Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2007, 12:51
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Topdrop ik vind het erg jamme voor je dat je bent gezakt maar het gaat je de volgende x zeker lukken je deed het voor de rest goed dus dat gaat dan wel goed komen
Dank je
Advertentie
Oud 30-08-2007, 13:27
AzN
AzN is offline
TopDrop, echt jammer... Aan de ene kant oneerlijk, omdat je niet echt fouten hebt gemaakt, maar aan de andere kant is dat juist goed natuurlijk. Heb je dat fietsenpadengecheck werkelijk nog niet helemaal onder de knie of vergat je 't puur door de zenuwen?

Beetje lullig, maar...
Ik meld even dat ik vandaag geslaagd ben, ik heb 'm eindelijk!
2 x Theorie en 3 x praktijk, werd dus hoog tijd!
Oud 30-08-2007, 13:32
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
TopDrop, echt jammer... Aan de ene kant oneerlijk, omdat je niet echt fouten hebt gemaakt, maar aan de andere kant is dat juist goed natuurlijk. Heb je dat fietsenpadengecheck werkelijk nog niet helemaal onder de knie of vergat je 't puur door de zenuwen?

Beetje lullig, maar...
Ook gefeliciteerd Van mij mag je gewoon slagen als ik zak hoor

En tsja, in de auto was ik toen niet echt zenuwachtig, ik richtte me gewoon op het rijden. En ik vond dat ik wel goed keek. Ik zag dat er niks zat, en ik reed gewoon. Maar je moet het de hele tijd controleren of er niemand zit. Terwijl je de meeste fietspaden gewoon goed kunt overzien. Dus als je wegrijdt bij een stoplicht en je slaat rechtsaf. Als je 2 sec geleden bij het wegrijden hebt gezien dat voor 100 meter voor je en 100 meter achter je het fietspad leeg is, dan kan er niet binnen die tijd opeens een fietser in je dode hoek zitten. Maar goed.
Oud 30-08-2007, 13:49
foreverfan
foreverfan is offline
AZN gefeliciteerd !!!!

Top Drop je hebt gelijk vaak overzie je een situatie toch wel en toch wil zon examinator zien dat je kijkt (en hij heeft maar korte tijd om je te beoordelen en als je het dan in die korte tijd niet gedaan hebt dan zak je).
Hoe je er na kijkt maakt zon examinator niet uit dan ga je een eigen kijktechniek ontwikkelen pas na het slagen ga je kijken op je eigen manier wel vanuit wat je geleerd hebt...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 14:32
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Ook gefeliciteerd Van mij mag je gewoon slagen als ik zak hoor

En tsja, in de auto was ik toen niet echt zenuwachtig, ik richtte me gewoon op het rijden. En ik vond dat ik wel goed keek. Ik zag dat er niks zat, en ik reed gewoon. Maar je moet het de hele tijd controleren of er niemand zit. Terwijl je de meeste fietspaden gewoon goed kunt overzien. Dus als je wegrijdt bij een stoplicht en je slaat rechtsaf. Als je 2 sec geleden bij het wegrijden hebt gezien dat voor 100 meter voor je en 100 meter achter je het fietspad leeg is, dan kan er niet binnen die tijd opeens een fietser in je dode hoek zitten. Maar goed.
mja, tis wel zo dat brommertjes ineens ergens vandaan kunnen komen.
Ik mag juist niet te lang controleren. Als ik vlak voordat ik afsla kijk, moet ik het daarna weten en moet ik weer op de bocht en de weg en auto's letten.
Oud 30-08-2007, 15:45
monique20
monique20 is offline
Citaat:

Beetje lullig, maar...

AZN jij ook gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Alhoewel ik natuurlijk vanuit mezelf kijk, vond ik dat ik wel goed keek. Er waren geen fietsers/brommers op die fietspaden, en als ze er wel waren had ik ze wel gezien. Maar goed. Misschien heeft ie een punt. Of denkt hij dat ik niet keek dat wel keek. Of misschien heeft ie gelijk ;x
Ik weet natuurlijk niet wie er wel of niet gelijk had Maar kijken is een veel ergere fout omdat als je dat één keer vergeet je zoals gezegd een fietser kan overrijden, bijvoorbeeld. En dat kun je niet meer terugdraaien. Dus het overige verkeer in gevaar brengen telt gewoon heel zwaar.

