Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb zelf ook een bnor examen gehad en gehaald maar ik vond hem niet veel anders dan een examen bij het crb het enigste verschil was dat hij van te voren de tijd nam om over mijn vorige examens te praten en hoe ik daar over dacht en hij had een hele lijst met zinnen en ik moest toen aangeven waar ik mezelf bij vond horen en toen zijn we gaan rijden en na het examen nam hij ook weer rustig te tijd om over het examen te praten en dat ging niet zo als bij het cbr oke je bent gezakt en doei maar gewoon ook echt de reden waarom wel en niet.
Ik heb er dus hele goede ervaring meegehad in iedergeval beter als bij het cbr waar het gewoon lopende band werk is Laatst gewijzigd op 14-11-2007 om 20:20. |
![]() |
|
Ik heb dat stukje maandag toch nog gereden met mn vader. In het begin ging het wel goed, maar na een tijdje begon ik me toch een beetje te ergeren dat hij naast me zat. Niet dat hij veel zei, maar gewoon. Het is trouwens meer mijn moeder die een fobie heeft. Als ik vraag of ik naar huis mag rijden vanaf mijn oma, dan kijkt mijn vader naar mijn moeder, en mn moeder zegt nee.
Morgenavond heb ik training aan de andere kant van de stad. Ik wil heel graag met de auto, dat scheelt een hoop gezooi. Ik hoop dat het mag. edit: En over dat oefenen met wat je auto kunt. Ik snap dat je dat niet in de spits moet doen. Ik reed een keer met een vriend mee, het was 1 uur 's nachts ofzo, en we reden op een compleet lege 80 kilometer weg. Hij vroeg hoe hard ik dacht die auto kon remmen, en drukte vol de rem in. En op een grote parkeerplaats gingen we kijken hoe scherpe bochten je kunt nemen (wel voorzichtig). Nou, als ik dat niet mee had gemaakt, had ik echt gedacht dat auto's een stuk minder konden hebben. Ik wil dat ook gewoon uitproberen met onze eigen auto ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
@topdrop, in zekere zin herken ik wat je schrijft. Ik heb in de twee jaar dat ik mijn rijbewijs heb, 2 keer een paar kilometer mogen rijden in de auto van mijn ouders (met pa ernaast). Ze zijn namelijk erg zuinig op hun auto. Ik heb daarom meteen een eigen blik gekocht. Je moet hier maar net het geld voor hebben, maar voor mij is een auto min of meer noodzaak omdat ik anders niet fatsoenlijk op mijn werk kan komen. Ook nu ik meer dan 30.000 km heb gereden,kan ik nog niet hun auto niet meekrijgen als die van mij bij de garage staat. Misschien voel je je nu wat minder alleen?
![]()
||
Citaat:
Of als je een bocht zo scherp mogelijk neemt en je verliest de controle over het stuur of je raakt een stoeprandje. Er staan heus wel lantaarnpalen waar je omheen gevouwen kan worden. Op deze manier je auto uitproberen vind ik altijd erg veel weg hebben van de jongeren waarover je uiteindelijk op het nieuws hoort. Het is gewoon niet nodig.
|
Sorry dat ik het zeg, wat een luxe probleem heeft topdrop zeg. Kerel ben blij dat je het rijbewijs hebt, ik zou alleen al een jaar of wat nodig hebben om te geloven en bijkomen dat ik het gehaald hebt. Trouwens een auto wordt voor mij financieel al moeilijk met mijn wajong uitkering, mischien hooguit een kleine oude auto.
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat jou betreft, Cornel: ik vind het niet netjes dat je het geld dat je van je moeder hebt gekregen uitgeeft aan rijlessen, terwijl het voor een kleed bestemd was. En dat je een jaar moet bijkomen van het behaald hebben van je rijbewijs, tsja, dat zegt meer iets over jou.
|||||
Citaat:
En een scherpe bocht maken, ja, dat doe je niet snel in het verkeer. Maar ook daarvoor geldt, als je weet hoe scherp je in een normale situatie kunt sturen kan dat een hoop schelen mocht het een keer in een echte situatie nodig zijn. Citaat:
![]() Citaat:
Een jaar bijkomen van het behalen van je rijbewijs? Ik was blij toen ik m had, maar je kunt overdrijven ![]() Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik zou in zijn geval gewoon zorgen dat ik genoeg geld tot beschikking had zodat je ook door kunt gaan met lessen en examen wellicht niet dat je na 10 lessen alsnog een pauze moet inlassen omdat je geld op is om lessen te betalen, als je nu begint moet je doorzetten denk ik! als je toch geen auto hebt en geen geld om er een aan te schaffen heeft dat rijbewijs halen misschien nog geen haast
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Mocht ik het rijbewijs voor september 2008 (nog) niet hebben gehaald, dan doe ik gewoon voor de (5e) keer de theorie en ga ik er weer stevig tegenaan. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dan kan je niet eindeloos blijven lessen.
||
Citaat:
![]() Eindelijk zit er nu schot in de zaak, alleen de uitslag van de eigen verklaring zou eventueel nog roet in het eten kunnen gooien! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
A: Rijgeschikt, omdat ze voldoende info hebben over mijn medische achtergrond. B: Rijtest, hier wordt dan beoordeeld of ik normaal een auto kan besturen (is geen examen oid) hoef niet beter te rijden als een gewone rijles. C: Doorverwijzing naar een psycholoog, hij zou dan moeten beoordelen hoe erg mij psychische klachten zijn. Maar omdat mijn huisarts in een schrijftelijke verklaring aangegeven heeft dat ik niet onder behandeling sta, zal die dooorverwizing niet zo snel gebeuren. Moet nog 3 tot 4 weken wachten op de uitslag van het CBR, dan weet ik het pas 100% zeker! ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om even nog iets te zeggen over het willen weten wat de limiet is van je auto:
Doe een slipcursus! Je leert je auto kennen (als je met je eigen auto gaat rijden dan), je leert hoe te handelen als je in een slip raakt én het is leuk. Goed, kost €100 ofzo maar het is zeker de moeite waard. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
edit: nadat ik op zenuwarts gegoogeld had, kwam ik erachter dat er een neuroloog mee wordt bedoelt.
|
Ik mocht donderdag alleen met de auto
![]() Kreeg een hele preek over schade rijden en wat ik dan moest doen en ik kreeg een schadeformulier in mn handen gedruk enzo. En ik mocht absolúút niet de autopapieren verliezen. En over dat autorijden duur is, en als ik het 'te bond' zou maken dat ik dan mee zou moeten betalen aan de benzine. En dat autorijden niet voor korte stukjes bedoeld is en het dus ook niet de bedoeling is dat ik dit elke week doe (eh, mijn vader doet ook álles met de auto, maar goed). En dat ik de tijd moest nemen om te parkeren en een ruime plek uit moest kiezen en weetikveel wat allemaal nog meer ![]() Maar alles ging gewoon heel relaxed en prima. Want als je alleen in de auto zit let er niemand op je en ga je opeens heel soepel en rustig rijden, omdat toch niemand je fouten kan zien. Maar daardoor maak je ook juist geen fouten meer ![]() ![]()
|
Oh tof
![]() En het lijkt me niet meer dan logisch dat je mee betaalt aan de benzine ![]() Wat je ook kan doen (deden wij in het begin) is een spaarpot neerzetten en elke keer als je de auto hebt gebruikt, gooi je daar wat in (passend bij wat je gereden hebt). Op den duur ging ik de auto even vaak gebruiken als m'n moeder en is dus af en toe de tankbeurt voor mij en af en toe voor haar. Maar als je niet even veel rijdt is zoiets wel een oplossing.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Niet alle ouders denken er zo over.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Wel herkenbaar, TopDrop, maar ook wel een beetje dom van die mensen. Ze moeten dat idee van 'straks wil hij alleen nog met de auto, hij maakt alles kapot' gewoon loslaten. Bij reageerden ze ook wel zo, het is gewoon onwennig.
Voorbeeld: Ik ging de volgende dag oefenen met m'n band, in Schiedam (woon in Zoetermeer), dus ik zei: 'he, ik kan nu natuurlijk ook gewoon met de auto'. M'n moeder reageerde toen en zei: 'nou, zullen we dat nog maar niet doen'. Meer uit bezorgdheid trouwens, niet als een verbod. Ik vond het zelf ook nog wel eng. Volgende dag toch met de auto gegaan en gelijk al weer zo veel geleerd. Toen m'n moeder volgende dag thuiskwam was ze opeens 'trots'. In twee weken is m'n 'rijstijl' echt zo veranderd en ben ik gelijk veel zekerder. Het gaat gewoon in stapjes. Moest daarna ook een keer naar Utrecht en de treinen reden allemaal niet. Toch vond m'n moeder dat ik maar niet met de auto moest gaan omdat het toch midden in de stad rijden was enz. Aan het eind van de avond (vanaf het station gebeld, nog meer treinproblemen) heb ik haar zelfs overtuigd maar toen ging ik al met de trein. Week later lange tocht gemaakt en iemand opgehaald uit Utrecht, en week daarna midden in Rotterdam enz. en nu is dat ook al niet meer zo'n probleem. Conclusie: doe het in stapjes. En ja, gebruik dit verhaal eventueel om te overtuigen, want alhoewel mijn ouders in het begin ook wat onwennig waren met het uitlenen van de auto is het zó leerzaam om gelijk veel en verschillend te rijden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik ben verplicht naar die psychiater te gaan en 130 euro te betalen, als ik weiger er heen te gaan wordt ik al bij voorbaat ongeschikt verklaard door het CBR en mag ik niet meer op examen en ook geen lesauto meer besturen. ![]() |
![]() |
|
Stel je niet zo aan Cornel, damn. Echt het halve topic moet over jou gaan.
OT:Ik zou dit weekend gaan rijden maar is er niet van gekomen helaas. Over benzine: ik heb maar 1 keer nutteloos met mn moeder gereden, maar dat hoefde ik niet te betalen. Ik vind het wel redelijk dat als ik alleen weg zou (mogen?) gaan, zou meebetalen, zeker als het idd lange stukken zijn of structureel.
||
Citaat:
![]() Ik ben al jaren bezig en zie maar geen resultaat komen, alleen maar gezakte examens en veel rijlessen waar ik niet verder mee kom. En nu weer allerlij verplichte medische onderzoeken. ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() En je doet nu precies wat luchtballon zegt. Je trekt het weer naar jezelf.
||
Citaat:
1) Ga morgen een afspraak maken met die psychiater, meen 130 euro mee. Afspaak zou in december zijn. 2) Uitslag na 3 of 4 weken zou kunnen zijn.. A) Ongeschikt. C) Geschikt, maar met een beperkte geldigheidsduur. C) Rijtest (bij deze optie ben ik wel gedeeltelijk geschikt verklaard) Bij ongeschikt, kan ik een bezwaar indienen (second opinion) voor een herkeuring bij een andere arts (psychiater) Bij tijdelijk geschikt, ga ik door met lessen (wat ik momenteel nog steeds doe) en zal ik een verzoek indienen om het om te laten zetten in 5 of 10 jaar. Bij de uitslag voor een rijtest zie ik totaal niet op, hier hoef ik alleen maar te laten zien dat ik de auto normaal kan besturen en hoef niet beter te rijden als een gewone rijles. Bij deze uitslag ben ik wel geschikt verklaard om motorvoertuig te mogen besturen. Dus het kan nog alle kanten op. ![]() |
![]() |
|
|