Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2010, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Niet als je de educatieve master doet. Bovendien zijn de eerstegraads meestal bovenbouwleraren, en dan zou de hoeveelheid pedagogiek die je moet gebruiken op z'n retour moeten zijn.
Ik wist niet dat dat bestond! Maar ook op de bovenbouw heb je nog wel pedagogisch inzicht nodig hoor, wat heb je aan leraren die niet doorhebben dat er verschillende leerstijlen zijn bijvoorbeeld? Of die geen dyslexie herkennen?
Advertentie
Oud 08-02-2010, 22:49
Philosophy
Philosophy is offline
Leuk om te lezen dit.
Verwijderd
Citaat:
Van mijn opleiding wel ja. Praktijkvoorbeelden genoeg maar jij hebt daarvan blijkbaar alle kennis.
Waarom is het dan niet een academische opleiding zoals je sinds een jaar en dag ook een universitaire PABO hebt. Het is gewoon een beetje appels met peren vergelijken vind ik.
Verwijderd
Citaat:
Ik wist niet dat bestond! Maar ook op de bovenbouw heb je nog wel pedagogisch inzicht nodig hoor, wat heb je aan leraren die niet doorhebben dat er verschillende leerstijlen zijn bijvoorbeeld? Of die geen dyslexie herkennen?
En misschien gewoon het ''om kunnen gaan'' met leerlingen.
Oud 08-02-2010, 22:50
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Dat snapt ook niemand. Misschien moeten we het White Trash vragen, want volgens hem zijn de unimensen veel beter en slimmer dan de hbomensen?
Voor een lesbevoegdheid heeft ook een WO'er anderhalfjaar lang educatieve vakken nodig. Bovendien, zoals ik al eerder zei, heb je als bovenbouwleraar minder pedagogische kunsten nodig dan als onderbouwer.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat hebben andere landen dan wel wat wij niet hebben op WO-niveau naast kunstopleidingen?
In ander Europese landen (en amerika trouwens) is de Pabo een universitaire studie.
Verwijderd
Citaat:
Waarom is het dan niet een academische opleiding zoals je sinds een jaar en dag ook een universitaire PABO hebt. Het is gewoon een beetje appels met peren vergelijken vind ik.
Omdat je dan de praktijk teveel mist die je écht nodig hebt. Ivm stage e.d.

En het zit onder het kopje ''fontys''. Helaas is dat wel een kutorganisatie.
Verwijderd
Citaat:
Voor een lesbevoegdheid heeft ook een WO'er anderhalfjaar lang educatieve vakken nodig. Bovendien, zoals ik al eerder zei, heb je als bovenbouwleraar minder pedagogische kunsten nodig dan als onderbouwer.
Onzin. Je blijft te maken hebben met pubers ook al zijn ze iets intelligenter.
Oud 08-02-2010, 22:51
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Leuk om te lezen dit.
Oud 08-02-2010, 22:53
Verwijderd
Haha, Jeroen Pauw noemde het Eurovisie Songfestival de 'muzikale paralympics'. Vond ik wel een mooie vergelijking
Oud 08-02-2010, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Haha, Jeroen Pauw noemde het Eurovisie Songfestival de 'muzikale paralympics'. Vond ik wel een mooie vergelijking
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Onzin. Je blijft te maken hebben met pubers ook al zijn ze iets intelligenter.
Och nouja ik denk dat je als 17/18 jarige puber wel in de afrondende fase zit. Bovendien zijn die vaak leergieriger en hoef je ze dus minder te stimuleren.

Tuurlijk heb je wel pedagogisch inzicht nodig zoals Quis zegt, maar ik denk niet dat je die dingen benodigd voor de bovenbouw specifiek beter leert op het hbo dan op het wo.
Verwijderd
Moet het dan altijd over tieten en bier gaan?
Verwijderd
Citaat:
Och nouja ik denk dat je als 17/18 jarige puber wel in de afrondende fase zit. Bovendien zijn die vaak leergieriger en hoef je ze dus minder te stimuleren.

Tuurlijk heb je wel pedagogisch inzicht nodig zoals Quis zegt, maar ik denk niet dat je die dingen benodigd voor de bovenbouw specifiek beter leert op het hbo dan op het wo.
Bovenbouw is 4,5,6. Dus 15 t/m 17/18 jarigen. Ze zijn ook gevatter, bijdehander en vaak verveeld dus gekloot. En zo nog 1000 redenen waarom een goede pedagogische opleiding vereist moet zijn.
Oud 08-02-2010, 22:56
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
In ander Europese landen (en amerika trouwens) is de Pabo een universitaire studie.
Hier nu ook.
Verwijderd
Citaat:
Omdat je dan de praktijk teveel mist die je écht nodig hebt. Ivm stage e.d.

En het zit onder het kopje ''fontys''. Helaas is dat wel een kutorganisatie.
Klopt want je als je nooit pedagogische vakken volgt ben je niks waard als leraar lijkt mij! Maar toch geloof ik niet dat jouw vakken hetzelfde zijn zoals die op de uni. Als je daar ook heel goed over nadenkt moet je het ook wel een beetje met mij eens zijn. Jij kan misschien goed leren maar anders zou niemand jouw opleiding met een diploma halen óf zouden ze alleen maar vwo-leerlingen moeten aannemen. Dat lijkt mij niet het geval.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Nee hoor, maar verijdelde welles nietes discussies door mensen die beweren dat ze oh zo'n hoog niveau hebben hoeft van mij ook weer niet zo nodig.
Verwijderd
Citaat:
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Bovenbouw is 4,5,6. Dus 15 t/m 17/18 jarigen. Ze zijn ook gevatter, bijdehander en vaak verveeld dus gekloot. En zo nog 1000 redenen waarom een goede pedagogische opleiding vereist moet zijn.
En daarom ook die anderhalfjarige training.
Tink*
Tink* is offline
Jezus ik moest me net toch een potje janken bij Spangas. ;x
Oud 08-02-2010, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Klopt want je als je nooit pedagogische vakken volgt ben je niks waard als leraar lijkt mij! Maar toch geloof ik niet dat jouw vakken hetzelfde zijn zoals die op de uni. Als je daar ook heel goed over nadenkt moet je het ook wel een beetje met mij eens zijn. Jij kan misschien goed leren maar anders zou niemand jouw opleiding met een diploma halen óf zouden ze alleen maar vwo-leerlingen moeten aannemen. Dat lijkt mij niet het geval.
Inschrijvingen GS Tilburg: 120 --> P gehaald en dus door na 1 jaar (je hebt maar 1 jaar ja) 30.
Oud 08-02-2010, 22:58
Verwijderd
Citaat:
En daarom ook die anderhalfjarige training.
Die niet voldoende is blijkbaar want er gaan veel docenten weg odmat ze het niet aankunnen of niet meer wilde die op een WO zaten én zo'n ''trainingkje'' hebben behaald.
Oud 08-02-2010, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Heel goed

Wij hadden er hier een keer zo één op de kijkavond. Ze studeerde econometrie en ging iedere zondag naar de kerk. Toen ik zei dat ik al afgestudeerd was, en wel als docent drama, keek ze me echt aan alsof ik achterlijk was. Ze moest moeite doen om haar lach in te houden. Gelukkig mochten de anderen haar ook niet, maar anders had ik me er echt met alle macht tegen verzet om haar in huis te nemen!

Waar ga je auditie voor doen?
dat zijn deprimerende ontmoetingen
Oud 08-02-2010, 22:59
Philosophy
Philosophy is offline
Citaat:
Jezus ik moest me net toch een potje janken bij Spangas. ;x
Door Tessel?
Oud 08-02-2010, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg niks

Nee, onzin. Ik vind het wel een interessante discussie dit. Er zijn wel weer wo-studenten die geen enkele weet blijken te hebben van wat lesgeven werkelijk inhoudt en verder vind ik jouw discussie met WT vreemd. Ik lees het wel, maar meng me er niet in omdat ik echt geen idee heb van het niveau van beiden. Hoewel ik het wel vreemd zou vinden als het niveau echt vergelijkbaar is met elkaar.
Oud 08-02-2010, 23:00
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Die niet voldoende is blijkbaar want er gaan veel docenten weg odmat ze het niet aankunnen of niet meer wilde die op een WO zaten én zo'n ''trainingkje'' hebben behaald.
Ironisch dat je nu juist "trainingkje" zo badineert terwijl je niet eens weet hoe je verkleinwoordjes maakt.

Bovendien lijkt het me sterk dat het percentage uitval van wo-geschoolde leraren hoger is dan die van hbo-geschoolde leraren
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Je loopt ook gewoon een jaar lang stage hoor en een half jaar lang deels.

Citaat:
Door Tessel?
Ja. ;x
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg niks

Nee, onzin. Ik vind het wel een interessante discussie dit. Er zijn wel weer wo-studenten die geen enkele weet blijken te hebben van wat lesgeven werkelijk inhoudt en verder vind ik jouw discussie met WT vreemd. Ik lees het wel, maar meng me er niet in omdat ik echt geen idee heb van het niveau van beiden. Hoewel ik het wel vreemd zou vinden als het niveau echt vergelijkbaar is met elkaar.
WT doet gewoon irritant omdat hij geen kennis heeft van zaken
Oud 08-02-2010, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Inschrijvingen GS Tilburg: 120 --> P gehaald en dus door na 1 jaar (je hebt maar 1 jaar ja) 30.
Ik ga de facepalmsmiley niet gebruiken maar dan is het niveau toch een onderdeel van het programma Beetje vreemd 'bewijs' is dit.
Oud 08-02-2010, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Je loopt ook gewoon een jaar lang stage hoor en een half jaar lang deels.
Dus meteen voor de klas?

