Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2006, 17:41
Carn
Carn is offline
Citaat:
Rooster schreef op 21-10-2006 @ 12:56 :
Die vond ik juist zo leuk omdat hij zo slecht was
Inderdaad, het blijft een zeer goed aangeklede B-actiefilm met gejatte boodschappen Maar Christian Bale en Sean Bean deden het toch best aardig.

Laatste film die ik heb gezien was Evil Aliens; het downloaden waard want ik heb een paar keer goed gelachen .
Oud 21-10-2006, 18:22
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
China Blue. Documentaire/film.

Super. Het is geen nieuws dat de werknemers in kledingfabrieken uitgebuit worden, maar het was toch wel een soort van schokkend om te zien. De uren die ze draaien, het hele kleine beetje geld wat ze daarvoor krijgen, het leven om het werken heen. Best indrukwekkend.
Oud 21-10-2006, 18:44
Tiño
Tiño is offline
The Devil Wears Prada

ja, wel aardige vrouwen film.meer niet.
Oud 21-10-2006, 18:54
Verwijderd
Kids return: fantastische kitano film, zoals we van em gewend zijn
Oud 21-10-2006, 20:13
Verwijderd
Inside Man, Jodie Foster en Clive Owen
Atlantis: Verzonken stad oid. Yay, tekenfilms
Oud 21-10-2006, 22:11
Uice
Uice is offline
The Little Mermaid.

Geweldig. Ursula is de beste Disneyschurk die er is, Eric is de beste Disneyprins die er is, Max is de beste Disneyhond die er is een Ariel is fucking heet.
Schitterende animatie, personages, muziek, verhaal. Nou ja. Perfecte film gewoon.
Oud 21-10-2006, 22:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Max haalt het niet bij Lady van Lady & Teh Tramp.
Oud 21-10-2006, 23:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-10-2006 @ 23:11 :
The Little Mermaid.

Geweldig. Ursula is de beste Disneyschurk die er is, Eric is de beste Disneyprins die er is, Max is de beste Disneyhond die er is een Ariel is fucking heet.
Schitterende animatie, personages, muziek, verhaal. Nou ja. Perfecte film gewoon.
Puur om bepaalde mensen te stangen zou ik nu een discussie op willen starten over alle punten die je net hebt benoemd.

Maarre, ik vind Cruella Devill eigenlijk de ultieme Disney-schurk.
Oud 22-10-2006, 06:55
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
The Devil Wears Prada

Ik heb me er een stuk beter mee vermaakt dan verwacht, alleen wat een eind

sanjuro

een minder vervolg, maar vooral de humor kon ik wel waarderen

Equilibrium is gewoon een vette film, basta!
Oud 22-10-2006, 10:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-10-2006 @ 00:39 :
Puur om bepaalde mensen te stangen zou ik nu een discussie op willen starten over alle punten die je net hebt benoemd.

Maarre, ik vind Cruella Devill eigenlijk de ultieme Disney-schurk.
Ja, Cruella staat idd ook wel hoog.
Oud 22-10-2006, 13:36
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-10-2006 @ 23:11 :
The Little Mermaid.

Eric is wel DE disneyprins. Maar vind Scar de grootste schurk aller tijden eigenlijk.
Oud 22-10-2006, 16:39
DanielC
DanielC is offline
Had ik al gezegd hoe goed ik Unforgiven vond? Nee? Heel goed dus.
Oud 22-10-2006, 17:19
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
P.TIL schreef op 21-10-2006 @ 17:36 :
Kijk jij altijd dat soort films, Qimm?
Hoezo 'dat soort films'?
Oud 22-10-2006, 18:06
Verwijderd
Gegen die Wand

Op zich wel een aardige film, maar het was soms iets te geforceerd, met alle ellende die zich in één keer over de hoofdrolspelers uitstort. Ook kwam de snelle montage (in bijv. dansscènes) wat popi over. Mij bekroop het gevoel het allemaal al eens eerder te hebben gezien, en de film was vrij voorspelbaar. Desalniettemin een onderhoudende film, door o.a. het goede acteerwerk.

