Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2007, 19:40
Skilly
Skilly is offline
De tijd is geweest. Wie zullen we niet meer terugzien.

En overgins vind ik Tink* niet stil.
Oud 14-03-2007, 20:10
Spelleider
Spelleider is offline
Maxwell was wat vooruit gelopen van de groep. Ze liepen nu al 2 dagen een beetje doelloos rond, er was duidelijk wat aan de hand. Twinkebel en Leekah waren constant op hun hoede en bij elk seintje onraad sprong 1 van de 2 van boom tot boom om te verkennen wat er aan de hand was. Terwijl de ander Flyaway en Maxwell sommeerde om snel beschut te gaan zitten zodat ze niet opvielen. Tot dat de ander weer terugkeerde met het sein dat alles veilig was.

Flyaway zat heel ergens anders met d’r gedachte. Ze had Leekah eens goed bekeken en ze vond de elf bijzonder knap. Vooral d’r behoorlijk vooruitstekende gevel vond ze nogal spannend. Maar ze maakte zich vooral geen illusies, ze maakte toch geen kans.
Ook Twinkebel zat met zijn gedachte bij Leekah, nou niet echt bij Leekah maar eerder bij haar rotspartij. Hij kende haar nu 2 jaar en had heus wel geprobeerd om closer te worden met Leekah, maar de elf moest niks van hem weten. Zo nu ook weer, hij zat bijna gebiologeerd naar Leekah te kijken toen het gebeurde.
‘....Tssssssssjoep....’ klonk het toen er een pijlenregen op hun neerdaalde. Bija automatisch lagen ze plat op de grond zoveel mogelijk gedekt. ‘Twink het was jouw beurt van de wacht! Eikel, stop met naar m’n borsten staren en doe invervolg eens iets!’ gromde Leekah naar Twinkebel. Maar dat was niet aan de orde, op dat moment liep er een orc op hun af. Hij was groot en afzichtelijk. Over zijn lichaam was met witte en groene verf gekliederd door kleuters leek het wel. ‘Geef mij de zwaarden en er zal jullie niets overkomen’ snauwde de orc. Zwaarden, wat voor zwaarden, de enige zwaarden die Flyaway had gezien waren die van Twinkebel en Flyaway die ze op hun rugdroegen maar daar was volgens haar niks speciaals aan. Behalve die ene keer dat ze naar het lemmet had gekeken... er waren toen woorden ingegrafeerd geweest, kon ze zich maar herinneren wat erop stond dan was het mysterie een stuk makkelijker maar ze moest de gedachte weer naar achteren drukken want een van de elfen sprak. ‘Waarom wil een schurftige orc als jij ónze zwaarden, elfen zwaarden die jullie zullen laten brandden als ik je eraan rijg!’ Twinkebel keek dreigend toen hij deze woorden uitsprak. Toen kwam er een onverwachte gast...

met een heldere witte flits verscheen er een vrouw ter plekke. Ze had een stevige staf in haar hand en was voor de rest geheel in het bruin gekleed. De typisch tovenaar-achtige hoed verraade nauwelijks wat ze was. ‘Dus de Orcs zijn weer op oorlogspad zie ik, was het niet mijn mentor Gandalf de witte die een grote rol heeft gespeeld in jullie verlies. Zo zal ik hetzelfde doen, ik ben Drukknoopje de bruine! En gij zult vergaan tot stof!’
de Orcs vonden haar komst blijkbaar verrassend genoeg want ze namen allemaal de benen.
Of zo leek het, eentje had nog de moed om een pijl af te schieten en drukknoopje verrast door de bravour van de Orc kon niet op tijd wegkomen en werd geraakt in haar neus.
‘Ik stond net op het punt om wat te doen toen zij ten tonele kwam’ zei Twinkebel, Leekah maakte een hopeloos gebaar met haar handen van het zal wel...

Deelnemers
1. Neiu
2. Lisaaah
3. sterrenmeisje
4. light fighter
5. Skilly
6. Roos (dorpeling)
7. Dukko
8. Tink*
9. Maxwell
10. Majel (ziener)
11. Hanneke (dorpeling)
12. Flyaway
13. Elpida
14. TopDrop
15. femic (cupido)
16. drukknoopje (dorpeling)
17. Leekah
18. Dark Phoenix
19. Spectrum
20. Gaming champion (wolfsbane)

arme drukknoopje. noujah bekijk het van de zonnige kant. je hebt nooit meer last van een loopneus.
Oud 14-03-2007, 20:12
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het lijstje met blauwe en rode namen begint meer een opsomming van alle mensen van onze kant. Gaan we de wolven nou ook nog eens pijn doen?
Oud 14-03-2007, 20:16
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 14-03-2007 @ 21:12 :
Het lijstje met blauwe en rode namen begint meer een opsomming van alle mensen van onze kant. Gaan we de wolven nou ook nog eens pijn doen?
Wat hij zegt
Oud 14-03-2007, 20:19
Verwijderd
Wat Topdrop en Dark Phoenix zeggen

En omg, er is er één obsessed met mijn tieten Foei Twinkebel!
Oud 14-03-2007, 20:21
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
leekah schreef op 14-03-2007 @ 21:19 :
En omg, er is er één zijn er twee obsessed met mijn tieten Foei Flyaway en Twinkebel!
Oud 14-03-2007, 20:24
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
leekah schreef op 14-03-2007 @ 21:19 :
Wat Topdrop en Dark Phoenix zeggen

En omg, er is er één obsessed met mijn tieten Foei Twinkebel!
Je bent dan ook wel bijzonder leuk.

Hebben jullie nog enig idee wie er wolven kunnen zijn?
Oud 14-03-2007, 20:28
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 14-03-2007 @ 21:21 :
Flyaway mag dat
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 14-03-2007 @ 21:24 :
Je bent dan ook wel bijzonder leuk.

Hebben jullie nog enig idee wie er wolven kunnen zijn?

Ik weet het nog niet echt. Maar ik moet morgen, net zoals vandaag en gisteren, weer tot acht uur werken dus ik zal snel moeten beslissen op wie ik ga stemmen
Ik ga dadelijk eerst eten en daarna ga ik weer eens kijken wie ik eventueel net een graadje verdachter vind dan de rest.
Oud 14-03-2007, 20:57
Verwijderd
omg

14 overblijvers, waarvan er 5 slecht zijn. Deze ronde moet het toch zeker eens lukken?
Oud 14-03-2007, 21:33
flyaway
flyaway is offline
Whaha te vet dat verhaal met mij dr in
Ik denk dat ik op Elpida ga stemmen, aangezien Majel dat wilde doen.
Oud 14-03-2007, 21:40
Verwijderd
Citaat:
flyaway schreef op 14-03-2007 @ 22:33 :
Whaha te vet dat verhaal met mij dr in
Ik denk dat ik op Elpida ga stemmen, aangezien Majel dat wilde doen.
Ik dacht dat we gingen proberen de slechteriken op te hangen?
Oud 14-03-2007, 21:44
maxwell
maxwell is offline
ik weet het nog niet zeker voor wie ik ga maar ik denk dat ik voor skilly ga, ik vertrouw dr op een of andere manier niet
Oud 14-03-2007, 21:45
light fighter
light fighter is offline
hmm dit gaat niet de goede kant uit

Mennn ik begin paranoia te worden van dit spel
Oud 14-03-2007, 21:50
drukknoopje
drukknoopje is offline
awww nou ben ik dood

en ik vond het net zo leuk....

succes met het killen der wolven
Oud 14-03-2007, 23:29
Verwijderd
ik begrijp echt niet waarom de wolven drukknoopje hebben opgegeten en ik heb echt geen idee op wie ik zou moeten stemmen...

Laatst gewijzigd op 15-03-2007 om 06:58.
Oud 15-03-2007, 06:26
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 15-03-2007 @ 00:29 :
ik begrijp echt niet waarom de wolven drupknoopje hebben opgegeten en ik heb echt geen idee op wie ik zou moeten stemmen...
Ik ook niet. En ik moet echt nu gaan stemmen want ik moet zo weg

Ik ga maar gewoon mee met hetgeen tot nu toe is gezegd (Elpida of Skilly zo te zien). Elpida vind ik niet echt verdacht eerlijk gezegd, Skilly ook niet maar iets meer dan Elpida. Ik stem dus op Skilly.

En ik hoop dat één van jullie een geniale inval krijgt vanavond
Oud 15-03-2007, 10:33
flyaway
flyaway is offline
Waarom is Skilly opeens verdacht? Zij is juist een van degenen die ik totaal niet verdenk
Sterrenmeisje lijkt me ook een echte dorpeling.

En waarom stemmen we niet op Elpida? Majel noemde haar naam toch echt... ik denk dat we de ziener moeten volgen.

Maxwell begon opeens over Skilly, ik vind hem al een tijdje verdacht. Hij geeft geen reden, en ik zie ook geen reden waarom Skilly verdacht zou zijn. Weer een wolvenactie?

Ik stem op Elpida of Maxwell.
Oud 15-03-2007, 10:39
Neiu
Neiu is offline
Ik stem, zoals ik ook al eerder postte, op Elpida omdat ik haar verdacht vind en al eerder had aangekondigd op haar te gaan stemmen.
Oud 15-03-2007, 11:45
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik denk niet dat Elpida een wolf is. Ze wordt veels te vaak genoemd, en aangezien een groot deel van de huidige spelers van de andere kant zijn, ga ik er vanuit dat die met de trend meedoen om haar dood te krijgen.

Verder vermoed ik dat de wolven juist mensen nemen die wij niet verdenken, om zo degene die wél verdacht zijn nog eens extra verdacht te maken. Immers, die worden steeds niet gekozen.

Ik heb nog geen idee wie ik ga stemmen, dus ik kijk het nog even aan.
Oud 15-03-2007, 14:03
Tink*
Tink* is offline
Mja de wolven kunnen zeggen Elpida te stemmen zodat wij het ook allemaal gaan doen idd. Ik weet het niet. Aan de ene kant kan het dus allemaal expres zijn gedaan en aan de andere kant kan het ook echt zo zijn. Aaargh. En Skilly tja, ik vind het wel wat apart allemaal, vooral aan het begin van het spel met die ene post die vaag was (dat was toch Skilly meen ik?). Maar iig, ook al is ze geen wolf, er is ook nog een heks en een verrader. En ik moet nu stemmen, want ik ga zo weer weg, dus ik stem op Skilly.
Oud 15-03-2007, 14:19
Verwijderd
Ik denk eigenlijk niet dat de weerwolven één front vormen, want wanneer er eentje ten onder gaat, gaan ze allemaal. Ik twijfel wederom tussen Dark Phoenix en Elpida, maar kies deze keer voor Elpida. Dat lijkt het grootste deel toch al te doen. Dark phoenix hou ik wel nog in mind
Oud 15-03-2007, 14:34
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Lisaah krijgt mijn stem. Ik vertrouw haar niet. Elpida wil ik niet op stemmen omdat ik bijna zeker weet dat ze geen wolf / verrader / heks is. Bovendien heb ik weinig zin om met de grote massa mee te stemmen omdat 'de rest' het ook doet. Op die manier zijn we erg beinvloedbaar als er bijvoorbeeld 2 wolven roepen op iemand te gaan stemmen, want dan gaat meteen iedereen mee.

Ik ben er vanavond rond 11en denk ik pas weer, dus ik lees de uitslag dan wel. En mensen, probeer in godsnaam een slechterik eruit te kicken voor een keertje.
Oud 15-03-2007, 15:05
flyaway
flyaway is offline
Dark Phoenix vind ik nu helemaal verdacht. Hij wil waarschijnlijk Elpida beschermen (als mede-wolf) door ertegenin te gaan. Hij reageert echter helemaal niet op het feit dat de ziener herself Elpida als verdacht heeft doen lijken.
Dus Elpida of Dark Phoenix. En als een van beiden wolf blijkt te zijn, stemmen we daarna de ander eruit. Lijkt mij.
Oud 15-03-2007, 15:10
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
flyaway schreef op 15-03-2007 @ 16:05 :
Dark Phoenix vind ik nu helemaal verdacht. Hij wil waarschijnlijk Elpida beschermen (als mede-wolf) door ertegenin te gaan. Hij reageert echter helemaal niet op het feit dat de ziener herself Elpida als verdacht heeft doen lijken.
Dus Elpida of Dark Phoenix. En als een van beiden wolf blijkt te zijn, stemmen we daarna de ander eruit. Lijkt mij.
De ziener is nou niet bepaald een echte hulp geweest, he?

Bovendien bescherm ik haar niet. Ik zeg alleen dat IK niet op haar stem, aangezien iedereen het al doet. Tot nu toe hebben we elke ronde al massaal op dezelfde mensen gestemd onder het motto 'geen gelijkspel' en we hebben nog niet één wolf of wat dan ook te pakken gehad. Ik vond het gewoon niet zo verstandig om masaal op een iemand te stemmen.
Oud 15-03-2007, 15:13
flyaway
flyaway is offline
Dus dan wordt het maar gelijkspel? Je stemt niet op iemand zodat diegene geen meerderheid krijgt... dus gebeurt er helemaal niets. Dan kan je beter met een keuze van anderen meegaan, de meesten zeggen waar ze ongeveer op willen stemmen, dat vormt vaak twee of drie groepjes dus met jou ene stem op X krijg je heus geen 'zetel'.

En hoezo is de ziener geen hulp geweest? Dat is maar net wat je er nu van maakt. Als we weten dat de ziener op iemand stemt lijkt me het zeer waarschijnlijk dat we daarop gaan stemmen. En jij werkt dat tegen als medewolf van Elpida.
Oud 15-03-2007, 15:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
flyaway schreef op 15-03-2007 @ 16:13 :
Dus dan wordt het maar gelijkspel? Je stemt niet op iemand zodat diegene geen meerderheid krijgt... dus gebeurt er helemaal niets. Dan kan je beter met een keuze van anderen meegaan, de meesten zeggen waar ze ongeveer op willen stemmen, dat vormt vaak twee of drie groepjes dus met jou ene stem op X krijg je heus geen 'zetel'.
Ik heb mijn uitleg al eerder gegeven. Er is een grote groep aan de kant van de wolven, dus een deel van de mensen die hier roepen dat ze op iemand stemmen, is een wolf / verrader of wat dan ook. Als er zoveel mensen meteen elpida roepen, bedenk ik me dus dat de wolven een reden moeten hebben op haar te stemmen, anders zouden ze wel een ander aanwijzen. Dus stem ik liever niet op haar, aangezien ik haar niet verdacht vind overkomen EN iedereen toch al op haar stemt.
Oud 15-03-2007, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 15-03-2007 @ 16:10 :

1 De ziener is nou niet bepaald een echte hulp geweest, he?

Bovendien bescherm ik haar niet. Ik zeg alleen dat IK niet op haar stem, aangezien iedereen het al doet.

2 Tot nu toe hebben we elke ronde al massaal op dezelfde mensen gestemd onder het motto 'geen gelijkspel'

en we hebben nog niet één wolf of wat dan ook te pakken gehad. Ik vond het gewoon niet zo verstandig om masaal op een iemand te stemmen.
1 Een ziener zegt iets niet voor niets. Dat ze geen andere dingen gezegd heeft zegt niets over datgene wat ze wél heeft gezegd.

2 Dit is niet waar. Denk maar eens terug aan de ronde die jij overleefd hebt

Ik heb mijn stem al verstuurd, en dat vind ik nu jammer. Maar er is nog tijd genoeg.
Oud 15-03-2007, 15:16
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
flyaway schreef op 15-03-2007 @ 16:13 :
En hoezo is de ziener geen hulp geweest? Dat is maar net wat je er nu van maakt. Als we weten dat de ziener op iemand stemt lijkt me het zeer waarschijnlijk dat we daarop gaan stemmen. En jij werkt dat tegen als medewolf van Elpida.
Check zijn posts nog eens nauwkeurig?
Oud 15-03-2007, 15:19
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Lisaaah schreef op 15-03-2007 @ 16:16 :
1 Een ziener zegt iets niet voor niets. Dat ze geen andere dingen gezegd heeft zegt niets over datgene wat ze wél heeft gezegd.

2 Dit is niet waar. Denk maar eens terug aan de ronde die jij overleefd hebt

Ik heb mijn stem al verstuurd, en dat vind ik nu jammer. Maar er is nog tijd genoeg.
Er was (waren) pas 1 of 2 rondes voorbij gegaan toen hij doodging. Hij kon dus hooguit van 1 of 2 mensen de functie weten. Hij heeft geen subtiele hints gegeven of wat dan ook. De kans is dus groot dat, zoals hanneke al eerder zei, hij hoogstens de naam van een dorpeling had gezien, en op diegene dus niet stemde. Wat de ziener een nogal nutteloos beoordelingsvermogen geeft.

En er is ook nog een leerling. Misschien heeft die de functie van elpida wel al opgevraagd. Dat zou IK ten minste doen als ik hem was

Edit; ik moet nu naar m'n werk, ik zie de uitslag later wel.

Laatst gewijzigd op 15-03-2007 om 15:28.
Oud 15-03-2007, 16:21
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 15-03-2007 @ 16:16 :
Check zijn posts nog eens nauwkeurig?
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 15-03-2007 @ 16:19 :
Hij heeft geen subtiele hints gegeven of wat dan ook.
Citaat:
Majel schreef op 13-03-2007 @ 17:22 :
Ik weet nog steeds niet zo goed wie ik moet stemmen. Ik lees meerdere malen Elpida, dus dat wordt het denk ik?
Je hebt gelijk dat ze waarschijnlijk niets weet over Elpida, anders had ze wel meer doorslag gegeven. Of het is een heel erg subtiele hint.

Op wie heb je gestemd Lisaaah?
Oud 15-03-2007, 16:26
Verwijderd
Citaat:
flyaway schreef op 15-03-2007 @ 17:21 :
Je hebt gelijk dat ze waarschijnlijk niets weet over Elpida, anders had ze wel meer doorslag gegeven. Of het is een heel erg subtiele hint.

Op wie heb je gestemd Lisaaah?

Op Elpida. Dacht niet dat ik hier nog zo lang zou zijn maar was een oud topic aant bekijken Maar ik ga nu, ik zie vanavond wel wat het is geworden, net als DP
Oud 15-03-2007, 16:27
Verwijderd
Bedankt voor je steun Dark Phoenix! Ik zweer, zweer, zweer dat ik geen weerwolf ben. Echt waar. Geloof me. Jullie maken een fout.

Oh ja, ik ben ook geen heks of verrader.
Oud 15-03-2007, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 15-03-2007 @ 16:19 :
En er is ook nog een leerling. Misschien heeft die de functie van elpida wel al opgevraagd. Dat zou IK ten minste doen als ik hem was
Oud 15-03-2007, 16:32
flyaway
flyaway is offline
Ok ik ga op Maxwell stemmen denk ik. Hij heeft altijd al verdacht gedaan imo
Oud 15-03-2007, 16:48
Verwijderd
ik raak nu alleen maar nog meer in de war...
Oud 15-03-2007, 16:59
Skilly
Skilly is offline
Ik ga denk ik voor Elpida omdat Majel haar inderdaad heeft genoemd. Hij is de ziener dus die zal wel de functie van hebben gekregen anders gaat hij toch niet zomaar zeggen:

,,Ik zie dat velen op Elpida gaan stemmen dus denk ik dat ik maar mee ga’’
Maar hoezo zweren Elpida dat je geen weerwolf ben? Hoe weten we nou dat we jouw moeten geloven? Maar messchien spreek je de waarheid

Verder vind ik Spectrum nog steeds verdacht om,dat hij/zij nauwelijks iets heeft gezegt. En alleen wat zei toen ik zei dat ik der verdacht vond.

Ik twijfel dus tussen die 2.

Mara hoezo zeggen dat ik verdacht deed in he tbegin van het spel? Wat was er zo verdacht aan?
Over dat alchemisten ding dat ik zei?

Edit: ik denk dat ik toch voor Spectrum ga.
Toch blijft Elpida een twijfelgeval maar tijd zal zeggen.
Oud 15-03-2007, 17:03
flyaway
flyaway is offline
Maxwell vind ik verdachter dan Spectrum eigenlijk:

Citaat:
flyaway schreef op 13-03-2007 @ 18:42 :
Maxwell is opzich ewl verdacht, hij post nauwelijks en uit het niets opeens: ik stem spectrum

Hij probeert de aandacht te ontwijken en die smiley is daar een voorbeeld van *psychologisch probeert na te denken*en post dus weinig. Hij stemt spectrum omdat die nauwelijks post en spectrum is niet echt verdacht. Zo probeert hij dan een dorpeling eruit te stemmen wat niet echt goed lukt omdat niemand zijn post heeft gelezen denk ik.

Misschien stem ik daarom op Maxwell
Dus ik denk dat Spectrum geen wolf is.
Oud 15-03-2007, 17:11
Verwijderd
voor mij wordt het maxwell, skilly of neiu... geen spectrum.. nog steeds om de *post*post whahahahaha en ik denk dat ik mijn vriend gewoon weer een naam laat noemen, werkt tot nu toe geweldig (al is tot nu toe op zich majel mijn enige echte fout geweest, maar te zien aan hoe anderen hebben gestemd, was ik niet de enige die ze verward heeft)
Oud 15-03-2007, 17:14
Skilly
Skilly is offline
Oke nieuwe: Maxxwel, Spectrum of Elpida.
Ga even eten en denk verder.
Oud 15-03-2007, 17:48
maxwell
maxwell is offline
Zoals ik al zei ga ik voor skilly

Al vind ik Flyaway ook erg gevaarlijk, zij heeft best wel macht in dit spel

Ik kies voor skilly omdat ik haar al een tijdje verdacht vind overkomen. toen ik stemde voor spectrum zat ze al in mijn achterhoofd maar ik vond spectrum gewoon te stil.
Skilly vanwege haar soms aparte reacties op dingen

Omg en ze heeft gewoon mn naam verkeerd gespeld

Edit: flyaway, niet zomaar posts verwijderen
Edit 2: waarom ben ik eigenlijk verdacht? omdat ik stil zou zijn.. nee, omdat flyaway mijn post zo omtovert tot een "verdacht" bericht. het was de een van de eerste stemronde en dan kan je gewoon nog niemand verdenken.

Laatst gewijzigd op 15-03-2007 om 17:52.
Oud 15-03-2007, 17:49
flyaway
flyaway is offline
Hoezo macht? Ik doe gewoon actief mee

En ik ga Maxwell stemmen denk ik (verdedig je maar )
Oud 15-03-2007, 18:10
Verwijderd
Ik ga op Maxwell stemmen.
Oud 15-03-2007, 18:27
Skilly
Skilly is offline
Ik ga toch maar voor maxwell

*beter geschreven?*
Oud 15-03-2007, 18:50
TopDrop
TopDrop is offline
Iedereen stemt maxwell? Dan ik ook maar
Oud 15-03-2007, 19:03
Verwijderd
ik vertrouw flyaway wel... maar ga toch skilly stemmen (moest van mn vriendje). ook om te kijken wie van de mensen die hebben gezegd te stemmen dat ook echt hebben gedaan
Oud 15-03-2007, 19:40
maxwell
maxwell is offline
flyaway gaat dan de volgende ronde wel dood

aangezien IK geen wolf ben
Oud 15-03-2007, 20:03
Verwijderd
Nog steeds geen uitslag? Misschien alweer gelijkspel
Oud 15-03-2007, 21:01
TopDrop
TopDrop is offline
*in vol spanning af wacht*
Oud 15-03-2007, 21:01
Spelleider
Spelleider is offline
‘Zeg jongens, denken jullie niet dat we haar ook wat te eten moeten geven?’ zei Dukko bezorgd. Top en Drop keken op van hun bord naar Tink*, die even verderop nog steeds vastgebonden op de grond lag. ‘Zonde van het eten’ zei Top grommend en hij ging weer verder met het afkluiven van zijn everzwijnbout. Dukko keek nog een keer bezorgd naar Tink*. ‘Ze heeft al anderhalve dag niks gegeten, ik denk toch dat ik haar een deel van mijn portie geef’ ‘Doe wat je wil jochie maar van mijn deel blijft ze af’ zei Drop. ‘Ik ben lang genoeg bezig geweest met het schieten van dat beest en ik ga geen goed vlees verspillen aan een oosterling!’
Dukko stond op een liep naar Tink* toe. Hij zette haar overeind en hield het stuk vlees voor haar neus. ‘Luister pop’ zij hij. ‘Ik ga nu die prop uit je mond halen zodat je wat kan eten, maar als je gaat schreeuwen doe ik hem meteen weer in en dan krijg je niks. Begrijp je dat?’ Tink* keek hem niet-begrijpend aan. Dukko rolde met zijn ogen. ‘O waarom doe ik ook moeite, ze verstaat er natuurlijk geen woord van’ Dukko haalde de prop uit Tink*’s mond. Ze mocht dan geen Gondoriaans verstaan, de geur van gebraden vlees was duidelijk genoeg, zeker voor iemand die al anderhalve dag niet gegeten had. Ze hapte naar het vlees en scheurde er een stuk af dat ze daarna als een uitgehongerde wolf naar binnen schrokte. Het zag er enigszins raar uit omdat haar handen nog steeds op haar rug waren gebonden. Toen het hele brok vlees op was zei ze iets in haar eigen taal. Dukko keek haar niet-begrijpend aan. ‘Water’ zei ze toen. ‘Ahh’ knikte Dukko begrijpend. Hij zette zijn waterzak aan haar mond en ze begon als een gek te drinken. ‘Niet te snel!’ waarschuwde Dukko. Toen Tink* ook genoeg water op had zei hij: ‘Ik dacht dat je mijn taal niet kon spreken?’ Tink* keek hem aan en antwoordde in gebroken Gondoriaans: ‘Niet met die prop in mijn mond in ieder geval. Maar ik heb jullie taal en gewoonten van mijn moeder geleerd, onder het mom van “ken je vijand”. Mag ik nog wat eten?’ Dukko stond op en ging nog wat vlees halen. Nadat ze dat ook op had zei hij: ‘Klopt het dat jij diegene was die me probeerde te doden in de toren?’ Tink* knikte. ‘Dat was ik. Teleurgesteld?’ Dukko grijnsde en zei: ‘Nee, blij dat ik op tijd wakker werd’ ‘Dat zal wel ja’ zei Tink* ‘Je vind het zeker helemaal geweldig dat ik in je macht ben en dat je nu alles met me kan doen. Gaan jullie altijd zo om met vrouwen om?’ ‘Alleen als ze proberen om je keel door te snijden’ antwoordde Dukko toen. Toen moesten ze allebei lachen. Meteen daarna bedacht Dukko zich dat het de eerste keer was dat hij een oosterling hoorde lachen.
De twee dwergen bekeken het tafereeltje met argusogen. ‘dat stinkt’ gromde Top. ‘Oh pardon’ zei Drop. Top draaide zich om. ‘Jij niet oen, zij! Ik zie al lang waar dit op uit gaat draaien. Er hangt liefde in de lucht!’ ‘Bah’ zei Drop. ‘Liefde kun je niet eten’ ‘Precies!’ zei Top toen. ‘Vrouwen daar krijg je alleen maar ellende mee. En zeker als het ook nog een oosterling is.’ Hij keek omhoog ‘Nee hé. Ook nog een heldere sterrenhemel vannacht. Dan gaat het alleen maar sneller met die romantiek…’

Wat de dwergen niet wisten was dat honderden mijlen verderop een andere groep reizigers onder de blote sterrenhemel aan het overnachten waren: Twee hobbits, begeleid door twee elfen. Twinkebel, Leekah en Flyaway lagen al te slapen, maar Maxwell kon de slaap niet vatten. Hij lag maar te denken aan datgene waar iedereen in de groep nu al drie dagen lang aan dacht: de voorgevel van Leekah. Hij zag er best goed uit voor een hobbit, dus hij had al verschillende vriendinnetjes gehad, maar die hadden allemaal kleine hobbitborstjes. Zulke grote joekels had hij nog nooit gezien. Hij vroeg zich af hoe ze zouden aanvoelen. Keihard? Of juist erg zacht? Slap? Stevig? Hij wist dat hij niet in slaap zou vallen voordat hij dat zou weten. Hij was erg nieuwsgierig voor een hobbit, maar dat was natuurlijk ook niet zo gek als je wist van welke beroemde hobbit hij afstamde.
Maxwell besloot om de stoute schoenen aan te trekken. Op handen en voeten kroop hij naar Leekah toe. Hij luisterde met kloppend hart naar haar ademhaling en wuifde een paar keer langs haar gezicht. Er kwam geen reactie: de elf was in diepe slaap. Toen tikte hij even vlug Leekah’s linkerborst aan en trok hij meteen zijn hand weer terug. Geen reactie. Daarna legde hij zijn volle hand erop. Nog steeds reageerde Leekah niet. Toen verzamelde Maxwell al zijn moed bij elkaar en begon hij met beide handen Leekah’s rotspartij te betasten. Hij probeerde in te schatten wat die dingen per stuk zouden wegen, hij kneep voorzichtig in de tepels en daarna begon hij de borsten zelfs te kneden. Ze waren zachter dan ze eruit zagen. Daar raakte hij echter zo opgewonden van dat hij steeds onvoorzichtiger werd. Ineens deed Leekah haar ogen open! Ze zag een zwarte schim die haar onzedelijk aan het betasten was en ze schreeuwde het uit. ‘TWINKEBEL!! Jij vieze smeerlap!! Dat is nu al de vierde keer deze week!!!!’ Ze gaf Maxwell en harde duw. De kleine hobbit viel achterover en kwam ongelukkig terecht: hij sloeg met zijn hoofd tegen een steen en was op slag dood. Toen Leekah zag dat niet Twinkebel maar Maxwell haar had aangerand was het al te laat…

Deelnemers
1. Neiu
2. Lisaaah
3. sterrenmeisje
4. light fighter
5. Skilly
6. Roos (dorpeling)
7. Dukko
8. Tink*
9. Maxwell (dorpeling)
10. Majel (ziener)
11. Hanneke (dorpeling)
12. Flyaway
13. Elpida
14. TopDrop
15. femic (cupido)
16. drukknoopje (dorpeling)
17. Leekah
18. Dark Phoenix
19. Spectrum
20. Gaming champion (wolfsbane)

Da's toch een hele mooie manier om dood te gaan Max? Ik kan me nauwelijks betere voorstellen in ieder geval
De wolven zijn weer aan de beurt: stemmen kan zoals gebruikelijk tot morgenavond 20:30

Laatst gewijzigd op 15-03-2007 om 21:04.
Oud 15-03-2007, 21:03
Verwijderd
Hoe krijgen die stomme weerwolven het voor mekaar
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten