Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2010, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Siorin: Stel dat Archont evilziener is en hij heeft op Jasper gestemd ipv op Uice. En er staat nog 1 wolf onder Uice. Dan heeft Jasper 5 stemmen en Uice ook.
Jasper heeft 4 stemmen.
Severus' stem telt niet mee.

Dus de evilziener staat sowieso in het Uice-rijtje. Maar de twee overgebleven wolven ook.
Advertentie
Oud 12-02-2010, 21:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Jasper heeft 4 stemmen.
Severus' stem telt niet mee.
Ja, en als de evilziener tóch op hem (Jasper) gestemd heeft, heeft-ie er 5.

Stel je deze situatie voor.

JasperJD
Sann
Severus (wolf)
Barabas
Abzg
Allure

Uice
VeGs
Archont
Katje (evilziener die over stem gelogen heeft en op Jasper heeft gestemd)
Siorin
Toddish (wolf)
Tink
Biertank 52

Dan zijn de stemmen op Jasper:
Sann, Barabas, abzg, Allure, Katje

En de stemmen op Uice:
grl, Archont, Siorin, Tink, Biertank.

Snap je wat ik bedoel te zeggen? Als de evilziener over zijn/haar stem gelogen heeft en op jasper gestemd heeft, kan er maar 1 wolf in het rijtje van Uice staan.
Oud 12-02-2010, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Ja, en als de evilziener tóch op hem (Jasper) gestemd heeft, heeft-ie er 5.

Stel je deze situatie voor.

JasperJD
Sann
Severus (wolf)
Barabas
Abzg
Allure

Uice
VeGs
Archont
Katje (evilziener die over stem gelogen heeft en op Jasper heeft gestemd)
Siorin
Toddish (wolf)
Tink
Biertank 52

Dan zijn de stemmen op Jasper:
Sann, Barabas, abzg, Allure, Katje

En de stemmen op Uice:
grl, Archont, Siorin, Tink, Biertank.

Snap je wat ik bedoel te zeggen? Als de evilziener over zijn/haar stem gelogen heeft en op jasper gestemd heeft, kan er maar 1 wolf in het rijtje van Uice staan.
Ik snap dat als Archont evilziener is, en hij gelogen heeft over zijn stem, dat hij dan niet echt op Uice heeft gestemd, maar dat betekent dan toch nog steeds dat hij in het Uice-rijtje staat? Ik snap niet waar je heen wil. We zeggen volgens mij hetzelfde.

Edit: Oh wacht, ik snap denk ik wat je bedoelt. Dan zou er dus nog een wolf buiten die twee rijtjes staan, toch? Dus kleinmeisje of Batave?
Oud 12-02-2010, 22:33
Verwijderd
Ik weet niet zeker of ik vóór de volgende stemronde weer internet heb, dus ik moet nu stemmen, en ik stem weer op Toddish.
Oud 12-02-2010, 22:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik snap dat als Archont evilziener is, en hij gelogen heeft over zijn stem, dat hij dan niet echt op Uice heeft gestemd, maar dat betekent dan toch nog steeds dat hij in het Uice-rijtje staat? Ik snap niet waar je heen wil. We zeggen volgens mij hetzelfde.

Edit: Oh wacht, ik snap denk ik wat je bedoelt. Dan zou er dus nog een wolf buiten die twee rijtjes staan, toch? Dus kleinmeisje of Batave?
Precies. Maar een van hen kan alleen wolf zijn als de evilziener én gelogen heeft (wat nu wel duidelijk) én ook op jasper heeft gestemd (in tegenstelling tot bijv niet gestemd). Als de evilziener niet op jasper heeft gestemd, dan moeten de laatste 2 wolven onder uice staan. Maar het is onmogelijk om uit te vinden of de evilziener op Jasper heeft gestemd of niet (of op iemand anders) heeft gestemd.
Oud 12-02-2010, 23:22
Verwijderd
Maar het zou eventueel ook nog zo kunnen zijn dat wél alle drie de slechte spelers onder Uice staan, als de evilziener bijvoorbeeld op iemand anders heeft gestemd dan Jasper (ook al zou ik daar het nut niet van inzien).

In het geval van 1 wolf en 1 evilziener, staat er buiten de twee gelijkspelrijtjes dus ook nog een wolf. Dat kunnen dan alleen kleinmeisje of Batave zijn. Dus misschien zou het dan handig zijn om eerst één van die twee op te hangen, in plaats van het Uice-rijtje ontleden, want bij hen hebben we maar keuze uit 2 opties, in plaats van 7.
Oud 12-02-2010, 23:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maar het zou eventueel ook nog zo kunnen zijn dat wél alle drie de slechte spelers onder Uice staan, als de evilziener bijvoorbeeld op iemand anders heeft gestemd dan Jasper (ook al zou ik daar het nut niet van inzien).
Ja. Dat zei ik toch eerder ook?

Citaat:
grl schreef:
1) 2 wolven en een evilziener die dan NIET op Jasper heeft gestemd
2) 1 wolf en een evilziener die dan WEL op Jasper heeft gestemd (en de laatste wolf moet dan Batave of kleinmeisje zijn)

Citaat:
In het geval van 1 wolf en 1 evilziener, staat er buiten de twee gelijkspelrijtjes dus ook nog een wolf. Dat kunnen dan alleen kleinmeisje of Batave zijn. Dus misschien zou het dan handig zijn om eerst één van die twee op te hangen, in plaats van het Uice-rijtje ontleden, want bij hen hebben we maar keuze uit 2 opties, in plaats van 7.
Ik weet niet of ik dit wel zo logisch vind. Er zijn behoorlijk sterke gevoelens over de mensen die slecht zouden kunnen zijn. Volgens mij is het logischer om die eerst op te hangen dan om mensen op te hangen die waarschijnlijk onschuldig zijn om te kijken of ze wel écht onschuldig zijn.
Oud 13-02-2010, 00:17
Verwijderd
Nou, maar zoals bijvoorbeeld Archont had al langer zijn bedenkingen bij kleinmeisje, en ik ben ervan overtuigd dat Archont voor de dorpelingen speelt. (En anders speelt-ie het wel zo goed dat-ie het verdient om te winnen. )

Uit het Uice-rijtje vind ik Archont en jou sowieso niet verdacht en dan blijven er dus 4 mensen over. En ik moet dan eerst het hele topic even doorspitten om te zien wie ik dan het verdachtst vind. Hoewel ik ook niet denk dat Tink* slecht is.
Oud 13-02-2010, 10:28
Tink*
Tink* is offline
Hehe eindelijk Uice eruit. Ik wil even zie je wel zeggen, omdat ik het al heel lang dacht.

Ik denk ook dat de evilziener onder Uice staat, maar op JasperJD heeft gestemd. Want Uice is immers wolf dus de EZ stemt niet op hem. Ik vertrouw Archont, Siorin en VeGs wel (hoewel ik alsnog het idee heb dat één van hen sneaky de EZ oid zou kunnen zijn). Ik vertrouw Katje niet. Ik heb het nog niet eerder gezegd, want we zaten ook allemaal zo fel op Uice en Severus, maar Katje postte een beetje gek in het begin. En nu staat ze ook nog eens in de verkeerde lijstjes. Voor zover ik denk zijn dus iig Toddish, Biertank of Katje wolf, één van hen of twee of de EZ er nog bij of allemaal.
Oud 13-02-2010, 10:36
Verwijderd
Denk dat de kans ook groter is door uit het Uice rijtje te stemmen, van een aantal mensen is duidelijk dat ze geen wolf zijn, dus wat mij betreft zijn er dan ook geen 7 opties.

Denk dat ik morgen weer voor Toddish ga, maar even kijken hoe alles zich ontwikkelt

Voor de duidelijkheid, dat doe ik weer om dezelfde reden als gister, extreem weinig posten, in tegenstelling tot vorige weerwolfspellen, ander gedrag dan normaal, dus wat mij betreft verdacht .
Oud 13-02-2010, 10:38
Tink*
Tink* is offline
No offense, maar Toddish post altijd weinig en gedraagt zich net zo als altijd. Ik wil hem niet verdedigen (ik vind hem zelf ook verdacht), maar ik vind dat wel een vreemde reden.
Oud 13-02-2010, 10:46
Verwijderd
Citaat:
No offense, maar Toddish post altijd weinig en gedraagt zich net zo als altijd. Ik wil hem niet verdedigen (ik vind hem zelf ook verdacht), maar ik vind dat wel een vreemde reden.
Oke, dit was wat ik er van begrepen heb, heb het even opgezocht t.o.v. vorige spel. Toen waren er in 2 delen 26 posts, nu zijn dat er 12. Iig minder dan toen. Ik vind het gewoon raar dat ze zich zo op de achtergrond houdt en de dingen die ze post vind ik inhoudelijk vreemd.

Ik vind haar persoonlijk het verdachtst uit het rijtje onder Uice, maar zoals gezegd: ik wacht vandaag/morgen ook nog even af .
Oud 13-02-2010, 12:28
Verwijderd
JA!

Eindelijk, zijn die verdachtmakingen van mij niet voor niks geweest!

Nu even alles lezen en verhaal lezen.
Oud 13-02-2010, 12:39
Verwijderd
Grl, Siorin ik ben het helemaal met jullie eens.

Het is heel simpel:

Katje
Tink*
Toddish
Biertank 52

Ik verdacht Tink het minst hiervan en dus kan kleinmeisje of zelfs batave ook een evilziener zijn, toch?

Maargoed zullen we maar beginnen?

Katje
Toddish
Biertank 52

Ik stem op 1 van deze 3. Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar Toddish.

Wat ik wel een rare/goede actie vindt is dat hoogstwaarschijnlijk Absinthe dus 2 wolven heeft genoemd in haar ''verdachtenrijtje''. Hmm interesting.
Oud 13-02-2010, 13:12
Verwijderd
Hmm, ja eerst maar eens even afwachten wat de wolven vandaag gaan doen. En dan alle posts van bepaalde spelers eens even doorspitten om te zien wie ik dan het meest verdacht vind.

Hopelijk zijn de wolven niet al te slim.

Edit: Archont, ik ga ook mee op één van die drie, maar ik weet eigenlijk niet of ik Toddish het meest verdacht vind. Ik zal straks even met spoilers en quotes de posts van die drie spelers uiteenzetten, misschien dat we daar nog iets uit kunnen halen. Ik zat zelf te neigen naar Katje, maar ik ben wel bereid om mee te gaan op iemand anders.

Er zijn nu nog 13 spelers, waarvan er 3 slecht zijn. Ik wil dan wel op safe spelen en ervoor zorgen dat er een duidelijke meerderheid is.

Al ben ik stiekem bang dat het niet veel meer zal uitmaken, want ik heb het gevoel dat ik vanavond het wolvenmaaltje word.

Laatst gewijzigd op 13-02-2010 om 14:18.
Oud 13-02-2010, 17:06
Verwijderd
In de spoiler heb ik even posts van Katje en mijn ideeën daarbij uiteengezet. Ik heb echt het idee dat zij slecht is, waarschijnlijk wolf.

Spoiler

Ik moet nu even iets doen. Van Toddish en anderen zal ik straks even de posts doornemen.

Edit: Ik heb steeds geen tijd om de rest van de posts van mensen na te lopen, teveel dingen die ik moet doen hier. Dus hopelijk leef ik na de uitslag nog.

Ook bedacht ik me net dat er nog een jager in zit. Nu maar hopen dat de wolven pech hebben en de jager eten.

Laatst gewijzigd op 13-02-2010 om 20:21.
Oud 13-02-2010, 20:42
Spelleider
Spelleider is offline
Archont keek glimlachend naar het puin. Hij voelde de gedachten van Uice steeds langzamer en vager worden. Toen Archont voelde dat Uice echt dood was werd zijn glimlach breder en hij moest moeite doen niet in lachen uit te barsten. Hij had genoten van het manipuleren van de gedachten van Uice. Het was zo makkelijk geweest! Uice was helemaal in de war door al de lichamen die – figuurlijk – dood om hem heen vielen. Zijn geest was zwak geweest en het had Archont bijna geen moeite gekost Uice tot waanzin te drijven. Doch, hij had niet verwacht dat Uice wild om zich heen zou gaan beginnen te schieten. Dat was een welkome verrassing, want het betekende dat Archont hem niet zelf had moeten doden.

“Godverdomme! GODVERDOMME!” schreeuwde Biertank52. “SAAAAAAAAAAAAANN! Vuile schijtluis! Kom tevoorschijn!”

Toddish stond gespannen in de hoek van de kamer. Hij en Biertank zaten met elkaar te praten toen Biertank opeens helemaal begon te flippen. Eerst was Biertank zo rood als zijn helm geworden, toen had hij uit woede – of frustratie, wie zou het zeggen? – tientallen auto’s uit de omgeving van het huis laten ontploffen en nu stond hij te schreeuwen om Sann. Sann, de bange heks die gevlucht was.

Nadat Biertank woedend nog een paar auto’s had laten ontploffen verscheen er in de lucht een aarzelende opening. Het begon als een kleine opening in de grootte van een tennisbal, maar toen Biertank alweer Sann’s naam riep werd de opening in een rap tempo groter en kwam er Sann uit tevoorschijn.

“Relax, ouwe, schreeuwen heeft echt geen zin hoor.” zei Sann, terwijl ze rustig naar een stoel liep en de angst uit haar passen probeerde te houden. Sann was bang voor Biertank, maar ze wist dat Biertank haar moeilijk tot iets kon dwingen, ze was een meester in het ontsnappen.

Toddish zat nog steeds in zijn stoel en werd steeds zenuwachtiger. Het was stom van Sann om Biertank te provoceren, vond hij.

Maar Biertank werd op het moment dat Sann uit de opening verscheen wonderbaarlijk kalm en ging rustig achter zijn bureau zitten.

“Goed, we móeten een manier zien te vinden om een compromis te sluiten met Barabas en zijn team!”

Professor Barabas schrok wakker. “Nee!” dacht hij, “Niet nog één!” Hij concentreerde zijn krachten op zijn omgeving.

Een minuut later racete hij door te gangen van het huis. Met zijn geest gooide hij de dichtstbijzijnde nooduitgang open en ging snel naar buiten.

Hij had het gevoeld! Hij had gevoeld hoe Uice zichzelf in zijn dood had gewerkt. Hoe kon hij zo stom zijn geweest? Hoe had hij kunnen denken dat het een droom was? Pas toen Uice dood was, was hij wakker geschrokken.

Woedend was hij. Woedend! Niet alleen op zichzelf maar ook op degene die dit veroorzaakt had.

Binnen een paar minuten was hij bij het puin waar Uice onder lag. Snel doorzocht hij met zijn geest de omgeving en ving moeiteloos de aanwezigheid van de indringer op. Hij rolde zijn rolstoel richting Archont, Archont die langzaam richting de poort liep.

Barabas was zó woedend dat hij zonder nadenken zijn geest uitstrekte en Archont op slag doodde door zijn geest met veel kracht uit zijn lichaam te rukken. Barabas moest veel moeite doen om niet ook het lichaam van Archont aan stukken te scheuren met zijn mentale krachten.

Uitslag Eetronde 6

1. Mr Soija (leerlingtovenaar)
2. Paranoide (tovenaar/geliefde)
3. Bretlow (dorpeling/geliefde)
4. Biertank 52
5. Archont (dorpeling)
6. Katje
7. Tink*
8. Allure
9. Absinthe (verrader)
10. Freezer (dorpeling)
11. Uice (weerwolf)
12. JasperJD (ziener)
13. Siorin
14. Abzg
15. Batave
16. Barabas
17. sann
18. fizzle-fluffy (dorpeling/cupido)
19. kleinmeisje
20. Severus (weerwolf)
21. grl
22. Toddish

blauw= opgehangen
rood= opgegeten
paars = gestorven uit liefdesverdriet

De wolven is het dit keer wél gelukt om iemand op te eten. Namelijk Archont.

De dorpelingen hebben tot morgen 20.30 uur de tijd om hun stem door te geven.
Oud 13-02-2010, 20:45
Lorelei
Lorelei is offline
Hm. Rare actie. Er waren 3 mensen tussen wie ik dacht dat het zou gaan bij het eten maar blijkbaar hebben de wolven op een andere manier geredeneerd.
Oud 13-02-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Hm. Rare actie. Er waren 3 mensen tussen wie ik dacht dat het zou gaan bij het eten maar blijkbaar hebben de wolven op een andere manier geredeneerd.
Ik had twee opties bedacht.

1. Het slimst van de wolven zou zijn geweest om één van de JasperJD-stemmers te eten. Want van hen wisten we al zeker dat ze goed waren, en daaruit hadden we geen nieuwe informatie kunnen verkrijgen.

2. Dat ze jou, mij of Archont zouden eten. Omdat wij alle drie vrij actief zijn, veel theorieën posten en omdat, denk ik, iedereen nu wel weet dat wij aan de goede kant spelen.

Ze hebben dus voor optie 2 gekozen. Vreemd, maar oh well.

Ik heb net even Toddish' post nagelezen en hij komt bij nader inzien helemaal niet zo verdacht op mij over. Ik denk dat ik morgen op Katje ga stemmen, tenzij iemand me nog goede aanwijzingen/bewijzen/argumenten kan laten zien om op iemand anders te stemmen.

Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar ik heb bij haar al langer bedenkingen, en nadat ik haar posts allemaal had doorgespit werd ik alleen maar zekerder van mijn zaak..
Oud 13-02-2010, 20:57
Lorelei
Lorelei is offline
Ik had die twee opties inderdaad ook bedacht. Op zich is het wel zo dat wij de meeste inhoudelijke posts hebben dus als ze ons opeten zijn er niet zoveel mensen meer die iets gaan zeggen.

Waarom vond jij Toddish niet (erg) verdacht?
Oud 13-02-2010, 21:10
Verwijderd
Citaat:
Ik had die twee opties inderdaad ook bedacht. Op zich is het wel zo dat wij de meeste inhoudelijke posts hebben dus als ze ons opeten zijn er niet zoveel mensen meer die iets gaan zeggen.

Waarom vond jij Toddish niet (erg) verdacht?
Ik vind hem niet erg verdacht, maar dit is gebaseerd op de veronderstelling dat Katje wolf is. Katje heeft namelijk in de ronde dat Uice eruit ging meteen op Toddish gestemd en daar andere mensen in meegesleept. Ervan uitgaande dat Katje wolf is, zou ze zo'n risico echt niet nemen met een andere wolf. Ik denk namelijk dat zij dit deed om Uice (haar medewolf) te redden, maar het zou wel ERG stom zijn om één wolf te redden door een andere wolf op te offeren... Of maak ik hier nu een denkfout?

In het geval dat Katje geen wolf is, zou ik hem dan weer wél een beetje verdacht vinden, en wel om deze post:

Citaat:
Om deze post maar te beginnen met iets wil ik eerst de mensen opnoemen waar ik in iedergeval niet op ga stemmen omdat ik denk dat deze mensen goeierikken zijn:

Archont, Siorin, Barabas en Kleinmeisje.

De reden waarom ik niet op hen stem is omdat zij er twee keer iemand uit gegooid hebben. Tegen over vier spelers (0) en zes spelers (1). *niet meegerekend de ronde waar iedereen op serverus heeft gestemd.

Dat brengt ons naar hangronde 4
Hangronde 2 
Jasper JDUice
SannVegs
ServerusArchont
BarabasKatje
AbzgSiorin
AllureToddish
 Tink
 Biertank

Ik zou verwachten dat in dit geval uice er uit zou vliegen waarom hebben de wolven zo veel moeite gedaan om uice te sparen? Is hij misschien een slechterik? Ook is het vreemd dat de personen die tot nu toe weinig nuttigs gestemd hebben (alure en abzg) in eens in het rijtje staan waar door er gelijk spel is ontstaan.

Abzg die zegt niet aan het begin van het spel theoriën te kunnen posten maar wel belooft dat te doen waar vervolgens niks van waar wordt gemaakt. Tevens probeert ze zichzelf een beetje dom voor te doen.

Allure die 3 pots heeft in dit topic 2 op wie ze gaat stemmen en 1 waar in ze droog opmerkt dat er weer niemand gegeten is.

Ze wil wel voor gelijkspel gaan maar heeft er verder geen redenatie bij. Het is handig in welk opzichte? Kunnen er specifieke mensen worden uitgesloten? Daarom vind ik ook alure verdacht.

Voor de rest vind ik Tink* en Biertank verdacht.

Maar ik ga op Allure stemmen
Hij geeft in deze post wel duidelijk aan dat hij denkt dat Uice een slechterik is, maar hij gaat ook weer over Abzg en Allure praten. Maar van die twee wisten wij toen al dat ze goed zijn (want: Jasper-rijtje).

Tot dat gelijkspel vond ik Abzg en Allure ook verdacht. Abzg is namelijk het hele spel al raar bezig en Allure is echt afschuwelijk stil, zélfs voor haar doen.

Maar ik vind het dus vreemd, dat Toddish zelfs na het Uice/Jasper-gelijkspel nog steeds Abzg en Allure verdacht vindt, omdat de lijstjes wel duidelijk hebben gemaakt dat ze geen wolf kunnen zijn.

Anyway, vooralsnog vind ik Katje verdachter en als zij wolf is denk ik niet dat Toddish wolf is (dan zou hij natuurlijk nog steeds evilziener kunnen zijn), want ik denk echt niet dat Katje mensen zou meeslepen op een andere wolf.
Oud 14-02-2010, 11:22
Tink*
Tink* is offline
Nou ja ik snap wel dat ze Archont hebben gegeten. Maar dat wijst dan wel uit (ervan uitgaande dat ze wel zo slim zijn geweest geen eetronde te missen), dat ze de vorige ronde Archont niet hebben geprobeerd, want hij is niet de bane.

Ik denk dat ik op Katje ga stemmen, want ik vind haar het meest verdacht door haar gekke posts en in verkeerde lijstjes staan. Het zou ook de evilziener kunnen zijn natuurlijk, maar die mag er ook wel uit.
Oud 14-02-2010, 11:26
Batave
Batave is offline
Katje
Siorin
Tink*
Batave
grl

Toddish
Barabas

Ik ben het eens met Siorins theorieën over Katje, daarbij is Siorin een van de meest betrouwbare spelers van het spel op het moment.

Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 12:49.
Oud 14-02-2010, 11:33
Verwijderd
Helaas maargoed. Ik denk ook dat Soija mij al een keer heeft beschermd.

Succes dorpelingen!

Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 21:00.
Oud 14-02-2010, 12:11
Bright Blue
Bright Blue is offline
Jammer van Archont!

Oud 14-02-2010, 12:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Katje
Siorin
Tink*
Katje

Toddish
Barabas

Ik ben het eens met Siorins theorieën over Katje, daarbij is Siorin een van de meest betrouwbare spelers van het spel op het moment.
Het lijkt me niet dat Katje op Katje heeft gestemd. Bedoelde je daar je eigen naam in te vullen?

Katje
Siorin
Tink*
Batave?
grl

Toddish
Barabas

Ik stem ook op Katje maar ik vind Toddish helemaal niet minder verdacht, dus die staat wat mij betreft als volgende op de lijst. Ik geef nu mijn stem vast door want ik ga zo weg. Waarschijnlijk ben ik voor half 9 wel online nog een keer om te kijken of er belangrijke veranderingen zijn maar ik durf het niet te beloven.
Oud 14-02-2010, 12:48
Batave
Batave is offline
Mijn fout
Oud 14-02-2010, 13:15
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik stem op Toddish

Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 17:50.
Oud 14-02-2010, 15:11
Verwijderd
Ik stem op Toddish om dezelfde redenen als de vorige keer.
Oud 14-02-2010, 15:20
Batave
Batave is offline
Katje
Siorin
Tink*
Batave
grl

Toddish
Barabas
Katje
Azbg

Nog 5 mensen moeten hun stem doorgeven
Oud 14-02-2010, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Helaas maargoed. Ik denk ook dat Soija mij al een keer heeft beschermd.

Succes dorpelingen!
Ehh ja, dit soort dingen mag je dus niet meer zeggen als je dood bent

Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 21:00.
Oud 14-02-2010, 15:49
Spelleider
Spelleider is offline
Archont je weet heel goed dat je dit soort dingen niet mag zeggen. Ik heb je al eerder aangesproken over dat je na je dood geen inhoudelijke informatie meer mag posten. Je hebt bij deze een waarschuwing die doorloopt voor het volgende spel.
Oud 14-02-2010, 16:12
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
pff ik weet het niet meer
om weer een theorie te bedenken ben eens alles gaan doorkijken van de mensen die nu bewezen slecht zijn:

Absinthe heeft als verdacht genoemd Freezer, Bretlow, Abzg, Uice en biertank.
De laatste paar pagina's ging het vooral over of Abzg of Uice nou de wolf zou zijn die Absinthe genoemd had en lijkt biertank (oa door Siorin die wel bezig was met Abzg en Uice) vergeten te worden. hier onder de post van absinthe waarin ze ook biertank verdenkt (en een aantal keer zegt dat ze de verrader niet is, grappig om terug te lezen).

Spoiler

Verder de wolven:
Serverus noemt als verdacht: (grappig zie nu dat bij haar eerste stem absinte als potentiele verrader ziet) sann, freezer, biertank, toddish, (ze neemt het op voor Uice), (ze neemt het op voor biertank; Als Biertank uiteindelijk opgehangen wordt vanwege irritantheid en hij dan vervolgens onschuldig blijkt, zal het mij niet erg verbazen. http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1791034), Jasper JD

Uice noemt als verdacht: Freezer, Abzg, Goed, waarschijnlijk dus twee wolven in mijn rijtje. VeGs, Archont, Katje, Siorin, Toddish, Tink, Biertank: bij dezen verdacht. Serverus

niet dat mij heel veel opvalt maar wel dat Biertank wordt genoemd door de verrader (hoewel ik niet precies snap wat je kan halen uit de posts van de verrader maar iedereen zat steeds van dat de verrader altijd wel minstens een wolf noemt om duidelijk te maken aan de wolven dat hij/zij verrader is) en dat Serverus hem eerst al verdacht aanmerkt en het dan toch voor hem opneemt (op het moment dat zij nog niet verdacht is).

Verder er bij Uice niets zo veel te zeggen over wie hij verdacht vond.

en wat me ook nog opviel bij een oud stemlijstje:
Freezer (dorpeling)
JasperJD ziener
Severus wolf
Mr Soija tovenaar
Barabas
Absinthe verrader
Siorin
kleinmeisje
Katje
Batave *
Uice wolf

Mr Soija (leerling-tovenaar)
Sann

JasperJD (ziener)
Toddish

Uice (wolf)
Tink *
Abzg *
VeGs
Archont
Allure

Niet gestemd
biertank!

er staan hier al 2 wolven in het freezer rijtje en ik denk niet dat alle 4 de wolven in het freezer rijtje staan omdat het rijtje onder Uice toch wel wat spelers staan.
daardoor valt me vooral biertank me weer op. (en toddisch in mindere mate) (sann, abzg en allure zijn niet zo verdacht door jasper jd rijtje en vind de uice (wolf) stemmers hier sowieso toch minder verdacht dan de niet stemmers en ziener stemmers)

naja ik weet het allemaal ook niet zo goed maar dit viel me iig op.

ik ga nu op toddish stemmen, omdat we dan hopelijk weer een stemlijstje hebben waar we wat uit kunnen halen en omdat ik nu niet op iemand ga stemmen zonder stemmen (ja ik weet dat ik dit wel gedaan heb... maar vind dat nu zelf ook erg rot want misschien anders die ronde de ziener er niet uitgegaan maar ik had te weinig tijd die dag om een mijn stem met nadenken te veranderen dus dan maar niet).
Oud 14-02-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Katje
Siorin
Tink*
Batave
grl

Toddish
Barabas

Ik vind het lief dat je dat zegt, natuurlijk, maar dat betekent niet dat ik het altijd goed heb. Ik ben wel behoorlijk zeker over Katje, maar er is natuurlijk altijd een kleine kans dat zij bijvoorbeeld gewoon dom heeft gespeeld en ik er nu naast zit.

Citaat:
Het lijkt me niet dat Katje op Katje heeft gestemd. Bedoelde je daar je eigen naam in te vullen?

Katje
Siorin
Tink*
Batave?
grl

Toddish
Barabas

Ik stem ook op Katje maar ik vind Toddish helemaal niet minder verdacht, dus die staat wat mij betreft als volgende op de lijst. Ik geef nu mijn stem vast door want ik ga zo weg. Waarschijnlijk ben ik voor half 9 wel online nog een keer om te kijken of er belangrijke veranderingen zijn maar ik durf het niet te beloven.
Ik ben bereid om de volgende hangronde op Toddish mee te gaan. Ook al zou ik dan die actie van Katje in de vorige ronde vrij raar vinden, want toen heeft ze echt mensen meegekregen op Toddish. En als ze echt beide wolf zijn was dat dus niet echt slim.

Hoewel waarschijnlijk één van hen wolf is en de ander evilziener.

Citaat:
pff ik weet het niet meer
om weer een theorie te bedenken ben eens alles gaan doorkijken van de mensen die nu bewezen slecht zijn:

Absinthe heeft als verdacht genoemd Freezer, Bretlow, Abzg, Uice en biertank.
De laatste paar pagina's ging het vooral over of Abzg of Uice nou de wolf zou zijn die Absinthe genoemd had en lijkt biertank (oa door Siorin die wel bezig was met Abzg en Uice) vergeten te worden. hier onder de post van absinthe waarin ze ook biertank verdenkt (en een aantal keer zegt dat ze de verrader niet is, grappig om terug te lezen).

Spoiler

Verder de wolven:
Serverus noemt als verdacht: (grappig zie nu dat bij haar eerste stem absinte als potentiele verrader ziet) sann, freezer, biertank, toddish, (ze neemt het op voor Uice), (ze neemt het op voor biertank; Als Biertank uiteindelijk opgehangen wordt vanwege irritantheid en hij dan vervolgens onschuldig blijkt, zal het mij niet erg verbazen. http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1791034), Jasper JD

Uice noemt als verdacht: Freezer, Abzg, Goed, waarschijnlijk dus twee wolven in mijn rijtje. VeGs, Archont, Katje, Siorin, Toddish, Tink, Biertank: bij dezen verdacht. Serverus

niet dat mij heel veel opvalt maar wel dat Biertank wordt genoemd door de verrader (hoewel ik niet precies snap wat je kan halen uit de posts van de verrader maar iedereen zat steeds van dat de verrader altijd wel minstens een wolf noemt om duidelijk te maken aan de wolven dat hij/zij verrader is) en dat Serverus hem eerst al verdacht aanmerkt en het dan toch voor hem opneemt (op het moment dat zij nog niet verdacht is).

Verder er bij Uice niets zo veel te zeggen over wie hij verdacht vond.

en wat me ook nog opviel bij een oud stemlijstje:
Freezer (dorpeling)
JasperJD ziener
Severus wolf
Mr Soija tovenaar
Barabas
Absinthe verrader
Siorin
kleinmeisje
Katje
Batave *
Uice wolf

Mr Soija (leerling-tovenaar)
Sann

JasperJD (ziener)
Toddish

Uice (wolf)
Tink *
Abzg *
VeGs
Archont
Allure

Niet gestemd
biertank!

er staan hier al 2 wolven in het freezer rijtje en ik denk niet dat alle 4 de wolven in het freezer rijtje staan omdat het rijtje onder Uice toch wel wat spelers staan.
daardoor valt me vooral biertank me weer op. (en toddisch in mindere mate) (sann, abzg en allure zijn niet zo verdacht door jasper jd rijtje en vind de uice (wolf) stemmers hier sowieso toch minder verdacht dan de niet stemmers en ziener stemmers)

naja ik weet het allemaal ook niet zo goed maar dit viel me iig op.

ik ga nu op toddish stemmen, omdat we dan hopelijk weer een stemlijstje hebben waar we wat uit kunnen halen en omdat ik nu niet op iemand ga stemmen zonder stemmen (ja ik weet dat ik dit wel gedaan heb... maar vind dat nu zelf ook erg rot want misschien anders die ronde de ziener er niet uitgegaan maar ik had te weinig tijd die dag om een mijn stem met nadenken te veranderen dus dan maar niet).
Ten eerste heb ik al een hele tijd geleden aangegeven dat ik in die hangronde vergeten was te stemmen. Dus mijn stem hoort daar niet in. Dan zouden er, als Katje wolf is, 6 stemmen voor Freezer zijn geweest (ik neem aan dat Absinthe echt Freezer heeft gestemd om Uice te redden) en 5 voor Uice. Maar je vergeet ook dat de evilziener misschien wel onder Freezer is gaan staan. Dus het is nog steeds 'logisch' dat Freezer eruit is gegaan. Nu denk ik inderdaad niet dat alle 4 de wolven onder Freezer zijn gaan staan.

3 is ook al wel vrij onwaarschijnlijk, dus in dat geval zou Katje evilziener kunnen zijn. Toddish staat hier ook buiten de rijtjes dus die valt mij in dit lijstje ook op.

Het ziet er dus naar uit dat Katje en Toddish allebei slecht zijn. Maar wie van beiden nou wolf is of evilziener, daar word ik niet echt wijs meer uit.
Oud 14-02-2010, 17:07
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
Ten eerste heb ik al een hele tijd geleden aangegeven dat ik in die hangronde vergeten was te stemmen. Dus mijn stem hoort daar niet in
had je inderdaad doorgegeven. maar heb dan perongeluk het niet aangepast lijstje gebruikt. zal er rekening mee houden! fijn dat je het nog even zegt
Oud 14-02-2010, 17:25
Verwijderd
Ik stem ook op Katje. Na de verdenkingen van Siorin ben ik het er inderdaad mee eens dat zij het meest verdacht lijkt.
Oud 14-02-2010, 17:53
Bright Blue
Bright Blue is offline
Oke, Siorin, je hebt me overtuigt. Ik ga mee op Katje! *weizigt stem*
Oud 14-02-2010, 18:06
Verwijderd
Oh god. En als ik het fout heb komt er daarna een massale crusade against Siorin. (toch, Archont? )
Oud 14-02-2010, 18:09
Verwijderd
Dan is het lijstje nu zo, als het goed is:

Katje
Siorin
Tink*
Batave
grl
sann
Abzg
Toddish

Toddish
Barabas
Katje
Azbg
kleinmeisje

Mensen die hun stem nog niet hebben doorgegeven:
Biertank 52
Allure

Laatst gewijzigd op 14-02-2010 om 18:26.
Oud 14-02-2010, 18:16
Toddish
Toddish is offline
Ik stem ook op katje. Jammer dat archont er uit is. Ik wist zeker dat hij goed was.
Oud 14-02-2010, 19:33
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
ben nu wel benieuwd of allure en biertank nog gestemd hebben.
anders lijkt me de uitslag duidelijk en kunnen de wolven en de evilziener in beide rijtjes zitten
Oud 14-02-2010, 20:06
Spelleider
Spelleider is offline
Grl kon het niet geloven! Hoe was het mogelijk? Kijk hen nou hier met z’n allen zitten. Barabas en Biertank zaten recht tegenover elkaar aan de lange tafel. En ze vochten niet eens! Hoe had het zo ver kunnen komen dat de X-mannen aan één tafel zaten met de Broederschap? Ze hoorden met elkaar te vechten, elkaar te haten, ze waren immers aartsvijanden! Welke striptekenaar was zo gek geweest om hen samen te willen laten werken?

”Rustig, Grl, ontspan. Je weet dat dit de enige manier is.” hoorde Grl een stem in haar hoofd. Professor Barabas had gelijk…Het klopte dat Bretlow Fizzle-fluffy had vermoord, maar de andere leden van hun team waren allemaal vermoord door de Inner Circle. Ze had meer redenen om boos te zijn op de Inner Circle dan op de Broederschap. Maar ze kon het toch niet laten om de Broederschap te verdenken, het voelde gewoon niet goed. Ze besloot om rustig toe te kijken en de Broederschap goed te observeren.

“We moeten een manier zien te vinden om ons te wreken. De Inner Circle heeft ons allen veel pijn gedaan onze teams ernstig verwond.” zei Biertank tegen iedereen die aan de tafel zaten.

Iedereen knikte instemmend, behalve Grl (die het nog steeds niet vertrouwde) en Toddish en Katje.
Katje was nog erg vermoeid van haar laatste gevecht met de bewakers, maar keek toch verdenkend, doch moe, naar Toddish. Dat kwam omdat Toddish de hele tijd woeste blikken de kant van Katje opstuurde. “Wat heeft die gast!?” dacht Katje, ”Wat is zijn probleem? Als hij mij maar niet aanvalt, want dan zal ik hem vermorzelen! Ik ben nu veel te moe voor spelletjes..

Wat niemand wist, Toddish had het de hele tijd goed geheim bewaard, was dat Toddish ontzettend boos was op Katje. Katje had zijn geheime, grote liefde vermoord! Elke nacht beleefde Toddish het steeds opnieuw, hij zag hoe Katje Pranoide de laatse klap verkocht en hoe Paranoide dood op de grond neerviel. Hij kon het niet meer hebben! Al had Biertank hem bevolen niets verdachts te doen, Toddish kon het niet helpen dat hij zo woedend was op Katje. ”Kijk haar naar mij kijken!” dacht hij, “WAAROM staart ze me zo aan? Ze zou toch niets doorhebben?"

Opeens werd alles om Toddish heen wazig, enkel Katje zag hij scherp. Maar hoewel zijn blik enkel Katje zag, hij reageerde gepast toen Biertank vroeg waar hij heen ging toen hij van z’n stoel op stond.

“Ik moet nodig.” zei hij terwijl hij rustig naar de deur liep. Tenminste, iedereen dacht dat hij naar de deur liep die zich achter Katjes stoel bevond.

In werkelijkheid zag hij de deur niet eens, hij zag enkel Katje.

Professor Barabas wilde iets zeggen toen hij iets vreemds oppikte. ”Toddish! Hij is gek geworden!” dacht hij. ”Wat gaat hij doen?”

Professor Barabas was te laat met het doorzoeken van de geest van Toddish. Voor de zoveelste keer zag hij hoe één van zijn teamleden bruut vermoord werd. Hij zag hoe Toddish zijn scherpe klauwen uithaalde. Hij zag hoe het hoofd van Katje over de tafel vloog en recht voor zijn neus op de tafel terecht kwam.

Uitslag Hangronde 7

1. Mr Soija (leerlingtovenaar)
2. Paranoide (tovenaar/geliefde)
3. Bretlow (dorpeling/geliefde)
4. Biertank 52
5. Archont (dorpeling)
6. Katje (evilziener)
7. Tink*
8. Allure
9. Absinthe (verrader)
10. Freezer (dorpeling)
11. Uice (weerwolf)
12. JasperJD (ziener)
13. Siorin
14. Abzg
15. Batave
16. Barabas
17. sann
18. fizzle-fluffy (dorpeling/cupido)
19. kleinmeisje
20. Severus (weerwolf)
21. grl
22. Toddish

blauw= opgehangen
rood= opgegeten
paars = gestorven uit liefdesverdriet

De dorpelingen hebben Katje opgehangen. Katje was evilziener.

De wolven hebben tot morgen 20.30 uur de tijd om hun hapje te bestellen.
Oud 14-02-2010, 20:24
Verwijderd
Aw, en ik was er zo zeker van dat ze wolf was. Maar gelukkig is ze in ieder geval slecht, dus dat is altijd positief. Plus, nu de evilziener eruit is, is er niemand meer die de lijstjes kan verpesten, dus daar ben ik wel blij mee.

Dan neem ik aan dat Katje Uice had opgevraagd en wist dat hij wolf was. Waarschijnlijk had Katje Toddish niet opgevraagd en wist ze daarom niet dat hij wolf was (ervan uitgaande dat hij wolf is..). Dat kan ook verklaren waarom ze in Hangronde 6 probeerde mensen mee te krijgen op Toddish om Uice te redden. Als dit was gelukt, had ze waarschijnlijk de ene wolf gered door een andere op te hangen..

Aangezien Katje als evilziener in de Jasper/Uice ronde waarschijnlijk op Jasper heeft gestemd, zien die twee rijtjes er dus zo uit:

JasperJD
sann
Severus - Wolf
Barabas
Abzg
Allure
Katje

Uice
VeGs
Archont (Dorpeling)
Katje - Evilziener
Siorin
Toddish
Tink*
Biertank 52

Dat betekent dat er met 5 stemmen voor Jasper en 6 voor Uice gelijkspel is geweest. Er zit dus nog één wolf onder Uice en de andere wolf staat buiten deze twee rijtjes.

Van het Uice-rijtje vertrouw ik grl en Tink*. Ik ben sowieso onschuldig. Dus dat betekent dat óf Toddish, óf Biertank 52 wolf is. (Of er is een major error in judgement aan mijn kant, maar anders speelt Tink* het wel heel goed..)

Van deze twee vind ik Toddish het meest verdacht, MAAR ik moet hier wel bij zetten dat ik van Biertank eigenlijk überhaupt geen hoogte krijg, dus ik houd hier nog wel even mijn vraagtekens bij, hoewel ik wel bereid ben mee te gaan op Toddish in de volgende hangronde. Grl verdenkt hem namelijk en ik weet dat zij sowieso aan de goede kant speelt .

Er leven nog maar twee mensen die buiten deze rijtjes hebben gestaan en dat zijn Batave en kleinmeisje. Één van hen moet wolf zijn.

Van hen vind ik Batave helemaal niet verdacht. Dan is het mijn verwachting dat kleinmeisje de laatste wolf is.

Nu eerst maar eens de eetronde afwachten.
Oud 14-02-2010, 21:04
Tink*
Tink* is offline
Ha mooi, ik dacht al wel dat ze de evilziener was.

Ik ben het helemaal eens qua Toddish of Biertank, ik ga morgen even afwachten en dan één van beiden kiezen om op te stemmen.
Oud 14-02-2010, 21:08
Lorelei
Lorelei is offline
Ik dacht inderdaad ook dat ze evilziener was (staat ergens in m'n posts eerder ook al). Ik vind Toddish en Biertank nog altijd verdachter dan kleinmeisje en Batave maar ik vind het redelijk onwaarschijnlijk dat Katje in de gelijkspelronde niet op Jasper gestemd heeft. Toch kan dit wel het geval zijn natuurlijk.
Oud 14-02-2010, 21:13
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
zeer waarschijnlijk heeft de evilziener (Katje, jeej dat die eruit is!!, jammer dat het stemlijstje niets zegt) inderdaad op jasper gestemd. Maar dat hoeft niet perse. ze zou ook nog op iemand anders gestemd kunnen hebben (zeer onwaarschijnlijk maar toch) in dat geval kunnen beide wolven wel onder Uice staan.

Post van Katje:
van de 4 mensen die ze hier noemt zijn er 3 onschuldig...

Citaat:
Jasper is heel duidelijk over Severus, dus die krijgt morgen mijn stem. Daarna ga ik mijn pijlen richten op de extreem stillen. Weinig posten, ok, als het dan ook inhoudelijke goed doordachte posts zijn. Maar Toddisch en Allure vnl. posten amper, en als het dan een keer gebeurt is het alleen iets nietszeggends van drie woorden als "yes, tovenaar " of "ik heb op pietje gestemd"
Omdat ik vooral geen zin heb om aan de studie te gaan, heb ik de posts van de vier meest nutteloze stillers op een rijtje gezet. Alleen die uit dit topic, want uit het vorige topic kun je niet meer quoten.

Hier de nuttige bijdragen van Barabas:
Spoiler

Abzg:
Spoiler

Toddish:
Spoiler

Allure:
Spoiler

Weet ik dat dus ook als ik weer een keer wolf ben: amper posten, en als je je niet in kan houden, dan zo nietszeggend en kort mogelijk, want niemand let dan op je en niemand vindt je verdacht
later noemt ze Toddish nog een paar keer (met een eetronde er tussen) dus ik vind Toddish iets minder verdacht maar de laatste keer moest Katje natuurlijk wel bijna voor Toddish gaan dus kan hem niet uitsluiten.

tja biertank weet ik het niet zeker maar vind hem wel verdacht en hij heeft wéér niet gestemd (of niet doorgegeven)

van batave vond ik bij zoeken de volgende posts (heb de opvallende gekozen dit zijn dus niet al zijn posts)
Citaat:
Oh kut, was ik de hele dag thuis. Ben ik vergeten te stemmen
Citaat:
Ik stem op Jasper, omdat gelijkspel heel veel info op kan leveren
Meteen daarna:
Citaat:
Dan stem ik maar op severus, want loopt geen gevaar
Citaat:
Ik was weer eens zo chaotisch dat ik dacht dat het hangrondetijd was
dit is allemaal niet super verdacht maar vind het wel beetje raar (vooral omdat het meerdere reacties zijn)

naja wordt voor mij dus 1 van deze 3

maar eerst de eetronde afwachten
Oud 14-02-2010, 21:19
Lorelei
Lorelei is offline
Wat ik vooral raar vind aan Toddish is dat er geen enkele vorm van verdediging komt of aandragen van andere alternatieven.
Oud 14-02-2010, 21:19
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Citaat:
Wat ik vooral raar vind aan Toddish is dat er geen enkele vorm van verdediging komt of aandragen van andere alternatieven.
dat is inderdaad raar
Oud 14-02-2010, 21:35
Verwijderd
Citaat:
zeer waarschijnlijk heeft de evilziener (Katje, jeej dat die eruit is!!, jammer dat het stemlijstje niets zegt) inderdaad op jasper gestemd. Maar dat hoeft niet perse. ze zou ook nog op iemand anders gestemd kunnen hebben (zeer onwaarschijnlijk maar toch) in dat geval kunnen beide wolven wel onder Uice staan.
Maar Katje was al langer bezig om Uice te beschermen/verdedigen, dus we kunnen ervan uitgaan dat zij als Evilziener de functie van Uice heeft opgevraagd en wist dat hij wolf was. Dan is het wel bijna 100% zeker dat ze op Jasper heeft gestemd, want als evilziener staat ze aan de kant van de wolven, dus moest ze haar stem wel op Jasper zetten om Uice te redden.

Dat ze toch op iemand anders heeft gestemd vind ik zo onwaarschijnlijk dat ik dat niet eens mee wil nemen in mijn verdenking, om heel eerlijk te zijn. Vandaar dat ik zei dat er nog één wolf in het Uice-rijtje staat en één erbuiten.

En inderdaad, ik vind het ook vreemd dat er niet echt een weerwoord komt van Toddish, maar misschien heeft-ie het wel opgegeven? Want als ik in zijn schoenen stond zou ik ook wel weten dat het geen nut heeft, of ik nou echt wolf was of niet..
Oud 14-02-2010, 21:47
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja ik wacht nog steeds op een reden waarom ik verdacht ben.

Maar op zich, dat doet ie nooit. Hij is heel soms aan het eind van het spel actief, omdat het dan allemaal wat belangrijker wordt. Maar dan nog maar matig en ook echt alleen dan. Ik vind het nogal stom ook, doe dan niet mee als je toch maar af en toe alleen online komt om te stemmen en af en toe wat te posten.

Regels voor berichten