Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2007, 18:12
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Dan zal dat 5e examen wel een BNOR geweest zijn, bestaat dat dan zakken om kut redenen!?

BNOR schijnt volgens insiders en kenners een echt knuffel examen te zijn.
Jij hebt dat toch ook zelf al kunnen ervaren, neem ik aan. Je bent automatisch op het BNOR aangewezen als je vier keer gezakt bent. Overigens begreep je mijn 'grap' niet helemaal, maar dat terzijde
Oud 14-11-2007, 18:29
monique20
monique20 is offline
Ik heb zelf ook een bnor examen gehad en gehaald maar ik vond hem niet veel anders dan een examen bij het crb het enigste verschil was dat hij van te voren de tijd nam om over mijn vorige examens te praten en hoe ik daar over dacht en hij had een hele lijst met zinnen en ik moest toen aangeven waar ik mezelf bij vond horen en toen zijn we gaan rijden en na het examen nam hij ook weer rustig te tijd om over het examen te praten en dat ging niet zo als bij het cbr oke je bent gezakt en doei maar gewoon ook echt de reden waarom wel en niet.
Ik heb er dus hele goede ervaring meegehad in iedergeval beter als bij het cbr waar het gewoon lopende band werk is

Laatst gewijzigd op 14-11-2007 om 20:20.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 18:38
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb dat stukje maandag toch nog gereden met mn vader. In het begin ging het wel goed, maar na een tijdje begon ik me toch een beetje te ergeren dat hij naast me zat. Niet dat hij veel zei, maar gewoon. Het is trouwens meer mijn moeder die een fobie heeft. Als ik vraag of ik naar huis mag rijden vanaf mijn oma, dan kijkt mijn vader naar mijn moeder, en mn moeder zegt nee.

Morgenavond heb ik training aan de andere kant van de stad. Ik wil heel graag met de auto, dat scheelt een hoop gezooi. Ik hoop dat het mag.

edit: En over dat oefenen met wat je auto kunt. Ik snap dat je dat niet in de spits moet doen. Ik reed een keer met een vriend mee, het was 1 uur 's nachts ofzo, en we reden op een compleet lege 80 kilometer weg. Hij vroeg hoe hard ik dacht die auto kon remmen, en drukte vol de rem in. En op een grote parkeerplaats gingen we kijken hoe scherpe bochten je kunt nemen (wel voorzichtig). Nou, als ik dat niet mee had gemaakt, had ik echt gedacht dat auto's een stuk minder konden hebben. Ik wil dat ook gewoon uitproberen met onze eigen auto
Oud 14-11-2007, 20:07
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Dan zal dat 5e examen wel een BNOR geweest zijn, bestaat dat dan zakken om kut redenen!?

BNOR schijnt volgens insiders en kenners een echt knuffel examen te zijn.
Ja dat heb ik ook gehoord. Maar ze had niet eens echt een gesprek vantevoren gehad En ze had een ingreep, bij een situatie op een weg waar ze al eerder gereden had en ze had al eerder zo gehandeld tijdens haar rijles, maar nu trapte de examinator opeens op de rem. Haar instructeur wist zelfs niet dat dit fout was en is nog in protest gegaan, maar dat hielp niet. Daarom is het ook zo frustrerend. +dat haar faalangst met het examen groter wordt. Al helemaal nu ze voor het 'knuffelexamen'gezakt is
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 10:28
coopergirl
coopergirl is offline
@topdrop, in zekere zin herken ik wat je schrijft. Ik heb in de twee jaar dat ik mijn rijbewijs heb, 2 keer een paar kilometer mogen rijden in de auto van mijn ouders (met pa ernaast). Ze zijn namelijk erg zuinig op hun auto. Ik heb daarom meteen een eigen blik gekocht. Je moet hier maar net het geld voor hebben, maar voor mij is een auto min of meer noodzaak omdat ik anders niet fatsoenlijk op mijn werk kan komen. Ook nu ik meer dan 30.000 km heb gereden,kan ik nog niet hun auto niet meekrijgen als die van mij bij de garage staat. Misschien voel je je nu wat minder alleen?
Oud 15-11-2007, 14:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
edit: En over dat oefenen met wat je auto kunt. Ik snap dat je dat niet in de spits moet doen. Ik reed een keer met een vriend mee, het was 1 uur 's nachts ofzo, en we reden op een compleet lege 80 kilometer weg. Hij vroeg hoe hard ik dacht die auto kon remmen, en drukte vol de rem in. En op een grote parkeerplaats gingen we kijken hoe scherpe bochten je kunt nemen (wel voorzichtig). Nou, als ik dat niet mee had gemaakt, had ik echt gedacht dat auto's een stuk minder konden hebben. Ik wil dat ook gewoon uitproberen met onze eigen auto
Op een lege 80 km weg mag dat dan wel 'minder gevaarlijk' zijn, maar nog steeds vind ik het helemaal niet slim. Wat nou als je gaat slippen? Dan heb je dus geen controle he. Op een lege weg kan je alsnog tegen een boom knallen.
Of als je een bocht zo scherp mogelijk neemt en je verliest de controle over het stuur of je raakt een stoeprandje. Er staan heus wel lantaarnpalen waar je omheen gevouwen kan worden.

