Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2009, 15:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Een psychose gaat ook echt wel wat verder dan beestjes zien. Heb je ook andere klachten Panda?
Oud 11-12-2009, 15:27
Verwijderd
vaak angstig, zonder reden

nouja plotsige angsten, ben geen angsthaas maar ik kan opeens zo;n WOW moment hebben, dat speelt ook steeds meer op

ik wil geen ergere freak zijn als nu -_- ik wijk al genoeg af van wat "normaal" is verdomme
Oud 11-12-2009, 15:29
Verwijderd
Keertje naar de huisarts lijkt me sowieso geen slecht plan.
Verwijderd
Dit lijkt op schizofrenie, waarbij hallucinaties optreden. Bovendien is het ook mogelijk erfelijk.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Die pure noodzaak ontbreekt bij mij . Hij is alleen zoo langzaam, en loopt regelmatig vast, en maakt belachelijk veel lawaai, en wordt heel heet.
dat was bij mijn computer ook en toen heeft mijn vader een instelling veranderd en nu is hij heel stil en nietheet!
Oud 11-12-2009, 15:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik maak mijn pc altijd schoon door hem uit elkaar te halen
dat kan ook alleen bij van die windowsbakken. De gemiddelde laptop gaat makkelijker uit elkaar dan mijn G5
Oud 11-12-2009, 15:31
Verwijderd
Ik krijg alles los hoor.
Oud 11-12-2009, 15:31
Batave
Batave is offline
Oud 11-12-2009, 15:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
en ook weer vast?
Verwijderd
Citaat:
Keertje naar de huisarts lijkt me sowieso geen slecht plan.
Ja zeker..

Citaat:
Dit lijkt op schizofrenie, waarbij hallucinaties optreden. Bovendien is het ook mogelijk erfelijk.
niet fijn
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zonder ducttape?
Chick Rock
Chick Rock is offline
Panda: probeer je niet onnodig ongerust te maken, maar ga zoals Commendatore zegt wel even naar de huisarts.
Oud 11-12-2009, 15:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
hmm, maar heb je bij schizofrenie geen 'black-outs' waarbij je je niet herinnert wat je deed terwijl je in een andere persoon zat zeg maar?
Oud 11-12-2009, 15:33
Martiño
Martiño is offline
wat chick rock zegt
Oud 11-12-2009, 15:34
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
dat was bij mijn computer ook en toen heeft mijn vader een instelling veranderd en nu is hij heel stil en nietheet!
Dat klinkt spannend, maar lijkt me toch wel erg onwaarschijnlijk.
Oud 11-12-2009, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Panda: probeer je niet onnodig ongerust te maken, maar ga zoals Commendatore zegt wel even naar de huisarts.
Ik zit hier nu ook niet helemaal te stressen, ik wil het gewoon even uit me hebben.
Oud 11-12-2009, 15:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
hmm, maar heb je bij schizofrenie geen 'black-outs' waarbij je je niet herinnert wat je deed terwijl je in een andere persoon zat zeg maar?
Nee, tenminste volgens mij hoeft het niet. Dat standaardbeeld van schizofrenie gaat lang niet altijd op. Die persoonlijkheden hoeven niet zoveel van elkaar te zijn gescheiden.
Oud 11-12-2009, 15:35
Batave
Batave is offline
Citaat:
Niet alle schizofrenen zijn 't zelfde.
Oud 11-12-2009, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Dat is een misverstand. Omdat schizofrenie iets betekent als gespleten geest, denken veel mensen dat het gaat om een meervoudige persoonlijkheidsstoornis, beter bekend als dissociatieve identiteitsstoornis. Maar dat is iets anders.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik zit hier nu ook niet helemaal te stressen, ik wil het gewoon even uit me hebben.
Gelukkig maar wie weet valt het allemaal hartstikke mee!

Hoe gaat het verder met je? Nog iets leuks gedaan?
Verwijderd
Kenmerken
Schizofrenie heeft verschillende kenmerken. Bij ieder individu uit de stoornis zich anders.

Wanen: afwijkende overtuigingen. Iemand beeldt zich bijvoorbeeld in dat hij/zij wordt vergiftigd of achtervolgd. Of dat hij een belangrijke opdracht heeft zoals het redden van de wereld.
Hallucinaties: waarnemingen van dingen die er niet zijn. Voor de betrokkene zijn ze echter zeer reëel. Stemmen horen komt vaak voor.
Verwardheid: het denkproces is verstoord. Dit veroorzaakt onsamenhangende gesprekken en onverklaarbaar gedrag. Iemand kan druk en opgewonden zijn, slecht slapen en hele nachten actief blijven.
Vlakke emoties, een gebrek aan energie en associatiezwakte (de gedachten zijn leeg). Al het bovenstaande richt zich tot sterke verandering van het sociale gedrag. Dit is vooral merkbaar aan de manier waarop iemand omgaat met school, werk, huishouden, contacten met anderen en zelfverzorging.

godverdomme
Oud 11-12-2009, 15:37
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Slagroomsoesjes, hmmmmmmmmmmmmmmmm <33
mmmmmmm

oh en tandpijn
Oud 11-12-2009, 15:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat bedoel je met godverdomme? Dat je dingen herkent, of dat je bang bent dat je die andere klachten krijgt?
Batave
Batave is offline
Citaat:
Kenmerken
Schizofrenie heeft verschillende kenmerken. Bij ieder individu uit de stoornis zich anders.

Wanen: afwijkende overtuigingen. Iemand beeldt zich bijvoorbeeld in dat hij/zij wordt vergiftigd of achtervolgd. Of dat hij een belangrijke opdracht heeft zoals het redden van de wereld.
Hallucinaties: waarnemingen van dingen die er niet zijn. Voor de betrokkene zijn ze echter zeer reëel. Stemmen horen komt vaak voor.
Verwardheid: het denkproces is verstoord. Dit veroorzaakt onsamenhangende gesprekken en onverklaarbaar gedrag. Iemand kan druk en opgewonden zijn, slecht slapen en hele nachten actief blijven.
Vlakke emoties, een gebrek aan energie en associatiezwakte (de gedachten zijn leeg). Al het bovenstaande richt zich tot sterke verandering van het sociale gedrag. Dit is vooral merkbaar aan de manier waarop iemand omgaat met school, werk, huishouden, contacten met anderen en zelfverzorging.

godverdomme
Panda, ik zal mijn vader vragen over de kwestie, hij is psychiatrisch verpleger en heeft ook vaak gesprekken met mensen die schizofrenie hebben.
Verwijderd
Ik heb in je topic gereageerd
Verwijderd
Citaat:
en ook weer vast?
Citaat:
Zonder ducttape?
In 99,9% van de gevallen wel.
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
oei tisser met panda?
Oud 11-12-2009, 15:39
Batave
Batave is offline
hoi imène
Oud 11-12-2009, 15:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Guys, ik ga ervandoor. Moet de trein halen. Panda: maak je niet ongerust, en ga wat leuks doen ofzo . Succes!

En de rest: tabee!
Oud 11-12-2009, 15:43
Verwijderd
Gegroet CR.
Oud 11-12-2009, 15:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kenmerken

godverdomme
Ik zou geen internetdiagnose gaan stellen, ten eerste kun je aan de hand van informatie op het internet toch nooit te weten komen wat er aan de hand is en ten tweede ga je jezelf (zoals nu dus) alleen maar kutter voelen omdat je enge dingen tegenkomt en daar word je juist depressief van.
Oud 11-12-2009, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Wat bedoel je met godverdomme? Dat je dingen herkent, of dat je bang bent dat je die andere klachten krijgt?
Kenmerken

ik denk ALTIJD dat mensen me niet mogen en geloof daar vaak sterk ik terwijl het echt echt echt niet zo is
dus die beestjes en s'avonds zie ik op elke auto zwaailichten van een auto en zie dan elke auto zowat aan voor een politie auto maar heb me afgeleerd om daar bang voor te zijn
ik hoor vaak dat ik opeen over iets begin midden in een gesprek, vertoon inderdaad gek gedrag als ik in een bepaalde situatue ben, daar heb ik geen controle over, slecht slapen en nachtelijk acktief, jazeker!
Ik heb zeer weinig contact met mensen, over het algemeen lege gedachtes, inderdaad een verandering in sociaal gedrag en zelfzorg is ook niet ten top

Dus ja ik vindt dit heel kut
Oud 11-12-2009, 15:47
Yukari-sensei
Yukari-sensei is offline
Werken! *hooray*
Oud 11-12-2009, 15:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kenmerken

ik denk ALTIJD dat mensen me niet mogen en geloof daar vaak sterk ik terwijl het echt echt echt niet zo is
dus die beestjes en s'avonds zie ik op elke auto zwaailichten van een auto en zie dan elke auto zowat aan voor een politie auto maar heb me afgeleerd om daar bang voor te zijn
ik hoor vaak dat ik opeen over iets begin midden in een gesprek, vertoon inderdaad gek gedrag als ik in een bepaalde situatue ben, daar heb ik geen controle over, slecht slapen en nachtelijk acktief, jazeker!
Ik heb zeer weinig contact met mensen, over het algemeen lege gedachtes, inderdaad een verandering in sociaal gedrag en zelfzorg is ook niet ten top

Dus ja ik vindt dit heel kut
Citaat:
Ik zou geen internetdiagnose gaan stellen, ten eerste kun je aan de hand van informatie op het internet toch nooit te weten komen wat er aan de hand is en ten tweede ga je jezelf (zoals nu dus) alleen maar kutter voelen omdat je enge dingen tegenkomt en daar word je juist depressief van.
Oud 11-12-2009, 15:50
Verwijderd
Je hebt gelijk martino

Maar toch doet het wel wat als je dat zo leest, ik ga weer eens een bezoekje brengen aan m'n psychiater.
Oud 11-12-2009, 15:53
Verwijderd
Die dingen in de omschrijving zijn bijna allemaal subjectief. Die kun je op een normaal niveau hebben of op een afwijkend niveau en dat kun je niet echt voor jezelf bepalen omdat je jezelf niet van een afstandje kunt bekijken. Dus als je je zorgen maakt, ga dan inderdaad gewoon dat met je psychiater bespreken als je daar toch al onder controle bent
Oud 11-12-2009, 15:56
Batave
Batave is offline
Well, you know? Initially I'd be inclined to like you view it within such limited parameters and sit there discombobulated, but perhaps... perhaps the greatest injustice embossed on the african-american community is not so much the way the bush-administration handled this isolated ordeal, as it is how over the last 200 years the predominantly white angle, sex and powers that be have developed a self-preserving chokehole on the american constitution to the point where the Renaissance ideals on which it is based get exploited and result only in abusive capitalism and commercial exploitation of economicly challenged ethnic groups.
Oud 11-12-2009, 15:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je hebt gelijk martino

Maar toch doet het wel wat als je dat zo leest, ik ga weer eens een bezoekje brengen aan m'n psychiater.
Ach, ik heb zo vaak gelijk.

En als je dat nodig vindt, lijkt me dat een heel goed idee. En wat Sarah zegt natuurlijk.
Oud 11-12-2009, 15:57
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
het is hier zo'n teringzooi overal liggen papieren en kleren en troep en duizendmiljoen afwas.
ik heb geen zin maar voor morgen moet het opgeruimd zijn.
Oud 11-12-2009, 15:59
Rationeel
Rationeel is offline
ik ga er ook maar eens even een stofzuigertje doorheen knallen, want ik heb een logé vandaag en vanaf het luchtmatrasje kun je de verzameling nagels onder mijn bank wél spotten
Oud 11-12-2009, 16:03
Verwijderd
ik moet rillen als ik denk aan een verzameling nagels
Oud 11-12-2009, 16:03
Verwijderd
soms moet ik bij de bewoners ook de nagels knippen, en dan liggen er 10 van die nagels in zo'n bakje en dan moet ik altijd bijna kokhalzen.
Oud 11-12-2009, 16:04
Rationeel
Rationeel is offline
ik vind het ook echt smerig hoor, daarom schuif ik ze altijd onder de bank!
Oud 11-12-2009, 16:04
Verwijderd
Citaat:
ik ga er ook maar eens even een stofzuigertje doorheen knallen, want ik heb een logé vandaag en vanaf het luchtmatrasje kun je de verzameling nagels onder mijn bank wél spotten
ieieieiehhhhw
Oud 11-12-2009, 16:19
Allure
Allure is offline
Citaat:
dat zijn afkortingen voor Georgette en Bernhard.
Martine noemde Sjors Wendela.
Oud 11-12-2009, 16:22
Sherlock
Sherlock is offline
Hallo
Oud 11-12-2009, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Martine noemde Sjors Wendela.
ja, en haar adoptieouders noemde haar Georgette, waar sjors een afkorting van is.
Oud 11-12-2009, 16:27
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
hoi imène
hey
Citaat:
nagels of nagels?
Oud 11-12-2009, 16:30
Sherlock
Sherlock is offline
nog plannen voor het weekend mensen?
Oud 11-12-2009, 16:37
Batave
Batave is offline
hm, niet voor dit weekend.

Regels voor berichten