|
|
Bekijk resultaten poll: Bring it on! | |||
GroenLinks |
![]() ![]() ![]() ![]() |
44 | 17.96% |
SP |
70 | 28.57% |
CDA |
23 | 9.39% |
VVD |
25 | 10.20% |
PvdA |
26 | 10.61% |
ChristenUnie |
7 | 2.86% |
D'66 |
17 | 6.94% |
Eén NL (Pastors) |
3 | 1.22% |
Lijst 5 Fortuyn |
0 | 0% |
Partij voor de Dieren |
7 | 2.86% |
SGP |
5 | 2.04% |
Partij voor de Vrijheid (Wilders) |
11 | 4.49% |
Anders, nl.. |
7 | 2.86% |
Aantal stemmers: 245. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-11-2006 om 18:37. |
![]() |
||||
Citaat:
1. Waarom is het feit dat sommige organisaties misbruik maken, genoeg reden om iets goeds helemaal af te schaffen? 2. Je bent niet ingegaan op mijn punt. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ech.. We praten dan over van die typetjes die juichend over straat renden toen de aanslagen op het WTC gebeurden. Probeer me maar eens te verwijten dat ik dat soort mensen by default beschouw als kleuters die niet tot debateren in staat zijn.
||||||
Citaat:
Daarnaast zijn de Melkertbanen inefficiënt. De werkloosheid onder laagopgeleiden wordt veroorzaakt door te hoge loonkosten. De hoge belastingen (en de daaraan verboden hoge overheidsuitgaven) zijn daar debet aan. Om de werkloosheid onder laagopgeleiden kan beter bestreden worden door de belastingen structureel te verlagen i.p.v. het rondpompen van gemeenschapsgeld, waardoor het voortbestaan van deze banen afhankelijk is van de grillen van Den Haag. Citaat:
Citaat:
En wat voor soort speelplaatsen bedoel je? Citaat:
En wat betreft de conciërges: wanneer de overheid het onderwijs zou dereguleren, zou er meer financiële ruimte ontstaan voor werknemers die nuttig werk vervullen. De enorme administratieve lasten drukken momenteel te veel op de onderwijsinstellingen. Citaat:
Overigens is het wel grappig dat GroenLinks de lasten van het bedrijfsleven niet verminderd, maar verplaatst. Op korte termijn is sprake van een lastenverzwaring, omdat men wordt gedwongen te innoveren. Op zichzelf zijn investeringen goed voor de economie, maar bij 'groene' investeringen is er niet altijd sprake van een (direct) merkbaar rendement. Tevens worden de meeste innovaties gefinancierd met lang vreemd vermogen. Maar juist met GroenLinks worden langdurige leningen duurder, omdat de overheid meer gaat lenen. Laatst gewijzigd op 28-11-2006 om 19:50. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Speelplaatsen in de wijken. Laatst het 'lijsttrekkersdebat' van Het Jeugdjournaal niet gezien? Daar ging het over die speelplaatsen, waar geen toezichthouders meer zijn. Wegbezuinigd. Sindsdien is het er een troep; een rommel. Citaat:
Verder geloof ik niet in je vrijemarkt-fetisjisme. We hebben al gezien met de energiebedrijven en het openbaar vervoer dat het alleen maar leidt tot een afname van de kwaliteit en een toename van de kosten. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder nu al de tweede keer dat ik ga stellen dat ik geen oordeel over alle moslims vel, slechts over degenen die hun mond open doen in debat voor zover ik het gezien heb.
||
Citaat:
Jij zei dat je vond dat Wilders groot gelijk had dat hij niet met moslims (in het algemeen!) in discussie ging, want 'die' (slaat op: alle moslims) waren toch niet vatbaar voor discussie. Dan vel je een oordeel over alle moslims. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Hij kan dan roepen met elke serieuze moslim wel in debat te gaan, maar we begrijpen allebei dat dat een wassen neus zou zijn. Misschien verdient Wilders juist applaus dat hij tenminste de eerlijkheid heeft toe te geven dat hij er geen zin in heeft in plaats van A te roepen en B te doen.
||
Citaat:
Het moet niet gekker worden.
|
Verwijderd
|
Hoe kan je in één week tientallen dreigbrieven krijgen? Start een petitie tegen het burka verbod . Dit zullen ongetwijfeld alleen maar rechtse Nederlanders geweest zijn. Met andere woorden, ik discusseer niet meer met rechtse paupers
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Opmerkelijk detail: de wetenschappers kunnen nauwelijks het weer van de volgende dag voorspellen, maar pretenderen wel het klimaat te kunnen voorspellen dat we over dertig jaar hebben. |
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wat heb jij er voor baat bij om klimaatverandering en onze invloed erop te ontkennen? Wat heeft het voor nut voor jou om je achter Bush en de olieconcerns te scharen? Serieus, ik ben benieuwd, want ik kan geen reden bedenken waarom het in jouw interesse zou zijn om het allang bekende te ontkennen. |
![]() |
|||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bij de oude AWB gold dat niet. Voor de Bijstandsgerechtigde bestond er geen sollicitatiegesprek en men bevond zich, nog steeds overigens, in de zogenoemde armoedeval; pas bij een loon dat gelijk staat aan 130% van het minimumloon gaat men erop vooruit door niet in de bijstand te zitten. Citaat:
Overigens hebben steeds meer bussen en trams tegenwoordig camerabewaking. Dit haalt de passagier uit de anonimiteit, waardoor men ook minder geneigd is om rotzooi te maken of gwelddadig op te treden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik even uit de losse pols de NRC Next van vanmorgen citeer. Geen slecht resultaat, zeker omdat het grootdeels jongeren waren die anders permanente achterstanden in hun carière en het opdoen van ervaring krijgen die ze later parten kan spelen.
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Serieus, je wilt geen Melkertbaan op je CV hebben staan. Dan staat er feitelijk "ik kon nergens werk vinden omdat ik het niet kan, maar ergens kreeg ik gratis bij de cornflakes nog een baantje erbij" Als je er iets mee bereikt is dat je mensen kansen op echt werk ontneemd. Er is veel meer heil in (gedwongen) coaching en opleiding. Citaat:
Geen dingen gaan doortrekken tenzij je elk facet daarvan kan staven.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Wat denk je zelf? Wanneer een onderneming kan kiezen voor een reguliere of dezelfde baan overheidssubsidie, kiest men natuurlijk voor het laatste. Met andere woorden, reeds bestaande banen werden vervangen met gesubsideerde banen. Overigens waren de Melkertbanen bedoeld om werklozen te laten doorstromen naar een reguliere baan. Maar dat is mislukt. Zoals wel vaker, was een 'tijdelijke' oplossing van overheidswege eens te meer een permanente verhoging van de overheidsuitgaven. Citaat:
Dat er overigens een bijl op het belastingstelsel moet, is overduidelijk. Voor modaal geldt een marginaal belasting tarief van 60%(!), waardoor harder en meer werken wordt ontmoedigd; over elke extra verdiende euro, betaalt men meer dan 60 cent. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-11-2006 om 10:42. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Nogmaals: waarom ben jij tegen een goed milieu? Wat heb jij te winnen, jij persoonlijk, bij het tegenwerken van milieumaatregelen? Zélfs al zou het zo zijn dat er geen global warning is (bespottelijk, maar oké...) dan doet het toh nóg niemand kwaad om milieuvriendelijker te produceren en de Co2-uitstoot en luchtvervuiling tegen te gaan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast zijn de wetenschappers het zelf er nog niet over eens. Wel vind ik het knap dat men op basis van een paar meetpunten een trend denkt te kunnen ontdekken, te extrapoleren, vervolgens iets zoekt wat zich ook een beetje aan die trend houdt en dan gaan roepen dat de trend komt door hetgeen wat je hebt gevonden. En als iemand iets het vaakst en het hardst roept wordt dan vanzelf 'common knowledge'. Zeker wanneer er op onderbuikgevoelens wordt ingespeeld met 'Nederland komt onder water'. Ontopic: Ik heb gestemd op GroenLinks, Femke Halsema. |
![]() |
||
Citaat:
Het is hier mode om van ieder wissewasje een bron te vragen en als verstandige mensen als ik, die wel wat beters te doen hebben dan mensen naar de bekende weg wijzen, dat weigeren, net te doen alsof zíj de dommeriken zijn; dat weet ik wel. Jammer dat ik aan die mode niet mee doen. Ik ga jouw huiswerk niet doen. Of vind je dat ik de halve wereldliteratuur moet citeren? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Global warming is geen 'wissewasje' als het waar is, dus een bron is wel net zo makkelijk. En je verschuilen achter 'common knowledge' is een dooddoener ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie je? Vragen naar de bekende weg is ook een dooddoener. ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Global Warming is tot nu toe alleen maar 'een vermoeden'/'een theorie' van wetenschappers, derhalve kun jij ook geen verifieerbare bron geven, waarmee een nuttige discussie over het onderwerp dus onzinnig is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je al cijfers noemt geef je er geen blijk van relevante cijfers te kunnen beoordelen, getuige het feit dat je de kritiek op jouw gebruik van CPB cijfers afdeed als nonsens, terwijl het CPB zelf waarschuwt dat veel directe effecten en indirecte effecten er niet in meegenomen zijn. In academische milieu's een doodzonde, hier slechts een fors kritiekpunt en klappen voor de geloofwaardigheid. Misschien kan ik je CBS Statline en De Krantenbank aanraden?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga jij maar lekker populair doen en als een kuddedier meelopen met je global warming theorie. Ik kan daar alleen maar smakelijk om lachen. |
![]() |
|||
Citaat:
Het is niet mijn schuld dat ultra-links pacifisme duizenden doden kan veroorzaken, dat is gewoon de realiteit. Citaat:
|||||||||
Citaat:
Tot zover te achterhalen was, was het aantal Melkertbanen vermindert met 11.000. Laten we eens de cijfers van het aantal bijstandsuitkeringen erbij pakken: 2002: 341.490 2003: 358.690 2004 (nieuwe bijstandswet): 362.950 2005: 355.010 september 2006: 2006: 338.450 Te zien is dat het aantal bijstandsgerechtigden in september 2006 lager was dan in 341.490, toen de Melkertbanen nog bestonden. Tot zover er überhaupt gegevens zijn, kan er niet gesteld worden dat men nog massaal in de bijstand zit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat ik tegen milieumaatregelen heb? Het kost nogal veel geld. |
![]() |
||
Citaat:
58% van de ondervraagden was het oneens met de bewering van de regering-Clinton dat de klimaatsverandering onomkeerbaar was. 89% was van mening dat de wetenschap niet in staat is te bewijzen dat alleen de mensheid aan te wijzen is als veroorzaker van de klimaatsverandering. 61% was van mening dat de historische data niet aantonen dat de mensheid verantwoordelijk is voor de klimaatsverandering. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Desondanks heb je wel gelijk dat de "common knowledge" dat de mens vrijwel zeker de verandering in het klimaat veroorzaakt nog niet zo ver is als zou moeten. Laatst gewijzigd op 01-12-2006 om 20:37. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast zullen overheidsfunctionaren niet gelogen hebben, omdat een externe organisatie dat zou hebben gevraagd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof ook niet dat experts expres gelogen hebben hierover, maar als degene die het onderzoek afneemt al niet te vertrouwen is dan houdt het eigenlijk al op. Zij kunnen bepalen wie ze interviewen en wanneer iemand als serieus expert kan dienen. Daar komt nog bovenop dat je bron hopeloos verouderd is. In 10 jaar zijn er genoeg nieuwe feiten hierover boven tafel gekomen. Bovendien zijn er honderden bronnen die nu anders suggereren. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Ten tweede is het zo dat stellen dat je opponent "voor het doden van onschuldige burgers is" een zwaktebod, een persoonlijke aanval, een lafhartige daad. Dat doe je echt als je niks beters weet. Citaat:
![]() Oh ja, Eddie, beste vrind, ik vind het hartverwarmend om te zien dat je T_ID zo steunt in z'n CDA-like lastercampagne. Dat zal hem deugd doen. Ik slaap er geen nachtje minder om, maar koop jij vast een duikersuitrusting voor als de global warming-"onzin" het hoogtepunt bereikt? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Racist mag in België niet meer stemmen Gatara | 128 | 12-09-2004 22:39 | |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 | |
NRC: CDA geen gevangene van PvdA in formatie Atje85 | 29 | 10-06-2003 14:22 | |
Het CDA wil strenge regels voor integratie. michael1 | 45 | 15-03-2003 23:19 | |
Paars2 Demissionair Joostje | 60 | 19-04-2002 14:18 | |
Pim Fortuyn getaart muhhahaha HoñeY | 156 | 15-04-2002 16:39 |