Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2008, 19:13
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
To-do-lijstje voor morgen:
- dingen voor de poster van het project bedenken gedaan, al heeft de rest van mijn groep er niet op gereageerd. Maar ik vind het wel best.
- mijn deel voor de samenvatting van het project
- bedenken wat er in de discussie moet en mijn deel van de discussie schrijven niet gedaan, maar ik zou weten wat er in moet, dus ik maak geen discussie van mijn deel.
- conclusies uit mijn deel
- presentatie van mijn deel maken
- informatie voor de wco zoeken heel veel links gevonden, hopelijk staat er iets nuttigs tussen

- zelfstudie 3 en 4 afmaken
- hoorcollege 3 en 4 aantekeningen maken
- zelfstudie 5 verder
- begin zelfstudie 6

- rooster in agenda
- strookje voor ouderdag invullen morgen alleen nog inleveren
Ik schiet niet op met die zelfstudies. Maar nu ga ik eerst zelfstudie 9 en 10 maken, want die hebben te maken met de wco dus dat is handig.
Ik doe mijn best, maar soms lijkt dat niet goed genoeg. Ik schiet gewoon niet, samenvatten van de leerstof kost zoveel tijd. Maar dan hoef ik het wel maar een keer te lezen.
Straks even lezen voor zelfstudie 9, hopelijk kan ik nog een uurtje doorwerken. En morgen ook drie tussenuren, dus dan gewoon hard doorwerken.

Vandaag naar de huisarts geweest. Ik vind dat huisartsen altijd vervelende vragen stellen. De laatste keer ging ik heen voor mijn heup, waar toen al een paar maanden last van had voordat ik besloot naar de huisarts te gaan. Vandaag voor acne op mijn rug, dat er echt al jaren zit maar ik vond het nooit iets om voor naar de huisarts te gaan. En als je dan zegt dat het er al jaren zit en dat je er nooit iets aan gedaan hebt, zitten ze een beetje stom naar je te kijken, alsof je dom bent ofzo. Ik had er gewoon geen last van, maar nu jeukt het en het lijkt niet alsof het weggaat en ik vind het lelijk. Zalfje gekregen, ik hoop dat het helpt.

Vandaag ook nog een arrestatie gezien toen ik in de auto zat. Een politiewagen had een andere auto klem gereden, een man stond met zijn handen op het dak van de auto en werd gefouilleerd. Ze deden het niet echt op een handige plek, de auto's die erachter stonden konden er niet langs, hele file. Ik vraag me af waarvoor hij is opgepakt.
En de container tegenover de huisarts stond in brand. Vanmorgen was er een ongeluk gebeurd. Wat een drukte vandaag voor de politie hier. Volgens mij hebben ze hier normaal echt niks te doen.

En nu weer aan het werk!
Oud 14-01-2008, 19:44
Verwijderd
't Was niet echt een denderende dag. Vanochtend niet zo heel veel uitgevoerd, daarna naar college geweest. Eén van de docenten was positief over het niveau van de presentaties, dus dat was wel leuk om te horen.
Daarna moest ik naar het ggz, eerste gesprek met een andere therapeut. Ik vind het dan toch weer lastig als hij directe vragen gaat stellen, maar ik ben het gesprek wel goed doorgekomen. Over een aantal gesprekken kijken we of dit gaat 'werken'.

Nu voel ik me verdrietig.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 20:03
Verwijderd
@ IcedEarth en Yana; bedankt voor alles wat jullie geschreven hebben. Het zet me echt aan het denken.

OT: Vandaag ging alles best goed. T. was alleen weer ontzettend stil. Ze wilde niet zeggen wat er aan de hand was. Ik wil haar wel graag helpen, dat is iets wat ik graag wil: mensen helpen. Maar ik weet niet hoe en of ik het kan. En ik vraag me af of je als je bijv. pschologe bent, of je mensen dan écht kunt helpen.
Ik kan m'n gedachten niet goed op papier krijgen, het zit allemaal maar in m'n hoofd. En als er iets gebeurt wil ik er niet over na denken. Ik duw het gewoon allemaal weg, ik doe aan struisvogelpolitiek; als ik maar net doe alsof het er niet is, dan is het er ook niet. En als ik er dan wel over na denk, denk ik: wie ben ik, ben ik het wel waard, wat doe ik hier eigenlijk. Mijn idee is gewoon dat ik het niet waard ben, beteken ik wel iets voor iemand? Dat spookt zo vaak door m'n hoofd.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 20:14
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
vanochtend wel een goed gesprek gehad met M. (Altrecht). We gaan mijn medicijnen veranderen. Nu moet ik in 1 week afbouwen naar 100 mg. en dan krijg ik er een ander middel bij, en die moet ik dan opbouwen.
Ik hoop maar dat ik niet al teveel last krijg van deze veranderingen. Ik hoop dat ik nu eindelijk iets vindt wat me wel een beetje helpt.

spanning zat me vandaag heel hoog. Vanochtend wel 3x naar de wc geweest.. ik was zo gespannen.
Toch naar school gegaan. Moest wel, nu moet ik niet opgeven, want het einde is in zicht. Hopelijk sluiten we dit blok wel met een voldoende af want anders was het allemaal voor niks geweest.

en nu wil ik slapen.Slapen, weg van deze wereld en even niks. Even helemaal niks.
Maar... We moeten dus (een groepje) nog een opdracht afmaken en natuurlijk mailt die jongen mij zijn stuk niet zodat ik niet verder kan. Hij doet altijd alles heel laat, dus nu moet ik maar wakker blijven totdat hij mailt. Ik kan t natuurlijk ook morgenochtend doen, maar ja.. of ik dan zal slapen vannacht.. piekerkoningin

Verder op school gezegd tegen mij studiebegeleider dat die therapie die ik wilde doen niet doorgaat.-->wachtlijst. (al 11 maanden op de lijst en nog geen vooruitzicht)
ik denk erover om mijn 3e jaar een half jaar te stoppen. En in deeltijd te gaan. Of bij Viersprong of bij Scelta. Maar ja.. of dit wel gaat lukken. Geen idee. Ze ging kijken wat er mogelijk was qua studie. ja, ik faal gewoon nog een keer..
Ik wordt moe van mijn weg vinden in hulpverleningsland. Ik wil ook gewoon bij Altrecht blijven maar ik weet dat t echt iets te weinig is.

Maak me zorgen om iemand, maar diegene laat toch niks los aan mij..

En ik voel me een olifant maar ga toch maar een soepje en 2 broodjes eten. ja.. dat moet. edit: t wordt er 1, want mijn kat heeft de andere al bijna opgegeten ...

update..

ruzie met een jongen uit dat groepje.. Hij houdt zich niet aan de afspraken en daarom moet ik nu tot morgenochtend wachten op zijn stuk..
Ik begrijp niks van hem.. Thnx God, ben ik over een paar weken van hem af.. (wat kunnen een paar weken dan lang duren..*zucht*)

Laatst gewijzigd op 14-01-2008 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 21:17
metallica
metallica is offline
Wiejj, netjes mn werk gedaan vandaag ondanks alle stress. Een taak en drie e-readers afgemaakt, geeft zichzelf een schouderklopje Nu een jointje voor de goede nachtrust, das minder goed, maar wel even nodig. We zien wel...
Oud 14-01-2008, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Nattigheid....wat een situatie zeg. Als ik het lees lijkt het onmogelijk om er mee om te gaan, maar dat is het niet, want jij doet het. Hm, dat moet écht een harde leerschool zijn. Heel veel sterkte en liefs! You can do it!
ik heb zojuist mijn ticket 3,5 week vervroegd. Ik vlieg twee dagen nadat mijn ouders hun bezoek hier hebben afgerond, ook terug naar Nederland. Het is wel ondraaglijk. De jongen waar je heel veel van houdt in een maand tijd zien afvallen, zien janken en achter tralies op de grond op beton zien zitten....dat is heel ondraaglijk.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 22:08
Ruudje
Ruudje is offline
Drukke ochtend gehad...

Het begon met een gesprek met mijn psychiater. Ik heb wel lekker gepraat. Er kwamen nog zelfs tranen (gelukkig werkt het dus nog wel). De medicatie blijft voorlopig hetzelfde.

Daarna een gesprek met de arbo-arts. Kort maar krachtig. Ik vertelde dat de behandeling eigenlijk nog moest beginnen. Daarnaast werk ik 16 uur per week, op arbeidstherapetische basis. Voorlopig ben ik dan nog niet arbeidsgeschikt.

Als laatste de kennismaking met mijn nieuwe psycholoog. Het voelde fijn, vertrouwd. Hij legt alles zo fijn uit

Mja... nu maar eens naar bed. Morgen weer een dag
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 22:18
Verwijderd
Wie in bed stapt met beschadigd hart,
geeft aan z’n droom al snel een slechte start.
Maar soms drink ik mezelf zo schadevrij, dat ik jou denk bij mij.

En soms schrijf ik nog en bijna wat ik bedoel,
maar geen pen gevonden nog die woorden kent voor wat ik voel.
Wat ik het allerliefst in woorden zou, denk jij soms mij bij jou?

Ik heb dat jij en ik maar aangehouden,
maakt jou het uit, weet dat je het nooit vertrouwde.
Maar ik heb jou niet nodig om van jou te houden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 22:47
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
ik heb zojuist mijn ticket 3,5 week vervroegd. Ik vlieg twee dagen nadat mijn ouders hun bezoek hier hebben afgerond, ook terug naar Nederland. Het is wel ondraaglijk. De jongen waar je heel veel van houdt in een maand tijd zien afvallen, zien janken en achter tralies op de grond op beton zien zitten....dat is heel ondraaglijk.
Ondraaglijk, ondraaglijk, jij draagt het, jij verdraagt het. Heb je wel door hoe vreselijk sterk je bent? Je verdraagt iets waarvan je zelf zegt dat het ondraaglijk is!
Nogmaals sterkte! Komt hij uit Peru, of is het een Nederlander? (misschien heb ik niet goed opgelet) Knuffel!!

OT:
Ik weet het niet meer zo goed. Bij de pakken neer was toch niet echt mijn ding, dat is duidelijk. Lente. Ik hoop dat ik hier dan weg ben, ik moet echt echt echt verhuizen.
Oud 14-01-2008, 23:04
Verwijderd
Afspraak gemaakt voor de mammografie.
Godver godver godver.

Ik wil geen kanker, ik ben verdomme 20.
Waarom mijn familie, mijn moeder en oma's.
Waarom ik?
Het is niet eerlijk.

Ik wil er nuchter onder zijn en zeggen 'ze zijn er wss zo vroeg bij, je kan t overleven, je kansen zijn goed, want je bent jong'.

Maar het helpt niet.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 05:36
Nijn*
Nijn* is offline
@ Nattigheid: Moeilijk om zo'n beslissing te nemen maar ik denk, voor jou nu, wel het beste. Het lijkt me ontzettend zwaar om dat elke keer weer aan te zien, om steeds in onzekerheid te zitten.. Heel veel stekte ermee! *knuff*
@ Lilith: Oef meis, wat zul jij geschrokken zijn. Hoewel de dingen die je typt waar zijn (je bent nog jong, het is waarschijnlijk vroeg ontdekt etc) kan ik me voorstellen dat die even helemaal niets voor je betekenen. Maar niet beginnen te wanhopen voordat je zekerheid hebt. Een mammografie wil niet zeggen dat je het al zeker weten hebt, in tegendeel. Probeer rustig af te wachten, hou vol! *ook een knuff voor jou!*

OT: God, wat is het vroeg. Zometeen naar therapie en dan vanmiddag naar mijn familie. Laatste opbaring van mijn opa maar ik ga niet meer kijken, dat kan ik niet meer. Dus ik blijft thuis bij mijn tante en dan ga ik wel even aan school werken of zo.. 's Avonds gaan we uiteten en dan is morgen de crematie. Oh mijn god, wat zie ik er tegenop zeg. Echt een berg waar ik niet omheen kan. Moet vandaag maar hard werken op school om de schade zover mogelijk te beperken, en dit weekend gewoon kneiterhard leren. Hmpf ja, meer kan ik niet doen.

Ik wou dat ik gelovig was, dan had ik tenminste dat om me aan vast te kunnen houden, een god op wie ik kon vertrouwen. Ik vind het zo moelijk allemaal, maar ik mag niet toegeven aan alles, dat komt na de examens wel weer, ik moet nu even doorgaan *moed, moed, moed* Kom op.
Oud 15-01-2008, 07:16
Yana
Yana is offline
*blaast moed, kracht en heel veel liefs richting Nijn*

Lilith, poeh..dat is echt schrikken zeg. Verder sluit ik me aan bij Nijn; als ze er vroeg bij zijn, kan kanker vaak genezen worden. Take care.

Rare Kwast, je bent wel een kijkcijfertrekker zeg, "geen enkel niet-sportprogramma trekt 3 miljoen kijkers" (behalve het journaal 1x).

Nattigheid, wat maken ze het je moeilijk daar.. Sterkte!
Oud 15-01-2008, 07:32
Verwijderd
Te lang in bed blijven liggen, nu moet ik me haasten (waarom zit ik dan hier??).
Echt geen zin in vandaag.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 07:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
@Lilith: Shit he. Als het zo is hoop ik echt dat ze er op tijd voor je bij zijn. Dan is het (vooral bij borstkanker) nog goed te genezen. Maar kanker is eng en vooral als je zo jong bent. Meisje, sterkte.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 07:38
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik heb slecht geslapen, mijn rug doet pijn en de presentatie zal dadelijk verneukt worden. Als we tenminste al met onze hele werkgroep samen zijn. Ik wil gewoon slapen even. Mja, straks als ik thuis kom moet ik ook nog leren.

Ach, komt wel goed allemaal.

@Lilith: Wow. *valt stil* Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik schrik er wel heel erg van. Nouja, veel sterkte. *knuf*
Oud 15-01-2008, 07:47
Cartosa
Cartosa is offline
Ik zou me al een stuk beter voelen als ik de laatste hoofdstukken van mijn cursus begreep. :/
Oud 15-01-2008, 09:37
Verwijderd
Uhuh, even mn emo-bui van gisteren toelichten;

ik weet al langer dat ik borstkanker krijg, met gen-onderzoek is vastgesteld dat ik het borstkankergen in mijn eigen DNA heb zitten.
Bij mij dus geen kwestie meer van óf ik kanker krijg, eerder van wanneer gaat het gebeuren.
Mijn moeder en mijn oma's hebben allemaal vrij jong kanker gekregen, desondanks heeft mijn oma, die 2 jaar geleden met pasen is overleden, een vrij lang leven gehad.
Helaas houdt mijn verhoogd risico in dat ik elk half jaar mn borsten in een tosti-ijzer moet proppen, een paar bloedonderzoeken en een manueel onderzoek.
Ik weet dat ik t krijg, alleen af en toe wordt t eventjes teveel.
Het kan 3 maanden, 3 jaar, maar zeker geen 30 jaar duren.
Kennen jullie de tekenfilmpjes waar iemand ligt op zn rug, met een zwaaiende bijl boven zich die elke keer zakt?
Zoiets.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 09:45
Verwijderd
@ lilith: pff dat lijkt me zwaar zeg! had je het niet liever eigenlijk niet geweten? En als is vastgesteld dat je het inmiddels hebt, is het toch nog wel te behandelen enzo? toch? knuf!
@ nattigheid: ik volg je berichtjes al een tijdje: en fuck wat een situatie zit jij in. je gaat hem dus nu niet meer uit de gevangenis zien komen? en als je in nederland bent, blijf je daar dan of wil je weer terug? veel sterkte iig!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 10:41
indigo
indigo is offline
@Lilith en Nijn* en Nattigheid en jeetje, aan heel veel mensen eigenlijk, zoveel namen kan ik niet onthouden: pfoej, wat een situaties! En wat knap hoe jullie er kracht voor vinden om door te gaan, toch door te zetten en niet al te zeer bij de pakken neer te zitten. *Strooit nog wat meer energie*

OT: Grr, waarom laat ik nou mijn humeur verpesten door zo'n dingetje? Nee, trut, natuurlijk wil ik dat niet over msn bespreken, dat is echt mega-onhandig. En nee, ik vind jou niet stom, maar wel de manier waarop je het brengt. Echt, .

Bah, ik vind mezelf stom dat ik me zo laat beinvloeden door iets kleins . Gister was ontzettend leuk, het was echt een succes en iedereen was enthousiast. Wel wat kort geslapen, maar ik stond toch vrolijk op? Nu ga ik maar even iets nuttigs doen, met de hond naar buiten en lunchen. Kop op, ik moet mezelf vrolijk maken.

@Thoughtful: sorry, ik heb het druk, pm komt echt vlug! Hoe was 'overmorgen'?
Oud 15-01-2008, 10:45
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
Veel succes dan, vandaag! Mijn tentamen is ook mondeling, a.s. donderdag.
Ik ben er bijna klaar mee, maar heb momenteel echt geen zin meer.
Vannacht heel onrustig geslapen en dus te laat op. Maarja, ik ga zo maar eens beginnen. De laatste loodjes.
Mijn examen van gisteren ging ongeloofelijk goed En ook op mijn te lang verslag kreeg ik heel goede commentaar

Maar gisteren had ik dan natuurljk ook niet zoveel zin, dus heb ik enkel s'avonds nog iets gedaan... Maar toen heb ik wel redelijk wat gedaan eigenlijk... Ik kan toch zo genieten van een paar uur lui tv kijken

Vandaag ben ik een beetje te laat opgestaan, maar ik zie het wel zitten. Succes morgen... Je hebt er hard voor gewerkt, dus dan komt dat wel in orde En aangezien je enkel nog wat laatste dingen moet doen, kun je het toch een beetje rustiger doen!

Morgen mijn voorlaatste examen ( schriftelijk algemene psychologie)

Citaat:

OT: Vandaag ging alles best goed. T. was alleen weer ontzettend stil. Ze wilde niet zeggen wat er aan de hand was. Ik wil haar wel graag helpen, dat is iets wat ik graag wil: mensen helpen. Maar ik weet niet hoe en of ik het kan. En ik vraag me af of je als je bijv. pschologe bent, of je mensen dan écht kunt helpen.
Ik ben ervan overtuigd dat je als bevoorbeeld psycholoog mensen echt kan helpen... ongeveer 2 jaar geleden heeft iemand van het CLB ( centrum leerlingen begeleiding) me heel erg geholpen. Alleen maar door te luisteren en me te wijzen op bepaalde dingen. Het heeft nog lang geduurd voor ik terug mezelf was, maar zonder die hulp weet ik niet of ik er ooit was uitgekomen.

Maar ook vriendinnen hebben daarin een belangrijke rol gespeeld. Alleen het feit dat je er voor T. bent, maakt al verschil. Ook al zegt T. niets, jij bent er voor T. en dat is heel belangrijk om te weten.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 10:47
Cethlion
Cethlion is offline
Wow, sinds een uur word ik overspoeld door een ENORM onrustig gevoel. Terwijl ik hier gewoon zit. Het gaat door mijn hele lijf, maar zit vooral bij mij keel en drukt op mijn borst. Pfff. Waarschijlnijk omdat ik het gevoel heb 'dat ik nog zoveel moet doen' en het lijkt alsof elke minuut verpest is als ik niet iets 'nuttigs' doe. Adem in, adem uit. Rustig. Overwhelming zeg. Adem in, adem uit. Je kunt niet alles perfect en tegelijk doen. Dan zijn ze maar een beetje geïrriteerd. Dan vergaat de wereld niet. Echt niet.
Adem in, adem uit.
Oud 15-01-2008, 11:10
IcedEarth
IcedEarth is offline
Pf....lilith...dat is me wat zeg....veel sterkte!
Nattigheid...dappere beslissing!

OT:
Vanochtend werd ik wakker en besloot ik dat bij de pakken neer toch duidelijk niet mijn ding was. Dus ik spring en dans weer door mijn kamer. Lach weer, doe en zet weer duizend dingetjes op. Het komt wel goed met mij. Toch houd ik dan onrustige, onvoltooide gevoel. Maar daar is mee te leven.
Oud 15-01-2008, 11:26
Verwijderd
@lilith: wat vreselijk om steeds in die spanning te moeten leven

OT:
Was vanochtend toch nog op tijd op college. Uiteindelijk komt ongeveer de helft te laat en maakt dat zoveel lawaai dat het eerste kwartier van het college nauwelijks te verstaan is.
Daarna naar de studieadviseur. Hij kon me niet echt verder helpen, er worden gewoon niet zoveel voor mij interessante vakken gegeven de komende periode. Maar ik heb nog even met een docent gesproken en ik heb besloten om zijn vak wel te gaan volgen, hoewel ik niet de 'gestelde' voorkennis heb. Volgens hem is het geen belemmering, en het is een verplicht vak, dus mooi meegenomen als ik die alvast heb.

En nu heb ik hoofdpijn en vanmiddag een vergadering waar ik geen zin in heb. Twijfel of ik af zal zeggen. Misschien als m'n hoofdpijn erger wordt...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 11:33
Verwijderd
Ik had gisteravond zúlke goede voornemens. Mijn vriend had de lamp van boven gepakt (zo'n lichtlamp tegen depri gevoelens enzo). Ik zou om 9u opstaan, half uur achter de lamp, douchen ontbijten en dan nuttige dingen doen.
Vannacht rond half 6 schrok ik ineens wakker. had gedroomd dat ik werd aangevallen door allemaal vogels en die moest ik wegslaan, dus ik werd wakker in paniek terwijl ik om me heen sloeg. vervolgens was ik helemaal opgefokt en sliep ik pas om 8u weer. en toen kwam ik er pas om half 11 uit en met buikpijn want ik moet ongesteld worden. en er was geen ontbijt in huis. en nou ja, dat ging allemaal fout. vanochtend was rot vervelend stom.

maar IcedEarth: ik las je post net en als jij het kan: opstaan dansen doorgaan, dan moet ik het ook kunnen. Dus ik ga zo wel een stuk wandelen en boodschappen doen en vanmiddag wél nog iets lezen. Ik moet wel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 11:56
Verwijderd
@ave;: ik weet niet of ik blij, gelukkig of verdrietig bent dat ik t weet. Het is zo, en ik zou het willen veranderen, maar dat kan niet. Het is wel.. okee (van fijn ofzo vind ik moeilijk praten) dat als ik t krijg, er maximaal maar een halfjaar is van het groeien van een tumor, op 'normale' snelheid. En dan zijn mijn kansen nog okee.
Als het allemaal is vastgesteld dan valt het wel te behandelen. Afhankelijk van de agressie van het carcinoom, is t misschien wel alleen een punctie en verwijderen. Ik durf er niet aan te denken dat er een carcinoom is dat zo hard groeit, dat je binnen een half jaar ook kansloos bent, maar het zou kunnen.

Verder leef ik gewoon, ik heb nog nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Wow Lilith, het lijkt me wel moeilijk. Sinds wanneer weet je dat, ga je nu voor het eerst? Sterkte.
Ik weet t sinds mn 15e ofzo.
En dit wordt.. euh.. mn 11e mammografie, elk half jaar.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 12:24
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb écht geen zin meer in dat gevertaal. De zinstructuur/grammatica is echt niet moeilijk, maar ik moet gewoon per zin gemiddeld 2 woorden opzoeken, dat schiet dus echt niet op. Ik moet nu nog 1,5 kantje, maar met mijn tempo gaat dat dus nog 3 uur duren

Nouja, het is wel de laatste tekst, dan nog even wat herhalen en nog 1 artikel doorlezen en dan vind ik het wel goed. Ik ga er maar vanuit dat ik alles gewoon onthou, want alles herhalen gaat niet. Vandaag nog leren, morgen nog een beetje en dan hoef ik (als het goed is) nooit meer een tentamen te leren.
Nog wel 1 essay en een scriptie.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 12:40
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ik heb écht geen zin meer in dat gevertaal. De zinstructuur/grammatica is echt niet moeilijk, maar ik moet gewoon per zin gemiddeld 2 woorden opzoeken, dat schiet dus echt niet op. Ik moet nu nog 1,5 kantje, maar met mijn tempo gaat dat dus nog 3 uur duren

Nouja, het is wel de laatste tekst, dan nog even wat herhalen en nog 1 artikel doorlezen en dan vind ik het wel goed. Ik ga er maar vanuit dat ik alles gewoon onthou, want alles herhalen gaat niet. Vandaag nog leren, morgen nog een beetje en dan hoef ik (als het goed is) nooit meer een tentamen te leren.
Nog wel 1 essay en een scriptie.
Ik moet ook nog 1 essay. Het moet alleen vrijdag wel al ingeleverd worden
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 13:49
metallica
metallica is offline
Geen medicatie dus... Volgens hem waren het grotendeels borderline trekken waar ik momenteel last van had en wat het beste werkte voor borderline was psychotherapie. Medicatie zou alleen de behandeling in de weg kunnen staan omdat het me zou afvlakken. Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind. Ik hunker momenteel wel even naar een periode van gevoelloosheid, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer super fijn dat het niet zo'n klojo is die je meteen maar op de medicatie zet. En als ik toch aan de medicatie wilde moest ik gewoon iets laten weten, want het kan wel, maar het raadt het nu gewoon even af. Dus heb ik over drie maanden sowieso een nieuwe afspraak.
Drie maanden... ik word gek, ik had gewoon op wat meer rust in mn kop gehoopt. Maarja, wat had ik dan verwacht... dat hij me een wondermiddeltje zou geven waardoor ik in een klap van mn gebroken hart af zou zijn. Sukkel die ik ben...
Oud 15-01-2008, 13:52
metallica
metallica is offline
En dan nu huiswerk... taak 4 lezen, sommen maken, aan mn prakticum beginnen, om 6 uur koken, vanavond geen joint want ik ben er nu nog duf van. Let's go girl *zucht*
Oud 15-01-2008, 13:52
Pruts0r
Pruts0r is offline
De presentatie ging heel goed ^^, We waren wel maar met z'n tweeën. Een groepslid, dat kwam 10 minuten voor het einde van ons presentatieuurtje opdagen, toen we zowat alle vragen beantwoord hadden, een andere jongen uit de werkgroep waar ik inzat, die kwam gewoon niet opdagen.

