Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2006, 19:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Eend schreef op 28-11-2006 @ 16:11 :
Neee, en die mag ik ook nog niet doen, omdat ik op een gesloten setting zit Ik mag alleen onder begeleiding van mijn ouders weg.
Op een aantal afdelingen wordt de vers-training ook wel gegeven. Maar goed, het is wel een intensief gebeuren dus kan me voorstellen dat zoiets niet je prioriteit heeft. Eerst wat stabieler voelen..

Succes, Eend!

En, KTFE & lentekriebel eveneens succes en sterkte..!
Oud 28-11-2006, 19:15
- KTFE
- KTFE is offline
Op sommige momenten, zoals gisteren op school,
besef ik heel goed dat ze écht weg is.
Maar meestal, kan ik het niet geloven.
Ik praat heel normaal over vanalles, kan nog lachen samen met mijn vriend, ... Ik voel me schuldig. Hoe kan ik lachen terwijl zij er niet meer is? (maar anderzijds ben ik blij dat ik nog kàn lachen soms) Wanneer zal ik het eindelijk beseffen?
Wanneer ik haar zie in het mortuarium? Op de begrafenis?
Ik mis haar zo...
Oud 28-11-2006, 19:37
Verwijderd
*knuffel voor iedereen die 'm kan gebruiken (en dat zijn er nogal wat geloof ik...)*

Ik heb een goeie dag gehad Eindelijk, mocht wel weer eens, want had wel een redelijke dip de laatste weken.
Verder heb ik gisteren eerlijk tegen een goeie vriendin gezegd wat ik vond en dacht. En dat luchtte aardig op.

Het is nog niet fantastisch allemaal, maar in ieder geval al stukken beter
Oud 28-11-2006, 19:42
Verwijderd
Alles is op dit moment, meer dan ernstig stom.
En huisarts de wit is het stomste.
Oud 28-11-2006, 19:43
Verwijderd
Vandaag was zo verwarrend. Ik ga het allemaal oplossen, maar wel alleen. Ik durf niet nog eens te bellen maar weet dat er dingen moeten veranderen. ik raakte net overstuur terwijl ik het gewoon van me af moet kunnen zetten. Ik gedraag me anders voor anderen omdat ik weet dat er op me gelet wordt en niet wil dat zij mijn problemen zien.
Ik ben zo in de war.
Oud 28-11-2006, 19:45
Verwijderd
@Yana: ik ben trots op je. Heel veel succes morgen, ik denk aan je. *knuff*
@Nijn*: zorg alsjeblieft een beetje voor jezelf, oké?! Goed eten, rust nemen, en idd niet te streng zijn. Je bent goed zoals je bent.
@Rare kwast: een hele grote . What happened? *Knuff*

*Knuffel* voor KTFE, kroot en wie hm verder wil.

En moi? Ik ben moemoemoe, nog steeds ja. Ik slaap me suf maar blijf moe. Vrijdag naar het ziekenhuis hopelijk komt daar iets uit. Morgen laatste keer groep na tien maanden. En naar mn therapeute met mn ouders erbij. Ik denk niet dat ik daar zin in heb. En eigenlijk voel ik me weer rot, maar waarom? Echt, waarom? Het gaat toch goed? Ik eet goed, ben alleen moe. Stom gezeur.
Oud 28-11-2006, 19:49
Verwijderd
Vandaag was ik voor het eerst echt een beetje ontspannen tijdens de cursus, dat was wel even een ander gevoel. Misschien omdat 'mijn' onderwerp vandaag echt behandeld werd. De reden waarom ik die cursus ben gaan volgen. Hopelijk is het volgende week weer zo. En...het is eigenlijk best wel gezellig!
Oud 28-11-2006, 19:49
darkfairy
darkfairy is offline
Oud 28-11-2006, 20:14
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
moon schreef op 28-11-2006 @ 20:11 :
niet doen! Jij hebt absoluut geen reden om jezelf te haten! *knuffel*
voor de spiegel in een badpak wel

*knuffelt nog wel even terug
Oud 28-11-2006, 20:16
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
sonho schreef op 28-11-2006 @ 20:45 :

@Rare kwast: een hele grote . What happened? *Knuff*

*Knuffel* voor KTFE, kroot en wie hm verder wil.
lees hier boven.. vandaag gezocht naar een badpak.. spiegels zijn niet goed voor me
maandag komt veeeeeeeel te snel dichterbij en en en en
*twijfelt en voelt zich kut*

*doet mee knuffels uitdelen aan iedereen*

en jij alvast sterkte voor vrijdag.. ik hoor je tegen die tijd nog wel even
*knuffelt*
Oud 28-11-2006, 20:23
- KTFE
- KTFE is offline
Wààrom sterft iedereen???
Oud 28-11-2006, 20:33
Meissiej
Meissiej is offline
*doet knuffels geven aan iedereen die wil*

----------
Ik ben moe. Ik voel me redelijk. Beter dan de afgelopen week in iedergeval. Ookal maak ik me zorgen om iemand. Het gaat weer wat beter met hem maar de gevoelens en gedachten die hij gisteren had krijg je niet zomaar en gaan ook niet zomaar weer weg denk ik.
Nuja, laat ik me niet al teveel zorgen maken want daar schiet niemand iets mee op, ikzelf nog het minste.
Oud 28-11-2006, 20:39
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Laat me nou maar gaan want dit werkt niet. ik hecht me zoooveel aan jou en jij honderd keer minder aan mij. Waar heb ik dit aan verdiend?
Oud 28-11-2006, 20:41
Verwijderd
Lieeeeeeeeeeeeeeeef! Enenenen vrijdag \m/ uberveelzinin
Oud 28-11-2006, 21:35
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Leuk dat je het mij ook even hebt laten weten.
Ik schrik me te pletter verdomme.
Oud 28-11-2006, 21:54
kroot
kroot is offline
@ Yana: sterkte morgen meis! Je zal opgelucht zijn als je alles met iemand kunt delen.
knuffel voor iedereen

er dondert hier vanalles naar beneden.
Oud 28-11-2006, 22:03
Verwijderd
auw hoer wat ben ik stom bezig geweest. En waarom had ze dat nou moeten lezen??? Waarom wordt ik daar anderhalve maand later nog mee geconfronteerd? waarom heb ik dr niet geblockt?

En, kut, date alweer niet doorgegaan, om zon rotte reden ook nog. We maken er van ''vier keer is scheepsrecht''.
Oud 28-11-2006, 22:04
laura
laura is offline
I miss you...
Oud 28-11-2006, 22:17
Verwijderd
nu probeer ik minder verliefd te zijn, lukt het deels, en dan gaat er rond dat zij míj leuk vind.
lol
morgen krijg ik mn diploma!
honger, geldgebrek, en mensen die down zijn omdat ze geen geld hebben maar wel een pakje per dag roken maken me leeg van binnen
Oud 28-11-2006, 23:12
kroot
kroot is offline
Ben me aan het verdiepen in ziektekosten verzekering. Ik snap er de ballen van. Gelukkig kwam ik net een van mijn gasten tegen en die gaat me morgen helpen.
En ik moet nu gaan slapen want ik heb morgenvroeg therapie.
Oud 29-11-2006, 00:02
Roosje
Roosje is offline
Omgomg je sig is lief. Hoe kan dit nou weer? *blij*
Oud 29-11-2006, 02:05
Verwijderd
slaap repel slaap ..
memoires..
Oud 29-11-2006, 08:05
Yana
Yana is offline
Breathe..breathe...

Wash away the night, face today. Het is tijd om te gaan. Ik voel me zo klein en zo stom, zo aanstellerig. Alsof ik daar helemaal niet naar toe zou moeten gaan. Maar vooruit, ik ga. "Ik ben benieuwd na hoelang jij daar de deur alweer dichttrekt omdat het te confronterend is." Ha ha. Ik loop niet weg voor confrontaties. Ik ga met bibberende beentjes en een heel klein trillend lipje, maar natuurlijk ga ik. Pffffff...
Oud 29-11-2006, 08:10
Meissiej
Meissiej is offline
Ik ben ziek een of ander buikvirus. Misselijk en vannacht onwijs vaak naar het toilet moeten rennen. Nog niets gegeten maar heb ook totaal geen trek en heb zo het gevoel dat als ik iets ga eten ik alles er weer uit ga gooien. Gelukkig heb ik vandaag vrij dus mis ik niets op school.
Oud 29-11-2006, 10:15
Sasbeest
Sasbeest is offline
Opgelost.
Oud 29-11-2006, 10:54
Yana
Yana is offline

Ik geloof erin.

Ik heb geen idee hoe ik het geheim moet gaan houden als ik niet meer hier woon, maar dat zal zichzelf wel oplossen. Desnoods zal ik het vertellen, wat de consequenties dan ook moge zijn. Ironisch genoeg kreeg ik wel weer te horen hoeveel inzicht ik had in mijn probleem. Dat zei de homeopaat laatst ook al .

"Weten alleen is niet genoeg..."
Oud 29-11-2006, 11:44
Redhair
Redhair is offline
Mijn therapeute schrok toen ze het hoorde van mijn vader, helemaal omdat ze mijn houding niet kon plaatsen. Ik zat zelfverzekerd, met een glimlach en levende ogen voor haar.
Ik vond het fijn om te vertellen dat ik gestopt ben, zij vond het fijn om te horen. We hebben een afspraak gemaakt, die ik best eng vind. Als ik weer terugval op de pep word ik een week opgenomen. Dan zou ik mijn moeder dus moeten vertellen wat er allemaal aan de hand is. Maar ach, ik zie het eigenlijk niet zo snel gebeuren, als ik terugval lul ik mezelf wel weer onder die opname uit.

J. heeft vanmiddag een sollicitatiegesprek bij het werk waar ik eergister werd aangenomen. Als hij ook wordt aangenomen hebben we vanavond samen een training. Dat wordt leuk.
Oud 29-11-2006, 12:12
Heksjuh
Heksjuh is offline
@Yana: ben je al bij de psycholoog geweest? Je post klinkt positief. Blijf erin geloven.

Net de dierenarts gebeld, iets wat ik drie weken geleden al zou doen. Ik kreeg een vrouw aan de lijn. Ze zei dat ik mee kan kijken in de praktijk, maar daar gaat iemand anders over. Maar het kan dus waarschijnlijk wel
Alleen dan moet ik in de ochtend terugbellen tussen 9:00 9:30, en dan zit ik op school Daar moet ik nog even een oplossing voor vinden.

Ik ga werken aan een ik met meer zelfvertrouwen, en dit was voor mijn gevoel wel een stapje vooruit.
En zaterdag komt de nieuwe stap. Hoe meer ze me vertellen dat ze het leuk vinden dat ik meega, hoe leuker ik het ga vinden. Ze vragen aan mij waar ik heen wil, terwijl ik al die kroegen toch niet ken. Ze betrekken me erin.
Het is een goede dag vandaag

*sterkte voor de mensen die het nodig hebben*
Oud 29-11-2006, 12:51
bladertje
bladertje is offline
Pffff.. ik wil dat het vroeger is. Toen het leven zich ontrolde en alles nog vanzelf ging. Nu is het elke dag vechten tegen mezelf. Bedenken wat ik ga doen en hoe het het beste is. Strijden tegen verkeerde gedachten of verkeerd gedrag. Strijden voor hetgeen wat mij lief is.

Waarom kan ik niet gewoon leven?
Oud 29-11-2006, 13:20
Verwijderd
Yana hoe ging het? *Knuff*

Tja, wat werd er weer veel besproken. En iedereen gaat meedenken en weet ik wat. Maar ik? Waar blijf ik? Ik moet uiteindelijk beslissen. En echt, ik heb al lang besloten dat ik niet naar dagbehandeling ga. Ik wil het huis uit, iets met mn lichaamsbeeld doen en iets aan de extreme vermoeidheid. Oh en het eten ja. Dat is ook wel belangrijk. Pfft, het liefst willen ze me naar de Ursula of een andere eetstoornissen kliniek geloof ik. En dat klinkt eng en serieus enzo. Oke dat is het ook wel, maar toch. Het gaat toch zo veel beter? Ik ben alweer een week eetbuivrij. En en... Ik weet het niet meer hoor.
Oud 29-11-2006, 13:29
Meissiej
Meissiej is offline
Bijna 3 kwartier geleden broodje gegeten, sindsdien opnieuw oorlog in mijn buik. Bwah. Ik wil dat helemaal niet.

En we hebben een zandbak voor de deur gekregen. Of nouja ze zijn (eindelijk) begonnen met ophogen van de straat, het grasveldje hier aan de overkant ligt nu vol zand.
Oud 29-11-2006, 13:41
Papillon
Papillon is offline
Ik voel me goeddddd. Heb zin in vanavond, eerst bowlen en dan waarschijnlijk nog met een vriend en mijn zusje naar de stad. En het is mooi weer buiten. En mijn salaris is gestort. En ik krijg mijn oma's fiets, eindelijk weer een normale fiets.

Ik ben gewoon even onbezorgd blij.
Oud 29-11-2006, 13:52
Saarah
Saarah is offline
Antwoord! Godverdomme, antwoord nu gewoon!
Oud 29-11-2006, 14:42
Eend
Eend is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 28-11-2006 @ 20:14 :
Op een aantal afdelingen wordt de vers-training ook wel gegeven. Maar goed, het is wel een intensief gebeuren dus kan me voorstellen dat zoiets niet je prioriteit heeft. Eerst wat stabieler voelen..

Succes, Eend!
Op mijn afdeling wordt helemaal geen therapie gegeven. Ik zit op een opname afdeling, tot iedereen z'n spijt. Ik heb zelfs excuzes van mijn psychiater gekregen, omdat ze op korte termijn geen goede afdeling voor me kunnen vinden.
Het is afwachten op Leidschendam. En ik geloof ook niet dat mijn psychiater de VERS geschikt voor mij vindt. Ik heb hele andere soort hulp nodig dan dat soort therapie.
Oud 29-11-2006, 14:46
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mjah. Misschien kan ik er maar beter mee stoppen, maar dat wil ik helemaal niet!
Oud 29-11-2006, 15:11
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Een van de twee honden naar de dierenarts en het ziet er niet goed uit.
Oud 29-11-2006, 15:36
da leentjuh
da leentjuh is offline
Morgen naar de psycholoog.. Ben benieuwd wat ie gaat zeggen.
Oud 29-11-2006, 15:56
carmen_46
carmen_46 is offline
Ik wil gewoon dat ie terug komt. Het is vandaag dan wel precies 6 jaar geleden maar dat dood ging lijkt nog steeds op de dag van gisteren. En met het jaar word ik kwader. Waarom nemen ze nou precies hem en niet iemand van 100 ofzo. Het is gewoon niet eerlijk.
Oud 29-11-2006, 15:57
Roosje
Roosje is offline
Mijn schouder zit heel erg pijnlijk vast. Ik ga maar eens even de, dingetje, midalgan opzoeken, dat werkt wel denk ik. Maar ik ben het onderhand goed zat want je anderhalf jaar niet kunnen ontspannen is naarrrr.

Maar mijn ANW-verslag gaat teringgoed, ik ben vrolijk en blij en ik heb zin in vrijdag. <3 *verliefd* Ik ben weer mijn kleine huppelende meisje en het is leuk. En ik kan weer schrijven en dat is ook leuk maar het staat met elkaar in verband, want ik schrijf bijna maar over één ding.

En oh goffer vandaag hebben ze over me overlegd in de Centrale Directie. *kijkt monsieurleconrector lief aan* Het zit vast wel goed, maar dan nog ben ik een beetje zenuwachtig. Ik heb alleen maar te hopen en te vertrouwen op zijn overredingskracht, maar schreef ik vanmiddag niet dat ik eindelijk weer had geleerd om mensen te vertrouwen en me aan hen over te geven?

Het zegt meer dan iemand ook maar kan denken.
Oud 29-11-2006, 16:01
Meissiej
Meissiej is offline
Oud 29-11-2006, 16:41
Nijn*
Nijn* is offline
Mijn god, wat een dag. Ben doodmoe, probeer mezelf wat rust te gunnen, maar het gaat niet. Engelse leestoets ging slecht, kwam natuurlijk omdat ik mezelf had lopen opfokken dat dit hét bepalende cijfer van het trimester was.. Franse vocabulaire-toets ging wel redelijk, maar echt goed; nee. Wel eindelijk een goed cijfer voor Duits terug, werd wel tijd ook. Voelde me steeds slechter. Kon niet meer normaal op mensen reageren, kon me niet meer concentreren op de lessen. Alleen maar zitten, mijn hoofd in mijn armen, en ogen dicht. Ik kon gewoon helemaal niets meer.

En nu nog steeds, doodmoe en ontzettend down. Maar ik moet me niet 'aanstellen' want daar heb ik geen tijd voor. Moet nog een presentatie in elkaar flansen, een toets leren, veel achterstallig maakwerk doen.. Maar ik wil rust, rust, rust. Zie je wel, het is gewoon te hoog gegrepen voor mij, dat VWO. Ik kan ook niets.
Oud 29-11-2006, 17:15
Faerie
Faerie is offline
Wat een avond gister...
Borreltjes en wijn gaat niet samen. Verder was het wel ontzettend gezellig! Ik voel me nu alleen wel erg 'vaag'. Ik denk dat het nodig is dat ik weer eens gewoon lekker uitga en niet teveel ga drinken, zodat ik ook nog normale gesprekken kan voeren met mensen Sowieso een dronken meisje die allemaal tegen jongens aan loopt te hangen is echt vreselijk.. Op die manier trek ik echt niet de jongens aan die ik júist wil. Ik denk dat ik gewoon aandachtsgeil ben, gewoon een manier om me goed te voelen, van wie ik die aandacht ook krijg. Maar eigenlijk werkt dat ook niet..
Oud 29-11-2006, 17:24
Saarah
Saarah is offline
Komaan, ik ga mijn rotverwende neefje echt niet NOG meer geven! Zeker niet als hij totaal geen respect heeft voor mij en het niet eens beleefd kan vragen. Damn zeg. En nu voel ik mij nota bene nog schuldig ook.
En ja, dan ben ik maar egoïstisch. Kan me helemaal niks schelen, oké?
Oud 29-11-2006, 17:37
Verwijderd
Hm. Ik ben helemaal op, voel me ontzettend klote en oninteressant en alles. Bahbah.
Oud 29-11-2006, 17:38
pearlette
pearlette is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 29-11-2006 @ 17:41 :
Mijn god, wat een dag. Ben doodmoe, probeer mezelf wat rust te gunnen, maar het gaat niet. Engelse leestoets ging slecht, kwam natuurlijk omdat ik mezelf had lopen opfokken dat dit hét bepalende cijfer van het trimester was.. Franse vocabulaire-toets ging wel redelijk, maar echt goed; nee. Wel eindelijk een goed cijfer voor Duits terug, werd wel tijd ook. Voelde me steeds slechter. Kon niet meer normaal op mensen reageren, kon me niet meer concentreren op de lessen. Alleen maar zitten, mijn hoofd in mijn armen, en ogen dicht. Ik kon gewoon helemaal niets meer.

En nu nog steeds, doodmoe en ontzettend down. Maar ik moet me niet 'aanstellen' want daar heb ik geen tijd voor. Moet nog een presentatie in elkaar flansen, een toets leren, veel achterstallig maakwerk doen.. Maar ik wil rust, rust, rust. Zie je wel, het is gewoon te hoog gegrepen voor mij, dat VWO. Ik kan ook niets.
... Als je niet wil dat ik me ermee bemoei dan zeg ik niets meer, maar ik was eerst precies zoals jij. Over mezelf. Ik denk dat het er niet mee te maken heeft dat je niets kan, maar dat je het door je gedachten heel zwaar voor jezelf maakt. Dat klinkt heel simpel maar dat is het niet, ik wens je alleen toe dat je niet zo boos op jezelf wordt..
Oud 29-11-2006, 18:01
Verwijderd
nog 49 uurtjes <3
Oud 29-11-2006, 18:09
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Zao schreef op 29-11-2006 @ 19:01 :
nog 49 uurtjes <3
Dat ja. <3

En ooh godverdomme, waarom ziet er niemand hoe gelukkig ik ben?

Laatst gewijzigd op 29-11-2006 om 18:17.
Oud 29-11-2006, 18:10
Ann
Ann is offline
Waar heb jij last van? Jezus...neeeee niet jezus. Verdomme, laat me een keer vloeken als ik dat wil, ik geloof toch niet...
Oud 29-11-2006, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 29-11-2006 @ 19:09 :
Dat ja. <3

En ooh godverdomme, waarom ziet er niemand hoe gelukkig ik ben?
<3

JAHALLOIKWELENWATDENKJEVANMIJ? *kus!
Oud 29-11-2006, 18:29
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Zao schreef op 29-11-2006 @ 19:21 :
<3

JAHALLOIKWELENWATDENKJEVANMIJ? *kus!
JAHALLOJEZITINFAKKINGUTERECH! (a) *terugkus!*

Regels voor berichten