7/10
Oud 22-10-2006, 20:52
Floris_22
Floris_22 is offline
A View To A Kill

De laatste "echte" James Bond, al is deze minder dan voorgaande. Minder actie en minder mooie vrouwen.
Maar de gehele film boeit niet zoals voorgaande James Bond films. Roger Moore is ook duidelijk minder dan in zijn voorgaande Bond films. Vetste scene vind plaats vind op de "eiffeltoren". Helaas duurt deze veel te kort.

Laatst gewijzigd op 22-10-2006 om 21:15.
Oud 22-10-2006, 22:50
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Walk the Line

geweldige film! ik kende de muziek van johnny cash wel een beetje maar niet heel goed, maar door deze film ben ik echt fan geworden. acteerwerk is geweldig van joaquin pheonix en reese witherspoon! ik vind het een prachtige biografie van een muzieklegende.

8/10
Oud 23-10-2006, 08:48
DanielC
DanielC is offline
Omdat het kuroswa herkijkweek is Yojimbo weer bekeken.
Oud 23-10-2006, 10:08
Verwijderd
Brokeback Mountain
Het verhaal vind ik goed, al vind ik het af en toe iets te lang duren.
Oud 23-10-2006, 14:19
Verwijderd
Det Sjunde Inseglet (The Seventh Seal)

Sja, ik weet het niet. Ingmar Bergman's films hebben me nooit zó aangesproken als dat ze zouden 'moeten', getuige de hoge waardering door filmliefhebbers. Al eerder zag ik Wild Strawberries, Persona en Fanny och Alexander, maar die vond ik ook niet gewéldig.

Bij deze film verwachtte ik dat het schaakspel met de Dood centraal zou staan, maar het plot verspreidt zich over meerdere personages, die niet allemaal even interessant zijn. De film kon me dan ook niet altijd boeien. Bovendien, zo diepzinnig en 'raak' als de film wordt beschouwd (op filosofisch/existentialistisch vlak) vond ik het absoluut niet.

Mensen die de genialiteit van de film wel beseffen, verlicht mij!
Oud 23-10-2006, 15:27
mjk
mjk is offline
Good Will Hunting. Eens een wat meer feel-goodmovie. 4 sterren. Goede film, enkele leuke filosofische gedachten, heel aardig verhaal, mooie sfeer, robin williams.
Oud 23-10-2006, 18:12
Welgemeend
Welgemeend is offline
Big Trouble in Little China (1986)

Geniaal, ontzettend tongue-in-cheek, maar ook een subtexts over racisme en stereotypen, Kurt Russel is ook weergaloos als de domme en sterke all-american truckdriver, wiens maatje Wang het vechten eigenlijk voor zijn rekening neemt omdat Jack ieder gevecht mist :').

Léon (1994)

Stylistisch meesterwerk.
Oud 23-10-2006, 18:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
The Majestic (2001)

Voor wie geïnteresseerd is in het oude Hollywood, of in de geschiedenis van de heksenjacht op communisten in de VS in de jaren ’50 (of, zoals ik, in beiden) is The Majestic het bekijken meer dan waard.

Toch valt er het één en ander af te dingen op deze film. Ten eerste het feit dat het basisgegeven (geheugenverlies en persoonsverwisseling) wel erg vaak eerder is gebruikt in films. Ten tweede het feit dat alles in het verhaal uiteindelijk positief uitpakt en het mier- en mierzoete einde, compleet met opgeheven vingertje en misplaatst Amerikaans patriottisme.

Afgezien daarvan, vond ik het niet erg om weer eens een ouderwetse Hollywood-film met een totaal happy end te zien. Eens in de zoveel tijd ben ik daar wel voor in de stemming en ach, het is wel leuk uitgewerkt. Bovendien speelt Jim Carrey hel overtuigend een serieuze rol, wat prettig is om naar te kijken, en die jaren ’50-sfeer doet het altijd goed bij mij.

Score: 3/5
Oud 23-10-2006, 19:42
Verwijderd
Gladiator

Lang geleden, maar nog steeds fijn om te bekijken.
Oud 23-10-2006, 19:55
Martiño
Martiño is offline
Hoodwinked
Erg leuke roodkapje-vertelling. Originele grapjes, origineel verhaal. Jammer dat het niveau van de animatie het niet haalt bij andere animatiefilms. Als dat beter was, had het zich kunnen meten met Pixar en Dreamworks. Aanrader voor melige tv-avond.

Corpse Bride
Aardige burton animatie film. Redelijke plot, leuke animatie, leuke grapjes, maar niet dat je zegt van "nou, dat is er nu een die echt mijlenver boven de anderen uitspringt". Wel aan te raden.
Oud 23-10-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-10-2006 @ 19:23 :
Toch valt er het één en ander af te dingen op deze film.
overal jeuk
Oud 23-10-2006, 21:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 23-10-2006 @ 21:09 :
overal jeuk
neem eens een bad
Oud 23-10-2006, 22:45
ragdoll
ragdoll is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 23-10-2006 @ 19:12 :
Léon (1994)

Stylistisch meesterwerk.
<3
ik zag die film voor het eerst toen ik dertien was of zoiets, en ik ben nog steeds verliefd op nathalie portman.
Oud 23-10-2006, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-10-2006 @ 22:19 :
neem eens een bad
bedankt voor de tip, daar heeft een mens iets aan
Oud 23-10-2006, 23:40
Dexter_M
Dexter_M is offline
Keaping up with the steins

Wel grappige film, vooral Jeremy Piven
Oud 24-10-2006, 08:14
suvórov
suvórov is offline
Thank you for smoking, kwam ermee weg.

Oh en daarvoor Click. Wat een beroerde, trieste boel was dat.

Laatst gewijzigd op 24-10-2006 om 08:24.
Oud 25-10-2006, 07:43
DanielC
DanielC is offline
Children of Men -

Citaat:
DanielC schreef op 23-07-2006 @ 18:04 :
Lijkt me niet heel geweldig, maar ik ga natuurlijk wel even kijken.
Meh, niet echt geweldig. Het ziet er vooral erg mooi uit, en King Crimson in je soundtrack proppen is ook een plus. Voorderest kon ik nergens echt bij betrokken raken en kwam de film ook diepgang te kort om dit te compenseren. Helaas; leuk concept, matig uitgewerkt. 6.5
Oud 25-10-2006, 09:57
Ceridwen
Ceridwen is offline
Cars
Mjoa wel leuk 6,5
Oud 25-10-2006, 12:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Brokeback Mountain

Eindelijk gezien op mijn eigen dvd'tje, heerlijk
Oud 25-10-2006, 12:54
Verwijderd
Dolls, niet je typische takeshi kitano film, ik miste ook de diepgang van veel personages, tis echter wel het bekijken waard 3/5
Oud 25-10-2006, 14:00
Verwijderd
Filmmarathon met de klas gehad (maar vrij veel tijd verloren aan het vieren van een verjaardag van een van ons, het maken van oud-Hollandsche hapjes en meer)
Gezien:

Transamerica
Wel een aardige film. Onderwerp en verhaal deden me niet bijzonder veel, maar ik vond haar als (als hem/haar) wel erg goed spelen. Verder ook wel verschillende komische situaties.

Boogie nights
Wow, wat een toffe film! Supergoede sfeer, bijzonder komisch en bijzonder heftig en vervolgens nog een soort van happy end. Erg veel van genoten.

en als klap op de vuurpijl:
De kleine zeemeermin
Ja, leuk natuurlijk. Vooral jeugdsentiment.
Oud 25-10-2006, 17:56
Poulette
Poulette is offline
Citaat:
Chick Rock schreef op 25-10-2006 @ 13:31 :
Brokeback Mountain
y)
Had t eigenlijk anders verwacht.
Oud 25-10-2006, 17:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
Return of the aliens: The deadly spawn - 4/10

Moehahahahahaha! Wat een slechte film. Amateuristische special effects, veel gore, slecht acteerwerk. Best vermakelijk.
Oud 25-10-2006, 19:57
Velma
Velma is offline
13 going on 30

Hollywood is shit
Oud 25-10-2006, 20:33
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Hard Candy.

