Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2010, 08:44
Heksjuh
Heksjuh is offline
Dott: succes!

Citaat:
Argh!

Jongens bekijken jullie ook ooit stemlijstjes? Zal ik het nog een keer uitleggen:

Testout.com
Heksjuh
Dott (jager1)
N00dles

Femke Sjekkie
Wammus
grl
testout.com (dorpeling)

1 wolf en testout.com ging eruit. Dan is het toch logisch dat of grl of wammus wolf moet zijn.

Aangezien grl absoluut niet verdacht is en absoluut geen wolf is. moet Wammus het wel zijn.

Wammus is wolf. Zo niet doe ik volgende keer niet mee, dat beloof ik
Maar stel dat Absinthe de verrader is en op testout.com heeft gestemd en Femke Sjekkie is de wolf, dan hebben we dus helemaal niks aan dit stemlijstje. Dus voor mij is het op basis van dit stemlijstje helemaal niet zo logisch dat grl of wammus wolf moet zijn.
Oud 27-03-2010, 09:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Maar stel dat Absinthe de verrader is en op testout.com heeft gestemd en Femke Sjekkie is de wolf, dan hebben we dus helemaal niks aan dit stemlijstje. Dus voor mij is het op basis van dit stemlijstje helemaal niet zo logisch dat grl of wammus wolf moet zijn.
Dat klopt. Er zijn nog wel een paar opties. Wammus kan de verrader zijn en coveren voor een wolf onder testout. Absinthe kan de verrader zijn, dan kan Wammus nog steeds een wolf zijn, of Femke zoals jij aangaf. Femke kan de verrader zijn, dan kunnen Absinthe en Wammus wolf zijn (nja een van de twee dus). Het kan ook zijn (maar dat is wat vergezocht) dat N00dles de wolf is, en dat zowel de evilziener als de verrader geprobeerd hebben hem te coveren door over hun stem te liegen. Dan heb je helemaal een zooitje. En misschien kloppen al deze theorieën niet en is het nog iets anders.
Oud 27-03-2010, 09:12
Lorelei
Lorelei is offline
Trouwens het stemlijstje voor deze ronde dat onder Absinthe en mij staat klopt niet. Archont heeft later wat dingen geëdit en die hebben wij niet meegenomen.

Stemlijstje tot nu toe zoals ik het begrijp is:

Wammus
Archont
N00dles
grl
Absinthe

Ik weet niet of de stem van Femke op N00dles definitief is of niet. Archont dacht van wel, ik dacht van niet. Ik wacht haar reactie even af.
Oud 27-03-2010, 11:22
Verwijderd
Omdat ik over anderhalf uur weg ben en ik zondagmiddag pas weer terug ben, mijn stem is definitief. Ik lees morgen wel hoe en wat
Oud 27-03-2010, 12:22
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:

Waarom wijs je nu naar mij? Wat je nu zegt is voor mij niet logisch. Er zouden overal 3 mensen gaan staan. Stel ik ben wolf. Dan wil de verrader toch juist 3 stemmen krijgen daar waar ik bij ga staan? Dan gaat de verrader toch juist niet bij mij staan? Als de verrader bij de wolf staat en die zet z'n stem stiekem bij een heel ander rijtje (testout) dan is dat wel erg dom. Ik snap niet waarom je met dit verhaal komt eigenlijk.

Ik stem op Wammus trouwens, het heeft weinig zin om op Noodles te stemmen als niemand dat doet.
Oud 27-03-2010, 12:40
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Waarom wijs je nu naar mij? Wat je nu zegt is voor mij niet logisch. Er zouden overal 3 mensen gaan staan. Stel ik ben wolf. Dan wil de verrader toch juist 3 stemmen krijgen daar waar ik bij ga staan? Dan gaat de verrader toch juist niet bij mij staan? Als de verrader bij de wolf staat en die zet z'n stem stiekem bij een heel ander rijtje (testout) dan is dat wel erg dom. Ik snap niet waarom je met dit verhaal komt eigenlijk.

Ik stem op Wammus trouwens, het heeft weinig zin om op Noodles te stemmen als niemand dat doet.
Het was een voorbeeld, ik had er net zo goed een andere naam kunnen noemen.
Ik wilde alleen maar zeggen dat ik het stemlijstje geen hard bewijs vind, terwijl anderen dat wel vinden.

Neemt niet weg dat ik ook nog steeds denk dat Wammus wolf is.

Wammus
Archont
N00dles
grl
Absinthe
Femke Sjekkie
Noodles
Oud 27-03-2010, 13:13
Verwijderd
Je vult mijn naam twee keer in? Freudian slip of the verraders mind?
Oud 27-03-2010, 13:17
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Je vult mijn naam twee keer in? Freudian slip of the verraders mind?
Ik kan me ech niet herinneren dat ik jouw naam heb ingevuld in mijn vorige post

Wammus
Archont
N00dles
grl
Absinthe
Femke Sjekkie
Heksjuh
Oud 27-03-2010, 17:55
Wammus
Wammus is offline
Het maakt voor mij geen fuck meer uit op wie ik stem en aangezien niemand m'n posts wil lezen heeft het ook weinig zin meer om nog een heel verhaal in elkaar te tikken.

Als straks blijkt dat ik een dorpeling ben denk ik dat jullie Femke Sjekkie, Grl en Absinthe in die volgorde moeten ophangen. Echter er blijven straks nog 3 dorpelingen over tegen over 3 slechte functies dus ik denk niet dat we nog veel kans hebben.
Oud 27-03-2010, 20:58
Spelleider
Spelleider is offline
Femke keer vanaf een afstandje toe hoe Dott verscheurd en opgegeten werd door Archont. Ze vond het zielig dat Dott zo aan haar einde kwam, maar ze wist ook dat ze haar niet kon helpen. Waarschijnlijk hadden Eris en Ares haar al ontdekt en vroegen zich af wat zij aan het doen was.

Wammus had net de delen van zijn beste vriend verbrand en keek toe hoe de as van Testout.com zachtjes door de wind werd opgetild en weggevoerd. De tranen liepen nog steeds over de wangen van Wammus, hij was een al lang gestopt ze weg te vegen, hij dacht terug aan hoe het geweest was met Testout.com, zijn beste en loyaalste vriend. Ze waren allebei even oud en kenden elkaar al sinds hun geboorte. Wammus bedacht zich hoe hij nooit meer diepgaande gesprekken meer met Testout.com zou kunnen voeren en voelde een groot gemis.

N00dles stond van een afstandje naar Wammus te kijken. Hij voelde zich verschrikkelijk. Als enige was hij nog over gebleven van de clan. Dat dacht hij tenminste, hij geloofde niet dat Dott het overleefd had, zo helemaal alleen in dat bos waar god-mag-weten-welke beesten zaten. De hoop om Leif en/of Femke Sjekkie ooit teruggezien had hij ook al lang geleden opgegeven. Die laatste twee miste hij ook het minst, hij had ze immers nog nooit in het echt gezien, hij had alleen met ze gesproken via het spelletje Gods and Gargoyles. God! N00dles zou een moord doen om weer achter zijn computer te kunnen zitten. Na een tijdje moest hij bitter lachen om hoe ironisch zijn laatste opmerking klonk. Dott miste hij het ergst, al had hij nog geen bewijs dat ze dood was, hij had een intuïtief gevoel dat hij Dott nooit meer terug zou zien.

Het was al inmiddels nacht en Wammus en N00dles zaten dicht bij elkaar op een kussen stilletjes te eten. De weinige bedienden die nog durfden te blijven na de vreemde verdwijningen en moorden hadden Wammus’ verzoek een maaltijd bereid. Beide waren ze diep in hun eigen gedachten verzonken.
Wammus dacht na over wat hij nu moest doen. Moest hij zijn vriend wreken? Maar hoe? Hij was tenslotte mar een oude man. Hij had af en toe wilde gedachten en fantasieën maar hij had nog nooit in de illusie geloofd dat hij op zo’n oude leeftijd nog iets heldhaftigs zou doen. Aan de andere kant – zo hield hij zich voor – heldhaftigheid hóéft natuurlijk niet gepaard te gaan met fysieke uitspattingen en inspanningen. Hij kon zijn wijsheid gebruiken om datgene wat zich in het bos had gemanifesteerd.
Ook N00dles dacht na over wat hij moest doen. Hij had totaal geen idee. Hij wist nog steeds niet waar hij zich bevond en waarom. Aan Wammus had hij waarschijnlijk ook niets, die was veel te emotioneel na de dood van Testout.com. Toch besloot N00dles dat Wammus zijn enige hoop was om hier weg te komen – waar ‘hier’ ook mocht zijn.

“Eh…” begon N00dles, hij had geen idee hoe hij dit moest vragen.
“Wat, zei je iets?” vroeg Wammus, uit zijn gedachten opgeschrokken.
“Nee, ja… eh.. ik vroeg me af of u kon vertellen waar ik in hemelsnaam ben.”
“Wat? Weet je niet eens waar je bent? Hoe vreemd…” Wammus bedacht zich iets en was alweer vergeten dat N00dles hem iets had gevraagd.
“Kunt u mij misschien vertellen waar ik ben?”
“Huh? O, ja, natuurlijk. Je bevindt je nu in één van de vele dorpen rondom Athene.”
“Athene!?” N00dles wist niet wat hij hoorde. Hoe in hemelsnaam was hij in Athene geraakt?
“En, de kleding die iedereen draagt, is dat de mode van 2010 in Athene?”
“2010 wat?” Wammus keek voor het eerst naar N00dles. Waar had deze knaap het allemaal over?
“Het jaar 2010…”
“Nee, dit is het jaar 56 na de Eerste Olympische spelen.”
“O god!”

Wammus beantwoordde de vreemde vragen van N00dles en beetje bij beetje begreep N00dles waar hij was beland.

Wammus en N00dles bevonden zich in het bos, ze renden achteren een Sirene aan. Beide hadden ze de vorige dag een Sirene gehoord. Ze hadden snel hun oren dichtgegoten met was om de hypnose van de Sirene te ontwijken. Nadat de Sirene uiteindelijk weg was gegaan hadden ze besloten dat ze de volgende dag de Sirene moesten doden.

Nu renden ze dus achter de Sirene aan, die vreemd genoeg haar vleugels niet gebruikte, maar over de grond rende. Wammus had het zwaard in zijn hand en rende voor alles wat zijn oude lichaam waard was. Bij een beekje aangekomen stopte de Sirene en draaide zich om. Wammus kon de veren van de Sirene nu beter zien en schrok zich lam toen hij zag dat de Sirene hun huisvogel Absinthe was. Met een vastbesloten blik in zijn ogen – om de Sirene te doden en de vogel te verlossen van zijn leed – rende Wammus op de Sirene af.

“Kijk, kijk eens wat dáár aankomt.”
“Stil nou, ik moet mijn Sirene bijsturen.”
“Maar dit is veel belangrijker! Kijk dan!”

Eerst zette de Sirene zich schrap om de aanval te ontwijken en tegelijkertijd Wammus een klap uit te delen, maar op het moment dat de Sirene haar klauwen opstak om Wammus aan te vallen verloor ze al haar levenslust en stond daar met een opgeheven poot. Wammus, gek van de adrenaline, merkte niet dat de Sirene niet bewoog en rende zonder precies te weten wat hij deed, met zijn zwaard vooruit gestoken, recht in de klauwen van de Sirene.
Het zwaard boorde zich door het lichaam van de Sirene en de klauwen boorden zich door het lichaam van Wammus.

Absinthe

Wammus

Uitslag Hangronde 6

1. Leif (dorpeling)
2. JasperJD (wolf)
3. sann (tovenaar)
4. N00dles
5. grl
6. Fizzle-fluffy (ziener)
7. Dott (jager)
8. Absinthe (evilziener)
9. kleinepierik (wolf)
10. Wammus (dorpeling)
11. Archont
12. testout.com (dorpeling)
13. Heksjuh
14. Toddish (bane)
15. Femke Sjekkie
16. Tink* (dorpeling)
17. Musiquefreak (leerling/ziener)

Blauw = opgehangen
Rood = gegeten
Groen = neergeschoten door de jager

De dorpelingen hebben Wammus opgehangen, ook een dorpeling.
Gelukkig had de jager meer geluk want hij heeft de Evilziener Absinthe neergeschoten.
De overgebleven wolf heeft tot morgen 20.30 uur om een maaltijd de kiezen.

Laatst gewijzigd op 28-03-2010 om 10:32.
Oud 27-03-2010, 21:35
Verwijderd
Wat?
Ik had toch op z'n minst verrader of evilziener verwacht!
Oud 27-03-2010, 21:48
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Wat?
Ik had toch op z'n minst verrader of evilziener verwacht!
Nou evilziener toch niet? Dat ben jij dat staat erbij.

Maar dit is wel vreemd, ik bedoel, nu weten we al dat Testout en Wammus écht op mij hadden gestemd. Dat klopt dan toch niet met wat grl heeft gedaan? Over Heksjuh dacht ik toch vrij zeker te zijn. En Noodles dan, want hij wolf en met 3 in dat testout rijtje is gegeven de rol van Wammus wel onwaarschijnlijker
Oud 27-03-2010, 21:51
Verwijderd
Oh fuck, jezus, fail

Hahaha, ik was de jager even vergeten en ik zag alleen dat Wammus dood was.
Ahum... ehm... ja, ik weet dus niet of ik die post hierboven dan nog weg moet halen. Maar bij dezen dus mijn afscheidspost.
Succes laatste wolf
Oud 27-03-2010, 23:33
Verwijderd
Nou, ik zat iig goed met Absinthe! Take that, Archont!

Nu denk ik dat grl idd eens nader geïnspecteerd moet worden op doorlopende wenkbrauwen, harige handpalmen en spitse oren.
Archont lijkt zijn magic touch ook verloren te zijn met talloze verkeerde verdenkingen. Maarja, die Musicfreak-toestand pleit hem nog steeds vrij.
Femke zal de verrader wel zijn.
Oud 28-03-2010, 00:39
Lorelei
Lorelei is offline
Eh whut? Ik had van Wammus toch echt verwacht dat hij de evilziener was.

Wonderlijke uitslag. Goed gedaan Dott iig.

Nu wordt het toch wel lastig. We hadden het lijstje van die "gelijkspel"-ronde maar we kunnen dus wel stellen dat daarmee geknoeid is. Ik verwacht dat Absinthe toch op testout heeft gestemd. De vraag is alleen: waarom?!
Op dit moment denk ik dit: N00dles is de laatste wolf, en zij stond onder N00dles maar wilde sowieso niet op hem stemmen en kon zijn stem geldig maken door op testout te stemmen. Dat zou het stemlijstje weer in orde maken en zou het rare gedrag van N00dles wel verklaren. Maar voordat ik daar zeker van ben, ga ik eerst afwachten wat de wolf doet en de posts van Heksjuh en Femke flink onder de loep nemen.
Oud 28-03-2010, 00:52
Verwijderd
Ik wacht ook af wat de wolf doet en ga daarna de boel eens beter bekijken.
Oud 28-03-2010, 00:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik wacht ook af wat de wolf doet en ga daarna de boel eens beter bekijken.
Je kunt niet afwachten wat de wolf doet als je de wolf bent
Oud 28-03-2010, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Je kunt niet afwachten wat de wolf doet als je de wolf bent
Ik snap echt niet waar je vandaan haalt dat ik wolf zou zijn Maar goed, het is zaterdagavond, dus dat je dan niet zo helder bent is je vergeven
Oud 28-03-2010, 01:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik snap echt niet waar je vandaan haalt dat ik wolf zou zijn Maar goed, het is zaterdagavond, dus dat je dan niet zo helder bent is je vergeven
Dank je, dank je
Oud 28-03-2010, 01:06
Verwijderd
Citaat:
Dank je, dank je
Ik hou je in de gaten!
Oud 28-03-2010, 10:33
Spelleider
Spelleider is offline
Het verhaal is bij de uistlag gevoegd.
Oud 28-03-2010, 22:02
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Nog geen nieuws... ik ga naar bed, zie het morgen wel dan
Oud 28-03-2010, 22:02
Spelleider
Spelleider is offline
Uitslag Eetronde 6

Spoiler
Oud 28-03-2010, 22:12
Verwijderd
Gelukkig, ik zat ook compleet niet in het spel en had er nog weinig motivatie voor. Succes dorpelingen goed nadenken en lezen!
Oud 29-03-2010, 06:52
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Jammer archont. Het is nu wel echt lastig. Anders ga ik later op de ochtend nog even oude stemlijsten bekijken. Nu we wat meer dorpelingen en de evilziener weten kunnen we er misschien meer uithalen. Noodles vind ik al heel de tijd verdacht, maar nu we nog maar met 4 zijn en na de dood van wammus begin ik te denken dat het fout geweest kan zijn.
Oud 29-03-2010, 09:02
Lorelei
Lorelei is offline
Ok. Nu is het erop of eronder.

Ik heb de posts nog eens doorgelezen en in combinatie met de kennis van m'n eigen functie ben ik tot deze conclusie gekomen:

Noodles
Femke Sjekkie
Absinthe (evilziener)

Testout.com
Heksjuh
Dott (dorpeling)
N00dles

Femke Sjekkie
Wammus (dorpeling)
Grl
Testout.com (dorpeling)

In dit lijstje had er gelijkspel moeten komen want mijn stem is echt. Maar testout werd opgehangen. Volgens mij is er maar 1 optie mogelijk: Absinthe (de evilziener) en Femke (als verrader) hebben allebei ongeveer hetzelfde gedacht, namelijk: Als ik onder N00dles gaan staan, weet ik tenminste zeker dat hij er niet uitgaat want ik kan op iemand anders stemmen. Vervolgens hebben ze afgewacht op wie N00dles gestemd heeft en hebben ze los van elkaar zijn stem proberen te dekken.
Volgens mij is het echt lijstje dus zo:

Testout.com
Heksjuh (dorpeling)
Dott (dorpeling)
N00dles (wolf)
Absinthe (evilziener)
Femkje Sjekkie (verrader)

Femke Sjekkie
Wammus (dorpeling)
Grl (dorpeling)
Testout.com (dorpeling)

Deze conclusie wordt gesteund door wat uitspraken van Absinthe:

Citaat:
x twee.
Eerst testout.com die haar stem wijzigt... Hoewel, ik denk niet dat N00dles nog verdacht is, want die stemde op testout, toch? En dan Archont die per ongeluk vergeet te stemmen. Ik denk dus dat we hier niet veel wijzer uit worden, omdat er nog een verrader én een evilziener in het spel zitten.
Wammus is wel een belangrijke verdachte, want testout bleek onschuldig, Archont bleek al eerder onschuldig door Musiquefreak (maar dat doet er nu even niet toe want die heeft dus niet gestemd) en Grl vertrouw ik eigenlijk gewoon wel. Maar goed, doordat er nu dus drie stemmen onder testout staan, en drie onder Femke Sjekkie, en er nog een verrader en evilziener zijn, denk ik niet dat we met zekerheid kunnen zeggen dat Wammus de laatste wolf is.
Waarom zou hij niet meer verdacht zijn als hij een dorpeling eruit stemt?

Citaat:
Hm, bij nader inzien kan ik me best voorstellen dat je het zo las dat ik liever massaal N00dles eruit ging stemmen. Hm. Maar dat wil ik dus niet.
Nee, dat geloof ik meteen Je wilde onder n00dles staan zodat hij veilig was

Citaat:
Hoho, ik zeg niet dat ik het er niet mee eens ben
Ik zeg gewoon dat ik het liefst N00dles stem. Dat kan toch nog, nu?
Maar ik wil anders ook best even wachten totdat anderen hun voorkeur hebben gegeven. Ik werk namelijk graag mee aan je plan. Lezen Archont, en geen overhaaste conclusies trekken
En nogmaals. Ze wilde wel heel graag onder N00dles staan. Ik ben ervan overtuigd dat dat was om te zorgen dat er maar maximaal 2 stemmen op hem waren.

De andere optie is dat Heksjuh de wolf is maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Heksjuh, je weet van jezelf of je de wolf bent of niet.. Als je niet de wolf bent, help mij dan alsjeblieft N00dles op te hangen, anders verliezen we! Verrader Femke zal waarschijnlijk wel proberen een van ons verdacht te maken (waarschijnlijk mij want ik sta er slechter voor) en N00dles zal wel helpen maar voor hem ben ik niet bang want zijn stem is toch niet echt. Jouw stem is nodig om te kunnen winnen..

Ik ga nu naar college. Mijn stem gaat dus naar N00dles.

N00dles
grl
Oud 29-03-2010, 09:31
Heksjuh
Heksjuh is offline
Grl heb ik nooit verdacht gevonden en de theorie hierboven klinkt heel aannemlijk. Ik twijfel alleen wel tussen Femke en Noodles.

In de derde ronde stemde Femke op Noodles terwijl de rest bijna massaal op kleinepierik stemde.
Als Femke verrader is, vind ik niet dat ze ons erg op het verkeerde been te zetten. Ze vindt Noodles al een tijdje verdacht. Dus het lijkt me eigenlijk niet dat ze verrader is, eerder Noodles verrader en Femke dan de laatste wolf.

Ik weet het echt niet. Ik denk wel dat grl ook dorpeling is. Het is niet handig als we beide op een ander stemmen, want de verrader zal niet op de wolf of zichzelf stemmen dus dan zou het gelijkspel worden tussen drie mensen en verliezen we.
Maar ik denk echt dat Femke wolf is, dus ik wacht nog even met stemmen.
Oud 29-03-2010, 09:55
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Dat wat grl nu zegt, over dat verrader + ziener bij de wolf zijn gaan staan, zei ik meteen na die stemming al. Maar niemand geloofde me toen. Echter weet ik, dat ik de verrader niet ben. Dus ofwel is grl de verrader en heeft zij gedaan wat ze nu zegt (met heksjuh/noodles als wolf), ofwel is zij de wolf, waardoor er gewoon maar 2 stemmen in het Femke rijtje stonden. Na de dood van Wammus is dit de meest logische verklaring, zeker gezien vanuit mijn eigen rol. Ik heb echt niet met die lijstjes lopen klooien, en gewoon op Noodles gestemd die ronde. Als het voor lijfsbehoud is wil ik wel meegaan op Noodles, maar ik hoop dat Heksjuh en Noodles zelf nu ook inzien dat grl de wolf haast wel moet zijn.

En nog even de stemlijstjes doen dan... eens zien...
Dit is het eerste stemlijstje:

Archont
3. Leif - dorpeling
10. JasperJD - wolf
11. Toddish - dorpeling
14. Heksjuh - ?

Toddish
4. Absinthe - evilziener
6. Dott - dorpeling
7. Archont - dorpeling
8. Sann - dorpeling
15. Kleinepierik - wolf

Hieruit valt niet echt een conclusie te trekken over Heksjuh ben ik bang.

Volgende lijstje:

Tink*
-Archont - dorpeling
-Absinthe - evilziener
-kleinepierik - wolf
-N00dles
-Leif - dorpeling
-Wammus - dorpeling

Leif
-sann - dorpeling
-JasperJD - wolf
-grl
-Tink* - dorpeling
-testout.com - dorpeling

Met Noodles wolf zou dit gelijkspel worden. Hij heeft dus een stem, maar dik kans dat hij verrader is. Of Heksjuh is dat en die heeft ook op Tink gestemd. Dat ik hier niet eerder naar gekeken heb :/ Als ik hier vanuit ga + de testout stemming kom ik uit op grl. Dat ze nooit eerder verdacht is geweest en dat er nu steeds onschuldigen worden gehangen is misschien wel een teken dat we haar niet hadden moeten vertrouwen.
Oud 29-03-2010, 14:29
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Zijn jullie er niet?

Nouja ik ga nu m'n stem op grl versturen. Ben er later nog wel denk ik om evt. te wijzigen, maar denk dat ik wel goed zit.
Oud 29-03-2010, 14:37
Verwijderd
Ik heb even de stemlijstjes bekeken en vooral ook gekeken naar de volgorde waarin men stemde.
In het stemlijstje van grl ontbreekt Archont! (Logisch, want Archont heeft die lijst gepost en liet zichzelf weg uit de berekening). Heel slordig. Maar dat grl dat klakkeloos en zonder na te denken overneemt geloof ik niet, dus het is gewoon heel verdacht. (Edit: foutje, bedankt, ik was vergeten dat Archont was vergeten te stemmen...)

Op basis van de GOEDE stemlijst in hangronde 5 (naar mijn mening de nuttigste, of zelfs enige nuttige stemlijst) kan ik stellen dat Heksjuh vrijwel zeker dorpeling is. Heksjuh staat namelijk onder testout.com en die is er ook uitgegaan. Haar stem is echt en eerlijk, dus dat pleit haar vrij:

Noodles
Femke Sjekkie
Absinthe (evilziener)

Testout.com
Heksjuh (zeer zeker dorpeling)
Dott (dorpeling)
N00dles (dorpeling)

Femke Sjekkie
Wammus (dorpeling)
Grl
Testout.com (dorpeling)
Archont (dorpeling) (niet gestemd)

Iig 3-3 dus. 3-2!
Scenario 1: grl verrader, Femke wolf:
grl heeft gelogen over haar stem, en op testout.com gestemd ipv op Femke. Femkes stem op mij telt niet.
Scenario 2: grl wolf, Femke verrader:
grls stem heeft nooit meegeteld, femke stemt ipv op mij toch op testout.com

Edit: Archont vergat te stemmen, dus dat verandert de zaak: Iig 3-2, dus. Voor de scenario's maakt het weinig uit; grl is OF verrader, dus dan lijkt het 3-3, Maar grl loog, stemde op testout.com en het werd 4-2.
OF grl is wolf, dan telt haar stem gewoon niet, en dan klopt het stemlijstje.

Dan grls post:
Zij komt nu met de vergezocht theorie dat Absinthe (de evilziener) en Femke (de "verrader") hetzelfde moeten hebben gedacht, namelijk mij te beschermen door te zéggen dat ze op mij stemmen (zodat ik "maximaal 2 stemmen zou krijgen" ), maar dan toch beiden op testout.com stemden. LOS van elkaar. Jaaaja. Ook stelt grl dat Absintje en Femke hebben "afgewacht" tot ik mijn stem zou uitbrengen, maar dat is overdreven want ik stelde om 10 uur die avond al dat ik op Wammus zou stemmen. Grl doet het klinken alsof ik pas laat op de dag van de hangronde Wammus heb genoemd.
Al die tijd leek grl lief en onschuldig en hulpvaardig; stemlijstjes bijhouden, actief meedoen met theorieën en gewoon posten, maar dat is gewoon een goede tactiek geweest om zichzelf buiten schot te houden. En het heeft gewerkt. Tot nu.

Alleen nu is de vraag: is grl de verrader, of dan toch de wolf? En hoe zit het dan met Femke?
Persoonlijk denk ik dat grl de verrader is en vaak heeft gelogen over haar stem.
Femke heeft erg vaak een losse, nietsbetekenende stem uitgebracht, wat erop duidt dat zij wolf is. In de post hierboven mij probeert ze ons op de verrader af te sturen, waardoor de wolf zou winnen.

We MOETEN nu de wolf eruit stemmen. Dus Heksjuh, als jij de overgebleven EERLIJKE dorpeling bent: we moeten samen stemmen op de wolf, willen we winnen. Doen we Femke?

Laatst gewijzigd op 29-03-2010 om 15:19.
Oud 29-03-2010, 14:47
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Huh, Archont stemde helemaal niet dus je loopt de boel hier te verdraaien :/.
Oud 29-03-2010, 15:06
Verwijderd
Oh kut, vergeten :\ Ik zal het even aanpassen.

Edit aangepast en aangevuld.

Laatst gewijzigd op 29-03-2010 om 15:17.
Oud 29-03-2010, 15:15
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Ik heb even de stemlijstjes bekeken en vooral ook gekeken naar de volgorde waarin men stemde.
In het stemlijstje van grl ontbreekt Archont! (Logisch, want Archont heeft die lijst gepost en liet zichzelf weg uit de berekening). Heel slordig. Maar dat grl dat klakkeloos en zonder na te denken overneemt geloof ik niet, dus het is gewoon heel verdacht. (Edit: foutje, bedankt)

Op basis van de GOEDE stemlijst in hangronde 5 (naar mijn mening de nuttigste, of zelfs enige nuttige stemlijst) kan ik stellen dat Heksjuh vrijwel zeker dorpeling is. Heksjuh staat namelijk onder testout.com en die is er ook uitgegaan. Haar stem is echt en eerlijk, dus dat pleit haar vrij:

Noodles
Femke Sjekkie
Absinthe (evilziener)

Testout.com
Dott (dorpeling)
N00dles (dorpeling)

Femke Sjekkie
Wammus (dorpeling)
Grl
Testout.com (dorpeling)

Iig 3-3 dus.
grl heeft gelogen over haar stem, en op testout.com gestemd ipv op Femke. Femkes stem op mij telt niet.
grls stem heeft nooit meegeteld, femke stemt ipv op mij toch op testout.com OF het was gelijkspel en de wolf grl kreeg de beslissende stem en koos voor testout.com.

Dan grls post:
Zij komt nu met de vergezocht theorie dat Absinthe (de evilziener) en Femke (de "verrader") hetzelfde moeten hebben gedacht, namelijk mij te beschermen door te zéggen dat ze op mij stemmen (zodat ik "maximaal 2 stemmen zou krijgen" ), maar dan toch beiden op testout.com stemden. LOS van elkaar. Jaaaja. Ook stelt grl dat Absintje en Femke hebben "afgewacht" tot ik mijn stem zou uitbrengen, maar dat is overdreven want ik stelde om 10 uur die avond al dat ik op Wammus zou stemmen. Grl doet het klinken alsof ik pas laat op de dag van de hangronde Wammus heb genoemd.
Al die tijd leek grl lief en onschuldig en hulpvaardig; stemlijstjes bijhouden, actief meedoen met theorieën en gewoon posten, maar dat is gewoon een goede tactiek geweest om zichzelf buiten schot te houden. En het heeft gewerkt. Tot nu.

Alleen nu is de vraag: is grl de verrader, of dan toch de wolf? Persoonlijk denk ik dat grl de verrader is en vaak heeft gelogen over haar stem.
Femke heeft erg vaak een losse, nietsbetekenende stem uitgebracht, wat erop duidt dat zij wolf is. In de post hierboven mij probeert ze ons op de verrader af te sturen, waardoor de wolf zou winnen.

We MOETEN nu de wolf eruit stemmen. Dus Heksjuh, als jij de overgebleven EERLIJKE dorpeling bent: we moeten samen stemmen op de wolf, willen we winnen. Doen we Femke?
ja leuk en aardig, maar het was geen 3-3 zo he. Voor mij bewijs je hiermee de verrader te zijn.
Oud 29-03-2010, 15:45
Verwijderd
Citaat:
ja leuk en aardig, maar het was geen 3-3 zo he. Voor mij bewijs je hiermee de verrader te zijn.
Niet zo snel! Ik had even tijd nodig om mijn post volledig aan te passen. Zie mijn post dus. 3-2 is de score in de stemlijst.
Oud 29-03-2010, 17:31
Verwijderd
Nja, ik doe definitief mijn stem op Femke. Zij is de wolf, grl de verrader.

Hangronde 7:

N00dles
grl

Femke Sjekkie
N00dles

grl
Femke Sjekkie
Oud 29-03-2010, 17:39
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
De andere optie is dat Heksjuh de wolf is maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Heksjuh, je weet van jezelf of je de wolf bent of niet.. Als je niet de wolf bent, help mij dan alsjeblieft N00dles op te hangen, anders verliezen we! Verrader Femke zal waarschijnlijk wel proberen een van ons verdacht te maken (waarschijnlijk mij want ik sta er slechter voor) en N00dles zal wel helpen maar voor hem ben ik niet bang want zijn stem is toch niet echt. Jouw stem is nodig om te kunnen winnen..
Citaat:
Ik voel geen druk hoor
Jeetje, ik weet het echt niet. Sorry als ik de verkeerde kies
Oud 29-03-2010, 17:41
Verwijderd
Haha, ja, I know Ik wou nog iets posten van: "ONS LOT LIGT IN JOUW HANDEN, HEKSJUH!" maar daar zag ik maar vanaf
Oud 29-03-2010, 17:59
Verwijderd
Trouwens, nog even wat hulp voor Heksjuh: dat je denkt dat ik verrader ben, prima, maar ik kan onmogelijk wolf zijn, want mijn stem is geldig. Zelfs grl zei nog:

Citaat:
Het kan ook zijn (maar dat is wat vergezocht) dat N00dles de wolf is, en dat zowel de evilziener als de verrader geprobeerd hebben hem te coveren door over hun stem te liegen. Dan heb je helemaal een zooitje.
...en gebruikt nu diezelfde vergezochte theorie om mij op te hangen.

Hoe dan ook, grl of ik zijn de verrader (maar ik ben dorpeling), dus Femke is hoe dan ook wolf.
Oud 29-03-2010, 18:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Trouwens, nog even wat hulp voor Heksjuh: dat je denkt dat ik verrader ben, prima, maar ik kan onmogelijk wolf zijn, want mijn stem is geldig. Zelfs grl zei nog:

...en gebruikt nu diezelfde vergezochte theorie om mij op te hangen.

Hoe dan ook, grl of ik zijn de verrader (maar ik ben dorpeling), dus Femke is hoe dan ook wolf.
Dat was voordat ik wist wie de evilziener was volgens mij. Maar dat moet ik even nazoeken. Maar of ik het wel of niet wist, ik heb die theorie inmiddels ondersteund met posts van Absinthe. Ik ga even eten en dan nog een post maken.
Lorelei
Lorelei is offline
Zou het trouwens niet geweldig zijn als Heksjuh de laatste wolf bleek te zijn?
Verwijderd
Mag ze nog een hulplijn inschakelen?
Oud 29-03-2010, 18:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Welke "ze"? En nee, dat weet jij ook wel
Oud 29-03-2010, 18:41
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Haha, ja, I know Ik wou nog iets posten van: "ONS LOT LIGT IN JOUW HANDEN, HEKSJUH!" maar daar zag ik maar vanaf
Citaat:

Citaat:
Was het maar zo.

Ik heb mijn stem al verstuurd, ik hou nog even geheim op wie om het spannend te houden.
Oud 29-03-2010, 18:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Was het maar zo.

Ik heb mijn stem al verstuurd, ik hou nog even geheim op wie om het spannend te houden.
Stem op jezelf! Dan weten we wie de wolf is want diegene waar hij/zij op gestemd heeft zit dan niet in het gelijkspel rijtje!
Oud 29-03-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Dan treedt ik af als speler en ik zie af van het deelnemerschap voor volgende WW-spellen, want dan heb ik (en velen met mij) hard gefaald

Het is al erg genoeg dat jij, verrader!, al rondes lang buiten schot bent gebleven!
Oud 29-03-2010, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Dat was voordat ik wist wie de evilziener was volgens mij. Maar dat moet ik even nazoeken. Maar of ik het wel of niet wist, ik heb die theorie inmiddels ondersteund met posts van Absinthe. Ik ga even eten en dan nog een post maken.
Om 20:31 mag je zoveel posten als je wil!
Oud 29-03-2010, 18:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
In het stemlijstje van grl ontbreekt Archont! (Logisch, want Archont heeft die lijst gepost en liet zichzelf weg uit de berekening). Heel slordig. Maar dat grl dat klakkeloos en zonder na te denken overneemt geloof ik niet, dus het is gewoon heel verdacht. (Edit: foutje, bedankt, ik was vergeten dat Archont was vergeten te stemmen...)
Mij een beetje onnodig verdacht maken terwijl je ZELF niet goed kijkt

Citaat:

Noodles
Femke Sjekkie
Absinthe (evilziener)

Testout.com
Dott (dorpeling)
N00dles (dorpeling)

Femke Sjekkie
Wammus (dorpeling)
Grl
Testout.com (dorpeling)
Nogmaals, dit lijstje pleit Heksjuh en jou allebij niet vrij. Femke kan voor jullie gedekt hebben. Het zou zelfs kunnen dat ik de verrader ben en voor een van jullie gedekt heb

Citaat:
Iig 3-3 dus. 3-2!
grls stem heeft nooit meegeteld, femke stemt ipv op mij toch op testout.com
Als het bovenstaande niet klopt, dan heb je gelijk. Maar welke van de twee is wie he? En weten jij, Femke en Heksjuh het wel heel heel zeker want dit is de beslissende ronde

Citaat:
Edit: Archont vergat te stemmen, dus dat verandert de zaak: Iig 3-2, dus. Voor de scenario's maakt het weinig uit; grl is OF verrader, dus dan lijkt het 3-3, Maar grl loog, stemde op testout.com en het werd 4-2.
OF grl is wolf, dan telt haar stem gewoon niet, en dan klopt het stemlijstje.
Allemaal mogelijk.

Citaat:
Dan grls post:
Met het "afwachten" bedoelde ik niets bijzonders hoor. Ik heb niet gekeken wanneer jij je stem hebt uitgebracht. Ik bedoelde alleen maar dat ze jouw (gebrek aan) stem moesten dekken. Wanneer dat gebeurd is, is niet van belang. En dat die vergezochte theorie al minder vergezocht is dan ik in eerste instantie dacht, blijkt uit mijn post van vanmorgen waarin Absinthe toch wel heel erg graag jou wil vrijpleiten. Het slaat nog steeds nergens op. Zij zei letterlijk dat jij vrijgepleit bent omdat je op een dorpeling hebt gestemd

Citaat:
Alleen nu is de vraag: is grl de verrader, of dan toch de wolf? En hoe zit het dan met Femke?
Persoonlijk denk ik dat grl de verrader is en vaak heeft gelogen over haar stem.
Tja. Of is Femke de verrader en ben jij de wolf. Of is Femke de wolf en is Heksjuh de verrader. Of is Heksjuh tegen aaaaaalle verwachtingen in toch de wolf en ben ik de verrader om haar te dekken. Of ben jij de verrader en ben ik de wolf. Moeilijk moeilijk...

Citaat:
Dat we de wolf eruit moeten stemmen zijn we in ieder geval met elkaar eens. Jammer alleen dat jij de wolf bent.
Oud 29-03-2010, 18:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dan treedt ik af als speler en ik zie af van het deelnemerschap voor volgende WW-spellen, want dan heb ik (en velen met mij) hard gefaald

Het is al erg genoeg dat jij, verrader!, al rondes lang buiten schot bent gebleven!
Misschien ben ik de laatste wolf wel.. .. oh nee dat kan niet, dat was jij al!
Oud 29-03-2010, 18:53
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:

Wat zou ik nu graag willen dat ik de laatste wolf was
Als grl de laatste wolf is hebben we ook hard gefaald hoor, die is het hele spel volgens mij nooit verdacht geweest.

Ik dacht trouwens dat bij gelijkspel de wolven winnen? Want dan gaat er een dorpeling of de verrader uit, wordt de volgende ronde een dorpeling of de verrader gegeten en blijft dus de wolf met 1 iemand over. Als dit de verrader is lijkt me duidelijk dat de wolven gewonnen hebben, maar als het een dorpeling is hadden de wolven toch ook gewonnen?
Maar ik kan niet terugvinden of dit klopt.
Oud 29-03-2010, 18:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat zou ik nu graag willen dat ik de laatste wolf was
Als grl de laatste wolf is hebben we ook hard gefaald hoor, die is het hele spel volgens mij nooit verdacht geweest.

Ik dacht trouwens dat bij gelijkspel de wolven winnen? Want dan gaat er een dorpeling of de verrader uit, wordt de volgende ronde een dorpeling of de verrader gegeten en blijft dus de wolf met 1 iemand over. Als dit de verrader is lijkt me duidelijk dat de wolven gewonnen hebben, maar als het een dorpeling is hadden de wolven toch ook gewonnen?
Maar ik kan niet terugvinden of dit klopt.
Tja. Meestal is het niet voor niets dat mensen niet verdacht zijn. Maar ja, je weet het natuurlijk nooit zeker

Regels voor berichten