Stiles en vooral Larisa Oleynik erg mooie, charmante verschijningen zijn en je hebt een leuke film die ik met plezier nog wel eens zou willen zien. Score: 3/5 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ontopic: Magnolia Goede film, maar dat wist ik al. Cotton club Onderhoudende film, met fijne muziek (maar iets te veel soms) en Tom Waits ![]() 21 grams Erg goede film. Wel een beetje erg veel ellende zonder een minuut iets leuks (daar heb ik in treurige films toch vaak wel even behoefte aan). Maar echt enorm goed gespeeld en hele mooie sfeer. Groundhog day zie Magnolia. |
![]() |
|
|