Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() En ik heb nu dus per vak iets van vijf boeken en ik vind het redelijk veel ![]() Maar Waterland is eigenlijk onverwacht leuk, want 'een aangrijpende bespiegeling over voortplaning en vernietiging, over onze tragische neiging tegelijkertijd voor- en achteruit te willen', vond ik niet veel goeds beloven, maar er zitten eigenlijk wel grappige dingen in ![]()
||
Citaat:
Leuk! ontopic: Dimitri Verhulst - Godverdomse dagen op een godverdomse bol. Anders dan zijn vorige boeken en ben er nog niet uit wat ik ervan vind. Alhoewel ik soms wel weer versteld sta van zijn geniaal mooie zinnen. |
![]() |
|
Douglas Adams - The Ultimate Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Een omnibus met daarin The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, The Restaurant at the End of the Universe, Life, the Universe and Everything, So Long and Thanks for all the Fish, Mostly Harmless en Young Zaphod Plays It Safe. Een geweldige serie natuurlijk, met heerlijke Britse humor en hilarische observaties en beschrijvingen.
|
Ik ben net begonnen in 'God als misvatting' van Richard Dawkins. Beetje jammer van de inleiding waarin hij al het commentaar op zijn boeken onderuit wil schoffelen. Verder komt hij een beetje over als een arrogante poepzak, maar ik vind het wel een boeiend boek.
|
![]() |
Haha meer literatuurwetenschappers hier als ik het zo lees... ikzelf doe 't aan de UvA.
Ben nu voor m'n studie bezig in On Chesil Beach van McEwan, heb vanmiddag Heart of Darkness uitgelezen en ben ondertussen ook nog op m'n gemak Don Quichot in een slakkentempo aan het doorwerken. |
![]() |
|
Doeschka Meijsing - Over de liefde: valt ontzettend tegen! Ik snap niet waarom dit boek de AKO literatuurprijs heeft gewonnen. Sommige onderwerpen hadden interessant kunnen zijn, zoals haar drie liefdes, het ongeval etc, maar helaas werkt ze deze dingen totaal niet uit. In plaats daarvan wel allerlei anekdotes die niets toevoegen aan de verhaallijn en bovendien niet interessant zijn.
Daarnaast lees ik nog: Kiran Desai - The inheritance of loss. Moet nog even zien of ik dat wat vind. En net uit heb ik Joke van Leeuwen - Alles nieuw. Daar zaten leuke stukjes in, maar niet gedenkwaardig. Haar stijl wordt na verloop van het boek voorspelbaar. |
![]() |
|
O, dat boek van Doeschka Meijsing wilde ik ook nog lezen. Omdat het me een boek leek over een lesbisch thema wat niet alleen maar pulp is
![]() Kiran Desai is overigens voornamelijk erg Indisch ![]() Ik lees Waterland van Graham Swift en ik snak naar eeuwen tijd zodat ik alle boeken kan lezen die ik nog wil lezen.
|
Jamaar, dat boek van Desai móet ik lezen voor een vak... Vind het sowieso wel interessant om eens een boek te lezen daarvandaan, ben tot nu toe vooral Nederlandse en Engelse/Amerikaanse romans gewend.
En het boek van Meijsing is niet helemaal pulp hoor, best wel goed geschreven! Alleen tot nu toe had ik dat lesbische thema dus wel wat meer uitgediept willen zien en wat minder er-niets-toe-doende anektdotes. Maar ik ben nog maar op de helft! Ik verbaas me er vooral over dat dit boek zó goed werd bevonden dat het die prijs heeft gewonnen. Haha, ik herken dat gevoel van gebrek aan tijd! Mijn kast staat overvol met ongelezen boeken, die ik allemaal nu wel zou willen lezen... |
![]() |
|
Ik had ook niet verwacht dat je Desai voor je lol ging lezen, ik heb het ook voor een cursus gelezen (Actuele Literatuur. Mocht je dat ook doen, prijs je gelukkig dat ze dit jaar Plowing the Dark hebben geschrapt).
En oké! Ik zal dat boek sowieso nog wel een keer lezen ![]()
|
Ik ben net klaar met Joe Speedboot en moet helaas toegeven dat ik er meer van had verwacht. Nu was het een ongeduldboek en dat is nooit goed in mijn geval.
Mijn volgende titel is een laken van een heel ander pak: The Painted Man van Peter V. Brett. Duistere fantasy over een dorp dat onder mistdemonen leeft oid ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En ik vond Joe Speedboot juist wel leuk! Ik had daar toen juist veel minder van verwacht, maar ik wist ook helemaal niet waarover het zou gaan, ik had me zo voorgesteld over een jongen met een speedboot (erg de Kameleonachtig ![]() /offtopic
|
![]() |
Ik heb gelezennnnn de Gedaantewisseling van Kafka en het was voor school maar ik had hem al in de kast staan en het was eigenlijk meer voor mezelf want ik vond het echt heel tof
![]() Verder lees ik ook Heart of Darkness en daar vind ik dan weer echt geen reet aan, en m'n dichtbundel met de mooiste liefdesgedichten uit de wereldliteratuur en dat blijft verrassen ![]()
||
Citaat:
Zo. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Heb net Chocolat uit. Wel mooi, maar had natuurlijk weer eens eerst de film gezien, dus dat werd vergelijken. Helaas was de film veel leuker. En heel anders ook trouwens. Hele verhaallijnen zijn veranderd
![]() Ga nu verder in Trots en Vooroordeel <33
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ik lees nu theorien van nietzsche, hegel, en hume over tragedie om die tegenover aristotle te zetten met relatie tot 2 noord-ierse adaptaties van sophocles' antigone en philoctetes (tom paulin en seamus heaney). dus ik ben nu ook de originelen van sophocles aan t lezen (vertaald dan he). om het leuk te houden lees ik orwell met 1984 weer. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Interessant! Ik ga beginnen in 'Money' van Martin Amis.
||
![]() |
Citaat:
![]() virginia woolf feministisch ok, maar modernisme in het algemeen? als ze me ulysses nou effe toesturen dan kan ik dat beter beoordelen ![]() ot: ik lees nog steeds mrs dalloway, vandaag de laatste 30 pagina's lezen en dan hopen dat mn boek aankomt vandaag, en zo niet, dan ga ik in to the lighthouse beginnen denk ik.
|
![]() |
|
|