Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2008, 16:28
Martiño
Martiño is offline
In Utrecht zijn er altijd heel veel mensen die stil gaan staan op de roltrap van de centrale hal naar het perron, en dan zie ik de treindeuren sluiten terwijl ik het had kunnen halen als die rotmensen gewoon doorliepen. En dan vraag je het beleefd, en dan gaan mensen nog niet opzij.
Oud 20-12-2008, 17:26
Signy
Signy is offline
Toen ik in London was, stond iedereen standaard aan 1 kant zodat de mensen die liepen er makkelijk langs konden.
Oud 20-12-2008, 17:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Toen ik in London was, stond iedereen standaard aan 1 kant zodat de mensen die liepen er makkelijk langs konden.
Ja, dat is in veel landen gebruikelijk.
Oud 20-12-2008, 17:57
Verwijderd
De rechterkant is voor stilstaan, de linkerkant is voor doorlopen. Roltrap-etiquette
Oud 20-12-2008, 21:13
Laisve
Laisve is offline
Ik was vandaag in de boekhandel, staan daar drie overrijpe trutjes luidruchtig en openhartig te discussiëren over een net aangeschaft lingeriesetje.

- 'Oooh jaaa, ik zag een hele mooie, jammer dat 'ie niet in mijn maat was. Maar deze vond ik ook heel leuk'
'Laat eens zien. O jaaaa, die is heel leuk, daar ga je hem zeker mee verwennen!'

En ze waren echt ruim over de vijftig
Oud 20-12-2008, 21:21
kassamiep90
kassamiep90 is offline
Citaat:
De rechterkant is voor stilstaan, de linkerkant is voor doorlopen. Roltrap-etiquette
hoe moet ik dan staan als ik mn grote weekendtas bij me heb?
Oud 20-12-2008, 21:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
hoe moet ik dan staan als ik mn grote weekendtas bij me heb?
Voor je neerzetten, miep.
Oud 20-12-2008, 21:33
Laisve
Laisve is offline
Voor je neerzetten ? Beetje creatief doen !

/edit: Nouja, dat wat ^^ zegt.
Oud 20-12-2008, 21:58
kassamiep90
kassamiep90 is offline
Citaat:
Voor je neerzetten, miep.
levert helemaal leuke situaties op aan het einde van de roltrap
Oud 20-12-2008, 22:34
Verwijderd
Citaat:
ja. als je aan het lopen bent en hem voor je neer gaat zetten ook.

roltrappen zijn gemaakt om sneller en makkelijker boven de komen. met andere woorden: je zou er gewoon op moeten lopen.
maar nee hoor, al die luie kutmensen tegenwoordig gaan er op stilstaan!?

hihi, vandaag kwam er een jongetje bij een collega van mij aan de kassa die één breezer kocht. hij had een heel jong koppie, dus ze vroeg zijn id-bewijs. pakt ie heel trots zn id-kaart, zegt ie "jaaaaaaa, ik ben wel 16! sinds vandaag!"

awwww
Oud 20-12-2008, 22:44
Lethe
Lethe is offline
Laatst in de bus zat er een meisje achter me te bellen met een enorm plat Utrechts accent en ze praatte keihard.

'Ja, 'k heb net te horen gekregen dak uit huis geplaatst word, dus 'k ben een beetje down.'
(...)
'Tis niet anders, weet je, ja, ik kan er wel om gaan lopen janken, maar 'k doe er toch niks aan.'
(...)
'Net heb mn lieffie al effe gebeld, hij was heel lief, ja weet je hij vindt het ook een kutsituatie.'
(...)
'Nah weet je 'k zit op 't moment gewoon effe enorm met mezelf in de knoop, loop ook bij een psychiater nu.'

Zo ging het nog wel even door. Ik was benieuwd of ze er uitzag als een breezer, maar ik vond het nogal opvallend om me ineens om te draaien.
Oud 20-12-2008, 23:09
Uice
Uice is offline
Paranoide: Een jongen in de tram zei vandaag tegen zijn ghettovrienden: "Ja, ze kunnen wel zeggen dat het zinloos geweld is, maar ik ga er gewoon mee door!"
Oud 20-12-2008, 23:40
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Gisteren in de trein. Ik zat gewoon in de coupé, maar meisje en jongen stapten net in.
Meisje: Boven of beneden?
Jongen: *grmbl* (kon niet echt verstaan)
Meisje: Hoezo? Wil je boven of beneden zitten?
Jongen: Blijf gewoon hier. Ik wil niet tussen al die mensen zitten.
Meisje: Tim! Doe even normaal. Ik blijf echt niet hier hoor.
En vervolgens ging ze nog ongeveer twee minuten zo door met zeuren en zeggen dat ze gewoon ergens zou gaan zitten, maar volgens mij deed ze dat uiteindelijk niet. Maar op zich vond ik het ook wel maf dat die jongen niet tussen andere mensen wilde zitten
Oh, ik blijf ook vaak daar staan, zeker als het druk is en/of ik niet ver moet.
Oud 21-12-2008, 00:40
Verwijderd
Citaat:
!!

@sterretje, dat vind ik ook lief (A)
Oud 22-12-2008, 08:40
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
rechts staan links lopen is echt wel relaxed want niet iedereen heeft zin om achter een of ander stelletje lullende domme mensen te staan en die paar seconden kunnen toch wel uitmaken hoor...
Maar hoe kunnen een paar seconden nu uitmaken als er de komende vijf minuten nog geen trein vertrekt? En bovendien, als het heel erg druk is, dan kun je wel allemaal proberen te gaan lopen op die roltrap, maar dat werkt gewoon niet zo. Ik had ook best willen lopen, maar als er op elke trede al iemand staat, dan lukt dat gewoon niet. Dus.

En o ja, als je dan echt heel graag snel boven wilt zijn ondanks dat je dan gewoon langer in de kou staat te wachten, dan moet je maar heel snel de trap oprennen of zo.
Oud 22-12-2008, 10:44
Nona
Nona is offline
Als het nou om die ene passagier in die ene trein ging... Maar het gaat om hele treinen die leeglopen en de passagiers willen massaal naar boven of beneden. Ik zie vaak genoeg dat er één iemand blijft staan en er binnen enkele seconden gewoon een rij voor de roltrap ontstaat. Lopen mensen gewoon door, dan is die rij er ook niet. Sta je daar in de rij om het perron af te mogen naar je bus die al bijna vertrekt... Ik vraag me dan weleens af of zo iemand zichzelf dan niet achterlijk asociaal vindt, of zijn ze gewoon zo blind?
Oud 22-12-2008, 10:45
Verwijderd
Ik snap niet dat al die luilakken met haast niet gewoon de trap oprennen
Oud 22-12-2008, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet dat al die luilakken met haast niet gewoon de trap oprennen
Op amsterdam centraal, om maar een voorbeeld te noemen, maar ook op veel andere stations zijn geen trappen en roltrappen naast elkaar
Oud 22-12-2008, 12:45
Verwijderd
en op de gewone trap gaan de mensen naar beneden...
Oud 22-12-2008, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Het is ook wel heel moeilijk, de tas weer oppakken als je bijna boven bent.
Oud 22-12-2008, 14:21
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Jeetje, wat zijn jullie offtopic!
Oud 22-12-2008, 14:31
Verwijderd
Daarom een nieuw topic gemaakt

Ik heb een leuke, het was alleen niet in het openbaar vervoer

vandaag riep een vader tegen zjin minidochter (jaar of 6). "Waar is je fietsbel?"
Maar ik denk dat hij zei "waar is je fiets, belle"
Oud 22-12-2008, 14:51
Cherry Springs
Een oude vrouw vertelde tegen iemand dat ze ging bridgen vanavond. Ik dacht nog, wow, doen ze dat echt?
Oud 22-12-2008, 14:52
Verwijderd
Bridge is nog een best aardig spelletje.
Oud 22-12-2008, 14:56
Verwijderd
Doet mijn oma ook altijd.
Oud 22-12-2008, 14:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bij mij in de trein zaten er een paar meisjes een spelletje te doen waarbij ze om de beurt een woord moesten verzinnen wat met op- begon.
1: opdrachten
2: opvangen
3: au pair
1: au pair?
3: Ja, dat begint toch met o p?
2: Dat is toch zo'n oppas?
3: Oké, oppas dan

Oud 22-12-2008, 15:18
Verwijderd
haha
Oud 22-12-2008, 17:23
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Paranoide: Een jongen in de tram zei vandaag tegen zijn ghettovrienden: "Ja, ze kunnen wel zeggen dat het zinloos geweld is, maar ik ga er gewoon mee door!"

Daar sta je dan, met je redelijke argumenten.
Oud 23-12-2008, 09:24
Miekje*
Miekje* is offline
Gisteren ging ik met mijn moeder naar Zuidplein, met de metro o.a.
Liepen we de metro tegemoet, de deuren klapten dicht, en een man van een jaar of 75 liep met z'n vrouw snel naar de deuren toe en drukte op het 'open' knopje, maarja, die metro begon al te rijden. En die vent schelden en tieren van "En daar moeten we een klacht over indienen en het is onbeleefd en het hoort niet."
En moeders en ik zaten even later op het bankje te wachten tot de volgende metro kwam (3 minuten ofzo), naast het scheldende echtpaar en die man zat nog steeds te tieren, waarop zijn vrouw zei: "Wil je een cracker, lieverd?"
Oud 23-12-2008, 10:26
Cherry Springs
Haha, awww <3
Oud 06-01-2009, 10:53
Verwijderd
Net zat ik in de metro en drie mensen waren aan het praten over Dora, dat meisje van die kinderserie. Die serie is dan Nederlands, maar soms is er een engelsgesproken stukje. Volgens hen was dat een groot Amerikaans complot en krijgen we hier dan binnenkort 'Al-Qaeda-achtige taferelen'.
Oud 06-01-2009, 14:03
Missy
Missy is offline
Een of ander rare jongen was even aan het tieren over Marokkanen. Volgens mij kan die arme jongen geen één zin uitgespreken zonder het woord kanker er in te gebruiken.
'Ja, man, ik liep zo over straat weet je wel. Toen zag ik van die kutmarokkanen. Dat denk je toch van kanker, daar kan je toch wel langs lopen. Beginnen die kankermarokkanen opeens te slaan. Ik heb ze op hun bek geslagen joh. Kanker, wat een idioten.'

En dat een half uur lang.
Oud 06-01-2009, 16:50
Swlabr
Swlabr is offline
Daar spreekt hij toch echt drie zinnen uit zonder het woord kanker er in te gebruiken.
Oud 06-01-2009, 20:00
Verwijderd
Waarschijnlijk waren er ook de 'kankerstraat', 'kankerkutmarokkanen' en 'kankerbek'.
Oud 06-01-2009, 21:01
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Ik stond laatst op mijn bus te wachten en er stond een zwerver-achtig iemandte bellen
'Ja. Nee, dat vind ik dus ook. Dat kutwijf, de hoer. Wat denkt ze zich wel niet.'
'......'
'Ja. Ik denk dat ik dat ook maar eens moet doen. Ik ga haar gewoon bellen.'
'......'
'Ja, dat snap ik ook wel! Ik ben niet achterlijk ofzo. Ik laat je wel weten hoe het ging.'

Toen verwisselde hij de simkaart van zijn telefoon en belde iemand op.
'Ja met mij.''
'......'
'Ja, wat denk je! Hallo! Ik naai toch oko niet zomaar alles wat los en vast dit en je bent een hoer en wat ben jij een kutwijf en weet je hoeveel pijn je me hebt gedaan?'

En zo ging het nog even door. Toen verwisselde hij zijn simkaart weer en ging verslag doen van het teleoongesprek dat hij gevoerd had.
Dat soort gesprekken vang ik minstens een keer per maand op (zonder het wisselen van de sim dan ). Maar goed, ik woon dan ook in Tilburg
Oud 08-01-2009, 17:53
Sjarlot
Sjarlot is offline
Citaat:
Gisteren heb ik een raar gesprek in de trein gehoord. Een man kwam de coupe binnen en blijf op het gangpad staan bellen. Eerst was het niet zo interessant om naar te luisteren, hij zei iets over foto's via de sms en dat ze onduidelijk waren. Het klonk eerst of hij een blind date het op het station, omdat hij wilde dat de ander een de lijn een foto zou sturen.
Daarna: "Hij zit in de trein en stapt uit in *naam station*, ik weet het zeker. Hij heeft een meisje bij zich, van een jaar of zes, zeven."
(...)
"Ik vind niet dat we het moeten doen, hij heeft een klein meisje bij zich."
Toen zei hij nog iets van "de NS weet ervan". De man aan de andere kant van de lijn vond wel dat ze 'het' moesten doen, want de man in de trein zou zijn chef bellen. Dus hij hangt op en belt iemand anders. Weer "hij zit in de trein en stapt uit in *naam station*". Toen kwamen op het station en die man stapte uit.
Ik zat niet bij het raam aan de stationskant, helaas. Maar dat was echt een raar gesprek.
niet raar, maar gewoon eng
Oud 08-01-2009, 18:56
Sjarlot
Sjarlot is offline
Citaat:
ja. als je aan het lopen bent en hem voor je neer gaat zetten ook.

roltrappen zijn gemaakt om sneller en makkelijker boven de komen. met andere woorden: je zou er gewoon op moeten lopen.
maar nee hoor, al die luie kutmensen tegenwoordig gaan er op stilstaan!?

hihi, vandaag kwam er een jongetje bij een collega van mij aan de kassa die één breezer kocht. hij had een heel jong koppie, dus ze vroeg zijn id-bewijs. pakt ie heel trots zn id-kaart, zegt ie "jaaaaaaa, ik ben wel 16! sinds vandaag!"

awwww
awww wat lief...dat heb ik ook wel eens gehad. komen ze met hun id aan zetten. En dan feliciteren he....lopen ze weg met een rooie kop...hahahahaha
Oud 08-01-2009, 19:02
Sjarlot
Sjarlot is offline
Had ik een keer in Arnhem. Bij het oude station van Arnhem (voor de verbouwing nu) stonden allemaal taxis. Ik loop met een vriendin naar het centrum. Staat er op het taxipleintje een auto stil. De chauffeur maakt hele rare beweging rond zijn kruis alsof hij aan het aftrekken was....dus wij kijken echt zo van wtf. Was hij gewoon zijn nagels aan het vijlen. In plaats dat even boven het stuur te doen, nee dat moet op kruishoogte!
Oud 08-01-2009, 19:36
Raymond'
Raymond' is offline
zat vandaag in de bus, zaten een paar meisjes van ongeveer 14 jaar achter me. Ze begonnen me al snel te vervelen, hard hun kut muziek aan op hun veels te dure mobieltjes, hard lachen en praten enz. Later begonnen ze over seks te praten en dat 1 van de meisjes ( de lelijkste ) altijd jongens pijpt op feestjes enzo, ze was er best trots op. De anderen begonnen nu ook over drinken en blowen en dat ze dat al allemaal al stoer deden. Het gesprek ging weer over op seks, blijkbaar zagen ze aan me dat ik me behoorlijk moeite had alles te geloven wat ze zeiden. Daarop zei 1ntje jaa die jongen voor ons is volgens mij jaloers ofzo. Dus ik kijk om en zeg : nee hoor.
meisje 1 : hahaha echt heaa, volgens mij hebt die nog nooit seks gehad en weet die helemaal niet waar we over praten.
meisjes 2 en 3 lachen.

ik kijk weer naar achter er zeg dat ik geloof ik wel meer ervaring heb dan hun 3 bij elkaar.
Dat vonden ze blijkbaar wel leuk ofzo want ze begonnen allemaal vragen aan me te stellen, gelukkig was de eindhalte al in zicht. Toen ik uitstapte zeiden ze met ze 3en DAAAG SCHATJE.

ach, weer een ervaring rijker.
Oud 09-01-2009, 15:09
Verwijderd
Citaat:
zat vandaag in de bus, zaten een paar meisjes van ongeveer 14 jaar achter me. Ze begonnen me al snel te vervelen, hard hun kut muziek aan op hun veels te dure mobieltjes, hard lachen en praten enz. Later begonnen ze over seks te praten en dat 1 van de meisjes ( de lelijkste ) altijd jongens pijpt op feestjes enzo, ze was er best trots op. De anderen begonnen nu ook over drinken en blowen en dat ze dat al allemaal al stoer deden. Het gesprek ging weer over op seks, blijkbaar zagen ze aan me dat ik me behoorlijk moeite had alles te geloven wat ze zeiden. Daarop zei 1ntje jaa die jongen voor ons is volgens mij jaloers ofzo. Dus ik kijk om en zeg : nee hoor.
meisje 1 : hahaha echt heaa, volgens mij hebt die nog nooit seks gehad en weet die helemaal niet waar we over praten.
meisjes 2 en 3 lachen.

ik kijk weer naar achter er zeg dat ik geloof ik wel meer ervaring heb dan hun 3 bij elkaar.
Dat vonden ze blijkbaar wel leuk ofzo want ze begonnen allemaal vragen aan me te stellen, gelukkig was de eindhalte al in zicht. Toen ik uitstapte zeiden ze met ze 3en DAAAG SCHATJE.

Omg echt zestienjarigenlogica is dat Van die types die je dan ook gaan uitschelden voor slet en vervolgens beweren dat je zeker nooit seks hebt gehad. Maar dat jij er dan ook nog met zo'n domme opmerking op in gaat
Oud 09-01-2009, 16:16
Verwijderd
Citaat:
meisjes 2 en 3 lachen.

Ik denk dat als ik in de trein zat en dit gesprek had opgevangen, dat ik jou ook belachelijk zou maken
Oud 09-01-2009, 20:43
Nona
Nona is offline
Ja, maar dan krijg je weer van die 18- en 24jarigen die denken dat ze de wereld aan wijsheid bezitten en die worden gepwnd door iemand van 32.

Gisteren was het druk in de trein en er stond een vrouw met een meisje van een jaar of vier te wachten tot iedereen was uitgestapt en zij erin konden. Meisje: "Gaan al die mensen met de trein mee?" Moeder: "Ja, al die mensen willen graag mee." Meisje (volledig in paniek): "Maar ik moet eerst!!!"
Oud 09-01-2009, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Omg echt zestienjarigenlogica is dat Van die types die je dan ook gaan uitschelden voor slet en vervolgens beweren dat je zeker nooit seks hebt gehad. Maar dat jij er dan ook nog met zo'n domme opmerking op in gaat
Citaat:
Ik denk dat als ik in de trein zat en dit gesprek had opgevangen, dat ik jou ook belachelijk zou maken
Eh, wat had ie dan moeten zeggen? Niks? (Hmm, of sarcastisch: "nee, ik ben nog maagd", maar dat hadden ze vast niet begrepen.)
Oud 09-01-2009, 22:29
Cherry Springs
Had gevraagd of dat ene meisje ook wel eens pijpt in het openbaar vervoer want je kan jezelf gewoon niet beheersen.
Hield ze meteen haar bek dicht!
Oud 09-01-2009, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Als het nou om die ene passagier in die ene trein ging... Maar het gaat om hele treinen die leeglopen en de passagiers willen massaal naar boven of beneden. Ik zie vaak genoeg dat er één iemand blijft staan en er binnen enkele seconden gewoon een rij voor de roltrap ontstaat. Lopen mensen gewoon door, dan is die rij er ook niet. Sta je daar in de rij om het perron af te mogen naar je bus die al bijna vertrekt... Ik vraag me dan weleens af of zo iemand zichzelf dan niet achterlijk asociaal vindt, of zijn ze gewoon zo blind?
Er zijn ook mensen die bang zijn voor roltrappen en daarom er niet zo soepeltjes opstappen als ieder ander
Oud 09-01-2009, 22:41
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Er zijn ook mensen die bang zijn voor roltrappen en daarom er niet zo soepeltjes opstappen als ieder ander
Is dat een veel voorkomende stoornis ?
Verwijderd
Citaat:
Dan nemen ze de lift of trap maar!
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dan krijg je weer van die 18- en 24jarigen die denken dat ze de wereld aan wijsheid bezitten en die worden gepwnd door iemand van 32.

Gisteren was het druk in de trein en er stond een vrouw met een meisje van een jaar of vier te wachten tot iedereen was uitgestapt en zij erin konden. Meisje: "Gaan al die mensen met de trein mee?" Moeder: "Ja, al die mensen willen graag mee." Meisje (volledig in paniek): "Maar ik moet eerst!!!"
Wat een heldin

Buschauffeur vanochtend, na een achterlijke actie van een TNT Post bezorger in z'n busje:
"Jezus Christus, zo moeilijk is het niet, eikel."
Hij verwoordde echt precies wat ik dacht
Oud 09-01-2009, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Is dat een veel voorkomende stoornis ?
Geen idee.

Citaat:
Dan nemen ze de lift of trap maar!
Volgens mij is hierboven al gezegd dat dat niet op alle stations een optie is.
Oud 09-01-2009, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Eh, wat had ie dan moeten zeggen? Niks? (Hmm, of sarcastisch: "nee, ik ben nog maagd", maar dat hadden ze vast niet begrepen.)
Ze alleen maar in hun gezicht uitlachen? Maar misschien heb je daar inderdaad die extra 8 jaar voor nodig. Maar idd die van Cherry is het best Win-win situatie zou ik zeggen!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten