Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2010, 16:52
Martiño
Martiño is offline
Ik vind het wel moeilijk voor al dat sbs-volk. Die moeten nu gaan kiezen of ze Wilders of Peter R. leuker vinden.
Oud 09-02-2010, 16:57
Verwijderd
Citaat:
alle stellingen zijn zo dubbelzinnig.

De politie moet veel harder optreden, ook bij kleine vergrijpen

op zich ben ik wel voor zwaardere straffen, maar niet voor kleine vergrijpen... wat moet je dan zeggen? neutraal?
Ehm, de politie is niet degene die eventuele zwaardere straffen oplegt hè. Die stelling is helemaal niet dubbelzinnig, harder optreden is minder lief zijn voor een verdachte.
Oud 09-02-2010, 16:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ehm, de politie is niet degene die eventuele zwaardere straffen oplegt hè. Die stelling is helemaal niet dubbelzinnig, harder optreden is minder lief zijn voor een verdachte.
Ja, of eerder mensen aanspreken op gedrag of eerder boetes geven voor kleine vergrijpen.
Oud 09-02-2010, 17:00
Verwijderd
Mja, ik denk dan aan bijv. een oogje dichtknijpen als iemands fietslichtje hapert, of als iemand lallend over straat loopt hem niet gelijk in de cel schoppen, maar eerst tot rust manen etc.
Verwijderd
Citaat:
Ja, of eerder mensen aanspreken op gedrag of eerder boetes geven voor kleine vergrijpen.
M.a.w. iedere student zonder licht keihard bekeuren!
Verwijderd
Ik vind stellingen als "Er moet minstens 35% sociale woningbouw in een wijk zijn" zo nietszeggend. Er staat ook helemaal geen nadere toelichting bij. Hoeveel procent is het nu? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de nadelen?
Verwijderd
Citaat:
Mja, ik denk dan aan bijv. een oogje dichtknijpen als iemands fietslichtje hapert, of als iemand lallend over straat loopt hem niet gelijk in de cel schoppen, maar eerst tot rust manen etc.
Dat is juist minder hard optreden.
Oud 09-02-2010, 17:02
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat vind ik ook, maarja, de politie moet hard optreden van Ome Geert! En anders, potverdorie, dan laten we het leger wel de orde bewaken! Niemand meer zonder fietslicht!
Citaat:
M.a.w. iedere student zonder licht keihard bekeuren!
Tja De keerzijde van het verhaal is dat het écht gevaarlijk is om zonder licht te fietsen in het holst van de nacht, als ik 's nachts autorijd komt het vaak genoeg voor dat ik fietsers pas op zo'n laat moment opmerk dat het lastig uitwijken zou zijn als ze opeens voor me gingen rijden.
Oud 09-02-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Dat is juist minder hard optreden.
Joh ;x mijn doel was het onderwerp van de stelling te verduidelijken, het maakt niet echt uit in welke richting dat gebeurt
Oud 09-02-2010, 17:03
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind stellingen als "Er moet minstens 35% sociale woningbouw in een wijk zijn" zo nietszeggend. Er staat ook helemaal geen nadere toelichting bij. Hoeveel procent is het nu? Wat zijn de voordelen? Wat zijn de nadelen?
Ja, het zou handig zijn als je meer standpunten kreeg voorgelegd ipv heel erg eens, een beetje eens, neutraal etc., maar meer iets als: "35% is te hoog, 35% is te laag, etc.
Oud 09-02-2010, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik ook, maarja, de politie moet hard optreden van Ome Geert! En anders, potverdorie, dan laten we het leger wel de orde bewaken! Niemand meer zonder fietslicht!

Tja De keerzijde van het verhaal is dat het écht gevaarlijk is om zonder licht te fietsen in het holst van de nacht, als ik 's nachts autorijd komt het vaak genoeg voor dat ik fietsers pas op zo'n laat moment opmerk dat het lastig uitwijken zou zijn als ze opeens voor me gingen rijden.
Daar heb je wel gelijk in hoor (het was ook maar een voorbeeld), ik vind zelf ook dat mensen lichten moeten hebben, maar als je batterijen dan net leegraken is het wel sneu om zo'n smak geld te betalen.
Oud 09-02-2010, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Joh ;x mijn doel was het onderwerp van de stelling te verduidelijken, het maakt niet echt uit in welke richting dat gebeurt
Je zegt zelf: ''ik denk dan aan...''
Oud 09-02-2010, 17:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Daar heb je wel gelijk in hoor (het was ook maar een voorbeeld), ik vind zelf ook dat mensen lichten moeten hebben, maar als je batterijen dan net leegraken is het wel sneu om zo'n smak geld te betalen.
Als jij net met je leeggeraakte batterijen zonder licht over een rotonde rijdt met je fiets, en ik zie je niet aankomen, wint mijn Ford het van jouw Batavus.
Oud 09-02-2010, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Als jij net met je leeggeraakte batterijen zonder licht over een rotonde rijdt met je fiets, en ik zie je niet aankomen, wint mijn Ford het van jouw Batavus.
En heb jij het juridisch gezien toch gedaan!

Ik zit volgens de stemwijzer precíes tussen conservatief en progressief in, grappig.
Oud 09-02-2010, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Je zegt zelf: ''ik denk dan aan...''
Ja dat waren dus voorbeelden van optreden van de politie, en of dat harder of niet harder moest. Ik gaf obviously voorbeelden van NIET hard optreden.
blaaaat, het lijkt me vrij logisch dat ik niet denk dat de dingen die ik noemde harder optreden zijn
Oud 09-02-2010, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Ja dat waren dus voorbeelden van optreden van de politie, en of dat harder of niet harder moest. Ik gaf obviously voorbeelden van NIET hard optreden.
blaaaat, het lijkt me vrij logisch dat ik niet denk dat de dingen die ik noemde harder optreden zijn
Sorry dat ik zo serieus overkom. Ik ben een beetje in een zeik-bui geloof ik.
Oud 09-02-2010, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Sorry dat ik zo serieus overkom. Ik ben een beetje in een zeik-bui geloof ik.
Ik ook hoor
Oud 09-02-2010, 17:18
Verwijderd
Hmpf, ik houd er niet van als er mensen (die niet mijn vrienden zijn) in mijn huis zijn. Ik voel me opgesloten en niet vrij in mijn doen en laten
Oud 09-02-2010, 17:21
Batave
Batave is offline
Citaat:
hihi, ik heb iets gedaan wat Batave (nog) niet mag weten =3
Citaat:
stiekem gestopt met de pil?
Citaat:
hoe weet je dat?
Oud 09-02-2010, 17:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En heb jij het juridisch gezien toch gedaan!
Dat mag je dan wel eens uitleggen! Het lijkt me sterk dat ik daarvoor gestraft kan worden, als jij niet zonder licht rijdt.
Oud 09-02-2010, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Dat mag je dan wel eens uitleggen! Het lijkt me sterk dat ik daarvoor gestraft kan worden, als jij niet zonder licht rijdt.
De auto draagt altijd schuld, als het een ongeluk auto-fiets is. Qua verzekering en zo hè, de fietser kan natuurlijk moreel gezien nog wel de boosdoener zijn geweest.
Oud 09-02-2010, 17:28
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Citaat:
ok verkeerd verwoord, maar ik ben óók voor harder optreden, maar niet bij kleine vergrijpen.

daardoor blijft de vraag voor mij onmogelijk te beantwoorden.

als er gewoon stond

de politie moet harder optreden bij grove overtredingen

dan kon ik makkelijk EENSCH stemmen, maar door het deel na de komma wordt het zo moeilijk
Oud 09-02-2010, 17:29
Verwijderd
Nou, dan ben je het toch gewoon niet eens met de stelling? De stelling zegt: ook harder optreden bij kleine vergrijpen, jij vindt: alleen bij zware vergrijpen.
Oud 09-02-2010, 17:30
Batave
Batave is offline
Citaat:
Hmpf, ik houd er niet van als er mensen (die niet mijn vrienden zijn) in mijn huis zijn. Ik voel me opgesloten en niet vrij in mijn doen en laten
Wie waren er dan ?
Oud 09-02-2010, 17:30
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
De auto draagt altijd schuld, als het een ongeluk auto-fiets is. Qua verzekering en zo hè, de fietser kan natuurlijk moreel gezien nog wel de boosdoener zijn geweest.
als je een nieuwe fiets wilt moet je inderdaad je fiets onder een auto smijten. de automobilist mag altijd betalen. raar systeem is dat eigenlijk.
Oud 09-02-2010, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Wie waren er dan ?
Hij is er nog, en iemand die werkdingen aan het doen is met mijn man.
Het is natuurlijk niet zo dat er op regelmatige basis zwervers in mijn huis rondscharrelen, dat nog net niet.
Oud 09-02-2010, 17:32
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Nou, dan ben je het toch gewoon niet eens met de stelling? De stelling zegt: ook harder optreden bij kleine vergrijpen, jij vindt: alleen bij zware vergrijpen.
ok, maar daarom is het een kutstelling. hoe wordt hij nu geïnterpreteerd? ik kan dan alleen als voorstander van een hardere aanpak worden gekenmerkt als ik óók voor een hardere aanpak van kleine vergrijpen ben
Oud 09-02-2010, 17:33
Rationeel
Rationeel is offline
ik moet misschien naar iran voor een klusje. is iemand hier weleens in iran geweest?
Oud 09-02-2010, 17:34
Verwijderd
Citaat:
als je een nieuwe fiets wilt moet je inderdaad je fiets onder een auto smijten. de automobilist mag altijd betalen. raar systeem is dat eigenlijk.
Och, een automobilist heeft ook meer verantwoordelijkheid omdat je met een auto meer schade kan toebrengen, dus is het ook wel redelijk om van ze te eisen dat ze beter opletten.
Batave
Batave is offline
Citaat:
Hij is er nog, en iemand die werkdingen aan het doen is met mijn man.
Het is natuurlijk niet zo dat er op regelmatige basis zwervers in mijn huis rondscharrelen, dat nog net niet.
Oh, ja, wij hadden van de zomer mensen die de badkamer verbouwden. Die maakten mij wakker om 12 uur
Verwijderd
Citaat:
ik moet misschien naar iran voor een klusje. is iemand hier weleens in iran geweest?
Ik ben weleens op een feestje met een boel Iraniërs geweest, telt dat?
Verwijderd
Citaat:
ok, maar daarom is het een kutstelling. hoe wordt hij nu geïnterpreteerd? ik kan dan alleen als voorstander van een hardere aanpak worden gekenmerkt als ik óók voor een hardere aanpak van kleine vergrijpen ben
Jaaa het is alles of niets!
Oud 09-02-2010, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Oh, ja, wij hadden van de zomer mensen die de badkamer verbouwden. Die maakten mij wakker om 12 uur
Dat is ook vervelend ja. Hoewel 12 uur natuurlijk een heel schappelijke tijd is om op te staan, ne.
Oud 09-02-2010, 17:35
Verwijderd
Trouwens Katje, protip voor jou: Jaga Jazzist. Vind je wel leuk.
Oud 09-02-2010, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vier weken samengewerkt met iemand die uit Iran komt, telt dat ook?
Oud 09-02-2010, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Trouwens Katje, protip voor jou: Jaga Jazzist. Vind je wel leuk.
Ik noteer het.
Oud 09-02-2010, 17:37
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dat is ook vervelend ja. Hoewel 12 uur natuurlijk een heel schappelijke tijd is om op te staan, ne.
Het was vakantie
Oud 09-02-2010, 17:43
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
tomato/tomatoe
Oud 09-02-2010, 17:44
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik heb vier weken samengewerkt met iemand die uit Iran komt, telt dat ook?
nee dat dan weer niet
Oud 09-02-2010, 17:45
Verwijderd
Maar wat ga je doen in Iran? Nucleaire reactoren bouwen?
Oud 09-02-2010, 18:00
Verwijderd
Ahmadinejad is mijn oom, telt dat ook?
Oud 09-02-2010, 18:02
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Een vriend van mij is pas geleden nog op vakantie in Iran geweest. Wilde je iets bijzonders weten (dan kan ik t hem wel vragen) of was het meer een algemene vraag?
Oud 09-02-2010, 18:12
Rationeel
Rationeel is offline
het was een algemene-impressie-vraag

ik moet er waarschijnlijk een haventje klussen, nouja 8 haventjes
Oud 09-02-2010, 18:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
het was een algemene-impressie-vraag

ik moet er waarschijnlijk een haventje klussen, nouja 8 haventjes
Dan kan ik je niet verder helpen want ik ben nog nooit in Iran geweest, ben nog nooit op een feestje met veel Iraniers geweest, heb nog nooit met een Iranier samengewerkt en Ahmadinejad is niet mijn oom.
Oud 09-02-2010, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Dan kan ik je niet verder helpen want ik ben nog nooit in Iran geweest, ben nog nooit op een feestje met veel Iraniers geweest, heb nog nooit met een Iranier samengewerkt en Ahmadinejad is niet mijn oom.
Wees blij, hij komt nooit op mijn verjaardag

(Hoi, welkom terug)
Oud 09-02-2010, 18:23
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

(Hoi, welkom terug)
wat vond je oom van avatar 3d?

Oud 09-02-2010, 18:23
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

(Hoi, welkom terug)
Gemene oom dan!

(Hoi, dank je, alles goed? Ben je nog lang ziek geweest?)
Oud 09-02-2010, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Gemene oom dan!

(Hoi, dank je, alles goed? Ben je nog lang ziek geweest?)
Nee valt mee, zaterdag hele dag in bed gelegen en zondag weer wat proberen te eten (met succes). Dinsdag was ik weer helemaal beter. En hoe is het met jou? Was jij nog ziek toen je vertrok? En hoe was Zweden?
Oud 09-02-2010, 18:33
Verwijderd
*nom* Wraps *nom*
Oud 09-02-2010, 18:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nee valt mee, zaterdag hele dag in bed gelegen en zondag weer wat proberen te eten (met succes). Dinsdag was ik weer helemaal beter. En hoe is het met jou? Was jij nog ziek toen je vertrok? En hoe was Zweden?
Ik was nog moe en had nog een beetje keelpijn maar verder voelde ik me wel ok. Zweden was ehm.. dubbel. Het niet zo leuke gedeelte is te vinden op L&R dus daar hoef ik niet zo nodig nog een keer op in te gaan. Verder was het heerlijk weer.. koud, maar niet te vochtig, sneeuw en grotendeels blauwe lucht. We zijn naar de film geweest (the imaginarium of dr parnassos) en ik heb 2 andere vrienden ook nog opgezocht wat erg gezellig was.

Regels voor berichten