Advertentie | |
|
![]() |
|
The Shawshank Redemption
Het begint goed, het eindigt goed, met een stel twists ertussenin. Die hadden ze van mij wel weg mogen laten, want dan klinkt 't net alsof 't eindigt en dan krijg ik zo'n 'TOT PLOTS!' gevoel. Desalniettemin is 't erg goed gedaan. 8/10
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik bedoel inderdaad dat ik voor zoveel geld wel wat beters had willen zien. Dat ik hem nog een 5 geef omdat er zoveel geld is omdat hij er door die hoeveelheid geld wel erg mooi uitziet. Als er minder dollars in gestoken waren was de film slechter geweest; door de beelden was hij nog te verdragen. Duidelijker? ![]()
|
December
Films 292. ![]() ![]() 293. ![]() ![]() 294. ![]() 295. ![]() 296. ![]() 297. ![]() ![]() 298. ![]() ![]() 299. ![]() 300. ![]() 301. ![]() ![]() 302. ![]() 303. ![]() 304. ![]() 305. ![]() ![]() ![]() 306. ![]() 307. ![]() ![]() 308. ![]() 309. ![]() ![]() 310. ![]() ![]() 311. ![]() ![]() Statistieken Total of 20 films (monthaverage: 25.3) seen: - long (0 - 20 min.): 0. - Middle (21 - 75 min.): 1. - Long (75 min or more): 19. Total play time: 2273 min. total of movies/series rewatched: 7. Best rated: Rio Bravo, Avatar (10.0, 1ste dit jaar). Lowest rated: Komt een vrouw bij de dokter (1.0). Media-verdeling ![]() ![]() ![]() Januari Films 1. ![]() ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() 6. ![]() ![]() 7. ![]() ![]()
|
![]() |
the lovely bones - 5.5/10
men neme disturbia, voege wat what dreams may come toe en je krijgt.... een kutfilm. toch een nipte voldoende omdat ik het stukje met susan sarandon, hoewel totaal overbodig en ongepast, wel grappig vond en voor tucci. gewoon omdat.
Spoiler
zware tegenvaller. |
![]() |
||
Citaat:
-bad ass cowboy facial expression-
|
![]() |
where the wild things are - 6.5/10
een film beginnen met een bloedirritante autist is voor mij een flinke dooddoener. gelukkig draait het kereltje bij als hij eenmaal onder de wild things is. de af en toe herhalende symboliek lag er te dik op en het verhaal is niet heel vlot, maar ik denk dat sommige mensen er best blij (lees: ontroerd) van kunnen worden. |
![]() |
|
La Casa Sperduta nel Parco - 2/10
Weer zo'n debiele Deodato-mislukking. Die man kan echt geen films maken ![]() Toch een extra puntje voor de score en het niet geheel sfeervrije begin. Hoewel het einde me doet neigen om dat extra puntje weer in te trekken....
|
Kung Fu Panda (2008)
Tsja, Dreamworks haalt het bij lange na niet bij Pixar, zowel qua verhaallijn als animatie niet. Desondanks prima tussendoortje. 7,2/10
|
Verwijderd
|
Where the wild things are
Irritant hoofdrolspelertje. Ik vond het ook raar dat de film afweek van het boek hier en daar. De monsters waren wel leuk gemaakt (combi van animatronics en cgi) maar de stemmen pasten niet bij ze. Grote monsters met enorme mondholtes en stembanden horen gewoon niet te klinken als mensen, maar zouden een lager stemgeluid moeten hebben. De hele fantasiewereld was wel leuk met dat fort, maar het had indrukwekkender gekund imho. 6/10 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
8. ![]() 9. ![]() 10. ![]() 11. ![]() 12. ![]() 13. ![]() 14. ![]() Avondje Bloodfist was wel vermakelijk. Lekker stompzinnig, en het geluid van die krakende botten is natuurlijk heerlijk. Gisteravond mijn nieuwe Sam Fuller boxje nog eens opengetrokken, Power of the Press is een verhaal van Fuller, en dat is eigenlijk het enige wat de film echt aantrekkelijk maakt. Visueel niet echt bijzonder en de acteurs zijn ook nogal stijf, hier en daar wat kleine verassingen. Shockproof is een wat vreemde samenwerking, Douglas Sirk en Sam Fuller die een film noir maken (Sirk regie, Fuller schrijft), en die is best aardig. Tot slot The Crimson Kimono, het eerste meesterwerk uit de box (en niet verassend ook de eerste die Fuller zelf gemaakt heeft) die alles bezit waar ik zo goed op ga in Fuller's films.
Laatst gewijzigd op 07-01-2010 om 07:42. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981)
Dat dit een heftige film was, was ik al mee bekend. Maar wanneer ik deze film ga vergelijken met andere films over dit onderwerp zoals 'Requiem for a Dream' en 'Trainspotting' dan maakt 'Christiane F.' toch de meeste indruk op me. Natja Brunckhorst speelt formidabel een op het eerste oog onschuldig dertienjarig meisje dat erg graag erbij wil horen en via een vriendin in een discotheek binnen kan komen waar ze steeds meer met steeds zwaardere drugs in aanraking komt. De manier waarop zij en haar vrienden steeds verder afglijden wordt prachtig en realistisch in beeld gebracht en je raakt echt helemaal in het verhaal gezogen. Ik merkte dat tijdens de film mijn gevoel van medelijden met Christiane en afkeer van wat zij doet zo dicht bij elkaar ligt dat het tijdens de film op veel momenten niet lukt om te kunnen bepalen of een bepaalde keuze van haar nu echt fout is. Naarmate de film verder vordert worden de emoties steeds sterker en wordt naar een ijzersterk en even zo heftig slot gewerkt. Dit alles ondersteund door 'Heroes' en een live-optreden van David Bowie maakt het helemaal af. Prachtfilm. 9,2/10
|
Eve No Jikan - 8/10
Heerlijk dystopisch en reflectief SF-drama, bestaande uit zes webisodes van ongeveer 15 minuten. Bevat veel langzaam opbouwende romantiek en humor, maar het effect is gezien de gebeurtenissen (doelbewust) eerder verontrustend dan grappig. Dat + de muziek + de zeer goede belichting van overigens tamelijk doorsnee art design geeft een geheel eigen smoel aan een welbekend soort sciencefiction-universum. Zonder grote actie- en thriller-elementen en MET een loom tempto en luchtigheid toch een soort voelbare maatschappelijke spanning genereren is iets wat je tegenwoordig niet vaak meer ziet in anime, dus ![]()
|
Sherlock Holmes Tsjah. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om iets over de film te vertellen. Ik ben niet echt wat je noemt een Guy Ritchie liefhebber (het is eerder het tegenovergestelde), en ergernissen uit vorige films komen ook hier weer naar boven. Hij lijkt zichzelf zo ontzettend leuk te vinden, met als gevolg dat eigenlijk niets in deze film natuurlijk aanvoelt. Dingen die je gewoon prima op een normale manier kan laten zien moeten altijd 'speciaal' gemaakt worden door het Guy Ritchie effect, echt ontzettend vermoeiend. Verder doet Robert Downey een beetje wat hij de laatste jaren iedere film doet, op zich best leuk maar inmiddels heb ik dat ook wel een beetje gezien. Volgens mij heb ik nog wel een paar keer kunnen lachen, maar ik ben alweer vergeten waarom. Gisteravond gaf ik nog een 5.5, maar ik denk dat dat toch weer iets te veel van het goede is, iedere keer als ik aan de film denk voel ik de energie uit mijn lichaam vloeien.
|
16.
![]() Op zich heeft het verhaal van Let the Right One In best potentie, het is alleen zo jammer dat de film zo nep aanvoelt. Ieder shot lijkt iets bijzonders te moeten zijn, terwijl daar eigenlijk zelden een aanleiding voor lijkt te zijn. Dat gaat gepaard met de verplichte stiltes en lelijke koppen die een film als deze natuurlijk moet hebben. Volgens mij zitten er in heel de film drie normale conversaties. Rest nog de plakkerige muziek die op willekeurige momenten word ingezet, afgrijselijk. Ook voelt het geheel nogal warrig aan doordat de film allerlei oninteressante zijsporen betreedt die alleen maar afleiden van de hoofdzaak. Waarom iedereen hier zo goed op gaat is mij echt een raadsel. 17. ![]() 18. ![]()
Laatst gewijzigd op 10-01-2010 om 08:50. |
![]() |
|
TBS - 6/10
Heeft absoluut z'n momenten, maar de relatie tussen Tessa en Johan is niet erg geloofwaardig. De actrice die Tessa speelt is bovendien ook maar matig op dreef in de rol van aandachtsgeile Stockholm-hoer. Maassen doet het wel aardig, though.
|
Verwijderd
|
Harry Potter and the weetiknietmeer
Deeltje 6 alweer in de reeks. Eh. Oja, Halfbloedprins. Mja. Ik was alweer helemaal vergeten wat er in de vorige film is gebeurd. Of die daarvoor. Het is echt één grote waas. Ik weet wel dat ik de Harry Potter-films allemaal maar matig tot redelijk heb gevonden. Zo ook deze. Veel boeiends gebeurt er niet, en ik geef ook helemaal niets om de personages of de ontwikkelingen. Ik vind het ook helemaal niet meeslepend gefilmd. Het is allemaal van de hak op de tak en als je het boek niet gelezen hebt, mis je een hoop (waarschijnlijk essentiële) informatie die de filmbeleving diepzinniger maakt. Dus, een magere 7/10. In ieder geval niet zo slecht als Goblet of Fire. |
![]() |
|
19.
![]() ![]() 20. ![]() ![]() 21. ![]() Wat een aparte film zeg. Het ene moment komen er dingen voorbij die het daglicht niet kunnen verdragen, dan is het weer heel komisch, het gaat echt alle kanten uit. Ik vond het dan ook best lastig om in de film te komen, en was niet heel erg onder de indruk van het begin. Tegen het einde aan raakte ik echter steeds meer betrokken bij de film en begon ik me steeds ellendiger te voelen. Op zich best een knappe prestatie. Ik was van plan twee films te kijken, maar daar had ik geen zin meer in.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
een aantal keer goed dubbel gelegen ![]() 8.5/10 |
![]() |
|
The man who stare at goat
Ik verwachtte wat leuks, maar viel zelfs in slaap. Humor gaat net een niveautje te laag om nog grappig te zijn. Karakters zijn ook niet heel boeiend, beetje aandachttrekkerij. Verder dan dergelijk commentaar kom ik niet. 5/10
||
Citaat:
![]()
|
The Adventures of Baron Munchausen (1988)
Een film van Gilliam zoals hij hoort te zijn. Heerlijke kostuums, prachtige dialogen en een grote mate van absurdisme. Natuurlijk is het verhaal van de Baron van Munchausen er eentje die zich uitstekend leent voor zo'n scenario en het is allemaal prima uitgevoerd. Dat Gilliam tijdens het project ontslagen is, maar het uiteindelijk toch mocht afmaken en de spanningen die erbij hoorden, valt niet heel veel te merken in de film zelf. 8.2/10 Jabberwocky (1977) Gelijk nog een Gilliam-film erachteraan. Waar ik humor à Monty Python verwacht had viel het allemaal flink tegen helaas. Flauwe grappen die slecht een enkele keer een glimlach op mijn gezicht wisten te toveren en een slap verhaal dat op geen enkel moment boven het gemiddelde uit wist te stijgen. Duidelijk zijn slechtste film. 5.8/10
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 16-01-2010 om 08:50. |
![]() |
||
Citaat:
![]() The Big Sleep Alles is perfect. 10/10 Being There Zeer geestig, best ontroerend en rustgevend. 8.7/10
|
22.
![]() ![]() 23. ![]() 24. ![]() Series 25. ![]()
|
La chiesa - 6/10
Niet bepaald verheffend qua script en acteerwerk, maar de sfeer is wel fantastisch. La noche de los girasoles - 7/10 Langzaam ontvouwend verhaal over de repercussies van ondoordachte wraak. Dat doen Vieze Harry en consorten toch beter. Maar serieus, mooie film hoor.
|
![]() |
|
|