Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maak bijvoorbeeld maar eens de fout om een groepje Marokkanen erop aan te spreken dat ze een meisje lastig vallen in je buurt. Als daarna tien twintig keer per maand je ruiten worden ingegooid en de politie niet thuis geeft, dan heb je het al gauw gehad met de massale immigratie van kansarme migranten. Oh, als jij na al dat onrecht een geweer pakt en naar hen op weg bent, dan word je natuurlijk weer wel gearresteerd. En denk maar niet dat er het minste beetje begrip van af kan bij de rechter voor het omvangrijke falen van de rechtstaat dat aan die poging tot eigenrichting ten grondslag lag. Dat terwijl de mensen die je het leven onmogelijk maken wegkomen met berovingen en aanrandingen omdat ze zo'n zware multiculti jeugd hebben gehad.
|
Verwijderd
|
Het heeft ook met attitude te maken. Ik woon vlakbij de Schilderswijk en hier voor de deur zit regelmatig een groepje hangjongeren. Nog nooit één seconde last van gehad. Uit het Synovate-onderzoek blijkt ook dat de PVV-stemmers aangeven veel vaker last te hebben van allochtonen, dus tenzij allochtonen een PVV-radar hebben betekent dat toch dat de xenofobe medemens deels de problemen zelf opzoekt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Bedenk daarbij dat de statistieken omlaag worden getrokken door al het stemvee van de SP dat ze hebben aangetrokken. Reken dat er even tussenuit en je houdt een clubje over dat relatief zeer hoog opgeleid is. Citaat:
Hangt er sterk van af waarmee je te maken hebt. Een klein voorbeeld: Zo vind je in Drenthe relatief veel allochtonen (ja) vergeleken met de rest van het oosten/noorden. Waarom? Daar zat de kledingindustrie die veel Turken aantrok. Ook doen die Turken het slechter dan Turken in Duitsland, terwijl Duitsers per saldo negatiever tegenover Turkse migranten staan. Ook scoren Nederlandse Turken bar bar slecht op integratiefactoren zoals het in een andere discussie genoemde importeren van bruiden. In Duitsland ligt dat ver onder de helft, in Nederland echter op 75% import voor vrouwen en 80% import voor Turkse mannen*. Regionale verschillen zijn zoals je ziet dus enorm groot. Je kan dus niet zoals jij lijkt te doen, de concentratie van allochtonen nemen als een lineaire barometer voor hoeveel misdaad en problemen er door allochtonen zijn. Wie weet woont de PVV aanhang juist in gebieden waar de meeste allochtonen wonen die problemen geven. Daarnaast lijk je het te benaderen alsof elke PVV stemmer anti-allochtoon zou zijn. Dat is onzin. Ik noem even uit het onderzoek dat jij eerder postte een aantal andere motieven om PVV te stemmen: -Mensen die pro-racisme en anti-grondrechten (dus pro-vervolging om iemands mening) zijn, zijn tegenstander van de PVV. (26% meer dan gemiddeld) -Weinig vertrouwen in de huidige regering (wie heeft dat nog wel eigenlijk? 29% meer) -Vanwege alle standpunten van de PVV (slechts 7% meer. Hey, dus het standpunt over islamitische allochtonen weegt veel minder zwaar dan je zou vermoeden. Velen zijn het ermee eens, en slechts 7% vaker dan normaal in de PVV achterban) En dat vind ik geen gekke uitkomsten eigenlijk. Alles dat Wilders roept over de Islam is zwaar overdreven, zelfs als er een grote kern van waarheid in zit. Zijn oplossingen slaan nergens op. Toch zou ik als er geen VVD zou bestaan best kunnen overwegen PVV te stemmen. Waarom? Puur en alleen omdat er figuren actief zijn die de Nederlandse rechtstaat willen afbreken, en mensen willen vervolgen vanwege hun mening en politieke uitspraken. Een deel daarvan zijn duidelijk racistisch denkende islamieten, die als reactie op hun irrationele vijandbeeld van de rest van de bevolking (kijk naar alle fictieve claims over discriminatie, zelfs als het puur gaat om speciale voorrechten weigeren) zijn ze bezig om zich op te stellen als imperialisten van buiten binnen de Nederlandse samenleving. Het is gestoord dat er mensen zo denken, maar ze vormen wel een duidelijke vijand van jij en ik (aangezien ik er veilig van uit kan gaan dat de meeste forummers niet fascistisch aangelegd zijn). Welnu, de PVV vormt dan een vijand van je vijand. Niet noodzakelijk een vriend, maar wel een vijand van een vijand.
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik weet niet of je dat dan als graadmeter voor PVV-aanhang en hun motieven kunt nemen.
|
![]() |
Eigenlijk zie ik het liefst dat alle buitenlanders weg gaan. Maar omdat dat nou eenmaal niet gaat, En ik weet dat we Turken en andere voor het vuile werk hierheen hebben gehaald. Vind ik nog steeds dat we gewoon overvol zijn. De Turken en Marokkanen beginnen te denken dat ze hier alles kunnen doen, Neem Gouda als voorbeeld. Als we hier niks aan doen zullen straks onze kleinkinderen allemaal Turks of een andere taal spreken en dat willen we (hoop) ik niet. Daarom zullen we er iets aan moeten doen. Het kost ook nog eens handenvol met geld! Lees Elsevier (nummer 31, 1 augustus 2009) Daarom hoop ik ook echt dat de PVV meer invloed zou krijgen in het volgende kabinet. Ik hoop óók dat meer Nederlanders het met mij (en de PVV) eens zijn. Tenslotte is het toch zo dat je eigen volk gewoon eerst gaat en je daarna pas denkt aan de mensen die geen of haast geen Nederlands kunnen/willen spreken!
Gegroet, een jongen van 13. En ja ik lees Elsevier. Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 20:00. Reden: Toevoeging |
![]() |
|
Verwijderd
|
In welk opzicht is Nederland "overvol"? Wat is de ideale grootte van Nederland? De bevolkingsdichtheid in Singapore is 17 keer groter dan die van Nederland. Zou Singapore minimaal 16/17 van de bevolking uit moeten zetten? Of, minder extreem, zou Singapore beter af zijn als 16/17 deel van de bevolking vrijwillig verhuist? Let wel, Singapore is één van de rijkste landen van die regio - overigens geldt dat ook voor Nederland.
Verder, hoe kom je erbij dat men in Nederland Turks zou moeten gaan leren? Over de kosten: je zal toch met een iets betrouwbaardere bron dan Elsevier moeten komen. Gegroet, een intellectueel. Laatst gewijzigd op 13-10-2009 om 07:58. |
![]() |
|||
Citaat:
Sterker nog, mensen die dat soort dingen roepen als 'de buitenlanders moeten weg' vormen juist de voedingsbodem voor islamitisch kolonialisme in Nederland. Standpunten zoals de jouwe worden door wat men 'contraracisten' noemt, gebruikt, gedemoniseerd, en benut om een beeld van autochtoon versus allochtoon te creëren bij allochtonen. Bovendien steunt de PVV helemaal niet wat jij hier als standpunt in lijkt te nemen. De PVV wil slechts de wens respecteren van migranten die het vertikken om te integreren, door hen het land uit te zetten (ten slotte geven ze door niet te integreren aan niet mee te willen doen met de Nederlandse samenleving). Wie normaal meedoet, is van harte welkom. Da's het PVV standpunt over migratie in een notendop. Citaat:
Elsevier is een bron, hoeveel neerbuigend linkse elitair gedoe je er ook tegenaan wilt gooien.
Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 20:29. |
![]() |
|
![]() |
Zozo,
Eigenlijk best grappig. Waar zou ik ik anders de info vandaan moeten halen? Niemand zoekt het uit! Ze zijn zeker bang om Moslim stemmen te verliezen! En over de ideale grootte, Ik zou het niet weten. Maar wat ik wel weet is dat er steeds meer natuur weggehaald word en dat eigenlijk alleen maar voor nieuwe wijken. En kijk naar de Bijlmer. Ik zou daar niet graag willen lopen als het donker word alle schietpartijen van de laatste tijd. En hoe ik erbij kom dat we Turks zouden moeten gaan leren: Anders kunnen we toch geen Tuken verstaan als ze niet de moeite nemen om Nederlands te gaan leren. Gegroet |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik woon zelf in het centrum van Den Haag en heb me nog nooit onveilig gevoeld. Misschien moet je je gewoon niet zo aanstellen? Wil je platteland? Is er genoeg buiten de Randstad. Ik kom zelf uit Zeeland en heb daar jaren gewoond, evenals in Brabant en Limburg, en ik heb een vriendin gehad in Drenthe. Ik kan je vertellen dat er een hoop onbebouwde grond is in Nederland. Zeeland en het noorden worden zelfs als onderbevolkt beschouwd, de arbeidsmarkt in Zeeland is al jaren erg krap. Hoeveel Turken ken jij die geen Nederlands spreken, en heb je last van die Turken? Willen die Turken dat jij Turks leert? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Om een van mijn leraren aan te halen: 'Nederland is een dunbevolkte stad' Citaat:
Het enige waar je de PVV van kan betichten is dat ze niet van plan zijn om alle vergelijkbaar enge figuren onder Joden, Christenen, Hindoes enzovoorts het land uit te zetten. Citaat:
Citaat:
Wie kwam erachter dat de malafide bestuurders achter de groteske Westermoskee, die er per se ten koste van iedereen moet komen, dezelfden zijn die Nederlandse Turken gratis naar Turkije vlogen om daar op de fundamentalisten te stemmen? Wie groef er zo diep? Je roept maar wat, heb ik het idee. De Elsevier heeft een goede reputatie. Als jij daarop kritiek wilt uiten volstaat het niet om wat loze kreten te scanderen. Voorbeelden, voetnoten. Citaat:
Citaat:
Daarnaast heb ik ooit gereageerd toen zij claimden rond de oprichting van TON dat de VVD afdeling Amsterdam 50/50 verdeeld zou zijn tussen Verdonk en Rutte. Waar ik vandaan kom is het denk ik ongeveer 70/30 voor Rutte, en daar staat VVD Amsterdam bekend als progressief op een manier dat ze er bang van worden. Hoe gaan die ooit 50/50 conservatief zijn? Bovendien won Rutte de verkiezing tot lijsttrekker in die afdeling met overmacht. Dat ruikt naar verzinsels van De Pers, gratis en goedkoop.
Laatst gewijzigd op 12-10-2009 om 20:58. |
![]() |
|
![]() |
Het droge vind ik ook dat er volgens mij in Turkije haast geen kerken zijn, Alleen moskeeën. Want als een Moslim hier komt en hij zegt tegen wat andere Moslims. Ik wil een moskee en hij gaat naar de gemeente met z'n Moslim vrienden en vraagt om een Moskee. Dan zou die er wel komen. Misschien niet direct maar hij komt, Anders is er sprake van discriminatie. In Turkije komt een Jood en die zegt ik wil een synagoge. Dan zegt de gemeente nee nee die komt er niet. En tja dan is er geen sprake van discriminatie. Vreemde wereld.
Gegroet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wees erop dat er meer vormen van migratie zijn, en het dus nonsens is om opeens van onderwerp te veranderen en het te gaan hebben over 'de migratie'. De PVV heeft zich helemaal nog nooit uitgesproken over 'de immigratie' als geheel, laat staan dat iemand hun standpunt erover aan kan halen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat je eigenlijk probeert te zeggen is dat Turken geen uniform geheel vormen, en het ene individu dus niet verantwoordelijk is voor de daden van een ander van diezelfde groep. Dat punt klopt wel. Ten slotte hoef ik ook geen beschavingsoffensief te ondergaan omdat ergens in Spanje of Frankrijk vakantievierende Nederlandse raspaupers er nogal kansloze dingen doen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Na veertig jaar geen woord Nederlands, zelden over straat gaan (alleen bij vrouwen), kennissen puur en alleen in Turkse kringen... Wellicht raken die mensen in die periode enigszins vervreemd van Turkije omdat dat ook niet stilstaat, maar Nederlanders zijn ze zeker nooit geworden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul#Religion |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Uiteraard hoort beter onderscheid ook in die regels thuis, maar dat zou behoorlijk wat politieke inzet en wetswijzigingen vergen. Op het CDA of D66 hoeven we daarvoor niet te rekenen, die blokkeerden juist onderscheidsregels toen ze de kans hadden om taferelen zoals jij beschreef te voorkomen. Om nog maar te zwijgen van de zooi die het CDA er op gebied van immigratiebeleid onder Balkenende IV van heeft gemaakt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ok mensen. De sarcastische toon gaat nu uit dit topic, of het topic gaat dicht. Komop, gedraag je eens al een stel denkende mensen en hou op elkaar te beschimpen. Een beetje etiquette wordt hier gewoon verwacht.
(En laat eens zien dat als je een mening hebt dat dat een mening is, en verpak het niet als een feit.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Singapore |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je dan toch zo graag dief bent van je eigen portemonnee, geef mij dan ook wat van je geld. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zelfs de Zeevaartwet betreffende kapiteins op Nederlandse schepen is op dat punt aangepast omdat het niet werkbaar is, het komt me derhalve compleet vreemd voor waarom dat aan wal wel zou moeten.
|
![]() |
|
|