|
|
Bekijk resultaten poll: wie wint de tour | |||
Contador |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 73.33% |
Evans |
3 | 20.00% |
Leipheimer |
1 | 6.67% |
Anders |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik kan best begrijpen als men er geen zin meer in heeft.
||
Citaat:
pff ze moeten er met een flinke bezem doorheen bij al die besturen
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() amen
|
1:
We hebben er alles aan gedaan om de verdachtmakingen rond Rasmussen boven water te krijgen. Ik heb niet het gevoel dat ik ben belazerd. Je kunt de Tour de France echt niet ongestraft voor de gek houden 2 (vijf minuten later): We kunnen niet zeggen dat hij vals heeft gespeeld,maar zijn luchthartige houding was niet langer te verdragen ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
http://www.omroep.nl/live/radio1-breed.asx
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik vind Bruyneel altijd sympathiek.. evenals Breukink tenminste iemand met hersens als ploegleider..
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Nou.. we zien het morgen wel weer..
|
Als allerlaatste, officiële statement Rabobank:
Statement Rabobank over Rasmussen Rabobank is geschokt en enorm teleurgesteld over het feit dat Rasmussen gelogen heeft over zijn verblijfplaats. Naar nu blijkt, was hij op een andere plek dan volgens de door hem ingevulde en aan de UCI opgegeven verblijfplaats en dat gebeurde ook nog eens te laat. Voor het te laat inleveren heeft Rasmussen een terechte waarschuwing van de UCI gekregen. Het fout opgeven van de verblijfplaats is een flagrante schending van de UCI regels en onacceptabel. Rabobank staat volledig achter het besluit van de Rabowielerploegleiding om Rasmussen per onmiddellijk uit de koers te nemen en op staande voet te ontslaan. Rabobank heeft begrip voor het feit dat de moraal van de ploeg zo geknakt is dat de renners op dit moment niet kunnen besluiten of ze morgen wel of niet van start gaan. Deze ontwikkeling rondom de Rabobwielerploeg is een zwarte bladzij in de historie van het Rabowielerplan. Rabobank is vooralsnog niet van plan om zich terug te trekken als sponsor uit de wielersport. Zij gaat zich nu beraden op de ontstane situatie. Piet van Schijndel, lid van de raad van bestuur en portefeuillehouder van het wielerplan reageerde geschokt: "Ik dacht dat we het ergste gehad hadden met die waarschuwing want dat was natuurlijk al niet fraai maar wat er nu gebeurd is, maakt me sprakeloos. Ik heb er geen woorden voor. Een nachtmerrie. Het is zo'n verschrikkelijke mooie sport en de ploeg heeft zo verschrikkelijk hard gewerkt en dan dit. De ploegleiding heeft het enig juiste gedaan. Ik sta daar volledig achter. Ik heb zeer veel respect voor de renners en begrijp hun teleurstelling. We gaan ons nu eerst eens beraden hoe nu verder maar een ding weet ik zeker: Rabobank blijft betrokken bij de wielersport in den brede." Ook Heleen Crielaard, hoofd sponsoring van Rabobank is met stomheid geslagen: "Een zwarte dag, ik voel me machteloos en eigenlijk ook boos. De ploeg heeft zo hard gewerkt en ook alle mensen van sponsoring binnen de bank. Al die mensen worden dan op zo'n verschrikkelijke manier door de kopman in de steek gelaten. Voor Michael Boogerd vind ik het nog het allerergste. Dat dit je moet overkomen in je laatste Tour. Voor Rabobank is dit natuurlijk ook een enorme domper. We waren al bezig om een feestje voor te bereiden voor het geval dat we in het geel Parijs zouden halen. Het heeft niet zo mogen zijn en dan ook nog op een onsportieve manier. Dat vind ik wel heel droevig want dat past helemaal niet bij Rabobank."
|
aller, aller laatste berichtjes voor de ochtend écht begint:
----------------------------------------------------------------------------------- Tour: Rasmussen zat in Italië PAU (ANP) - Michael Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijf in Mexico. De Deen had bij de ploeg en de UCI in de aanloop naar de Tour de France aangegeven dat hij daar op training was. Hij verbleef echter op dat moment in Italië. Daar is hij herkend door oud-renner Davide Cassani, die dat woensdag op de Deense televisie verklaarde. ,,Geconfronteerd met die informatie heeft Michael Rasmussen aan directeur Theo de Rooij bevestigd dat hij op het door hem aangegeven tijdstip inderdaad in Italië verbleef. Dat was voor De Rooij de druppel en de reden hem uit koers te nemen'', aldus woordvoerder Bergsma in een verklaring. Rasmussen verblijft inmiddels niet meer in het Rabo-hotel. ,,Hij zit in een ander hotel'', aldus de woordvoerder. Emotioneel De Rooij confronteerde Rasmussen direct na de finish met het nieuws over de plaats van de training. ,,Rasmussen heeft direct bekend'', aldus woordvoerder Bergsma. ,,Vervolgens zijn Rasmussen en De Rooy naar het hotel gegaan. De renners wilden Rasmussen allemaal feliciteren. Rasmussen heeft toen alles eerlijk verteld. De renners werden vervolgens heel emotioneel.'' Ploegleider De Rooy ontbrak tijdens de persconferentie. ,,Theo was veel te emotioneel. Die kon hier niet bij zijn'', aldus woordvoerder Bergsma. ,,De renners maken waarschijnlijk donderdag bekend of ze nog van start gaan.'' ----------------------------------------------------------------------------------- Rasmussen vindt maatregel onbegrijpelijk PAU (ANP) - Voor Michael Rasmussen is de maatregel van de Rabobank om hem uit de Ronde van Frankrijk te halen volslagen onbegrijpelijk. De Deense wielrenner, op dat moment klassementsleider in de Tour, is het niet eens met de beslissing van directeur Theo de Rooij van de Nederlandse wielerploeg. ,,Ik heb een fout gemaakt. Ik ben gewaarschuwd door de UCI en heb een boete gekregen van de ploeg. Waarom moet ik nog een keer worden gestraft?'', reageerde de Deen op het besluit. De Deen werd na de door hem gewonnen zestiende etappe met een helikopter naar het hotel van de Raboploeg overgebracht. Daar kwam ploegleider Erik Breukink hem tegen op de gang. De voormalig renner wilde hem feliciteren. Rasmussen antwoordde dat dat niet meer hoefde. Hij was uit koers genomen. ----------------------------------------------------------------------------------- |
![]() |
|
![]() |
WTF he rasmussen er gewoon uit!!! jezus wat een kut klote tour
Echt een eikel gewoon en gewoon blijven liegen, wat een lul. Echt zo zielig voor die hele ploeg en vooral boogerd ![]() Jezus ik heb elke etappe gezien (zit met me been omhoog), die tour was gewoon mijn dag en hij heeft het nu echt helemaal verpest voor mij ![]() |
![]() |
|
Die hele persconferentie was dus ook gebakken lucht?
Het is natuurlijk wel iets anders of hij fouten maakt/vergeet een formulier in te vullen, of dat hij ook echt een andere verblijfplaats opgeeft/noemt. In het eerste geval kan je het nog gooien op vergeetachtigheid, wat stom is maar menselijk. In het tweede geval is er duidelijk opzet in het spel, wat de zaak op zn minst een ernstig smerig luchtje geeft. Blijft het een feit dat ik bij "er is weer een renner uitgevallen" tegenwoordig niet meer denk aan een renner die door lichamelijke kwalen niet meer vooruit kan, maar aan een malloot die weer van dopingzaakjes wordt beticht. Jammer, that is. Ben benieuwd wat ons nog te wachten staat verder.
||||||
Het laatste nieuws:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 26-07-2007 om 09:30. |
![]() |
|
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- Lance Armstrong: "Al deze zaken tonen wel aan dat de controles werken. Het wielrennen doet meer in de strijd tegen doping dan welke sport ook. De situatie van Vinokoerov doet me aan die van Tyler Hamilton denken. Ik begrijp het niet: waarom neemt iemand hetzelfde risico door dezelfde fout te maken?" -------------------------------------------------------------------------------- Lance Armstrong kan bij mij eigenlijk niets meer fout doen, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Er is geen enkele controle geweest die er voor heeft gezorgd dat Rasmussen nu niet meer mee doet. En daarbij: de controle's werken niet: er is nog niets onomstotelijk bewezen: zowel niet tegen Patrick Sinkewitz als tegen Alexandr Vinokourov. En ik ben nog altijd, ook in het mafioso wielerwereldje, van de kant van 'je bent pas schuldig als het tegendeel bewezen is. Heb er nu een nachtje over geslapen en bedenk me eigenlijk dat ik gisteren wél een steengoede tv-avond heb gehad. Mart Smeets op z'n best, en het verhaal van Jans Koerts vond ik best heftig. Niet perse zijn bekentenis, maar wel hoe het er volgens hem dus aan toe gaat in het wielerpeloton. Maar wat er in godsnaam in het hoofd van Rasmussen omgaat... Geen idee. Ik zat tijdens die persconferentie van dins(rust)dag nog te kijken naar het beeld van Rasmussen en de Rooij, naast elkaar achter de microfoons, en ik dacht in een fractie van een seconde "als hij nú iets achterhoudt voor deze man die hem nu zó fel verdedigt, wat het ook is, dan kan hij het schudden." Iets met messen in ruggen of iets dergelijks... |
![]() |
|
Ik vind de reacties van Boogerd altijd wel netjes en eerlijk klinken. Ik vind 't echt oneerlijk voor hem dat ie zich zo uit de naad heeft gewerkt voor Rasmussen en dat die gozer dan gewoon achter zijn rug om loopt te liegen. Rasmussen moet zich diep schamen.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb gister ook de avondetappe gekeken en het was echt een hele rare uitzending, zelden heb ik zulke dingen op tv gezien, vond het echt jammer, ik had er echt de vertrouwen in dat Rasmussen gewoon met het geel zou gaan naar Parijs en de Tour zou gaan winnen maar nee hoor
![]() Wielrennen is zo helemaal niks meer aan, ik kijk het niet meer, ik wil niet meer weten wie er gaat winnen, wie er gaat vallen of wat dan ook, ik ga wel gewoon Cycling Manager spelen op me PC, daar gebruiken ze tenminste geen doping. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Straks met Evans dan maar
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat denk je ![]() Ik vind het wel verbazingwekkend dat de rabocoureurs gewoon door gaan, ik had het zelf niet op kunnen brengen denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
|
'Ik baal, ik baal, mijn carrière is voorbij'
Door LÉON DE KORT ,,Ik begrijp er niets van,’’ reageerde de weggestuurde Rabo-renner Michael Rasmussen vannacht vanaf een onbekende plek op zijn ontslag. ,,Wat is de reden dat ik nu weg moet?'' zei Rasmussen. ,,Theo de Rooij heeft het me niet duidelijk kunnen maken wat hem er toe heeft gebracht me uit de wedstrijd te halen. ,,Ik baal, ik baal, ik baal'', aldus de 33-jarige Deen. ,,Ik besef ook dat mijn carrière is geruïneerd'', zo verklaarde de coureur. Tot en met de dag van zijn ontslag droeg hij als aanvoerder van het klassement in de Tour de France de gele trui. Hij leek op de eindoverwinning in Parijs af te stevenen. ,,Ik heb geen idee wat me te doen staat of waar ik heen ga. Het is een enorme klap voor mij. ,,En ook voor alle jongens van de Rabo-ploeg. Ze zijn vernietigd.’’ --- Goedemorgen allemaal.. jaja, vakantie ![]() Baal nog steeds net zo erg als gisternacht.. Ik vind het raar dat de renners alsnog van start gaan, je wilt niet weten wat er allemaal over ze heen gaat komen.. Nog steeds, vind ik, dat Rasmussen niet ontslagen had hoeven worden... hij is de allereerste renner die uit de tour is genomen zonder dat hij positief getest is, enkel om een leugen over z'n verblijfplaats.. tsja, ik vind het jammer dat juist weer Rabobank, mijn/ons team die statement weer moet maken...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
[Wielrennen] Le Tour 2009 Mavie©2004 | 129 | 16-05-2014 00:55 | |
Vrije tijd |
[Wielrennen] Algemeen Scott Tracy | 63 | 09-01-2008 09:32 | |
Vrije tijd |