Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2008, 17:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Edit: nee duzz.
Oud 11-06-2008, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Nee, kijk. Als je cocaïne gaat dealen dan weet de regering dat verder niet, maar het blijft gewoon onwettelijk/illegaal.
Als je je oude wasmachine doorverkoopt via marktplaats of je ruilt een DVD die je dubbel hebt tegen wat biertjes in de kroeg, dan weet de regering dat ook niet, maar dat is wel gewoon legaal.

Dat is wat ze bedoelen, denk ik.
Dat is niet wat ze zeggen iig. :')

Mgoed, als het niet voor duurder verkocht wordt, zal ik het geen zwarte handel noemen. Maar vanaf 1 ct erbij wel.
Oud 11-06-2008, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Nee, kijk. Als je cocaïne gaat dealen dan weet de regering dat verder niet, maar het blijft gewoon onwettelijk/illegaal.
Als je je oude wasmachine doorverkoopt via marktplaats of je ruilt een DVD die je dubbel hebt tegen wat biertjes in de kroeg, dan weet de regering dat ook niet, maar dat is wel gewoon legaal.

Dat is wat ze bedoelen, denk ik.
Ow, dus iets ruilen is onwettelijk maar wel legaal? Ik dacht dat onwettelijk betekende dat het niet mocht
Oud 11-06-2008, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Ow, dus iets ruilen is onwettelijk maar wel legaal? Ik dacht dat onwettelijk betekende dat het niet mocht
Als dat zo is, herhaal ik graag mijn vraag.
Oud 11-06-2008, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Onwettelijke handel ís ook iets wat niet mag.

Okay, nog een keer.

Informele economie is handel die niet geregistreerd wordt door het CBS of een andere wettelijke instantie. Deze handel omvat zowel legale als illegale handel. De legale handel is tweedehands troep verkopen op marktplaats, bijvoorbeeld. De illegale handel is drugshandel en dergelijke rotzooi. Wat ze zeggen is dat hoewel er bij beide geen registratie (mogelijk) is, informele economie niet illegaal hoeft te zijn. Het hoeft dus niet per se geregisteerd te worden, wat je allemaal verkoopt. (Tenzij je een bedrijf wil stichten waar je vast weer allemaal regels voor hebt en KvK en blablabla, maar daar hebben we 't niet over.)

Dus illegale handel mag niet. Legale handel wel. Beide kunnen onder informele economie vallen, waarbij het eerste niet legaal is en het tweede wel.

Veel duidelijker kan ik het niet maken.
Oud 11-06-2008, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet wat ze zeggen iig. :')
Jawel, want het gaat er om dat je niet registreert wat je allemaal verkoopt. Of wil jij op je belastingaangifte neerzetten hoeveel kilo coke je hebt verkocht? Illegale handel is dus wel informeel, maar dat maakt het niet opeens legaal. En legale handel is óók informeel, maar dat maakt het niet opeens illegaal.
Oud 11-06-2008, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Onwettelijke handel ís ook iets wat niet mag.

Okay, nog een keer.

Informele economie is handel die niet geregistreerd wordt door het CBS of een andere wettelijke instantie. Deze handel omvat zowel legale als illegale handel. De legale handel is tweedehands troep verkopen op marktplaats, bijvoorbeeld. De illegale handel is drugshandel en dergelijke rotzooi. Wat ze zeggen is dat hoewel er bij beide geen registratie (mogelijk) is, informele economie niet illegaal hoeft te zijn. Het hoeft dus niet per se geregisteerd te worden, wat je allemaal verkoopt. (Tenzij je een bedrijf wil stichten waar je vast weer allemaal regels voor hebt en KvK en blablabla, maar daar hebben we 't niet over.)

Dus illegale handel mag niet. Legale handel wel. Beide kunnen onder informele economie vallen, waarbij het eerste niet legaal is en het tweede wel.

Veel duidelijker kan ik het niet maken.
In dit stukje hieronder lijkt het alsof alle transacties (dus voor wettelijke en onwettelijke activiteiten) legaal zijn.

Citaat:
"Onder informele economie (=verborgen economie) verstaat men de wettelijke en onwettelijke economische activiteiten die niet in de officiële cijfers tot uidrukking komen doordat ze niet worden waargenomen door de instellingen die de nationale rekeningen opstellen, namelijk het CBS in Nederland en het Instituut voor de Nationale Rekeningen in België. (...) Deze transacties zijn echter volstrekt legaal." Wikipediaaaa.
Oud 11-06-2008, 18:09
Verwijderd
Citaat:
In dit stukje hieronder lijkt het alsof alle transacties (dus voor wettelijke en onwettelijke activiteiten) legaal zijn.
Ja, het staat er een beetje onduidelijk omdat ik een stuk niet heb gekopiëerd in die post. In de link die ik gaf staat het wel en later zette ik dat stuk er alsnog bij, hier:

Citaat:
Hm, misschien had ik het stuk ervoor ook nog moeten kopiëren.

"Een mogelijk voorbeeld: A vult de belastingaangifte van B in, en mag in ruil daarvoor enige tijd de zonnebank van B lenen. Beide partijen achten deze "prestaties" in een redelijke verhouding tot elkaar staan. Een exacte waarde is echter niet vast te stellen. Deze transactie is echter "onzichtbaar", en komt daarmee niet in de BNP-cijfers tot uitdrukking. Deze transacties zijn echter volstrekt legaal."

Dus de onwettelijke transacties zijn gewoon illegaal, maar legale transacties die niet vastgelegd/geregistreerd (kunnen) worden, zijn eh.. legaal. Thanks, wikipedia, for stating the obvious!
Die laatste zin over legale transacties slaat dus terug op een vorm van legale informele economie. Dat betekent niet dat illegale transacties opeens legaal worden als je het op die manier doet, maar dat legale transacties gewoon legaal blijven ondanks dat ze op die manier plaatsvinden.
Oud 11-06-2008, 18:12
TopDrop
TopDrop is offline
Zelfs ik snap het.
Oud 11-06-2008, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Ja, het staat er een beetje onduidelijk omdat ik een stuk niet heb gekopiëerd in die post. In de link die ik gaf staat het wel en later zette ik dat stuk er alsnog bij, hier:

Die laatste zin over legale transacties slaat dus terug op een vorm van legale informele economie. Dat betekent niet dat illegale transacties opeens legaal worden als je het op die manier doet, maar dat legale transacties gewoon legaal blijven ondanks dat ze op die manier plaatsvinden.
Oww, dan snapte ik het gewoon al
Oud 11-06-2008, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Zelfs ik snap het.
Hahaha, ik zat me net echt af te vragen of ik nu niet iets gemist heb ofzo, want het is zo ontzettend lógisch. Het is me een raadsel waarom men het niet snapt(e).
Oud 11-06-2008, 18:19
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Hahaha, ik zat me net echt af te vragen of ik nu niet iets gemist heb ofzo, want het is zo ontzettend lógisch. Het is me een raadsel waarom men het niet snapt(e).
Ik las net alle posts bij, en ik dacht, hallo, zo ingewikkeld is het toch niet? Of mis ik iets?
Oud 11-06-2008, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Ik las net alle posts bij, en ik dacht, hallo, zo ingewikkeld is het toch niet? Of mis ik iets?
Exact.

En nu ga ik slapen! Denk ik. Het is wel flauw, als je een nacht doorhaalt kom je op een gegeven moment in zo'n staat van slapeloosheid waarbij je lichaam zoiets heeft van 'oh, kennelijk doen we niet meer aan slapen, nou, vooruit, hier heb je een shitload aan adrenaline of whatever dat stofje is dat je wakkerhoudt'. En dan ben je heel erg actief en heb je totaal geen slaap, ookal weet je op zich wel dat je binnen enkele minuten in slaap kán vallen als je je ogen dichtdoet. Of gaat liggen. Maar je hebt geen zin om te gaan liggen en in je ogen dichtdoen heb je ook geen zin, want je bent druk bezig met hyperactief zijn.
Oud 11-06-2008, 18:41
TopDrop
TopDrop is offline
Word je niet teringvroeg wakker morgenochtend als je nu gaat slapen?
Oud 11-06-2008, 18:46
Verwijderd
Mwa, rond een uurtje of negen. Het moet ook niet veel later worden, want ik moet écht naar de bibliotheek en werken aan een paper. En daarna werken aan een presentatie over die paper. En ik heb de afgelopen dagen niks gedaan. Dus vroeg wakker worden is wel welkom.

Waarschijnlijk ga ik daarna weer de nacht doorhalen zodat ik donderdag heel vroeg kan gaan slapen en vrijdag gegarandeerd op tijd wakker kan worden voor die presentatie.
Oud 11-06-2008, 18:50
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mwa, rond een uurtje of negen. Het moet ook niet veel later worden, want ik moet écht naar de bibliotheek en werken aan een paper. En daarna werken aan een presentatie over die paper. En ik heb de afgelopen dagen niks gedaan. Dus vroeg wakker worden is wel welkom.

Waarschijnlijk ga ik daarna weer de nacht doorhalen zodat ik donderdag heel vroeg kan gaan slapen en vrijdag gegarandeerd op tijd wakker kan worden voor die presentatie.
Morgen is het al donderdag?
Oud 11-06-2008, 18:51
Tink*
Tink* is offline
Hihi besef van dagen kwijt. ;x
Oud 11-06-2008, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Morgen is het al donderdag?
Huh echt? Hahaha wow shit. Dan mag ik wel opschieten met m'n paper, zeg.
Oud 11-06-2008, 18:58
TopDrop
TopDrop is offline
XD
Oud 11-06-2008, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Zijn de andere twee mensen ook gezellige autisten en gaan jullie met de auto?
Nee, het zijn geen autisten. Het is mijn beste vriend en zijn vriendin. En we gaan inderdaad met de auto.
Oud 11-06-2008, 19:03
Verwijderd
Citaat:
XD
Dit deed je vroeger niet. Je moet eens wat minder met martijn omgaan
Oud 11-06-2008, 19:10
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dit deed je vroeger niet. Je moet eens wat minder met martijn omgaan
Ik typ dat best vaak op msn anders :')
Oud 11-06-2008, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Nee, het zijn geen autisten. Het is mijn beste vriend en zijn vriendin. En we gaan inderdaad met de auto.
Ah, okay. Nou, ik houd het in gedachten. Meanwhile, succes met het zoeken van de vierde festivalganger

En nu echt slapen!
Oud 11-06-2008, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Ik typ dat best vaak op msn anders :')
Ja maar ik vind msn eng
Oud 11-06-2008, 19:15
Verwijderd
Fairport Convention. \m/
Oud 11-06-2008, 19:15
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ah, okay. Nou, ik houd het in gedachten. Meanwhile, succes met het zoeken van de vierde festivalganger

En nu echt slapen!
Wat para zegt. Ik hou het ook in gedachte. Het lijkt me gaaf, maar het komt niet waanzinnig goed uit. Maar als je niemand kunt vinden kan ik wel wat regelen denk ik

Citaat:
Ja maar ik vind msn eng
Ja, oeh..
Oud 11-06-2008, 19:17
Verwijderd
Haha, darkiekurd staat 3e in de most-listened lijst van Simon & Garfunkel op lastfm
Oud 11-06-2008, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Wat para zegt. Ik hou het ook in gedachte. Het lijkt me gaaf, maar het komt niet waanzinnig goed uit. Maar als je niemand kunt vinden kan ik wel wat regelen denk ik
Prima, het is wel first come first serve natuurlijk.
Oud 11-06-2008, 19:19
Verwijderd
Citaat:

Ja, oeh..
Ik houd er gewoon niet meer zo van Ik heb het bijna nooit meer aanstaan ;x
Citaat:
Haha, darkiekurd staat 3e in de most-listened lijst van Simon & Garfunkel op lastfm
Haha

Darkie naamzoek, i kben trots op je.
Oud 11-06-2008, 19:20
Verwijderd
Die lijst wordt wekelijks opgemaakt, het is niet aller tijden.
Oud 11-06-2008, 19:20
Verwijderd
Ja nou en

Gun hem zijn week of fame
Oud 11-06-2008, 19:26
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Prima, het is wel first come first serve natuurlijk.
Uiteraard.
Oud 11-06-2008, 19:28
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik houd er gewoon niet meer zo van Ik heb het bijna nooit meer aanstaan ;x

Haha

Darkie naamzoek, i kben trots op je.
Msn staat standaard aan hier, maar er zijn echt nog maar heel weinig mensen waar ik regelmatig mee chat. En de persoon met wie ik het meeste chat, gaat via google stalk :')
Oud 11-06-2008, 19:32
Verwijderd
Nou, Paranoïde, dan moet je dus leren quoten. Ik dacht echt dat ze beweerden dat onwettelijk=legaal.
Oud 11-06-2008, 19:33
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nou, Paranoïde, dan moet je dus leren quoten. Ik dacht echt dat ze beweerden dat onwettelijk=legaal.
Blame para.
Oud 11-06-2008, 19:34
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Waar zie je dat?

Ik ga voor nummer 1!
Oud 11-06-2008, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Waar zie je dat?

Ik ga voor nummer 1!
Op de artiestenpagina, bij listeners.
Verwijderd
Citaat:
Blame para.
Ga ergens een anus staan likken ofzo.
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Waar zie je dat?

Ik ga voor nummer 1!
Als je naar de pagina van de artiest zelf gaat. Dan zie je een lijstje top listeners.
Oud 11-06-2008, 19:36
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
En waarom zou ik dat doen?
Oud 11-06-2008, 19:36
Swlabr
Swlabr is offline
Ah, ik zie het.
Oud 11-06-2008, 19:37
Verwijderd
Ik sta bij de top listeners van Antonio Salieri. .
Oud 11-06-2008, 19:37
Verwijderd
Citaat:
En waarom zou ik dat doen?
Omdat het kan.
Oud 11-06-2008, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Doe normaal man.
Oud 11-06-2008, 19:39
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Omdat het kan.
Ik kan ook een boterham pindakaas smeren en die opeten.
Oud 11-06-2008, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Beetje hagelslag erbij doen
Oud 11-06-2008, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Doe normaal man.
Nee, want Dropje is een beetje raar.
Oud 11-06-2008, 19:41
Verwijderd
ik hoop dat zwitersland turkije weer knokken gaat worden
Verwijderd
Citaat:
Is dat niet hetzelfde dan? :')
Verwijderd
Citaat:
Nee, want Dropje is een beetje raar.
aha.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten