Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Human Condition I t/m III Koinobori Masaki Kobayashi In 1943 accepteert de Japanse staalbedrijfklerk en pacifist Kaji (Tatsuya Nakadai) in ruil voor vrijstelling van dienstplicht een heikele klus: de productie opkrikken in de Loh Hu Liong-erstmijn, gelegen in de door Japan bezette, Chinese provincie Mantsjoerije. Vergezeld door zijn geliefde arriveert Kaji in het afgelegen oord, waar de arbeiders worden uitgebuit en door de opzichters mishandeld. In zijn strijd voor humanere werkomstandigheden raakt de jonge idealist tussen meerdere vuren tegelijk. Explosief wordt de situatie wanneer de werede militaire politie 600 ondervoede burgergevangenen voor dwangarbeid bij de mijn aflevert. Terwijl de Sovjet-invasie nadert moet Kaji zijn principes handhaven en zien te overleven. Het in 1959-1961 gedraaide drieluik The Human Condition van perfectionist Masak Obayashi (Kwaidan, Harakiri) was indertijd een groot succes. De nauwgezette enscnenering, fraaie fotografie en intense vertolking van Nakadai maken het ook bijna vijftig jaar later tot een compromisloos meesterwerk waarvan de thema's geen dag zijn verouderd. Regie: Masaki Kobayashi Cast: Land: Japan Jaar: 1959-1961 Speelduur: 567 minuten Releasedatum: 03/12/2007 DVD specificaties Cat. Nr: Koino01B EAN Code: 9789058493910 Beeld: 16:9 Anamorf Widescreen Geluid: Japans 2.0 Ondertiteling: Nederlands Extra's: Per deel een boekje met achtergrondinformatie over de film en de context. |
![]() |
|
The Fountain
Zodiac War & Peace (Vidor) Master & Commander 2-disc The Other Side of the Mirror: Bob Dylan live at the New Port Folk Festival 1963-1965 Battlestar Galactica Season 1 Battlestar Galactica Season 2 The Human Condition Trilogy
|
Bicycle Thieves Criterion
The Busby Berkeley Collection (Footlight Parade / Gold Diggers of 1933 / Dames / Gold Diggers of 1935 / 42nd Street) W.C. Fields Comedy Collection, Vol. 2 (The Man on the Flying Trapeze / Never Give A Sucker An Even Break / You're Telling Me! / The Old Fashioned Way) Almanac of Fall
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand die Salo (http://www.moviemeter.nl/film/1491) over wil nemen? 1x gekeken en ik hoef hem niet nog een keer te zien. Een brok narigheid is het, heeft ook nog weinig met horror of simpele exploitation cinema te maken. |
![]() |
||
Citaat:
De CC? White Ring? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Edit: Ah, nee, slechts mijn order van 18 dec. Phew ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Alleen hitchhiker's Guide is 'mwah', maar ook gaaf vanwege Stephen Fry en Bill Bailey als walvis. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Naja, wellicht kan ik nog iemand blij maken...Of terugsturen, maar ik weet niet hoeveel dat me gaat kosten aan shipping.. Laatst gewijzigd op 28-12-2007 om 22:28. |
![]() |
|
Fame heeft geloof ik nog een prima 2-disc edition van Casablanca liggen voor 12,50, Marloes. Ik heb nog niet alle extra's gekeken, maar volgens mij is het wel de moeite waard.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe kreeg je dat voor elkaar voor 43 dollar ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Bouw of verbouw je eigen pc. AgenaX | 18 | 05-01-2009 14:35 | |
Lifestyle |
(bijna) blut & doorgaan met je lifestyle Sooz | 124 | 25-02-2007 17:08 | |
Software & Hardware |
DVD's uit de filipijnen blauwpotlood | 8 | 16-09-2006 19:02 | |
Software & Hardware |
[Systeem] Toekomst deel 2 Verwijderd | 27 | 09-09-2005 07:24 | |
Software & Hardware |
beveiliging van CD afhalen Verwijderd | 19 | 25-07-2005 00:10 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |