Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2008, 20:17
duivelaartje
duivelaartje is offline
Tig artikelen gelezen en informatie gezocht en ingewikkelde dingen getypt, en nu ben ik gaar. Pff, en er moet nog zoveel meer bij! Maar ik begin het te snappen. Het is ook gewoon moeilijk. Ontzettend moleculair en ze zijn pas 10 jaar geleden achter het gemuteerde gen gekomen en er worden nu nog zoveel onderzoek naar gedaan. Vorige week is er weer een artikel uitgekomen over een nieuw gevonden eiwitje. Het kan dus goed zijn dat de stap die ik niet begrijp nog niet eens goed is onderzocht. Wel gaaf, zoiets ga ik later dus ook doen. <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2008, 20:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
De vakantie is weer voorbij. Morgen begint mijn stage weer. Ik was net een beetje gewend aan het feit dat ik minder stress had, en vanaf morgenvroeg gaan we weer op volle toeren... Gelukkig is het theoriedeel van mijn scriptie al een eindje gevorderd. Nog 1 deel en dan kan ik het gaan reviseren (of zal ik het eerst opsturen voor commentaar?).
Ik vind het fijn om te merken dat ik me niet zo gespannen voel als bij mijn eerste stage, toen moest ik haast huilen op zondagavond, omdat dan de stageweek weer in zicht was. Maar toch voel ik wel een lichte spanning... Kan ik het allemaal wel? Kan ik me echt bewijzen in de komende 4,5 weken?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 20:38
Gaara
Gaara is offline
Ik ga morgen ontslag nemen, for real. Ik heb er echt geen zin meer in en het uitzendbureau heeft vast wel leukere baantjes.
Oud 12-05-2008, 21:01
Verwijderd
ARGH... Bel!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 21:02
Verwijderd
Beetje wisselend weekend gehad. Ik kon vorige week zo slecht aan het werk komen dat ik eigenlijk best veel moest studeren, maar het concentreren ging beroerd en daarom heb ik weer eens veel minder gedaan dan ik wilde/moest.
En ik ben wat aangekomen, wat opzich niet erg is, maar m'n buik voelt zo opgeblazen en daar voel ik me nogal ongemakkelijk over.
De komende dagen maar even hard aan het werk en dan hopelijk het weekend wat gezelligs doen.
En m'n toetsenbord doet irritant .
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 21:09
Verwijderd
Ok... Ik ben het niet geworden zoals verwacht. Morgen het volgende huis!
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 21:11
Verwijderd
No don’t be safe
Let your dreams come out and play
Only if we dig, do we get deeper
And only if we think, do we figure things out
Nothing ever came of any dreamer
Who didn't live it out

Paniek, angst, verlangens, behoeftes, onverschilligheid, woede, irritatie, bang, bang, walging, verdriet, machteloos en steeds vaker zo moedeloos. Het filter dat mijn gedachten van mijn acties scheidt is in dit geval weer eens een zegen.
Voor anderen heb ik de woorden zo klaar. Ik praat, ik troost, ik zorg, ik heb lief. Maar als het om mij gaat, breng ik er niets van terecht. Ik troost mij niet op de juiste manier, ik zorg niet voor mezelf en ik heb mij al helemaal niet lief, wie ik ook ben.
Ik was niet altijd zo, toch? Ik weet het gewoon écht niet meer. Dus ik hou vast, maar niet aan mij. Ik hou vast aan wat me nog een klein beetje houvast geeft.

Ik wilde dat iemand me vertelde dat het niet meer hoeft, dat het goed is zo, dat ik even niets meer moet, dat ik los mag laten, dat ik gewoon mag 'zijn'. En dat ik het kon geloven.

It ain’t the color of your hair
Not the condition of your skin
It ain’t the weight you're hoping losing
Or the crisis that you’re in
It’s not the moody swings you have
Not at all, cause that’s just you
You see, there’s nothing you should change
But the will to want to

Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 21:34
Roosje
Roosje is offline
Oh men, deed ik morgen maar examen. Ik moet slapenslapenslapen maar ik kan mezelf er niet toe zetten.

Potverdikkeme. Was het maar vast zover.
Oud 12-05-2008, 21:46
darkfairy
darkfairy is offline
de gedachte dat ze aan het vechten waren.
blijft maar in me hoofd hangen.
van zaterdagnacht.
en de gedachte van dat me oma.
gisteren aan het huilen was ook.
en die andere ex op me werk.
de gedachte alleen al aan hem.
daarvan raak ik helemaal in paniek.
en ik moet tegen hem in gaan.
dat zegt de leiding ook.
maar het is lastig.
hij heeft iets dat me bang maakt.
vreselijk bang maakt.
en morgen vroeg.
komt eerst me consulent van MEE.
al om 8:15.
Oud 12-05-2008, 22:00
Verwijderd
Ik heb zo'n zin om een paar mensen een lel te verkopen en om keihard te gillen.
Maarja.
*grom*

En die eikel is ook nog jarig donderdag.

Laatst gewijzigd op 12-05-2008 om 22:20.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 22:10
Verwijderd
Ik kende dat emailadres ergens van dus ik ben gaan zoeken, blijkt dat ik woensdag kan hospiteren bij een meisje in huis met wie ik in het UIT-groepje zat! Of het een voor- of een nadeel is weet ik niet, want dat meisje had het niet zo naar haar zin tijdens de UIT. Ik zie het wel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 22:47
Verwijderd
Hooooooofdpijn.
En ik moet leren mijn energie in belángrijke dingen te steken.

*mopper*
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 23:49
Verwijderd
Oooohw, bleh, ik wilde een beetje op tijd gaan slapen, maar ik lig alleen maar wakker omdat ik lig te stressen over één van m'n vakken (of eigenlijk 2). Ik kan het echt niet. Ik weet dat als het dit jaar niet lukt het volgend jaar ook nog kan, maar ik zie er zooooo tegenop.
Ik kan het gewoon niet
Moet ik dan toch maar een andere richting gaan doen, alleen om dat ene vak?

Bah bah bah.
Ik moet om 9 uur alweer fris en fruitig in de collegebanken zitten, ik wil slapen.
Waarom is het ook zo warm?

Sorry voor deze klaag-post...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 04:34
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Kut, mijn telefoon is dood
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 06:53
Verwijderd
*zenuw* eerste therapiedag
Zo'n eerste therapiedag heb ik natuurlijk al vaker meegemaakt, maar het blijft spannend... En dit is een zware therapie...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 07:13
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
@ Lienepien: je kunt dat vak toch proberen en als het écht écht echt niet lukt, kun je het alsnog vervangen door iets anders. En waarom zou je het niet kunnen?

OT: al weer op en moe en half soort hoofdpijn en geen honger, maar ga zo toch maar wat proberen te eten. En ik moet typen en veel ook, dus dat gaat lekker.
En ik weet gewoon niet wanneer ik naar huis (Zwolle) moet gaan. Vanavond zou qua weekplanning het handigst zijn, dan kan ik woendag en donderdag naar de UB in Groningen, eventueel vrijdag ook nog. Werk van morgenmiddag denk ik maar weer afzeggen, ik heb al weken niet meer gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 07:51
Verwijderd
@Missy: Het verotte is, dat ik het vak moet doen. Maar ik moet het inderdaad eerst gewoon proberen. Raakte vannacht wat in paniek.

OT: Slecht geslapen. Was alweer heel vroeg wakker, omdat er iets in m'n oog zat (echt, hoe kan dat nou als je slaapt?).
'k Wil niet meer. Maar ga toch maar naar college. Voel me echt slechter dan het in tijden geweest is.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 08:11
Missy1234567890
@ Lienepien: *knuf*

OT: nog maar drie kwartier beetje geslapen op de bank, hoofdpijn is nu wel ongeveer weg en anders neem ik nog wel een paracetamol. Nu ff de rest van m'n ontbijt opnemen en aan de slag.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 08:31
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
@Missy: Het verotte is, dat ik het vak moet doen. Maar ik moet het inderdaad eerst gewoon proberen. Raakte vannacht wat in paniek.

OT: Slecht geslapen. Was alweer heel vroeg wakker, omdat er iets in m'n oog zat (echt, hoe kan dat nou als je slaapt?).
'k Wil niet meer. Maar ga toch maar naar college. Voel me echt slechter dan het in tijden geweest is.
*Knuffel*

s'nachts lijkt alles altijd veel erger dan het in het echt is. Probeer jezelf een beetje te verwennen vandaag en dan voel je je morgen al een stuk beter.
Je hebt al zoveel vakken wel gehaald, waarom dit dan niet?

OT: Ik kan niet wachten tot het vakantie is... alleen nog even blok & examens...
Ik kan niet geloven dat ik dat nog 2 jaar ga doen
Ik heb vandaag tot 5u les, maar ach ik leg me vanmiddag in het zonnetje met 'mijn groepje'. ( Ook al meoten we eigenlijk een werkstuk van pedagogiek nog een keer nakijken ach het stomme ding is af, nakijken kan ook een andere dag )
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 11:06
Verwijderd
Jeetje wat sta ik slap op mijn benen vandaag. Combinatie van weinig eten en weinig slaap, vrees ik. En ik moet vanmiddag nog Thuiszorgen. Bwuh. Nou goed. En ik ben weer alleen maar in Peru(aanse gevangenis) met mijn hoofd vandaag. Zó lastig.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 11:16
Verwijderd
Ha, boodschappen gedaan Ik voel me soms ietwat licht in m'n hoofd, maar niets engs verder. Jeej Nu m'n concentratie nog...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 11:25
Missy1234567890
Nog steeds hoofdpijn, het is met vlagen. Ik heb bijna 2 uur geleden 1 paracetamol ingenomen (500 gram) omdat het niet heel erg was. Ik had er beter 2 tegelijk kunnen nemen. Maar dat kan nu vast ook nog wel, als je er 2 tegelijk mag nemen, mag je er vast ook wel 2 korte tijd na elkaar nemen.