Op deze manier je auto uitproberen vind ik altijd erg veel weg hebben van de jongeren waarover je uiteindelijk op het nieuws hoort. Het is gewoon niet nodig.
Oud 15-11-2007, 16:21
Hakuna
Hakuna is offline
Sorry dat ik het zeg, wat een luxe probleem heeft topdrop zeg. Kerel ben blij dat je het rijbewijs hebt, ik zou alleen al een jaar of wat nodig hebben om te geloven en bijkomen dat ik het gehaald hebt. Trouwens een auto wordt voor mij financieel al moeilijk met mijn wajong uitkering, mischien hooguit een kleine oude auto.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 16:38
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Sorry dat ik het zeg, wat een luxe probleem heeft topdrop zeg. Kerel ben blij dat je het rijbewijs hebt, ik zou alleen al een jaar of wat nodig hebben om te geloven en bijkomen dat ik het gehaald hebt. Trouwens een auto wordt voor mij financieel al moeilijk met mijn wajong uitkering, mischien hooguit een kleine oude auto.
Ik begrijp de frustraties van TopDrop wel. Als je je rijbewijs hebt wil je graag rijden, logisch.
Wat jou betreft, Cornel: ik vind het niet netjes dat je het geld dat je van je moeder hebt gekregen uitgeeft aan rijlessen, terwijl het voor een kleed bestemd was. En dat je een jaar moet bijkomen van het behaald hebben van je rijbewijs, tsja, dat zegt meer iets over jou.
Oud 15-11-2007, 16:51
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Op een lege 80 km weg mag dat dan wel 'minder gevaarlijk' zijn, maar nog steeds vind ik het helemaal niet slim. Wat nou als je gaat slippen? Dan heb je dus geen controle he. Op een lege weg kan je alsnog tegen een boom knallen.
Of als je een bocht zo scherp mogelijk neemt en je verliest de controle over het stuur of je raakt een stoeprandje. Er staan heus wel lantaarnpalen waar je omheen gevouwen kan worden.

Op deze manier je auto uitproberen vind ik altijd erg veel weg hebben van de jongeren waarover je uiteindelijk op het nieuws hoort. Het is gewoon niet nodig.
Ja, geheel ongevaarlijk is het nooit natuurlijk. Die weg waar we dat deden was een brede rechte 2 baansweg met een vluchtstrook. Je kunt slippen, maar dat zal niet zo gauw als je gewoon rechtdoor rijdt op een droog stuk asfalt. Toch vind ik het wel enig belang hebben om te weten wat je auto kan. Ik wist niet dat een auto zo hard kon remmen, simpelweg omdat ik het nog nooit had meegemaakt.

En een scherpe bocht maken, ja, dat doe je niet snel in het verkeer. Maar ook daarvoor geldt, als je weet hoe scherp je in een normale situatie kunt sturen kan dat een hoop schelen mocht het een keer in een echte situatie nodig zijn.

Citaat:
@topdrop, in zekere zin herken ik wat je schrijft. Ik heb in de twee jaar dat ik mijn rijbewijs heb, 2 keer een paar kilometer mogen rijden in de auto van mijn ouders (met pa ernaast). Ze zijn namelijk erg zuinig op hun auto. Ik heb daarom meteen een eigen blik gekocht. Je moet hier maar net het geld voor hebben, maar voor mij is een auto min of meer noodzaak omdat ik anders niet fatsoenlijk op mijn werk kan komen. Ook nu ik meer dan 30.000 km heb gereden,kan ik nog niet hun auto niet meekrijgen als die van mij bij de garage staat. Misschien voel je je nu wat minder alleen?
Oeh, een lotgenoot!

Citaat:
Luxeprobleem? Mijn ouders hebben een auto waar ik nauwelijks in mag rijden. Ik snap de luxe daar niet van.

Een jaar bijkomen van het behalen van je rijbewijs? Ik was blij toen ik m had, maar je kunt overdrijven

Citaat:
Ik begrijp de frustraties van TopDrop wel. Als je je rijbewijs hebt wil je graag rijden, logisch.
Wat jou betreft, Cornel: ik vind het niet netjes dat je het geld dat je van je moeder hebt gekregen uitgeeft aan rijlessen, terwijl het voor een kleed bestemd was. En dat je een jaar moet bijkomen van het behaald hebben van je rijbewijs, tsja, dat zegt meer iets over jou.
Ja. Ik had een soort utopie in mijn hoofd dat ik zou mogen rijden met een rijbewijs..
Oud 15-11-2007, 17:13
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ja, fijn: een rijbewijs hebben om vervolgens het rijden weer af te leren. Ik weet niet hoor, maar denk je niet dat de problemen van anderen ook reëel zijn, ook al zijn de jouwe van andere aard?
Oud 15-11-2007, 17:22
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Trouwens een auto wordt voor mij financieel al moeilijk met mijn wajong uitkering, mischien hooguit een kleine oude auto.
Dan vraag ik me wel af waar jij al het geld vandaan hebt gehaald voor je rijlessen en praktijkexamens. Dat moet je al minstens €5000,- gekost hebben.
Oud 15-11-2007, 18:08
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
Dan vraag ik me wel af waar jij al het geld vandaan hebt gehaald voor je rijlessen en praktijkexamens. Dat moet je al minstens €5000,- gekost hebben.
als het niet meer is

ik zou in zijn geval gewoon zorgen dat ik genoeg geld tot beschikking had zodat je ook door kunt gaan met lessen en examen wellicht

niet dat je na 10 lessen alsnog een pauze moet inlassen omdat je geld op is om lessen te betalen, als je nu begint moet je doorzetten denk ik!

als je toch geen auto hebt en geen geld om er een aan te schaffen
heeft dat rijbewijs halen misschien nog geen haast
Oud 15-11-2007, 18:19
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
als het niet meer is
Daarom staat er ook minstens
Oud 15-11-2007, 18:24
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
Citaat:
Daarom staat er ook minstens
ik denk dat het wel meer is

kost (te)veel geld tegenwoordig
Oud 15-11-2007, 18:27
Balance
Balance is offline
Citaat:
Euh, het halve topic gaat over jouw problemen en als Topdrop wat zegt is het een luxe probleem? Ik vind ook een heleboel van jouw problemen, maar je wordt er niet vrolijk van als ik dat hier post, dus ik hou wijs m'n mond. Dus laat gewoon ieder z'n eigen probleempje hebben. Hij zegt niet eens dat het een enorm probleem voor hem is, hij uit alleen z'n frustraties. Nou, daar is het forum toch juist voor bedoeld?
Oud 15-11-2007, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Sorry dat ik het zeg, wat een luxe probleem heeft topdrop zeg. Kerel ben blij dat je het rijbewijs hebt
Nou joepie. Een rijbewijs waar je niets aan hebt. Het rijbewijs halen is voor bijna iedereen niet het einddoel, maar een middel.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 20:24
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Nou joepie. Een rijbewijs waar je niets aan hebt. Het rijbewijs halen is voor bijna iedereen niet het einddoel, maar een middel.
Het zal mij niets verbazen als Cornel tot het kleine groepje behoort waarvan het halen van het rijbewijs op zich al een einddoel is Goh, en dan te bedenken dat het in zijn geval misschien niet eens haalbaar is.
Oud 15-11-2007, 20:31
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Het zal mij niets verbazen als Cornel tot het kleine groepje behoort waarvan het halen van het rijbewijs op zich al een einddoel is Goh, en dan te bedenken dat het in zijn geval misschien niet eens haalbaar is.
Mischien is dat wel zo, maar ik heb in tegenstelling tot de meeste van jullie hier tijd genoeg om mijn rijbewijs te halen, heb er immers geen haast mee.

Mocht ik het rijbewijs voor september 2008 (nog) niet hebben gehaald, dan doe ik gewoon voor de (5e) keer de theorie en ga ik er weer stevig tegenaan.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 20:36
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mischien is dat wel zo, maar ik heb in tegenstelling tot de meeste van jullie hier tijd genoeg om mijn rijbewijs te halen, heb er immers geen haast mee.

Mocht ik het rijbewijs voor september 2008 (nog) niet hebben gehaald, dan doe ik gewoon voor de (5e) keer de theorie en ga ik er weer stevig tegenaan.
Ik begreep juist net dat het geld je niet op de rug groeit? (wajong uitkering)
Dan kan je niet eindeloos blijven lessen.
Oud 15-11-2007, 20:40
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ik begreep juist net dat het geld je niet op de rug groeit? (wajong uitkering)
Dan kan je niet eindeloos blijven lessen.
Ben ook niet van plan om eindeloos te blijven lessen, maar wel met mate.

Eindelijk zit er nu schot in de zaak, alleen de uitslag van de eigen verklaring zou eventueel nog roet in het eten kunnen gooien!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 20:43
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Ben ook niet van plan om eindeloos te blijven lessen, maar wel met mate.

Eindelijk zit er nu schot in de zaak, alleen de uitslag van de eigen verklaring zou eventueel nog roet in het eten kunnen gooien!
En wat nou als daar uitkomt dat je geen rijbewijs mag halen? Denk je dan, ach, jammer van al het geld en de moeite? Had je dat niet beter eerder uit kunnen zoeken?
Oud 15-11-2007, 21:03
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
En wat nou als daar uitkomt dat je geen rijbewijs mag halen? Denk je dan, ach, jammer van al het geld en de moeite? Had je dat niet beter eerder uit kunnen zoeken?
Weet ik niet, heb geen ervaring met het indienen van eigen verklaringen. Maar heb het probleem wel voorgelegd aan verschillende rijscholen die wel ervaringen hebben met leerlingen die een eigen verklaring moesten indienen en die verklaarde afgaande van wat ik hun vertelde dat het in mijn geval zo'n vaart niet zal lopen. Om rijongschikt verklaard te worden moet er toch wel heel wat meer aan de hand zijn dan alleen maar ADHD of autisme. (ik gebruik geen medicatie en sta er niet onder behandeling voor) zal de uitslag waarschijnlijk dit worden, een van de 3 mogelijkheden.

A: Rijgeschikt, omdat ze voldoende info hebben over mijn medische achtergrond.

B: Rijtest, hier wordt dan beoordeeld of ik normaal een auto kan besturen (is geen examen oid) hoef niet beter te rijden als een gewone rijles.

C: Doorverwijzing naar een psycholoog, hij zou dan moeten beoordelen hoe erg mij psychische klachten zijn. Maar omdat mijn huisarts in een schrijftelijke verklaring aangegeven heeft dat ik niet onder behandeling sta, zal die dooorverwizing niet zo snel gebeuren.

Moet nog 3 tot 4 weken wachten op de uitslag van het CBR, dan weet ik het pas 100% zeker!
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Dat betekend nog niet dat het probleem van Topdrop een luxe probleem is. En ach, theoretisch gezien hebben de meeste hier meer tijd, aangezien ze een stuk jonger zijn . Maar jij wil niet zo snel mogelijk je rijbewijs hebben?

Citaat:
Ja, daarom zei ik ook niet iedereen. Had ik eerst wel getypt maar denk ook dat het zo ongeveer iedereen behalve Cornel is .
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 11:17
Verwijderd
Om even nog iets te zeggen over het willen weten wat de limiet is van je auto:
Doe een slipcursus! Je leert je auto kennen (als je met je eigen auto gaat rijden dan), je leert hoe te handelen als je in een slip raakt én het is leuk.
Goed, kost €100 ofzo maar het is zeker de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 12:16
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
omg, ik keek gisteren op mijn teller... Nog 2000 kilometer en ik heb er 40.000 gereden ipv 30.000 Feest.
Oud 16-11-2007, 12:18
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
En wat kost dat aanvragen telkens, dacht iets van tussen de 160 en 200 euro.
2 jaar geleden 180 euro
Oud 16-11-2007, 16:25
Hakuna
Hakuna is offline
Heb vandaag een brief gekregen naar aanleiding van de eigen verklaring van het CBR dat ik naar een zenuwarts toe moet gaan, wat houdt dat precies in? Ik dacht dat het eindelijk voorbij is, moet ik weer naar een andere arts!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 22:50
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Heb vandaag een brief gekregen naar aanleiding van de eigen verklaring van het CBR dat ik naar een zenuwarts toe moet gaan, wat houdt dat precies in? Ik dacht dat het eindelijk voorbij is, moet ik weer naar een andere arts!
zenuwarts is een ouderwets woord voor mensen die ze tegenwoordig psychiater of neuroloog noemen. Een zenuwarts was vroeger een combi van beiden ^^

edit: nadat ik op zenuwarts gegoogeld had, kwam ik erachter dat er een neuroloog mee wordt bedoelt.
Oud 17-11-2007, 17:14
TopDrop
TopDrop is offline
Ik mocht donderdag alleen met de auto

Kreeg een hele preek over schade rijden en wat ik dan moest doen en ik kreeg een schadeformulier in mn handen gedruk enzo. En ik mocht absolúút niet de autopapieren verliezen. En over dat autorijden duur is, en als ik het 'te bond' zou maken dat ik dan mee zou moeten betalen aan de benzine. En dat autorijden niet voor korte stukjes bedoeld is en het dus ook niet de bedoeling is dat ik dit elke week doe (eh, mijn vader doet ook álles met de auto, maar goed). En dat ik de tijd moest nemen om te parkeren en een ruime plek uit moest kiezen en weetikveel wat allemaal nog meer

Maar alles ging gewoon heel relaxed en prima. Want als je alleen in de auto zit let er niemand op je en ga je opeens heel soepel en rustig rijden, omdat toch niemand je fouten kan zien. Maar daardoor maak je ook juist geen fouten meer

Oud 17-11-2007, 17:59
Balance
Balance is offline
Oh tof
En het lijkt me niet meer dan logisch dat je mee betaalt aan de benzine

Wat je ook kan doen (deden wij in het begin) is een spaarpot neerzetten en elke keer als je de auto hebt gebruikt, gooi je daar wat in (passend bij wat je gereden hebt). Op den duur ging ik de auto even vaak gebruiken als m'n moeder en is dus af en toe de tankbeurt voor mij en af en toe voor haar. Maar als je niet even veel rijdt is zoiets wel een oplossing.
Oud 17-11-2007, 18:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Om even nog iets te zeggen over het willen weten wat de limiet is van je auto:
Doe een slipcursus! Je leert je auto kennen (als je met je eigen auto gaat rijden dan), je leert hoe te handelen als je in een slip raakt én het is leuk.
Goed, kost €100 ofzo maar het is zeker de moeite waard.
Ik heb zo'n slipcursus gedaan (was 60 euro toen volgens mij) en ik vond het compleet nutteloos. Ik ben inmiddels alles vergeten, het is ook geen automatisme na 1 zo'n dagje. Zo'n slipcursus heeft pas zin als je veel beter weet wat je aan het doen bent. Een jaar na het behalen van je rijbewijs ofzo. Maar in ieder geval niet direct erna, want er is al zóveel nieuw, dat dit gewoon niet blijft hangen.
Oud 17-11-2007, 19:38
Nona
Nona is offline
Citaat:
Oh tof

