Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2007, 14:25
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
@Missy: Je zou eerst kunnen eten (en ik weet niet naar wat voor vergadering je moet), maar zou je niet zingend kunnen vergaderen? Klinkt mss heel raar, maar als dat mogelijk is tijdens die vergadering en je haalt het zingen anders niet? Ik bedoel, als het van een clubje is waar je bij zit, lijkt me dat goed mogelijk, ook al kijken de mensen je dan wss raar aan..
Die "vergadering" is van het koor waar ik bij zit en aansluitend hebben we repetitie. Ik ga dus bij iemand eten die ook in de pr-commissie zit. Tijdens het eten vergaderen.

Het gaat al wat beter met m'n mond. De verdoving is ook aan het uitwerken en ik drink af en toe wat water door een rietje. Ga zo wat brood proberen te eten, want ik ben echt aan het knorren

1 gedicht af voor Sinterklaas (wij vieren het in het weekend) en ook meteen het moeilijkste. De rest doe ik vanavond/morgenavond wel. Nu nog even aan het Grieks.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2007, 14:36
ilse
ilse is offline
Mjuh, ben er nu wel echt klaar mee eigenlijk. Paar dagen van nadenken gehad, en waarom zou ik me er eigenlijk zo druk om gaan maken? Ik vermaak me zelf ook wel..
Oud 05-12-2007, 15:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik voel me vandaag eigenlijk best fijn
Al had mijn schoolwerk al wel af mogen zijn
De Sint komt hier niet aan huis dit jaar
En toch ligt hier voor Vriendje een presentje klaar
(ik ben alleen de bezorger, hij krijgt het niet eens van mij
maar hopelijk is hij daarmee wel blij)

Maar goed, even zonder geklaag
Mijn nog-to-do-lijstje voor vandaag:
- samenvatting maken van een geleend boek
- stofzuigen in de kamer en in iedere hoek
- een opdracht van een klasgenootje van feedback voorzien
- er voor zorgen dat de was gestreken is en niet meer te zien
- verder gaan met de opdracht van OJW
- mijn pomponknutselwerkje afmaken, joehee!

Laatst gewijzigd op 05-12-2007 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 15:29
Verwijderd
KutNS. En waarom baal ik zo van mn tentamen, ik wíst toch al dat ik het verneukt had. Godverdomme. Ik voel me echt dom, zeker vergeleken met alle goede cijfers, ook op t forum. Damn. Dit wordt nog leuk.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 15:32
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
@Heksjuh:

*KNUF*

Ik herken het wel wat je beschrijft. De onzekerheid en het paniekgevoel.
Ik kan alleen maar zeggen: doe wat je kunt doen, meer dan je best kún je niet doen.
En ik denk zeker dat het goed komt, ook als je je tentamen niet haalt. Daar zijn herkansingen voor bedacht (al is in één keer halen natuurlijk altijd fijner). En voor je eerste tentamen had je een heel hoog cijfer!
Kun je de docent niet alvast een mailtje sturen? Dan krijg je misschien niet direct antwoord, maar dan weet hij het alvast, dat je twijfelt.

*knuf*
Dankjewel (})

Ik weet dat ik het wel kan, als ik tijd heb om te leren. Ik had me vorige keer volledig op 1 tentamen gestort, daarom had ik een goed cijfer. Maar vandaag voel ik me al veel beter erover. Ik hoef bijna alleen nog stukken te lezen uit het pathalogieboek. Het is heel veel en ik ga er langzaam doorheen, maar ik vind het wel heel leuk en interessant dus dat scheelt weer. Alleen de eerste helft van de hoorcolleges waren minder leuke onderwerpen, maar daar ben ik bijna doorheen. Het gaat vast wel lukken, als ik niet te veel alles wil weten want het boek gaat er zoveel dieper op in dan wij moeten.

En vandaag hadden we overleg over het werkcollege, met de docent en de hele klas. Ik zat wel op de goede weg, want de manier die ik had gevonden werd besproken. Ik had een vraag en de docent wist er geen antwoord op. Het was even stil, toen zei een klasgenootje 'tsjakka' Ik vond het wel leuk dat de docent ging antwoord wist. Dat was een bevestiging dat ik niet op domme dingen ben vastgelopen.
Ik heb echt veel gezegd tijdens het overleg. Vragen waar ik mee zat gesteld, opmerkingen gemaakt en echt actief meegedaan. Normaal doe ik ook wel actief mee, maar zeg ik niet zoveel. Ik vond het echt een fijn werkcollege.
Een klasgenootje vond dat ik er ook veel vanaf wist. Ik vind het ook een heel leuk onderwerp. Ik zou nu eigenlijk ook wel de eindpresentatie willen houden, maar dat is voor een andere groep en ik weet niet of ik dat wel durf. Het zou eigenlijk wel een mooie afsluiting zijn, zelf met de presentatie eindigen. Dan heb ik het gevoel dat ik het echt heb afgerond en dat ik dit keer veel en goed werk heb gedaan. Maar ach, ik zie maandag wel of ik dat ga doen.

Ik voel me echt goed na dat werkcollege. Ik moet vaker eens mijn mond open durven te trekken!
Oud 05-12-2007, 15:38
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik weet weer waarom ik wilde gaan studeren en waarom ik uit huis wilde. Ergens is dat positief, dus.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 16:06
Verwijderd
@Daantje_0705: Misschien kun je het zelf ter sprake brengen wanneer je stagebegeleider langs komt? Dan ben je iig met iemand samen, die jouw mening waarschijnlijk deelt, maar ben je wel zelf degene die er over begint?

OT: Ik ben gesloopt. Vandaag geen stage (ipv daarvan gister), maar 'gepiet', daarna toch nog maar even cadeautjes gehaald voor de 'nepsinterklaasavond' van zaterdag. Mijn zusjes waren met het idee gekomen dat het leuk was om het ook dan te vieren en dat iedereen voor iedereen cadeautjes kocht voor 1 à 2 euro, best een uitdaging om daarvoor wat leuks te vinden. Omdat mijn man eigenlijk niet mee wil doen (hij is meer van de kerst ), heb ik stiekem voor iedereen twee dingentjes gekoch; één namens mij en één namens hem. Voor zusje 1 heb ik drie (kerst)kaarsjes en twee opschrijfboekjes, voor haar vriend heb ik een reistandenborstelset en één of ander maatschepje met clip, voor zusje 2 heb ik uitsteekvormpjes voor koekjes (HAPPY BIRTHDAY) en siliconen muffinvormpjes, voor m'n vader heb ik een antidruppelring voor een wijnfles en wijnfleskandelaars, voor m'n moeder zo'n boodschappentasje dat je heel klein op kunt vouwen (misschien dat ik nog iets anders koop) en ik ga nog een verjaardagskalender maken en voor mijn man heb ik een agenda voor 2008 die ik nog even moet pimpen.

Verder is mijn jas kapot. En ik heb hem nog geen twee maanden. Morgen dus maar even terug naar de winkel, misschien kunnen ze hem maken (lekker handig in de winter, zonder jas, maar goed...) of dat er iets anders geregeld kan worden. Zo niet dat moet ik maar ergens een megalange rits kopen en mijn moeder lief aan kijken of ze die er in wil zetten...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 16:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
@Heksjuh: Goed zo! Het geeft je vast veel zelfvertrouwen.

Ik had vandaag tijdens werkcollege echt een te domme actie. Ik was er zeker van dat ik iets goed had, maar ik was veel te diep in detail getreden en ik moest de vraag niet zo letterlijk opvatten. Het bleek echt een ubermakkelijke vraag te zijn. Hihi, oeps.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 16:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
@Daantje_0705: Misschien kun je het zelf ter sprake brengen wanneer je stagebegeleider langs komt? Dan ben je iig met iemand samen, die jouw mening waarschijnlijk deelt, maar ben je wel zelf degene die er over begint?

*knip*

Verder is mijn jas kapot. En ik heb hem nog geen twee maanden. Morgen dus maar even terug naar de winkel, misschien kunnen ze hem maken (lekker handig in de winter, zonder jas, maar goed...) of dat er iets anders geregeld kan worden. Zo niet dat moet ik maar ergens een megalange rits kopen en mijn moeder lief aan kijken of ze die er in wil zetten...
Dat is misschien wel een idee ja Ik ga sowieso wel even overleggen en dan ook zeggen dat ik dit ervan denk zodat m'n docent iig weet wat er speelt en door mijn hoofd spookt.

Je hebt in Rotterdam ook heel veel van die Turkse/Marokaanse/whatever kledingreparatiewinkeltjes waar ze voor weinig geld een rits vervangen Heb ik wel eens met een broek gedaan.
Oud 05-12-2007, 16:14
Verwijderd
Ik heb een mooi gedicht gevonden van Annie M.G. Schmidt en het is ook digitaal, dus het is nu mijn screensaver:

Dit is het land waar grote mensen wonen,
Je hoeft er nog niet in het is er boos
Er zij geen feeen meer er zijn hormonen
En altijd is er weer wat anders loos.

En in dit land zijn avonturen
Hetzelfde van een man en van een vrouw
En achter elke muur zijn anndere muren
En nooit een eenhoorn of een bietebauw.

En alle dingen hebben hier twee kanten
En alle teddyberen die zijn dood.
En boze stukken staan in boze kranten
En dat doen boze mannen voor hun brood.

Een bos is hier alleen maar een boel bomen
En de soldaten zijn niet meer van tin
Dit is het land waar grote mensen wonen
Wees maar niet bang, je hoeft er nog niet in.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 16:45
Verwijderd
Mushu, dat gedicht staat op een poster van Plint. Erg mooi idd. Hij hangt hier aan de muur.
http://www.plinternet.nl/
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 16:56
Yana
Yana is offline
Ja uh.. nee.

Ik hield het zo goed vol... ik stelde mezelf zelfs avondeten in het vooruitzicht. Maar nee, die kutsinterklaas moet het weer verpesten. Ik had wel gerekend op een chocoladeletter op mn werk, en dat was kut geweest.. maar niet zo kut als nu. 500 gram banketletter. Meer calorieën dan je in een hele dag nodig hebt.

En nu is het op. Weg. Net zoals mijn geplande avondeten. Het mocht maandag niet toen ik het wilde. Het mocht gisteren niet vanwege mn gevreet en vandaag mag het alweer niet. Zou ik dan morgen misschien eindelijk eens in staat zijn om te doen wat nu maar niet lukt?
Oud 05-12-2007, 17:08
Verwijderd
Zou je dan niet in ieder geval wel íets avondeten Yana? al was het alleen maar om het ritme er wel in te krijgen? Dus puur om het idee dat je eraan gewend raakt 's avonds nog een maaltijd te nemen. Dan maak je nu geen grote maaltijd, maar desnoods gewoon een soepje met een boterham (of cracker), gewoon zodat je je lijf nog iets geeft.

OT:
vandaag eigenlijk niet eens een heel slechte dag gehad qua gevoel, dus dan denk ik direct weer dat het allemaal wel meevalt.
gister in een overmoedige bui gemaild ivm iets van hulp, maar nog geen reactie gehad, en ik heb alweer spijt ook.

Gisteravond was rot. Vriendje vond me afstandelijk en wilde weten hoe het met me ging en wat er was. Ja weet ik het zeg! hoe moet ik nou weten hoe het gaat? wanneer voel je je 'niet zo goed', wanneer is het 'slecht' en waneer 'onhoudbaar'? Hoe moet ik dat weten? En hoe moet ik hem in vredesnaam vertellen hoe het me gaat als dat wisselt? hij zou het toch niet snappen, dat doe zelfs ik al niet.

Zou vandaag eigenlijk naar een vriend in amsterdam gaan, maar serieus ik ben een snotmonster geworden. alsof ik me nog niet belabberd genoeg voelde. dus gesmst dat ik niet kwam, stomme ik. (D. je smsje was lief trouwens!<3)

En nu? nu heb ik honger terwijl ik al te veel heb gegeten. nu voel ik me leeg. en een beetje mislukt. en zwak. en allerlei andere negatieve dingen. Gelukkig voel ik ergens diep van binnen nog wel kracht, voel ik dat het uiteindelijk goed komt. ooit.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 17:10
Yana
Yana is offline
Citaat:
Zou je dan niet in ieder geval wel íets avondeten Yana? al was het alleen maar om het ritme er wel in te krijgen? Dus puur om het idee dat je eraan gewend raakt 's avonds nog een maaltijd te nemen. Dan maak je nu geen grote maaltijd, maar desnoods gewoon een soepje met een boterham (of cracker), gewoon zodat je je lijf nog iets geeft.
Ik wen morgen wel weer.. Honger heb ik nu toch niet.
Oud 05-12-2007, 17:44
Eend
Eend is offline
Vandaag weer een dagje thuis geweest. Gothic is nog langs geweest. Dat was wel gezellig! Alleen nu ben ik moe en wil ik het liefste terug naar de afdeling. Maar daar is ook geen rust want vanavond komt sinterklaas langs en BLA!
Oud 05-12-2007, 18:04
Verwijderd
Nou, ik weet nu in ieder geval wat ik mankeer. Ik heb een brandende peniciline allergie uitslag op mijn lichaam, ik heb salmonella, een maaginfectie en nog wat schimmels die niet in een lichaam horen. Zometeen maar weer mijn medisch Spaans oefenen en hopen dat ze me even houden.
Help me onthouden dat ik volgend jaar leuke dingen aan Sinterklaas vraag.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 18:25
Verwijderd
Chago. Bah, en geeeeen zin in morgen. :/
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 18:28
Verwijderd
jeej voor lieve mensen, en:

ik ga oud&nieuw vieren in Berlijn! Grootste feest van duitsland bij de Branderburger Tor! en dan lekker 2 januari pas terug. wel beetje aanslag op mijn toch al roodgekleurde bankrekening, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 19:38
rare kwast
rare kwast is offline
blegh.. denk je van sinterklaasviering af te zijn (zaterdag al gevierd) willen ze nu nog een gezellig avondje maken..
aaaaaaah gezellig, blegh.. wil gewoon slapen, slapen en nog meer slapen
morgen weeeeeer werken
tsja
Oud 05-12-2007, 19:58
coopergirl
coopergirl is offline
omg omg. Aangezien wij geen sinterklaas vieren, ben ik alleen met mijn zusjes thuis. Moeder naar de sportschool, stiefvader werken (komt morgenavond thuis).. Ineens wordt er heeeeeeeeeeeeel lang aangebeld.. Bij ons gaat nog geen spreekwoordelijk belletje rinkelen.. Dus mijn zusjes van de bovenste verdieping naar beneden slenteren.. Blijken het opa & oma te zijn die een letter en een cadeautje naar binnen gooiden. Hopelijk heeft ze mijn "godverdomme welke imbeciel belt er zo lang"-schreeuw niet gehoord

Ach, wel lief
Oud 05-12-2007, 20:13
moon
moon is offline
Geen sinterklaas dit jaar, daar is iedereen in de fam. te zwak voor, geestelijk of lichamelijk.
En verder: flink depri. Sind wanneer lijken mijn medicijnen gewoon niet goed meer te werken? wat is dat voor stoms?! En mijn werk is ook zo stom, alhoewel de mensen die daar werken nog erger zijn dan het werk zelf.
Oud 05-12-2007, 20:24
indigo
indigo is offline
Citaat:
@ indigo: Die avatar is maar een bevlieging denk ik! Het is een cd-cover van Jack Johnson. Oh en die opname was met een simulatiepatient! Dat moet je dan terugkijken en er vanalles over zeggen enzo. Moest een tijdje terug ook, gelukkig was het nu veel minder eng
*duwt B. naar indigo toe* En van je tentamen ben je iig af!

OT: Slapenslapenslapen <3
Maar, dat is een feit, hij is wel tof,
al weet ik niet of-ie de vorige overtrof
en moet ik zeggen: met ander plaatje,
is het lastiger herkennen - het ontgaat je!
B. wil niet komen geloof ik, zo blijkt,
als hij mij op msn (andere manier is er niet) mij telkens ontwijkt.
Ach het komt wel weer, een keer binnenkort,
dat er tussen hem en mij weer normaal gepraat wordt.
Slaap lekker

Citaat:
Ik heb een mooi gedicht gevonden van Annie M.G. Schmidt en het is ook digitaal, dus het is nu mijn screensaver:
*gedichtje*
<3 Ohja, van dit gedicht houd ik ook. (Meer woorden heb ik niet.)

OT: alles gaat goed, dat is zoals het moet
en natuurlijk voor eenieder die het nodig heeft:
veel sterkte en een knuffel, zodat je weer opleeft.
Oud 05-12-2007, 21:33
Verwijderd
ik heb alle punten in het kwartaal gehaald,
niet verwacht, dacht dak had gefaald.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 22:29
Verwijderd
Bacheloruitreiking van mijn zus was tof, vooral aan het begin toen alle geslaagden binnen kwamen lopen terwijl de begintune van ER gedraaid werd. (ze doet geneeskunde)
Maar een dagje openneer naar Maastricht is toch wel heel lang zeg, pff. Wilnaarbedjetoeslaapjedoen. Weltrusten allemaal!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 23:22
Nienna*
Nienna* is offline
Marsepeintje <333 Harlekijntje <333 Ambrozijntje (oké die laatsten slaan nergens op, maar het rijmt zo leuk en ambrozijn is zo moooii).

Ja, best vrolijk ja, al voel ik me best ziek.
Flirten is leuk.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 23:41
Verwijderd
Citaat:
Mushu, dat gedicht staat op een poster van Plint. Erg mooi idd. Hij hangt hier aan de muur.
http://www.plinternet.nl/
[afbeelding]
Ja, ik wist dat plint 'm had. Dies idd wel mooi, maar ik vind die kleuren zo donker om hier op te hangen .
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 23:56
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Ja, ik wist dat plint 'm had. Dies idd wel mooi, maar ik vind die kleuren zo donker om hier op te hangen .
Hij hangt al zo lang ik me kan herinneren bij mijn moeder in de gang. Mooi gedicht!

Ave, supertof!

Jaa, de kinderfilm was echt geweldig. Eerlijk, die oude special effects, het was echt nep. Aah, nostalgie, geweldig. Het was ook gezellig met die vriend weer. Alleen hij vertelde dat N. nu weer bij hem zit. Vind het best rot dat hij weer zo dichtbij is en ik hem waarschijnlijk dan vaker ga zien omdat ik de laatste tijd zo veel met die vriend om ga. Ik verwacht niet dat N. en ik nu normaal met elkaar om kunnen gaan.
Oud 06-12-2007, 00:14
Until My End
Until My End is offline
Pff....
Oud 06-12-2007, 08:51
Pruts0r
Pruts0r is offline
Voor het eerst sinds zaterdag een enigszins doenbare morgen. Nachtrust was niet je van het. Ben in heel veel huizen geweest in mijn droom en overal zaten steeds dezelfde twee of drie mensen boven in huis die keihard door een buis naar beneden schreeuwden en dat kwam er beneden zo hard uit dat je keihard je handen op je oren moest drukken om niet doof te worden.

Ik herkende geen één plek, ik herkende de mensen niet, op één van de vier of vijf plekken na. Daar ging ik naar een goede vriendin van mij, in een heel rare omgeving, aangezien ze midden tussen de polders woont en daar niet van die rare heuvels zijn, maar daar was ik met haar, haar ouders en haar broertje in dat huis en toen werd ik volgens mij wakker. Om half 6....
Oud 06-12-2007, 09:04
Yana
Yana is offline
Vandaag begin ik weer op nul. Gisteren was gisteren, vandaag is vandaag. Als ik me aan mn planning houdt, komt het goed. Hup, en nu iets maken van deze dag!
Oud 06-12-2007, 09:59
Verwijderd
Go Yana!
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 12:36
Meissiej
Meissiej is offline
Al paar dagen ziek thuis. Wilde vandaag eigenlijk weer naar school gaan.
Niet echt gelukt, was echt zo misselijk vanmorgen. Nu iets minder. Alleen als ik iets eet word het weer erger. Ik dacht gister echt dat het beter ging, en voelde me ook wel beter. Maar nu is echt prut .

Achja, het komt wel weer goed Ik word alleen zo moe van mezelf.
Oud 06-12-2007, 13:29
Verwijderd
Waarom heb ik zo'n hekel aan hoe ik eruit zie.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 13:56
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Sinterklaasavond was eigenlijk toch wel leuk En dat mijn moeder en oma eerst blaten dat ze bijna niets hebben en dat we dan uiteindelijk net zoveel als normaal zijn, en dat met een persoon minder
Ja. Tsja.
Oud 06-12-2007, 14:09
Verwijderd
Gister met huisgenoten samen gegeten, dat was wel gezellig. Nu voel ik me prut. Ik had me voorgenomen om vandaag vrijwilligerswerk te gaan zoeken, maar ik durf niet en het weer werkt ook niet mee. En ook van kamer opruimen is nog niks terecht gekomen. Blegh. Zo toch maar iets gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:13
Verwijderd
Haah, ik voel me alweer wat beter. De komende tijd heb ik het echt heel druk (december is altijd een drukke maand), en ik moet ook echt even naar Enschede om m'n zus en nichtje te zien. Geen idee wanneer ik dat voor elkaar kan krijgen Met Oud en Nieuw ben ik daar sowieso, maar ik moet echt voor die tijd ook even gaan. Argh, echt vervelend dat de afstand zo groot is Mijn nichtje is nu bijna 6 maanden, echt een klein meisje

Volgend weekend ga ik bij mensen thuis eten, lijkt me wel eng Maar toen hoorde ik dat de baas van mijn man ook aanwezig gaat zijn, en ik vind die man zo leuk Hij is écht heel makkelijk; hij praat super simpel, hij kan mensen heel goed bij gesprekken betrekken, en hij is gewoon echt heel aardig. Een andere collega van mijn man is er ook bij, en ook zij is heel aardig en makkelijk. Dat scheelt wel (Ik vond het leuk dat er werd gezegd dat ik me altijd zo op m'n gemak lijk te voelen bij die etentjes, mensen waarderen m'n aanwezigheid, dat had ik nog nooit zo bekeken ik dacht dat ik een beetje een soort aanhang was, ik ben natuurlijk altijd de jongste )
Spannend, maar niet op een negatieve manier. Het gaat vast heel leuk zijn

Ik ga richting genezing
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:23
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb al best veel gedaan vandaag, maar er moet nog meer. Of eigenlijk wil ik nog meer, want zelfs al zou ik nu (vandaag) niks meer doen, dan vergaat de wereld niet.
Ik word gek van het uitzoeken van de ziektekostenverzekering. Ik ga er enorm op achteruit volgend jaar en probeer nu dus het break-even-point (zo heet dat toch?) te vinden waarbij het het minst nadelig is. Maar dat betekent van 2 verzekeringen alle mogelijke eigen risico's narekenen met de kosten die ik voor 2008 ingeschat heb. *zucht*
Vandaag het lopen gaf veel voldoening, maar ik ben bang voor de komende les. Dan moet ik ineens 5 minuten gaan lopen; daar heb ik nog niet zo veel vertrouwen in...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 14:46
Meissiej
Meissiej is offline
Pff. Mag ik gaan slapen en pas wakker worden als ik me niet meer zo futloos voel? En steeds maar die gedachten, gemaal, gepieker, ik ben het zat.
Oud 06-12-2007, 14:57
Verwijderd
pfff, ik heb net even op de site van het uwv gekeken naar de wa-jong uitkering... Pas een jaar nadat je arbeidsongeschikt bent geworden heb je recht op de uitkering. In hemelsnaam, waar moet ik dat jaar dan van rondkomen? Waar moet ik mijn kamer van betalen? Waar moet ik mijn kleren van betalen? Ik zie het echt even niet meer zitten...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 16:04
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Net weet thuis uit Amsterdam. M'n laatste echte college ooit gehad, volgende week nog wel, maar dan komt er iemand die een voordracht komt houden over het onderwerp waar de collegereeks over ging. Dat is eigenlijk gewoon voor de lol.
Ik had vanmorgen moeite me te concentreren, voelde me niet echt lekker, hoofdpijn en moe. Net in de trein alles bij elkaar ruim 45min. geslapen, voel me nu wel wat beter en de hoofdpijn is weg. Zo even boodschappen doen, want het is hier nu droog. En dan aan de gedichten, want iets aan de studie doen, zal het wel niet meer worden vandaag.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 16:09
Yana
Yana is offline
Kijk, en zo veranderlijk is de mens Yana. Eten gaat echt abnormaal goed vandaag, en mijn vriend komt straks onverwachts hierheen dus het kan ook gewoon niet meer mis gaan vandaag (want: kans is zoooveel kleiner dat ik een eetbui ga hebben als hij komt. Ik kan sowieso niet ineens naar de winkel gaan rennen ofzo ) Ik heb geen maaltijden overgeslagen en me zelfs redelijk aan mn eetlijst gehouden.

Verder had ik vandaag een voortgangsgesprek over mn essay en was ze helemaal enthousiast over mijn orginele invalshoek, terwijl ik het idee had dat ik echt totaal níet orgineel was in wat ik schreef. Ik had dat opzetje in een half uurtje gemaakt omdat ik veel te weinig tijd had en heel snel iets moest inleveren . Ze zei: "volgens mij onderschat je je eigen opzet, het is echt één van de betere die ik gezien heb. Hier word ik blij van."

En het allergaafste is dat ik vandaag een gesprek gehad heb bij een stichting die me gaat helpen bij het opzetten van een dansproject voor kinderen in achterstandswijken . Iemand nog zin om mee te helpen? Ik moet nog nadenken over de precieze opzet + choreografie. Het gaat plaatsvinden in Utrecht!
Oud 06-12-2007, 16:31
Verwijderd
oh Yana dat project klinkt gaaf, ik ben alleen erg weinig in utrecht... En ik kan niet zo goed dansen
En ik heb lekker vandaag ook een goede dag
Niet echt qua eten, maar het kan slechter. ik was net begonnen aan mn chocoladeletter en heb m halverwege weggelegd. simpelweg omdat ik er niet eens zin in had en dat kon voelen. En vanavond eet ik pizza en misschien dat dat ook wel goed gaat. Misschien.
EN nu heb ik lekker hard anouk aangezet en ik ben mn huisje aan t opruimen en vanavond komt vriendje helpen klussen en gód wat heb ik dit gevoel gemist. Ja, het gaat nog steeds slecht, maar het komt goed. Ik heb vandaag 2u gefietst in de stromende regen en ik heb me rót gevoeld, en ik miste zo hoe ik was. Ik heb in tijden niet meer hard gelachen of ergens zin in gehad of ook maar iets uitbundigs gevoeld, maar nu voel ik dat het er nog is. Ik kán het wel, echt. Echt. En dat het nu nog niet zover is, maakt me nog geen mislukkeling. Zolang ik blijf vechten, gaat het nog goed.

En, voor iedereen, een blijmaakgedichtje:

Alle guppies die ik had
zwemmen nu in onze kat -
nou ja, waarschijnlijk zijn ze dood.
Hij viste zo, zo, met zijn poot.
Er is er één maar die hij miste.
O - omdat hij zich vergiste?
Katje dom en van de tel?
Of zwom die ene veel te snel?
Maakt niet uit, kan me niet schelen:
liever dan dat hele kluppie
heb ik deze in z'n uppie.
Superguppie in mijn kom.
Er nog zijn - daar gaat het om.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 16:41
Neko*
Neko* is offline
Yana, wat goed!
En knuffel aan lentekriebel en meissiej en ieder ander die er een nodig heeft.

Hier gaat het goed. Vandaag érg veel moeite gehad om uit bed te komen, het was nog zo lekker warm. En in de rest van het huis nog helemaal donker en koud. Heel even lopen twijfelen om me ziek te melden, maar vond dat ik dat niet kon maken. Nog geen 3 weken geleden was ik ookal 2 dagen 'ziek', dus mezelf maar gedwongen op te staan.

Eenmaal uit bed ging het wel. Viel wel te merken dat ik er gister laat in lag.. Maar Sinterklaas was heel erg tof. Gedicht toch nog voor elkaar gekregen met forumhulp. Maar ze vonden hem erg leuk, dus dan ga ik er ook niet over zeuren. Ik ben ook heel blij met de dingen die ik heb gekregen; een súper tof boek, 4 kleuren nagellak, een nieuwe toilettas, paarse lippenstift, een boekenbon van 20 euro en 2 chocoladeletters.

En school viel uiteindelijk toch nog mee. Eindelijk een boek geregeld voor maatschappijleer. Werkt toch makkelijker dan al die kopietjes. En we mochten een kwartier eerder weg bij scheikunde omdat onze klas werd overvallen door een fotograaf. Hihi, was best grappig eigenlijk. We moesten allemaal zo'n labjas aan doen en een bril op, en doen alsof we aan het werk waren. Zag er echt niet uit.

Nu vriendlief nog overhalen dat hij toch nog even langs komt want ik heb zin om tegen hem aan te hangen en ik wil niet wachten tot morgenavond.
Oud 06-12-2007, 17:12
Nijn*
Nijn* is offline
I got lots of friends, yes but then again,
Nobody knows me at all.

Typerend voor mijn leven. Nee hoor, het gaat helemaal prima met me. Ik kan alleen niet 18 kilometer fietsen door de regen, mijn examenopdracht voor tekenen verkloten, op m'n lazer krijgen van een docent, zonder te eten, zonder te voelen en dan ook nog aardig blijven tegen iedereen. Dat gaat niet.
Stress? Ja, dat zal het zijn, school vergt veel van me. Voel ik me down? Nee hoor, ik heb gewoon slecht geslapen. Weet ik al een studie? Nog niet, maar ben er bijna uit hoor! Right. Moet ik huilen om mijn examenopdracht? Ja, dat is het vast.
Die hele klote school en de opleiding erna kunnen wat mij betreft echt in een diep zwart gat vallen. HET GAAT NIET! Ik ben naar de klote en niemand die het weet.
'Kan ik zo even met je praten?' Tuurlijk. 'Sorry ik heb het zo druk, andere keer goed?' Prima.
'Gaat het wel goed met je?' Ja hoor. 'Mooi zo.'
Niemand die het kan schelen, niemand die het weet, niemand die er ook maar ene zak om geeft. Want after all, ben ik het maar. 'Waarom ben je eigenlijk chagerijnig?' Hmm, even denken, omdat ik alweer dagen achtereen amper eet, omdat ik verrot slaap, doodmoe ben, er chaos ten top in mijn kop is, met niemand kan praten -nee, zelfs niet bij therapie- en weer totaal terugval in mijn oude gewoontes.

En dan dat gezeik erbovenop, wil je nou niet komen omdat ik kom? Ja, dat is de reden. Wat jou betreft hebben we geen ruzie? Stook dan ook niet de halve school tegen me op, stomme trut. Alles gaat slecht, ik trek dit niet meer. Dit is geen leven, zo gaat het niet. Ik wil ermee stoppen. Verdomme.
Oud 06-12-2007, 17:22
Yana
Yana is offline
Nijntje..

*Slaat haar armen om Nijn heen* Kom op nou meissie.. Je weet dat het niet waar is. Je bent hartstikke lief en ik vind je toevallig wél waardevol. Práát alsjeblieft. Zeg niet "goed" en "ok", maar "Nee, het gaat niet goed en ik wil graag echt even nu praten". Trek aan de bel, help jezelf!

Hmfz. Vind het echt verdrietig dat je weer zo diep zit.

@Ave: Voel je ook echt de motivatie achter je woorden? "Misschien dat dat ook wel goed gaat. Misschien". Mijn ervaring is dat het met zoveel twijfel achter je woorden al heel moeilijk is om het echt goed te laten gaan... Neem het je voor. Niet "misschien". Je kunt het wel! En zo niet nu, dan heb je nog ontelbaar veel dagen om het beter te doen. Ik geloof in je.
Oud 06-12-2007, 17:24
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Nijntje..

*Slaat haar armen om Nijn heen* Kom op nou meissie.. Je weet dat het niet waar is. Je bent hartstikke lief en ik vind je toevallig wél waardevol. Práát alsjeblieft. Zeg niet "goed" en "ok", maar "Nee, het gaat niet goed en ik wil graag echt even nu praten". Trek aan de bel, help jezelf!

Hmfz. Vind het echt verdrietig dat je weer zo diep zit.
Ik zou niet weten waar ik over moet praten, waar ik moet beginnen, en wat dan? Dan heb ik gepraat en dan? Wat moet iemand er dan mee? Het is allemaal gezeik, er is geen oplossing voor, het is alleen maar stom.

Ik ben wel blij om te horen dat jij zo goed gaat vandaag!!
Oud 06-12-2007, 17:27
Yana
Yana is offline
Citaat:
Ik zou niet weten waar ik over moet praten, waar ik moet beginnen, en wat dan? Dan heb ik gepraat en dan? Wat moet iemand er dan mee? Het is allemaal gezeik, er is geen oplossing voor, het is alleen maar stom.

Ik ben wel blij om te horen dat jij zo goed gaat vandaag!!
Als jij praat, uit je jezelf op een betere manier dan door niet te eten.. En daarbij kunnen mensen je dan beter begrijpen, je steunen, jou duidelijk maken dat ze wel degelijk begaan zijn met je. Dat je er niet alleen voor hoeft te staan. Als je anderen maar in je wereldje betrekt...

Mja. Maar ik vind het echt rot dat het met jou niet zo goed gaat. Dat tempert mn eigen stemming ook meteen een beetje. Ik wil zo graag dat het met ons beide, ons allemáál goed gaat.
Oud 06-12-2007, 17:27
Nona
Nona is offline
Nijn, misschien heeft een ander geen kant en klare oplossing voor je, maar een arm om je heen slaan en even steun bieden kan iedereen. En dat kan dingen soms heel veel draaglijker maken.

*cyberknuf* om alvast een goed begin te maken.
Oud 06-12-2007, 17:28
Verwijderd
@ Yana: ik kan nu nog niet zeggen hoe ik me straks voel. En als ik nu ga zeggen dat het sowieso goed gaat, en dat is niet zo, voel ik me pas echt rot. Ik zie het straks wel, en als het niet goed gaat, gaat het niet goed. Ik vind het al heel wat dat ik dat op dit moment niet het einde van de wereld zou vinden; dat ik weet (en nu weer even vóel) dat ik meer kansen krijg. Dat vandaag sowieso toch wel een goede dag is, omdat ik mezelf weer een klein beetje ben. Dat ik vandaag al meer heb gedaan dan de hele afgelopen week bij elkaar. Eerst mezelf op de rit, dat eten volgt dan hopelijk wel.
En ik heb zowel tactus als sabn gemaild, nu moeten ze alleen wel even terugmailen.

Ik vind het wel fijn dat je in me gelooft trouwens. soms helpt het als iemand dat zegt, gewoon om er even bij stil te staan. Ik geloof ook nog altijd in jou
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 17:53
Meissiej
Meissiej is offline
@ Yana; Fijn iets positiefs van je te lezen! You go girl!

@ Nijn; Ik zou ook zeggen praat erover. En het begin..? Maak een begin? Begin gewoon ergens..? Gebruik je post van zonet (of andere..?).

*Knuffel voor iedereen die er een wil*

--
Oke ja. Ik heb nog steeds niet echt oke gegeten omdat ik steeds misselijk word. Eigenlijk wil ik morgen weer naar stage maar dan vraag ik misschien (of zeker weten?) wel weer teveel van mijzelf. Behalve als ik morgen weer ineens opgeknapt ben ofzo.

Uit verveling wat oude posts gelezen. Enja, echt 99,9% van wat ik gepost heb (vooral in de tijd dat ik lange tijd vaak poste hier) is zo negatief.
En nu, ja ergens is er nog altijd een beetje die kant van de dingen negatief zien, me minder voelen dan anderen..? Maarr er is gelukkig ook wel heel veel veranderd Dus al die tijd vechten, doorgaan terwijl ik niet meer kon zijn niet voor niets geweest. Geeft een goed gevoel om me dat zo te realiseren.

Dusja nu ben ik weer blij
Reageren

Regels voor berichten