Succes de volgende keer ik kon het de eerste keer ook niet, dat kijken
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 19:07
Verwijderd
Ja, voor examinatoren is kijken niet snel goed genoeg. De eerste keer ben ik daar ook op gezakt (ik keek wel maar niet duidelijk genoeg). De tweede keer keek ik hetzelfde alleen maakte ik 'grotere' bewegingen waardoor het voor de examinator duidelijker was dat ik alles had gezien etc.
Succes de volgende keer TopDrop!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 23:59
AzN
AzN is offline
Citaat:
True, fietsers komen niet uit de lucht vallen. Ik denk dat je deze keer gewoon wat minder geluk hebt gehad met je examinator. Grote kans dat een ander je met gemak had laten slagen! Wat zei je instructeur erover? Das namelijk vaak nog belangrijker dan de beoordeling van je examinator, omdat hij jouw rijgedrag beter kent natuurlijk.

Wel balen dat je nu 'n maand moet wachten . Kost je vast weer klauwen vol geld aan rijlessen? Die regel van '1 maand wachten'gaat per 1 september 2007 in hè? Ik was vorige week namelijk gezakt en ik kon deze week weer op.
Oud 31-08-2007, 01:23
Hakuna
Hakuna is offline
Voordat ik weer op examennivo zit dan zijn wel al 4 tot 5 maanden verder, gezien mijn eerdere ervaringen met praktijk examens (al 6 keer!) ga ik niet meer overhaast te werk. Ik neem deze keer alle tijd voor het halen van mijn rijbewijs. En de rijopleiding mag gerust een jaar of wat duren als ik opnieuw zou zakken, eens haal ik het toch wel.

Soms heb ik de indruk dat de meeste hier haast hebben met het halen van het rijbewijs, bang dat je de (auto) boot zou missen met je 18/19 jaar!

Waarom al die haast!?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 01:45
5803
5803 is offline
Omdat het een vermogen kost en ik vind het zonde dat ik nu al mijn geld op zou maken aan rijlessen en eventueel uiteindelijk zonder rijbewijs zou zitten!

Maar gelukkig ben ik in één keer geslaagd na 27 lessen . Maar anders had ik serieus een probleem gehad, hoe komt een student aan het geld?
Oud 31-08-2007, 01:53
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:

Maar gelukkig ben ik in één keer geslaagd na 27 lessen .
Knap gedaan zeg!

Ik heb al meer dan 140/150 rijlessen gehad en na 2 theorie examens (die ik overgens wel gehaald had) en 6 praktijk examens heb ik het nog steeds niet. Morgen om 15:00 uur heb ik na jaren weer mijn eerste rijles, ben benieuwd hoe dat rijden opnieuw aanvoeld na jaren uit de running te zijn geweest.

Wordt vervolgd.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Soms heb ik de indruk dat de meeste hier haast hebben met het halen van het rijbewijs, bang dat je de (auto) boot zou missen met je 18/19 jaar!

Waarom al die haast!?
- Omdat het een gestress is
- Omdat het vreselijk veel geld kost, ik moest het in mijn geval ook zelf betalen
- Omdat ik graag mijn rijbewijs wilde hebben voor ik aan mijn master begon
- Omdat ik 'm in ieder geval wilde hebben voor ik aan een baan begin
- Omdat niemand naar een examen gaat met het idee 'ach het maakt niet uit als ik zak'; iedereen wil dan slagen. En als het dan niet lukt wil je het de volgende keer.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 11:30
Verwijderd
Theorie gehaald met 1 foutje.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 14:04
foreverfan
foreverfan is offline
Gefeliciteerd Poggy met je theorie , nou je praktijk nog.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 14:50
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Maar gelukkig ben ik in één keer geslaagd na 27 lessen . Maar anders had ik serieus een probleem gehad, hoe komt een student aan het geld?
Gefeliciteerd! Ik ben jaloers op je Ik had 26 lessen, en dus net op 1 puntje gezakt
Citaat:

Waarom al die haast!?
Omdat je er lekker inzit als je een 10 daagse cursus doet. Dan rij je iedere dag. Het is even pittig, maar als je direct daarna je examen hebt, zit het rijden nog helemaal in je vingers. En verder is het gewoon irritant als je een paar maanden iedere week weer rijles hebt. Dat is toch weer een extra activiteit waar je een paar uur mee kwijt bent, en als je het druk hebt met je studie is dat niet flex. En veel lessen is duur. Het meeste leer je toch pas als je dat pasje hebt.

Citaat:
True, fietsers komen niet uit de lucht vallen. Ik denk dat je deze keer gewoon wat minder geluk hebt gehad met je examinator. Grote kans dat een ander je met gemak had laten slagen! Wat zei je instructeur erover? Das namelijk vaak nog belangrijker dan de beoordeling van je examinator, omdat hij jouw rijgedrag beter kent natuurlijk.

Wel balen dat je nu 'n maand moet wachten . Kost je vast weer klauwen vol geld aan rijlessen? Die regel van '1 maand wachten'gaat per 1 september 2007 in hè? Ik was vorige week namelijk gezakt en ik kon deze week weer op.
Dan had je rijschool vast genoeg plaatsjes gereserveerd ofzo. Ja, ik moet over een maand opnieuw, en omstreeks die tijd 5 lessen. Dat is weer lekker bijna 450 euro

Citaat:
Theorie gehaald met 1 foutje.
Gefeliciteerd!! Weet je ook welke je fout had?
Oud 31-08-2007, 15:38
Balance
Balance is offline
Citaat:

Waarom al die haast!?
Je rijbewijs halen wordt alleen maar duurder en op 18/19 jarige leeftijd hebben veel mensen de mogelijkheid om met een auto van vader/moeder te oefenen zodra het papiertje binnen is. Een paar jaar later lukt dat waarschijnlijk niet meer en ben je als starter veel minder in de mogelijkheid om een auto te kopen en dure rijlessen te nemen. Bovendien is je positie voor een baan ook beter met een rijbewijs en rijervaring. En tenslotte is het natuurlijk een stukje vrijheid en spanning, twee dingen die een 18-jarige graag heeft.
Oud 31-08-2007, 15:50
Hakuna
Hakuna is offline
Ben net terug van mijn intakeles, en moet eerlijk toegeven ik reed veel beter dan ik van mezelf verwacht had. We zijn zelfs de snelweg opgeggaan zonder paniek oid. Ook een bijzondere verrichting (achteruit rijden en parkeren) gedaan, die redelijk goed gelukt is. Vooral het opschakelen kon ik nog heel goed (zonder schokken) Waar ik wel wat problemen mee had was bij het stoppen met de koppeling (nu stop ik, trap koppeling in en schakel ik van de 3 in een keer terug naar de 1), en soms reed ik iets te hard (60 ipv 50). Ook moest er hier en daar een beetje bijgestuurd worden bij het nemen van bochten. De instruktuer gooide mij best wel in het diepe door met mij in allerlij kleine straatjes en woonerven te rijden waar ik nog nooit geweest was, en ook hier hield ik het hoofd koel en reageerde ik vrij snel op allerlij situaties. Dus ik heb toch nog veel onthouden van mijn eerdere rijlessen die ik jaren geleden gehad hebt. Verheug mij weer op de volgende rijles, heb er weer helemaal zin in.

Wordt vervolgd.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 15:55
foreverfan
foreverfan is offline
Dat is wel zo, maar als oudere jongere , ik ben 27 jaar (bijna 28) neem ik er ook de tijd voor. Dat is ook wel nodig met het huidige drukke verkeer en zo veel verschillende situaties. En nog blijf ik wel horen dat ik verder vooruit moet kijken, het wegverloop moet volgen en niet vergeten over mijn schouder te kijken als ik wissel van rijbaan. Als het echt moet dan vergeet ik dat weer niet zei ze deze les, zoals bij een fietspad dan gaat het wel binnenspigel buitenspiegel schouder.
Ook vroeg ze of ik ook wel wat zag als ik kijk (maar wel met andere woroden) in het vereleden deed ik wel die bewegingen dan maar zonder iets te zien. Ik zei wel te kijken en ook waar te nemen (is ook zo, dat ik soms wel eens niet de hele weg overzie is een ander verhaal).

Het rijden gaat wel steeds beter en ik denk dat een TTT nu eindelijk in zicht is en daarna een examen natuurlijk (over TTT had mijn instructrice het voor de vakantie maar moest de bijzondere verrichtingen beter oefenen).
En de bijzondere verrichtingen komen elke les bijna aanbod of zeker wel om de les.

