Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2007, 05:51
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 12-02-2007 @ 19:14 :

Zus had een spel gekocht, die afgelopen zaterdag op haar werk speelde. Halli Galli (ofzo), het spel met de bel. Supergrappig.
Jahaa, dat spel is geweldig

En met mij gaat het redelijk. Nog steeds bezig met verwerken en ik denk dat dat ook nog wel even gaat duren. Verder ben ik bang dat ik morgen (valentijnsdag) ineens post krijg van mijn ex, zodat hij zijn gevoelens kan spuien en ik me weer vreselijk kut ga voelen. Ach wat, het zij zo. Dat is vast weer een stap vooruit in de verwerking.
Oud 13-02-2007, 06:38
Roosje
Roosje is offline
Haaa, tot half tien naar school en Latijn en Geschiedenis doen en dan lekk0r weer doorslapen. :hartje: Ik ben wel een beetje moe maar ik heb de trui van mijn vriendje en hij ruikt lekker. <3
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 12-02-2007 @ 21:52 :
M'n moeder zit dit de laatste weken ook al zo te zeggen. Ze vertrouwt de weegschaal niet en op fitness is ze een kilo zwaarder en nu vindt ze zich dik en vatsig. Twee keer per dag zit ze zich te wegen en zeurt ze dat ze plotseling een kilo is aangekomen. Niet begrijpend dat dat harststikke normaal is en dat ze beter eens per twee weken kan wegen. Dat mens neemt dat niet aan, dus nu heb ik de weegschaal in de kast gestopt. Zal d'r leren.
Mja ik heb geen weegschaal sinds ik op kamers zit. Ik vind het frustrerend dat de weegschaal in het ziekenhuis veel scheelt met die van mn ouders. Maar momenteel durf ik me niet eens te wegen .
Meerdere kren op een dag wegen is idd niet erg handig...
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Roosje schreef op 13-02-2007 @ 07:38 :
Haaa, tot half tien naar school en Latijn en Geschiedenis doen en dan lekk0r weer doorslapen. :hartje: Ik ben wel een beetje moe maar ik heb de trui van mijn vriendje en hij ruikt lekker. <3
Hehe dat deed ik ook altijd bij mn ex... Toen ik in het ziekenhuis lag lag zijn trui naast me
Oud 13-02-2007, 07:17
Verwijderd
pfff. ik ben heeel erg zenuwachtig!
Oud 13-02-2007, 08:12
Verwijderd
Bedankt voor je reactie Roosje!

Vandaag zie ik mijn vriend weer!<3
Oud 13-02-2007, 08:56
Verwijderd
Niet te geloven.
Oud 13-02-2007, 08:59
Verwijderd
Ze gaat vast niet meer terug smsen. Nou ja, moet ze zelf weten. Zij wil vrienden blijven, ik doe er m'n best voor. Dan kan ik ook niet meer doen.
Oud 13-02-2007, 09:32
Verwijderd
Vanochtend naar de filosofie faculteit voor een reader, waren ze uitverkocht. Ok, kan gebeuren.
Maar toen ging ik bij de woningbouw sleutels ophalen om m'n nieuwe woning te bekijken, waren ze er niet. Had ik gvd 2 keer over gebeld en nu zegt deze muts weer wat anders. Moet maar afwachten wanneer ik gebeld word.
Stelletje eikels, ik blijf bezig op deze manier .
Oud 13-02-2007, 10:02
Verwijderd
mama is nu naar het ziekenhuis en ik vind het eng.
Oud 13-02-2007, 10:07
Verwijderd
Citaat:
jukeboxxx schreef op 13-02-2007 @ 11:02 :
sterkte!
Oud 13-02-2007, 10:36
Orpheus
Orpheus is offline
Ik heb alles gedaan wat ik moest doen, maar het gevoel van onvolledigheid houdt flink stand.

Ik begin langzaam te vermoeden dat ik toch even tegen een kneiter van een depressie op ga lopen.
Oud 13-02-2007, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Sterkte en beterschap voor haar
Oud 13-02-2007, 11:48
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Heel erg veel sterkte!

"The risk of requiring re-operation for a leaking autograft valve is about 10 percent within 10 years after the operation. The Ross procedure is not recommended for patients with tissue defects (such as Marfan syndrome) or for patients who have an abnormal pulmonary valve. The pulmonary homograft in the pulmonary position could also fail; the most common mode of failure is that it becomes stenotic. The risk of requiring replacement of the pulmonary homograft is about 10 percent 10 years after the procedure ."

Ik wist het wel... Het eerste deel heb ik drie jaar geleden al achter de rug.. wanneer komt het tweede verhaal
Oud 13-02-2007, 11:53
Verwijderd
Mijn vriendin is 'geflipt' maar dat is eigenlijk ook helemaal niet zo raar. Als ik de dingen mee zou maken die zijn meemaakt, zou ik ook geflipt worden.

Een vriendin van haar heeft afgelopen maand haar 7 maanden oude zoontje verloren. Er werden tumoren gevonden en meteen dezelfde dag kreeg hij een spoedoperatie omdat hij geen zuurstof meer kreeg. Tijdens de operatie nog meer tumoren gevonden en het was nog maar de vraag of hij bij zou komen van de narcose. Toen kreeg hij een bloeding, dezelfde avond was hij dood.
Niet uit te drukken hoe verdrietig voor haar en de ouders van dit jongetje. Maar ook omdat het haar weer confronteerd met alle fouten die gemaakt zijn met haar zoontje toen hij op de IC lag.

Wil wel een kaartje sturen, maar wtf zeg je tegen iemand die haar zoontje zo ontzettend plotseling is verloren?

Doet me trouwens denken aan een uitspraak die ik ergens eens gezien heb:
"Iemand die haar partner verliest, heet weduwe. Iemand die zijn ouders verliest heet wees, maar hoe heet iemand die zijn kind verliest? "
Oud 13-02-2007, 11:54
Verwijderd
het ging best wel goed hij zei dat hij het veel beter vond gaan dan dattie verwacht had en dat ik me geen zorgen hoefde te maken over het punt
Oud 13-02-2007, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 12-02-2007 @ 21:39 :
"Je moet nooit een nieuwe weegschaal kopen, je zou met een nieuwe toch maar tot de verrassing komen dat je opeens 3 kilo zwaarder weegt"
Waarom dreunt dat zo erg door in mijn hoofd .
Mijn vriend zegt dan 'Zinloos, dat is het verschil tussen wel of niet avond gegeten hebben' (maar hij eet ook alles wat los en vast zit )
Als je jezelf er in de spiegel maar leuk uit vindt zien denk ik dan!
Oud 13-02-2007, 12:48
Verwijderd
Bah. Godverdomme. Heb ik uitgeslapen, voel ik me nog klote.
Oud 13-02-2007, 12:59
Dvine
Dvine is offline
Argh, het zit weer eens even tegen zeg.. Kutschool ik doe mijn best, echt.. Maar ze luisteren niet om het even te begrijpen, nee.. Ze hebben meteen een oordeel klaar. En pas als ik overstuur raak willen ze luisteren.. =/

Ik voel nog steeds de pijn en ik mis mijn moeder, maar die wil toch niets met me te maken hebben.

pff, ik heb geen zin meer.
Oud 13-02-2007, 14:29
Lilium
Lilium is offline
Jahoe! Ik heb mijn dramatische tentamen gehaald.
Ik ben erg benieuwd naar de cijfers van mijn jaargenoten. Mijn vermoeden is dat alle tentamencijfers met minstens een half punt zijn opgehoogd. Maar wat geeft het? Ik heb het gehaald!
En ik ben moe waardoor ik alles vergeet. Ik heb het namelijk veel te druk.
Oud 13-02-2007, 14:45
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hahahahaha.

Oud 13-02-2007, 15:00
moon
moon is offline
Gister naar Youp van het Hek geweest was

Verder ben ik vandaag echt in een pestbui, chagerijniger kan je toch bijna niet zijn. Ik moest voor het eerst iemand inwerken vanochtend en dat beviel me niet. Ik hou er niet van om iemand anders te moeten zeggen wat ie moet doen.
Ik ben moe, te kort geslapen en flink ongesteld terwijl ik dat net twee weken terug ben geweest. Ik heb echt een pesthumeur...bah!
Oud 13-02-2007, 15:05
Saarah
Saarah is offline
Oh PLEASE, zeg niet af...
Oud 13-02-2007, 15:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zo, vandaag was nog 'erger' dan gisteren... Met twee bevoegde kleuterjuffen op 5 kleuterklassen is het vrij lastig . Maar het was wel leuk, al weet ik nu nog vrij weinig over de normale dagroutine. Hopelijk is mijn mentor er donderdag weer.
Misschien ga ik zo nog even slapen voor ik straks ga eten en naar school ga. Ik ben echt op...
Oud 13-02-2007, 15:40
Saarah
Saarah is offline
En oh wat ben ik blij dat ik chemie gisteren al heb geleerd, want ik ben echt nerveus en ik kan me niet concentreren en ik wilde dat het al 19u was. En de enige reden dat ik zo nerveus ben is dat ik bang ben dat hij weer gaat afzeggen.
Oké, ik wil mijn zenuwen onder controle krijgen. En ik moet chemie nog eens grondig doorlezen en daar heb ik helemaal geen zin in. Maar ik moet het toch doen voor ik vertrek want als het goed is () ben ik laat thuis vanavond.
Oud 13-02-2007, 15:44
da leentjuh
da leentjuh is offline
Eindelijk is de verwijzing binnen.. Ze hadden 'm naar de verkeerde persoon gestuurd (terwijl ik toch duidelijk had gezegd waar ie heen moest )
Donderdag telefonische screening. Ben blij dat er iig iets geregeld is.

Vanavond komt m'n vriend, heb nu een half jaar relatie
Oud 13-02-2007, 15:45
Verwijderd
Nouww... ik wil hem zooo graag weer zien . Maar ik moet het nu echt even van zijn kant laten komen... ik ga niet achter hem aanlopen. Maar hij doet nu ff nix.. *-)... Misschien vanavond laat ofzo, maar zo lang ga ik niet opblijven . Naja... ik zie wel...
Oud 13-02-2007, 16:00
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 13-02-2007 @ 16:44 :
Vanavond komt m'n vriend, heb nu een half jaar relatie
Wat leuk, gefeliciteerd. ^^

Oh ik ben verliefd op mijn gitaar en mijn rose plectrum en ik kan er geen reet van maar het is wel leuk en ik leer het vanzelf. En daar gaat het om. Want ik word er vrolijk van enen het is goed om dingen te doen waar je vrolijk van wordt. En ik word zelfs vrolijk van mezelf en dat is bijna nog wel het leukste. <3
Oud 13-02-2007, 16:25
Verwijderd
aaaaaaaaargh argh arghhhhh!!! *gefrustreerd* grrrrrrrrr
waarom had ik gister zo erg het licht gezien en snap ik er vandaag geen kut meer van!? ben ik nou echt zo'n randdebiel? als mn stagebegeleider het allemaal zo helder vindt, waarom zie ik dan eigenlijk nieteens wat ie bedoeld?! *voel me dom en waardeloos en achterlijk* wat doe ik op de universiteit vraag ik me soms af...
morgen ga ik het gewoon weer semi-fris proberen. hopelijk zie ik het dan wel...
Oud 13-02-2007, 16:27
Saarah
Saarah is offline
Ik heb zin in een sigaret maar ik heb ook keelpijn... Verdomme.
Oud 13-02-2007, 16:28
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Saarah schreef op 13-02-2007 @ 17:27 :
Oud 13-02-2007, 16:32
Verwijderd
Citaat:
wil je een menthol marlboro? (heb t zelfde probleem )
Oud 13-02-2007, 16:46
Nijn*
Nijn* is offline
@ Da Leentjuh: gelukkig dat die verwijzing nu binnen is, ik hoop dat je snel hulp kunt krijgen!!*knuff*

OT: Vanochtend therapie, wat best goed ging. Nog even teruggekomen op de vorige keer, wanneer ik een angstaanval kreeg, dat ik erg blij was dat ik daar bij haar was en niet alleen. Ze zei dat ik het ook zelf had geholpen, door het over me heen te laten komen, door te blijven en niet weg te gaan, zoals eerst. En vooral door aanwezig te blijven door te blijven praten en dingen te doen, zodat ik niet wegraakte.

Ondanks dat N. vandaag weer op school was, was het best wel gezellig, zelfs eventjes mét haar. Kreeg een 7.8 terug voor mijn schetsen (zou ik mijn talent toch weer terugkrijgen?) en de lessen waren wel oké. Alleen ben ik nu weer ineens ongesteld geworden, terwijl ik het net een week ben geweest, echt heel erg raar! Maar goed, heb als troost maar brownies gebakken, hihi. Stiekem is dat toch wel heel erg genieten!
Oud 13-02-2007, 16:47
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Ik heb zin in een sigaret maar ik heb ook keelpijn... ik ben gestopt.. Verdomme. Waarom ook alweer?
Oud 13-02-2007, 16:48
Verwijderd
Mijn hele dag verpest en vijf dagen onzekerheid tot de uitslag.
Oud 13-02-2007, 17:20
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 13-02-2007 @ 16:00 :
Gister naar Youp van het Hek geweest was
Ja? Issie weer leuk? Ik ga vanavond namelijk

Ja hoor. Trap maar. Zal ik op m'n linker- of mijn rechterzij gaan liggen, wat trapt beter voor jou? Waar is de gevoeligste plek, want dan draai ik die meteen naar je toe. Fijn. Ben je klaar? Nee, ik wacht nog wel even. Tot je natrapt, toe maar hoor. Ik weet dat het komt. Toe maar.

Mais, mon amour
Mon doux mon tendre mon merveilleux amour
De l'aube claire jusqu'à la fin du jour
Je t'aime encore tu sais je t'aime
Oud 13-02-2007, 17:37
Saarah
Saarah is offline
Pfff.
Oud 13-02-2007, 18:00
moon
moon is offline
Citaat:
Mushu schreef op 13-02-2007 @ 18:20 :

Ja? Issie weer leuk? Ik ga vanavond namelijk

dus ook in Hoorn? Ja het was echt wel weer leuk! Ik vond het deel na de pauze sterker als het deel voor de pauze.
Oud 13-02-2007, 18:02
Heksjuh
Heksjuh is offline
@Saarah: ik hoop dat het doorgaat vanavond. Veel plezier alvast

Rare dingen gehoord over een vriendin van mij. Ze is niet een van mijn beste vriendinnen. Ze was het wel een beetje, maar ik heb geen lessen met haar en zie haar in de pauzes niet omdat ze met een ander groepje omgaat. Ik zie en spreek haar niet veel, maar ik beschouw haar wel een vriendin. Ik zal haar A. noemen, dat maakt het makkelijker om te volgen.
Zaterdag ging ik met twee andere vriendinnen (B. en C.) naar de verjaardag van een andere vriendin. Onderweg daarnaartoe vertelden ze over uitgaan de dag ervoor. Ze kwamen de ex van A. tegen, en die vertelden dat A. door een vorige vriend is mishandeld. Hij sloeg bierflesjes stuk tegen haar hoofd en buik, je zou er nu nog de littekens van kunnen zien.
Maandag was A. niet op school. Vanochtend hoorde ik van haar (beste) vriendin dat A. vrijdag naar een concert was geweest en niet thuis is gekomen. Ouders rondgebeld, ongerust. Toen had die vriendin van A. gister gehoord dat A. met een jongen mee was gegaan, die ze daar had ontmoet. Waar het opneerkomt is dat ze is weggelopen van huis (ze komt niet thuis omdat ze bij die jongen is, ik vat het op als weggelopen van huis). Zeggen zij en een andere vriendin, naast wie ik zat toen ik het hoorde, dat ze het wel hadden zien aankomen. Dat A. er geen zin meer in heeft en misschien pas terugkomt bij het eindexamen, als ze daarvoor al terugkomt. Het kwam op mij over alsof ze het de normaalste zaak van de wereld is dat A. niet thuiskomt. Zien aankomen? Hoe dan? Oke, ik ga niet veel meer met A. om, dus ik heb het niet zien aankomen. Maar dan is dit toch niet normaal? Wie weet dat ze er vrijwilig zit? En dan alsnog, ik vind het raar en snap er niks van. Ik heb echt geen flauw idee wat er aan de hand is. En ik durf het niet aan die andere te vragen, want het zijn mijn zaken waarschijnlijk niet.

En van een van die twee die het schijnbaar normaal vinden, snap ik ook niks. Degene die dat van A. vertelde is D., de ander E. E. haalt onwijs hoge cijfers. Vorige week had ze gehad met school. De week ervoor misschien ook, weet ik niet zeker meer. Oke, kan gebeuren. Heeft iedereen wel eens. Zegt D. dat we misschien iets voor haar moeten organiseren, omdat ze het gehad had met school. Ik en vriendin die afgelopen weekend jarig was wilden dat opzich wel, maar ik snap niet waarom. Iedereen heeft er wel eens genoeg van. Waarom E. er genoeg van heeft/had snap ik ook niet. D. zegt dat ze veel doet maar geen resultaat ziet. Als je tienen halen voor schoolexamens geen resultaat vind? Ze heeft een vet mooie lijst!

Ik snap mijn vriendinnen echt niet. Misschien ligt aan mij, maar ik snap er echt helemaal niks meer van.
O, en krijg ik nu een vrolijk mailtje van A. als reactie op de vraag of ze op mijn verjaardag komt.

Oja, en als ik toch bezig ben. Ik kwam laatst (vrijdag ofzo) bij mijn zusje op haar kamer om iets te vragen. Was ze iets aan het schrijven. Ik zag dat ze een bloem in de hoek getekend had, in het zwart, en dat er als kop heel groot 'afscheid' stond. Vorig jaar heb ik al een aantal afscheidsbrieven gevonden, maar ik heb nie thet idee dat ze echt zelfmoord wil plegen. Ze ziet er gewoon gelukkig uit. Maar wat als het dat niet zo is? Zus zag er ook altijd gelukkig uit, maar dat was ze niet.

Ik snap het niet en voel me verward.
Sorry voor het lange en warrige verhaal, maar ik wilde echt allemaal van me af schrijven. Het voelt iets beter, ik heb het in ieder geval op een rijtje gezet.
Maar echt, wtf gebeurt er allemaal.
Oud 13-02-2007, 18:38
Verwijderd
Citaat:
moon schreef op 13-02-2007 @ 19:00 :
dus ook in Hoorn? Ja het was echt wel weer leuk! Ik vond het deel na de pauze sterker als het deel voor de pauze.
Woon jij ook in Hoorn *of omstreken dan?*
Was gister dus ook in Hoorn?
Naja, ik ga zo weg ben benieuwd.
Oud 13-02-2007, 19:04
Roosje
Roosje is offline
Heksjuh, nare situatie lijkt me dat. Met die vriendinnen, maar vooral ook met je zusje. Kun je haar anders niet vragen of er iets is?

Ontopique: Ik moet echt ophouden met op mijn piercing kauwen, anders flikkert het balletje eruit, maar het is zo leuk. En ik heb morgen fysiotherapie en mijn rug is al dood dus erger kan het niet worden. En ik vind banaan met yoghurt lekker ennn hmmm. ^^
Oud 13-02-2007, 19:20
Verwijderd
Van mn mentor mag ik mn tentamen niet herkansen omdat dat zoveel tijd kost voor die docent. Alsof ik daar iets mee te maken heb? Daarnaast vind ze het een goede oefening voor mij om los te laten en niet te hogen eisen te stellen. Ja daar heeft ze een punt. Maar toch, ik wil het toch herkansen. : puh:
Oh en ik heb vandaag alleen ontbeten en avondgegeten. Straks waarschijnlijk een eetbui. Want als ik eet én eetbuien heb of niet eet en ook eetbuien heb kies ik voor het laatste. Onverstandig enzo, maar ik weet het eventjes niet anders.
Oud 13-02-2007, 19:26
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Anders stroomt je trein gewoon even helemaal vol met mensen die naar de Huishoudbeurs zijn geweest, met enorm veel grote tassen, waardoor ik me ruim een uur nauwelijks heb kunnen bewegen en gewoon pijn in m'n knieën had toen ik uitstapte.

En ik heb eindelijk m'n punten voor auteursrecht gekregen en het mag ook nog meetellen ook voor m'n master. Dus nu is het helemaal zeker dat ik een ander vak kan droppen

En eigenlijk moet ik nu nog aan m'n paleografie, maar ik ben moe en ik ga zo lekker de Gilmore girls kijken en daarna What about Brian. Mag ik één soapavondje hebben per week?
Oud 13-02-2007, 19:39
darkfairy
darkfairy is offline
stage was gezellig en met leuke mensen gewerkt
en ik heb binnekort een plaatsings gesprek dus hopelijk binnekort vast werk daar
Oud 13-02-2007, 20:07
Ann
Ann is offline
Yes sir, I feel good. Ze hebben gewoon een gloednieuwe poster voor me klaargelegd Morgen wordt leuk =D, Vandaag was minder maar dat maakt dat niet meer uit, 3x bijna gehuild, haar 2x lang gesproken en misschien wel weer wat vlinders gevoelt. Het mag niet meer en het kan niet meer.
Oud 13-02-2007, 20:10
kroot
kroot is offline
vandaag en zangles en slagwerkles gehad. Zangles ging wel goed. Was leuk, ook wel moeilijk om te concentreren. En bij slagwerkles merk ik dat ik al te veel eis van mijn elleboog, moet ik niet doen
En vandaag eindelijk alle dekens gevonden die ik kwijt was voor mijn gasten. Kijk ik in een kamer in de kast, liggen daar opeens 10 dekens! Geen wonder dat ik er steeds te kort kwam.
En ik wil leren om mijn gevoel te uiten. Maar hoe doe je dat??
Oud 13-02-2007, 20:11
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 13-02-2007 @ 17:32 :
wil je een menthol marlboro? (heb t zelfde probleem )
Bedankt voor het aanbod maar bah, ik rook niet graag menthol-sigaretten.

Heksjuh: lastig inderdaad. Wat Roosje al zei: misschien kan je proberen om eens met je zusje te praten?

En ik ben gestresst want door de één of andere nare situatie is het weer niet doorgegaan. En ja oké, ik begrijp het wel want het was geen aangename ontdekking, en hopelijk is het niets ernstig. Maar het is verdomme zo moeilijk om respect te tonen en mee te leven als je er tegelijk zo kwaad en verdrietig en teleurgesteld om bent. Als zelf getroost worden het enige is wat je wil.
En ik haat het en ik ga nu dus nog een sigaret roken en dat is niet goed voor m'n keel en hoest maarja. Komt door de stress.
Oud 13-02-2007, 20:30
Verwijderd
Mijn tante is overleden... :/
Oud 13-02-2007, 20:32
Verwijderd
ik schrik van haar reactie in dr LJ, dit gaat niet goed. maar dat moet ze zelf doorkrijgen, ik kan dat zeker niet laten doordringen.

Vandaag was echt het allersaaiste hoorcollege ooit. Over de werking van Excell. Echt ik zat daar echt van wtf dat heb ik in de tweede van de middelbare al gehad. En diem an maar stug doorvertellen over hoe mooi je grafieken wel niet worden in excell. Daarna nog 2 uur werkgroep gehad, groepjes gemaakt voor het regioraport. Wel een goed groepje denk ik. Enigsins aparte verdeling, iemand die al afgestudeert op het hbo is, een 2e jaars en 2 1ejaars. De regio die we gaan doen is de Noordveluwe. Beter dan de andere uithoeken die ze ons wilden voorschotelen .
Morgen valentijnsdag. Heb een leuk cadeautje gekocht, wil alleen nog een kaartje kopen of maken en die erbij doen. Ff bedenken nog.
Oud 13-02-2007, 20:32
Saarah
Saarah is offline
Faded-Away: gecondoleerd. En veel sterkte...
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten