Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2010, 19:50
Verwijderd
Ja, dat heb ik idd gehoord op de open dag van UCU: 6 weken.

...
Advertentie
Oud 25-01-2010, 19:54
Verwijderd
Ik heb overigens wel het idee dat AUC dorms verder weg van het centrum zijn. (is dat niet irritant met uitgaan? als je met OV gaat moet je ook overstappen..
In Utrecht ben je er zo.(3 km)

Wanneer krijg je de sleutel van AUC ? Hopelijk niet de laatste week van Augustus pas.

Klopt het ook dat er nog gebouwd wordt tegenover het gebouw van AUC dorms?

Zoveel vragen ^^
Bedankt iig
Oud 25-01-2010, 20:51
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Ik weet niet of ik ergens anders aan denk maar UCU heeft gewoon 6 weken kerstvakantie hoor
Sorry, jullie hebt gelijk, ik heb een beetje scheef gekeken denk ik

Ik ga deze week mijn aanmelding voor UCU op de bus doen, en de week daarop waarschijnlijk die van AUC (moet de application essay nog schrijven). Ben nu druk bezig mijn personal statement bij te schaven, perfectionist als ik ben
Oud 26-01-2010, 12:20
Soeshie
Soeshie is offline
Ehmm vraagje (A)
Weet iemand misschien wat ze bij de letter of motivation bij de application van UCU bedoelen met: what are your interests with regard to (or regardless of) your current education?
Oud 26-01-2010, 12:29
Soeshie
Soeshie is offline
Vraagje over de application voor UCU: bij de letter of motivation vragen ze: What are your interest with regard to (or regardless of) your current education? Weet iemand misschien wat daarmee bedoeld wordt??
Oud 26-01-2010, 12:51
Verwijderd
Hey,

Ja, wat ze daarmee bedoelen is wat de vakken zijn die je momenteel volgt en waarom je die gekozen hebt/ waarom je je daarvoor interesseert.

Succes ermee.
Oud 26-01-2010, 15:14
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Hey,

Ja, wat ze daarmee bedoelen is wat de vakken zijn die je momenteel volgt en waarom je die gekozen hebt/ waarom je je daarvoor interesseert.

Succes ermee.
Volgens mij zijn het gewoon je interesses in het algemeen. "..with regard to (or regardless off..". Ze bedoelen dus zowel je interesses betreft de vakken die je nu tijdens school volgt, en andere interesses die daar niks mee te maken hebben.
Oud 26-01-2010, 17:23
East
East is offline
@ ruhna: ja, je woont hier verder weg van het centrum van in Utrecht, denk ik. Maar bedenk wel dat dat maar Utrecht (provinciestadje) is en dit Amsterdam, eeeh veel toffer.

Het is voor elke 'normale' eerstejaars in Amsterdam zo goed als onmogelijk om een kamer (in centrum) te krijgen, dus hier zijn we meer dan tevreden mee Ik heb er wel 15 minuutjes fietsen voor over in ieder geval.
Oud 27-01-2010, 10:00
Verwijderd
Okee

Dus Amsterdam UC bevalt je wel?

Vind je dat je genoeg vrije tijd hebt?
Oud 27-01-2010, 23:46
East
East is offline
Haha, dat is lastig. Ik heb soms niet genoeg tijd om de dingen te doen die ik belangrijk vind, zoals uitgaan of vrienden van vroeger zien. Dat gebeurt natuurlijk nog steeds wel veel, maar je bent toch vaak in je achterhoofd wel bezig met een of ander essay dat je nog moet afschrijven o.i.d. Al is het met uitgaan daardoor juist des te meer wel weer zo dat iedereen zo iets heeft van: en nu NIKS en niet meer AUC en gewoon helemaal los gaat

Het is maar net wat bij jou past. Als jij naar UC wil, moet je de afweging maken wat voor jou het belangrijkste is. Je moet er vergeleken met een reguliere studie denk ik wel iets meer voor inleveren, maar naar mijn mening krijg je er ook heel veel meer voor terug qua vriendschap, kansen, kennis en (om het maar heel cliche neer te zetten) levensvervulling. De mensen hier zijn allemaal like-minded, en dat maakt het geheel zo mooi.. Allemaal mensen die iets willen doen, iets willen betekenen. Maar tegelijkertijd ook van een mooi feestje houden!
Oud 29-01-2010, 22:24
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Hey, ik heb me ook aangemeld voor UCU Ik heb alleen nogal wat vragen
Weet iemand wat voor soort eten je krijgt in de Dining Hall, wordt er rekening gehouden met allergieën etc? En als een vriend/vriendin eens bij je komt eten ofzo, mag diegene dan ook gewoon mee-eten?
En op je kamer, die meubels die er staan.. mag je er zelf andere inzetten? Ik wil namelijk graag een tweepersoonsbed..

Laatst gewijzigd op 30-01-2010 om 17:00.
Oud 30-01-2010, 17:06
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Vraagje voor de mensen die op UCU zitten..
- Wat voor eten krijg je in de Dining Hall?
- Als er een vriend of vriendin die niet op de UCU studeert bijv bij je komt logeren en dus ook eten, kan diegene dan gewoon mee-eten of moet je naar de stad ofzo?
- Die kamers met standaard meubels, mag je die veranderen? Ik zou namelijk graag een tweepersoonsbed willen..
Oud 31-01-2010, 09:39
Verwijderd
Ja, je mag er andere meubels inzetten!

Je mag alleen niet behangen etc. (als je dat wel doet moet je aan het eind v/h jaar kosten betalen voor de restoratie van de kamer...)

Ik denk wel dat er in de Dining Hall rekening wordt gehouden met allergieën, maar ik weet het niet zeker.... ik zou ook niet weten of er iemand mee mag eten.

Groetjes
Oud 31-01-2010, 21:48
East
East is offline
Volgens mij mogen mensen gewoon mee eten, alleen moeten die dan gewoon betalen? Niet veel ofzo, 3 e denk ik.
Oud 01-02-2010, 10:47
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Hey, ik heb me ook aangemeld voor UCU Ik heb alleen nogal wat vragen
Weet iemand wat voor soort eten je krijgt in de Dining Hall, wordt er rekening gehouden met allergieën etc? En als een vriend/vriendin eens bij je komt eten ofzo, mag diegene dan ook gewoon mee-eten?
En op je kamer, die meubels die er staan.. mag je er zelf andere inzetten? Ik wil namelijk graag een tweepersoonsbed..
http://ucstudents.nl/wp/?page_id=11
Hier staat het dining hall menu van deze week, dan kun je kijken wat voor soort eten we hebben.
Weet niet in hoeverre ze rekening houden met allergieën.

Idd kunnen andere mensen gewoon mee-eten, ontbijt en lunch is zo'n 3 euro geloof ik, dinner rond de 5 euro als het nog steeds hetzelfde is als vorig jaar. Toch zou ik niet in de dininghall eten met een vriend/vriendin maar gewoon lekker koken want dinner is niet altijd even smakelijk .

Je mag in principe gewoon alles uit je kamer halen, als je maar zorgt dat het aan het einde van het jaar het er allemaal weer in staat. Wij hebben op dit moment ook een bed van iemand anders in onze woonkamer staan (zij heeft ook een tweepersoonsbed) en wij konden die goed gebruiken voor logés .
Oud 02-02-2010, 15:26
SamH
SamH is offline
Is het mogelijk om met een HBO-propedeuse naar de RA te gaan? Of moet je dan extra vakken op VWO niveau hebben gevolgd?
Oud 02-02-2010, 15:49
Juudt
Juudt is offline
Ik ben een paar weken terug ook uitgenodigd voor interview bij RA, eerst zou ik hem 26-1 hebben ( dus dan had ik hem nu dus al gehad ), maar omdat ik die hele week écht niet kon heb ik om een andere datum gevraagd en nu heb ik mn interview tijdens de voorjaarsvakantie ( de 23e geloof ik).

Oud 05-02-2010, 04:15
Emily__
Emily__ is offline
Leuk Juudt! Ben heel benieuwd hoe je interview gaat! Als ik nu in NL zat kwam ik je misschien nog tegen, want ik heb ook mijn interview op de 23ste, maar dan via skype
Ik was trouwens verbaasd dat ze niet de naam van mijn interviewer noemde, want ik had van veel RA studenten gehoord dat ze die van te voren te horen kregen. Maar goed, geen probleem verder natuurlijk
Heel veel succes en misschien wel tot volgend jaar! Is RA je eerste keus?
Oud 05-02-2010, 04:24
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
Ik heb na mijn eindexamen gekozen voor een gap-year, eventjes wat anders en ervaringen opdoen. En het bevalt me prima tot nu toe! Ik leer hier Italiaans op een talenschool, ik zit vanaf begin afgelopen november tot begin mei in Florence, daarna ga ik een maandje reizen door Italie en daarna nog 8 weken in Rome!
En hierna wil ik dus heel graag naar een UC, ik weet niet zo goed welke ik het liefste wil, scheelt per dag haha. Jij wil het liefste RA? Eerst trok RA me helemaal niet, maar ging toch maar naar de open dag "voor het idee" en ik vond de sfeer eigenlijk wel heel goed! Maar mijn hersenen zeggen dat ik beter in een grotere stad kan studeren. Moeilijk kiezen dus!
Wow dat klinkt echt super leuk zeg Ik vind Rome echt een geweldige stad.. misschien wel de mooiste hoofdstad van Europa die ik tot nu toe gezien heb. Je hebt geluk dat je daar 8 weken gaat blijven!
Ik doe op het moment ook een gap year (in Australie), denk dat wel veel mensen op een UC dat zullen hebben, wel heel leuk en interessant om van iedereen te horen wat ze doen!

Ik wil idd het liefste naar RA, maar ik herken jouw gedachtengang helemaal! Ik wilde eerst liever naar Maastricht of Utrecht, en niet naar dat kleine stadje in Zeeland Maar toen heb ik me nog eens heel goed verdiept in het vakkenaanbod wat ze nou precies hebben, en toen kwam ik erachter dat RA me toch echt het meeste aansprak. Ik wil veel culturele antropologie doen en RA is eigenlijk de enige die daar heel veel van heeft, en die verder ook andere vakken heeft die me het meest aanspreken. Dus ik kies toch voor de vakken nu, niet voor de stad (hoe jammer ik dat ook nog steeds vind..). Maar ik ben er van overtuigd dat het toch wel gezellig wordt!
Ik heb trouwens een uitnodiging voor een interview gehad! Het bleek dat ze het naar het verkeerde email adres hadden gestuurd Dus ik ben wel opgelucht
Oud 05-02-2010, 04:26
Emily__
Emily__ is offline
Ik heb trouwens mijn interview op de 23ste (feb), wanneer moet jij Loes?

En Soeshie, ik denk persoonlijk dat het er gewoon op neerkomt dat ze willen weten wat je interesses zijn, qua school maar ook daarbuiten. Maar dat denk ik maar
Oud 05-02-2010, 22:14
Linnnnnn
Linnnnnn is offline
Citaat:
http://ucstudents.nl/wp/?page_id=11
Hier staat het dining hall menu van deze week, dan kun je kijken wat voor soort eten we hebben.
Weet niet in hoeverre ze rekening houden met allergieën.

Idd kunnen andere mensen gewoon mee-eten, ontbijt en lunch is zo'n 3 euro geloof ik, dinner rond de 5 euro als het nog steeds hetzelfde is als vorig jaar. Toch zou ik niet in de dininghall eten met een vriend/vriendin maar gewoon lekker koken want dinner is niet altijd even smakelijk .

Je mag in principe gewoon alles uit je kamer halen, als je maar zorgt dat het aan het einde van het jaar het er allemaal weer in staat. Wij hebben op dit moment ook een bed van iemand anders in onze woonkamer staan (zij heeft ook een tweepersoonsbed) en wij konden die goed gebruiken voor logés .
Wow wat eten ze daar veel starter, snack, soup en dan nog vlees en groenten enz?!
Oud 05-02-2010, 22:36
Cara
Cara is offline
Ik heb me al aangemeld voor AUC (maandag interview!) en UCU en ik ben van plan om me ook nog voor Den Haag aan te melden, ik heb me er alleen nog niet heel erg in verdiept (aangezien zij de laatste deadline hebben) Is er toevallig iemand bij zo'n informatieavond of open dag van Den Haag geweest? Maakt het een beetje goede indruk? Van wat ik op de site heb gelezen lijkt het wel positief, maar er staat niet heel veel informatie op.
Oud 06-02-2010, 16:11
MizZoo
MizZoo is offline
Nog een vraagje voor de huidige UC studenten: Is het te doen om naast de studie nog wat bij te verdienen tijdens de studieperioden? Ik wil mijn schuld het liefst zo veel mogelijk beperken omdat ik nog niet helemaal weet wat ik na mijn bachelor wil gaan doen (misschien wil ik nog conservatorium gaan doen o.i.d.). Gelukkig kan ik dankzij de lange vakanties op UCU, waar ik waarschijnlijk heen ga als ik aangenomen word, al flink wat bijverdienen, maar dat gaat niet genoeg zijn om zonder bij te lenen rond te komen. Ervaringen over bijbaantjes naast University Colleges (of verhalen over mede-studenten) zijn erg welkom.
Oud 07-02-2010, 11:30
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Nog een vraagje voor de huidige UC studenten: Is het te doen om naast de studie nog wat bij te verdienen tijdens de studieperioden? Ik wil mijn schuld het liefst zo veel mogelijk beperken omdat ik nog niet helemaal weet wat ik na mijn bachelor wil gaan doen (misschien wil ik nog conservatorium gaan doen o.i.d.). Gelukkig kan ik dankzij de lange vakanties op UCU, waar ik waarschijnlijk heen ga als ik aangenomen word, al flink wat bijverdienen, maar dat gaat niet genoeg zijn om zonder bij te lenen rond te komen. Ervaringen over bijbaantjes naast University Colleges (of verhalen over mede-studenten) zijn erg welkom.
Ja dat is heel goed mogelijk, er werken wel een heel aantal studenten tijdens het semester. Ik werk zelf niet (behalve 1 keer per week een avondje oppassen) maar ben wel gemiddeld 3 avonden per week weg (sport/studentenvereniging) dus als je graag wilt werken dan kan dat gewoon. Al zou ik niet meer dan 2 dagdelen per week werken om niet gestressed te raken, zeker in het eerste semester aangezien je dan toch moet wennen aan je nieuwe studentenleven, als dat goed bevalt kun je altijd nog meer werken natuurlijk.
Oud 07-02-2010, 12:11
SamH
SamH is offline
Ik had een vraagje. Is het mogelijk met een HBO-propedeuse naar de Roosevelt Academy te gaan? Of heb je dan een veel kleinere kans tot toelating. En zijn er bepaalde propedeuses die hierop aansluiten, of maakt het niet uit wat je doet?
Oud 08-02-2010, 15:34
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Wow dat klinkt echt super leuk zeg Ik vind Rome echt een geweldige stad.. misschien wel de mooiste hoofdstad van Europa die ik tot nu toe gezien heb. Je hebt geluk dat je daar 8 weken gaat blijven!
Ik doe op het moment ook een gap year (in Australie), denk dat wel veel mensen op een UC dat zullen hebben, wel heel leuk en interessant om van iedereen te horen wat ze doen!

Ik wil idd het liefste naar RA, maar ik herken jouw gedachtengang helemaal! Ik wilde eerst liever naar Maastricht of Utrecht, en niet naar dat kleine stadje in Zeeland Maar toen heb ik me nog eens heel goed verdiept in het vakkenaanbod wat ze nou precies hebben, en toen kwam ik erachter dat RA me toch echt het meeste aansprak. Ik wil veel culturele antropologie doen en RA is eigenlijk de enige die daar heel veel van heeft, en die verder ook andere vakken heeft die me het meest aanspreken. Dus ik kies toch voor de vakken nu, niet voor de stad (hoe jammer ik dat ook nog steeds vind..). Maar ik ben er van overtuigd dat het toch wel gezellig wordt!
Ik heb trouwens een uitnodiging voor een interview gehad! Het bleek dat ze het naar het verkeerde email adres hadden gestuurd Dus ik ben wel opgelucht
Je hebt gelijk, het is ook super leuk Maar Australie is ook wel heel erg gaaf, de laatste tijd denk ik ook de hele tijd: daar wil ik ook nog eens naar toe! Heb hier ook wel Australische mensen leren kennen, dat scheelt ook wel. Je bent au pair in Australie las ik in een ander topic? Of was dat iemand anders?

Morgen heb ik via Skype een interview voor UCU, ben erg benieuwd en begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Maar het komt vast goed Qua vakkenaanbod maakte voor mij RA en UCU niet zoveel uit, maar het is zo lastig dat ik de vrijheid van "leven" bij RA veel fijner vind, maar de stad van UCU. Lastig!

En nog even een vraagje: nog iemand een vaag mailtje van AUC gehad dat ze op de "waiting list" voor een interview staan? Het komt op mij een beetje over alsof het een chaos is daar, maar ik zal het nog eens rustig doorlezen, want het kwam pas 1 minuut geleden binnen haha.
Oud 08-02-2010, 15:35
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Ik heb trouwens mijn interview op de 23ste (feb), wanneer moet jij Loes?

En Soeshie, ik denk persoonlijk dat het er gewoon op neerkomt dat ze willen weten wat je interesses zijn, qua school maar ook daarbuiten. Maar dat denk ik maar
RA de 23e ook! Toevallig En morgen voor UCU, voor AUC sta ik op de "waiting list" (?)
Oud 08-02-2010, 15:50
Man-dy
Man-dy is offline
Ik heb bericht gehad dat ik op de wachtlijst sta. Dit is echt niet leuk! Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lang moet ik wachten en hoe groot is de kans dat je alsnog voor een interview wordt uitgenodigd?
Oud 08-02-2010, 16:08
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Ik heb bericht gehad dat ik op de wachtlijst sta. Dit is echt niet leuk! Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lang moet ik wachten en hoe groot is de kans dat je alsnog voor een interview wordt uitgenodigd?
Ik heb net ongeveer zo'n berichtje gepost in het andere UC-topic (Onhandig, 2 topics!) Ik sta dus ook op de wachtlijst. Een vriendin van mij had vorig jaar hetzelfde bij UCU, en die was uiteindelijk wel uitgenodigd! Maar ik vind het ook maar een beetje vaag. Het is dus niet positief, niet negatief, maar eigenlijk weet ik nu geen steek meer?
Oud 08-02-2010, 18:24
Man-dy
Man-dy is offline
Citaat:
Ik heb net ongeveer zo'n berichtje gepost in het andere UC-topic (Onhandig, 2 topics!) Ik sta dus ook op de wachtlijst. Een vriendin van mij had vorig jaar hetzelfde bij UCU, en die was uiteindelijk wel uitgenodigd! Maar ik vind het ook maar een beetje vaag. Het is dus niet positief, niet negatief, maar eigenlijk weet ik nu geen steek meer?
Ja inderdaad. Ik vind het echt vervelend! Fijn dat je vriendin is aangenomen, nu wij nog ik heb me ook voor Utrecht aangemeld, hoop dat ik daar beter nieuws krijg maar Amsterdam was eigenlijk mijn eerste keus
Oud 08-02-2010, 18:25
Man-dy
Man-dy is offline
Citaat:
Ik heb me al aangemeld voor AUC (maandag interview!) en UCU en ik ben van plan om me ook nog voor Den Haag aan te melden, ik heb me er alleen nog niet heel erg in verdiept (aangezien zij de laatste deadline hebben) Is er toevallig iemand bij zo'n informatieavond of open dag van Den Haag geweest? Maakt het een beetje goede indruk? Van wat ik op de site heb gelezen lijkt het wel positief, maar er staat niet heel veel informatie op.
Hoi Cara,

ik was benieuwd hoe jouw gesprek @ AUC ging!

Oud 09-02-2010, 13:36
Verwijderd
ik had vandaag mij interview bij ra viel eigenlijk best mee ze gingen alleen wel heel veel van dat soort vragen stellen van je hebt een 6 voor wiskunde waarom wil je dan science vakken doen? en waarom in middelburg want het is zo klein ? nou goed iedereen die nog interview heeft succes
Oud 09-02-2010, 14:24
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Ja inderdaad. Ik vind het echt vervelend! Fijn dat je vriendin is aangenomen, nu wij nog ik heb me ook voor Utrecht aangemeld, hoop dat ik daar beter nieuws krijg maar Amsterdam was eigenlijk mijn eerste keus
Misschien kan ik een van de moderators een berichtje sturen of ze de twee topics samen kunnen voegen ofzo? Die vriendin is trouwens uiteindelijk niet aangenomen, maar voor een interview wel dus

Had net via Skype mijn interview voor UCU, ging volgens mij wel goed. Niet heel goed, maar ook niet heel slecht, haha, ik kan het gewoon niet inschatten.
Oud 09-02-2010, 15:50
Sam89
Sam89 is offline
Citaat:
Ik heb zelf altijd gewerkt, eerst nog bij mijn oude werk in de buurt van mijn ouders. Dat was wel vervelend want je moet dan elk weekend naar huis om te werken. Qua stress vond ik het wel te doen, gewoon goed plannen. Nu werk ik voor RA zelf, ze hebben wat baantjes voor studenten en die zijn wel ideaal qua planning - 1 dagdeel tijdens het semester en tijdens de vakanties kan ik extra werken. Ik weet niet of andere UCs dat ook hebben. Een schuld ligt natuurlijk ook aan je eigen uitgavenpatroon, mijn ouders betalen wel voor mijn studie maar voor mijn eigen dingen is het gewoon fijn om een beetje extra geld te hebben en wat te sparen voor leuke vakanties .
Oud 09-02-2010, 16:53
Cara
Cara is offline
Citaat:
Hoi Cara,

ik was benieuwd hoe jouw gesprek @ AUC ging!

Hoi
Volgens mij ging het wel redelijk goed. Ik heb niets stoms gezegd (voor zover ik weet) en heb wel zo'n beetje kunnen vertellen wat ik wilde.. nu maar afwachten dus..

Hadden jullie trouwens van tevoren een bevestiging van AUC gekregen dat je aanmelding binnen was? Ik heb namelijk nooit iets gehad van dat ze het ontvangen hadden, terwijl ik dat bij Utrecht wel had. Bij Amsterdam wilde ik er net achteraan gaan mailen toen ik een mailtje kreeg dat ik was uitgenodigd voor een gesprek
wel een beetje vreemd opzich..
Oud 09-02-2010, 17:03
Man-dy
Man-dy is offline
Citaat:
Hoi
Volgens mij ging het wel redelijk goed. Ik heb niets stoms gezegd (voor zover ik weet) en heb wel zo'n beetje kunnen vertellen wat ik wilde.. nu maar afwachten dus..

Hadden jullie trouwens van tevoren een bevestiging van AUC gekregen dat je aanmelding binnen was? Ik heb namelijk nooit iets gehad van dat ze het ontvangen hadden, terwijl ik dat bij Utrecht wel had. Bij Amsterdam wilde ik er net achteraan gaan mailen toen ik een mailtje kreeg dat ik was uitgenodigd voor een gesprek
wel een beetje vreemd opzich..
Nee ik moest er zelf achteraan mailen. Maar een week later hoorde ik dus dat ik op de wachtlijst sta. Nou fijn dat het wel goed ging toch?
Oud 10-02-2010, 14:50
Machteld!
Machteld! is offline
Citaat:
Ik ben op de open dag van Den Haag op16 januari geweest en ik ben nu bezig met mijn inschrijving. A.s. maandag is er weer een open avond en dan ga ik er naar toe met een vriendin die ook interesse heeft.

Zijn er nog meer mensen die aanstaande maandag naar LUC The Hague gaan?
Oud 15-02-2010, 18:38
riiannee
riiannee is offline
Citaat:
Ik ben een paar weken terug ook uitgenodigd voor interview bij RA, eerst zou ik hem 26-1 hebben ( dus dan had ik hem nu dus al gehad ), maar omdat ik die hele week écht niet kon heb ik om een andere datum gevraagd en nu heb ik mn interview tijdens de voorjaarsvakantie ( de 23e geloof ik).

En hoe ging je gesprek?

Ik heb 22-feb mijn gesprek voor UCM maar ik heb nog niks gehoord van UCU. Ik vroeg me af of iemand me kan helpen bij het voorbereiden. Zijn er mensen die zijn toegelaten en de vragen met ons/mij willen delen?
en over het eten... dat wisselt toch wel elke week?
Oud 17-02-2010, 14:21
Verwijderd
yea aangenomen
Oud 17-02-2010, 15:29
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
yea aangenomen
Gefeliciteerd! RA of UCU? En eerste keus, of niet?
Oud 18-02-2010, 15:28
Verwijderd
dankje , RA en het was ook mn eerste keus, maar nu moet ik kiezen en dat wordt wel een dilemma
Oud 18-02-2010, 16:43
MizZoo
MizZoo is offline
Gefeliciteerd.

Ik heb inmiddels ook mijn AUC applicatie op de post gedaan, ben blij dat ik daar van af ben . Nu is het wachten op de reactie...
Oud 18-02-2010, 18:52
Jossos
Jossos is offline
Grappig dat mensen zo veel nadruk leggen op het leven op een campus, (dat had ik ook gemerkt bij een open dag van UCM), maar persoonlijk zou ik absoluut niet op een campus willen zitten. Misschien dat mijn vorige opleiding + mijn ervaring aan een buitenlandse uni daar aan bijdragen, maar de vrijheid juist buiten school vind ik veel ontspannender. Buiten dat is het ook ontzettend irritant om faciliteiten te moeten delen met mensen die voor het eerst van huis wonen..

Heel willekeurige vraag: Ik ben uitgenodigd voor een interview bij het UCM, maar ik zit een beetje te twijfelen wat aan te doen voor het interview? Mijn eerst instinct zegt PAK!, maar ik heb zo'n gevoel dat dat nogal overkill is..
Oud 19-02-2010, 10:54
Verwijderd
Je moet vooral iets aandoen waar je je comfortabel in voelt, ik ben naar mijn interview gewoon gegaan in mn normale kleren
Oud 20-02-2010, 20:59
Jossos
Jossos is offline
Haha, ja, ik denk dat ik ook maar in m'n dagelijkse kloffie zal gaan..

Iemand ervaring met het interview bij UCM?
Oud 21-02-2010, 15:55
riiannee
riiannee is offline
Hi jossos, dat vroeg ik me ook af maar ik doe geen pak aan... meisjes in pak tsja
maar kleed me wel iets netter dan normaal. Ik heb trouwens morgen mijn gesprek voor UCM en jij?

trouwens ik heb nog een raar verhaal over UCU. Ik had op de dag van deadline gebeld of ik mijn application mocht afleveren(IN DE BRIEVENBUS) en die vrouw zei dat ik de witte dan moest hebben en vervolgens kreeg ik geen mailtje dus heb ik ze gebeld en toen bleek dat ze niet in de brievenbus hadden gekeken en kreeg ik z'n mailtje met "ook al ben je te laat we gaan er wel naar kijken." Overigens was ik zo laat omdat mijn mentor ziek was en ik mijn recommendation van hem er echt bij wilde doen maar dat is geen excuus.
Oud 21-02-2010, 18:36
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Hi jossos, dat vroeg ik me ook af maar ik doe geen pak aan... meisjes in pak tsja
maar kleed me wel iets netter dan normaal. Ik heb trouwens morgen mijn gesprek voor UCM en jij?

trouwens ik heb nog een raar verhaal over UCU. Ik had op de dag van deadline gebeld of ik mijn application mocht afleveren(IN DE BRIEVENBUS) en die vrouw zei dat ik de witte dan moest hebben en vervolgens kreeg ik geen mailtje dus heb ik ze gebeld en toen bleek dat ze niet in de brievenbus hadden gekeken en kreeg ik z'n mailtje met "ook al ben je te laat we gaan er wel naar kijken." Overigens was ik zo laat omdat mijn mentor ziek was en ik mijn recommendation van hem er echt bij wilde doen maar dat is geen excuus.
Dat is wel een beetje raar ja, maar toch alleen maar fijn voor je? Heb je er al iets van gehoord? Ik zit met spanning (en dat is een understatement ) te wachten op de uitslag, had bijna 2 weken terug mijn interview, nog (hooguit) 2 weken wachten dus!
Oud 21-02-2010, 20:16
riiannee
riiannee is offline
nee, wat spannend maar je mocht wel op gesprek komen ?:-)
ik denk eigenlijk dat al veel mensen afvallen voordat ze op gesprek mochten komen omdat het een heel tijdrovend klusje is. (daarbij maakt het idee me minder nerveus voor morgen)

bijvoorbeeld bij UCM heb je gesprekken van 45-60 min en ze nemen 200 mensen aan (min de mensen die al in januari beginnen) die allemaal door één vrouw worden gehouden overigens op UCU worden de gesprekken door verschillende professoren/hoogleraren gehouden. Dan zou je 200 uur nodig hebben en heb je een werkweek van 40 uur zijn dit al 5 weken en dan heeft ze de gesprekken niet eens verwerkt. Laat staan de brieven gelezen.
Oud 22-02-2010, 09:01
Emily__
Emily__ is offline
Citaat:
Je hebt gelijk, het is ook super leuk Maar Australie is ook wel heel erg gaaf, de laatste tijd denk ik ook de hele tijd: daar wil ik ook nog eens naar toe! Heb hier ook wel Australische mensen leren kennen, dat scheelt ook wel. Je bent au pair in Australie las ik in een ander topic? Of was dat iemand anders?

Morgen heb ik via Skype een interview voor UCU, ben erg benieuwd en begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Maar het komt vast goed Qua vakkenaanbod maakte voor mij RA en UCU niet zoveel uit, maar het is zo lastig dat ik de vrijheid van "leven" bij RA veel fijner vind, maar de stad van UCU. Lastig!

En nog even een vraagje: nog iemand een vaag mailtje van AUC gehad dat ze op de "waiting list" voor een interview staan? Het komt op mij een beetje over alsof het een chaos is daar, maar ik zal het nog eens rustig doorlezen, want het kwam pas 1 minuut geleden binnen haha.
Hoe ging je UCU interview? Hopelijk goed!
En morgen hebben we die van RA! Ik vind het wel een beetje gek om het via skype te doen.. ik zou liever gewoon naar ze toe gaan en ze een hand kunnen geven enzo. Dan is het wat echter! Maargoed, geeft niet, heb er zin in en hopelijk gaat het goed
En ik ben idd au pair!
Oud 22-02-2010, 14:57
Loes*
Loes* is offline
Citaat:
Hoe ging je UCU interview? Hopelijk goed!
En morgen hebben we die van RA! Ik vind het wel een beetje gek om het via skype te doen.. ik zou liever gewoon naar ze toe gaan en ze een hand kunnen geven enzo. Dan is het wat echter! Maargoed, geeft niet, heb er zin in en hopelijk gaat het goed
En ik ben idd au pair!
Ik dacht dat het wel redelijk goed ging, maar als je moet wachten op de uitslag ga je altijd twijfelen natuurlijk Dus nu maar gewoon afwachten, ik kan er toch niks meer aan veranderen.
En je hebt gelijk, ik had het liever gewoon in real life doen, ik hou normaal al niet zo van bellen, laat staan voor zoiets als dit Succes in ieder geval alvast! (Hoe laat moet je? Ik om 13.00)
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten