Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoe gaat het verder met je? Nog iets leuks gedaan?
|
Verwijderd
|
Kenmerken
Schizofrenie heeft verschillende kenmerken. Bij ieder individu uit de stoornis zich anders. Wanen: afwijkende overtuigingen. Iemand beeldt zich bijvoorbeeld in dat hij/zij wordt vergiftigd of achtervolgd. Of dat hij een belangrijke opdracht heeft zoals het redden van de wereld. Hallucinaties: waarnemingen van dingen die er niet zijn. Voor de betrokkene zijn ze echter zeer reëel. Stemmen horen komt vaak voor. Verwardheid: het denkproces is verstoord. Dit veroorzaakt onsamenhangende gesprekken en onverklaarbaar gedrag. Iemand kan druk en opgewonden zijn, slecht slapen en hele nachten actief blijven. Vlakke emoties, een gebrek aan energie en associatiezwakte (de gedachten zijn leeg). Al het bovenstaande richt zich tot sterke verandering van het sociale gedrag. Dit is vooral merkbaar aan de manier waarop iemand omgaat met school, werk, huishouden, contacten met anderen en zelfverzorging. godverdomme |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Schizofrenie heeft verschillende kenmerken. Bij ieder individu uit de stoornis zich anders. Wanen: afwijkende overtuigingen. Iemand beeldt zich bijvoorbeeld in dat hij/zij wordt vergiftigd of achtervolgd. Of dat hij een belangrijke opdracht heeft zoals het redden van de wereld. ik denk ALTIJD dat mensen me niet mogen en geloof daar vaak sterk ik terwijl het echt echt echt niet zo is Hallucinaties: waarnemingen van dingen die er niet zijn. Voor de betrokkene zijn ze echter zeer reëel. Stemmen horen komt vaak voor. dus die beestjes en s'avonds zie ik op elke auto zwaailichten van een auto en zie dan elke auto zowat aan voor een politie auto maar heb me afgeleerd om daar bang voor te zijn Verwardheid: het denkproces is verstoord. Dit veroorzaakt onsamenhangende gesprekken en onverklaarbaar gedrag. Iemand kan druk en opgewonden zijn, slecht slapen en hele nachten actief blijven. ik hoor vaak dat ik opeen over iets begin midden in een gesprek, vertoon inderdaad gek gedrag als ik in een bepaalde situatue ben, daar heb ik geen controle over, slecht slapen en nachtelijk acktief, jazeker! Vlakke emoties, een gebrek aan energie en associatiezwakte (de gedachten zijn leeg). Al het bovenstaande richt zich tot sterke verandering van het sociale gedrag. Dit is vooral merkbaar aan de manier waarop iemand omgaat met school, werk, huishouden, contacten met anderen en zelfverzorging. Ik heb zeer weinig contact met mensen, over het algemeen lege gedachtes, inderdaad een verandering in sociaal gedrag en zelfzorg is ook niet ten top Dus ja ik vindt dit heel kut |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Die dingen in de omschrijving zijn bijna allemaal subjectief. Die kun je op een normaal niveau hebben of op een afwijkend niveau en dat kun je niet echt voor jezelf bepalen omdat je jezelf niet van een afstandje kunt bekijken. Dus als je je zorgen maakt, ga dan inderdaad gewoon dat met je psychiater bespreken als je daar toch al onder controle bent
![]() |
![]() |
|
Well, you know? Initially I'd be inclined to like you view it within such limited parameters and sit there discombobulated, but perhaps... perhaps the greatest injustice embossed on the african-american community is not so much the way the bush-administration handled this isolated ordeal, as it is how over the last 200 years the predominantly white angle, sex and powers that be have developed a self-preserving chokehole on the american constitution to the point where the Renaissance ideals on which it is based get exploited and result only in abusive capitalism and commercial exploitation of economicly challenged ethnic groups.
||
Citaat:
![]() En als je dat nodig vindt, lijkt me dat een heel goed idee. ![]()
|
|