Geweldig. Vooral het spel van de hoofdrolspeelster. Het kwam alleen voor mij niet duidelijk uit de verf waarom ze het nu precies deed. Ja, voor alle slachtoffers, maar daarnaast?
Oud 25-10-2006, 20:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 25-10-2006 @ 15:00 :
en als klap op de vuurpijl:
De kleine zeemeermin
Ja, leuk natuurlijk. Vooral jeugdsentiment.
Los van jeugdsentiment is het ook een geweldige film hoor.
Oud 25-10-2006, 22:59
Floris_22
Floris_22 is offline
Click

Och ja, er zaten wel leuke stukjes in. Verder werd het halverwege toch iets te serieus.

Twelve O'clock High

Fantastische film en een geweldige rol die Gregory Peck neerzet.
Oud 27-10-2006, 13:19
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
DanielC schreef op 25-10-2006 @ 08:43 :
Helaas; leuk concept, matig uitgewerkt. 6.5
net als de trailer deed vermoeden, jammer
wil er toch nog wel naartoe
Oud 27-10-2006, 18:50
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
http://www.taxidermia.hu

en ik vond het kankergaaf.
Oud 27-10-2006, 19:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ten things I hate about you (1999)

Verre van een meesterwerk, een tienerkomedie die door sommigen zelfs een ‘chick flick’ zal worden genoemd, maar toch… maar tóch… vond ik dit stiekem een heel erg leuke film en heb er best van genoten. Dat komt door het luchtige verhaal, enkele vermakelijke personages en leuke grappen en Joseph-Gordon Levitt en (vooral!) Larisa Oleynik en Julia Stiles in de hoofdrollen.

Joseph ken ik nog uit de sitcom 3rd rock from the sun, waarin hij Tommy speelde. Hier speelt hij een soortgelijk personage (zij het dit keer niet buitenaards!). Hij wordt verliefd op de mooiste meid van de school, Bianca Stradford, gespeeld door Larisa… die in 3rd rock lange tijd de rol speelde van Tommy’s vriendinnetje Alissa Strudwick. Vandaar dat de chemie tussen hen zo goed is.

Het is niet nodig de rest van het verhaal uitvoerig te beschrijven, want dat is heel eenvoudig en niet echt bijster bijzonder (hoewel men zegt dat het een hedendaagse bewerking is van Shakespearse’s ‘The taming of the shrew’). Het gaat om het enthousiasme waarmee de hoofdrollen gespeeld worden en de hoge vermakelijkheidsfactor. Tel daarbij op dat Julia Stiles en vooral Larisa Oleynik erg mooie, charmante verschijningen zijn en je hebt een leuke film die ik met plezier nog wel eens zou willen zien.

Score: 3/5
Oud 28-10-2006, 09:29
Verwijderd
Volver
Leuk, maar er zijn betere films van Almodóvar
Oud 28-10-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 25-10-2006 @ 21:47 :
Los van jeugdsentiment is het ook een geweldige film hoor.
Dat zal ik ook niet ontkennen.

ontopic:

Magnolia
Goede film, maar dat wist ik al.

Cotton club
Onderhoudende film, met fijne muziek (maar iets te veel soms) en Tom Waits

21 grams
Erg goede film. Wel een beetje erg veel ellende zonder een minuut iets leuks (daar heb ik in treurige films toch vaak wel even behoefte aan). Maar echt enorm goed gespeeld en hele mooie sfeer.

Groundhog day
zie Magnolia.
Oud 28-10-2006, 18:53
mjk
mjk is offline
Goodfellas, heel goede film. Paar briljante one-liners en quotes, alles was eigenlijk wel goed aan deze film. Vooral de openingsscène, onvergetelijk
Oud 28-10-2006, 18:55
Severus
Severus is offline
"The Abyss" op RTL 7 (eergisteren), die viel wel mee. Ik had 'm al eens een keer gezien, dus.
Oud 28-10-2006, 23:29
JanDeVries
JanDeVries is offline
Desperado

Oud 28-10-2006, 23:49
muisje1986
muisje1986 is offline
Antz, was zaterdag op tv en het was tof
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten