Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2010, 23:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het gewoon onzin om een film positiever te beoordelen omdat er veel geld in zit. Dan kun je ook wel gaan beweren dat Lord of the Rings een goede film is.
Ik denk dat ze hem negatiever beoordeelt omdat er zoveel geld in zit, ze zegt toch dat ze vindt dat voor dat geld iets beters had verwacht?
Oud 03-01-2010, 23:22
Arachnia
Arachnia is offline
The Shawshank Redemption

Het begint goed, het eindigt goed, met een stel twists ertussenin.
Die hadden ze van mij wel weg mogen laten, want dan klinkt 't net alsof 't eindigt en dan krijg ik zo'n 'TOT PLOTS!' gevoel.
Desalniettemin is 't erg goed gedaan.
8/10
Oud 04-01-2010, 00:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik denk dat ze hem negatiever beoordeelt omdat er zoveel geld in zit, ze zegt toch dat ze vindt dat voor dat geld iets beters had verwacht?
Ik had het idee dat ze hem een hoger cijfer gaf vanwege het budget.
Oud 04-01-2010, 11:01
Martiño
Martiño is offline
Cherry Springs, haal ons eens uit deze impasse en verlos ons van de verwarring!
Oud 04-01-2010, 12:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat een gehuil weer :')

Inuyasha 2: The Castle Beyond the Looking Glass - 7/10

Leuk. Ik ben niet zo'n fan van die "zaterdagochtend-anime", maar Inuyasha valt altijd erg mee.
Oud 04-01-2010, 15:27
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Cherry Springs, haal ons eens uit deze impasse en verlos ons van de verwarring!
Ach, vooruit dan maar!
Ik bedoel inderdaad dat ik voor zoveel geld wel wat beters had willen zien. Dat ik hem nog een 5 geef omdat er zoveel geld is omdat hij er door die hoeveelheid geld wel erg mooi uitziet. Als er minder dollars in gestoken waren was de film slechter geweest; door de beelden was hij nog te verdragen.
Duidelijker?
Oud 05-01-2010, 07:39
DanielC
DanielC is offline
December
Films
292. Rio Bravo (Howard Hawks, 1959) :: 10.0
293. The Thing (John Carpenter, 1982) :: 9.0
294. Twilight (Catherine Hardwicke, 2008) :: 6.0
295. Gake no ue no Ponyo (Hayao Miyazaki, 2008) :: 8.0
296. Sommarlek (Ingmar Bergman, 1951) :: 8.0
297. A Christmas Carol (Robert Zemeckis, 2009) :: 4.0
298. Komt een vrouw bij de dokter (Reinout Oerlemans, 2009) :: 1.0
299. G.I. Joe: Rise of Cobra (Stephen Sommers, 2009) :: 7.0
300. Avatar (James Cameron, 2009) :: 9.0
301. Cloverfield (Matt Reeves, 2008) :: 8.0
302. The Golden Compass (Chris Weitz, 2007) :: 6.0
303. 24 Hour Party People (Michael Winterbottom, 2002) :: 6.5
304. Arsenic and Old Lace (Frank Capra, 1944) :: 6.5
305. Avatar (James Cameron, 2009) :: 10.0
306. Dragstrip Girl (Edward L. Cahn, 1957) :: 7.5
307. Basic Instinct (Paul Verhoeven, 1992) :: 9.0
308. Total Recall (Paul Verhoeven, 1990) :: 8.5
309. Halloween (John Carpenter, 1978) :: 9.0
310. Fast & Furious (Justin Lin, 2009) :: 8.0
311. Speed Racer (Andy Wachowski, Larry Wachowski, 2008) :: 7.5

Statistieken
Total of 20 films (monthaverage: 25.3) seen:
- long (0 - 20 min.): 0.
- Middle (21 - 75 min.): 1.
- Long (75 min or more): 19.

Total play time: 2273 min.
total of movies/series rewatched: 7.

Best rated: Rio Bravo, Avatar (10.0, 1ste dit jaar).
Lowest rated: Komt een vrouw bij de dokter (1.0).

Media-verdeling
4.
5.
11.

Januari
Films
1. Avatar (James Cameron, 2009) :: 10.0
2. De helaasheid der dingen (Felix Van Groeningen, 2009) :: 7.5
3. Where the Wild Things Are (Spike Jonze, 2009) :: 4.0
4. Midnight Mary (William A. Wellman, 1933) :: 7.0
5. Frisco Jenny (William A. Wellman, 1932) :: 8.5
6. Final Destination (James Wong, 2000) :: 8.5
7. Ikiru (Akira Kurosawa, 1952) :: 9.5
Oud 05-01-2010, 10:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dirty Harry - 9/10

De eerste en beste Dirty Harry. Hij blijft gewoon gaaf. Hadden we er in de echte wereld ook maar een paar.
Oud 05-01-2010, 12:04
Swlabr
Swlabr is offline
12 Angry Men is mijn favoriete film.
Oud 05-01-2010, 23:38
Signy
Signy is offline
Oud 06-01-2010, 00:39
Rationeel
Rationeel is offline
the lovely bones - 5.5/10

men neme disturbia, voege wat what dreams may come toe en je krijgt.... een kutfilm.

toch een nipte voldoende omdat ik het stukje met susan sarandon, hoewel totaal overbodig en ongepast, wel grappig vond en voor tucci. gewoon omdat.

Spoiler

zware tegenvaller.
Oud 06-01-2010, 01:17
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Dirty Harry - 9/10

De eerste en beste Dirty Harry. Hij blijft gewoon gaaf. Hadden we er in de echte wereld ook maar een paar.
Do you feel lucky, punk?
-bad ass cowboy facial expression-
Oud 06-01-2010, 12:32
Rationeel
Rationeel is offline
where the wild things are - 6.5/10

een film beginnen met een bloedirritante autist is voor mij een flinke dooddoener. gelukkig draait het kereltje bij als hij eenmaal onder de wild things is.
de af en toe herhalende symboliek lag er te dik op en het verhaal is niet heel vlot, maar ik denk dat sommige mensen er best blij (lees: ontroerd) van kunnen worden.
Oud 06-01-2010, 14:57
Dinalfos
Dinalfos is offline
La Casa Sperduta nel Parco - 2/10

Weer zo'n debiele Deodato-mislukking. Die man kan echt geen films maken

Toch een extra puntje voor de score en het niet geheel sfeervrije begin. Hoewel het einde me doet neigen om dat extra puntje weer in te trekken....
Oud 06-01-2010, 18:08
WolterB
WolterB is offline
Kung Fu Panda (2008)

Tsja, Dreamworks haalt het bij lange na niet bij Pixar, zowel qua verhaallijn als animatie niet. Desondanks prima tussendoortje.

7,2/10
Oud 06-01-2010, 22:12
Verwijderd
Alexander. 2/10

Beetje gay.
Oud 07-01-2010, 02:02
Verwijderd
Where the wild things are

Irritant hoofdrolspelertje. Ik vond het ook raar dat de film afweek van het boek hier en daar. De monsters waren wel leuk gemaakt (combi van animatronics en cgi) maar de stemmen pasten niet bij ze. Grote monsters met enorme mondholtes en stembanden horen gewoon niet te klinken als mensen, maar zouden een lager stemgeluid moeten hebben.
De hele fantasiewereld was wel leuk met dat fort, maar het had indrukwekkender gekund imho.

6/10
Oud 07-01-2010, 02:50
Verwijderd
Citaat:
the lovely bones - 5.5/10

men neme disturbia, voege wat what dreams may come toe en je krijgt.... een kutfilm.

toch een nipte voldoende omdat ik het stukje met susan sarandon, hoewel totaal overbodig en ongepast, wel grappig vond en voor tucci. gewoon omdat.

Spoiler

zware tegenvaller.
Ik keek er zeker wel naar uit maar misschien was dat omdat ze de Cocteau Twins gebruikten in de trailer... Ik vond het wel tegenvallen, maar Tucci was zeker ok en de CGI ook. Wel kwijlfilm, en cliches omg.
Oud 07-01-2010, 02:52
Verwijderd
Citaat:

Irritant hoofdrolspelertje. Ik vond het ook raar dat de film afweek van het boek hier en daar. De monsters waren wel leuk gemaakt (combi van animatronics en cgi) maar de stemmen pasten niet bij ze. Grote monsters met enorme mondholtes en stembanden horen gewoon niet te klinken als mensen, maar zouden een lager stemgeluid moeten hebben.
De hele fantasiewereld was wel leuk met dat fort, maar het had indrukwekkender gekund imho.

6/10
Dude, echt? Ik vond dat joch geweldig en ik kwam echt met een warm hart uit de bios, maar misschien val ik direct in de doelgroep. Ik vond wel fijn dat het allemaal zo langzaam en random was, en ik ben ook fan van James Gandolfini
Oud 07-01-2010, 07:30
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Ik vond het ook raar dat de film afweek van het boek hier en daar.
Er is een apart boek geschreven voor de film, misschien dat dat het een en ander verklaard. Of bedoel je dat niet?

8. Bloodfist (Terence H. Winkless, 1989) :: 6.0
9. Bloodfist II (Andy Blumenthal, 1990) :: 7.5
10. Bloodfist III: Forced to Fight (Oley Sassone, 1992) :: 6.5
11. Bloodfist IV: Die Trying (Paul Ziller, 1992) :: 6.0
12. Power of the Press (Lew Landers, 1943) :: 5.5
13. Shockproof (Douglas Sirk, 1949) :: 7.5
14. The Crimson Kimono (Samuel Fuller, 1959) :: 9.0

Avondje Bloodfist was wel vermakelijk. Lekker stompzinnig, en het geluid van die krakende botten is natuurlijk heerlijk. Gisteravond mijn nieuwe Sam Fuller boxje nog eens opengetrokken, Power of the Press is een verhaal van Fuller, en dat is eigenlijk het enige wat de film echt aantrekkelijk maakt. Visueel niet echt bijzonder en de acteurs zijn ook nogal stijf, hier en daar wat kleine verassingen. Shockproof is een wat vreemde samenwerking, Douglas Sirk en Sam Fuller die een film noir maken (Sirk regie, Fuller schrijft), en die is best aardig. Tot slot The Crimson Kimono, het eerste meesterwerk uit de box (en niet verassend ook de eerste die Fuller zelf gemaakt heeft) die alles bezit waar ik zo goed op ga in Fuller's films.

Laatst gewijzigd op 07-01-2010 om 07:42.
Oud 07-01-2010, 11:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vond het ook raar dat de film afweek van het boek hier en daar.
Het lijkt me ook moeilijk om een boek van tien zinnen te adapteren in een film van twee uur zonder afwijkingen.
Oud 07-01-2010, 15:22
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Grote monsters met enorme mondholtes en stembanden horen gewoon niet te klinken als mensen, maar zouden een lager stemgeluid moeten hebben.
Was dat juist niet de bedoeling? Ik ken het boek niet, en ik heb de film ook nog niet gezien, maar ik las laatst in een artikel dat er (om een reden die ik me niet kan herinneren) bewust voor "gewone" stemmen was gekozen.
Oud 07-01-2010, 15:47
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik keek er zeker wel naar uit maar misschien was dat omdat ze de Cocteau Twins gebruikten in de trailer... Ik vond het wel tegenvallen, maar Tucci was zeker ok en de CGI ook. Wel kwijlfilm, en cliches omg.
owja, dat nummer was inderdaad wel het hoogtepunt van de film. ik weet even niet meer wat ze helemaal op het einde draaien, maar dat was echt prut.
Oud 07-01-2010, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Dude, echt? Ik vond dat joch geweldig en ik kwam echt met een warm hart uit de bios, maar misschien val ik direct in de doelgroep. Ik vond wel fijn dat het allemaal zo langzaam en random was, en ik ben ook fan van James Gandolfini
Ik trek bijdehante, moederbijtende ADHD-kinderen moeilijk. Ik zou gelijk die nanny van dat opvoedprogramma langssturen.

Citaat:
Er is een apart boek geschreven voor de film, misschien dat dat het een en ander verklaard. Of bedoel je dat niet?
Nee, ik doelde op het prentenboek. Maar ik las idd dat er een aparte novel voor de film was geschreven.

Citaat:
Het lijkt me ook moeilijk om een boek van tien zinnen te adapteren in een film van twee uur zonder afwijkingen.
Of juist niet natuurlijk, omdat je maar 10 zinnetjes hoeft te verwerken in je film De afwijkingen waren niet significant of storend, maar wel vreemd. Bv. dat het jongetje niet naar boven werd gestuurd en op zijn kamer een fantasiewereld bedacht, maar dat hij boos naar buiten rende en zijn moeder hem achterna rende.
Oud 07-01-2010, 18:32
WolterB
WolterB is offline
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (1981)

Dat dit een heftige film was, was ik al mee bekend. Maar wanneer ik deze film ga vergelijken met andere films over dit onderwerp zoals 'Requiem for a Dream' en 'Trainspotting' dan maakt 'Christiane F.' toch de meeste indruk op me.

Natja Brunckhorst speelt formidabel een op het eerste oog onschuldig dertienjarig meisje dat erg graag erbij wil horen en via een vriendin in een discotheek binnen kan komen waar ze steeds meer met steeds zwaardere drugs in aanraking komt.
De manier waarop zij en haar vrienden steeds verder afglijden wordt prachtig en realistisch in beeld gebracht en je raakt echt helemaal in het verhaal gezogen.

Ik merkte dat tijdens de film mijn gevoel van medelijden met Christiane en afkeer van wat zij doet zo dicht bij elkaar ligt dat het tijdens de film op veel momenten niet lukt om te kunnen bepalen of een bepaalde keuze van haar nu echt fout is.

Naarmate de film verder vordert worden de emoties steeds sterker en wordt naar een ijzersterk en even zo heftig slot gewerkt. Dit alles ondersteund door 'Heroes' en een live-optreden van David Bowie maakt het helemaal af. Prachtfilm.

9,2/10
Oud 07-01-2010, 19:26
Uice
Uice is offline
Gomorra

Een rauw en realisitsche kijk op de Camorra, prima, maar zonder interessante personages en met nauwelijks spanning heb je er niet zoveel aan. 6/10.
Oud 07-01-2010, 19:47
Dinalfos
Dinalfos is offline
Eve No Jikan - 8/10

Heerlijk dystopisch en reflectief SF-drama, bestaande uit zes webisodes van ongeveer 15 minuten. Bevat veel langzaam opbouwende romantiek en humor, maar het effect is gezien de gebeurtenissen (doelbewust) eerder verontrustend dan grappig. Dat + de muziek + de zeer goede belichting van overigens tamelijk doorsnee art design geeft een geheel eigen smoel aan een welbekend soort sciencefiction-universum. Zonder grote actie- en thriller-elementen en MET een loom tempto en luchtigheid toch een soort voelbare maatschappelijke spanning genereren is iets wat je tegenwoordig niet vaak meer ziet in anime, dus
Oud 09-01-2010, 17:07
DanielC
DanielC is offline
Sherlock Holmes Tsjah. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om iets over de film te vertellen. Ik ben niet echt wat je noemt een Guy Ritchie liefhebber (het is eerder het tegenovergestelde), en ergernissen uit vorige films komen ook hier weer naar boven. Hij lijkt zichzelf zo ontzettend leuk te vinden, met als gevolg dat eigenlijk niets in deze film natuurlijk aanvoelt. Dingen die je gewoon prima op een normale manier kan laten zien moeten altijd 'speciaal' gemaakt worden door het Guy Ritchie effect, echt ontzettend vermoeiend. Verder doet Robert Downey een beetje wat hij de laatste jaren iedere film doet, op zich best leuk maar inmiddels heb ik dat ook wel een beetje gezien. Volgens mij heb ik nog wel een paar keer kunnen lachen, maar ik ben alweer vergeten waarom. Gisteravond gaf ik nog een 5.5, maar ik denk dat dat toch weer iets te veel van het goede is, iedere keer als ik aan de film denk voel ik de energie uit mijn lichaam vloeien.
Oud 09-01-2010, 19:36
Verwijderd
Old Dogs

Die was wel erg simpel en goedkoop.
Oud 10-01-2010, 08:45
DanielC
DanielC is offline
16. Låt den rätte komma in (Tomas Alfredson, 2008) :: 4.0
Op zich heeft het verhaal van Let the Right One In best potentie, het is alleen zo jammer dat de film zo nep aanvoelt. Ieder shot lijkt iets bijzonders te moeten zijn, terwijl daar eigenlijk zelden een aanleiding voor lijkt te zijn. Dat gaat gepaard met de verplichte stiltes en lelijke koppen die een film als deze natuurlijk moet hebben. Volgens mij zitten er in heel de film drie normale conversaties. Rest nog de plakkerige muziek die op willekeurige momenten word ingezet, afgrijselijk. Ook voelt het geheel nogal warrig aan doordat de film allerlei oninteressante zijsporen betreedt die alleen maar afleiden van de hoofdzaak. Waarom iedereen hier zo goed op gaat is mij echt een raadsel.
17. The Great McGinty (Preston Sturges, 1940) :: 8.5
18. Venus in Furs (Victor Nieuwenhuijs, Maartje Seyferth, 1995) :: 7.0

Laatst gewijzigd op 10-01-2010 om 08:50.
Oud 11-01-2010, 09:27
Rationeel
Rationeel is offline
de laatste dagen van emma blank - 4.5/10

argh wat een takkefilm, geen idee waarom mensen dit voor hun plezier kijken. ik heb wel even moeten lachen om hond theo.
Oud 11-01-2010, 14:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
TBS - 6/10

Heeft absoluut z'n momenten, maar de relatie tussen Tessa en Johan is niet erg geloofwaardig. De actrice die Tessa speelt is bovendien ook maar matig op dreef in de rol van aandachtsgeile Stockholm-hoer.

Maassen doet het wel aardig, though.
Oud 12-01-2010, 22:01
Verwijderd
Harry Potter and the weetiknietmeer

Deeltje 6 alweer in de reeks. Eh. Oja, Halfbloedprins. Mja. Ik was alweer helemaal vergeten wat er in de vorige film is gebeurd. Of die daarvoor. Het is echt één grote waas.
Ik weet wel dat ik de Harry Potter-films allemaal maar matig tot redelijk heb gevonden. Zo ook deze. Veel boeiends gebeurt er niet, en ik geef ook helemaal niets om de personages of de ontwikkelingen. Ik vind het ook helemaal niet meeslepend gefilmd. Het is allemaal van de hak op de tak en als je het boek niet gelezen hebt, mis je een hoop (waarschijnlijk essentiële) informatie die de filmbeleving diepzinniger maakt.

Dus, een magere 7/10. In ieder geval niet zo slecht als Goblet of Fire.
Oud 13-01-2010, 02:23
Verwijderd
A Serious Man

Haha, briljant. Kijkt heerlijk weg, en de typische Coen-droogheid is ook weer aanwezig.

9/10

Laatst gewijzigd op 13-01-2010 om 02:39.
Oud 13-01-2010, 08:40
DanielC
DanielC is offline
19. The Naked Kiss (Samuel Fuller, 1964) :: 9.5
20. Joshuu 701-gô: Sasori (Shunya Ito, 1972) :: 8.0
21. Salinui chueok (Joon-ho Bong, 2003) :: 8.0
Wat een aparte film zeg. Het ene moment komen er dingen voorbij die het daglicht niet kunnen verdragen, dan is het weer heel komisch, het gaat echt alle kanten uit. Ik vond het dan ook best lastig om in de film te komen, en was niet heel erg onder de indruk van het begin. Tegen het einde aan raakte ik echter steeds meer betrokken bij de film en begon ik me steeds ellendiger te voelen. Op zich best een knappe prestatie. Ik was van plan twee films te kijken, maar daar had ik geen zin meer in.
Oud 13-01-2010, 09:18
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Harry Potter and the weetiknietmeer

Deeltje 6 alweer in de reeks. Eh. Oja, Halfbloedprins. Mja. Ik was alweer helemaal vergeten wat er in de vorige film is gebeurd. Of die daarvoor. Het is echt één grote waas.
Ik weet wel dat ik de Harry Potter-films allemaal maar matig tot redelijk heb gevonden. Zo ook deze. Veel boeiends gebeurt er niet, en ik geef ook helemaal niets om de personages of de ontwikkelingen. Ik vind het ook helemaal niet meeslepend gefilmd. Het is allemaal van de hak op de tak en als je het boek niet gelezen hebt, mis je een hoop (waarschijnlijk essentiële) informatie die de filmbeleving diepzinniger maakt.

Dus, een magere 7/10. In ieder geval niet zo slecht als Goblet of Fire.
ik zit bij die harry potter films altijd maar te wachten wanneer het begint. en wanneer dat moment komt is het ook weer heel snel afgelopen. ben altijd na de film weer vergeten wat ze ook alweer in die 2 en een half uur hebben gepropt. maarja ben dan ook geen harry potter fan en heb de boeken niet gelezen.
Oud 13-01-2010, 12:53
Dinalfos
Dinalfos is offline
Il buono, il brutto, il cattivo - 10/10

Nog steeds geniaal. Veel beter zullen we ze in dit genre niet meer zien.
Oud 13-01-2010, 20:28
BendeBen
BendeBen is offline
youth in revolt

total chickflick
Oud 13-01-2010, 22:36
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
A Serious Man

Haha, briljant. Kijkt heerlijk weg, en de typische Coen-droogheid is ook weer aanwezig.

9/10
het is inderdaad een mooie film en een mixje van voorgaande coens: op het eerste oog een 'saai' hoofdpersoon als in barton fink, humor als in the big lebowski en een coeneinde als in no country for old men.

een aantal keer goed dubbel gelegen

8.5/10
Oud 14-01-2010, 20:38
sicilion
sicilion is offline
The man who stare at goat

Ik verwachtte wat leuks, maar viel zelfs in slaap. Humor gaat net een niveautje te laag om nog grappig te zijn. Karakters zijn ook niet heel boeiend, beetje aandachttrekkerij. Verder dan dergelijk commentaar kom ik niet.

5/10
Oud 14-01-2010, 21:57
Rationeel
Rationeel is offline
waarschijnlijk ben je opgelicht in het filmhuis. probeer het nog eens, maar dan met the men who stare at goats
Oud 15-01-2010, 08:56
sicilion
sicilion is offline
Citaat:
waarschijnlijk ben je opgelicht in het filmhuis. probeer het nog eens, maar dan met the men who stare at goats
Dit bevestigd nog maar eens hoe geweldig ik die film vond
Oud 15-01-2010, 09:24
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dit bevestigd nog maar eens hoe geweldig ik die film vond
;x
Oud 15-01-2010, 12:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
My Wife is a Gangster 3 - 5/10

Meh. Flauwe humor, slap verhaal, mooie actie.

Play Misty For Me - 7/10

Heel aardig.
Oud 15-01-2010, 21:20
WolterB
WolterB is offline
The Adventures of Baron Munchausen (1988)
Een film van Gilliam zoals hij hoort te zijn. Heerlijke kostuums, prachtige dialogen en een grote mate van absurdisme. Natuurlijk is het verhaal van de Baron van Munchausen er eentje die zich uitstekend leent voor zo'n scenario en het is allemaal prima uitgevoerd. Dat Gilliam tijdens het project ontslagen is, maar het uiteindelijk toch mocht afmaken en de spanningen die erbij hoorden, valt niet heel veel te merken in de film zelf.

8.2/10

Jabberwocky (1977)
Gelijk nog een Gilliam-film erachteraan. Waar ik humor à Monty Python verwacht had viel het allemaal flink tegen helaas. Flauwe grappen die slecht een enkele keer een glimlach op mijn gezicht wisten te toveren en een slap verhaal dat op geen enkel moment boven het gemiddelde uit wist te stijgen. Duidelijk zijn slechtste film.

5.8/10

Laatst gewijzigd op 16-01-2010 om 08:50.
Oud 15-01-2010, 22:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
het is inderdaad een mooie film en een mixje van voorgaande coens: op het eerste oog een 'saai' hoofdpersoon als in barton fink, humor als in the big lebowski
Spoiler
En de mogelijkheid om het voor mensen die 'm nog niet gezien hebben te verpesten.

The Big Sleep

Alles is perfect. 10/10

Being There

Zeer geestig, best ontroerend en rustgevend. 8.7/10
Oud 16-01-2010, 12:12
Rationeel
Rationeel is offline
coeneinde bij een coenfilm is spoiler?
Oud 16-01-2010, 12:16
DanielC
DanielC is offline
22. À bout de souffle (Jean-Luc Godard, 1960) :: 10.0
23. Cloudy with a Chance of Meatballs (Phil Lord, Chris Miller, 2009) :: 8.5
24. Invictus (Clint Eastwood, 2009) :: 9.0

Series
25. Arrested Development - Seizoen 2 (Mitchell Hurwitz, 2003) :: 8.0
Oud 16-01-2010, 13:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler
Oud 16-01-2010, 14:32
Dinalfos
Dinalfos is offline
La chiesa - 6/10

Niet bepaald verheffend qua script en acteerwerk, maar de sfeer is wel fantastisch.

La noche de los girasoles - 7/10

Langzaam ontvouwend verhaal over de repercussies van ondoordachte wraak. Dat doen Vieze Harry en consorten toch beter.

Maar serieus, mooie film hoor.

Regels voor berichten