Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2006, 15:27
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-10-2006 @ 16:12 :

-Superioriteitswaanzin. Kijk naar mafkezen als Sherpao. Helaas gaat het daarbij niet alleen om internet crackpots, maar ook mensen die dat serieus zo zien.
Ik dacht serieus dat hij dat voor de grap deed maar hij meent het dus echt?
Advertentie
Oud 12-10-2006, 15:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 12-10-2006 @ 16:27 :
Ik dacht serieus dat hij dat voor de grap deed maar hij meent het dus echt?
Het geval van Sherpao kan ik niet van op afstand beoordelen, maar ik weet wel dat ik in echte discussie moslims tegen ben gekomen die aan superioriteitswaanzin lijden.
Oud 12-10-2006, 15:31
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 12-10-2006 @ 16:12 :
Wat is het trouwens voor een zonderlinge reflex, beste Rollo, ineens de joden er weer bij te slepen? Wat hebben de joden met deze kwestie te maken? Als de joden al een probleem vormden, dan doet dat niets toe of af aan de problemen van de islamisering (of je die problemen nu wel of niet aanneemt). Of vermoed je dat iedereen die kanttekeningen bij de Islam zet onderdeel uitmaakt van het zionistische complot tegen de moslims? Op mijn beurt zeg ik: bespaar me.
Dat hele zionistische complot is er geen eens. Wat ik om me heen zie is dat men gewoon in een joodse gemeenschap leeft en gewoon zijn ding doet zonder anderen daar mee van last te zijn. Natuurlijk sluit men zich niet helemaal af want er kan best een babbeltje met de christelijke of weet ik veel wat voor gelovige buurman bij hoor maar qua cultuur en religie is het altijd zeer besloten. Als wij bijvoorbeeld gaan vasten gaan we daar niet zo een hype van maken als met rammadan en sturen we al helemaal geen goedkope kinderachtige rapper naar foxkids om daar over te vertellen.
Oud 12-10-2006, 15:32
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 12-10-2006 @ 16:00 :
Ik vind overigens je vergelijking van ageren tegen anti-semitisme (moge dat op punten ook overdreven zijn, zeker) met het ageren tegen schending van de eigen godsdienst nogal debiel.
Het is niet geheel analoog aan elkaar, maar als het om vrijheid van meningsuiting gaat is het principe hetzelfde.

Citaat:
En als je dat Duitse artikel echt gelezen had, dan kon jou de volgende alinea niet zijn ontgaan:
Dat doet er allemaal weinig aan af. De Winter zal dat ongetwijfeld ook weleens gedaan hebben. Ik kan het natuurlijk mis hebben, ik ga slechts af op de informatie uit dat artikel.
Citaat:
MickeyV schreef op 12-10-2006 @ 16:12 :
Wat is het trouwens voor een zonderlinge reflex, beste Rollo, ineens de joden er weer bij te slepen? Wat hebben de joden met deze kwestie te maken? Als de joden al een probleem vormden, dan doet dat niets toe of af aan de problemen van de islamisering (of je die problemen nu wel of niet aanneemt). Of vermoed je dat iedereen die kanttekeningen bij de Islam zet onderdeel uitmaakt van het zionistische complot tegen de moslims? Op mijn beurt zeg ik: bespaar me.
Ja, er zijn allerlei dubieuze figuren die meteen over joden beginnen, maar als je vindt dat joden niet anders behandeld horen te worden als moslims of weet ik veel wie dan kun je er in dit geval toch moeilijk aanstoot aan nemen. Islamitische tirannie is hier net zo'n holle frase als zionistisch complot.
Oud 12-10-2006, 15:42
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Nou ja, dan die militante ideeën over identiteit en het overdreven verdedigen daarvan illustreren met een aantal voorbeelden.
-Vrouwen geen hand geven en een rel trappen als daar aanstoot aan genomen wordt. Religie gaat daar dus boven fatsoen.
-Eigen scholen verdedigen tegen kritiek zonder enig ingaan op inhoudelijke aspecten van die kritiek. Kijk bijvoorbeeld hoe het boek Haram van Fenny Brinkman geridiculiseerd werd.
-Claimen dat er iets bestaat als een recht om religie te uiten ten koste van, zie ook eerste punt. Tenminste, ik heb nog nooit een niet-islamiet horen claimen dat iets zou mogen ten koste van anderen op basis van de vrijheid van religie. Kijk bijvoorbeeld naar de rel die elke keer ontstaat als er weer iemand op perfect acceptabele gronden het dragen van sluiers wil beperken.
-Superioriteitswaanzin. Kijk naar mafkezen als Sherpao. Helaas gaat het daarbij niet alleen om internet crackpots, maar ook mensen die dat serieus zo zien.
-Totale onkunde om feilbaarheid in te zien. Ga maar eens tellen hoe vaak beweerd wordt dat de koran en de islam onfeilbaar zijn. De gevolgen van die veronderstelling zijn te illustreren met sappige voorbeelden van gevolgen, zoals het vermoorden van verkrachtingsslachtoffers terwijl daders vrijuit gaan.
Deze zaken betreur ik allemaal, maar dit is ongeveer zo representatief voor de moslims als Verdonk voor 'de Nederlanders'.
Oud 12-10-2006, 15:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 12-10-2006 @ 16:42 :
Deze zaken betreur ik allemaal, maar dit is ongeveer zo representatief voor de moslims als Verdonk voor 'de Nederlanders'.
Uiteraard praten we niet over zaken die over de hele linie spelen. Echter wel over zaken die grootschalig zijn om aanpak of discussie te rechtvaardigen.
Oud 12-10-2006, 16:28
juno
juno is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 12-10-2006 @ 16:42 :
Verdonk kan op de nodige tegenstand rekenen van nederlanders die het niet met haar eens zijn. Maar types als Sherpao of die gekke imam die handen van vrouwen weigert te schudden, daar hoor je nou nooit eens een gewone moslim tegen ageren.

Dus dan ga ik toch mijn vraagtekens plaatsen in hoeverre ze inderdaad niet representatief zijn voor de doorsnee moslim hier, (wat ik van harte hoop), want die doet nooit eens zijn mond open. Wie zwijgt stemt immers toe?
Oud 12-10-2006, 16:42
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 12-10-2006 @ 16:32 :
Het is niet geheel analoog aan elkaar, maar als het om vrijheid van meningsuiting gaat is het principe hetzelfde.
Ik zie geen relevante overeenkomst. Ik ben het er best mee eens dat ontkenning van bijv. de holocaust gedekt wordt door de vrijheid van meningsuiting, maar dat is het punt hier helemaal niet. Je haalt twee kwesties door elkaar. Het enige wat men de Joodse gemeenschap zou kunnen verwijten, is dat ze soms, uit een zekere, niet onbegrijpelijke maar toch vervelende overgevoeligheid nogal overdreven reageert op anti-semitische uitlatingen (ik ben zelf ook geen fan van Leon de Winter). En zeker zullen er Joden (en niet-Joden) zijn die ontkenning van de holocaust strafbaar willen stellen. Daar ben ik het ook niet mee eens. Maar als dat al een probleem is, sterker, al zouden de Joden het grootste probleem dat er was zijn, dan staat dat geheel los van het probleem waar wij het over hebben.

Dat probleem bestaat er in dat stukje bij beetje, langzaam maar zeker, islamitische ideeën en normen die slecht verenigbaar zijn met enkele kernnormen van de West-Europese staten, die kernnormen verdringen. Dan gaat het dus niet alléén om de vrijheid van meningsuiting (waarvoor een rigide Islam echt wel een serieuzere bedreiging vormt dan een evt. verbod op ontkenning van de holocaust, ik bedoel, jezus, wat is dat nou voor lulvergelijking man).
En in dit opzicht vormen de joden geen probleem. Keurige mensen. Nooit last van.

Citaat:
Ja, er zijn allerlei dubieuze figuren die meteen over joden beginnen,
Ja, dat blijkt wel weer. Het blijft mij onduidelijk waarom je de joden ter sprake moest brengen.
Oud 12-10-2006, 16:45
juno
juno is offline
Omdat moslims een hekel heben aan joden, dus wie voor moslims is, is tegen joden.
Oud 12-10-2006, 16:50
MickeyV
MickeyV is offline
Yep. Dat lijkt zeker het geval. Net een Pavlov reactie: zeg "islam heeft hier en hier een probleem" -> "Nein! die Juden!! die Juden!!11!".
Oud 12-10-2006, 17:42
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 12-10-2006 @ 17:45 :
Omdat moslims een hekel heben aan joden, dus wie voor moslims is, is tegen joden.
Wat zit jij ongeneerd je haatgevoelens jegens moslims te spuien!!!!
Oud 12-10-2006, 17:43
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 12-10-2006 @ 17:28 :
Maar types als Sherpao
Types als Sherpao?!
Oud 12-10-2006, 18:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb me heel lang zitten inhouden en laat de rest voor wat het is, want je stelt je op als de zeloot waar je 'de' moslim voor verslijt, maar hier moest ik toch even op reageren:

Citaat:
Het mooie van synagoges is dat je ze pas als zodanig herkent wanneer je binnentreedt. In Nederland althans.
En dat schaadt jou omdat...?

Je moet eens komen kijken hoeveel lelijke gebouwen er bij ons in Helmond staan. Afschuwelijk gewoon. Allemaal niet-Islamitische gebouwen. Gedrochten zijn het. En ik heb het vermoeden dat dit soort gedrochten zich niet tot Helmond beperken. Maar als het een Islamitisch gebouw is, is het opeens een probleem?

Kerel, zeg dan gewoon dat je anti-Islamitisch bent. Kom er gewoon voor uit.
Oud 12-10-2006, 18:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
*lijst*
Vul hier nu in plaats van 'moslims' het woordje 'christenen' in en het gaat ook op.

Citaat:
juno schreef op 12-10-2006 @ 17:28 :
Verdonk kan op de nodige tegenstand rekenen van nederlanders die het niet met haar eens zijn. Maar types als Sherpao of die gekke imam die handen van vrouwen weigert te schudden, daar hoor je nou nooit eens een gewone moslim tegen ageren.

Dus dan ga ik toch mijn vraagtekens plaatsen in hoeverre ze inderdaad niet representatief zijn voor de doorsnee moslim hier, (wat ik van harte hoop), want die doet nooit eens zijn mond open. Wie zwijgt stemt immers toe?
Moet je eens de tv aanzetten of een krant openslaan, dan hoor je die moslims er wel tegen ageren.

Laatst gewijzigd op 12-10-2006 om 18:26.
Oud 13-10-2006, 00:41
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-10-2006 @ 19:22 :

Kerel, zeg dan gewoon dat je anti-Islamitisch bent. Kom er gewoon voor uit.
Ja, ik was even bang dat ik dat te subtiel had gezegd maar gelukkig kun jij goed tussen de regels door lezen.

Ik maak er nou niet echt een geheim van dat ik een hekel aan religies -dus zeker ook aan de Islam- heb:

Citaat:

maar een afwerende houding tegenover religie in het algemeen, en tegenover de virulente Islam in het bijzonder, houd ik beslist voor geboden.

De Islam onderscheidt zich van andere hier te lande aangehangen religies door zijn in toenemende mate nadrukkelijke aanwezigheid.
Oud 13-10-2006, 12:37
MickeyV
MickeyV is offline
Ja! AH gaat nu ook Halalvlees verkopen! Yes! Weer een onverwinninkje voor onze islamitische primitievelingen.

Toch gek hè? Voor de Joden moet het voedsel ook kosjer zijn, en voor de Joden zijn varkens ook onrein. Maar Britse banken hoefden niet voor de Joden de spaarvarkens van hun gevels te halen, en AH ging niet voor de Joden kosjer/halal vlees verkopen.
Oud 13-10-2006, 12:42
Verwijderd
Hahahahahaha! Wat een zielige kerel ben je ook!

Stel je voor dat supermarkten gewenste/gevraagde producten verkopen.

Psssst, en niet alleen de AH verkoopt Halal-food. Beetje bij beetje nemen de moslimss!! alles over.
Oud 13-10-2006, 12:43
Verwijderd
Lekker en laag heb je halal vlees, vroeger verkochten ze ook halalvlees in de jumbo. Nu alleen nog halal kip. Charly Chui gebruikt halal kip. We Muslims will dominate the world

Oud 13-10-2006, 12:46
Verwijderd

:')
Oud 13-10-2006, 12:55
MickeyV
MickeyV is offline
Puur en lekker aan de lopende band onverdoofde schapen de halzen doorsnijden. Een verheven beeld, de Islam beslist waardig.
Oud 13-10-2006, 12:56
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 13-10-2006 @ 13:55 :
Puur en lekker aan de lopende band onverdoofde schapen de halzen doorsnijden. Een verheven beeld, de Islam beslist waardig.
Komt er dadelijk een link naar http://www.islamrocks.org/halalisgoe...nerniksvanjoh.
Oud 13-10-2006, 12:57
MickeyV
MickeyV is offline
Oud 13-10-2006, 13:08
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mickey, dramaqueen.
Oud 13-10-2006, 13:09
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 13-10-2006 @ 13:37 :
en AH ging niet voor de Joden kosjer/halal vlees verkopen.
Maar wel Jodenkoeken! Yummie....
Oud 13-10-2006, 13:12
Levitating Nun
Wat een jodestreek!
Oud 13-10-2006, 13:19
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 13-10-2006 @ 13:42 :
Beetje bij beetje nemen de moslimss!! alles over.
Ik denk toch niet dat de Islam zo parasiterend is. De Islam is nu gewoon een beetje een overdreven aanwezige minderheid. Zie het als een kleuterklas waar 1 jongetje met ADHD in zit, die eist ook alle aandacht op maar naarmate hij ouder is zal hij zijn gedrag matigen. Ik denk en hoop dat dat met de Islam in Nederland ook het geval zal zijn. Zo slecht is het hier immers niet.
Oud 13-10-2006, 13:28
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 13-10-2006 @ 14:19 :
Ik denk toch niet dat de Islam zo parasiterend is. De Islam is nu gewoon een beetje een overdreven aanwezige minderheid. Zie het als een kleuterklas waar 1 jongetje met ADHD in zit, die eist ook alle aandacht op maar naarmate hij ouder is zal hij zijn gedrag matigen. Ik denk en hoop dat dat met de Islam in Nederland ook het geval zal zijn. Zo slecht is het hier immers niet.
In dit geval heeft het jongetje niet eens ADHD, maar zijn er een aantal politici en fanatici geweest die het jongentje in die rol geschopt hebben.
Oud 13-10-2006, 13:31
ijscoman
ijscoman is offline
Ik dacht toch dat in Nederland het klimaat toch nog wel wat gematigd was. Het is volgens mij meer omdat het jongetje ADHD heeft het wat extremer reageerd op bepaalde dingen.
Oud 13-10-2006, 15:08
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-10-2006 @ 14:08 :
Mickey, dramaqueen.
Bedankt voor deze inhoudelijke en terzake doende opmerking. Wanneer Europa een islamitische confederatie is, kom ik je persoonlijk bedanken, samen met alle onverdoofd geslachte schapen en geburkade vrouwen.
Oud 13-10-2006, 15:24
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 13-10-2006 @ 16:08 :
Bedankt voor deze inhoudelijke en terzake doende opmerking. Wanneer Europa een islamitische confederatie is, kom ik je persoonlijk bedanken, samen met alle onverdoofd geslachte schapen en geburkade vrouwen.
Ja inderdaad. Je kunt beter dieren een kamer inschoppen en electrocuteren. Vrouwen moet je uitkleden en achter ramen zetten.

Heerlijk zo'n losbandig leven, zonder verplichtingen. Gewoon lekker ongeinteresseerd als ondankbare ziellozen leven. Prachtig!!

Oud 13-10-2006, 15:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 13-10-2006 @ 13:42 :
Hahahahahaha! Wat een zielige kerel ben je ook!
Goed idee, bevestig het oordeel dat Moslims niet in staat zijn het minste respect te tonen naar critici nog maar eens.

Wat je ook doet, zorg ervoor de je niet de meest wijze bent die zelfs harde kritiek inhoudelijk kan weerleggen.
Oud 13-10-2006, 15:27
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 16:24 :
Goed idee, bevestig het oordeel dat Moslims niet in staat zijn het minste respect te tonen naar critici nog maar eens.

Wat je ook doet, zorg ervoor de je niet de meest wijze bent die zelfs harde kritiek inhoudelijk kan weerleggen.
Welk kritiek levert hij dan! lol

Heerlijk dat hokjes denken van jou.
Oud 13-10-2006, 15:30
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 16:24 :

De pot en de ketel
Oud 13-10-2006, 15:35
Verwijderd
Moslims, terroristen, nemen de boel over, generalisatie na generalisatie.. blablablabla, boe! Burqa, onderdrukkers!

"Maar..."

ZIE JE WEL, ZE KUNNEN ECHT NIET TEGEN KRITIEK HE!

Moslims worden dan ook met respect bekritiseerd hier.
Jongen, ik word doodziek van jouw schaamteloze doch hypocriete gedrag. Je bent een hopeloos gevalletje vandaar dat ik me al tijden inhoud om nog op jouw gebrabbel in te gaan.
Oud 13-10-2006, 15:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 13-10-2006 @ 16:35 :
Moslims worden dan ook met respect bekritiseerd hier.
Jongen, ik word doodziek van jouw schaamteloze doch hypocriete gedrag. Je bent een hopeloos gevalletje vandaar dat ik me al tijden inhoud om nog op jouw gebrabbel in te gaan.
Je hoeft niet direct te gaan schelden, ik raadde je toch al sterk af om de meest wijze partij te spelen en gewoon lekker ordinair te doen? Het is niet alsof ik je onrealistische verwachtingen stel hoor, het enige dat ik doe is erop wijzen dat er naast jouw benadering een betere benadering bestaat.
Oud 13-10-2006, 15:46
Levitating Nun
Citaat:
Dramaqueen.
Oud 13-10-2006, 15:46
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 16:44 :
Je hoeft niet direct te gaan schelden, ik raadde je toch al sterk af om de meest wijze partij te spelen en gewoon lekker ordinair te doen? Het is niet alsof ik je onrealistische verwachtingen stel hoor, het enige dat ik doe is erop wijzen dat er naast jouw benadering een betere benadering bestaat.
Volgens mij heb jij serieuze problemen met lezen. Ik heb nergens scheldwoorden gezien. Ga terug naar school.
Oud 13-10-2006, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Dude zolang er zelfs een burgerking is in de heilige stad Mekka, vind ik dat je je mond moet houden.
Oud 13-10-2006, 16:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 16:44 :
Waar precies maakt Mickey een punt dan? Is er inderdaad sprake van een islamisering van Europa? Geloof jij ook dat moslims streven naar een groots islamitisch rijk en dat Europa binnekort ook zal worden ingenomen? Ben jij bang voor het uitbreiden van het islamitische 'ras'? Geloof je ook dat moslims speciale krachten hebben die ervoor zorgen dat langzamerhand iedereen rekening met ze zal houden of nog erger hun regels zal naleven? Hoe verklaar je dat? Zo ja, wat wil je er tegen doen?
Oud 13-10-2006, 16:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 13-10-2006 @ 17:06 :
Waar precies maakt Mickey een punt dan? Is er inderdaad sprake van een islamisering van Europa? Geloof jij ook dat moslims streven naar een groots islamitisch rijk en dat Europa binnekort ook zal worden ingenomen? Ben jij bang voor het uitbreiden van het islamitische 'ras'? Geloof je ook dat moslims speciale krachten hebben die ervoor zorgen dat langzamerhand iedereen rekening met ze zal houden of nog erger hun regels zal naleven?
Nee hoor, er is slechts sprake van een kleine marginale groep moslims die vanwege onderbuiksentimenten zich afzet tegen Nederland ten koste van alles. (zie mijn opmerking tegenover Sherpao in een ander topic, de term ken je zonder twijfel) Maar dat was niet waar ik op in ging, ik raadde slechts Firdaus aan om vooral niet de meest wijze partij te zijn en vooral denigrerend te blijven reageren, dit om de beelden die leven over moslims verder te bevestigen.

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 16:21.
Oud 13-10-2006, 16:18
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 13-10-2006 @ 16:24 :
Ja inderdaad. Je kunt beter dieren een kamer inschoppen en electrocuteren. Vrouwen moet je uitkleden en achter ramen zetten.

Heerlijk zo'n losbandig leven, zonder verplichtingen. Gewoon lekker ongeinteresseerd als ondankbare ziellozen leven. Prachtig!!

[afbeelding]
Citaat:
Sherpao schreef op 13-10-2006 @ 16:27 :
Welk kritiek levert hij dan! lol

Heerlijk dat hokjes denken van jou.

Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 13-10-2006 @ 16:30 :
De pot en de ketel
Oud 13-10-2006, 16:18
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 17:13 :
Nee hoor, er is slechts sprake van een kleine marginale groep moslims die vanwege onderbuiksentimenten zich afzet tegen Nederland ten koste van alles. (zie mijn opmerking tegenover Sherpao in een ander topic) Maar dat was niet waar ik op in ging, ik raadde slechts Firdaus aan om vooral niet de meest wijze partij te zijn en vooral denigrerend te blijven reageren, dit om de beelden die leven over moslims verder te bevestigen.
Hahahahaha, ga zo door.
Oud 13-10-2006, 16:26
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 13-10-2006 @ 17:18 :
Hahahahaha, ga zo door.
gast, hij heeft gewoon gelijk hoor.
Oud 13-10-2006, 16:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 12-10-2006 @ 17:42 :

Dat probleem bestaat er in dat stukje bij beetje, langzaam maar zeker, islamitische ideeën en normen die slecht verenigbaar zijn met enkele kernnormen van de West-Europese staten, die kernnormen verdringen. Dan gaat het dus niet alléén om de vrijheid van meningsuiting (waarvoor een rigide Islam echt wel een serieuzere bedreiging vormt dan een evt. verbod op ontkenning van de holocaust, ik bedoel, jezus, wat is dat nou voor lulvergelijking man).
Nou, bijna alle voorbeelden die je hebt aangehaald hadden met vrijheid van meningsuiting te maken, en daar ga ik dan ook op in. Ik heb verder helemaal geen vergelijking met de ontkenning op de holocaust gemaakt, maar benadrukt dat er een heleboel rechtzaken aangespannen zijn door mensen die van mening waren dat joden beledigd werden. Nu worden de 'kernnormen van de West-Europese staten' van stal gehaald en hebben mensen als jij hun mond vol van vrijheid van meningsuiting, maar als het om joden of (zoals onlangs bij een show van Madonna) christenen gaat, dan maakt men zich daar ineens een stuk minder druk om. Nee, de kernnormen van de West-Europese staten zijn alleen in gevaar bij moslims. Alsof alle niet-moslims zijn het over die normen eens zijn.
Citaat:
MickeyV schreef op 12-10-2006 @ 17:42 :
Ja, dat blijkt wel weer. Het blijft mij onduidelijk waarom je de joden ter sprake moest brengen.
Jij bracht een Duitse schrijver ter sprake wiens joodse achtergrond en z'n strijd tegen het anti-semitisme jij van belang achtte voor de discussie. Maar als ik het feit ter sprake breng dat er joden of mensen namens hen zijn die anderen voor het gerecht hebben gesleept, dan schiet je in de stress:
Citaat:
MickeyV schreef op 12-10-2006 @ 17:50 :
Yep. Dat lijkt zeker het geval. Net een Pavlov reactie: zeg "islam heeft hier en hier een probleem" -> "Nein! die Juden!! die Juden!!11!".
Over een Pavlov reflex gesproken. Moslims worden gepresenteerd als kwaadaardige primitievelingen die de boel willen overnemen, maar god verhoede dat ik zeg dat er joden zijn die mensen hebben aangeklaagd. Om maar in religieuze sferen te blijven:

"En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?"

Het zou voor jou geschreven kunnen zijn.
Citaat:
MickeyV schreef op 13-10-2006 @ 13:37 :

Toch gek hè? Voor de Joden moet het voedsel ook kosjer zijn, en voor de Joden zijn varkens ook onrein. Maar Britse banken hoefden niet voor de Joden de spaarvarkens van hun gevels te halen, en AH ging niet voor de Joden kosjer/halal vlees verkopen.
Dat 'hoeft' ook helemaal niet. Kwestie van vraag en aanbod. Nog zo'n anti-Westers concept!
Oud 13-10-2006, 16:59
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 13-10-2006 @ 17:31 :
Nu worden de 'kernnormen van de West-Europese staten' van stal gehaald en hebben mensen als jij hun mond vol van vrijheid van meningsuiting, maar als het om joden of (zoals onlangs bij een show van Madonna) christenen gaat, dan maakt men zich daar ineens een stuk minder druk om. Nee, de kernnormen van de West-Europese staten zijn alleen in gevaar bij moslims. Alsof alle niet-moslims zijn het over die normen eens zijn.

Probéér het tenminste te begrijpen. Ik heb al gezegd dat ik hier geen verdediging van het jodendom beoog. Als jij vindt dat Joden de vrijheid van meningsuiting niet mogen beperken, netzomin als wie dan ook, dan weerspreek ik dat niet. Ik heb dat niet gedaan, noch het tegendeel ook maar in de verste verte gesuggereerd, maar niettemin vindt Rollo gelegenheid de Joden weer uit de grote hoed te tevoorschijn te toveren. En als jij dat dan doet, dan antwoord ik: irrelevant, en bovendien zíjn de Joden in dat opzicht gewoon geen bedreiging. Als gezegd: conflicten tussen het Westen en het jodendom zijn marginaal. Noem er mij anders een paar van kaliber, die dus het nieuws hebben gehaald.

Citaat:
Jij bracht een Duitse schrijver ter sprake wiens joodse achtergrond en z'n strijd tegen het anti-semitisme jij van belang achtte voor de discussie. Maar als ik het feit ter sprake breng dat er joden of mensen namens hen zijn die anderen voor het gerecht hebben gesleept, dan schiet je in de stressver een Pavlov reflex gesproken. Moslims worden gepresenteerd als kwaadaardige primitievelingen die de boel willen overnemen, maar god verhoede dat ik zeg dat er joden zijn die mensen hebben aangeklaagd.
Zucht. Je speelt een smerig spelletje door mijn woorden bewust verkeerd voor te stellen:

-de joodse achtergrond van die Duitse schrijver acht ik van geen belang. Die heb JIJ, beste knaap, er met de haren bijgesleept.

-vervolgens wijs ik erop -tweemaal- dat, wat er met de Joden ook allemaal niet moge deugen, dat IRRELEVANT is voor de discussie of de Islam niet deugt, en slechts met dat laatste zijn we hier bezig. Je trekt een rookgordijn van anti-joodse kletspraat op om daarmee de slechte kanten van de Islam te verhullen.

-Kortom: geenszins ben ik erop tegen dat, voorzover er op Joden of wie dan ook iets aan te merken valt, dat ook uitgesproken wordt. Slechts een niet lezen kunnende of de boel bewust verdraaiende randdebiel kan uit mijn woorden het tegendeel destilleren. Ik heb SLECHTS erop gewezen dat het een oneigenlijke manier van redeneren is, de Joden ter sprake te brengen als er kritiek op de Islam wordt geuit. Dan is inderdaad het vermoeden gerechtvaardigd dat de aloude anti-joodse reflex weer opspeelt.

Citaat:
Dat 'hoeft' ook helemaal niet. Kwestie van vraag en aanbod. Nog zo'n anti-Westers concept!
Spaarvarkens weghalen van de gevels van banken omdat die moslims daar niet tegen kunnen om diezelfde moslims als klant te houden, of halalproducten in de schappen brengen om moslims te trekken is zeker een vraag-aanbod kwestie. Het zorgwekkende is juist dat de invloed van de Islam reeds zover strekt, dat het commerciëel interessant wordt om hier, in Europa, met de brutale wensen (halal slachten) van moslims rekening te houden.

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 17:09.
Oud 13-10-2006, 17:05
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 13-10-2006 @ 16:24 :

A. Ja inderdaad. Je kunt beter dieren een kamer inschoppen en electrocuteren. Vrouwen moet je uitkleden en achter ramen zetten.

B. Heerlijk zo'n losbandig leven, zonder verplichtingen. Gewoon lekker ongeinteresseerd als ondankbare ziellozen leven. Prachtig!!

A. Hoewel ik het vegetarisme voorsta, is het twijfelloos waar dat het door een electrische schok verdoven van de dieren de mogelijkheid, dat die dieren pijnlijk de dood ingaan, ongeveer op 0 brengt, terwijl die met onverdoofd slachten veel groter is. Ik denk dat iedere lul, die ter dood veroordeeld is en mag kiezen tussen twee executiemethoden, nl. onverdoofd een mes door de keel óf dat mes door de keel ná een verdovende electrische schok, dat laatste zou kiezen. In het Westen accepteren we dat. De Islam is meer geïnteresseerd in het leven volgens dat geblaat van de Koran, hoe onderontwikkeld ook.

B. Je creëert een valse tegenstelling. Je doet het voorkomen alsof vrouwen hetzij als hoeren door het leven gaan, hetzij gesluierd en kuis zoals de Islam het schijnt te willen. Daarmee bewijs je je geloofsgenoten geen dienst. Het legt mooi bloot -exsqueeze the pun- hoe simpel de wereld van de moslim (nee, Rollo, niet ALLE moslims, rustig maar, er zullen vast een paar verlichte moslims zijn) in elkaar zit en hoe dus die moslim naar de gemiddelde westerse vrouw kijkt. Proficiat.

Laatst gewijzigd op 13-10-2006 om 17:14.
Oud 13-10-2006, 17:11
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-10-2006 @ 16:46 :
Dramaqueen.
Maar je begrijpt dat ik dat expres deed, nietwaar?
Oud 13-10-2006, 17:13
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 13-10-2006 @ 16:56 :
Dude zolang er zelfs een burgerking is in de heilige stad Mekka, vind ik dat je je mond moet houden.
Het is niet overbodig, die stelling toe te lichten.
Oud 13-10-2006, 17:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 13-10-2006 @ 01:41 :
De Islam onderscheidt zich van andere hier te lande aangehangen religies door zijn in toenemende mate nadrukkelijke aanwezigheid.
Oh no!! Islamieten! In ons land!

En ze zijn...

aanwezig! Bezig met...

aanwezig te zijn! In hun...

Aanwezigheid!

Safe the children!

Maar je hebt m'n punt wel mooi omzeild natuurlijk. Je hebt geen probleem met lelijke gebouwen, tenzij ze Islamitisch zijn. Geeft toch een racstisch tintje aan je post, vind ik.
Oud 13-10-2006, 17:27
MickeyV
MickeyV is offline
De drang is groot om je een stomme idioot te noemen, maar ik houd me in.

Regels voor berichten