Ik heb op verschillende soorten scholen gezeten en ik merk dat ze liever iemand hebben die eerste tweedegraads hebben gedaan en daarna eerstegraads dan meteen eerstegraads.

Uitzonderingen daargelaten.
Oud 08-02-2010, 23:02
Verwijderd
Zijn er mannen (of vrouwen) hier die zichzelf kunnen pijpen (of beffen)? En zijn er vrouwen aanwezig die kunnen squirten?

/snijdt ander onderwerp aan/
Oud 08-02-2010, 23:02
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Zijn er mannen (of vrouwen) hier die zichzelf kunnen pijpen (of beffen)? En zijn er vrouwen aanwezig die kunnen squirten?

Oud 08-02-2010, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Ik ga de facepalmsmiley niet gebruiken maar dan is het niveau toch een onderdeel van het programma Beetje vreemd 'bewijs' is dit.
Hoezo dat? Zelfde ''programma'' (al krijgen wij volgens mij in het eerste jaar 1 a 2 jaar meer vakinhoudelijke vakken dan tilburg of nijmegen) En die mensen halen het wel.

Veel studenten die het bij ons niet halen gaan naar Utrecht en Nijmegen en halen het daar wel.

Maar ik stop nu met deze discussie
Oud 08-02-2010, 23:03
Verwijderd
Citaat:
En zijn er vrouwen aanwezig die kunnen squirten?
Oud 08-02-2010, 23:05
Verwijderd
Citaat:

:')
Verwijderd
wat een fantastische discussie
Verwijderd
Vertel.

Verwijderd
Ik weet het niet maar ik niet.

Verwijderd
Ik denk dat Archont wil bewijzen dat zijn opleiding heel erg goed is. Nogmaals, dat GELOOF ik ook. Ik geloof alleen niet dat het niveau en dat staat buiten de moeilijkheidsgraad van iets van een HBO Lerarenopleiding Geschiedenis gelijk is aan dat van een universitaire variant. Stel dat Archont gelijk heeft () dan zou dat namelijk ook erg kut zijn want dan moet morgen minister Plasterk de stekker uit mijn faculteit trekken en heb ik 90% van mijn vakken niet gehaald.
Oud 08-02-2010, 23:06
Verwijderd
Citaat:
:')
Kiko?
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Dus meteen voor de klas?

Ik heb op verschillende soorten scholen gezeten en ik merk dat ze liever iemand hebben die eerste tweedegraads hebben gedaan en daarna eerstegraads dan meteen eerstegraads.

Uitzonderingen daargelaten.
Ja, duh. Vooral dat hele jaar lang, dat halve jaar is voorbereidend, dan sta je wel al voor de klas maar niet fulltime (je hebt ook nog andere vakken bv.)

Oh dat kan best, maar daar ging het mij niet om, ik wilde alleen even laten zien dat het geen traininkje is.
Verwijderd
Citaat:
Kiko?
Wat?
Oud 08-02-2010, 23:07
Verwijderd
watwat
Oud 08-02-2010, 23:08
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
wat een fantastische discussie
Vertel eens wat over je romance met de professor?!
Oud 08-02-2010, 23:09
Verwijderd
Wtf Soija.
Oud 08-02-2010, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Vertel eens wat over je romance met de professor?!
weet je, het was een van de meest diepe connecties in mijn leven. We raakten elkaar gewoon zo goed snap je. Vooral dat we alletwee transseksueel zijn en van puzzels houden, dat doet het goed aan de keukentafel. En we hielden alletwee van hobby's en leuke dingen doen!
Oud 08-02-2010, 23:10
Philosophy
Philosophy is offline
He, die ava's van Laisve en DP haal ik telkens door elkaar! Die kleurtjes komen hetzelfde over.

En ik kan mezelf niet pijpen of beffen.
Oud 08-02-2010, 23:13
Verwijderd
Citaat:
weet je, het was een van de meest diepe connecties in mijn leven. We raakten elkaar gewoon zo goed snap je. Vooral dat we alletwee transseksueel zijn en van puzzels houden, dat doet het goed aan de keukentafel. En we hielden alletwee van hobby's en leuke dingen doen!
Wat toevallig, ik hou ook zo van hobby's en leuke dingen doen!
Verwijderd
Citaat:
Wat toevallig, ik hou ook zo van hobby's en leuke dingen doen!
dan is het nu trio tijd
Verwijderd
Citaat:
Wat?
Dat ja.

Citaat:
watwat
in de reetreet?

Citaat:
Wtf Soija.
Advertentie