Het is wel vet irritant, want ik moet typen en naar beeldscherm staren en nadenken. En ik heb gewoon nooit hoofdpijn, 2x per jaar ofzo. Waarom nou net nu? Het schiet dus ook voor geen meter op.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Nog steeds hoofdpijn, het is met vlagen. Ik heb bijna 2 uur geleden 1 paracetamol ingenomen (500 gram) omdat het niet heel erg was. Ik had er beter 2 tegelijk kunnen nemen. Maar dat kan nu vast ook nog wel, als je er 2 tegelijk mag nemen, mag je er vast ook wel 2 korte tijd na elkaar nemen.
Dat doe ik zelf vrij vaak zo; als ik na een uur ofzo merk dat 1x 500mg niet werkte, dan neem ik gewoon nog een tablet. Ik vind het zo zonde om er meteen 2 te nemen wanneer 1 ook genoeg was geweest Zolang je er maar niet meer dan 2 per 4 uur neemt is alles goed (en max. 6 op een dag).

Citaat:
Het is wel vet irritant, want ik moet typen en naar beeldscherm staren en nadenken. En ik heb gewoon nooit hoofdpijn, 2x per jaar ofzo. Waarom nou net nu? Het schiet dus ook voor geen meter op.
Als ik moeďg ben of het warm heb, dan is een beeldscherm heel snel de veroorzaker van hoofdpijn. Eventjes afkoelen en uitrusten en ik kan er weer tegen aan. Oh, en iets kouds drinken helpt bij mij vaak ook wel

Succes
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 11:30
Roosje
Roosje is offline
Haha Jezus, kwam ik op school, vroeg iedereen direct Ja haha Roos wat doe jij nou weer hier, alsof jij les gaat lopen volgen.
Deed ik ook niet, maar ik had woordenboeken nodig. En ik heb ganz druk een natuurkunde-examen gemaakt en ik had een negen. Met dank aan de lage norm, anders was het een 93. En ik stress me kapot en ik zou het niet moeten doen, want het komt allemaal wel goed, MAARMAARMAAR! het zijn wel mijn eindexamencijfers, die zijn toch wel belangrijk.

Anyway, ik kan het allemaal moeilijk verneuken. Ik moet een 23 halen voor Latijn vóór ik onvoldoende sta... en iets meer punten kan ik toch wel bij elkaar sprokkelen.

Maar het is enggg!! Het is spannend en belangrijk want mijn toekomst hangt er in zekere zin vanaf.

Ain't true, ik slaag toch wel. En die gemiddelde acht haal ik ook wel. Waar maak ik me dan druk om?
Oud 13-05-2008, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Haha Jezus, kwam ik op school, vroeg iedereen direct Ja haha Roos wat doe jij nou weer hier, alsof jij les gaat lopen volgen.
Deed ik ook niet, maar ik had woordenboeken nodig. En ik heb ganz druk een natuurkunde-examen gemaakt en ik had een negen. Met dank aan de lage norm, anders was het een 93. En ik stress me kapot en ik zou het niet moeten doen, want het komt allemaal wel goed, MAARMAARMAAR! het zijn wel mijn eindexamencijfers, die zijn toch wel belangrijk.

Anyway, ik kan het allemaal moeilijk verneuken. Ik moet een 23 halen voor Latijn vóór ik onvoldoende sta... en iets meer punten kan ik toch wel bij elkaar sprokkelen.

Maar het is enggg!! Het is spannend en belangrijk want mijn toekomst hangt er in zekere zin vanaf.

Ain't true, ik slaag toch wel. En die gemiddelde acht haal ik ook wel. Waar maak ik me dan druk om?
Misschien vind je het stiekem ook wel leuk je er druk om te maken? Dat had ik in ieder geval wel; ook al weet je dat je het haalt, die stress maakt het spannend en leuk, helemaal als je de uitslag krijgt; dan valt alles van je af en voel je je veel fijner dan wanneer je gapend richting eindexamens ging.
Succes in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 11:41
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik ben nu echt kapot. Afgelopen weekend 2 keer maar geslapen van half 3, tot like half 8, nu een hele nacht niet geslapen, omdat de temperatuur op mijn kamer heel erg lomp en te hoog was. Echt, ik krijg mijn kamer niet koel, wat ik ook probeer. En dan het kamertje ernaast, waar ik altijd aan mijn laptop zit, daar was het echt gewoon fris vanochtend, rond half 7.

Hoe kan dat? Nya, nu dadelijk twee uur tutor en dan drie uur doodgaan, tijdens nietsdoen en dan lekker, heerlijk, geweldig gaaf, 4 uur herkansen, van half 6 tot kwart voor 9. Achja, komt wel goed.
Oud 13-05-2008, 12:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jij hebt een laptop, toch? Ik vind het zelf heel fijn om als ik koppijn heb mijn scherm wat donkerder te zetten
Oud 13-05-2008, 13:08
Sens.
Sens. is offline
Citaat:

Als je eenmaal goede punten hebt ( of zeer goede ) dan wil je die punten graag zeer goed houden... Dat heb ik toch altijd
Bovendien is het niet gemakkelijk om helemaal niet zenuwachtig te worden, als je hele klas dat zelf is

En ook wat andijvie zegt

OT: Mijn lessen zijn weggevallen...dus nu al thuis * hoera *

Laatst gewijzigd op 13-05-2008 om 13:09. Reden: vergeten
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 13:26
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Misschien vind je het stiekem ook wel leuk je er druk om te maken? Dat had ik in ieder geval wel; ook al weet je dat je het haalt, die stress maakt het spannend en leuk, helemaal als je de uitslag krijgt; dan valt alles van je af en voel je je veel fijner dan wanneer je gapend richting eindexamens ging.
Succes in ieder geval
Hmmmja, is het misschien ook wel. En ik kan moeilijk mijn examens ingaan zonder te stressen natuurlijk, dat is ook zo raar. Achja, ik weet het niet. Maar dankje! ^^

@ Sens.: Ja, is ook, ik moet het wel hoog houden. Maar al die oefenexamens gaan prima.

En olee, vanmiddag paardrijden. Toch wel! Nice echt. <3
Oud 13-05-2008, 13:51
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ja, nou mogen ze van mij ECHT allemaal doodvallen, serieus. Ik ben het echt helemaal zat met al het gezeik en ik zit hier nu bijna te janken in het lokaal. Gezeik over werk, gezeik over school, gezeik over gamen, nu weer gezeik, omdat ik mijn broertje zou hebben gedwongen WoW te kopen, wat dus absoluut NIET zo is, en daarom kreeg ik dus net telefoon van een oom, die heel kwaad op mij is... Echt, ik heb helemaal geen zin meer in vandaag.

Dat ze maar eens kappen met dat gezeik. Neem überhaupt eens de moeite om te luisteren, ALS ik eens een keer de behoefte voel, om te vertellen hoe ik me voel en wat er gaande is. Als ik eindelijk, na 3 of 4 jaar, toegeef, aan iets waar ik me jaren voor heb geschaamd, is dat fucking klote marktplaats dan belangrijker? Om dan maar verhalen aan te moeten horen, over hoe duur sommige mensen gekopieerde vellen op marktplaats zetten en dan voor ieder apart vel een nieuwe advertentie maken?

Altijd maar zeuren, dat ik moet praten over dingen, maar als ik dat uiteindelijk doe, hebben ze geen tijd. Dan hoeft het voor mij ook niet meer. Ik denk dat ik maar gewoon in een hutje op de hei ga wonen, waar niemand me kan bereiken, dan heb ik ook van niemand gezeur aan mijn hoofd. En nouja, mijn vrienden, die nodig ik nooit bij mij thuis uit, bijna nooit, omdat ik nog niet één keer mee heb gemaakt, dat mijn ouders normaal tegen me konden doen. Ja, vorig jaar, toen E. bij ons thuis logeerde, toen ging het op zich wel, hoewel we niet beneden op YouTube filmpjes mochten gaan kijken, nee, we moesten maar boven blijven. Komt ook leuk over, als iemand voor de eerste keer bij jou thuis is...

En als ik dan toch aan het zeuren ben, ze doen alsof ze zelf zo perfect zijn, maar dat zijn ze dus absoluut niet. Ik kan ook genoeg aan hun af gaan kraken. Mam kan nog niet eens normaal reageren, als ik een vraag stel, als ze ook maar iets aan het doen is.. Dan krijg ik meteen geschreeuw naar m'n kop. En ik herken heel veel dingen van mijn autisme in mam, maar goed, dat mag ik niet zeggen, want dan is er ruzie. En die oom, die is heel vaak bij ons op bezoek, ik vind wel erg vaak, alsof het z'n tweede thuis is, ofzo.. Ik heb de afgelopen weken pas één of twee keer meegemaakt, dat ik gewoon rustig wat kon doen, zonder dat ik geroepen werd, of zonder dat er overal kritiek op moest worden gegeven.

Ik heb nu ook regelmatig gesprekken met de decaan, dat helpt wel voor mij, maar goed, als je je ouders niet duidelijk kunt maken, wat er in die gesprekken gaande is, en wat voor advies je krijgt, dan is het wat dat betreft ook nog redelijk zinloos. Op echte steun van mijn ouders hoef ik niet te rekening. Als ik iets niet goed doe, krijg ik er kritiek op, maar als er ineens wel dingen heel goed gaan, dan wordt daar maar gemakshalve overheengekeken. Begrijpen doen ze me ook niet, ook al denken ze heel erg van wel. Nouja, het lukt me toch niet om ze dat duidelijk te maken..
Ik kan maar het beste gewoon op kamers gaan ofzo, en dan gewoon niet naar huis gaan. Nouja, dat gaat geheid mis, maar goed, het is beter dan thuis zitten op deze manier.. Als ik een keer niet lekker in mijn vel zit, dan wordt meteen de schuld erop af geschoven, dat ik mijn medicatie soms vergeet (Risperdal, 2x1mg per dag, ivm Asperger). Dat je iedere dag meteen in het kabaal en in de stress thuiskomt, dat merkt ook niemand, ofzo..

Achja, ik kan wel door blijven zeuren op deze manier, maar daar word ik ook niet vrolijker van (maar goed, dat word ik sowieso niet nu)

Laatst gewijzigd op 13-05-2008 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 13:56
Nijn*
Nijn* is offline
Ik voel me echt vreselijk Vanochtend even een uurtje verplicht naar school vanwege de examenvoorlichting, dus ik moést er zijn. Geen energie om te fietsen dus mama bracht me met de auto en de fiets achterin. Toen we even met een groepje de route reden naar het examengebouw, dacht ik echt dat ik van m'n stokje ging. Was om half twaalf alweer thuis en heb van 12.00 tot 14.30 geslapen, echt belachelijk maar ik voel me zo beroerd. Had vannacht al diarree en vanochtend ook weer en voel me zó ontzettend misselijk en heb hoofdpijn, bah. Ik ga toch niet heel erg ziek worden vlak voor mijn examens? Ik heb nu ook koorts en ga bij alles wat ik doe bijna van m'n stokje af. Heb helemaal geen energie meer, echt het gevoel dat ik weer 10 kilo kwijt ben of zo. Shit, shit, shit, ik MOET wel beter zijn hoor, anders haal ik het toch niet? Hoe vaak kan je ziek worden binnen twee maanden? Meh, het is niet eerlijk. Ik zou hard moeten leren nu maar dat zit er helemaal niet in..
Oud 13-05-2008, 14:44
Verwijderd
@Nijn*: Stress is nou eenmaal niet echt bevoordelijk voor je gezondheid... (Niet dat ik weet of het daar van komt, hoor, maar het zou natuurlijk mee kunnen spelen.) Doe het rustig aan en rust zoveel mogelijk uit. (})
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 14:46
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Instortingsgevaar
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 14:55
Missy1234567890
Citaat:
Dat doe ik zelf vrij vaak zo; als ik na een uur ofzo merk dat 1x 500mg niet werkte, dan neem ik gewoon nog een tablet. Ik vind het zo zonde om er meteen 2 te nemen wanneer 1 ook genoeg was geweest Zolang je er maar niet meer dan 2 per 4 uur neemt is alles goed (en max. 6 op een dag).

Als ik moeďg ben of het warm heb, dan is een beeldscherm heel snel de veroorzaker van hoofdpijn. Eventjes afkoelen en uitrusten en ik kan er weer tegen aan. Oh, en iets kouds drinken helpt bij mij vaak ook wel

Succes
Het helpt niet echt, het is gewoon rare hoofdpijn en heel vervelend. Ik werd er vanmorgen al mee wakker, dus denk niet dat het van m'n laptop is, maar dat beeldscherm is natuurlijk ook niet echt bevorderend. Ik ga als ik het weer voel steeds eventjes op de bank liggen, maar zo schiet het typen niet echt op natuurlijk.

@ Daantje: ik zou niet weten hoe ik m'n laptop donkerder moet zetten, iets met contrast denk ik, ik zal eens kijken of dat helpt.

Ik had gedacht dat ik vandaag alles wel getypt kreeg, nou niet dus. Ik heb nu bijna 1 punt af, nog 3 te gaan. Hopelijk gaat het vanavond over, dan kan ik dan nog iets doen. Met de concentratie is namelijk weinig mis.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 15:28
Verwijderd
@Roosje: misschien heb je het ook wel aan lichte stress te danken dat je hoge cijfers haalt? De mensen in mijn klas leken door het jaar heen helemaal geen stress te voelen en voerden niks uit. Ik ervaarde juist giga veel stress waar ik de laatste twee jaar redelijk mee om kon gaan waardoor ik juis heel gemotiveerd was en hoge cijfers haalde. Desondanks heb ik ontzettend gestresst tijdens de examens, dat zit dan gewoon in mijn aard denk ik zo, terwijl ik net als jij wel héél gekke dingen moest doen om niet te slagen. En ik legde de lat natuurlijk ook hoog door stiekem cum laude te willen slagen (wat ook gelukt is ).

*dikke knuf voor Nijn*. Geef jezelf wat rust en zorg goed voor jezelf. Misschien (waarschijnlijk?) is het volgende week over en zo niet heb je altijd een herkansingsmogelijkheid. Het heeft weinig zin om je er heel druk om te maken, als snap ik héél goed dat je dat doet. Take care.

@ Dolce: Meis, doe kalm aan en trek op tijd aan de bel! Als je voelt dat het mis gaat is het NU het moment om er iets aan te doen, voordat het erger wordt. En denk alsjeblieft niet dat dat zwak is. Het is juist heel sterk om toe te geven dat je niet alles zelf kunt. Dat is ook een vorm van verantwoordelijkheid nemen: op tijd om hulp vragen. *dikke knuf*

OT: Vandaag dus eerste therapiedag gehad. Ik merk dat ik nog een beetje de kat uit de boom kijk. Ik durf nog niet veel te zeggen tegen anderen over moeilijke dingen omdat ik bang ben dat het verkeerd valt. Ik ken de mensen en hun geschiedenis nog niet, dus ik weet ook niet wat hen wel en niet kan raken.
Ik heb me een beetje op de achtergrond gehouden, maar ik heb wel al een situatie ingebracht bij woon en werken. Over praktische dingen kan ik wel praten .
Ik wil nu echt aan de slag. Ik ga zometeen maar vast wat verslagen typen. Vooral mijn levensverhaal gaat waarschijnlijk veel tijd inzitten en ik weet dat het allemaal niet zo snel hoeft. Ik wil gewoon aan de slag, ik wil er vanaf. punt. En dan type ik dat levensverhaal alvast, het voorlezen stel ik denk ik nog eventjes uit.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 15:50
Verwijderd
nog maar 5 dagen... het lukt me echt niet, het is zo'n warboel allemaal. het moet lukken! ik wil niet blijven zitten. Ik heb al die jaren er zo voor geknokt, maar ik heb geen energie meer. Alles lijkt chinees voor me, zelfs de simpelste dingen kom ik niet op. Was het maar voorbij
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 16:28
Verwijderd
Citaat:
@ Lienepien: *knuf*

OT: nog maar drie kwartier beetje geslapen op de bank, hoofdpijn is nu wel ongeveer weg en anders neem ik nog wel een paracetamol. Nu ff de rest van m'n ontbijt opnemen en aan de slag.
Citaat:
*Knuffel*

s'nachts lijkt alles altijd veel erger dan het in het echt is. Probeer jezelf een beetje te verwennen vandaag en dan voel je je morgen al een stuk beter.
Je hebt al zoveel vakken wel gehaald, waarom dit dan niet?

OT: Ik kan niet wachten tot het vakantie is... alleen nog even blok & examens...
Ik kan niet geloven dat ik dat nog 2 jaar ga doen
Ik heb vandaag tot 5u les, maar ach ik leg me vanmiddag in het zonnetje met 'mijn groepje'. ( Ook al meoten we eigenlijk een werkstuk van pedagogiek nog een keer nakijken ach het stomme ding is af, nakijken kan ook een andere dag )
Dank jullie wel. Het hele nare gevoel van vannacht/vanochtend is weer een beetje weggezakt. 's Nachts lijken kleine dingen inderdaad vaak onoverkomelijk.

Citaat:
Instortingsgevaar
*knuf*
Trek je op tijd aan de bel? (Doet je telefoon het weer?)

OT:
Ben toch wat dingen gaan doen vandaag en voel me daardoor wat beter. Ben zelfs gaan sporten. M'n presentatie wil alleen niet zo vlotten, maar ik denk dat ik eerst even ga koken, eten en douchen en er dan nog even aan ga werken. Tot House. De rest moet dan morgen maar...

Vanmiddag belde ik de belastingdienst over een Tz-formulier dat ik 3 maanden geleden ingestuurd heb. D'r is geloof ik één of ander probleem met de verwerking van precies die formulieren, want ze waren nog niet gedigitaliseerd ofzo en daarom kon die man nog niet eens zien of 'ie überhaupt al binnen is. Fijn dan.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 16:40
metallica
metallica is offline
Ik weet het niet, ik weet het niet, ik weet het niet... Ik ben doodmoe en ziek aan het worden, kan me niet concentreren, terwijl ik echt zoveel nog moet doen... Ik moet huiswerk maken voor twee blokken, werken en hospiteren. En nee, als ik ook nog ziek wordt red ik dat allemaal niet. Dus ben ik aan het twijfelen of ik niet gewoon een blok laat liggen, of dat ik over twee weken pas weer ga hospiteren. Maar beide staan me iegenlijk niet zo aan... Of ik ga een keer per week hospiteren, probeer m'n huiswerk bij te houden en als ik dat blok niet haal kan ik altijd nog herkansingen doen. Pff, ik weet het echt niet, het voelt zo slecht om nou nog een blok niet te doen als boeit het geen reet als ik volgend jaar weer in het eerste jaar instroom, aargh...
Oud 13-05-2008, 16:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bah, waarom verkopen ze ineens nergens meer drinkontbijt? Dat zijn wel zo'n 150 tot 375 calorieën die ik dagelijks minder binnen krijg en het gaat allemaal al niet zo ontzettend geweldig, dus wáárom zijn die schappen leeg. En ik heb gewoon last van het weer, of zo.
Oud 13-05-2008, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Bah, waarom verkopen ze ineens nergens meer drinkontbijt? Dat zijn wel zo'n 150 tot 375 calorieën die ik dagelijks minder binnen krijg en het gaat allemaal al niet zo ontzettend geweldig, dus wáárom zijn die schappen leeg. En ik heb gewoon last van het weer, of zo.
Het viel mij ook al op, hier waren de supermarkten dicht met pinksteren, dus misschien heeft het daar mee te maken? De AH op het station hier had ook helemaal geen sap en zuivel meer.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het niet, ik weet het niet, ik weet het niet... Ik ben doodmoe en ziek aan het worden, kan me niet concentreren, terwijl ik echt zoveel nog moet doen... Ik moet huiswerk maken voor twee blokken, werken en hospiteren. En nee, als ik ook nog ziek wordt red ik dat allemaal niet. Dus ben ik aan het twijfelen of ik niet gewoon een blok laat liggen, of dat ik over twee weken pas weer ga hospiteren. Maar beide staan me iegenlijk niet zo aan... Of ik ga een keer per week hospiteren, probeer m'n huiswerk bij te houden en als ik dat blok niet haal kan ik altijd nog herkansingen doen. Pff, ik weet het echt niet, het voelt zo slecht om nou nog een blok niet te doen als boeit het geen reet als ik volgend jaar weer in het eerste jaar instroom, aargh...
Misschien je op één blok richten en het andere doen als er tijd over is. Je kunt het altijd proberen. Desnoods zonder voorbereidingen naar het tentamen. Dan weet je in ieder geval hoe de vraagstelling is als je het wil herkansen. Ik weet dat je heel perfectionistisch bent, maar probeer te relativeren. Volgend jaar ga je opnieuw beginnen dus het maakt inderdaad niet veel uit of je de vakken doet en haalt.
Als hospiteren nu te druk voor je is laat je het eventjes liggen. Volgens mij heb je nog tijd genoeg om een kamer te zoeken en je staat hoog op de wachtlijst dus je kunt bij heel veel huizen hospiteren. Over 2 weken heb je nog altijd heel veel tijd om heel vaak te gaan hospiteren, dan zit er vast wel ergens een kamer tussen waar ze je aannemen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 17:24
IcedEarth
IcedEarth is offline
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
hoera hoera, ik hoef veel minder verslagen te maken dan gedacht!
en kut kut, ik reageerde positief op een tbc test. meteen naar het ziekenhuis moest ik, maffe rontgen foto's. mja. waarschijnlijk waren het dode cellen of een verkeerde diagnose. ik had vandaag een lift gekregen van een arts, die zei dat ze bij de ggd overbezorgd en overactief zijn, daarnaast ondeskundig, en ze moeten iets om zichzelf bezig te houden. maar of ie dat deed om me gerust te stellen?
(men moet meer liften. ik vertel mijn verhaal. degene die mij de lift geeft vertelt het hare. ik kreeg te horen hoe het is als je partner overlijdt in de bloei van je leven, zij kon lachen om mijn bezorgdheid over die test, je bied elkaar iets)

tja. of ik klachten had? nee.
maar nu ik zo de symptomen lees en bij mezelf ten rade ga krijg ik opeens overal last van. maar dat is psychisch.
ik wacht gewoon chill die uitslag af.
en dan pas ga ik het aan familie vertellen anders maken ze zich druk om niet.

een mogelijke enge ziekte maakt het leven zo heerlijk relatief....
Oud 13-05-2008, 17:31
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:

@ Dolce: Meis, doe kalm aan en trek op tijd aan de bel! Als je voelt dat het mis gaat is het NU het moment om er iets aan te doen, voordat het erger wordt. En denk alsjeblieft niet dat dat zwak is. Het is juist heel sterk om toe te geven dat je niet alles zelf kunt. Dat is ook een vorm van verantwoordelijkheid nemen: op tijd om hulp vragen. *dikke knuf*

Verhaal 1e therapie dag.
Harstikke goed bezig jij... en t is heel logisch en juist goed om je in het begin op de achtergrond te houden.
Mijn ervaring was, dat als nieuwelingen opeens heel erg op de voorgrond stond etc.. dit bij ons(de groep) niet echt in goede aarde viel..

Mijn dag was raar.
vanochtend ging het helemaal mis. Half van de wereld naar de huisarts geweest, hij (een vervanger!) heeft de wonden verzorgd.
rest van de dag ben ik vooral bezig geweest met mezelf staande te houden.
2x naar de vodafone winkel geweest, telefoon is kapot.. nu is i opgestuurd, maar waarschijnlijk is het toch waterschade...
Maar die jongen was wel vriendelijk en zei dat als dat het was hij ging proberen mijn contract nu al te verlengen zodat ik een nieuw toestel zou krijgen hoop t maar. Zit nu met me oude tel.. is ff wenen.

Altrecht 3x gebeld. Degene die ik moest hebben was zooo druk, ze belt pas om 19.00 uur...oke..

Boodschappen gedaan...En onwijs in de stress gezeten ivm school. Zoveel opdrachten ineens in het laatste blok, was het overzicht echt kwijt!!!
Morgen ga ik naar school, ik ga keihard me best doen...
zo, dat was mijn dagje. Ben doodop echt doodop..Maar dat kan niet, dat mag niet.. want ik moet toch echt wat voor school doen...
uiterlijk om 22.00 stop ik, en ga ik echt slapen..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 17:37
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Het viel mij ook al op, hier waren de supermarkten dicht met pinksteren, dus misschien heeft het daar mee te maken? De AH op het station hier had ook helemaal geen sap en zuivel meer.
Het viel mij ook op! de AH in Utrecht, tuindorp hadden ook veel lege schappen. En toen ik vanmiddag bij de C1000 in Utrecht-Lunetten was, hadden zij ook heel veel lege schappen. Zal idd wel door pinksteren komen.

@Nijn: Dikke knuffel. Gezondheid gaat altijd voor. (ik weet hoe moeilijk dat kan zijn)

oh ja... iets positiefs... Voor het eerst van me leven heb ik een foto van mezelf die ik echt leuk vind...wow
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 17:39
Verwijderd
Ya no tengo corazón, ni ojos para nadie.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 17:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
7,5 voor Moleculen. Jeej, had een 8,3 voor het biochemie gedeelte en dat wist ik ook wel dat het goed ging. Organisch en fysisch allebei iets van een 6,7. Ach, wel aardig. Ik vind het wel hip dat ik voor zo'n scheikundig-vak zo'n goed cijfer heb, maar ik ben toch een klein beetje teleurgesteld. Ik had hoger kunnen halen, als ik de avond ervoor nog goed had geleerd (heb ik niet gedaan). Er zijn namelijk 18 mensen met een hoger cijfer gemiddeld.. Maar ik moet niet zeuren. Ik moet blij zijn hiermee.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 18:43
Missy1234567890
Hoofdpijn lijkt over, dus nog maar even 1,5 uur wat proberen te doen.
Morgen met laptop en al naar de uni, daar alles af typen tot zover dat kan en dan donderdag naar Groningen, heb net even geregeld dat ik daar 's avonds bij m'n zusje kan eten, dus dan kan ik lekker lang in de UB blijven.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 18:45
Verwijderd
Hmm, mijn schoonmoeder heeft MS; acht jaar geleden begon ze net met een wandelstok te lopen, nu zit ze permanent in een rolstoel en inmiddels gaat zelf eten echt heel slecht. Ik weet niet hoe lang mijn schoonouders dit nog vol kunnen houden; mijn schoonvader is de hele dag bezig met het zorgen voor zijn vrouw, hij is daardoor erg gestresst en reageert die stress weer op haar af, waardoor zij weer erg emotioneel wordt. Dit houden ze niet meer lang vol, maar wat is dan de volgende stap? Ik durf er niet aan te denken
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 18:55
rare kwast
rare kwast is offline
warning: break down

ik heb het zo gehad.. waar vecht ik nou nog voor? waar ben ik hier nou voor?
waarom kan ik mezelf niet gelukkig prijzen met wat ik heb.. andere hebben zoveel minder
en waarom kan ik niet stoppen met foute gedachtes
en argh
Oud 13-05-2008, 19:01
Verwijderd
Het leven is leeeeeeeeeuk!<3
Mijn nieuwe klas is duisentvet en mijn oude klas is pauper en de lestijden zijn relax en mijn vriendje is lief en tja, gewoon!^^
Morgen pokémon marathon en ik heb vrij, muwhahhaha.

Oja en blink 182 (doet me denken aan vroeger enzo^^)!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten