Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2008, 14:23
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Mja, zoals gezegd, ik wéét niet dat je jager bent, dat kan iedereen wel zeggen.

Ok goed, maar als je er nu even vanuit gaat van wel dan kunnen jullie beter maar beginnen met theorieen posten en zo misschien te helpen dat mijn schot niet verspild is. Want ik heb geen idee wie de wolven zijn. Ik weet wel 3 personen die ik NIET ga schieten, gewoon omdat ik ze niet verdenk. Dit zijn Sterrenmeisje, CGS en DP

Waarom? Zij gaan mij niet zitten verdenken om een flutreden. Als er namelijk wordt teruggekeken waarom ik toen op drukknoopje had gestemd (dat was de post waarom ik verdacht werd) dan staat er duidelijk in dat ik haar niet echt verdacht maar alleen een kleine aantekening had bij haar gedrag en dat dat in ieder geval een betere reden was om te stemmen dan helemaal geen reden. Maar er werd direct opgesprongen alsof ik drukknoopje een wolf noemde en dat ik mensen verdacht maak blabla. Dat vind ik nou pas verdacht. Sherco deed daar onder andere aan mee. En jij was het eens met Sherco. Flowtje stemde op mij omdat ik veel waarde hechtte aan de uitspraken van RD en zij die uitspraken onzin vond. Dat is dan nog een betere reden. De rest vond mijn gedrag toen ook opeens raar en schaapte vrolijk mee. Dat vind ik nou verdacht. Sowieso is schaapgedrag verdacht.

Of ja, of jullie helpen neit en ik kies zelf gwn iemand. De dorpelingen verdienen het niet eigenlijk dat ik een wolf eruit ga schieten. De wolven hadden de kans mij dood te maken en spaarden mij (waarom snap ik zelf ook niet) De dorpelingen echter, zouden mij juist moeten sparen en doen dit niet

Laatst gewijzigd op 05-01-2008 om 14:36.
Advertentie
Oud 05-01-2008, 14:58
Femic
Femic is offline
Als je jager bent, ben je zelf ook dorpeling, dus doe maar niet zo alsof je niet bij ons hoort!
Als je zelf niemand weet zou ik een stille eruit schieten.
Oud 05-01-2008, 15:00
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Als je jager bent, ben je zelf ook dorpeling, dus doe maar niet zo alsof je niet bij ons hoort!
Als je zelf niemand weet zou ik een stille eruit schieten.

Lieve Femic, je ziet toch dat ik probeer te bedenken wie een wolf kan zijn? Volgens mij heb ik de meeste theorieen gepost van ons allemaal. Ik heb wel wat kleine vermoedens nu. We zullen het zien vanavond. Dit is mn 1e spel lieve mensen, dus zoveel spelinzicht is er (nog) niet. Sorry als ik een onschuldig persoon afmaak. Natuurlijk ga ik voor die wolf, ik ga dan wel dood maar ik wil nog wel winnen
Oud 05-01-2008, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Oe, het einde.
OMG ja!
Oud 05-01-2008, 15:31
Verwijderd
En OMG mooi dat er niemand dood is!
En OMG ik weet nog niet op wie ik moet stemmen!
En OMG dit is helemaal niet het OMG/topic!

Oud 05-01-2008, 15:39
Verwijderd
Ik vind het lastig, omdat ik de theorieën tegen ailà wel begrijp, maar ze is nog een nieuwe speler en ik vond haar vragen over de wolven en het feit dat ze nu zegt dat ze de jager is, oprecht overkomen, niet gespeeld ofzo. Mede doordat ze voor het eerst meedoet. Het kan natuurlijk dat ze meteen een erg creatieve bluffer is of dat er ervaren medewolven zijn die haar de opdracht hebben gegeven zich een beetje onnozel en onwetend te gedragen... Maar dat lijkt me beide sterk.
Daarnaast vind ik het opvallend hoeveel mensen er mee gaan op aila. Waar zijn de andere wolven die niet op haar zullen stemmen? En is iedere dorpeling dan echt zo'n schaap?
Ik ga maar niet op aila stemmen dus. Al zal ze er vanavond toch wel uitgaan...

Ik denk dat ik Spekkie ga stemmen, om de reden die Kazet al noemde (het ineens niet gestemd hebben in de vorige stemronde) of anders TRA, want die is wel érg stil.
Oud 05-01-2008, 15:47
TRA
TRA is offline
Minke, ik ben helemaal niet stiller dan het vorige spel, maar toen had je niets te verliezen, smerige wolf.

Spelleider, schrijf ons eens snel een hotel in.

Overigens heb ik nog niet gestemd, ik zou het jammer vinden om er een actieve speler uit te stemmen. Volgens mij heeft ze wel plezier in het spel en niet iedereen laat dat blijken. Misschien toch maar voor CGS of met DP (?) mee gaan.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Oud 05-01-2008, 15:48
Verwijderd
Klopt, toen viel je me ook niet op omdat ik zoveel gefocust was op irritante spelers (ik zal de naam Yoshimare niet noemen).
Oud 05-01-2008, 15:51
twinkebel
twinkebel is offline
Hmz Aila , een moeilijk geval. Doet ze het uit onwetendheid of is het echt bedoeld. ik denk dat ik met Minke mee ga met Spekkie ( om de reden door Kazet genoemd). Nu hoop ik niet dat ik door de forumbaas word verbannen.
Oud 05-01-2008, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Hmz Aila , een moeilijk geval. Doet ze het uit onwetendheid of is het echt bedoeld. ik denk dat ik met Minke mee ga met Spekkie ( om de reden door Kazet genoemd). Nu hoop ik niet dat ik door de forumbaas word verbannen.
Ik heb nog niet gezegd dat ik op Spekkie ga stemmen
edit: laat maar. Ik las even verkeerd over dat verbannen. Je bedoelde vast Spekkie.
Oud 05-01-2008, 15:54
TRA
TRA is offline
Citaat:
Ik heb nog niet gezegd dat ik op Spekkie ga stemmen
En waarom hoop je dat?
Nou Minke, schiet dan eens op met je besluit. Ik kan natuurlijk ook op jou stemmen, als je eventueel op mij gaat stemmen.

Jij hoopt wel dat je wordt verbannen? Eh.
Oud 05-01-2008, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Nou Minke, schiet dan eens op met je besluit. Ik kan natuurlijk ook op jou stemmen, als je eventueel op mij gaat stemmen.

Jij hoopt wel dat je wordt verbannen? Eh.
Hmja, als we zo gaan beginnen...
Goed, Spekkie it is, dan.
Ik vind haar verdachter dan jou hoor, TRA
Oud 05-01-2008, 16:27
Verwijderd
jezus, wat een hoop getheoretiseer (ofzoiets). ik vind aila op dit moment heel leuk spelen: goed uitgedachte theorieen mét argumenten. ik zou het zonde vinden als ze er uit gaat, dus ik denk dat ik met dp meega voor stefenootje. praktisch iedereen die meedoet vindt het leuk, en zij niet, dus dan vind ik dat zij het het minst verdient om verder te spelen.

[edit] aila, als je idd de jager bent, dan hoop ik dat je een goede keuze maakt! maar ik snap niet helemaal waarom je het zo zegt... ik dacht eerst dat het een hint was naar de cupido trouwens maar misschien (of blijkbaar) werkt je taktiek, aangezien ik nu iig niet op je ga stemmen
Oud 05-01-2008, 16:28
Verwijderd
Ik ben het overzicht even een beetje kwijt, ik ga er even één maken.
Oud 05-01-2008, 16:30
Verwijderd
***ailá***
x-spekkie-x
flyaway
Lisaaah
Femic
Kazet Nagorra

Spekkie
Minke
(twinkebel?)
(TRA?)

Stefenootje
Dark Phoenix
Sterrenmeisje

Vergeet ik nu nog iemand?
Oud 05-01-2008, 16:31
Verwijderd
volgens mij heb je ze allemaal, maar ik ben het overzicht ook een beetje kwijt

(maar minke: gebruik je editknopje, joh, spammerd )
Oud 05-01-2008, 16:35
flyaway
flyaway is offline
Kan ik mijn stem nog wijzigen? Ik geloof aila, dat ze de jager is. Spekkie vind ik daarom verdacht, dit is de tweede keer dat ze een onschuldige zou laten vermoorden.
Oud 05-01-2008, 16:37
Vlindertje
Vlindertje is offline
Voor 20.30u mag je altijd jouw stem nog wijzigen.
Oud 05-01-2008, 17:03
Verwijderd
Ho even, ik vind het wel leuk. Op dat moment vond ik er even weinig aan, maar goed, het is een beetje laat om daar nu nog mee aan te komen hè...

Oh trouwens: ik ga ook voor Aila.
Oud 05-01-2008, 17:13
Femic
Femic is offline
***ailá***
x-spekkie-x
Lisaaah
Femic
Kazet Nagorra
Stefenootje

Spekkie
Minke
flyaway
(twinkebel?)
(TRA?)

Stefenootje
Dark Phoenix
Sterrenmeisje

Ok. Nu twijfel ik ook. Wil misschien toch op spekkie stemmen, maar dan zorg ik natuurlijk weer voor gelijkspel!
Oud 05-01-2008, 17:16
***ailá***
***ailá*** is offline
In alle consternatie ben ik (en volgens mij wij allemaal) vergeten dat ik zelf ook nog moet stemmen. Maar ik weet echt niet op wie. Ik denk er nog even over na.

ik hoop dat Sherco nog online komt. Kijken wat die te zeggen heeft. Na de post over Drukknoopje was zij de eerste die kwam met dat ze mij verdacht.
Oud 05-01-2008, 17:19
twinkebel
twinkebel is offline
Gelijkspel alert.
Oud 05-01-2008, 17:36
TRA
TRA is offline
Citaat:
In alle consternatie ben ik (en volgens mij wij allemaal) vergeten dat ik zelf ook nog moet stemmen. Maar ik weet echt niet op wie. Ik denk er nog even over na.

ik hoop dat Sherco nog online komt. Kijken wat die te zeggen heeft. Na de post over Drukknoopje was zij de eerste die kwam met dat ze mij verdacht.
Wellicht is het slim om met de grootste groep (mits je dar zelf niet bent) mee te gaan, dan maak je de grootste kans niet op een gelijkspel uit te komen, waardoor je in leven blijft.
Oud 05-01-2008, 17:38
drukknoopje
drukknoopje is offline
***ailá***
x-spekkie-x
Lisaaah
Femic
Kazet Nagorra
Stefenootje
drukknoopje

Spekkie
Minke
flyaway
(twinkebel?)
(TRA?)

Stefenootje
Dark Phoenix
Sterrenmeisje

Ik stond er nog niet bij.

@***ailá***
in je post op de vorige bladzijde zeg je: drukknoopje, jij praat toch ook?
Ja ik praat, wat bedoel je hiermee?
Oud 05-01-2008, 17:40
TRA
TRA is offline
***ailá***
x-spekkie-x
Lisaaah
Femic
Kazet Nagorra
Stefenootje
drukknoopje

Spekkie
Minke
flyaway
(twinkebel?)

Stefenootje
Dark Phoenix
Sterrenmeisje
TRA
Oud 05-01-2008, 17:41
Verwijderd
Jammer, ik geloof dat ik er eigenlijk wel van overtuigd ben dat aila geen wolf is (weet het niet zeker natuurlijk, maar ik geloof haar echt) dus helaas...
Oud 05-01-2008, 17:43
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
***ailá***
x-spekkie-x
Lisaaah
Femic
Kazet Nagorra
Stefenootje
drukknoopje

Spekkie
Minke
flyaway
(twinkebel?)
(TRA?)

Stefenootje
Dark Phoenix
Sterrenmeisje

Ik stond er nog niet bij.

@***ailá***
in je post op de vorige bladzijde zeg je: drukknoopje, jij praat toch ook?
Ja ik praat, wat bedoel je hiermee?

dat ik jou aan het quoten was. Ik beantwoordde jouw posts. 2 hebben elkaar gekruist. Ik had je gequote en wou mn tekst eronder typen maar het bericht werd te vroeg gepost dus kwam alleen jouw quote. Toen zei jij echter: waarom quote je alleen mij? Maar ik postte net mn tekst erachteraan en ik dacht dat je vond dat ik alleen op jouw posts reageerde. Dus zei ik: je praat toch
Oud 05-01-2008, 17:47
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Wellicht is het slim om met de grootste groep (mits je dar zelf niet bent) mee te gaan, dan maak je de grootste kans niet op een gelijkspel uit te komen, waardoor je in leven blijft.
hij doet het weer. Die comp flipt.
Anyway TRA, ja misschien wel, maar volgens mij kan dat nu niet meer. De grootste groep na mij is toch spekkie. Maar dat zijn maar 2 stemmen, misschien 3 met Twinkebel erbij nu jij niet op haar stemt. Dus heeft het voor mij geen zin om op Spekkie te stemmen. Want ik heb er veel meer. Haha. Ik twijfelde overigens tussen haar en Sherco. Maar Sherco heeft niets gezegd vandaag dus mijn oordeel is puur gebaseerd op haar eerdere posts over mij.

Er moet namelijk gewoon gekozen worden tussen Spekkie en mij, maar dat hangt niet van 1 persoon af.

***ailá***
x-spekkie-x
Lisaaah
Femic
Kazet Nagorra
Stefenootje
drukknoopje

Spekkie
Minke
flyaway
(twinkebel?)
(TRA?)

Dit zijn de 2 rijtjes. Spekkie kan alleen een meerderheid krijgen als Twinkebel op haar heeft gestemd (wat ook volgens mij is gebeurd), als jij op haar stemt (wat niet is gebeurd), als Femic op haar stemt (die was gaan twijfelen) en als ik dan mijn stem toevoeg (ik twijfel nog steeds) Dus ik denk niet dat spekkie een meerderheid krijgt hoor ook moeten we ernstig oppassen voor gelijkspel. Tsja, de dorpelingen hebben gewoon een keuze moeten maken wie ze meer verdenken, spekkie of mij

Laatst gewijzigd op 05-01-2008 om 17:58.
Oud 05-01-2008, 17:52
twinkebel
twinkebel is offline
Mijn stem mag dan wel niet veel meer uitmaken vanavond, maar ik stem op Spekkie.
Oud 05-01-2008, 17:58
TRA
TRA is offline
Citaat:
Anyway TRA, ja misschien wel, maar volgens mij kan dat nu niet meer. De grootste groep na mij is toch spekkie. Maar dat zijn maar 2 stemmen, misschien 3 met Twinkebel erbij nu jij niet op haar stemt. Dus heeft het voor mij geen zin om op Spekkie te stemmen. Want ik heb er veel meer. Haha. Ik twijfelde overigens tussen haar en Sherco. Maar Sherco heeft niets gezegd vandaag dus mijn oordeel is puur gebaseerd op haar eerdere posts over mij.
Bij de lijst met mensen onder jouw naam kunnen (ik zeg niet dat het zo is) vier wolven zitten?
Oud 05-01-2008, 18:01
Verwijderd
Citaat:

Er moet namelijk gewoon gekozen worden tussen Spekkie en mij, maar dat hangt niet van 1 persoon af.

***ailá***
x-spekkie-x
Lisaaah
Femic
Kazet Nagorra
Stefenootje
drukknoopje

Spekkie
Minke
flyaway
(twinkebel?)
(TRA?)

Dit zijn de 2 rijtjes. Spekkie kan alleen een meerderheid krijgen als Twinkebel op haar heeft gestemd (wat ook volgens mij is gebeurd), als jij op haar stemt (wat niet is gebeurd), als Femic op haar stemt (die was gaan twijfelen) en als ik dan mijn stem toevoeg (ik twijfel nog steeds) Dus ik denk niet dat spekkie een meerderheid krijgt hoor ook moeten we ernstig oppassen voor gelijkspel. Tsja, de dorpelingen hebben gewoon een keuze moeten maken wie ze meer verdenken, spekkie of mij
Als jij geen wolf bent, kun je er wel vanuit gaan dat er wolven in het lijstje van aila-stemmers zitten hoor. En die mogen niet stemmen, dus dat is weer minder kans op een grote voorsprong voor jou (in je nadeel dan). Maar goed, je hebt wel gelijk dat we moeten uitkijken voor gelijkspel.

edit: Oh, wat TRA al zei dus.
Oud 05-01-2008, 18:04
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Bij de lijst met mensen onder jouw naam kunnen (ik zeg niet dat het zo is) vier wolven zitten?
dat weet ik niet. Het lijkt me sterk Ik ga er zeg maar vanuit in mijn post dat alle stemmen ook echt gelden. Stel, alle stemmen gelden. En stel dat wij allebei op spekkie zouden stemmen. Dan hangt het van Femics stem af wie de meerderheid krijgt. Zonder Femic heb ik er namelijk 5. En met ons 2 erbij heeft Spekkie er ook 5. Maar nu kan dat niet, want jij hebt op stefenootje gestemd.

Dus wat is de conclusie? Als ik niet uit ga vanavond dan MOET er een wolf zitten in het rijtje mensen dat op mij heeft gestemd.
Oud 05-01-2008, 18:09
drukknoopje
drukknoopje is offline
Of iemand heeft anders gestemd dan hij heeft gezegd, bijvoorbeeld de verrader of de heks of iemand is het vergeten, etc. Dat weet je nooit, en daarom is dit spel zo moeilijk.
Oud 05-01-2008, 19:37
Flowtje
Flowtje is offline
Ik heb last-minute nog snel op ***ailá*** gestemd (om dezelfde reden als de vorige keer).
Oud 05-01-2008, 19:48
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ik heb last-minute nog snel op ***ailá*** gestemd (om dezelfde reden als de vorige keer).

pas maar op dat ik je niet doodschiet. je maakt jezelf verdacht
Oud 05-01-2008, 19:49
Femic
Femic is offline
Citaat:
dat weet ik niet. Het lijkt me sterk Ik ga er zeg maar vanuit in mijn post dat alle stemmen ook echt gelden. Stel, alle stemmen gelden. En stel dat wij allebei op spekkie zouden stemmen. Dan hangt het van Femics stem af wie de meerderheid krijgt. Zonder Femic heb ik er namelijk 5. En met ons 2 erbij heeft Spekkie er ook 5. Maar nu kan dat niet, want jij hebt op stefenootje gestemd.

Dus wat is de conclusie? Als ik niet uit ga vanavond dan MOET er een wolf zitten in het rijtje mensen dat op mij heeft gestemd.
Oh ik heb m'n stem niet meer veranderd hoor. Teveel kans op gelijkspel+m'n eerste ingeving al vanaf begin was aila+ik was niet meer online.
Oud 05-01-2008, 19:51
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Oh ik heb m'n stem niet meer veranderd hoor. Teveel kans op gelijkspel+m'n eerste ingeving al vanaf begin was aila+ik was niet meer online.
Oud 05-01-2008, 19:56
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
ik zei niet dat je dat had gedaan. Ik woog mogelijkheden tegen elkaar af. Voor ik doodga post ik nog wel wat lijstjes. Misschien hebben jullie er wat aan.

Mensen die ik verdenk:
- Sherco (post nix meer)
- Spekkie
- Kazet (post nix maar schaapt wel)
- Drukknoopje --> ik had alleen maar een kleine aantekening bij je gedrag gezet en toen op je gestemd omdat er over de anderen geen informatie was. Er werd echter direct opgesprongen alsof ik je een wolf had genoemd. Word je soms beschermd?

Mensen die ik niet zeker weet:
- Flowtje
- Lisaah
- Femic
- Stefenootje

Mensen die ik niet verdenk:
- TRA
- Dark phoenix
- Sterrenmeisje
- Minke
- Twinkebel
- Flyaway
- CGS

Wat betreft topdrop, pixeldansje, pippeloen en de rest die ik niet heb genoemd --> geen flauw idee.

Ik heb de dorpelingetjes de kans gegeven om niet de jager eruit te stemmen. Ik geloof niet dat ze die kans gepakt hebben. Niet echt slim. Ik hoop dat ik een wolf eruit knal aangezien ze dus wel wat hulp kunnen gebruiken

Oja en ik weet bijna zeker dat er een wolf onder mijn stemmers is. Ik denk wel meer dan 1

Laatst gewijzigd op 05-01-2008 om 20:08.
Oud 05-01-2008, 19:57
Verwijderd
Bedankt voor die informatie.
Oud 05-01-2008, 20:08
Spelleider
Spelleider is offline
Duits hoofdkwartier, New York City, 1955
Nagorra liep te ijsberen door zijn kantoren. Hij was helemaal in gedachten verzonken. ‘De Führer wilt dat we doortrekken naar Washington, maar we zitten nu nog altijd in New York. We moeten zo snel mogelijk naar Washington gaan. Ik wil niet nog meer problemen hebben.’ Hij ging aan zijn bureau zitten, pakte pen en papier en begon te schrijven: ‘Vandaag moeten we ervoor zorgen dat we vanavond Washington kunnen binnenvallen. De zeppelins moeten gereed staan, de tanks moeten verscheept worden en de soldaten moeten paraat staan. Sharführer Pixeldansje, zorg ervoor dat dit gebeurd. Heil Hitler! Hauptobersturmbahnführer Nagorra.

Angels bar, New York City, 1955
Toen de Duitse soldaten eindelijk weg waren, slaakte iedereen een zucht van opluchting. ‘Zullen we DP maar uit de schuilplaats halen? Het wordt tijd dat we een paar dingen gaan bespreken.’ stelde madame Ailá voor. Stefenootje rende meteen naar de condoomautomaat. Ze had een oogje op DP, maar ze mocht niet verliefd op hem worden. Dat was namelijk tegen de regels. DP kroop met moeite door de opening. ‘Die ingang is toch meer gemaakt voor jongetjes van het formaat Coolkast dan voor jongetjes van mijn formaat’ zei DP zuchtend, terwijl hij over zijn bierbuik wreef. ‘Coolkast is er jammer genoeg niet meer. Ik vond het wel een grappig ventje.’ gaf Sterrenmeisje als reactie op DP’s gekreun en gesteun. ‘Ik hoop niet dat hij iets los heeft gelaten over onze schuilplaats’ zei madame Ailá bezorgd. ‘We hadden net al bezoek van twee groepen Duitse soldaten.’ ‘Wat was er net eigenlijk allemaal aan de hand?’ vroeg DP. ‘Ik moest me heel snel in die schuilplaats verstoppen.’ ‘Er waren net twee groepen Duitse soldaten hier. Eén groep was zo bezopen dat ik ze de toegang moest weigeren. Het andere groepje hebben we hier gehad als klanten.’ gaf madame Ailá als antwoord. ‘Och, dan hoeven we ons geen zorgen te maken. Die moffen liepen alleen hun lul achterna.’ zei DP vrolijk. ‘DP, het waren vrouwelijke soldaten.’ zei madame Ailá berispend. DP hulde zich in stilzwijgen. Plotseling werd er op de deur geklopt. ‘Daar gaan we weer’ kreunde DP en hij wurmde zich weer de schuilplaats in. Madame Ailá trok haar kleren even recht en liep naar de deur om deze te open. Voor de deur stond Fly. Fly was op verkenning gegaan. Als ze rondjes reed met haar taxi viel het toch totaal niet op. ‘Hallo, mensen.’ Begroette ze iedereen vrolijk. ‘Is er hier nog iets gebeurd?’ ‘Er zijn Duitse soldaten hier geweest’ antwoordde madame Ailá. ‘Voor seks’ vervolgde ze snel toen ze het verschrikte gezicht van Fly zag. Stefenootje had DP ondertussen weer uit zijn schuilplaats gehaald. Langer dan een minuut zonder DP hield ze het niet vol. Toen ze met Minke op bed lag, had ze gefantaseerd dat het DP was die haar verwende. ‘Misschien moeten we toch maar eens die regels aanpassen’ dacht ze. ‘Hallo Fly, hoe staat het ervoor?’ vroeg DP toen hij Fly opmerkte. ‘Het lijkt erop alsof die rotmoffen een andere stad gaan aanvallen. Ze zijn grote voorbereidingen aan het treffen en het merendeel van hun tanks en soldaten wordt verplaatst’ antwoordde Fly. ‘Mooi, heel mooi. Hoe minder van die moffen hoe beter. Ik was me net aan het bedenken of we niet kunnen infiltreren bij die Duitsers’ stelde DP aan de rest voor. Sterrenmeisje sprong op. ‘Ik denk dat we mijn klanten daarvoor kunnen gebruiken. Ze hebben aangegeven dat ze me graag nog een keer willen zien. Ik kan proberen om aan te pappen met hen.’ Sterrenmeisje begon te stralen bij het vooruitzicht dat ze ook echt een bijdrage kon leveren aan de strijd tegen de Duitsers. Opeens merkte Fly op dat ze iemand miste. ‘Waar is Drukknoopje eigenlijk?’ Madame Ailá gaf hierop antwoord. ‘Drukknoopje is bij een vaste klant van haar. Het werk gaat door. Sterrenmeisje, ik vind het een goed idee van jou om die klanten hiervoor te gebruiken. Ze hadden het volgens mij wel naar hun zin bij jou. Stefenootje kan jouw vaste klanten wel overnemen, mocht het nodig zijn.’

In de buurt van New York City, 1955
‘Godverdomme, kloteding!’ gromde Lisa terwijl ze aan een riempje van haar parachute rukte. Door een stevige windvlaag was ze tijdens haar landing uit de koers geblazen, waardoor ze in een boom beland was. Haar parachute zat verstrikt tussen de takken en ze hing zo’n twee meter boven de grond. Tot overmaat van ramp kreeg ze de riempjes niet los. Toen hoorde ze geluid achter haar. Ze schrok en hield meteen op met aan de riempjes rukken. Als het een mof was, dan was ze goed de sigaar. In die boom was ze natuurlijk een schietschijf. Ze probeerde haar geweer te pakken, maar merkte toen dat ze die niet langer omhad. Toen ze naar beneden keek, zag ze het wapen op de grond liggen, twee meter onder haar en dus ver buiten haar bereik. ‘Ook dat nog’ dacht ze bij haarzelf, maar ze hield zich muisstil. Misschien zou de mof haar niet zien…
‘Er hangen wel heel smakelijke vruchten in deze boom’ zei de man die haar beslopen had. Het was de stem van TRA. ‘Godverdomme TRA’ vloekte Lisa ‘gebruik voortaan het wachtwoord man! Ik schrok me helemaal lam, ik dacht verdomme dat je een mof was!’ TRA begon te grinniken. ‘Dat is niet grappig!’ tierde Lisa verder. ‘Ik kreeg zowat een hartverzakking! Nou haal me naar beneden, ik krijg mijn riempjes niet los’ ‘Hou eerst op met schreeuwen’ zei TRA rustig. ‘Ik ben geen mof, maar door dat lawaai van jou zullen ze wel deze kant op komen’
TRA pakte zijn mes en klom de boom in. Toen hij op de tak boven Lisa was aangekomen, ging hij over de tak hangen. ‘Vlug, maak me los’ zei Lisa. ‘Voordat die moffen hier zijn.’ ‘Eerst een kusje’ zei TRA. ‘Wat?!’ riep Lisa. ‘TRA, hou op met die onzin en maak me los!’ TRA schudde zijn hoofd. ‘Eerst een kusje of je blijft hier maar mooi hangen als een overrijpe peer.’ Hij leunde verder naar voren zodat zijn hoofd nu vlak bij het hare kwam. ‘Kuskus’ zei hij plagend. Lisa zuchtte en gaf hem een vluchtig zoentje op zijn wang. ‘Neenee, op de mond en met je tong erbij’ zei TRA. Lisa begon te spartelen. ‘Maak me nu los jij baviaan of ik mep je die boom uit!’ ‘Op de mond of ik laat je hangen’ zei TRA doodleuk. Hij tuitte zijn lippen. Met tegenzin gaf Lisa hem een tongzoen. De tegenzin verdween echter al snel en het duurde minstens een minuut voordat Lisa haar hoofd terugtrok. ‘Hij kan wel goed zoenen’ dacht ze bij haarzelf. Ze drukte de gedachte weg en zei bits: ‘Maak me nu los, apenkop!’ TRA pakte zijn mes en sneed haar riemen door. Met een plof viel Lisa op de grond.
‘Alles goed?’ vroeg TRA terwijl hij uit de boom klom. ‘Ja hoor’ zei Lisa. Ze gaf hem een trap in zijn ballen en beende weg. ‘Nu wel’ TRA viel kreunend op de grond. ‘Toegegeven, die had ik verdiend’ dacht hij bij zichzelf. ‘Maar dat was het wel waard. Wat kan die meid lekker zoenen zeg’ Hij probeerde op te staan. ‘Maar dat neemt niet weg dat het wel vreselijk zeer doet’ voegde hij er in gedachten aan toe. Toen strompelde hij achter Lisa aan.
Ze hadden zo’n vijftig meter afgelegd toen Lisa stemmen hoorde. Ze wilde het wachtwoord zeggen, maar voordat ze een woord kon uitbrengen, drukte TRA zijn hand op haar mond en duwde hij haar op de grond. ‘Stil’ siste hij. ‘Ze praten Duits’ Lisa kon haarzelf wel voor haar kop slaan dat ze dat belangrijke detail over het hoofd had gezien. Stilletjes slopen ze naderbij. Ze zagen enkele mannen staan, allen gekleed in een uniform van de Wehrmacht. Tussen hen in lag een roerloze gestalte op de grond. Lisa schrok toen ze de gestalte herkende. ‘Mijn god, dat is de kapitein’ fluisterde ze. Eén van de Duitsers sloeg haar met zijn geweerkolf. ‘Wat doe je hier? Ben je alleen of zijn er anderen bij je?’ brulde hij in slecht Engels. Sherco spuugde bloed uit en antwoordde: ‘Naam: Sherco. Rang: kapitein. Serienummer: 069600’ ‘Koppig hé’ bromde de nazi. Hij sloeg haar nogmaals en herhaalde zijn vraag. Weer antwoordde Sherco: ‘Naam: Sherco. Rang: kapitein. Serienummer: 069600’. ‘Dit is zinloos’ zei één van de Duitsers. ‘laten we maar contact opnemen met het hoofdkwartier.’ Hij liep naar de radio toe en zwengelde deze aan. ‘Frau Sharfürher’ begon hij. ‘We hebben een Amerikaanse militair gevangen genomen. Een kapitein. We hebben haar ondervraagd, maar ze wilt nog niks zeggen. Wat wilt u dat we doen?’ De soldaat luisterde even naar het antwoord en draaide zich toen om naar zijn makkers. ‘De orders zijn dat we haar naar het hoofdkwartier moeten brengen. Sharführer Pixeldansje wil haar zelf ondervragen. Laad haar in de vrachtwagen!’ De andere nazi salueerde en tilde Sherco op. ‘Dit kunnen we niet laten gebeuren’ fluisterde TRA tegen Lisa. ‘Verspreiden, jij gaat naar links, ik naar rechts. Probeer er zoveel mogelijk neer te schieten, maar blijf uit het licht zodat ze niet gericht kunnen terugschieten. En zorg dat je de kapitein niet raakt! Ik weet zeker dat het lawaai Topdrop en de anderen ook deze kant op laat komen en als die er zijn, kunnen we dit groepje moffen wel aan.’ Lisa knikte en begon weg te sluipen. Toen ze ver genoeg was, haalde TRA de veiligheidspal van zijn zware machinegeweer en richtte hij op het groepje Duitsers. Hij opende het vuur en de eerste twee waren al dood voordat ze konden reageren. De anderen waren even in verwarring, maar openden toen het vuur in de richting vanwaar ze beschoten werden. Hier had Lisa op gewacht. Ze richtte ook haar geweer en schoot van achteren op de nazi’s. Als hospik was ze niet de beste schutter, maar toch wist ze er eentje te raken. Er werden bevelen in het Duits geschreeuwd en enkele nazi’s draaiden zich om en renden Lisa’s richting op. Precies op dat moment arriveerden Topdrop en de anderen. De Duitsers kregen door dat ze aan de verliezende hand waren en enkele sprintten naar de vrachtwagen. De vrachtwagen reed op hoge snelheid weg, met Sherco in de achterbak. ‘Fuck’ vloekte TRA. Maar hij had geen tijd om in te grijpen, omdat er nog steeds nazi’s op hem aan het schieten waren. Het vuurgevecht duurde nog enkele minuten, totdat alle Duitsers dood of gevlucht waren. ‘Iedereen ok?’ vroeg Topdrop terwijl hij een sigaar opstak. ‘Nee sergeant’ antwoordde Twinkebel. ‘Spekkie is geraakt. Ik ben bang dat ze dood is..’

1) Pippeloen
2) PixelDansje
3) Flowtje
4) Femic
5) Daboman (ziener)
6) Kazet Nagorra
7) Minke
8) Lisaaah
9) Sherco
10) TRA
11) TopDrop
12) twinkebel
13) x-spekkie-x (dorpeling)
14) crazygirlsacha
15) Stefenootje
16) Coolkast (dorpeling)
17) Racing Dutch (dorpeling)
18) sterrenmeisje
19) Dark Phoenix
20) ***ailá***
21) Flyaway
22) drukknoopje

Opgehangen
Opgegeten

x-spekkie-x is vandaag gestorven. De weerwolven hebben tot morgenavond 20.30u de tijd om een hernieuwde poging te ondernemen om iemand op te eten.
Oud 05-01-2008, 20:10
***ailá***
***ailá*** is offline
wolven onder mijn stemmers dus
Oud 05-01-2008, 20:18
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik hoop dat ik een wolf eruit knal aangezien ze dus wel wat hulp kunnen gebruiken
Ik vraag me af of dat verstandig was om te zeggen. Als het wel waar is ben je sowieso doelwit voor de wolven. Als het niet waar is, en je wordt niet door de wolven opgegeten, ben je waarschijnlijk zelf een wolf, en word je door de dorpelingen opgehangen.

En je zei het voor de uitslag, die nu achteraf anders blijkt te zijn dan je dacht.
Oud 05-01-2008, 20:19
Verwijderd
Huh, toch Spekkie? Dan heeft iemand gelogen of zijn stem nog veranderd ofzo. Wel weer een dorpeling.
Oud 05-01-2008, 20:23
Verwijderd
hè, spekkie? wow... dan ga ik nog even alle stemmen bekijken
Oud 05-01-2008, 20:26
TRA
TRA is offline
Wat een verhaal weer.
Oud 05-01-2008, 20:26
Verwijderd
God, en het is allemaal al zo ingewikkeld!!!111

Nou ja, wel een leuke wending. Ben benieuwd wat er nu met Aila gaat gebeuren...
Oud 05-01-2008, 20:33
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Ik vraag me af of dat verstandig was om te zeggen. Als het wel waar is ben je sowieso doelwit voor de wolven. Als het niet waar is, en je wordt niet door de wolven opgegeten, ben je waarschijnlijk zelf een wolf, en word je door de dorpelingen opgehangen.

En je zei het voor de uitslag, die nu achteraf anders blijkt te zijn dan je dacht.
ik was toch al doelwit? Waarom zou ik anders al deze dingen posten ik probeer jullie te helpen zolang ik nog leef. De bedoeling van de jager is toch een wolf doodschieten? Dus dat probeer ik
Oud 05-01-2008, 20:37
crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
ik had niet verwacht dat spekkie zou gaan vanavond, heb net naar de stemmen gekeken, maar ik werd er niet wijzer van (maar dit is pas mijn tweede spel, veel zicht heb ik er ook nog niet op). te veel theorien.

wel valt het op dat aila voor de 2e keer de dans ontspringt.. of ze is idd jager of ze is stiekem een wolf. ik verdenk haar niet.

ik had op PD gestemd, vanwege haar opmerking gister, plus ik heb het gevoel dat ze mij zwartmaakt..
Oud 05-01-2008, 20:51
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:

En uiteraard zei ik het voor de uitslag. Daarna zou het niet meer kunnen als ik dood was gegaan. En laten we wel wezen, de kans zat erin
Bovendien had ik echt een groot aantal stemmen. Dat nu spekkie eruit is kan volgens mij alleen omdat er wolven in mijn rijtje stonden
Oud 05-01-2008, 21:06
Promillage
Promillage is offline
Offtopic: Eigelijk is dit best een leuk spel Het verhaal lezen trekt me alleen niet zo (lang + ik begrijp er eigelijk geen fuck van). Maar de theorieen en de ontknopingen zijn wel leuk om te lezen.

Regels voor berichten