Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
@ ruhna: ja, je woont hier verder weg van het centrum van in Utrecht, denk ik. Maar bedenk wel dat dat maar Utrecht (provinciestadje) is en dit Amsterdam, eeeh veel toffer.
Het is voor elke 'normale' eerstejaars in Amsterdam zo goed als onmogelijk om een kamer (in centrum) te krijgen, dus hier zijn we meer dan tevreden mee ![]() |
![]() |
|
![]() |
Haha, dat is lastig. Ik heb soms niet genoeg tijd om de dingen te doen die ik belangrijk vind, zoals uitgaan of vrienden van vroeger zien. Dat gebeurt natuurlijk nog steeds wel veel, maar je bent toch vaak in je achterhoofd wel bezig met een of ander essay dat je nog moet afschrijven o.i.d. Al is het met uitgaan daardoor juist des te meer wel weer zo dat iedereen zo iets heeft van: en nu NIKS en niet meer AUC en gewoon helemaal los gaat
![]() Het is maar net wat bij jou past. Als jij naar UC wil, moet je de afweging maken wat voor jou het belangrijkste is. Je moet er vergeleken met een reguliere studie denk ik wel iets meer voor inleveren, maar naar mijn mening krijg je er ook heel veel meer voor terug qua vriendschap, kansen, kennis en (om het maar heel cliche neer te zetten) levensvervulling. De mensen hier zijn allemaal like-minded, en dat maakt het geheel zo mooi.. Allemaal mensen die iets willen doen, iets willen betekenen. Maar tegelijkertijd ook van een mooi feestje houden! |
![]() |
|
![]() |
Hey, ik heb me ook aangemeld voor UCU
![]() Weet iemand wat voor soort eten je krijgt in de Dining Hall, wordt er rekening gehouden met allergieën etc? En als een vriend/vriendin eens bij je komt eten ofzo, mag diegene dan ook gewoon mee-eten? En op je kamer, die meubels die er staan.. mag je er zelf andere inzetten? Ik wil namelijk graag een tweepersoonsbed.. Laatst gewijzigd op 30-01-2010 om 17:00. |
![]() |
|
![]() |
Vraagje voor de mensen die op UCU zitten..
- Wat voor eten krijg je in de Dining Hall? - Als er een vriend of vriendin die niet op de UCU studeert bijv bij je komt logeren en dus ook eten, kan diegene dan gewoon mee-eten of moet je naar de stad ofzo? - Die kamers met standaard meubels, mag je die veranderen? Ik zou namelijk graag een tweepersoonsbed willen.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, je mag er andere meubels inzetten!
Je mag alleen niet behangen etc. (als je dat wel doet moet je aan het eind v/h jaar kosten betalen voor de restoratie van de kamer...) Ik denk wel dat er in de Dining Hall rekening wordt gehouden met allergieën, maar ik weet het niet zeker.... ik zou ook niet weten of er iemand mee mag eten. Groetjes |
![]() |
||
Citaat:
Hier staat het dining hall menu van deze week, dan kun je kijken wat voor soort eten we hebben. Weet niet in hoeverre ze rekening houden met allergieën. Idd kunnen andere mensen gewoon mee-eten, ontbijt en lunch is zo'n 3 euro geloof ik, dinner rond de 5 euro als het nog steeds hetzelfde is als vorig jaar. Toch zou ik niet in de dininghall eten met een vriend/vriendin maar gewoon lekker koken want dinner is niet altijd even smakelijk ![]() Je mag in principe gewoon alles uit je kamer halen, als je maar zorgt dat het aan het einde van het jaar het er allemaal weer in staat. Wij hebben op dit moment ook een bed van iemand anders in onze woonkamer staan (zij heeft ook een tweepersoonsbed) en wij konden die goed gebruiken voor logés ![]()
|
![]() |
Ik ben een paar weken terug ook uitgenodigd voor interview bij RA, eerst zou ik hem 26-1 hebben ( dus dan had ik hem nu dus al gehad
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Leuk Juudt!
![]() ![]() Ik was trouwens verbaasd dat ze niet de naam van mijn interviewer noemde, want ik had van veel RA studenten gehoord dat ze die van te voren te horen kregen. Maar goed, geen probleem verder natuurlijk ![]() Heel veel succes en misschien wel tot volgend jaar! Is RA je eerste keus? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik doe op het moment ook een gap year (in Australie), denk dat wel veel mensen op een UC dat zullen hebben, wel heel leuk en interessant om van iedereen te horen wat ze doen! Ik wil idd het liefste naar RA, maar ik herken jouw gedachtengang helemaal! Ik wilde eerst liever naar Maastricht of Utrecht, en niet naar dat kleine stadje in Zeeland ![]() Ik heb trouwens een uitnodiging voor een interview gehad! Het bleek dat ze het naar het verkeerde email adres hadden gestuurd ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb me al aangemeld voor AUC (maandag interview!) en UCU en ik ben van plan om me ook nog voor Den Haag aan te melden, ik heb me er alleen nog niet heel erg in verdiept (aangezien zij de laatste deadline hebben) Is er toevallig iemand bij zo'n informatieavond of open dag van Den Haag geweest? Maakt het een beetje goede indruk? Van wat ik op de site heb gelezen lijkt het wel positief, maar er staat niet heel veel informatie op.
|
![]() |
|
Nog een vraagje voor de huidige UC studenten: Is het te doen om naast de studie nog wat bij te verdienen tijdens de studieperioden? Ik wil mijn schuld het liefst zo veel mogelijk beperken omdat ik nog niet helemaal weet wat ik na mijn bachelor wil gaan doen (misschien wil ik nog conservatorium gaan doen o.i.d.). Gelukkig kan ik dankzij de lange vakanties op UCU, waar ik waarschijnlijk heen ga als ik aangenomen word, al flink wat bijverdienen, maar dat gaat niet genoeg zijn om zonder bij te lenen rond te komen. Ervaringen over bijbaantjes naast University Colleges (of verhalen over mede-studenten) zijn erg welkom.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Morgen heb ik via Skype een interview voor UCU, ben erg benieuwd en begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Maar het komt vast goed ![]() En nog even een vraagje: nog iemand een vaag mailtje van AUC gehad dat ze op de "waiting list" voor een interview staan? Het komt op mij een beetje over alsof het een chaos is daar, maar ik zal het nog eens rustig doorlezen, want het kwam pas 1 minuut geleden binnen haha. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik was benieuwd hoe jouw gesprek @ AUC ging! ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik had vandaag mij interview bij ra
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Had net via Skype mijn interview voor UCU, ging volgens mij wel goed. Niet heel goed, maar ook niet heel slecht, haha, ik kan het gewoon niet inschatten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Volgens mij ging het wel redelijk goed. Ik heb niets stoms gezegd (voor zover ik weet ![]() Hadden jullie trouwens van tevoren een bevestiging van AUC gekregen dat je aanmelding binnen was? Ik heb namelijk nooit iets gehad van dat ze het ontvangen hadden, terwijl ik dat bij Utrecht wel had. Bij Amsterdam wilde ik er net achteraan gaan mailen toen ik een mailtje kreeg dat ik was uitgenodigd voor een gesprek ![]() wel een beetje vreemd opzich.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zijn er nog meer mensen die aanstaande maandag naar LUC The Hague gaan? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb 22-feb mijn gesprek voor UCM maar ik heb nog niks gehoord van UCU. Ik vroeg me af of iemand me kan helpen bij het voorbereiden. Zijn er mensen die zijn toegelaten en de vragen met ons/mij willen delen? en over het eten... dat wisselt toch wel elke week? |
![]() |
|
![]() |
Grappig dat mensen zo veel nadruk leggen op het leven op een campus, (dat had ik ook gemerkt bij een open dag van UCM), maar persoonlijk zou ik absoluut niet op een campus willen zitten. Misschien dat mijn vorige opleiding + mijn ervaring aan een buitenlandse uni daar aan bijdragen, maar de vrijheid juist buiten school vind ik veel ontspannender. Buiten dat is het ook ontzettend irritant om faciliteiten te moeten delen met mensen die voor het eerst van huis wonen..
![]() Heel willekeurige vraag: Ik ben uitgenodigd voor een interview bij het UCM, maar ik zit een beetje te twijfelen wat aan te doen voor het interview? Mijn eerst instinct zegt PAK!, maar ik heb zo'n gevoel dat dat nogal overkill is.. |
![]() |
|
![]() |
Hi jossos, dat vroeg ik me ook af maar ik doe geen pak aan... meisjes in pak tsja
maar kleed me wel iets netter dan normaal. Ik heb trouwens morgen mijn gesprek voor UCM en jij? trouwens ik heb nog een raar verhaal over UCU. Ik had op de dag van deadline gebeld of ik mijn application mocht afleveren(IN DE BRIEVENBUS) en die vrouw zei dat ik de witte dan moest hebben en vervolgens kreeg ik geen mailtje dus heb ik ze gebeld en toen bleek dat ze niet in de brievenbus hadden gekeken en kreeg ik z'n mailtje met "ook al ben je te laat we gaan er wel naar kijken." Overigens was ik zo laat omdat mijn mentor ziek was en ik mijn recommendation van hem er echt bij wilde doen maar dat is geen excuus. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
nee, wat spannend maar je mocht wel op gesprek komen ?:-)
ik denk eigenlijk dat al veel mensen afvallen voordat ze op gesprek mochten komen omdat het een heel tijdrovend klusje is. (daarbij maakt het idee me minder nerveus voor morgen) bijvoorbeeld bij UCM heb je gesprekken van 45-60 min en ze nemen 200 mensen aan (min de mensen die al in januari beginnen) die allemaal door één vrouw worden gehouden overigens op UCU worden de gesprekken door verschillende professoren/hoogleraren gehouden. Dan zou je 200 uur nodig hebben en heb je een werkweek van 40 uur zijn dit al 5 weken en dan heeft ze de gesprekken niet eens verwerkt. Laat staan de brieven gelezen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En morgen hebben we die van RA! Ik vind het wel een beetje gek om het via skype te doen.. ik zou liever gewoon naar ze toe gaan en ze een hand kunnen geven enzo. Dan is het wat echter! Maargoed, geeft niet, heb er zin in en hopelijk gaat het goed ![]() En ik ben idd au pair! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En je hebt gelijk, ik had het liever gewoon in real life doen, ik hou normaal al niet zo van bellen, laat staan voor zoiets als dit ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studeren in het buitenland (Engeland) ferdinandV | 83 | 17-04-2015 09:22 | |
Studeren |
University College #10 Diamera | 500 | 30-11-2013 09:00 | |
Studeren |
University College #8 MizZoo | 500 | 21-03-2011 22:50 | |
Studeren |
University College #5 SchelefrieS | 500 | 18-02-2008 19:17 | |
Studeren |
University College #3 kiss_the_sky | 493 | 15-01-2007 15:57 | |
Studeren |
International Economic Studies vs. International Business -::SyrinX-NL::- | 27 | 12-10-2004 17:31 |