Wat je ook kan doen (deden wij in het begin) is een spaarpot neerzetten en elke keer als je de auto hebt gebruikt, gooi je daar wat in (passend bij wat je gereden hebt). Op den duur ging ik de auto even vaak gebruiken als m'n moeder en is dus af en toe de tankbeurt voor mij en af en toe voor haar. Maar als je niet even veel rijdt is zoiets wel een oplossing.
Mijn moeder leent me gewoon de auto uit voor korte stukjes (zeg maar: wat lang om te fietsen, of koud of nat, maar wel reëel om de auto voor te pakken). Wil ik hem voor langere stukken meehebben (vaak als mijn ouders op vakantie zijn) zorgt zij dat de tank vol is en lever ik hem weer vol in. Dus juist korte stukjes krijg ik gratis, langere stukken betaal ik zelf.
Oud 18-11-2007, 02:07
Verwijderd
Jeej, TopDrop alleen in de auto, goed gedaan!
En wat je zegt over fouten maken e.d. herken ik heel erg
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 11:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mijn moeder leent me gewoon de auto uit voor korte stukjes (zeg maar: wat lang om te fietsen, of koud of nat, maar wel reëel om de auto voor te pakken). Wil ik hem voor langere stukken meehebben (vaak als mijn ouders op vakantie zijn) zorgt zij dat de tank vol is en lever ik hem weer vol in. Dus juist korte stukjes krijg ik gratis, langere stukken betaal ik zelf.
Ja dat kan ook, maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak je van die korte stukjes maakt
Oud 18-11-2007, 13:56
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ja dat kan ook, maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak je van die korte stukjes maakt
Toen ik nog thuis woonde wekelijks, naar de dansschool heen en terug. Dus ja, daar is in totaal wel wat benzine aan op gegaan. Maar het zijn ook ouders hoor, die mogen weleens iets betalen en doen dat vaak ook graag.
Oud 18-11-2007, 13:59
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Wat voel ik mij gezegend met 2 tankpasjes.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 18:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Toen ik nog thuis woonde wekelijks, naar de dansschool heen en terug. Dus ja, daar is in totaal wel wat benzine aan op gegaan. Maar het zijn ook ouders hoor, die mogen weleens iets betalen en doen dat vaak ook graag.
Euh ja, maar dan was mijn tip dus niet voor jou bedoeld he.
Niet alle ouders denken er zo over.
Oud 18-11-2007, 20:30
Nona
Nona is offline
Citaat:
Euh ja, maar dan was mijn tip dus niet voor jou bedoeld he.
Niet alle ouders denken er zo over.
Hm ja, ik denk dat de meeste ouders er bezorgder over zijn dat je de auto total loss rijdt dan dat de tank leeg raakt.
Oud 19-11-2007, 10:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
Hm ja, ik denk dat de meeste ouders er bezorgder over zijn dat je de auto total loss rijdt dan dat de tank leeg raakt.
Jeetje, ik reageerde ook alleen maar op iemand waarbij z'n moeder wél zeurde over de bezine en daar gaf ik een tip voor.
Oud 19-11-2007, 12:39
Nona
Nona is offline
Oh, sorry hoor.
Oud 19-11-2007, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Dat is geen luxe, dat is gewoon normaal. Jij bent gewoon een behoorlijk aparte uitzonderng. Als je trouwens wat minder platen zou komen zou je wel honderd auto's kunnen kopen, dus niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 15:58
Verwijderd
Wel herkenbaar, TopDrop, maar ook wel een beetje dom van die mensen. Ze moeten dat idee van 'straks wil hij alleen nog met de auto, hij maakt alles kapot' gewoon loslaten. Bij reageerden ze ook wel zo, het is gewoon onwennig.

Voorbeeld: Ik ging de volgende dag oefenen met m'n band, in Schiedam (woon in Zoetermeer), dus ik zei: 'he, ik kan nu natuurlijk ook gewoon met de auto'. M'n moeder reageerde toen en zei: 'nou, zullen we dat nog maar niet doen'. Meer uit bezorgdheid trouwens, niet als een verbod. Ik vond het zelf ook nog wel eng. Volgende dag toch met de auto gegaan en gelijk al weer zo veel geleerd. Toen m'n moeder volgende dag thuiskwam was ze opeens 'trots'. In twee weken is m'n 'rijstijl' echt zo veranderd en ben ik gelijk veel zekerder. Het gaat gewoon in stapjes.

Moest daarna ook een keer naar Utrecht en de treinen reden allemaal niet. Toch vond m'n moeder dat ik maar niet met de auto moest gaan omdat het toch midden in de stad rijden was enz. Aan het eind van de avond (vanaf het station gebeld, nog meer treinproblemen) heb ik haar zelfs overtuigd maar toen ging ik al met de trein. Week later lange tocht gemaakt en iemand opgehaald uit Utrecht, en week daarna midden in Rotterdam enz. en nu is dat ook al niet meer zo'n probleem.

Conclusie: doe het in stapjes. En ja, gebruik dit verhaal eventueel om te overtuigen, want alhoewel mijn ouders in het begin ook wat onwennig waren met het uitlenen van de auto is het zó leerzaam om gelijk veel en verschillend te rijden.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 16:22
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Dat is geen luxe, dat is gewoon normaal. Jij bent gewoon een behoorlijk aparte uitzonderng.
Voor mij zit er voorlopig nog niet eens een rijbewijs in, moet eerst bij een psychiater langs zijn geweest, die moet dan beslissen of ik met mijn ADHD en autisme klachten wel rijgeschikt verklaard kan worden. Het is voor mij een 50/50 geschikt/ongeschikt geval.

Ik ben verplicht naar die psychiater te gaan en 130 euro te betalen, als ik weiger er heen te gaan wordt ik al bij voorbaat ongeschikt verklaard door het CBR en mag ik niet meer op examen en ook geen lesauto meer besturen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 16:36
Verwijderd
Ach, wat is die 130 euro nou op hoeveel je al voor je rijbewijs hebt uitgegeven.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 17:19
luchtballon
luchtballon is offline
Stel je niet zo aan Cornel, damn. Echt het halve topic moet over jou gaan.

OT:Ik zou dit weekend gaan rijden maar is er niet van gekomen helaas. omdat hij niet mocht van zn vriendin, met mij . Ik vind het leuk, ik wil weer!
Over benzine: ik heb maar 1 keer nutteloos met mn moeder gereden, maar dat hoefde ik niet te betalen. Ik vind het wel redelijk dat als ik alleen weg zou (mogen?) gaan, zou meebetalen, zeker als het idd lange stukken zijn of structureel.
Oud 19-11-2007, 17:55
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Stel je niet zo aan Cornel, damn. Echt het halve topic moet over jou gaan.
.
Jullie hebben makkelijk kletsen, ik hoor alleen maar dat iedereeen hier slaagd en eigen auto's rijdt.

Ik ben al jaren bezig en zie maar geen resultaat komen, alleen maar gezakte examens en veel rijlessen waar ik niet verder mee kom. En nu weer allerlij verplichte medische onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 18:04
Dith
Dith is offline
Cornel, misschien een idee om er gewoon mee te stoppen of zeg ik nu iets heel stoms?
Ik hoop in ieder geval dat ik jou nooit tegenkom op de weg want hell, dat lijkt me doodeng als ik jouw verhalen zo lees.
Oud 19-11-2007, 18:15
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Oh tof
Ik ben het er opzich wel mee eens. Alleen, zoals het er nu uitziet, rij ik elke week een stukje door de stad naar mn training en terug. In het weekend gaan we meestal naar mn oma, maar dan maakt het uiteraard geen klap uit of mn vader rijdt of ik.

Citaat:
Jeej, TopDrop alleen in de auto, goed gedaan!
En wat je zegt over fouten maken e.d. herken ik heel erg

Citaat:
Wel herkenbaar, TopDrop, maar ook wel een beetje dom van die mensen. Ze moeten dat idee van 'straks wil hij alleen nog met de auto, hij maakt alles kapot' gewoon loslaten. Bij reageerden ze ook wel zo, het is gewoon onwennig.
Helemaal mee eens. Mn vader werkt elke dag, dus ik kan eigenlijk alleen 's avonds en in het weekend eventueel met de auto. En ik zal al helemaal niet zo gauw zomaar met de auto zo ver mogen rijden als ik ook gewoon ov kan pakken ofzo.

Citaat:
Jullie hebben makkelijk kletsen, ik hoor alleen maar dat iedereeen hier slaagd en eigen auto's rijdt.

Ik ben al jaren bezig en zie maar geen resultaat komen, alleen maar gezakte examens en veel rijlessen waar ik niet verder mee kom. En nu weer allerlij verplichte medische onderzoeken.
De bedoeling is dat je na een gemiddeld aantal lessen slaagt voor je examen Waar doe je het anders voor. Het lijkt mij inmiddels wel duidelijk dat jij nogal een apart geval bent. En ik rij helemaal niet in een eigen auto.

En je doet nu precies wat luchtballon zegt. Je trekt het weer naar jezelf.
Oud 19-11-2007, 18:26
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Cornel, misschien een idee om er gewoon mee te stoppen of zeg ik nu iets heel stoms?
Ik hoop in ieder geval dat ik jou nooit tegenkom op de weg want hell, dat lijkt me doodeng als ik jouw verhalen zo lees.
Ik ben al twee keer eerder gestopt, maar het verlangen om het eens een keer te halen is gewoon te groot. Ik rij op zich wel redelijk goed (geen examen nivo) maar zie het als een overwinning op mijn eerdere falen in mijn leven (geen diploma, geen werk, geen relatie, geen vrieden, wajong uitkering) Ik zal pas definitief stoppen als ik door het CBR ongeschikt wordt verklaard, maar dan ga ik nog in hoger beroep en zal ik de zaak als een klacht voorleggen aan de nationale ombudsman. De uitspraak van de ombudsman is bindend voor het CBR.

1) Ga morgen een afspraak maken met die psychiater, meen 130 euro mee. Afspaak zou in december zijn.
2) Uitslag na 3 of 4 weken zou kunnen zijn..

A) Ongeschikt.
C) Geschikt, maar met een beperkte geldigheidsduur.
C) Rijtest (bij deze optie ben ik wel gedeeltelijk geschikt verklaard)

Bij ongeschikt, kan ik een bezwaar indienen (second opinion) voor een herkeuring bij een andere arts (psychiater)

Bij tijdelijk geschikt, ga ik door met lessen (wat ik momenteel nog steeds doe) en zal ik een verzoek indienen om het om te laten zetten in 5 of 10 jaar.

Bij de uitslag voor een rijtest zie ik totaal niet op, hier hoef ik alleen maar te laten zien dat ik de auto normaal kan besturen en hoef niet beter te rijden als een gewone rijles. Bij deze uitslag ben ik wel geschikt verklaard om motorvoertuig te mogen besturen. Dus het kan nog alle kanten op.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2007, 18:31
Verwijderd
Is het dan niet makkelijker om een van die andere dingen te halen? Een diploma bijvoorbeeld? Als je daarmee een fout maakt maakt het niet uit, maar als je in het verkeer wegens jouw problemen een fout maakt kan je daar andere mensen mee in gevaar brengen. .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten