Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vliegend tapijt maken is mogelijk
Gepubliceerd: 20 december 2007 17:39 | Gewijzigd: 20 december 2007 17:39 Door onze redactie wetenschap Rotterdam, 20 dec. Het is mogelijk om een ‘vliegend tapijt’ te maken. Dat schrijven natuurkundige Lakshminarayanan Mahadevan van de Harvard universiteit en zijn collega’s in het vakblad Physical Review Letters. Dit tapijt zal nooit zelf kunnen vliegen, maar een klein vliegend tapijtje is mogelijk, volgens enkele wetenschappers. Een tapijt zo groot en sterk dat het mensen kan vervoeren, blijft volgens hen voorbehouden aan ‘het domein van de magie, de mystiek en het virtuele’. Maar een klein tapijtje, tien centimeter lang en een tiende millimeter dik, moet zichzelf de lucht in kunnen tillen en kunnen gaan vliegen, zo schrijven zij. De crux is dat het tapijtje uit zichzelf voortdurend moet rimpelen – in dit geval met een frequentie van 10 Hz en met uitslagen van een kwart millimeter. Door die rimpelingen bouwt zich tussen het tapijt en de ondergrond genoeg luchtdruk om een opwaartse kracht te bewerkstelligen. In de lucht laten de rimpelingen, mits ze netjes van de ene naar de andere kant van het tapijt trekken, het tapijt voortbewegen. |
![]() |
|
Hond Adolf mag Hitlergroet niet meer brengen
21 december 2007, 10:03 BERLIJN (ANP) - De Berlijnse hond Adolf krijgt als alles verloopt zoals de autoriteiten in Berlijn wensen, een nieuwe naam en een nieuw baasje. De reden voor de omwenteling in het leven van Adolf en zijn baasje Roland T. is een kunstje dat Adolf vertoont. Wanneer zijn baasje Heil Hitler zegt, heft de hond zijn rechtervoorpoot stram op. Dit valt erg slecht bij de Duitse justitie waar dergelijke kunstjes sinds 1945 ten strengste verboden zijn. Het Britse dagblad The Independent berichtte vrijdag vanuit Berlijn dat Roland T. donderdag aan een celstraf van vijf maanden is begonnen. Adolf wacht in een kennel op een nieuwe baas die van hem waarschijnlijk geen Hitlergroet verlangt. bron : http://www.home.nl/nieuws/bizar/artikel/00344626 AMFG ![]()
||
![]() |
Citaat:
Kom op, dit is toch humor. Die man verdient de celstraf niet als hij zelf geen neonazi is. Die hond kan bij het cabaret. |
![]() |
||
Citaat:
"Adolf, maar vooral zijn baas Roland T. tartten de autoriteiten in Berlijn al sinds 2003 met het tentoonspreiden van nazisymbolen. Roland T. kreeg eerder talrijke boetes en voorwaardelijke celstraffen. Hij zei eerder Adolf te moeten laten afmaken omdat hij geen geld meer voor eten had door al de boetes. Geboortedag Adolf is volgens hem 20 april geboren, op dezelfde dag als de Oostenrijker Adolf Hitler wiens Duitse Derde Rijk (1933-1945) Roland T. kennelijk heeft geïnspireerd. Adolf is evenwel geen rashond. http://www.nu.nl/news/1364646/122/Hond_Adolf_mag_Hitlergroet_niet_meer_brengen.html" ik moest lachen om dat laatste zinnetje ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Er kwam in het nieuws een item over Israël, en aldus geschiedde, de hond heette vanaf dat moment Yasser Arafat. Nee, dán krijg je rare blikken op straat als je dat beest ooit moet roepen.
|
Verwijderd
|
Rekening Samir A. wordt geblokkeerd
door Job Slok DEN HAAG - De bankrekeningen van Samir A. en zijn handlangers Soumaya S. en Mohammed C. zijn geblokkeerd. Ook als ze straks op vrije voeten zijn, zullen ze bij het ministerie van Financiën de hand moeten ophouden om bij hun eigen geld te kunnen. Dat is het gevolg van de bevriezing van hun tegoeden waartoe minister Verhagen (Buitenlandse Zaken) heeft besloten, in samenspraak met zijn collega's Bos (Financiën) en Hirsch Ballin (Justitie). Hij wil hiermee voorkomen dat "deze mensen die veroordeeld zijn omdat ze een gevaar voor de maatschappij vormen, middelen verwerven waarmee ze in de toekomst toch terroristische activiteiten kunnen ontplooien", aldus de bewindsman. De maatregel geldt vooralsnog alleen voor Nederland, maar wordt uitgebreid naar de hele Europese Unie. De bevriezing betekent in feite dat ze net zolang onder curatele staan als de staat dat nodig vindt. Deze wordt pas opgeheven als Samir A., Soumaya S., of Mohammed C. in de ogen van de overheid geen terroristische bedreiging meer vormen. Als ze hun celstraf hebben uitgezeten, kunnen ze het ministerie van Financiën alleen om een toelage vragen voor hun basisbehoeften zoals huur, eten en drinken. "Zo kunnen we controle houden over de hoeveelheid geld waarover ze beschikken", aldus Verhagen. Als ze een vliegticket naar Pakistan willen kopen om daar een trainingskamp voor terroristen te bezoeken, zullen ze op een andere manier aan dat geld moeten zien te komen. Samir A., Soumaya S. en Mohammed C. werden vorig jaar alle drie tot jarenlange gevangenisstraffen veroordeeld wegens het plannen van verschillende terroristische aanslagen in ons land. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Red de planeet, dood je eigen kind
http://www.dailymail.co.uk/pages/liv...n_page_id=1879 Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-12-2007 om 22:19. |
![]() |
|
FBI wilde in 1950 massa-arrestaties
FBI-chef Edgar Hoover was begin jaren vijftig van plan om in de VS 12.000 mensen op te laten pakken. Hoover dacht dat zij een gevaar vormden voor de nationale veiligheid. De Amerikaanse krant The New York Times citeert vandaag uit overheidsstukken die tot voor kort geheim waren. Hoover kwam met zijn plan voor de massale arrestaties vlak na het begin van de Korea-oorlog. Het communistische oosten en het westen stonden toen al lijnrecht tegenover elkaar. Het FBI-plan is nooit uitgevoerd. De toenmalige president Truman, noch zijn opvolger Eisenhower, zag er brood in. http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...C0E7D8CEC.html Blijkt dus terecht die man die in een documentaire over Hoover zei dat McCartheism een verkeerde term is, en het eigenlijk Hooverism had moeten heten.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ook jij kunt bevatten dat dat drietal na een eerlijk proces is veroordeeld, geen geld nodig heeft in de cel, maar wel wat ze nog hebben aan zou kunnen wenden voor financieren van terreur. Dit is werkelijk in elk denkbaar aspect de tegenovergestelde situatie met Guantanamo Bay, en dus slaat je vergelijking nergens op.
||
Citaat:
De vergelijking met GB zit hem in het ongelooflijk onrechtvaardige, het rechtstaat onwaardige. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als ze iets bonafide met hun geld willen doen kunnen ze daar via het ministerie aan komen.
|
Verwijderd
|
Goed nieuws:
------------------------------------------------------- Lieve lezer, ik ben uitgeput. Ik stop ermee Bron: Elsevier, door Leon de Winter Na 11 september 2001 ben ik een beetje gek geworden. Gek van zorgen om onze toekomst, gek van liefde voor mijn vrouw en mijn kinderen. De twee gektes vielen een beetje samen. De eerste gektegolf zette me aan tot het schrijven van een roman, God’s Gym, die niets anders was dan het verslag van een rouwproces. De tweede golf liet me studeren op het verschijnsel islam en de daarmee verbonden vormen van extremisme en geweldlegitimaties. Voor het eerst was ik er niet zeker van dat de generatie van mijn kinderen zich aan de ervaring van veiligheid en welvaart kon overgeven die zo kenmerkend was voor het bestaan in het Westen sinds de jaren tachtig, en waarvan ik zo tomeloos genoten heb. Overgevoelig Ik geef toe dat ik een beetje overgevoelig ben voor het besef van veilig- en onveiligheid. Elf jaar voor mijn geboorte zijn de voltallige families van mijn ouders vermoord, op twee mensen na (de vader van mijn moeder overleed vlak voor zijn deportatie, een zus van haar had zich laten dopen). Zij hadden niets gedaan dat hun dood enigszins begrijpelijk maakte – ze moesten dood omdat er krachten waren die dat noodzakelijk achtten. Mythologie In mijn werkkamer word ik inmiddels omringd door vele tientallen studies over de islam, een kastvol boeken over de talloze aspecten van de mohammedaanse mythologie. Ik heb ze allemaal gelezen en ik ben een deskundige amateur geworden – want ik wilde begrijpen wat de vijand drijft, wat hem tot zijn haat en zijn doodsverachting brengt, waar zijn antisemitisme vandaan komt, waarom zo veel moslims zo schizofreen ten opzichte van onze opzienbarende moderne normen en waarden staan. Ik denk dat ik het nu wel enigszins begrijp, en ik denk ook dat ’t allemaal niet zo ingewikkeld is: een godsdienstige traditie met globale ambities en gedreven door de utopie van een wereldheerschappij, voelt zich door de gang van de geschiedenis, sinds enkele eeuwen bepaald door andersgelovigen, in haar diepste wezen gekleineerd en beledigd. De vele vormen van religieuze waanzin die ik in de studies ben tegengekomen, hebben me van een milde agnost in een overtuigde atheïst veranderd. En de gedachte dat meer dan een miljard mensen zich hysterisch overgeven aan een verschijnsel dat zo overduidelijk een mythische constructie uit de zevende en achtste eeuw is, maakt me moedeloos. Uitgeput De afgelopen jaren heb ik duizenden columns, blogs en artikelen geschreven. Niet alleen voor Elsevier schreef ik, maar ook voor buitenlandse bladen. Ik ben uitgeput. Uitgeput van het lezen van de krant en van het luisteren naar de radio en het volgen van de actualiteitenprogramma’s op tv. Van de onzin uit de pennen van de deskundologen. Van de selectieve verontwaardiging in de media. Van de kabouters in ons kabinet. Van het vrijblijvende cynisme van columnisten. Van het gebrek aan zelfvertrouwen en het gebrek aan historisch benul. Van de lafheid vermomd als tolerantie. Van het multiculturalisme dat weinig anders is dan een vorm van culturele euthanasie. Ik ben uitgeput van het geven van tegengas aan al die gemakzuchtige redeneringen waarmee zovelen hun passiviteit rechtvaardigen. En ik heb dus besloten, o paradox, om voorlopig mijn columnisten- en bloggerswerk te staken. Tweede vaderstad In het voorjaar was ik met ondernemer en goede vriend Kees Hermans een weekje in mijn tweede vaderstad Los Angeles. We hebben daar rondgehangen, over het strand gewandeld, lekker gegeten, veel geouwehoerd, en rondgetoerd in een kanariegele Hummer, die, zoals ik in het weekblad in mijn column schreef, minder schadelijk voor het milieu is dan de hybride Toyota Prius. Toen ik thuiskwam, besefte ik dat ik een week geen krant had gezien. De gezelligheid met Kees was belangrijker. Een paar maanden later ging ik met mijn vrienden Afshin Ellian en Henryk Broder opnieuw naar L.A., en weer vergat ik in die heerlijke week de actualiteit. Het was bevrijdend. En het bracht het proces op gang dat me tot het besluit bracht dat ik moest stoppen met het ventileren van meningen in het openbaar. Lelijkheid en gevaar Ik wil me een tijdje niet meer met lelijkheid en gevaar en dreiging en ondergangsverwachtingen bezighouden. Bijna 24 uur per dag ben ik de afgelopen jaren bezig geweest met het verdedigen van onze miraculeuze samenleving. Ik heb het hier zo vaak geschreven: we leven in het veiligste, rijkste, gezondste land van de menselijke geschiedenis. En we kunnen dat land alleen in stand houden wanneer de meesten van ons doordrongen zijn van zijn unieke karakter, instellingen en bewoners. Niets is normaal aan de manier waarop we in onze tijd aan het grootse avontuur van het leven mogen deelnemen; al onze voorouders ervoeren bijna uitsluitend brutaliteit, geweld, ziekte, angst, honger, en pas sinds enkele eeuwen kunnen we ons stapje na stapje aan de doem van die duisternis onttrekken. Krachten van de duisternis Maar de krachten van de duisternis zijn nog springlevend, en het is aan ons om die te bestrijden. Daartoe hebben we het vermogen – als we ons niet door geïnstitutionaliseerde en geïdeologiseerde vormen van schijterigheid en opportunisme laten tegenhouden. De radicale vorm van de islam, een lachwekkende variant van primitief denken, is geen partij voor onze creativiteit, ons individualisme, onze technologie, samenlevingsvormen, zolang we in het besef leven dat, meer nog dan alle zonnen bij elkaar, schoonheid, wetenschap en liefde onze kosmos verlichten. Nieuwe roman Ik ga nu eerst mijn nieuwe roman voltooien, een project dat telkens door de actualiteit opzij werd geduwd. Daarna ga ik, voor de zoveelste keer, met mijn vrouw nadenken over de vraag of we niet toch nog een paar jaar in Californië moeten gaan leven. Vanwege het Licht. Het mooiste licht dat we kennen. Het licht waarin we vaak zorgeloos zijn en ons vol geestdrift op boekprojecten en andere dromen storten. Waarin we, naakt en onvoorwaardelijk, ons aan schoonheid durven uit te leveren. Waarin onze dochter op twee beentjes heeft leren lopen en onze zoon met zijn eerste rugzak naar zijn eerste school is gestapt. Waarin we ons altijd veilig voelen. Wat heb ik veel geleerd als columnist van het meestgelezen en bestgemaakte politieke weekblad van Nederland. Als blogger op deze zo succesvolle website. Het was een bijzondere eer. Maar ik moet nu een paar jaar in mijn eigen verbeelding leven en de verhalen vertellen die daar al veel te lang staan te dringen. En u, mijn lieve, geduldige lezer, ga ik verschrikkelijk missen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wilders wil koningin buiten regering plaatsen - Trouw
donderdag 27 december 2007 ’Beatrix zoekt steeds vaker haar grenzen op’ PVV-leider Geert Wilders vindt dat de grondwet moet worden gewijzigd om koningin Beatrix als staatshoofd buiten de regering te plaatsen. Hij wil slechts een ceremonieel koningschap, zoals in Scandinavische landen traditie is. Aanleiding voor zijn voorstel is zijn boosheid over de kersttoespraak van koningin Beatrix. Die was volgens hem gericht tegen zijn partij. „De naam PVV staat er nog net niet in. Maar het is een politieke toespraak tegen ons, waarin het multi-culti-ideaal wordt opgehemeld, door iemand die niet gekozen is en die ik politiek niet kan aanspreken. Formeel kan ik het kabinet tot de orde roepen, maar de praktijk leert dat je dan altijd met nietszeggende antwoorden het bos wordt ingestuurd. Ik vind dat zij als een haas het kabinet uit moet worden gestuurd.” Deze toespraak is voor Wilders de bekende druppel. Hij had zich eerder gestoord aan de pro-Europa toespraak van de koningin, terwijl een meerderheid van de bevolking zich uitgesproken had tegen een Europese Grondwet. Ook de uitspraak van prinses Maxima dat de Nederlandse identiteit niet bestaat, ergerde hem. „In korte tijd zie je drie voorbeelden van vergaande uitspraken die politiek onder de verantwoordelijkheid van de regering vallen.” „Beatrix zoekt steeds vaker haar grenzen op. Staatsrechtelijk is de positie van het staatshoofd binnen de regering krampachtig en niet van deze tijd. Deze mensen moeten hun uitspraken voor eigen rekening gaan nemen. De verantwoordelijkheden van staatshoofd en kabinet moeten uit elkaar. Dat is politiek transparant.” Hij zal na het kerstreces het kabinet ter verantwoording roepen. Vervolgens gaat hij in de loop van het jaar een initiatief-wetsvoorstel indienen om de grondwet te wijzigen. ------------------------- ![]() |
![]() |
|
De koningin kan natuurlijk wel wat zeggen, of het enig effect heeft durf ik te betwijfelen. Was het niet dat onze koningin van 1979 zei dat Nederland vol was? Dat er sindsdien tòch nog (officieël) 2,4 miljoen (17%) inwoners bijgekomen zijn? Wilders hoeft zich over haar uitspraken dus niet zo'n zorgen te maken, er is toch niemand die luistert.
V.w.b. Leon de Winter, ik begrijp 'm helemaal, even weg uit dit bekrompen landje en je ziet dat het leven zoveel maal beter kan zijn. Ik wens hem nog veel kwaliteit in zijn leven toe. |
![]() |
||
Citaat:
Oh my, ik zou ook geen belasting willen betalen voor de subsidies en oneerlijk afgeroomde salarissen van de fundamentalistische SGP en de totalitaire ondemocratische SP, of de hysterische PvdD, of de achterlijke PVV, maar goed, dat moet nu eenmaal, zelfs al was het maar als collatoral damage van ons op zich vrij goede bestuurssysteem. Zelf zie ik graag een koningin als Beatrix, die verrekte goed weet waar ze het over heeft, en achter de schermen functioneerd als het geweten van de regering. In Spanje en België is uitgebreid aangetoond waarom je een vorstenhuis met enige beperkte regeringsverantwoordelijkheden wilt hebben.
||
Citaat:
Volgens mij doet ze haar kersttoesprraak niet als lid van het kabinet, maar dat terzijde.
||
Citaat:
Wat is de reden dat je tegen een dergelijk rationeel argument in gaat en onkunde verkiest boven kunde door te stellen dat de koningin geen rol zou moeten spelen? Waarom wil je bovendien een verzekering tegen een staatsgreep of Belgische toestanden wegnemen? Waarom geloof je dat dat niet schadelijk is voor Nederland? Waarom kies je er bovendien voor om meer geld kwijt te zijn aan een alternatieve regeling in plaats van een verstandige traditie te handhaven terwijl je beweerd vanuit kosten te redeneren? Waarom, als het je om kosten gaat, val je geen grotere verspilling van geld aan? Cultuursubsidies bijvoorbeeld, of uitkeringen aan beroepswerkelozen. Die kosten tientallen malen meer geld en zijn een grotere verspilling.
Laatst gewijzigd op 28-12-2007 om 13:20. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
www.bijbelenkoran.nl is je favoriete website zeker? Vul eens 'ongelovigen' in, das een mooie. Gelukkig compenseren de menslievende verhalen van Jezus de barbaarsheid die ook in de bijbel bestaat. Ik heb nog geen christelijke fundamentalisten gezien die zichzelf opblazen in naam van god. De bijbel dramt niet door over de hel die ongelovigen te wachten staat. Het christendom heeft tenminste nog de verlichting meegemaakt. Liever zie ik ook het christendom verdwijnen, maar we moeten prioriteiten stellen he? Laatst gewijzigd op 28-12-2007 om 22:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De islam zelf heeft extreem rechtse kenmerken, dus ja, best wel gevaarlijk. Extreem-linksen kunnen ook gevaarlijk zijn. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Simson was misschien wel de 1e terrorist ter wereld. Dit wrijf ik er graag in bij Christenen, die hartelijk meedoen aan de aanvallen op moslims om hun eigen maatschappelijke positie te verheffen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik ben ook niet dol op het christendom en zijn bijbel, maar probeer ze allebei niet gelijk te stellen... Of je doet dat wel, maar dan zeg je dat de bijbel en koran allebei belachelijke dingen bevatten die aanzetten tot haat en geweld en moeten daarom bestreden worden. Dat kan natuurlijk niet, ze zijn allebei de religies van de vrede. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Verwijderd | 500 | 15-06-2008 13:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 |