Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2008, 07:27
Fantôme
Fantôme is offline
wat een *piep*
ik dacht echt, na de theorie van iemand (dacht flyaway) dat er twee wolven in de soijalijst moeten zitten, dat we ze dan nu hadden. maar overduidelijk klopt die theorie niet.

mijn complimenten aan de wolven. jullie hebben het heel sterk gespeeld
en zelf is dit mn grootste :fail: spel, maar dat terzijde
Oud 21-11-2008, 09:05
Verwijderd
Heel leuk en aardig Spelleiders, maar regels zijn regels en die zijn dat de wolven gewonnen hebben.

*zo dit was mijn laatste post, voordat de koppige spelleiders gaan zeuren*

Oh ja, en ziener, wie- o -wie je ook mag zijn, je bent een poepziener.
Oud 21-11-2008, 09:15
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
best-case scenario:

eetronde: wolven eten verrader op -> over: 4 wolven 3 dorpelingen
hangronde: wolf opgehangen -> 3 wolven, 3 dorpelingen
eetronde: tovenaar doet master bescherming
hangronde: wolf opgehangen -> 2 wolven, 3 dorpelingen

dus het kan nog wel, maar het wordt kielekiele
Dus we gaan gewoon door!
Oud 21-11-2008, 09:46
Daboman
Daboman is offline
Ik heb de regels er nog eens bijgepakt:

Citaat:
Wincondities weerwolfspel

Opmerking: Voor deze regeling worden alle niet-wolven aan de kant van de dorpelingen (bijv de ziener, tovenaar, etc) als dorpeling beschouwd, tenzij anders vermeld. De geliefden worden niet als dorpeling en niet als wolf beschouwd, ongeacht de functie die ze hadden voordat ze geliefde werden.

Dorpelingen: het doel van de dorpelingen is om alle wolven op te hangen. Alle andere slechteriken worden niet gezien als wolf. Ze hebben gewonnen wanneer alle wolven en de geliefden zijn opgehangen.

Wolven: het doel van de wolven is te overleven en te moorden, zonder dat de andere in de gaten hebben wat hun identiteit is. Zij winnen als ze in de meerderheid zijn en de geliefden zijn dood. Dat kan tijdens een eetronde zijn, maar het kan ook tijdens een hangronde zijn. De verrader, heks of leerlingheks wordt niet in de telling als dorpeling meegenomen, maar ook niet als wolf. Ze worden overgeslagen in de telling.

Als het aankomt op een hangronde waarbij er 1 dorpeling en 1 wolf in leven is, is het gelijkspel. De reden hiervoor is dat er voor zowel de dorpelingen als de wolven goed gefundeerde argumenten te verzinnen zijn, waarom ze het moeten winnen.

Als er een eetronde is waarbij er 1 dorpeling en 1 wolf in leven zijn, wint de wolf. Als die laatste dorpeling eigenlijk de wolfsbane is, gaat de maaltijd niet door en komt er nog een hangronde waarbij 1 wolfsbane en 1 wolf in leven zijn. Dan is het dus gelijkspel.

Geliefden: Het doel van de geliefden is om te overleven. De geliefden winnen als een van de andere partijen eerder uitgeschakeld wordt. Geliefde-wolven tellen niet mee als wolf. Geliefde dorpelingen tellen ook niet mee als dorpeling. Dus als er bijvoorbeeld 2 geliefden, 1 normale dorpeling en 2 wolven zijn, zijn de wolven in de meerderheid. Dan zijn de dorpelingen uitgeschakeld, waardoor de geliefden winnen.

Let op: Wanneer dit reglement geen uitsluiting geeft over de wincondities, dient de spelleider een beslissing te nemen. Voor een goed spelverloop dient deze beslissing geaccepteerd te worden.
Ik heb de belangrijkste dingen even onderstreept. Het eerste onderstreepte deel stelt dat de tovenaar bij het tellen wie er een meerderheid heeft als dorpeling wordt beschouwd.

In dat geval zijn de wolven in de meerderheid.

Het tweede onderstreepte deel stelt dat wanneer er een meerderheid bij de wolven is, de wolven gewonnen hebben. Er is sprake van een wolvenmeerderheid, dus hebben de wolven gewonnen.

Tot slot nog het laatste deel: Als de regels niet duidelijk zijn, bepaalt de spelleider wat er gebeurt. Echter, ik ben benieuwd of iemand dit niet duidelijk vindt. Dit zijn de regels waarmee we allemaal in het begin akkoord zijn gegaan.

Je kunt simpelweg niet als spelleider halverwege het spel de regels gaan veranderen. Als er geen duidelijke regels waren; okee, maar er zijn dus wel duidelijke regels.

Dit is nu al de zoveelste keer dat er discussie over is wanneer de wolven precies gewonnen hebben, dus misschien moeten de regels aangepast worden, maar dan wel pas als het spel is afgelopen.

Laatst gewijzigd op 21-11-2008 om 09:54.
Oud 21-11-2008, 09:53
flyaway
flyaway is offline
Hoezo is die regel? Waarom hebben de wolven gewonnen als ze in de meerderheid zijn? Heeft dat te maken met dat er anders een 1-1 situatie komt enzo?
Ik ben dus benieuwd waar die regel op gebaseerd is, en of deze dan nog steeds van toepassing is Want nu hebben we de tovenaar en de ziener nog, dat is misschien een onvoorziene situatie. Ik noem maar wat.
Oud 21-11-2008, 09:59
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Hoezo is die regel? Waarom hebben de wolven gewonnen als ze in de meerderheid zijn? Heeft dat te maken met dat er anders een 1-1 situatie komt enzo?
Ik ben dus benieuwd waar die regel op gebaseerd is, en of deze dan nog steeds van toepassing is Want nu hebben we de tovenaar en de ziener nog, dat is misschien een onvoorziene situatie. Ik noem maar wat.
In het officiële spel mogen de wolven wel echt meestemmen in de hangronde en daar waren de oorspronkelijke regels op gebaseerd. Er heeft zelfs echt een tijdje in de regels gestaan dat de weerwolven winnen als ze met een meerderheid zijn, omdat er dan altijd een dorpeling wordt opgehangen. Dit klopt dus alleen maar wanneer de weerwolven mee mogen stemmen. In een eerder spel zijn we er dus achter gekomen dat dat niet klopte. Ik denk dat men in de aangepaste regels het echte spel zoveel mogelijk wilde benaderen.

Tel maar uit wie er wint als de wolven wel zouden mogen stemmen in de hangronde

Laatst gewijzigd op 21-11-2008 om 10:10.
Oud 21-11-2008, 11:20
flyaway
flyaway is offline
Ah ok, dus dan geldt dat eigenlijk niet.
Oud 21-11-2008, 18:23
Verwijderd
Goedemorgen,

ik wil even zeggen dat jullie wel kut kunnen doen over regels maar de spelleider heeft gewoon gelijk!!!
Dus jullie moeten nu heel hard je best doen om zo goed mogelijk te spelen!

Slaap lekker
Oud 21-11-2008, 18:25
Verwijderd
Goedemorgen (?),

ik wil even zeggen dat het niet heel vreemd is dat de wincondities in de regels gewoon worden aangehouden.

Slaap lekker.
Oud 21-11-2008, 18:55
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Goedemorgen,

ik wil even zeggen dat jullie wel kut kunnen doen over regels maar de spelleider heeft gewoon gelijk!!!
Dus jullie moeten nu heel hard je best doen om zo goed mogelijk te spelen!

Slaap lekker
Okee. Jouw beurt. Wanneer hebben de wolven gewonnen en waarom?
Oud 21-11-2008, 18:58
Verwijderd
Niet zo zeuren jongens, waarschijnlijk is het spel toch afgelopen over een halfuurtje.
Oud 21-11-2008, 19:07
Verwijderd
Wat para zegt!
Nu stil en lief doen tot de grote spelleiderbaas fizzle er is met de uitslag en het verhaal..
Oud 21-11-2008, 20:39
Spelleider
Spelleider is offline
De wolven hebben de verrader opgegeten!

1. Pippeloen
2. Paranoide
3. Uice (Dorpeling)
4. Katje
5. TopDrop (Dorpeling, Geliefde)
6. Lisaaah (Dorpeling)
7. Mr Soija (Wolfsbane)
8. matige_muis
9. Sherco
10. flyaway
11. Basjeeh (Dorpeling)
12. Light fighter (Jager)
13. Mutsieprutsie (Dorpeling)
14. ~~Fantôme~~
15. *Miekjuh* (Cupido)
16. Daboman (Dorpeling)

17. AllureV (Dorpeling, Geliefde)
18. sterrenmeisje
19. Eye of Sauron (Tovenaar)
20. Vlindertje (Heks)

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = doodgeschoten
Oranje = gestorven aan liefdesverdriet

Dat betekent dat het 4-3 voor de wolven is!
Een geweldig EIND-UITSLAG! Gefeliciteerd wolven

Het spel is afgelopen!!

Dan wil ik de wolven complimenteren, voor hun overweldigende geweldige winst!
Ook de geliefden verdienen een schouderklopje, goed gespeeld!

Ik wil ook fizzle bedanken, ze heeft helemaal alleen en geweldig gespelleiderd! Super leuke verhalen geschreven en heel goed de kritiek opgevangen.

Ik wil even een opmerking plaatsen naar spelers die tegen de spelleiders ingaan, doe dat voortaan per pm!

Voor iedereen om te weten, vooral voor de volgende spelleider. Soija heeft op het nippertje geen rode kaart gehad, maar wel waarschuwingen!

Ik zou graag weten wat iedereen van het spel vindt, vandaag en stel voor aan de fb's dat we morgen om 22.00 het spel sluiten, zodat er over twee weken een nieuw spel kan komen!

Laatst gewijzigd op 21-11-2008 om 20:46.
Oud 21-11-2008, 20:41
Verwijderd
Oud 21-11-2008, 20:42
Verwijderd
ja dat is de uitslag van gister, want toen ging mutsie dood
Verwijderd
Hm.
Verwijderd
Leuk he, spanning opdrijven?
Oud 21-11-2008, 20:46
Spelleider
Spelleider is offline
Sorry ik moest nadenken
Oud 21-11-2008, 20:48
Verwijderd
Nadenken
Verwijderd
Citaat:
Sorry ik moest nadenken
Als je nu ook de functies erachter zet zien we waar we mis zijn gegaan.
Verwijderd
al die kleurtjes, en ik heb hier geen lijst met functies dus ik moest terug zoeken wat sterretje ook al weer was (ze heeft gereageerd op haar functiepm gelukkig) en hoeveel spelers er dan waren
en hoe k de quote goed kreeg

Alles draait hier hoor
Oud 21-11-2008, 20:49
Verwijderd
Oh wacht, de uitslag staat in een eerdere post.
Oud 21-11-2008, 20:49
Verwijderd
Citaat:
al die kleurtjes, en ik heb hier geen lijst met functies dus ik moest terug zoeken wat sterretje ook al weer was (ze heeft gereageerd op haar functiepm gelukkig) en hoeveel spelers er dan waren
en hoe k de quote goed kreeg

Alles draait hier hoor
Geeft niks mevrouw de Spelleider, mijn opmerking was bedoeld van 'hm de uitslag is er nog niet en er moet nagedacht worden hm hm waarover dan hm spannend'. Maar de uitslag was er dus al wel.
Oud 21-11-2008, 20:50
Verwijderd
kan de spelleider nog 1 keer het lijstje posten met alle functies?
Oud 21-11-2008, 20:51
Spelleider
Spelleider is offline
Matige Muis, Pippeloen, Sherco, Spelleider

1. Pippeloen (wolf)
2. Paranoide (betoveraar-leerling(??))
3. Uice (Dorpeling)
4. Katje (wolf)
5. TopDrop (Dorpeling, Geliefde)
6. Lisaaah (Dorpeling)
7. Mr Soija (Wolfsbane)
8. matige_muis (wolf)
9. Sherco (wolf)
10. flyaway (geen wolf)
11. Basjeeh (Dorpeling)
12. Light fighter (Jager)
13. Mutsieprutsie (Dorpeling)
14. ~~Fantôme~~ (ook geen wolf)
15. *Miekjuh* (Cupido)
16. Daboman (Dorpeling)

17. AllureV (Dorpeling, Geliefde)
18. sterrenmeisje
19. Eye of Sauron (Tovenaar)
20. Vlindertje (Heks)

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = doodgeschoten
Oranje = gestorven aan liefdesverdriet

Dat betekent dat het 4-3 voor de wolven is!
Een geweldig EIND-UITSLAG!

Het spel is afgelopen!!
Oud 21-11-2008, 20:51
Verwijderd
Sterrenmeisje opgegeten Ik dacht op het einde dat zij wel wolf zou zijn. Functies erachter plz?

Ik geef wel alvast toe dat ik de failtovenaar was die jullie niet kon redden. Wat een lastige functie, phooee.
Oud 21-11-2008, 20:52
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
kan de spelleider nog 1 keer het lijstje posten met alle functies?
besug en dat was moeilijk want ik wist ze niet uit mijn hoofd en heb hier geen lijst
Oud 21-11-2008, 20:52
flyaway
flyaway is offline
En wie was dan de verrader?
Oud 21-11-2008, 20:53
Verwijderd
Oh, de functies staan er al. Gottegod, behoorlijk goed spel wolfjes
Oud 21-11-2008, 20:53
flyaway
flyaway is offline
Waarom klopte mijn theorie dan niet... blijkbaar zaten er toch geen twee wolven in dat rijtje.
Oud 21-11-2008, 20:54
Verwijderd
fantome is de verrader dachten wij.
en het spel zou toch pas afgelopen zijn als de tovenaar eruit was.
Het is me totaal niet opgevallen dat sterrenmeisje de ziener was
Oud 21-11-2008, 20:54
flyaway
flyaway is offline
Applausje voor de Spelleiders Geweldige verhalen, snelle uitslag.

En goed gedaan, wolfjes.
Oud 21-11-2008, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Waarom klopte mijn theorie dan niet... blijkbaar zaten er toch geen twee wolven in dat rijtje.
Er klopte wel meer niet. In de eerste ronde met Miekjuh / Lisaaah / Light Fighter was het gelijkspel tussen Lisaaah en Miekjuh, terwijl Sherco onder Lisaaah stond.
flyaway
flyaway is offline
Sterrenmeisje is de verrader toch. Wie is dan de ziener? Fantome, toch?
Verwijderd
Jullie moeten niet zulke moeilijke vragen stellen

volgens mij was fantoom ziener?,
Sterretje was verrader!

Meer weet ik niet
Dus vragen heeft geen zin tot fizzle er is
Oud 21-11-2008, 20:57
Verwijderd
oh fantome toch de ziener, we twijfelden al of ze nou ziener zou zijn of verrader, maar dachten toch echt dat ze verrader was op het eind.
Oud 21-11-2008, 20:57
Verwijderd
Lijkt me wel dat Fantome ziener was ja, uiteindelijk. Dat maakt flyaway dorpeling en hebben we het lijstje compleet.
Oud 21-11-2008, 21:01
Verwijderd
waarom gingen jullie mij opeten? ik had echt al 800 hints gegeven richting fantoom dat ze de ziener was. dat was zo obvious.

maar gelukkig hoefde ik als verrader maar heel weinig te doen hehehehe.

go wolfjes
Oud 21-11-2008, 21:04
Verwijderd
Citaat:
waarom gingen jullie mij opeten? ik had echt al 800 hints gegeven richting fantoom dat ze de ziener was. dat was zo obvious.

maar gelukkig hoefde ik als verrader maar heel weinig te doen hehehehe.

go wolfjes
Maar het rare was dat Fantome de hele tijd wel richting ons zat te wijzen, maar ons dan weer net niet verraadde. En ze zei de hele tijd Pippeloen en toch ging ze er de hele tijd niet uit.

Ergens in een lijstje had ze ons wolven ook gegroepeerd achter elkaar gezet, met alleen TD ertussen. Dat zagen wij als een hint.
Oud 21-11-2008, 21:06
Verwijderd
sufkutjes. ik heb elke keer jullie konten gered door net een beetje in de andere richting te wijzen
Oud 21-11-2008, 21:07
Verwijderd
Citaat:
sufkutjes. ik heb elke keer jullie konten gered door net een beetje in de andere richting te wijzen
Dan krijg jij ook stukje eer he, je hebt wel wat gedaan.
Oud 21-11-2008, 21:08
Verwijderd
De verrader opeten is in zo'n situatie best een goede zet van de wolven, want als tovenaar denk je minder snel aan het beschermen van een verrader.

Maar ik was een brakke kutleerling, in de drie rondes waarin ik mensen mocht beschermen ging ik voor Fantôme, Vlindertje en Sherco. Een ziener, een heks en een wolf
Oud 21-11-2008, 21:09
TopDrop
TopDrop is offline
Ik moet wel toegeven dat ik als geliefde vaak op andere mensen had gestemd dan ik had gezegd in het topic
Oud 21-11-2008, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ik moet wel toegeven dat ik als geliefde vaak op andere mensen had gestemd dan ik had gezegd in het topic
Ja, en ik was bang dat ik een fout maakte en jij geen geliefde was. Dan hadden mijn eigen medewolven gezorgd dat ik hing.
Oud 21-11-2008, 21:13
TopDrop
TopDrop is offline
We zorgden wel een paar keer goed voor verwarring. En wat Allure zei was trouwens wel waar.
Oud 21-11-2008, 21:14
Verwijderd
daar twijfelde ik ook echt niet over. net zoals ik zeker wist dat soija echt de bane was.

ik zag echt het licht dit spel. voor het eerst
Oud 21-11-2008, 21:14
Verwijderd
Had eigenlijk geen idee, kwam wel mooi uit om AllureV een beetje verdacht te maken.
Oud 21-11-2008, 21:17
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
daar twijfelde ik ook echt niet over. net zoals ik zeker wist dat soija echt de bane was.

ik zag echt het licht dit spel. voor het eerst
ja, ik wist ook wel vrij zeker dat soija bane was. maar ik had geen alternatief, en ik vond 'm gewoon extreem irritant spelen. dus ik bleef een beetje op hem doorgaan
Oud 21-11-2008, 21:20
Verwijderd
Als light fighter mij niet had geschoten was het nog een beetje leuk geweest.
Want dan had Fantome mij opgevraagd, denk ik. Ze zag dat ik dorpeling was en volgens mij zagen de meesten wel dat ze ziener was en die mensen zouden haar dan ook wel geloven.
Ik had ook wel een redelijk beeld van wie de wolven waren, alleen Sherco had ik niet verwacht.
Oud 21-11-2008, 21:33
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Gefeliciteerd wolven

Vlinder zat trouwens enorm te balen toen ze werd opgehangen, toen AllureV met zo'n enorme poepreden kwam en iedereen er in meeging. Ze kon maar niet geloven dat de dorpelingen daar in zouden trappen
Vlinder had die ronde trouwens wel gewoon gestemd op wat ze gezegd had, dus waarschijnlijk zijn er andere mensen stout geweest. Allure zelf bijvoorbeeld

Regels voor berichten