Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2006, 13:04
llell
llell is offline
Citaat:
Qamra schreef op 14-12-2006 @ 12:56 :
Je kan altijd nog een streepje laten groeien, ook best leuk
een streepje is zo 2002, maar toch bedankt voor de tip!

De hars-tip leek me iets onwaarschijnlijks: als je maar vaak genoeg harst blijft het haar op den duur weg? Fabels meen ik.

Wat ik me nog afvroef over die Christina, schuurt die niet onzettend tegen je (onder)broek?
Advertentie
Oud 14-12-2006, 21:58
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Qamra schreef op 14-12-2006 @ 12:56 :
Je kan altijd nog een streepje laten groeien, ook best leuk

Boeit het voor de genezing btw of je scheert of niet? Ervanuit gaande dat je jezelf fatsoenlijk wast he.

Ik zou zeggen, lekker omheen scheren en korthouden als het dan toch zo belangrijk is..
Het is gewoon echt heel lelijk om daar een pluk haar te hebben onder je piercing.
Oud 14-12-2006, 22:01
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
llell schreef op 14-12-2006 @ 14:04 :

De hars-tip leek me iets onwaarschijnlijks: als je maar vaak genoeg harst blijft het haar op den duur weg? Fabels meen ik.

Wat ik me nog afvroef over die Christina, schuurt die niet onzettend tegen je (onder)broek?
Harsen: je wenkbrauwen komen op den duur toch ook niet meer terug? Het komt iig een tijd niet meer terug en dat geeft je piercing misschien iig een maandje om te genezen voor je eraan gaat duwen om te scheren (ik bleef er ook in hangen, heel fijn). Misschien kun je daarna wel ontharingscreme gebruiken om alles weg te krijgen, maar lijkt me ook niet echt fijn op een nog niet geheelde wond.

Schuren: wel een beetje, maar niet naar. in het begin is het wat onhandig met lopen en zo. Ik kreeg ook een keer een tafel tegen mijn kruis, dat deed echt gruwelijk pijn.
Oud 14-12-2006, 22:25
llell
llell is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 14-12-2006 @ 23:01 :
Harsen: je wenkbrauwen komen op den duur toch ook niet meer terug? Het komt iig een tijd niet meer terug en dat geeft je piercing misschien iig een maandje om te genezen voor je eraan gaat duwen om te scheren (ik bleef er ook in hangen, heel fijn). Misschien kun je daarna wel ontharingscreme gebruiken om alles weg te krijgen, maar lijkt me ook niet echt fijn op een nog niet geheelde wond.

Schuren: wel een beetje, maar niet naar. in het begin is het wat onhandig met lopen en zo. Ik kreeg ook een keer een tafel tegen mijn kruis, dat deed echt gruwelijk pijn.
hahaha om die laatste zin moest ik wel even lachen toen ik me de situatie inbeelde.
Oud 14-12-2006, 23:04
kellytje
kellytje is offline
Las net van iemand dat die ook een bultje aan traguspiercing had, nu heb ik dat sinds enkele dagen ook. Bij mij is het niet of er vel wil 'overgroeien', het is gewoon een grote bult tegen mijn piercing aan. Kon het niet laten om aan te zitten prutsen en toen is ie open gegaan en kwam er bloed uit. Nu zijn de korstjes er afgevallen en is die bult al een heel stuk kleiner. Doet ook geen pijn als ik er op duw trouwens. Zou dit nog weggaan ?
Oud 14-12-2006, 23:06
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
llell schreef op 14-12-2006 @ 23:25 :
hahaha om die laatste zin moest ik wel even lachen toen ik me de situatie inbeelde.
ja het klinkt ook n beetje lomp wat deed die tafel daar he
Oud 14-12-2006, 23:30
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
kellytje schreef op 15-12-2006 @ 00:04 :
Las net van iemand dat die ook een bultje aan traguspiercing had, nu heb ik dat sinds enkele dagen ook. Bij mij is het niet of er vel wil 'overgroeien', het is gewoon een grote bult tegen mijn piercing aan. Kon het niet laten om aan te zitten prutsen en toen is ie open gegaan en kwam er bloed uit. Nu zijn de korstjes er afgevallen en is die bult al een heel stuk kleiner. Doet ook geen pijn als ik er op duw trouwens. Zou dit nog weggaan ?
Ik had naast mn helix ook zo'n bult, bleek dat hij uit was aan het groeien. In de vrijgekomen ruimte ging vuil zitten en dat veroorzaakte de bult (ontsteking). Ik ben terug gegaan naar mn piercer, die heeft de piercing weer op de oorspronkelijke plaats terug gepierced (dwars door de onsteking heen, pijn!) en spul mee gegeven waardoor de bult binnen 3 weken helemaal was verdwenen.

Misschien is het bij jou wel iets heel anders, en op te lossen met een zeezout kuurtje, maar ik zou voor de zekerheid toch maar ff langs je piercer gaan.
Oud 15-12-2006, 06:23
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 14-12-2006 @ 22:58 :
Het is gewoon echt heel lelijk om daar een pluk haar te hebben onder je piercing.
Boeie Het lijkt me alleen dat scheren of harsen je verse piercing irriteert. Maar ik weet niet wat beter is..
Oud 15-12-2006, 11:12
kellytje
kellytje is offline
Bedankt Ik ga volgende week toch om een nieuwe piercing (boven lip) dus dan laat ik het dan wel ff zien .
Oud 15-12-2006, 12:52
llell
llell is offline
Citaat:
kellytje schreef op 15-12-2006 @ 12:12 :
Bedankt Ik ga volgende week toch om een nieuwe piercing (boven lip) dus dan laat ik het dan wel ff zien .
Ik had ook een hele dikke bult achter m'n conch. Was gewoon ophoping van pus en bloed (ja klinkt vies sorry), maar die is op een gegeven moment gewoon weg gegaan.
Oud 15-12-2006, 13:58
kellytje
kellytje is offline
Ik dacht eerst ook zoiets, maar zou het dan geen pijn moeten doen
Oud 15-12-2006, 17:24
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Qamra schreef op 15-12-2006 @ 07:23 :
Boeie Het lijkt me alleen dat scheren of harsen je verse piercing irriteert. Maar ik weet niet wat beter is..
Ja daarom zei ik ook harsen voor je hem laat zetten.
Maar je neemt een piercing toch omdat je het mooi vind, dan wil je hem toch niet in een pluk schaamhaar verstopt hebben?
Oud 16-12-2006, 06:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Gwen. schreef op 15-12-2006 @ 18:24 :
Ja daarom zei ik ook harsen voor je hem laat zetten.
Maar je neemt een piercing toch omdat je het mooi vind, dan wil je hem toch niet in een pluk schaamhaar verstopt hebben?
Als scheren wel je piercing irriteeert tijdens het genezen en niet-scheren niet, dan weet ik wel waar ik voor kies!

Maar ik weet nog steeds niet of het uitmaakt :') Zal wel niet dan..
Oud 16-12-2006, 07:36
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
littekens maken me daar dan echt weer niks uit: tis er toch lelijk (imho)
Oud 16-12-2006, 08:58
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Qamra schreef op 16-12-2006 @ 07:43 :
Als scheren wel je piercing irriteeert tijdens het genezen en niet-scheren niet, dan weet ik wel waar ik voor kies!

Maar ik weet nog steeds niet of het uitmaakt :') Zal wel niet dan..
Bij de genezing is scheren idd geen aanrader.

Maar ik kan er wel inkomen dat het wat uitmaakt
Oud 16-12-2006, 10:10
llell
llell is offline
Citaat:
kellytje schreef op 15-12-2006 @ 14:58 :
Ik dacht eerst ook zoiets, maar zou het dan geen pijn moeten doen
Ja die bult van mij deed ook wel heel pijn.
Maar ik heb ook wel eens kleine harde bultjes in mn oorlel, die zie je niet, die voel je alleen maar. Weet niet precies wat het is, zal wel opgezette kliertjes zijn oid. Trekken ook altijd weer weg na een tijdje.
Oud 16-12-2006, 10:17
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Magic1 schreef op 16-12-2006 @ 09:58 :
Bij de genezing is scheren idd geen aanrader.

Maar ik kan er wel inkomen dat het wat uitmaakt
Nee, leek mij ook..

Ja, wat is erger dan? Scheren of haren? En dat heb ik dus niet of je liever je vent wilt plezieren, maar puur technisch..
Oud 16-12-2006, 10:19
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
llell schreef op 16-12-2006 @ 11:10 :
Ja die bult van mij deed ook wel heel pijn.
Maar ik heb ook wel eens kleine harde bultjes in mn oorlel, die zie je niet, die voel je alleen maar. Weet niet precies wat het is, zal wel opgezette kliertjes zijn oid. Trekken ook altijd weer weg na een tijdje.
http://iam.bmezine.com/qod4.exe?cmd=entry&tprm=2031 ?
Oud 16-12-2006, 10:24
llell
llell is offline
Hey thanks Mijn ziekte heeft een naam nu.
Oud 16-12-2006, 11:27
zozze
zozze is offline
Ik heb gisteren zelf een surface piercing gezet op de bovenkant van mijn arm, maar ik heb nog geen echte piercing gekocht. Nu zit er dus nog een naald in (beide zijkanten afgeknipt). Ik heb het heel goed ontsmet (zowel de piercing als mijn arm), maar ik vroeg me af of ik die naald wel kan laten zitten, of dat niet ontsteekt ofzo. De piercing zit enkel door mijn huid, het doet geen pijn en ziet al heel wat minder rood dan gisteren.
Oud 16-12-2006, 13:05
llell
llell is offline
Citaat:
zozze schreef op 16-12-2006 @ 12:27 :
Ik heb gisteren zelf een surface piercing gezet op de bovenkant van mijn arm, maar ik heb nog geen echte piercing gekocht. Nu zit er dus nog een naald in (beide zijkanten afgeknipt). Ik heb het heel goed ontsmet (zowel de piercing als mijn arm), maar ik vroeg me af of ik die naald wel kan laten zitten, of dat niet ontsteekt ofzo. De piercing zit enkel door mijn huid, het doet geen pijn en ziet al heel wat minder rood dan gisteren.
hahaha en dat vraag je nadat je m gezet heb. Is dit een grap?
Oud 16-12-2006, 15:27
Verwijderd
wat een slim plan!
Oud 16-12-2006, 17:54
zozze
zozze is offline
jaha ik had wel een staafje van chirurgisch staal maar ik was bang dat ik het er niet zou inkrijgen als ik de naald eruit deed. Kheb m er ondertussen alweer uit gedaan, vreesde toch dat het zou ontsteken.
Oud 16-12-2006, 17:58
Verwijderd
ik wou nog "jij bent echt fucking dom" zeggen maar dat zou stating the obvious zijn...
Oud 16-12-2006, 18:21
innogen
innogen is offline
Citaat:
zozze schreef op 16-12-2006 @ 12:27 :
OMG, hoe dom kan je zijn.
Je hebt je eigen surface piercing gezet maar je hebt geen piercing om er in te doen? En je hebt het met een afgeknipte naald gedaan?
Doed dat je het er weer uit hebt gehaald.

Ik zou naar een fatsoenlijke shop gaan en het daar opnieuw laten doen.
Oud 16-12-2006, 19:44
Anoniem

en:
Citaat:
Zepp schreef op 13-12-2006 @ 15:46 :
ik heb nogsteeds bonje met mijn neuspiercing , aan jullie de vraag: wat voor soort neusringetje draag je? En weet iemand nog een goede piercer waar ik goed advies kan krijgen over ringetjes, het liefst in Nijmegen of Den Bosch? Alvast bedankt
Oud 16-12-2006, 22:40
Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Zepp schreef op 16-12-2006 @ 20:44 :

en:
Piercer opzoeken in het telefoonboek (online) of google-en?
Dan zie je vanzelf wel in de shop of je met zo iemand kunt opschieten en hoe de shop eruit ziet.
En als je nu last hebt van je piercing zou ik een ander materiaal proberen, dus als je chirurgisch staal hebt titanium en anders. Misschien een tijdje een staafje erin doen als het ringetje blijft irriteren.
Sorry, verder weet ik het niet want ik heb noch een neuspiercing noch woon ik daar in de buurt.
Oud 17-12-2006, 00:05
Verwijderd
Citaat:
llell schreef op 14-12-2006 @ 14:04 :
een streepje is zo 2002, maar toch bedankt voor de tip!

wat is dan hip nu?

Offtopic: reminder: streepje not, (...) hot
Oud 17-12-2006, 09:50
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Mijn tepelpiercings doen echt zo verrot, ik heb ze nu bijna een jaar en de ene is nu echt ontstoken. Heeft iemand hét wondermiddel? Ik word hier echtniet goed van en ben ook wel bang dat er zo iets mis gaat en ik een geamputeerde tiet heb straks (bij wijze van)
Help?
Oud 17-12-2006, 10:26
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 17-12-2006 @ 10:50 :
Mijn tepelpiercings doen echt zo verrot, ik heb ze nu bijna een jaar en de ene is nu echt ontstoken. Heeft iemand hét wondermiddel? Ik word hier echtniet goed van en ben ook wel bang dat er zo iets mis gaat en ik een geamputeerde tiet heb straks (bij wijze van)
Help?
Zeezout kuurtje... en als dat niet helpt, is terug gaan naar je lokale piercer. Welk soort materiaal is je staafje/ringetje nu?
Oud 17-12-2006, 12:47
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
zeezout helpt ook niet.. ben wel van plan om naar mn piercer te gaan maar die zit in maastricht dus dat moet nog éven wachten
heb een teflon staafje
Oud 17-12-2006, 14:32
llell
llell is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 17-12-2006 @ 01:05 :
wat is dan hip nu?

Offtopic: reminder: streepje not, (...) hot
Al gehoord van 'designers stubbles'? Wordt het helemaal!

Over de tepel piercing, mijn rechter was ook alsmaar aan het miepen, toen kreeg ik van m'n piercster zalf met een klein beetje antibiotica erin, hielp wel. Het ding is uiteindelijk toch uitgegroeid, maar goed, dat was mijn geluk.
Oud 17-12-2006, 19:27
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 17-12-2006 @ 13:47 :
zeezout helpt ook niet.. ben wel van plan om naar mn piercer te gaan maar die zit in maastricht dus dat moet nog éven wachten
heb een teflon staafje
Toch afwachten tot je naar je piercer kan?

of

Naar je huisarts gaan voor Fucidin zalf (zelf geen ervaring mee maar schijnt heel goed te werken)

of

Een paar dagen (echt niet langer!) een pijnstiller met ontstekingsremmer slikken (Aleve Feminax, zelf wel ervaring mee, zag na een halve dag al flinke verbetering).
Oud 18-12-2006, 09:18
Volk
Volk is offline
Ik overweeg al 4 jaar om 2 kleine tattoo's te laten zetten. Ik denk dat ik ze nog voor februari laat zetten. Maar ik wil ze dus op de vingertop van mijn linker ringvinger en mijn linker middelvinger. Nou zei iemand tegen mij dat die er in een paar maanden afgesleten zijn daar. Is dat waar?
Oud 18-12-2006, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Volk schreef op 18-12-2006 @ 10:18 :
Ik overweeg al 4 jaar om 2 kleine tattoo's te laten zetten. Ik denk dat ik ze nog voor februari laat zetten. Maar ik wil ze dus op de vingertop van mijn linker ringvinger en mijn linker middelvinger. Nou zei iemand tegen mij dat die er in een paar maanden afgesleten zijn daar. Is dat waar?
Of het echt zo snel gaat weet ik niet, maar het lijkt me dat het wel een stuk sneller vervaagt dan een tattoo op een andere plaats. Als het een plaats is die je niet constant gebruikt dan.
Maar ik zou niet op mijn mening vertrouwen en wachten tot er iemand langskomt met meer kennis van zaken.
Oud 18-12-2006, 09:55
Verwijderd
Trouwens, een surface op je pols, wat heelt makkelijker, aan de 'bovenkant' of aan de 'onderkant' van je pols? Dus zeg maar, als je je arm gewoon ontspannen langs je lijf hebt hangen, aan de binnenkant (kant van je pols die richting je lichaam gaat) of aan de buitenkant (richting eh buitenwereld).

En welke van de twee groeit sneller uit, welke is pijnlijker, zijn er risico's, hoe is de verzorging en hoe duur is zoiets uberhaupt?

Ik heb echt piercing/tattoo-drang.
Oud 18-12-2006, 11:28
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 18-12-2006 @ 10:55 :
Trouwens, een surface op je pols, wat heelt makkelijker, aan de 'bovenkant' of aan de 'onderkant' van je pols? Dus zeg maar, als je je arm gewoon ontspannen langs je lijf hebt hangen, aan de binnenkant (kant van je pols die richting je lichaam gaat) of aan de buitenkant (richting eh buitenwereld).

En welke van de twee groeit sneller uit, welke is pijnlijker, zijn er risico's, hoe is de verzorging en hoe duur is zoiets uberhaupt?

Ik heb echt piercing/tattoo-drang.
Brrr. Ik zou em aan de buitenwereldkant laten zetten denk ik. Niet dat ik er verstand van heb, maar de binnenkant lijkt me een beetje kwetsbaar ofzo. Maar binnenkant lijkt me wel mooier
Oud 18-12-2006, 11:47
Verwijderd
Citaat:
*oma* schreef op 18-12-2006 @ 12:28 :
Brrr. Ik zou em aan de buitenwereldkant laten zetten denk ik. Niet dat ik er verstand van heb, maar de binnenkant lijkt me een beetje kwetsbaar ofzo. Maar binnenkant lijkt me wel mooier
Ja, ik zit dus precies die afweging te maken.

Alhoewel het me onwaarschijnlijk lijkt dat je aders raakt aan de binnenkant, zitten daar wel pezen enzo, die wil je ook niet raken. Aan de andere kant, zo'n piercing gaat gewoon door je huid heen, zelfs ik kan met het blote oog zien waar enkel huid zit en waar je iets anders vasthebt (voor zo ver je een pees kan pakken dan) dus een piercer kan dat al helemaal.

Aan de binnenkant lijkt de kans op uitgroeien me overigens groter, omdat de huid dunner is. Maar je raakt er wel minder dingen mee aan, hij zit beschermder oid, omdat 'ie aan de binnenkant zit.

Lastig.
Oud 18-12-2006, 11:56
*oma*
*oma* is offline
Maar je huid aan de binnenkant "kreukt" wel meer, die aan de buitenkant blijft enigszins hetzelfde bij het bewegen van je hand/ pols.
Ik denk dat die plek sowieso makkelijk kan ontsteken omdat je trui/ jas/ handschoenen er steeds tegen aan komen.
Oud 18-12-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
*oma* schreef op 18-12-2006 @ 12:56 :
Maar je huid aan de binnenkant "kreukt" wel meer, die aan de buitenkant blijft enigszins hetzelfde bij het bewegen van je hand/ pols.
Ik denk dat die plek sowieso makkelijk kan ontsteken omdat je trui/ jas/ handschoenen er steeds tegen aan komen.
Mm, maar de huid aan de buitenkant wordt dan weer meer onder spanning gezet, je kan je hand immers meer naar binnen buigen dan naar buiten als je snapt wat ik bedoel.

Wat handschoenen/jassen/truien betreft, ja, ik ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen hiermee. Op zich zijn mijn handschoenen te kort om echt over mijn polsen heen te zitten en zijn de meeste jassen/jasjes/truien/whatever wel redelijk los, maar alsnog komt er dan telkens iets tegenaan. En je moet natuurlijk ook kleren aan en uit doen, dus dan krijg je ook allemaal wrijving. Flauwe boel.
Oud 18-12-2006, 12:55
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 18-12-2006 @ 13:16 :
Mm, maar de huid aan de buitenkant wordt dan weer meer onder spanning gezet, je kan je hand immers meer naar binnen buigen dan naar buiten als je snapt wat ik bedoel.
Oja, hmmm...

Je kunt het altijd proberen en als het gaat ontsteken haal je em er gewoon uit en dan doe je meteen beide kanten, is dat ook opgelost
Oud 18-12-2006, 13:02
Verwijderd
Citaat:
*oma* schreef op 18-12-2006 @ 13:55 :
Oja, hmmm...

Je kunt het altijd proberen en als het gaat ontsteken haal je em er gewoon uit en dan doe je meteen beide kanten, is dat ook opgelost
Aan beide kanten vind ik lelijk.

Ik ga het inderdaad op niet al te lange termijn maar gewoon proberen, maar eerst eens beslissen aan welke kant ik 'm precies wil.

Als iemand een goede shop weet in Amsterdam voor surfacepiercings dan houd ik me overigens aanbevolen. Mijn tongpiercing heb ik op aanraden van een vriendin gezet bij dat shopje in een zijstraat van de Nieuwedijk en daar was ik wel tevreden over, er werken allemaal aardige gave mensen enzo, behalve één heel naar wicht. Maar ik weet niet of ze daar ook gaaf surfacepiercings kunnen zetten. Dus.
Oud 18-12-2006, 13:05
Krynn
Krynn is offline
Um, ik denk niet dat er veel piercers zijn die 'm aan de binnenkant willen zetten. Mijn piercster wou bij m'n laatste surface absoluut niet binnen een straal van 2, 3 centimeter van een spatadertje piercen, laat staan de aders die bijna iedereen wel heeft zitten aan de binnenkant van de pols. En: hoe denk je een muis te bedienen als je zo'n piercing hebt?

Positief puntje: de dikte van de huid heeft (bij mij) weinig uitgemaakt wat betreft uitgroeien. M'n madison zit nog prima na vier maanden...heeft alleen wel langer nodig gehad om te settelen dan m'n polsen.

Maar toch: ga voor de buitenkant.

Pijnlijk: ik zou het niet weten, pijnloos is het niet maar ik kon m'n handen beide keren prima stil houden en ik ben een ongelooflijke miep wat pijn betreft.
Prijs: mijne waren 65 euro per stuk, sieraad en antibacteriële zeep incluis.
Verzorging: 1-2 maal daags met ongeparfumeerde zeep wassen is in principe genoeg, maar zoals je zelf al zegt: er komen telkens kleren tegenaan. Dat is geen ramp als ze genezen zijn. Ik heb een pluizige jas waarvan de mouwen continu op m'n piercings rusten. Soms blijft de mouw aan de balletjes hangen. Ze raken er zelfs niet geirriteerd van. Ze zijn nu 6 en 8 maanden oud.

Toen ze nog aan het genezen waren was dat wel anders: de gaatjes werden binnen een half uur al rood van de mouwen van m'n vest. Ik denk dat ik na een maand of twee weer lange mouwen kon dragen zonder irritatie, maar zeker weten doe ik het niet want ik heb ze van de zomer laten zetten.

Aan de andere kant: ik heb zes weken geleden een nieuw stel surfaces genomen waar m'n kleding telkens overheen zit...losjes, dat wel. Als je elke mogelijkheid aangrijpt om te luchten en verder goed op de hygiëne en je algemene gezondheid let kan het goed gaan. Gaat het fout dan is daar Aleve, yay!

Risico's: Toen ik de mijne ging halen liet het baliemeisje me haar eigen pols zien. Ze had acht maanden een surface proberen te helen, maar het ding was continu ontstoken en ze had 'm er een paar dagen daarvoor dus maar uitgehaald. Er zat een harde bal littekenweefsel onder haar huid, en het zag er zo rood en pijnlijk uit...brrr. Dat dus.

Nou ja, en de eerste week ga je overal achter blijven haken. Maar echt alleen de eerste week...daarna heb je dat wel afgeleerd. Auw auw auw
Oud 18-12-2006, 13:21
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 18-12-2006 @ 14:02 :
Als iemand een goede shop weet in Amsterdam voor surfacepiercings dan houd ik me overigens aanbevolen.
Muh. Ik ben Centrum een beetje doorgelopen, toen, maar als er al shops te vinden waren die surface piercings zetten dan deden ze dat met kunststof. Meningen hierover zijn verdeeld, maar ik ben het eens met de mensen die zeggen dat kunststof voor teveel opwaartse druk zorgt en dus maar beter niet gebruikt kan worden.

Body Sign in Alkmaar gebruikt zelfgemaakte titanium surface bars, hebben veel ervaring met het erin jassen van die dingen; ze zijn erg grondig met nazorginstructie etc, en nemen de tijd voor je. Dus. Gaat henen en gebruikt uwen OV
Oud 18-12-2006, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Krynn schreef op 18-12-2006 @ 14:05 :
Um, ik denk niet dat er veel piercers zijn die 'm aan de binnenkant willen zetten. Mijn piercster wou bij m'n laatste surface absoluut niet binnen een straal van 2, 3 centimeter van een spatadertje piercen, laat staan de aders die bijna iedereen wel heeft zitten aan de binnenkant van de pols. En: hoe denk je een muis te bedienen als je zo'n piercing hebt?

Positief puntje: de dikte van de huid heeft (bij mij) weinig uitgemaakt wat betreft uitgroeien. M'n madison zit nog prima na vier maanden...heeft alleen wel langer nodig gehad om te settelen dan m'n polsen.

Maar toch: ga voor de buitenkant.

Pijnlijk: ik zou het niet weten, pijnloos is het niet maar ik kon m'n handen beide keren prima stil houden en ik ben een ongelooflijke miep wat pijn betreft.
Prijs: mijne waren 65 euro per stuk, sieraad en antibacteriële zeep incluis.
Verzorging: 1-2 maal daags met ongeparfumeerde zeep wassen is in principe genoeg, maar zoals je zelf al zegt: er komen telkens kleren tegenaan. Dat is geen ramp als ze genezen zijn. Ik heb een pluizige jas waarvan de mouwen continu op m'n piercings rusten. Soms blijft de mouw aan de balletjes hangen. Ze raken er zelfs niet geirriteerd van. Ze zijn nu 6 en 8 maanden oud.

Toen ze nog aan het genezen waren was dat wel anders: de gaatjes werden binnen een half uur al rood van de mouwen van m'n vest. Ik denk dat ik na een maand of twee weer lange mouwen kon dragen zonder irritatie, maar zeker weten doe ik het niet want ik heb ze van de zomer laten zetten.

Aan de andere kant: ik heb zes weken geleden een nieuw stel surfaces genomen waar m'n kleding telkens overheen zit...losjes, dat wel. Als je elke mogelijkheid aangrijpt om te luchten en verder goed op de hygiëne en je algemene gezondheid let kan het goed gaan. Gaat het fout dan is daar Aleve, yay!

Risico's: Toen ik de mijne ging halen liet het baliemeisje me haar eigen pols zien. Ze had acht maanden een surface proberen te helen, maar het ding was continu ontstoken en ze had 'm er een paar dagen daarvoor dus maar uitgehaald. Er zat een harde bal littekenweefsel onder haar huid, en het zag er zo rood en pijnlijk uit...brrr. Dat dus.

Nou ja, en de eerste week ga je overal achter blijven haken. Maar echt alleen de eerste week...daarna heb je dat wel afgeleerd. Auw auw auw
Oeeee, bedankt.

Muis bedienen, ik wil 'm op te beginnen links en ik ben rechtshandig. Als dat allemaal goed gaat dan eventueel voor de symmetrie ook rechts, maar dan nog is de muis geen probleem, want afgezien van dat je een muis wel kunt vasthouden zonder je pols op de tafel te laten rusten (met de muis van je hand tegen de tafelrand aan) heb ik ook een grafisch tablet dat ik als muis kan gebruiken. En veel dingen die je kan doen met de muis, kun je ook doen met het toetsenbord.

Mm, littekens. Nouja, daar ben ik op zich niet bang voor, ten eerste vind ik littekens met een verhaal er achter best mooi en ten tweede was ik vroeger zo tr00 gothic dat een litteken meer of minder toch niet opvalt. Het zou wel jammer zijn als 'ie niet heelt, maar goed, dat risico heb je natuurlijk altijd bij piercings.

Maar vooral dat binnenkant/buitenkant verhaal is handig. Als er weinig piercers zijn die 'm aan de binnenkant willen doen dan denk ik dat ik maar voor de buitenkant ga, ontsteken/niet goed helen okay, maar ik hoef niet dood te bloeden als het fout gaat.

@ Krynn, mm, Alkmaar, dat is wel ver van hier geloof ik. Maar goed, ik ga voorlopig toch nog niet en over een halfjaar oid heb ik vast OV dus dat lijkt me wel een mooie tijd. Ik zal in elk geval zo even zoeken naar een site van dat gedoe in Alkmaar en die in m'n bookmarks gooien, het lijkt me in elk geval wel zo verstandig om naar een piercer te gaan die er weet van heeft enzo. Het zijn tenslotte geen appels die je koopt.
Oud 18-12-2006, 13:47
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Krynn schreef op 17-12-2006 @ 20:27 :
Toch afwachten tot je naar je piercer kan?

of

Naar je huisarts gaan voor Fucidin zalf (zelf geen ervaring mee maar schijnt heel goed te werken)

of

Een paar dagen (echt niet langer!) een pijnstiller met ontstekingsremmer slikken (Aleve Feminax, zelf wel ervaring mee, zag na een halve dag al flinke verbetering).
ik slik aleve sowieso nu, dus wie weet helpt dat. er kwam vandaag een hoop troep uit (fijne info i know) dus het gaat nu hopelijk beter.
merci
Oud 18-12-2006, 13:48
Verwijderd
ik wou ook een surface aan de binnenkant van m'n pols en ben langs meerdere piercingshops geweest voor info maar allemaal zeiden ze dat je hem daar absoluut niet moest zetten, en de buitenkant vind ik lelijk dus nou gaat het hele feest helemaal niet door
Oud 18-12-2006, 14:08
Verwijderd
Aan de binnenkant is wel een stuk mooier inderdaad.
Oud 18-12-2006, 14:35
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 18-12-2006 @ 14:45 :
Ik zal in elk geval zo even zoeken naar een site van dat gedoe in Alkmaar en die in m'n bookmarks gooien
http://profile.myspace.com/index.cfm...ndid=129704223

omdat

http://www.body-sign.nl/

er al té lang zo uit ziet

D'r zitten in Tilburg (Tribal trading) en Haarlem (Rings of pleasure) ook wel shops die ze goed zetten...maar Body sign heb ik zelf ervaring mee, en alleen maar goede.

/reclame modus uit.
/studie ontwijkend gedrag modus uit.
Oud 18-12-2006, 16:32
Gwen.
Gwen. is offline
het lijkt me dat de ruimte tussen huid en slagaderen aan de binnenkant van je pols iets te klein is om een goed blijvende surface (doorheen) te zetten.

Regels voor berichten