Zo hoort dat!
Citaat:
Oh Paranoide als je toch naamzoek doet, kan je mij nog een goede externe hd aanraden? Hij is voor muziek.
|
Wat vind je allemaal belangrijk? Als je hem vaak met je mee wil nemen om ook muziek te ruilen met mensen ofzo, of je hebt een laptop die je vaak met je meesleept, dan kun je voor
één van die bovenste Western Digitals gaan, afhankelijk van hoeveel GB je wil en van je budget. Die zijn klein, stijlvol en Western Digital is een prima merk. Maar als je 'm gewoon alleen naast je pc neer wil zetten voor een permanent (muziek)archief dan maakt grootte en stijl minder uit en kun je voor een schijfje met meer capaciteit gaan. Zoals deze bakbeesten:
één en
twee. Maxtor en seagate zijn ook goede merken voor harde schijven voor zo ver ik weet, maar Western Digital biedt op het moment meer capaciteit voor minder geld aan, daar heb je een schijf van 360GB voor een prijs die veel andere merken meer bij schijfjes van 250GB rekenen. Als budget je grootste punt is dan kun je proberen om een goedkopere te zoeken, maar dat zou ik niet doen want echt veel zal het denk ik niet schelen en je zit dan wel met een brakkere schijf. Maar als je 't toch doet - neem nooit iets van Sweex of Trust. Geen idee of die bedrijven ook harde schijven maken, maar al hun hardware en randapparatuur is ronduit bagger.
Verder dan prijs/kwaliteit/capaciteit hoef je bij externe schijven niet te kijken. Bij gewone schijven maakt de hoeveelheid platters en de hoeveelheid cache en meer van die dingen ook wat uit, want dat beïnvloedt de snelheid, maar een USB-schijf is gebonden aan de beperkte snelheid die USB2.0 kan leveren dus boeien die dingen geen hol.