![]() |
|
Ik eet heel graag maar ik ben mijn eetlust kwijt ofzo. Ik krijg mijn bord niet leeg terwijl mijn vriend heel lekker kookt en ik eet over het algemeen ook niet zo veel meer. Ik ben nu ook al afgevallen terwijl ik lang mijn best heb gedaan om aan te komen. Maar mijn borsten zijn wel gegroeid?! Hoezo val ik af en groeien mijn borsten die ik echt niet groter wil hebben? Hoe zorg ik ervoor dat ik meer eetlust heb? Ik baal ervan dat ik niet eet, eten is iets wat ik heel graag doe.
Zijn er dingen die ervoor kunnen zorgen dat ik weer ga eten? Behalve met tegenzin eten naar binnen douwen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als het nog langer duurt, kan het geen kwaad om langs je huisarts te gaan. Het hoeft niets te betekenen, maar er zijn wel een aantal sluipende ziekten die een verlies van eetlust als gevolg hebben.
|
Misschien kun je zeggen wat je allemaal eet? Misschien heb je het idee heel normaal te eten, maar is het toch een beetje te weinig.
Ik verplaats dit trouwens wel naar het voedings & gezondheidstopic.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En bovendien - je bent nog jong, en als je nu al begint met lijnen, dan ben je straks je hele leven bezig met 'op eten letten'. En dat is niet leuk, en misschien ook wel onnodig (zie bovenstaand verhaal) en zeker als je niet heel voorzichtig en langzaam lijnt helemaal niet zo goed voor je lijn. Uiteindelijk. Op langer termijn is gewoon normaal eten waarschijnlijk beter voor je figuur dan gaan lijnen en heel weinig eten om maar af te vallen enzovoort. En bovendien is normaal eten een stuk leuker dan lijnen, zéker dan streng lijnen. |
![]() |
|
Ik weet niet of het heel verstandig is om dat aan je moeder & vriendinnen na te vragen, die hebben er vaak ook niet echt een goede kijk op...
Mayonaise is trouwens niet heel ongezond, hoor! En je beweegt in elk geval ook voldoende, dus ik zou me maar niet al te veel zorgen maken. OT: Ruim drie kilo erbij, gaat goed ![]()
|
Nou ja, mayonaise is wel de meest ongezonde keuze die je kan maken van de verschillende sauzen die er zijn. Niet dat het meisje inderdaad heel dik kan zijn, gezien haar BMI, maar echt gezond om er heel veel van te eten is het niet.
Als je toch graag een soortgelijke saus blijft eten, kan je eens kijken of je de alternatieven even lekker vind. Hier zie je een rijtje met het verschil in calorieën, dat is erg groot zoals je ziet. Sommige mensen zweren bij de 'echte mayonaise' en proeven het direct als ze fritessaus of light-sauzen eten, maar voor mij proeft het bijvoorbeeld allemaal redelijk hetzelfde. En na een tijdje wen je vaak sowieso aan light varianten. Misschien kun je dit eens uitproberen. http://www.vooroma.nl/lijfenleden/ca...nmayonaise.htm
|
Ik dacht ook dat het slecht was om meer dan twee/drie eieren per week te eten ivm cholesterol maar volgens een collega van me is dat achterhaald. Zij eet er nu twee per dag en beweert dat het geen kwaad kan.
||
Citaat:
Lijkt me ook dat het er toe doet wat je voor de rest eet...
||
Citaat:
Ik eet ook graag warm 's middags. In de meeste andere landen waar ik ben geweest is dit normaal. Denk dat het zelfs gezonder is dan 2 x per dag brood met kaas of ander beleg....eigenlijk is dat best eenzijdig! Veel typisch Nederlands beleg is best ongezond...al eet ik het zelf ook wel graag
||
Citaat:
|
![]() |
en dat is ook allang weer achterhaald. elk jaar is er wel weer een ander voedingsmiddel de pineut, maar alle onderzoeken spreken elkaar tegen. hetzelfde geldt voor koffie, wijn, pinda's, melk etc. etc.
ik kan waarschijnlijk net zoveel onderzoeken leveren die pleiten vóór een ei per dag als dat het voedingscentrum heeft die pleiten tegen. de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar als je geniet van meer dan 3 eieren per week, moet je dat lekker doen. |
![]() |
|
Hoi,
Ik ben de laatste paar maanden (bewust en langzaam) wat afgevallen. Nu vind ik mijn gewicht goed, en wil ik dus stoppen met afvallen. Maar ik weet niet zo goed hoe dat moet. Ik heb gemerkt dat als ik weer normaal ga eten (ik eet nog steeds niet echt snoep of vette dingen, we eten bijvoorbeeld alleen mager vlees) dat ik dan weer aankom. Hoe kan je gewicht stabiel blijven? Of is het normaal dat je eerst weer een beetje aankomt en stabiliseert zich dat dan? (Ik was aangekomen door medicijngebruik en te weinig bewegen om gezondheidsredenen. Nu sport ik 3-4 keer per week en heb ik die medicijnen niet meer) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Maar variatie betekent toch ook niet dat je elk product maar één keer in de zoveel tijd mag eten? Het gaat er toch vooral om dat je niet elke dag precies hetzelfde eet.
|
![]() |
Hallo forumers
![]() Ik heb en probleem, ik kom namelijk niet aan ![]() Laatst gewijzigd op 08-05-2011 om 18:29. Reden: posts + antwoord verplaatst naar het daarvoor bestemde topic! |
![]() |
|
Oh dat heb ik ook, ik ben altijd te licht voor mijn lengte+leeftijd geweest. Ik weeg altijd ongeveer hetzelfde, wat ik ook eet. En volgens mij kun je er weinig aan doen, het is gewoon het normale gewicht van je lichaam waar je nooit veel boven of onder zit, tenzij je nog groeit dan. Ik denk niet dat het gevaarlijk is, zolang je gezond en voldoende eet.
En ik wil je niet verontrusten, maar ik weet nog van een jongen in mijn klas in de tweede die hetzelfde had, maar bij hem bleek er iets mis te zijn met zijn alvleesklier waardoor hij te veel vet afbrak en daardoor erg mager was ofzo, ik weet het niet meer zo goed. |
![]() |
|
Ondergewicht kan minstens zo gevaarlijk zijn als overgewicht... Maar natuurlijk is het zo dat sommige mensen altijd mager zullen blijven, wat ze ook eten. Als je het echt een probleem vindt, kun je naar een diëtist gaan, die kan je erbij helpen om aan te komen. En wat eet je dan nu ongeveer, want 'eet en drink best veel' is niet echt nauwkeurig. Het kan zijn dat je eigenlijk toch te weinig eet, ook al heb je het gevoel van niet. En het hangt er ook een beetje vanaf hoe lang je bent, als je 1.80 bent is tien kilo ondergewicht minder erg dan als je 1.50 bent.
|
Ik geloof dat tot een halve kilo per week netjes is.
Meer dan dat is volgens mij alleen aan te raden als je zwaar overgewicht hebt. Ik weet niet precies waar ik dat van heb, maar dacht dit ooit gelezen te hebben.
|
Een kilo vet is 9000kcal.
Als je in normaal tempo afvalt ga je niet meer dan 500kcal per dag onder je verbruik zitten. Dat is dus 18dagen over een kilo. Als je meer gewicht verliest betekent dat over het algemeen dat je veel vocht en spier(glycogeen) kwijtraakt, pas dus op voor crashdieten, want dat vocht en glycogeen komt evenhard weer terug. Je kunt wel verder onder je verbruik gaan zitten door veel cardiotraining te doen.
|
Hoi,
ik zou eerst proberen voor jezelf uit te vinden waar het vandaan zou kunnen komen, dan pas, denk ik, kun je er wat aan proberen te doen. Ben je de laatste tijd erg gestresst bijvoorbeeld en heb je naast verlies van eetlust ook nog andere klachten, zoals buikpijn, misselijkheid, of iets dergelijks? Probeer in ieder geval genoeg belangrijke stoffen binnen te krijgen en dan een balans te vinden met dingen die je wel een beetje smaken of die je makkelijk weg krijgt, desnoods gooi je het allemaal in de blender xD En ik snap dat je liever niet naar de huisarts gaat, maar als je blijft afvallen en, zoals je zelf al aangeeft, ongezond licht wordt, is dat misschien toch wel even handig. Sterkte ermee! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als ik echt goed aan het krachttrainen bezig ben ligt mn hartslag minstens even hoog als bij cardio. Maar dan ben ik wel intensiever bezig dan de gemiddelde dame die het voor elkaar krijgt lekker een gesprekje te voeren terwijl ze een oefening doet.
En extra spiermassa verbruikt inderdaad ook extra calorieën dus win-win.
|
Wat ik bedoel te zeggen is dat krachttraining ver onder je eigen kunnen weinig zin heeft. Je moet wel je fysieke grens opzoeken wil je je lichaam stimuleren sterker/gespierder te worden. Want waarom zou je lichaam spieren aanmaken om gewichten te verplaatsen die die makkelijk aankan? Als je naar de sportschool gaat en 20hh doet met een gewicht wat veel te licht is, is dat puur tijdverspilling
Veel vrouwen zijn bang dat ze snel té worden, maar dat is onnodig. Ze hebben maar een fractie van de testosteron van mannen en bovendien maakt een kilootje of 2 spiermassa cosmetisch gezien weinig verschil, terwijl het op jaarbasis gelijk staat aan duizenden calorieën die je extra verbrand.
|
|