Ik lees ook wel dat instructeurs soms beginnen met de bijzondere verrichtingen zodra er nog maar over een paar weken een TTT of examen gedaan wordt maar dat vind ik ook echt raar. Dat je zo vaak geoefend hebt daar heb je je hele leven wat aan, ook al zou je wel slagen voor je bijzondere verrichtingen omdat je wel goed kijkt maar verder de oefening volledig verprutst.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 15:57
foreverfan
foreverfan is offline
Dat klinkt goed Cornel wie weet is de 7e keer wel scheepsrecht bij jou als je eenmaal toe bent aan een examen. Hey Cornel volgens mij kom jij ook op Verkeersforum alleen hebben we daar alle twee een andere gebruikersnaam.
Jij bent volgens mij FusionFreak en ik ben automaatje
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 16:06
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dat klinkt goed Cornel wie weet is de 7e keer wel scheepsrecht bij jou als je eenmaal toe bent aan een examen. Hey Cornel volgens mij kom jij ook op Verkeersforum alleen hebben we daar alle twee een andere gebruikersnaam.
Jij bent volgens mij FusionFreak en ik ben automaatje
Mischien komen we elkaar nog wel eens op de weg tegen, wie zal het zeggen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 16:54
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
IK moet ook morgen !! Waaa

Succes hè!

gezakt
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 17:08
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
gezakt

Waarop ben je dan gezakt? mischien kunnen anderen daar rekening mee houden als ze ook opmoeten gaan.

Kijken en verkeersinzicht daar wordt bij examens goed op gelet! Tot mijn verbazing reageerde ik tijdens de intakeles snel en accuraat bij allerlij situaties in kleine straatjes zoals 3 fietsers die naast elkeer reden, plotseling overstekende kat (da's schrikken zeg! ), stilstaande vrachtwagen in smalle straat die bezig was met laden en lossen, wegomleiding met graafmachines en werkmensen langs de weg (in Kerkrade nabij het oude Roda stadion) die de instrukteur zelf niet verwacht had.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 17:22
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Waarop ben je dan gezakt? mischien kunnen anderen daar rekening mee houden als ze ook opmoeten gaan.

Kijken en verkeersinzicht daar wordt bij examens goed op gelet! Tot mijn verbazing reageerde ik tijdens de intakeles snel en accuraat bij allerlij situaties in kleine straatjes zoals 3 fietsers die naast elkeer reden, plotseling overstekende kat (da's schrikken zeg! ), stilstaande vrachtwagen in smalle straat die bezig was met laden en lossen, wegomleiding met graafmachines en werkmensen langs de weg (in Kerkrade nabij het oude Roda stadion) die de instrukteur zelf niet verwacht had.
Ik citeer mn examinator -nja ik doe mn best-

" Heel goed gedaan, je hebt me verrast. Filleparkeren, hellingproef, keren met 3 steken gingen goed. Ook de snelweg was uitstekend.
Je hebt verder geen enkel zijstraatje gemist en geen opvallende fouten gemaakt.
Echter, wanneer er een scherpe bocht is kijk je te dichtij de auto en vergeet je verder (zo'n 200 meter) te kijken. Daarom vind ik het nog niet goed genoeg en ben je gezakt ".

hmm
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 17:33
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:

" Heel goed gedaan, je hebt me verrast. Filleparkeren, hellingproef, keren met 3 steken gingen goed. Ook de snelweg was uitstekend.
Echter, wanneer er een scherpe bocht is kijk je te dichtij de auto en vergeet je verder (zo'n 200 meter) te kijken. Daarom vind ik het nog niet goed genoeg en ben je gezakt ".

hmm
Eigenlijk is het wel kinderachtig dat hij jou liet zakken voor (naar mijn mening) niet genoeg vooruit gekeken, maarja alweer dat kijken. Leg eens nader uit dat kijken bij 200 meter . Heb je te zeer naar het weggedeelte voor de auto gekeken? je kunt het beste altijd iets ruimer vooruit kijken ipv alleen het stukje weg voor je auto. (je kunt dan sneller reageren op allerlij situaties zoals fietsers, afremmend verkeer voor je) waarschijnlijk heeft dat de doorslag gegeven bij het zakken. Dit is eigenlijk verkeersinzicht.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 19:09
Verwijderd
Citaat:

Gefeliciteerd!! Weet je ook welke je fout had?
Nee, en dat vind ik best irritant . Weet wel dat het in categorie K zat, maar kan me niet echt een vraag daarvan bedenken die ik nou echt fout zou kunnen hebben eigenlijk . Naja, belangrijkste is dat ik hem heb, nu op naar 't praktijkexamen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 19:12
AzN
AzN is offline
Citaat:
(in Kerkrade nabij het oude Roda stadion)
Daar woon ik
Sorry, moest ff ^^
Oud 31-08-2007, 19:56
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

hmm
Tering he. Ook al zoiets stoms Hoe kunnen ze je dáár nou op laten zakken
Oud 31-08-2007, 20:10
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Tering he. Ook al zoiets stoms Hoe kunnen ze je dáár nou op laten zakken
Een troost er zijn mensen die zakken voor iets veel onbenulligers.

Wat mij zowel hier alsook op het verkeersforum opvalt is dat de instrukteur aangeeft dat de leerling klaar is voor het examen (afrijden) maar intussen zakken veel van die zelfde leerlingen wel tijdens het examen, dat kan ik niet goed begrijpen!

Hier een prima voorbeeld..

Ja, een beetje zichzelf respecterende rijschool zal je pas examen laten doen als je er klaar voor bent.
Doch een klein onderdeel heb je als rij-instructeur niet echt onder controle: hoe gedraagt de kandidaat zich onder examen(lees stressy)omstandigheden.
Dat kun je een beetje naspelen, door in twijfelgevallen eens een andere instructeur mee te sturen en een TTT in te plannen, maar dan heb je het een beetje gehad.
Ik kan je daar wel een leuk voorbeeld van geven: een supertalentje, cursiste van 21 jaar, reed de sterren van de hemel, probleemloos.
Na 20 uur zaten we eigenlijk al in de auto naast haar met het idee; waarom doen we dit nog, wat kunnen we haar nog leren?
In zo'n stadium loop je het gevaar iemands motivatie om zeep te helpen, ook een cursist voelt dat hij/zij een beetje uitgeleerd is.
Enfin, een voorstel voor een TTT werd door haar vader geweigerd, onzin, kostte te veel en was nutteloos.
Dan kun je wel blijven praten, maar dat is volstrekt zinloos.
Enfin, na een tweetal langere blokken in volstrekt nieuwe omgeving, (o.a. centrum A'dam en Utrecht) waar ze opnieuw perfect presteerde, op examen.
Ik jok er geen milimeter van; na 15 minuten van de weg gehaald ivm verkeersonveilig rijgedrag.
Bij het wegrijden van de parkeerplaats van het CBR veranderde de zo zekere en prima presterende cursiste in een trillend hoopje ellende......ze bakte er letterlijk niets van.
Nadien uiteraard goed besproken, ze wist zelf niet eens dat ze zo kon reageren.
En tóch.....geen rij-instructeur kan dit voorzien.
In mindere mate komt dit bij meer cursisten voor.
Omdat wij eigenlijk zelden zonder TTT werken, weten we dat op tijd.
En we doen eraan wat we kunnen, maar helemaal wegnemen kun je nooit.
Wel is en blijft het belangrijk dat een cursist goed voorbereid het examen gaat doen.
Daar ontleen je je belangrijkste stuk zekerheid aan: weten dat je het kunt en dat je in staat bent veilig en vaardig aan het verkeer deel te nemen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Een troost er zijn mensen die zakken voor iets veel onbenulligers.

Wat mij zowel hier alsook op het verkeersforum opvalt is dat de instrukteur aangeeft dat de leerling klaar is voor het examen (afrijden) maar intussen zakken veel van die zelfde leerlingen wel tijdens het examen, dat kan ik niet goed begrijpen!

[/i]
Dat gebeurd bij jou toch ook?

Maar ik snap het wel, je rijdt toch anders zodra je weet dat het een belangrijk (en duur) examen is dan wanneer het de zoveelste les is. Overigens hoorde ik ook van mijn instructeur dat hij veel leerlingen heeft gehad die tegen zijn advies in toch praktijkexamen aanvroegen. (overigens vooral moslima's, geen idee waarom dat zo is?)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 20:47
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dat gebeurd bij jou toch ook?
Bij mij is 4 keer op advies van de instrukteur gebeurd, de andere 2 examens heb ik zelf gewild, maar het was niet zo dat bij mij het examen afgebroken moest worden wegens gevaarlijk rijden!. Nu ga ik pas op examen als zowel de instrukteur alsook ik vind dat de tijd rijp is, anders blijf ik nog door lessen. Wil zeker 30 tot 35 lessen nemen, met minder op examen gaan vind ik op dit moment onverantwoord.

Ik heb wel gemerkt dat ik nu veel rustiger en relaxer gereden heb dan de rijlessen jaren ervoor, heb een iets oudere instrukteur die heel rustig overkomt en vriendeljk is, mischien speeld dat ook een rol. De leerlinge die na mij kwam raakte even in paniek op de snelweg (onnodig links blijven rijden) maar de instrukteur bleef heel rustig bij haar waardoor zij ook minder gestrest raakte en keurig terug naar de rechter rijstrook ging. Ik zat op de achterbank.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Bij mij is 4 keer op advies van de instrukteur gebeurd, de andere 2 examens heb ik zelf gewild, maar het was niet zo dat bij mij het examen afgebroken moest worden wegens gevaarlijk rijden!.
Daarom quotte ik je voorbeeld ook niet. Maar bij jou is het dus ook 4x voorgekomen dat de instructeur vond dat je er klaar voor was en je toch zakte. Waar ligt dat dan bij jezelf aan? Want dan zal het bij die anderen die daar last van hebben misschien aan hetzelfde liggen in combinatie met zenuwen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 21:50
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Daarom quotte ik je voorbeeld ook niet. Maar bij jou is het dus ook 4x voorgekomen dat de instructeur vond dat je er klaar voor was en je toch zakte. Waar ligt dat dan bij jezelf aan? Want dan zal het bij die anderen die daar last van hebben misschien aan hetzelfde liggen in combinatie met zenuwen.
Helaas kan ik niet meer achterhalen waarom ik destijds gezakt was omdat 1 de rijschool niet meer bestaat, 2 het is te lang geleden om het bij het CBR op te vragen. Het enigste wat ik mij nog kan herinneren bij de negative uitslagen was dat de examinator iets zei van te snel naderen en rijden op en over kruisingen, en soms wat te laat reageren op allerlij verkeers situaties. Het schakelen en snelweg rijden kan ik mij niet herinneren dat hij daar een negative opmerking over maakte, over de bijzondere verrichtingen was hij niet echt tevreden, maar ook niet zo slecht dat hij mij hiervoor een onvoldoende gaf. Uitergekend die twee dingen (schakelen en snelweg) deed ik bij die intakeles erg goed, en tot mijn verbazing reageerde ik ook nog snel en allert op allerlij verkeerssituaties terwijl ik aanvankelijk hiervoor juist twijfelde of ik wel goed reageerde op ander verkeer. Toen ik de afspaak maakte wilde ik eerst de intakeles op de parkeerplaats oefenen, maar toen ik zij dat ik in het verleden al veel rijlessen had gehad stelde hij gewoon voor om mij thuis op te halen en meteen te gaan rijden in het verkeer.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 00:28
5803
5803 is offline
Net van Amersfoort naar Rotterdam gereden en weer terug! Sinds ik mijn rijbewijs heb (juni dit jaar) heb ik eigenlijk alleen een beetje hier in de stad gereden en één keer naar Utrecht en terug. Wel raar, ook voor het eerst 's nachts enzo. De snelweg wordt echt saaaai na een tijdje. En in Rotterdam zelf lekker verkeerd gereden maar alles kwam goed.

Wel probeerde ik daar te fileparkeren omdat het de enige parkeerplaats was en het mislukte echt faliekant terwijl ik dat eerst best goed kon .
Oud 01-09-2007, 07:59
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:

hmm
dat is echt een lullige manier!!!! Bij mijn 3 keren dat ik gezakt was () begonnen ze steeds met 'helaas' ' ik kan je helaas niet' 'het was niet voldoende'. de jouwe laat je eerst denken dat je geslaagd bent en zegt dan: maar ojaa dit was fout dus helaas...

Bastards!
en gewoon klote idd
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 12:38
monique20
monique20 is offline
Bij mij ging dat juist andersom hij liep eerst merken dat ik gezakt was maar toen hij iets in z'n computertje aan het zetten was keek die me zo half aan en zei die maar je krijgt wel een voldoende van me want er waren ook wel goede dingen . dus toen dacht ik ook van huh wat bedoelt tie nou haha
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 16:57
Balance
Balance is offline
@Cornel: mijn instructeur vond juist dat ik er niet klaar voor was, maar vroeg toch maar een rijexamen aan. En ik slaagde
Maar kijk, écht leren rijden doe je toch niet tijdens je lessen. Je leert de basisprincipes en pas als je je rijbewijs hebt leer je écht rijden en doe je ontzettend veel ervaring op. De taak van de instructeur is dus om jou af te geven op het punt waarbij je geen gevaar meer vormt voor het overige verkeer en waar je de basisprincipes beheerst. De rest komt dan na de lessen. Als een leerling dan tijdens lessen veilig rijdt en de basisprincipes kent, dan is hij dus klaar voor het examen. Je bent dan nog geen goede chauffeur, maar wel goed genoeg om het nou echt te gaan leren. Als je vervolgens op je examen (misschien door zenuwen?) dan toch wat anders laat zien (metname: je kijkt niet goed. Dat is namelijk direct onveilig gedrag) dan is het logisch dat een examinator je laat zakken. Dus ik kan me best voorstellen dat alsnog veel mensen zakken, ook al denken hun instructeurs dat ze goed genoeg zijn.
Oud 02-09-2007, 14:28
coopergirl
coopergirl is offline
De mensen die gezakt zijn: sterkte en veel succes..!

@balance:
Ik ben het met je eens dat je het echte rijden pas leert nadat je je praktijkexamen gehaald hebt.. Toen ik slaagde, zei de examinator dat ik maar meteen zelf moest gaan rijden, zodra ik het papiertje afgehaald had. Daarop ik vertelde ik in het begin mijn moeder mee te zullen nemen, aangezien ik natuurlijk nog niet echt kon rijden... Hier was hij het niet mee eens "je laat die moeder thuis, je kunt prima rijden. Ouders gaan altijd zeuren en daar word je onzeker van". Het verhaal van die basisprincipes vond hij niet opgaan, hij had mij niet voor niets laten slagen..
Nu ik een heleboel kilometers verder ben, kan ik stellen dat ik een stuk beterde ben gaan rijden. Mijn inzicht is er zeker op vooruit gegaan!
Oud 02-09-2007, 16:52
Verwijderd
En toch zou je nu waarschijnlijk je praktijkexamen niet meer halen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 17:25
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
En toch zou je nu waarschijnlijk je praktijkexamen niet meer halen
Waarop baseer je dat?

Eerlijkheidshalve denk ik meer moeite te zullen hebben met het theorie-examen dan met het praktijkexamen... Er zullen misschien wel wat foutjes ingeslopen zijn, en ten aanzien van fileparkeren is het soms een kwestie 3 keer steken in plaats van in één keer goed parkeren.
Het kijken doe ik naar mijn idee zorgvuldig. Hier in de stad met veel rotondes is dat ook noodzakelijk; er schieten overal fietsers en voetgangers vandaan.

Ik ben blij dat ik het examen niet meer hoef te doen, we zullen het nooit weten of ik dan opnieuw zou slagen
Oud 02-09-2007, 17:34
Verwijderd
Omdat wanneer je zelf een tijd rijdt je op je eigen manier gaat rijden. Je leert maniertjes aan, kijkt anders, etc. Terwijl je tijdens rijlessen de CBR manier leert. Het zal niet voor iedereen gelden uiteraard, maar veel mensen die al een tijd rijden zullen geheid zakken voor het praktijkexamen. En waarschijnlijk inderdaad ook voor de theorie, maar dat is meer omdat het veel regeltjes zijn die je niet gebruikt in de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 13:20
Lethe
Lethe is offline
Misschien zullen veel mensen zakken voor het praktijkexamen omdat ze niet meer heel opvallend laten zíen dat ze kijken, terwijl ze dat dan wel doen. Voor het CBR moet dat natuurlijk heel overdreven, zodat de examinator ook kan zien dat je kijkt.
Oud 03-09-2007, 15:02
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
@Cornel: mijn instructeur vond juist dat ik er niet klaar voor was, maar vroeg toch maar een rijexamen aan. En ik slaagde
Na 20 tot 25 lessen ga ik ook eens nadenken of ik toe ben aan het examen, natuurlijk volg ik ook wel het advies van mijn instrukteur op. Als hij zegt dat ik nog niet zo ver bent, maar toch kan zien dat ik behoorlijk erop voorruit ben gegeaan dan wil ik de stap wel wagen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 15:04
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Misschien zullen veel mensen zakken voor het praktijkexamen omdat ze niet meer heel opvallend laten zíen dat ze kijken, terwijl ze dat dan wel doen. Voor het CBR moet dat natuurlijk heel overdreven, zodat de examinator ook kan zien dat je kijkt.
Hier had ik al eerder over geschreven dat kijken een van de belangrijkste dingen is bij het autorijden (rijles en examen), daarom let ik hier ook extra op en kijk ik ook bij mijn lessen ''overdreven'' zodat zowel de instrukteur alsook de examinator kan zien dat ik kijken en opletten belangrijk vind.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 15:11
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb gister op een parkeerterein met mijn vriends auto inparkeren geoefent . Hij vind dat ik schuin moet gaan staan, maar ik weet nog steeds niet of dat mag. Ik vind het veel makkelijker als er een auto naast staat waarvan je kan denken dat je er vlak langs moet, ipv een paar lijntjes.\
Nou nog fileparkeren Wil hij ook wel met me oefenen, wel chill
Oud 03-09-2007, 16:59
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Citaat:
Hier had ik al eerder over geschreven dat kijken een van de belangrijkste dingen is bij het autorijden (rijles en examen), daarom let ik hier ook extra op en kijk ik ook bij mijn lessen ''overdreven'' zodat zowel de instrukteur alsook de examinator kan zien dat ik kijken en opletten belangrijk vind.
Dat begrijp ik, maar ik reageerde even op het bericht van Poggy. Dat mensen die al jaren rijden misschien zakken op de kijktechniek als ze rij-examen moeten doen, omdat ze niet meer duidelijk laten zien dat ze kijken en waarnemen, terwijl ze dat dan wel doen.
Oud 06-09-2007, 15:11
eef88
eef88 is offline
Ik heb morgen voor de 4e x mn theorie examen,, ik ben het echt zat nu! Ben 1e keer gezakt met 8 fout, tweede keer met 7 en derde keer weer met 8.. heb nu alle cdrommetjes aangesleept die ik kon vinden en nog maar een keeronwijs geoefend.. moet goed gaan...

Verder schieten mn lessen nog niet zo op, nouja ik heb er nu 31 gehad en ben nog niet echt klaar ervoor maar mijn instructeur kan nooit na 3 uur rijden en ik heb maar 1 gaatje in mijn rooster om 's ochtends te rijden,, terwijl ik eerst 3x per week leste gaat dus nu beetje langzaam en ben er wel beetje klaar mee,,
Maaargoed, eerst mn theorie maar!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 16:02
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik heb morgen voor de 4e x mn theorie examen,, ik ben het echt zat nu! Ben 1e keer gezakt met 8 fout, tweede keer met 7 en derde keer weer met 8.. heb nu alle cdrommetjes aangesleept die ik kon vinden en nog maar een keeronwijs geoefend.. moet goed gaan...

Verder schieten mn lessen nog niet zo op, nouja ik heb er nu 31 gehad en ben nog niet echt klaar ervoor maar mijn instructeur kan nooit na 3 uur rijden en ik heb maar 1 gaatje in mijn rooster om 's ochtends te rijden,, terwijl ik eerst 3x per week leste gaat dus nu beetje langzaam en ben er wel beetje klaar mee,,
Maaargoed, eerst mn theorie maar!
De reden waarom veel leerlingen zakken bij de theorie is gewoon dat ze niet leren, ze denken na één keer het theorieboek doorgelezen te hebben dat ze vol overtuiging slagen. Heb van mijn rijschool (die al 40 jaar les geeft) vernomen dat ruim 30% van de kandidaten zakt bij hun eerste theorie examen. Ik had zelf bij mijn eerste theorieles ook 8 fouten maar de andere leerlingen hadden er al meer dan het dubbele! Nu ben ik zowel op de theorieles alsook thuis telkens geslaagd, op 13 oktober as ga ik weer op theorie examen want ik wil hooguit 2 fouten hebben bij de uitslag!

Mooral van dit verhaal, neem meerdere theorielessen en studeer de boeken thuis ook (maak aantekeningen) Ook op internet staat meer dan voldoende info over verkeersregels en betekenis van alle borden.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 16:30
Balance
Balance is offline
Theorielessen zijn totaal niet nodig.
Je kan ook thuis wat meer doen dan de gemiddelde leerling die denkt het met 1x lezen wel gehad te hebben.
Oud 06-09-2007, 16:43
Verwijderd
Ik had niet eens een boek, maar zo'n oefen-cd-rom-ding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten