Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2008, 17:44
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Hoi,
Ik heb een vraagje aan jullie ik zit namelijk ergens mee.
Ik gebruik de pil al dik 3 jaar.
Alleen nu heb ik de laatste 3 weken heel erg buikpijn ik ben misselijk pijn in mijn zij overal stekken last van mijn onder buik lijkt of ik dikker ben geworden ect.
Ik heb een vriend we hebben nog nooit een condoom gebruikt ik slik gewoon de pil.
Ik moet altijd op vrijdag ongesteld worden de eerste keren was ik dat wel toen werdt het steeds later en later.
Ben nu naar 3 jaar voor het eerst ongesteld op zondag avond. terwijl ik op vrijdag moet zijn dus 2 dagen vet niet op tijd terwijl ik dinsdag weer de pil moet slikken dus vandaag.

(hier heb ik last van en denk dat ik zwanger ben maar hoe en wanneer moet je zon test doen kan het gewoon iederedag?)

Buikpijn komt regelmatig voor bij zwanger vrouwen en de buikpijn hoeft niet altijd slecht te zijn. Een oorzaak van buikpijn als je zwanger bent kan bijvoorbeeld zijn dat je darmen te veel vocht vasthouden met de buikpijn tot gevolg. Let hiervoor op je stoelgang.

Een andere buikpijn tijdens zwangerschap is bekend onder de naam bandenpijn. Deze zwanger buikpijn zit vooral rechts en links en merk je vooral op bij kleine inspanningen zoals niezen of opstaan. De bandenpijn is een vrij normaal verschijnsel bij vrouwen die zwanger zijn.

sommigen mensen zeggen dat je gewoon zwanger kunt worden van de pil dat heeft mijn vriendin van 15 toen gehad en kreeg een kind terwijl ze het niet wist.
help ik woor moe van alles wat ik doe als ik opsta heb ik pijn en op mijn werk heb ik niet zoveel last pas als ik in bed lig doet mijn onderrug en mijn buik zeer.
wie kan mij helpen?
Als je gewoon braaf de pil hebt geslikt zoals het moest en je bent ongesteld geworden dan is die kans bijna nihil.

Ik was ook een dag over tijd deze maand maar dat wijt ik aan teveel stress. Ik heb ook buikpijn en last van mijn rug (logisch, ik ben ongesteld) en ik houd volgens mij ook veel vocht vast (logisch, dat drink ik ook veel want het is warm).

Dat wat jij zegt van je vriendin van 15 komt echt heel weinig voor en mocht het eens voorkomen dan is dat vaak te wijten aan niet goed pilgebruik. En zwanger zijn en dan nog ongesteld worden komt volgens mij nog minder voor.

Maar mocht je je nu nog zorgen maken: je kan een testje doen vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden volgens mij, dus in jouw geval vanaf vorige week vrijdag.
Oud 04-06-2008, 23:36
SuperSanne
SuperSanne is offline
Veel meiden die zeggen dat ze zwanger werden ondanks de pil, hebben hem niet goed gebruikt en schamen zich dat toe te geven. Laat je niet gek maken

Slik je antibiotica of Sint Janskruid of drink je veel grapefruitsap? Dan moet je wel oppassen. Dat kan namelijk de werking van de pil verstoren.
Oud 09-06-2008, 10:21
Verwijderd
Ik heb nu een paar maanden een vriendin en ik weet zeker dat we binnenkort een keer seks gaan hebben. We willen het eigenlijk zonder condoom doen, en ze slikt wel de pil.

Heb ik nou uit dit topic goed begrepen dat als je onveilig seks hebt maar het meisje gewoon netjes iedere avond de pil slikt, het meisje helemaal niet zwanger kan worden? Of als dat wel zo is, binnen welke periode is dat dan?
Oud 09-06-2008, 10:45
Verwijderd
Als een meisje de pil slikt heb je toch geen onveilige seks (behalve als je het mbt soa's bedoeld natuurlijk, daar beschermd de pil niet tegen)? De pil is een anticonceptie middel, die slik je dus om niet zwanger te kunnen raken...als je de pil goed slikt, dan ben je altijd voor 99,9% beschermd tegen zwangerschap.
Oud 09-06-2008, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Als een meisje de pil slikt heb je toch geen onveilige seks?
Ik bedoelde eigenlijk met onveilige seks, geen condoom gebruiken. En we zijn allebei nog maagd dus echt kans op een soa is er toch niet...
Oud 09-06-2008, 11:33
Verwijderd
De pil heeft eenzelfde doel als een condoom: veilige seks voor wat betreft niet zwanger raken. Een condoom heeft daarnaast als voordeel dat het je ook beschermt tegen een aantal soa's. Als je niet doelt op soa's, dan zou ik het met alleen de pil ook veilige seks noemen, want die beschermt dus juist tegen zwangerschap.
Oud 09-06-2008, 11:45
Verwijderd
Dan kunnen we het dus zonder condoom doen en wordt ze niet zwanger en krijgen we geen soa, want het lijkt ons echt niks, dat gestumper met die rubbertjes xD
Oud 09-06-2008, 12:28
Verwijderd
De pil is nooit voor 100% veilig (net als een condoom dus), maar wel voor 99,9%. Maar als ze de pil goed slikt, kun je wat dat betreft wel zonder condoom vrijen, dat is tenslotte de (of iig één van de) reden(en) waarvoor zoveel mensen de pil slikken.
Oud 09-06-2008, 15:14
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Dan kunnen we het dus zonder condoom doen en wordt ze niet zwanger en krijgen we geen soa, want het lijkt ons echt niks, dat gestumper met die rubbertjes xD
Je kan ook een SOA hebben terwijl je nog maagd bent. Sommige SOAs kun je namelijk ook op andere manieren dan seks oplopen en vervolgens doorgeven. Altijd eerst allebei een test laten doen voordat je het condoom laat liggen.
Oud 09-06-2008, 15:18
Verwijderd
Je door bloed enzo, maar anders zouden we dat wel weten.
En we zijn elkaars eerste vriend(in) waar we echt iets mee doen
Oud 09-06-2008, 17:46
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Je door bloed enzo, maar anders zouden we dat wel weten.
En we zijn elkaars eerste vriend(in) waar we echt iets mee doen
Dan kan het wel
Oud 11-06-2008, 11:20
fiena
fiena is offline
Hoi!

Kheb een vraagje en kzit me zwaar zorgen te maken..

Ik heb een maand of 2 geleden mn pil 1 keer vergeten nemen ver op het einde van de strip en heb ze dan de dag erna ingenomen samen met die van diezelfde dag. Nu zit het zo dat een paar dagen erna mn vriend was blijven slapen en nou ja, we konden niet van elkaar blijven en nu ben ik bang dat er sperma van hem misschien bij mij is terechtgekomen.

Ik heb wel erna mn pil een week doorgenomen, en heb mn regels elke keer op tijd gekregen, dus nooit een dag te laat ofzo..
Nu ben ik bang dat ik toch zwanger ben, mn buik is redelijk opgezet, mn darmen rommelen enzo.
Kheb een maand een half geleden wel een test gedaan en die was negatief..

weet hier iemand raad mee?
Oud 11-06-2008, 14:01
snoopy
snoopy is offline
Als je in week 3 van de strip 1 pil vergeet en je gaat na het einde van de strip meteen door met de volgende blijft de pil veilig. Je kunt dus niet zwanger zijn (uitzonderingen daargelaten). Zeker als je daarna ongesteld bent geworden is die kans echt minimaal. Als je er echter niet zeker van bent kun je natuurlijk altijd gewoon alsnog een testje doen, maar ik zou je het geld besparen
Oud 12-06-2008, 18:50
fiena
fiena is offline
dank je! Ben al een beetje geruster..
Wat zijn dan die uitzonderingen misschien die je zegt?

xx
Oud 12-06-2008, 21:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
dank je! Ben al een beetje geruster..
Wat zijn dan die uitzonderingen misschien die je zegt?

xx
Overgeven, diaree, antibiotica, Sint Janskruit, veel grapefruit(sap). deze kunnen de werking van de pil negatief beinvloeden.
Oud 13-06-2008, 12:22
fiena
fiena is offline
is allemaal nie echt het geval geweest. Dus het zal waarschijnlijk wel zorgen om niks zijn dan...
Diaree wel, ma direct derna terug pil genomen dus daar alles ok

xxx
Oud 23-06-2008, 18:12
1208
1208 is offline
heey,,

ik weet dat dit de verkeerde topic is,
maar ik ben 14 (bijna 15) en ik ben nog nooit ongesteld geweest..
is dit nog normaal

xxx
Oud 23-06-2008, 19:09
Verwijderd
Citaat:
heey,,

is dit nog normaal

xxx
De gemiddelde leeftijd waarop meisjes voor het eerst ongesteld worden is volgens mij 14 jaar, maar dat wil niet zeggen dat het erg is wanneer je het op je 15de nog niet bent. Als je op je 16de nog steeds niet ongesteld bent geworden, dan moet je even naar de huisarts, dus jij hoeft je echt nog geen zorgen te maken
Oud 23-06-2008, 22:57
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
heey,,

is dit nog normaal

xxx
Mwah... bij mij gebeurde er ook pas wat toen ik al bijna 17 was. Vraag aan je moeder hoe oud zij was toen ze voor het eerst ongesteld werd: vaak gebeurt het bij de dochters rond dezelfde tijd.
Oud 25-06-2008, 08:59
Verwijderd
Ik ben nog niet aan de pil (omdat ik moet wachten tot ik weer ongesteld ben voor ik kan beginnen), maar mijn vriend en ik lagen wel naakt tegen elkaar aan enzo. Hoe groot is de kans dat zijn voorvocht of sperma toch bij mij binnen is gekomen, en daarmee de kans op zwangerschap? Mijn cyclus is het laatste paar maanden vrij regelmatig, met 1 dag speling meestal. Maar nu ben ik al een paar dagen te laat. Wanneer zou ik dan een zwangerschapstest kunnen doen? Omdat ik een half jaar terug ook vaak een cyclus van 5 weken had...

Laatst gewijzigd op 25-06-2008 om 10:50.
Oud 25-06-2008, 13:27
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
De gemiddelde leeftijd waarop meisjes voor het eerst ongesteld worden is volgens mij 14 jaar, maar dat wil niet zeggen dat het erg is wanneer je het op je 15de nog niet bent. Als je op je 16de nog steeds niet ongesteld bent geworden, dan moet je even naar de huisarts, dus jij hoeft je echt nog geen zorgen te maken
Gemiddeld ligt het meer rond de 12 jaar hoor maar voor de rest ben ik het wel met je eens. Soms wordt een meisje op haar 16e ongesteld, kan best. Ik zou na die leeftijd misschien wel even een bezoekje aan de huisarts brengen
Oud 25-06-2008, 16:03
1208
1208 is offline
Citaat:
Ik ben nog niet aan de pil (omdat ik moet wachten tot ik weer ongesteld ben voor ik kan beginnen), maar mijn vriend en ik lagen wel naakt tegen elkaar aan enzo. Hoe groot is de kans dat zijn voorvocht of sperma toch bij mij binnen is gekomen, en daarmee de kans op zwangerschap? Mijn cyclus is het laatste paar maanden vrij regelmatig, met 1 dag speling meestal. Maar nu ben ik al een paar dagen te laat. Wanneer zou ik dan een zwangerschapstest kunnen doen? Omdat ik een half jaar terug ook vaak een cyclus van 5 weken had...
Als je alleen tegen elkaar ligt, is de kans heel klein, dat er iets binnen is gekomen. DUs ik denk niet dat je zwanger bent, maar als je het zelf zeker wilt weten kun je een zwangerschapsstest doen, op de eerste dag van wanner je normaal ongesteld zou moeten worde
Oud 25-06-2008, 16:32
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Gemiddeld ligt het meer rond de 12 jaar hoor maar voor de rest ben ik het wel met je eens. Soms wordt een meisje op haar 16e ongesteld, kan best. Ik zou na die leeftijd misschien wel even een bezoekje aan de huisarts brengen
13 jaar, om precies te zijn , maar het kan heel erg verschillen. Sommige meisjes worden voor het eerst ongesteld op hun 9de, anderen pas als ze 17 zijn. Als er rond je 19e nog niets gebeurt is, kun je beter even langs de dokter gaan.
Oud 16-07-2008, 23:57
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
hoi allemaal!
Ik zit volgens mij met een groot probleem. Ik slik al jaren de pil en wordt gewoon ongesteld. Ik kreeg 2 maanden geleden opeens last in mijn vagina. Rare gevoelens enzo. Toen dacht ik: nee he.. en deed een zwangerschapstest. Deze was negatief. Maar mijn klachten werden steeds vager en nu heb ik steeds onverklaarbare gevoelens in mijn baarmoeder en lijkt het net of ik steeds moet kotsen. Ik heb de dokter gesproken en zij zegt dat het een vaginale schimmelinfectie is, maar ik vertrouw het niet zo. We zijn nu weer een paar weken verder en ik heb inmiddels al een paar zwangerschapstesten gedaan, steeds negatief. Maar als ik zwanger ben is dat nu 20 weken... denken jullie dat ik zwanger ben? hebben jullie deze gevoelens ook gehad? Ik heb geen buikje..

x nerveus meisje
Oud 17-07-2008, 09:58
Verwijderd
Als je meerdere negatieve testen hebt én gewoon ongesteld wordt lijkt me niet dat je zwanger bent. Zit eerder tussen je oren denk ik.
Oud 17-07-2008, 12:19
Verwijderd
Citaat:
hoi allemaal!
Ik zit volgens mij met een groot probleem. Ik slik al jaren de pil en wordt gewoon ongesteld. Ik kreeg 2 maanden geleden opeens last in mijn vagina. Rare gevoelens enzo. Toen dacht ik: nee he.. en deed een zwangerschapstest. Deze was negatief. Maar mijn klachten werden steeds vager en nu heb ik steeds onverklaarbare gevoelens in mijn baarmoeder en lijkt het net of ik steeds moet kotsen. Ik heb de dokter gesproken en zij zegt dat het een vaginale schimmelinfectie is, maar ik vertrouw het niet zo. We zijn nu weer een paar weken verder en ik heb inmiddels al een paar zwangerschapstesten gedaan, steeds negatief. Maar als ik zwanger ben is dat nu 20 weken... denken jullie dat ik zwanger ben? hebben jullie deze gevoelens ook gehad? Ik heb geen buikje..

x nerveus meisje
Je bent niet zwanger.
Oud 17-07-2008, 15:17
- Pheebs
- Pheebs is offline
Citaat:
hoi allemaal!

x nerveus meisje
Oh ffs, al de testen zijn negatief, de dokter zegt schimmelinfectie, je slikt de pil, én hebt geen buikje.
Dringt het nog niet door?
Oud 26-07-2008, 14:01
Houdoo
Houdoo is offline
Gegroet,

Mijn vriendin en ik beginnen ons een beetje zorgen te maken, ze is namelijk al een paar maanden niet ongesteld geweest. Ze slikt de pil (altijd zelfde tijdstip). We doen het vaak zonder condoom, maar dan kom ik niet in haar. We hebben ook al een paar testen gedaan en die waren allemaal negatief.

Ze heeft de laatste maanden wel heel veel last van stress gehad (moeder ernstig ziek, net wel of niet op stage mogen, werk wat niet lekker liep, onze relatie stond op springen en zo waren er nog een paar dingen). Zou dat ook een (mogelijk) oorzaak kunnen zijn?
Oud 26-07-2008, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Zou dat ook een (mogelijk) oorzaak kunnen zijn?
geen zorgen maken
Oud 29-07-2008, 17:07
Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik heb een probleempje. Aanvankelijk maakte ik me niet echt zorgen, maar het begint toch te broeien nu.
Ik heb de afgelopen pilstrip op dag 14 (dus nog in de tweede week) een pil vergeten en die heb ik meer dan 12 uur te laat ingenomen (dus al week drie). Ik heb er voor gekozen om mijn pilstrip gewoon volgens schema af te maken. Ik was de pil vergeten in week 2. Nu ben ik wel 2 dagen eerder gestopt met de pil vanwege vakantie, dus heb in totaal maar 19 pillen geslikt (geen idee of dit relevant is). Ik heb de afgelopen 7 dagen géén extra condoom gebruikt maar wel de zevende dag (gisteren) seks gehad. Ik moet vandaag ongesteld worden, maar ben het nog niet. En ik ben toch een beetje paniekerig omdat ik bang ben dat alle omstandigheden bij elkaar niet echt gunstig zijn?!
Wie helpt...
Oud 29-07-2008, 17:09
Verwijderd
paar dagen afwachten, en pas dŕn beginnen panieken. stress helpt niet bij het doorbreken van maandstonden
Oud 29-07-2008, 17:11
Verwijderd
je bent trouwens idd wel niet goed bezig geweest: je moet je pilstrip altijd volledig innemen en je mag je stopweek nooit verlengen, tenzij je gedurende minstens een volledige pilstrip extra bescherming gebruikt.
Oud 29-07-2008, 17:23
Lelle_*
Lelle_* is offline
Citaat:
je bent trouwens idd wel niet goed bezig geweest: je moet je pilstrip altijd volledig innemen en je mag je stopweek nooit verlengen, tenzij je gedurende minstens een volledige pilstrip extra bescherming gebruikt.
Dat is niet waar, je mag je pilstrip wel onderbreken voor ee nvroegtijdige mentruatie mits je maar in ieder geval 14 pillen hebt geslikt. In de derde week mag je je pilstrip afbreken en je mentruatie laten komen. Dat heb ik ook gedaan. Maar mijn stopweek wordt er niet langer van; na 7 dagen begin ik weer.
Oud 29-07-2008, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet waar, je mag je pilstrip wel onderbreken voor ee nvroegtijdige mentruatie mits je maar in ieder geval 14 pillen hebt geslikt. In de derde week mag je je pilstrip afbreken en je mentruatie laten komen. Dat heb ik ook gedaan. Maar mijn stopweek wordt er niet langer van; na 7 dagen begin ik weer.
ahzo, mja mijn handleiding zegt iets anders, maar als het zo idd in uw boekske staat klopt dat wel hé succes met niet-zwanger-zijn in elk geval, en niet al te veel zorgen maken voorlopig één keer een pil een beetje te laat zal wel niet ZOVEEL kwaad kunnen. en trouwens: zou je normaal vandaag je regels krijgen als je ŕl je pillen had genomen, of zou je vandaag je regels krijgen omdat het 'de zoveelste dag' is na je laatste pil? want omdat je er minder hebt ingenomen dan andere maanden kan je lijf in de war zijn hé...
geen zorgen dus! pas zorgen maken over een paar dagen!
Oud 11-08-2008, 10:10
wup
wup is offline
Het kan gebeuren dat je zwanger bent, maar nog wel ongesteld wordt door de pil. Wanneer zou je dan een zwangerschapstest moeten doen? Aangezien het dus niet kan wanneer je overtijd bent. ( Niet dat ik denk dat ik zwanger ben, maar vroeg me dit af.)
Oud 11-08-2008, 10:38
Verwijderd
je kan altijd een testje doen, dat je de pil slikt heeft geen invloed op de uitslag, heb ik recentelijk geleerd
Oud 22-08-2008, 12:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 5 maanden geleden seks gehad met een condoom. Ik ben niet aan de pil. Ik ben elke maand gewoon ongesteld geworden. De afgelopen tijd heb ik pijn in mijn onderbuik en voel ik steeds bewegingen in mijn buik. Als ik mijn hand op mijn buik leg voel ik soms een soort lichte bollingen. Ook is mijn buik sowieso een stukje dikker geworden.

Nu is mijn vraag: Kan ik zwanger zijn?
Oud 24-08-2008, 12:21
belle123
belle123 is offline
Dat wil ik graag weten

Het is mij nog steeds niet duidelijk of het mogelijk is dat je zwanger bent en toch elke maand ongesteld wordt. Als ik het goed begrijp is dit geen normale ongesteldheid, maar eens in de maand licht bloedverlies. Dat zou betekenen dat je wel merkt dat het geen gewone ongesteldheid is? En is er nog een verschil of je wel of niet aan de pil bent (dat dat bloedverlies er alleen is als je aan de pil bent bijvoorbeeld?)
Oud 25-08-2008, 12:18
Verwijderd
Daar valt weinig over te zeggen. Waarom doe je niet gewoon een testje? Weet je binnen een paar minuten of je zwanger bent of niet.
Oud 25-08-2008, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Daar valt weinig over te zeggen. Waarom doe je niet gewoon een testje? Weet je binnen een paar minuten of je zwanger bent of niet.
^ Dat.
Oud 26-08-2008, 16:10
Mammie
Mammie is offline
Je kan idd gewoon ongesteld worden tijdens je zwangerschap. Heb ik nl de eerste maanden ook gehad.
Oud 29-08-2008, 11:08
PV
PV is offline
je zou toch zomaar al 5 maanden zwanger zijn zonder het te weten
Oud 09-09-2008, 12:26
Dagmarrr
Dagmarrr is offline
Hallo!!
Kan iemand mij helpen?
Deze maand ben ik in de tweede week van de pilstrip een pil vergeten.
Om precies te zijn.Ik ben de maandag de pil vergeten en heb dinsdag (onveilige) seks gehad.
Dinsdagavond heb ik de pil van dinsdag genomen,maar niet die van maandag.
Ik ben er dus eentje vergeten.
Ik was al helemaal in de stress en wist niet goed wat ik moest doen.
Nu heb ik diezelfde week de donderdagavond een morningafterpil gehaald.Dit kon nog net.
Daarna heb ik alle pillen doorgeslikt tot afgelopen vrijdag.
Vorige week kreeg ik een flinke keelontsteking waarbij ik antibiotica moest slikken,in deze week heb ik geén seks gehad,omdat ik weet dat de pil een verminderde werking kan hebben.
Nu moet ik morgen of donderdag ongesteld worden..normaal gesproken zal ik nu al buikpijn hebben,maar dat is niet zo.
Mijn vraag is; moet ik nu als extra nog een zwangerschapstest doen of is er geen kans om zwanger te zijn i.v.m de morning after pil?Zoja,moet ik deze test doen,wanneer moet ik deze dan uitvoeren?
Ook omdat ik eventueel ongesteld kan worden maar het ook een bloeding kan zijn.

Als iemand mijn vraag kan beantwoorden,graag!
Oud 09-09-2008, 13:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Hallo!!
Kan iemand mij helpen?
Deze maand ben ik in de tweede week van de pilstrip een pil vergeten.
Om precies te zijn.Ik ben de maandag de pil vergeten en heb dinsdag (onveilige) seks gehad.
Dinsdagavond heb ik de pil van dinsdag genomen,maar niet die van maandag.
Ik ben er dus eentje vergeten.
Ik was al helemaal in de stress en wist niet goed wat ik moest doen.
Nu heb ik diezelfde week de donderdagavond een morningafterpil gehaald.Dit kon nog net.
Daarna heb ik alle pillen doorgeslikt tot afgelopen vrijdag.
Vorige week kreeg ik een flinke keelontsteking waarbij ik antibiotica moest slikken,in deze week heb ik geén seks gehad,omdat ik weet dat de pil een verminderde werking kan hebben.
Nu moet ik morgen of donderdag ongesteld worden..normaal gesproken zal ik nu al buikpijn hebben,maar dat is niet zo.
Mijn vraag is; moet ik nu als extra nog een zwangerschapstest doen of is er geen kans om zwanger te zijn i.v.m de morning after pil?Zoja,moet ik deze test doen,wanneer moet ik deze dan uitvoeren?
Ook omdat ik eventueel ongesteld kan worden maar het ook een bloeding kan zijn.

Als iemand mijn vraag kan beantwoorden,graag!
De morning-after pil is nooit 100% betrouwbaar, maar de kans dat je zwanger bent is wel bijzonder klein.
Oud 10-09-2008, 20:44
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
je zou toch zomaar al 5 maanden zwanger zijn zonder het te weten
Komt vaker voor dan je zou denken... Een kleintje voel je ook pas relatief laat.
Oud 27-09-2008, 15:41
***ailá***
***ailá*** is offline
ik weet nou neit of ik dit in het piltopic of in het zwangerschapstopic moet zetten.

Ik heb altijd een vrij regelmatige cyclus. Ik ben NIET aan de pil. Soms weet ik dat ik een eisprong heb omdat ik steken in mn buik heb, (linksonder of rechtsonder, verschilt per maand), doorzichtig slijm verlies en midden in mn cyclus zit. Soms verlies ik een heel klein beetje (bruin) bloed. 2 weken later ben ik dan ongesteld.

Deze maand had ik dat ook. Een paar uur later had ik sex en oh wat een timing gat in het condoom en een flink kwakje in me gekregen. Dat was op 20 september. Ik heb direct een morning after pil gehaald en die vervolgens ingenomen. Het zou moeten werken toch? ookal heb je hoogstwaarschijnlijk je eisprong net gehad.

Nouja goed, nu zijn we dus 7 dagen verder en sinds gisteravond verlies ik bloed. Er van uitgaande dat ik afgelopen week vruchtbaar was (voelde toen ook eisprong), dan is het wel te vroeg voor de menstruatie. Kan het door die morning after pil komen? Er stond in de bijsluiter dat het een paar dagen eerder of later kan zijn, maar 9 dagen eerder is wel veel. Er stond ook dat je later toch even een test moet doen als je veel eerder ongesteld werd of als het heel weinig was. Wat is veel eerder? Is dat 9 dagen?

Mijn vraagjes zijn dus: Ben ik ongesteld? En zoja, is een zwangerschap dan uitgesloten? (dat zou wel zo prettig zijn) En zo nee: kan ik dan zwanger zijn? Kan het een innestelingsbloeding zijn? (*hoopt van niet*)

Kan ik uberhaupt zwanger zijn?

Normaal ben ik vrij goed op de hoogte, maar nu snap ik het niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?

Edit: Oja, en als ik toch een testje moet doen --> wanneer kan ik dat dan het beste doen? aangezien mn cyclus nu een zootje is geworden
Oud 27-09-2008, 16:10
Verwijderd
Citaat:
ik weet nou neit of ik dit in het piltopic of in het zwangerschapstopic moet zetten.

Ik heb altijd een vrij regelmatige cyclus. Ik ben NIET aan de pil. Soms weet ik dat ik een eisprong heb omdat ik steken in mn buik heb, (linksonder of rechtsonder, verschilt per maand), doorzichtig slijm verlies en midden in mn cyclus zit. Soms verlies ik een heel klein beetje (bruin) bloed. 2 weken later ben ik dan ongesteld.

Deze maand had ik dat ook. Een paar uur later had ik sex en oh wat een timing gat in het condoom en een flink kwakje in me gekregen. Dat was op 20 september. Ik heb direct een morning after pil gehaald en die vervolgens ingenomen. Het zou moeten werken toch? ookal heb je hoogstwaarschijnlijk je eisprong net gehad.

Nouja goed, nu zijn we dus 7 dagen verder en sinds gisteravond verlies ik bloed. Er van uitgaande dat ik afgelopen week vruchtbaar was (voelde toen ook eisprong), dan is het wel te vroeg voor de menstruatie. Kan het door die morning after pil komen? Er stond in de bijsluiter dat het een paar dagen eerder of later kan zijn, maar 9 dagen eerder is wel veel. Er stond ook dat je later toch even een test moet doen als je veel eerder ongesteld werd of als het heel weinig was. Wat is veel eerder? Is dat 9 dagen?

Mijn vraagjes zijn dus: Ben ik ongesteld? En zoja, is een zwangerschap dan uitgesloten? (dat zou wel zo prettig zijn) En zo nee: kan ik dan zwanger zijn? Kan het een innestelingsbloeding zijn? (*hoopt van niet*)

Normaal ben ik vrij goed op de hoogte, maar nu snap ik het niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?

Edit: Oja, en als ik toch een testje moet doen --> wanneer kan ik dat dan het beste doen? aangezien mn cyclus nu een zootje is geworden
Ik heb een keer de MA-pil geslikt en toen werd ik meteen een dag later ongesteld (ook veel te vroeg) en volgens mijn huisarts was dat volkomen normaal. Als je twijfelt en een test wil doen, doe die dan op de dag waarom je normaal gesproken ongesteld zou zijn geworden, want dan zou hij zeker moeten werken.
Oud 28-09-2008, 08:33
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:

De MA-pil voorkomt niet je eisprong, maar dat een bevrucht eitje zich in je baarmoeder kan nestelen. Die bloeding is waarschijnlijk dat afgestoten eitje dus maak je geen zorgen . Je kan natuurlijk voor de zekerheid een zwangerschapstest doen natuurlijk.

Overigens is het condoom maar, bij perfect gebruik, 95% betrouwbaar. Dat betekent dat na een jaar gebruik, 5 op de 100 vrouwen zwanger raken. Dat is veel! Beter kun je zelf de pil erbij slikken, of iets anders regelen.
Oud 30-09-2008, 16:06
Verwijderd
De zwangerschapstest is wel pas betrouwbaar vanaf de dag waarop je normaal gesproken ongesteld zou worden, geloof ik, dus misschien nog een weekje er mee wachten Maar de kans is niet erg groot dat je zwanger bent iig.
Oud 23-10-2008, 14:01
Verwijderd
Ngh. Zaterdagnacht de pil niet geslikt (ivm kotsen :'), zondagochtend geslikt (binnen 12 uur na het "normale" tijdstip zeg maar). Zondagavond gewoon weer pil, daarna kwam stopweek. Zondag overdag wel seks gehad. Ennnnn nou zit ik me zwaar druk te maken. :')
Topic gesloten

Regels voor berichten