Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2007, 06:51
Magic1
Magic1 is offline
En moest je het niet vinden, lees dit artikel dan ook zeker eens:

Artikel
Oud 06-02-2007, 18:45
Blenderhead
Blenderhead is offline
Hoe lang moet je doorgaans dat folie laten zitten bij een tattoo van +- 20 cm lang en 8 cm breed?
Oud 06-02-2007, 18:59
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 06-02-2007 @ 19:45 :
Hoe lang moet je doorgaans dat folie laten zitten bij een tattoo van +- 20 cm lang en 8 cm breed?
ik doe dat een dag of 2/3 maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Oud 06-02-2007, 19:01
Blenderhead
Blenderhead is offline
Het gaat daarbij om het herstellen van de 'wond', neem ik aan?
Oud 06-02-2007, 19:02
hellebel
hellebel is offline
jep, en zorgen dat ie niet aan je kleren blijft plakken. sommige mensen zijn van mening dat hij dan niet goed kan luchten maar alles is bij mij prima hersteld.
Oud 06-02-2007, 19:16
Blenderhead
Blenderhead is offline
aaight
Oud 06-02-2007, 19:33
hellebel
hellebel is offline
ben je al geweest en zo ja waar blijven de foto's.
Oud 06-02-2007, 19:49
Blenderhead
Blenderhead is offline
morgen
Oud 06-02-2007, 22:54
drezzz
drezzz is offline
3 dagen?????? Nee gek, een tattoo moet luchten en indrogen, 2-3 uur is meer dan genoeg. Dat folie is voornamelijk om de tattoo schoon te houden als ie net gezet is (dat ie niet aan je shirt plakt e.d.) maar hoe eerder hij kan luchten, hoe sneller ie geneest. Ik zou hem wel de eerste nacht opnieuw inpakken, zodat ie niet aan je bed plakt!
Oud 06-02-2007, 23:01
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
drezzz schreef op 06-02-2007 @ 23:54 :
3 dagen?????? Nee gek, een tattoo moet luchten en indrogen, 2-3 uur is meer dan genoeg. Dat folie is voornamelijk om de tattoo schoon te houden als ie net gezet is (dat ie niet aan je shirt plakt e.d.) maar hoe eerder hij kan luchten, hoe sneller ie geneest. Ik zou hem wel de eerste nacht opnieuw inpakken, zodat ie niet aan je bed plakt!
ik krijg altijd het advies het langer in te pakken, en het heeft voor mij niet slecht uitgepakt.
Oud 06-02-2007, 23:12
drezzz
drezzz is offline
Toch vind ik het vreemd!
Oud 06-02-2007, 23:16
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
drezzz schreef op 07-02-2007 @ 00:12 :
Toch vind ik het vreemd!
ik ook wel, ik hoor altijd andere adviezen maar ja zolang het goed geneest blijf ik het gewoon doen.
Oud 06-02-2007, 23:40
drezzz
drezzz is offline
gelijk heb je

maar toch vind ik het vreemd
Oud 07-02-2007, 10:44
Leineh.
Leineh. is offline
Zijn hier mensen met een tongweb én een tongpiercing? Zo ja, zitten ze elkaar in de weg, of valt dat mee?

Ik wil namelijk een tongpiercing maar ik vraag me even af of dat praktisch is met de tongweb die ik al heb. Dusss
Oud 07-02-2007, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Leineh. schreef op 07-02-2007 @ 11:44 :
Zijn hier mensen met een tongweb én een tongpiercing? Zo ja, zitten ze elkaar in de weg, of valt dat mee?

Ik wil namelijk een tongpiercing maar ik vraag me even af of dat praktisch is met de tongweb die ik al heb. Dusss
niet elke tong is het zelfde en wij kunnen niet jou tong zien dus is het handiger, om naar een studio te gaan het het daar te vragen
Oud 07-02-2007, 18:27
dext0r
dext0r is offline
ik vind haar tong wel lekker
Oud 07-02-2007, 19:31
Leineh.
Leineh. is offline
Citaat:
~VliereFluiter~ schreef op 07-02-2007 @ 18:42 :
niet elke tong is het zelfde en wij kunnen niet jou tong zien dus is het handiger, om naar een studio te gaan het het daar te vragen
Ik hoopte eigenlijk op een reactie van iemand die er zelf ervaring mee heeft, maar toch bedankt.

Het leed is inmiddels geschied:

Ondanks dat de shop waar ik heen gegaan ben wel een beetje tegenviel ("je kunt gelijk alcohol drinken hoor, dat bevordert de genezing" euh) ben ik er wel superblij mee
Oud 07-02-2007, 20:21
Verwijderd
Waarom is het staafje van jouw vert. labret nog zo lang?
Oud 07-02-2007, 20:25
Electriq
Electriq is offline
Citaat:
Leineh. schreef op 07-02-2007 @ 20:31 :
Ik hoopte eigenlijk op een reactie van iemand die er zelf ervaring mee heeft, maar toch bedankt.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ondanks dat de shop waar ik heen gegaan ben wel een beetje tegenviel ("je kunt gelijk alcohol drinken hoor, dat bevordert de genezing" euh) ben ik er wel superblij mee
Tof!
Oud 07-02-2007, 20:31
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Leineh. schreef op 07-02-2007 @ 20:31 :

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi!

Waar ben je geweest voor je piercing als ik vragen mag?
Oud 07-02-2007, 20:32
Leineh.
Leineh. is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-02-2007 @ 21:21 :
Nou. Ik had eerst wel een korter 1.6 staafje, maar die ben ik op misterieuze wijze kwijt geraakt, als nood had ik alleen een langer 1.2 staafje in huis. Die zit er dus nu maar in, te lui om een nieuw staafje te kopen, het stoort me namelijk niet zo

Thx Marije
Oud 07-02-2007, 20:33
llell
llell is offline
en ik was mee, dus wil ook graag even pimpen met mn nieuwe lippiercing

[IMG][/IMG]

kan niet wachten op een korter staafje, dat ding zit in de weg
Oud 07-02-2007, 20:37
Leineh.
Leineh. is offline
Citaat:
Magic1 schreef op 07-02-2007 @ 21:31 :
Mooi!

Waar ben je geweest voor je piercing als ik vragen mag?
Dankje, en ja dat mag je vragen. Bij 4-Life in Berlijn. Piercing is opzich goed gezet, maar de adviezen die hij gaf vond ik een beetje vreemd. Moest volgens hem ook speciaal naar de aphotheek om een één of andere mondspoeling te halen, ik doe het gewoon met zeezout (zit ook aan de kamillethee, fabel of wondermiddel?). Maar ach, het kostte me 40 dus dat was alweer een meevaller
Oud 07-02-2007, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Leineh. schreef op 07-02-2007 @ 21:32 :
Nou. Ik had eerst wel een korter 1.6 staafje, maar die ben ik op misterieuze wijze kwijt geraakt, als nood had ik alleen een langer 1.2 staafje in huis. Die zit er dus nu maar in, te lui om een nieuw staafje te kopen, het stoort me namelijk niet zo

Thx Marije
Oh zo. Ja het viel me gewoon op omdat je hem volgensmij al vrij lang had. Het ziet er trouwens wel heel tof uit, je piercings bij elkaar.
Oud 07-02-2007, 20:46
Leineh.
Leineh. is offline
Ja klopt, moet eigenlijk ook wel een korter staafje halen want dat ziet er gewoon mooier uit, op één of andere manier heb ik daar eigenlijk nooit zin in, of ik vergeet het gewoon (want het valt me zelf al niet eens meer op).

Ja 't raakt aardig vol
Oud 07-02-2007, 20:54
dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 07-02-2007 @ 21:21 :
omdat ze er nog mee wil kunnen spelen. hihihihi
Oud 07-02-2007, 20:56
Verwijderd
Citaat:
dext0r schreef op 07-02-2007 @ 21:54 :
omdat ze er nog mee wil kunnen spelen. hihihihi
Ik kan er ook nog steeds mee spelen en beide bolletjes zitten tegen mijn lip aan?
Oud 07-02-2007, 21:05
Leineh.
Leineh. is offline
Precies, spelen kent geen grenzen! (ik leer het nooit af )
Oud 07-02-2007, 21:23
Verwijderd
Nu mijn vert. labret genezen is speel ik er ook heel veel mee. En in het begin vond ik het vervelend er mee te zoenen maar nu vind ik het eigenlijk meer 'n leuk extraatje.

Mijn vert. labret is trouwens verbazingwekkend snel genezen uiteindelijk. Zeker vergeleken met mijn andere piercings.
Oud 07-02-2007, 21:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
llell schreef op 07-02-2007 @ 21:33 :
en ik was mee, dus wil ook graag even pimpen met mn nieuwe lippiercing

[afbeelding]][afbeelding][/url]

kan niet wachten op een korter staafje, dat ding zit in de weg
leuk!
Oud 08-02-2007, 15:40
Boebsie
Boebsie is offline
Me nepplugs zijn binnen. Helaas heb ik geen digitale fototoestel dus kan het niet laten zien, maar ze zijn te zien op deze website:

http://www.mariebelle.nl/nl/dept_310.html

Van het eerste zetje dat ying/yang tekentje, beetje corny, maar vond die qua kleur beter dan die smile (ben een dude).

Van het tweede zetje die zwarte, deze is iets langer dan verwacht, maar wel tof.

Weet alleen nog niet hoe het staat, heb 3 weken terug een gaatje laten schieten en het schijnt niet verstandig te zijn om het te verwisselen.

Dit is overgens de enigste winkel in Nederland die ik heb gevonden op het internet met nepplugs.
Oud 08-02-2007, 16:40
innogen
innogen is offline
nepplugs zijn echt suf.
Oud 08-02-2007, 17:22
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 06-02-2007 @ 01:29 :
hoe precies krijg je de mooiste surface onder je navel? je hebt toch van die nietjesachtige dingen? en er was iets van extra huidweefsel weghalen om uitgroeien te voorkomen en dat ie beter in je huis valt (minder uitsteekt)
*kijkt smekend en vragend*
Oud 08-02-2007, 17:24
llell
llell is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 08-02-2007 @ 18:22 :
*kijkt smekend en vragend*
Bij dare2wear in Amsterdam hebben ze van die surface staafjes, waarbij het staafje zelf dus ook plat is, en daar schijnt het het mooist en best van te worden. Maar n piercing daarmee kost dan ook 90 euroos
Oud 08-02-2007, 18:07
Verwijderd
Citaat:
llell schreef op 08-02-2007 @ 18:24 :
Bij dare2wear in Amsterdam hebben ze van die surface staafjes, waarbij het staafje zelf dus ook plat is, en daar schijnt het het mooist en best van te worden. Maar n piercing daarmee kost dan ook 90 euroos
dat maakt me echt niet uit.. ga voor kwaliteit, niet kwantiteit
hoe lang duurt dat in godsnaam om te genezen eigenlijk? en wat voor vorm heeft het staafje... ja, het is niet rond, maar plat, maar is het gebogen ofzo?
(kga ondertussen even met google aan de slag, bdankt alvast!)
Oud 08-02-2007, 18:47
llell
llell is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 08-02-2007 @ 19:07 :
dat maakt me echt niet uit.. ga voor kwaliteit, niet kwantiteit
hoe lang duurt dat in godsnaam om te genezen eigenlijk? en wat voor vorm heeft het staafje... ja, het is niet rond, maar plat, maar is het gebogen ofzo?
(kga ondertussen even met google aan de slag, bdankt alvast!)
surface bars hebben deze vorm |___|
Ze had zoiets als hieronder, met platte balletjes (misschien had ze ook gewone balletjes), alleen dan was het staafje dus ook nog plat. Daar kon ik geen plaatje van vinden, was vrij nieuw geloof ik.

Genezing weet ik niet (ik heb die piercing met een verkeerd staafje gehad, ging dus mis). Er kleeft wel een groter risico op uitgroeien aan zo'n surface piercing.

Laatst gewijzigd op 08-02-2007 om 18:50.
Oud 08-02-2007, 18:59
Verwijderd
Citaat:
llell schreef op 08-02-2007 @ 19:47 :
surface bars hebben deze vorm |___|
Ze had zoiets als hieronder, met platte balletjes (misschien had ze ook gewone balletjes), alleen dan was het staafje dus ook nog plat. Daar kon ik geen plaatje van vinden, was vrij nieuw geloof ik.

Genezing weet ik niet (ik heb die piercing met een verkeerd staafje gehad, ging dus mis). Er kleeft wel een groter risico op uitgroeien aan zo'n surface piercing.
is ie bij jou uitgegroeid? autsj... waar zat ie bij jou?
hoop dat ik een zaak in r'dam kan vinden die zulke staafjes heeft, en t risico.. ach, dan heb ik het iig geprobeerd
Oud 08-02-2007, 20:04
llell
llell is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 08-02-2007 @ 19:59 :
is ie bij jou uitgegroeid? autsj... waar zat ie bij jou?
hoop dat ik een zaak in r'dam kan vinden die zulke staafjes heeft, en t risico.. ach, dan heb ik het iig geprobeerd
ik had m ook onder mn navel, horizontaal, maar die was echt crappy gezet, die had ik nog geen maand.
Oud 09-02-2007, 06:58
Krynn
Krynn is offline
Sterrenmeis:

Ga dan naar Tilburg, Tribal trading, of naar Antwerpen, Wildcat. Ik geloof niet dat er in Rotterdam echt goeie zaken zitten.

Wat de genezing betreft...ieder individu heelt anders, elke plek heelt anders, maar er staat tot een jaar voor, en sommige mensen zeggen dat ze nooit helemaal genezen.

Wat misschien wel waar is, maar met de mespuntjes wittige zooi die om de andere maand m'n 10 maanden oude polspiercing uit komen zetten kan ik prima leven. Zorg er zo veel mogelijk voor dat je piercing kan luchten, en dat er geen kleding op rust.

Dat extra huidweefsel weghalen heet dermal punching. Ze zeggen dat dat beter is ja. Maar...meh. Mijn 5 surfaces zijn allemaal 'gewoon' gepierced...klemmetje erop (of niet) en jassen maar. Ze zijn 10, 8, 6 en 4 maanden oud, en hebben geen van alle uitgroeiverschijnselen.

Dieper piercen zodat de piercing minder uitsteekt...meh. Zou ik niet doen. Je beschadigt meer weefsel dan nodig is, en de piercing komt toch wel omhoog zetten. Surface piercings nestelen zich onder een bepaalde huidlaag, niet in je vlees oid.

Wat de staafjes betreft: mijn piercings zijn allemaal gezet met titanium |__| - vormigen, imho ook de enige vorm waarin surfaces gezet moeten worden. Er zijn echter mensen die zweren bij kunststof, zeker voor een gebied als de buik, omdat dat je meer bewegingsvrijheid geeft, en minder gezeik als je de piercings eens 'ns mocht stoten. Het nadeel aan kunststof is dat de hoek waarin de piercing in je huid ligt niet goed is, \ <--- zo zegmaar...je lichaam kan de piercing dan makkelijker afstoten omdat de huid onder de hoek dunner is.

Ofzo.
Oud 09-02-2007, 10:01
Somethinge
Somethinge is offline
Citaat:
MissTake schreef op 06-02-2007 @ 01:06 :
Ik ben ook meer van de grotere maten stretchers....
maar het moet wel bij de persoon passen....en bij het oor...want sommige oren flapperen al met 10 mm ofzo
Flapperen?
Oud 09-02-2007, 10:06
tuttebel
tuttebel is offline
weet iemand een goede piercingwinkel in utrecht?
wil een rook of tragus in mn oor hebben. en dat moet gepierced worden en niet geschoten toch?
Oud 09-02-2007, 16:42
Somethinge
Somethinge is offline
Dat is al 3x gevraagd, lees ff topic door volgende keer.

www.skinart.nl
Oud 10-02-2007, 00:22
Verwijderd
heej Krynn, thanks!!!
Oud 10-02-2007, 00:23
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Somethinge schreef op 09-02-2007 @ 11:01 :
Flapperen?
Als je je oorlellen verder oprekt dan dat er echt rek in zit, gaan ze naar buiten staan, en flapperen in de wind.
Oud 10-02-2007, 08:59
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
Somethinge schreef op 09-02-2007 @ 11:01 :
Flapperen?
Je hebt soms mensen die echt geen oren hebben voor te stretchen, ik ken iemand die 12mm heeft en heel zijn oor wat er te stretchen valt, is al opgebruikt, en daarbij komt nog eens dat zijn oor dus mee gaat al hij beweegt (niet alleen bij wind zoals drezz zegt, maar ook met te bukken en bepaalde andere posities)...
Oud 10-02-2007, 09:00
Magic1
Magic1 is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 09-02-2007 @ 11:06 :
weet iemand een goede piercingwinkel in utrecht?
wil een rook of tragus in mn oor hebben. en dat moet gepierced worden en niet geschoten toch?
SCHIETEN?? Voor een tragus of rook ??
Ik denk dat je toch maar eerst je eens beter informeert over alles hoor, voordat je aan een piercing begint
Oud 10-02-2007, 13:16
DrunkOnEgo
DrunkOnEgo is offline
mijn excuses als deze vraag al eerder is gesteld, maar zet elke reguliere tattoo-artist dit soort tattoos?
Oud 10-02-2007, 13:36
Leineh.
Leineh. is offline
Naar mijn weten doen niet alle shops dat, en er zitten ook nogal wat risico's aan tattooëren met witinkt heb ik gehoord (heelt minder goed, vervaagt snel, naald moet dieper, wat daarvan waar is weet ik niet). Mooi vind ik het wel.
Oud 10-02-2007, 14:03
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Leineh. schreef op 10-02-2007 @ 14:36 :
Naar mijn weten doen niet alle shops dat, en er zitten ook nogal wat risico's aan tattooëren met witinkt heb ik gehoord (heelt minder goed, vervaagt snel, naald moet dieper, wat daarvan waar is weet ik niet). Mooi vind ik het wel.
Daar is zo goed als niks van waar, wit vervaagt wel sneller, maar verder is het net als andere tattoos, en (tegenwoordig) doen bijna alle shops met wit werken hoor, ook als steunkleur in kleuren tattoos.

kijk maar, daar zit ook wit in, en omdat ie aan de binnenkant van m'n arm zit, en dus weinig zon ziet, is het nu nog net zo wit.
Oud 10-02-2007, 14:14
Ramble On
Ramble On is offline
Vervaagt een tattoo op je voet snel? En weet iemand shops in Amsterdam en omgeving waar ze maori zetten? Rob Admiraal heb ik al gevonden.

Regels voor berichten