Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar aan de andere kant leer je veel meer over andere dingen, die een student van Natuurkunde niet zo snel zou leren. Dus aan het eind heb je wel min of meer evenveel nieuwe kennis denk ik. Het punt dat je in je achterhoofd moet houden, is dat het inderdaad een brede studie is, maar je kan zelf keuzes maken. Er zijn wat verplichte vakken, en je moet aan wat requirements voldoen, maar over het algemeen kan je zelf je studierichting bepalen! Dus als jij vooral natuurkunde wil doen, neem jij vooral natuurkunde/wiskunde vakken, waardoor het minder breed wordt. Daarnaast moet ik zeggen dat het aansluiten op een master volgens mij heel erg verschilt. Dat je van een UC afkomt zegt meestal wel wat over je studiehouding, waardoor je sowieso al sneller wordt aangenomen (denk ik). Daarnaast ligt het eraan... Je zal niet makkelijk een specifieke master als Geneeskunde (in hoeverre dat bestaat) kunnen gaan doen, omdat het inderdaad niet genoeg aansluit daarop. Ook heb ik gehoord dat voor een master rechten je nog een half jaar wat vakken in moet halen, om toegelaten te worden. Dit is dus wat minder, maar het ligt er helemaal aan welke master je wil gaan doen! Daarnaast kan je makkelijker naar het buitenland, en vind ik zelf dit argument echt niet opwegen tegen alle voordelen van een UC. Over het lenen, dat moet je niet zo zien als een groot probleem denk ik. Er zijn heel veel studenten die lenen, en het is natuurlijk geen prettig idee om iemand geld verschuldigd te zijn. Maar aan de andere kant, je mag heel lang doen over het aflossen van die lening, én als je WO doet is de kans groot dat je later een baan krijgt waarmee je de schuld weer kan aflossen, alhoewel je kansen op een baan wel een beetje aan je studierichting liggen natuurlijk. En de motivatiebrief: Ik heb een beetje over mijn achtergrond geschreven (eerst een andere studie gedaan -> Waarom dat niet paste bij mij, en natuurlijk waarom die UC wel), en ook een beetje over mijn hobbies om het nog wat luchtig te houden. Maar gewoon ook over waarom ik hier wil studeren, wat ik wil gaan doen, hoe goede student ik ben (beetje overdrijven ![]() Lang stukje ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, je kan natuurlijk meer vragen stellen als je wilt! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Over wiskunde: je moet wiskunde in ieder geval in je pakket gehad hebben en (voldoende) hebben afgesloten; mochten je resultaten in wiskunde minder zijn dan zullen daar wel vragen over komen bij bijvoorbeeld het interview.. Alleszins niet iets waar je direct op afgerekend wordt, heb ik het idee. Een voorkeur voor wiskunde a, b, of c werd er bij mij niet uitgesproken. Ook hoefde ik niet minstens een zeven of acht gehaald te hebben. Verder; er wordt natuurlijk naar je cijfers gekeken en hoge cijfers zijn een pré, maar geen vereiste. Je motivatie is ook zeer belangrijk, en pas tijdens het selectie interview wordt er echt gekeken of je 'geschikt' bent (of je de juiste instellingen en capaciteiten hebt). Oftewel, ga voor de hoge cijfers, maar laat je niet afschrikken als het even niet lukt ![]() Overigens raad ik je aan bij allebei deze colleges informatiedagen/avonden te volgen en dan je keuze te maken ![]() |
![]() |
|
Ik zit nog steeds te twijfelen. Ik wil graag extra uitdaging, dat is de reden dat ik een UC overweeg. Daarbij wil ik zovéél. Ik wil sowieso sterrenkunde studeren, maar ik wil eigenlijk ook meer weten over sociolinguistics en cognitive neurosciences. Ik ben alleen bang dat dit op een UC ten koste gaat van mijn studie sterrenkunde. Een ander alternatief zou het Honours College in Groningen zijn (momenteel heeft dat mijn voorkeur), waarbij je naast je gewone studie extra verdieping binnen je eigen studie en verbreding in andere vakgebieden krijgt. Ik ben alleen een beetje huiverig omdat nog niemand mij ervan heeft kunnen overtuigen dat het niet alleen meer werk is, maar ook uitdagender werk.
Aangezien ik in principe weet wat ik wil gaan doen (niets minder dan een volledige Bsc Sterrenkunde), is een UC dan nog wel iets voor mij?
||
Citaat:
Dat Honours College in Groningen klinkt dan beter. Ik denk dat je namelijk je studie zelf zo uitdagend mogelijk kan maken als je zelf wilt. Er is tegenwoordig zo veel mogelijk! Je kunt je bachelor bijvoorbeeld ook met een jaartje verlengen en dan minors gaan volgen in bijv. sociolinguistics en cognitive neuroscience (kan vaak zelfs aan andere universiteiten), je kunt naar het buitenland gaan om daar die vakken te gaan volgen, je kunt naast je studie actief worden in verschillende commissies/vrijwilligerswerk/verenigingen etc. die te maken hebben met je interessegebieden.
|
![]() |
Maandag heb ik alles opgestuurd naar RA!
![]() P.S. Al veel mensen aangemeld hier voor RA voor Fall 2011? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik weet niet zo goed meer hoe lang dat voor mij duurde, maar ik heb veel verhalen gehoord over verschillende UC's die je wel een paar maanden lieten wachten, maar soms was dat ook pas na het gesprek (dan moest je wachten op de uitslag). Maar ik denk dat je in februari/maart ergens wel je gesprek zal krijgen, januari hebben wij nog vakantie ![]() Oh en stel dat je wordt toegelaten, geef NIET driewegenhof als keus op, om te wonen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het enige wat ik voor gevoel had dat UCU meer op zoek was naar goede studenten, terwijl RA je een goede student kan maken. Maar dat is ook meer gebaseerd op intuïtie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() In ieder geval, als je je tijd gewoon een beetje efficient inricht, kun je makkelijk werken en studeren en een leuk studentenleven hebben... dat laatste is ook heel belangrijk! ![]() Ik doe trouwens Social Science (Political Science + Sociology) met een minor in Psychology. Ik zie dat jij bent aangenomen op AUC, gefeliciteerd! Weet je al welke richting je op wil? Laatst gewijzigd op 18-12-2010 om 01:17. |
![]() |
|
Verwijderd
|
hee allemaal,
ik ben nu een vierdeklasser, lekker nog in de oriënterende fase van het studeren, zoals dat heet. ![]() ik ben onwijs geintreseert in university college, en dan vooral UCU. maar wat ik me afvroeg, is het volgende: ik sta nu, in het midden van mijn vierde jaar, een 6.8 gemiddeld. ik ben wel echt bereid om te knokken om dat hoger te krijgen, maar ik vraag me af of dat nuttig is. en of de kans uberhaupt wel bestaat dat ik dan ooit erin zal komen? ik heb verder nooit in het buitenland gewoond ofzo. wel veel gereisd, maar dat telt niet echt als internationale ervaring toch? xd graag jullie mening hierover? |
![]() |
|
![]() |
Ik heb (net als sommige anderen hier!) nu lekker 6 weken vakantie. Het eerste semester op RA zit er al weer op
![]() @marlous126: mijn cijfers waren ook zo iets in de vierde, en ik ben op RA aangenomen waarbij ik wel m'n cijfers nog een stuk omhoog heb gekregen, maar echt niet iedereen heeft super hoge cijfers op de middelbare school gehaald hier. Maar daar moet ik wel bijzeggen dat UCU een echt luxe-probleem heeft en echt heel veel aanmeldingen krijgt, en van wat ik hoor ook veel stenger op cijfers is. @pater noster: Vergeet niet dat als je een tweede bachalor wil doen je waarschijnlijk instellings-collegegeld moet betalen! dat is iets nieuws van de regering. je zult wel vereweg een van de oudste zijn. Als ik kijk hoe het bij mij is... zijn er nog een paar die al eind 20 zijn, maar het grootste deel van de eerste jaars is zo'n 18-19-20 jaar oud. |
![]() |
|
![]() |
Ik heb een vraagje aan de mensen die op RA zitten: wat is de kans dat je de kamer krijgt, die je graag zou willen? Ik zou het liefst een kamer in de Koestraat willen, maar ik ben benieuwd of er veel 'concurrentie' is. Wat is de kans in procenten (ongeveer)?
@Marlous126: Ik ben pas toegelaten en heb ook nooit in het buitenland gewoond. Bovendien heb ik weinig gereisd. Ze zoeken vooral gemotiveerde mensen! Als ik jou was, zou ik hard voor hogere cijfers gaan en aan een aantal buitenschoolse activiteiten deelnemen, zoals (vrijwilligers)werk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
@ de mensen die op RA studeren en/of het interview al hebben gehad.
Ik heb binnenkort mijn interview met de dean en ik vroeg me af waar het zich precies plaatsvindt. Is het de bedoeling dat je de ingang gebruikt op de markt? Met die trappen? In de uitnodiging staat Lange Noordstraat 1. Alvast bedankt ![]() |
![]() |
|
![]() |
@Michelleexx
Je moet de glazen deur hebben waar groot RA university college op staat. Dan kom je bij een balie en daar zullen ze je de weg wel wijzen. Bij mij stond trouwens ook dat ik een interview had in Deans' office, maar ik had het interview niet met de dean zelf. Succes in ieder geval. Zijn er trouwens meer mensen die al aangenomen zijn voor 2011 - 2012 ? |
![]() |
|
![]() |
@ Koen_27, maar is het dan bij niet markt nee zeker? Is het dat gebouw dat op dat pleintje zit(oud gebouw) of in een soort flat?
Echt mijn grote angst dat ik dalijk niet kan vinden waar dat gesprek zich plaatsvindt. In ieder geval bedankt voor de succes dat heb ik denk ik wel nodig en misschien wel tot volgend jaar. |
![]() |
|
![]() |
Om het helemaal duidelijk te maken:
Je loopt naar het marktplein, loopt naar het grote gebouw, en ga er links langs. Dan kom je op een binneplaatsje, daar zie je die glazen deur. Kan je niet in zonder pasje, maar misschien is er iemand toevallig, of anders druk op de bel ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hallo, ik meld mij ook maar stiekem hier. Ben vandaag ook op gesprek geweest bij de roac en aangenomen
![]() @SweetSmile, meestal als je met de dean gesprek hebt krijg je meteen te horen of je bent aangenomen. Althans dat is bij de roac zo. Ik weet niet hoe het met de rest van de university colleges is. Vond het interview heel erg meevallen. Had me ongeveer voor anderhalf uur voorbereid ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
@ hierboven: Gezellig! Tot volgend jaar haha.
Bij mij was het inderdaad ook de dean. Hij ging vertellen dat hij het ook had opgericht en dat hij ook UCU had opgericht en toen hadden we het over het verschil enzo. Hij vertelde halvewege het gesprek al dat ik was toegelaten en begon me toen te waarschuwen voor de dingen die volgend jaar van toepassing zijn. Had me ook op een lang en zwaar interview voorbereid maar het was eigenlijk gewoon gezellig gesprekje. Laatst gewijzigd op 11-01-2011 om 08:48. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Studeren in het buitenland (Engeland) ferdinandV | 83 | 17-04-2015 09:22 | |
Studeren |
University College #10 Diamera | 500 | 30-11-2013 09:00 | |