Ik ben, toen ik terugkwam, rond 1 uur, nog eventjes terug het bed in gekropen, tot nu net. En nu nog eventjes kijken wat ik de rest van de middag ga doen. Want voor leerwerk, daar ben ik nu echt nog een beetje te versuft voor.
Oud 15-01-2008, 14:19
Yana
Yana is offline
Ok, allemaal goed en wel, maar nu word het weer lastig want het "ik wil eten, ik wil NU eten" begint steeds harder te roepen. Ik doe mn best er niet aan toe te geven, heb al meer genomen dan ik van plan was en ik wil dat het GOED gaat vandaag. Ik relativeer me suf, dat het allemaal niet zo erg was, dat 1 pakje sultana en 2 crackers extra heeeus geen 1000 kilo betekenen en dat ik nu niet moet denken dat alles toch al verpest is. Maar toch eh, dat onrustige gevoel dat om eten schreeuwt blijft. Ik mag niet, mag niet mag niet. Anders beland ik weer in diezelfde spiraal van vreten en compenseren, net nu ik daar weer enigszins uit was. Het is gewoon.. ik voel zo'n druk op me liggen nu ik weet dat ik volgende week een dag uit mn eetdagboek moet voorlezen. Daar word ik zo onrustig van!

Plan van aanpak.. muziek hard aanzetten en opruimen + schoonmaken. Wie weet rek ik het dan tot half 5, of zelfs vijf uur. Dan mag ik wel weer eten.. gewoon, gezond avondeten. *bijt op haar tanden*. Nog maar een ruim uur..Dat moet lukken.
Oud 15-01-2008, 14:27
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het gaat goed want/dus ik heb geen maagpijn en daardoor gaat eten ook beter. Ik hoop steeds dat ik op een dag wakker word en dat ik dan ineens tien kilo zwaarder ben, maar zo gaan die dingen niet, ik zal ervoor moeten werken. Nu nog niet, eerst de rest oplossen, dan gaat het eten vanzelf gemakkelijker.
Oud 15-01-2008, 14:54
Verwijderd
@ Ice Earth, Indigo, Yana, Ave: jullie zijn lieverds.

de situatie is me heel moeilijk hier. en ik ga dus eerder naar huis. Ik weet dat ik, hoe dan ook, terug zal komen in Cusco. Deze stad is een thuis, een genot en een leven. Een heel moeilijk leven, dat wel. En deze jongen...Ik ben van hem geschrokken. Geschrokken van het feit dat hij tegen mij kon zeggen: met jou trouw ik. En dan het feit dat ik daar niet van schrok. Ik weet dat een toekomst met een ex verslaafde die nu voor een stommiteit 5 maanden moet brommen (tenzij de rechter alsnog het ingediende verzoek accepteert), misschien geen toekomst is. Maar ik weet dat ik nog nooit op deze manier van iemand gehouden heb. En dat die nou aan de andere kant van de wereld zit....dat is klote.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 15:24
Verwijderd
Why oh why maak ik me toch urenlang druk over iets waar ik toch niets aan kan doen? Ik word er echt niet goed van. Foutje in mijn psyche, denk ik...
(ik heb iets niet helemaal goed gedaan en dan denk ik meteen dat 1. iedereen boos is 2. dat er wat aan moet doen. En dat terwijl ik 1. niet wist dat het moest en 2. het niet mijn verantwoordelijkheid is. Hoewel het wel zo voelt. Somebody kick me )

Ik word panisch als mensen boos op me zijn (of als ik denk dat ze dat zijn). Waar kan ik relativeringsvermogen kopen?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 15:58
IcedEarth
IcedEarth is offline
Nattigheid...dankje!
En oh fucking liefdesverdriet...pijn aan je hart....ik begrijp het. Een liefde vol van onzekerheid aan de andere kant van de wereld. (En in jouw geval ook nog 'ns in de bak, en mijn geval bij zijn ex), wat een leven.

Maar life goes on. Heerlijke dag, vroeg opgestaan, allerlei shit opgezet voor stage, het wordt echt super super super gaaf, misschien zelfs in de krant of op tv (regionaal).
Het lijkt alsof iedereen het aanvoelt dat ik me ietwat alleen voel. Mijn moeder die even mee naar de stad ging, onverwachts twee nichtjes.....<3 life.
En alleen zijn, och, het bevalt me eigenlijk best. Ik heb zoveel plannen, volgens mij kan ik daar ook lang niet altijd iemand bij gebruiken.
Toch steekt het nog wel, maar dat mag.
Oud 15-01-2008, 16:33
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik weet even niet wat ik moet zeggen, ik weet niet hoe ik me moet voelen, ik weet niet wat ik moet doen en ik weet ook niet wat ik kan doen. Ik kreeg net van een klasgenoot een mail, waarin hij schreef dat er een redelijke kans was dat hij kanker had. En aangezien hij ook aangaf dat de pijn gewoon vaak onverdraagbaar was, lijkt het me niet dat het nog in een vroege fase zit.

Omg.
Oud 15-01-2008, 16:45
Verwijderd
Meeeen ik heb zin om te slaan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 18:14
rare kwast
rare kwast is offline
eindelijk weer naar bed *kruipt onder de dekens*
Oud 15-01-2008, 18:33
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mijn rug doet zo raar. Die pijn is vreemd, net alsof er iets op een zenuw drukt ofzo. Mijn hoofd draait echt weer overuren en ik zit alleen maar enge dingen te bedenken. Maar het zou toch kunnen dat het iets ernstigs is..?

En ik heb ook veel te lange dagen, ben pas een half uur thuis en vertrok vanochtend vroeg van huis. Morgen wéér hetzelfde. Ik ben echt blij als ik over zo'n 2 weken in m'n kamertje zit. Geen gezeur meer met bussen in de file en treinen met vertraging.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 19:07
Verwijderd
Al bijna op de helft van werkstuk 1.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 19:21
Redhair
Redhair is offline
Nattigheid, ik hoop dat je met alles een beetje vrede kan vinden, hoe moeilijk ook. Knuffel
Duivelaartje, maak jij je pijn niet erger door er steeds zo gestresst door te zijn? Je focust je er zo op.

Ik was vorige week zo ziek en hoestte al maanden naar, ben vandaag naar de dokter geweest. Had longonsteking die bijna genezen is. Whaa, wat een grap. Mijn huis tocht, ik rook teringveel, ik gebruik pep, wat ook in je longen terecht komt, maar genees uit mezelf van een longonsteking.
Verder gaat alles z'n gangetje. Ik belde K. om te vragen of hij een jointje kwam roken vanavond, maar hij wist het nog niet zeker. Deed een beetje vaag, het leek bijna kortaf, maar dat kan ook komen omdat hij buiten liep. Maar nu verblijft de ex van N. bij hem en C. dus misschien kiest hij onbewust toch een beetje haar kant, net als C. waar ik ook niets meer van hoor. Ik hoop het niet. Ik ben N. al verloren, maar daarvan wist ik dat het zou gebeuren, maar wil niet ook nog twee vrienden verliezen. Maar snap het wel, helemaal nu zij bij hun zit. Maar laat het alsjeblieft niet zo zijn.
Ik voel me best lullig tegenover haar. Dat hun relatie zou eindigen zat er al een poos aan te komen, maar niet op deze manier. Niet dat hij met mij zou rotzooien en dan zou liegen tot zij hem in elkaar trapte, hij heeft zelfs iets gebroken, al gaat dat bij hem heel makkelijk na ongeveer tien jaar pep gebruik. Wat een rotzooi.
K. zou vanavond nog bellen, hoop dat hij dat doet, dat hij het niet vergeet of er gewoon geen zin in heeft.
Oud 15-01-2008, 19:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nattigheid, ik hoop dat je met alles een beetje vrede kan vinden, hoe moeilijk ook. Knuffel
Duivelaartje, maak jij je pijn niet erger door er steeds zo gestresst door te zijn? Je focust je er zo op.

Ik was vorige week zo ziek en hoestte al maanden naar, ben vandaag naar de dokter geweest. Had longonsteking die bijna genezen is. Whaa, wat een grap. Mijn huis tocht, ik rook teringveel, ik gebruik pep, wat ook in je longen terecht komt, maar genees uit mezelf van een longonsteking.
Verder gaat alles z'n gangetje. Ik belde K. om te vragen of hij een jointje kwam roken vanavond, maar hij wist het nog niet zeker. Deed een beetje vaag, het leek bijna kortaf, maar dat kan ook komen omdat hij buiten liep. Maar nu verblijft de ex van N. bij hem en C. dus misschien kiest hij onbewust toch een beetje haar kant, net als C. waar ik ook niets meer van hoor. Ik hoop het niet. Ik ben N. al verloren, maar daarvan wist ik dat het zou gebeuren, maar wil niet ook nog twee vrienden verliezen. Maar snap het wel, helemaal nu zij bij hun zit. Maar laat het alsjeblieft niet zo zijn.
Ik voel me best lullig tegenover haar. Dat hun relatie zou eindigen zat er al een poos aan te komen, maar niet op deze manier. Niet dat hij met mij zou rotzooien en dan zou liegen tot zij hem in elkaar trapte, hij heeft zelfs iets gebroken, al gaat dat bij hem heel makkelijk na ongeveer tien jaar pep gebruik. Wat een rotzooi.
K. zou vanavond nog bellen, hoop dat hij dat doet, dat hij het niet vergeet of er gewoon geen zin in heeft.
Ja, ik denk het wel. Maar ik kan er niets aan veranderen. M'n ene arm heeft nu spierpijn, omdat ik steeds aan m'n rug zit te wrijven en 'ie daarom steeds zich in rare bochten moet wringen. Maar ik haal me allemaal enge dingen in mijn hoofd. Ik weet dat het heus niets hoeft te zijn, maar als de pijn er steeds is.. Ik moet echt afleiding, want dan voel ik het vast niet meer.

Wel geluk trouwens dat je longontsteking bijna genezen is! Het had ook erger kunnen worden, geluksvogel.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 19:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
@ave;: ik weet niet of ik blij, gelukkig of verdrietig bent dat ik t weet. Het is zo, en ik zou het willen veranderen, maar dat kan niet. Het is wel.. okee (van fijn ofzo vind ik moeilijk praten) dat als ik t krijg, er maximaal maar een halfjaar is van het groeien van een tumor, op 'normale' snelheid. En dan zijn mijn kansen nog okee.
Als het allemaal is vastgesteld dan valt het wel te behandelen. Afhankelijk van de agressie van het carcinoom, is t misschien wel alleen een punctie en verwijderen. Ik durf er niet aan te denken dat er een carcinoom is dat zo hard groeit, dat je binnen een half jaar ook kansloos bent, maar het zou kunnen.

Verder leef ik gewoon, ik heb nog nergens last van.
Als je zo bang ben dat het in een half jaar tijd zo hard groeit, kan je dan niet met je arts afspreken dat je bijvoorbeeld om de drie maanden komt? Als dat je geruststeld is dat misschien een optie maar misschien zit je dan juist vier keer per jaar in de stress, dat zou je dan zelf moeten afwegen Sterkte ermee iig
Oud 15-01-2008, 19:48
coopergirl
coopergirl is offline
Vanmiddag naar de huisarts geweest.. Eigenlijk ging ik er vanuit dat ik me vast hypochondrisch opstelde, maar uiteindelijk bleek de hele grote bult die ik al jaren op mijn teen heb maar waarmee ik nooit naar de huisarts wilde, een cyste te zijn Dusssssss ben ik na het verwijderen hiervan nu 10 kilo lichter hahaha. (Ik vond het wel vreemd dat hij handschoenen noch desinfectie gebruikte )

Vandaag voel ik mij super moe. Had veel opdrachten willen afmaken, maar door de falende hardware is dat geenszins gelukt.

To-do-list morgen
inschrijven in nieuwe gemeente
ibg bellen (again -_-)
scarlet bellen
tandartsbezoek
verslag afmaken
gesprek uittypen
teveel ontvangen zorgtoeslag overmaken aan de belastingdienst
Oud 15-01-2008, 19:59
Verwijderd
T. zei vandaag dat ze beter maar dood kon zijn, dat zou altijd beter zijn dan het leven hier. Ik schrok er zo ontzettend van. Wat is er toch allemaal aan de hand? Ik denk dat het niet alleen door onze mentor komt, ik denk dat er nog iets aan de hand is. Ik was helemaal bezorgd, zegt ze: maar waarom zou je bezorgd zijn om mij? Ja miepie, omdat ik je hartstikke aardig vind. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik wil gewoon echt niet dat ze zichzelf iets aandoet. En wat moet ik nu zeggen als ze zo negatief over zichzelf is, terwijl ik dat helemaal niet vind? Ze vind zichzelf stom, haar karakter is 'slecht' en alles.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 20:12
Verwijderd
*Knuffel* voor Yana, Lillith, Nijn*, Kwast, Nattigheid, Duivelaartje, RedHair, Kroot, Mushu, Vogelvrij en de rest en iedereen.

OT: 9 ons afgevallen. Gaat langzaam maar goed er is iig weer wat af. Hoezo eetgestoord dit? Het is te weinig voor deze week, ik ben wel eens meer afgevallen. Maar m'n broek zit wel véél te los en daar baal ik een beetje van want het is een nieuwe broek. Ik weet niet wat ik wil, misschien maar wachten tot L. zegt wat ik moet doen, of is dat heel afhankelijk?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 20:35
IcedEarth
IcedEarth is offline
Oh Sonho...... Je was zo goed bezig.... je weet dat je het kunt. Wat wil je nu? Beter worden of nog meer afvallen? Sterkte en een knuffel iig.......x

En redhair, jezus, wat een leven, een longontsteking, en gewoon genezen met jouw levensstijl
Oud 15-01-2008, 20:38
Verwijderd
@sonho: wachten tot iemand anders zegt wat je moet doen klinkt wel afhankelijk. Misschien kun je L. (of iemand anders, weet niet wie L. is) zélf vragen om met je mee te denken wat je nu het beste kunt doen.
Hoef je het niet alleen te doen, maar je neemt wel zelf het initiatief.

OT:
'k Voel me weer wat minder depri dan vanochtend. Hoewel ik het me iedere keer opnieuw niet voor kan stellen, is het toch zo (bij mij): afleiding helpt.
Morgen van 2 vakken de laatste colleges. Ben wel benieuwd wat ik voor m'n presentatie heb.
En dan breekt na deze week de tentamenperiode aan. Ik zie er erg tegenop, omdat ik weet dat ik mezelf helemaal gek kan maken. Moet mezelf dus een beetje in de gaten houden.
Ik twijfel of ik 2 of 3 tentamens ga doen. De 3e is mondeling, dus dat kan ik ook wat verder uitstellen, zodat ik wat meer tijd heb voor de andere 2, maar ergens voelt het ook als falen...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2008, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Oh Sonho...... Je was zo goed bezig.... je weet dat je het kunt. Wat wil je nu? Beter worden of nog meer afvallen? Sterkte en een knuffel iig.......x
Ik weet niet wat ik wil. Ergens wil ik alleen maar afvallen, maar deze chaos wil ik ook niet meer en die wordt alleen minder als ik beter ga eten.

Citaat:
@sonho: wachten tot iemand anders zegt wat je moet doen klinkt wel afhankelijk. Misschien kun je L. (of iemand anders, weet niet wie L. is) zélf vragen om met je mee te denken wat je nu het beste kunt doen.
Hoef je het niet alleen te doen, maar je neemt wel zelf het initiatief.
L. is de socio waar ik één keer in de twee weken een gesprek mee heb. Ja, ik zou wel zelf om hulp kunnen vragen, in theorie, alleen weet ik niet hoe en wat en dan enzo. Het voelt zo onwennig en vreemd. Dan zeg ik alleen maar "weet ik niet". Daarnaast weet ik niet of ik het wel anders wíl doen. En als ik afspraken maak doe ik het alleen vóór die ander en dat vind ik ook niet eerlijk.
Hmpf, ik ga maar naar bed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten