Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2010, 07:11
Verwijderd
dat is waar, maar je heb hier wel 6 weken winter vakantie en iets van 12 weken zomervakantie, dan heb je dus weer meer tijd dan andere mensen om te werken.
Ik geloof dat er trouwens hier wel een paar mensen zijn die een bijbaantje hebben.
Advertentie
Oud 19-10-2010, 11:30
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik snap het nog steeds niet precies eigenlijk
Het lijkt me best leuk, zeker omdat ik een brede interesse heb. Alleen hoe zit het precies? Kun je op een UC zoveel leren in 3 jaar dat je net zoveel kennis hebt als iemand die bijvoorbeeld een bachelor natuurkunde heeft afgerond? Volgens mij is het allemaal veel te breed. Sluit het wel goed aan op een masteropleiding?
Oud 24-10-2010, 13:17
Koen_27
Koen_27 is offline
Ik heb een vraag voor de mensen die zich al hebben aangemeld of zelfs al op een university college zitten:
Hoe begonnen jullie je motivatiebrief?
Gewoon voorstellen of iets anders?
Oud 24-10-2010, 15:58
Ratatouille
Ratatouille is offline
Heeft er iemand ervaring in Leiden?
Oud 25-10-2010, 14:13
Jillaroo
Jillaroo is offline
Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar hoe de mensen hier hun motivatiebrief hebben geschreven
Oud 27-10-2010, 20:27
Citizen Kane
Citizen Kane is offline
Citaat:
Heeft er iemand ervaring in Leiden?
Hey,

Ik ben een eerstejaarsstudent aan het Leiden University College in Den Haag (oftewel, behoor tot de eerste lichting ooit). Mijn eerste ervaringen zijn erg positief.. de campus is zeer fijn, de medestudenten zijn erg gezellig. Het is voor de rest wel hard werken natuurlijk, maar 's avonds zoekt iedereen elkaar hier op; iedereen kent elkaar ook.

Vakinhoudelijk.. tot nu toe (ik heb 8 weken les gehad) bevallen de vakken me prima. De docenten luisteren echt naar je feedback, omdat het ook voor hen de eerste keer is. De klassen bestaan uit ongeveer twintig leerlingen per stuk, waardoor er genoeg ruimte voor discussie is. Verder.. we hoeven weinig tot geen tentamens te maken, maar worden iedere week beoordeeld aan de hand van presentaties die we moeten geven en essays die we moeten schrijven.

Als je vragen hebt.. ik ben altijd bereikbaar

Over m'n motivatiebrief: ik heb mijn interessegebied toegelicht, mijn vaardigheden en de redenen uiteengezet waarom ik juist naar het Leiden University college wilde. Oftewel: precies mijn motivatie. Er is geen 'formule' voor het schrijven van een goede motivatiebrief; die zal voor iedereen anders zijn. Overigens was ik ook vrij onzeker over het schrijven van mijn brief en application essay, maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen. Schrijf wat je denkt dat je moet schrijven: dat moet genoeg zijn
Oud 02-11-2010, 12:06
limune
limune is offline
Citaat:
Het lijkt me best leuk, zeker omdat ik een brede interesse heb. Alleen hoe zit het precies? Kun je op een UC zoveel leren in 3 jaar dat je net zoveel kennis hebt als iemand die bijvoorbeeld een bachelor natuurkunde heeft afgerond? Volgens mij is het allemaal veel te breed. Sluit het wel goed aan op een masteropleiding?
Ik zit nu sinds September op de Roosevelt Academy, en heb dus wel een redelijk goed idee van een UC denk ik. Over het algemeen zal je waarschijnlijk niet even veel leren als iemand die een bachelor natuurkunde heeft gehad, zelfs als je je alleen maar natuurkunde vakken neemt. Of in elk geval, je zal niet zoveel leren over Natuurkunde.
Maar aan de andere kant leer je veel meer over andere dingen, die een student van Natuurkunde niet zo snel zou leren. Dus aan het eind heb je wel min of meer evenveel nieuwe kennis denk ik.
Het punt dat je in je achterhoofd moet houden, is dat het inderdaad een brede studie is, maar je kan zelf keuzes maken. Er zijn wat verplichte vakken, en je moet aan wat requirements voldoen, maar over het algemeen kan je zelf je studierichting bepalen! Dus als jij vooral natuurkunde wil doen, neem jij vooral natuurkunde/wiskunde vakken, waardoor het minder breed wordt. Daarnaast moet ik zeggen dat het aansluiten op een master volgens mij heel erg verschilt. Dat je van een UC afkomt zegt meestal wel wat over je studiehouding, waardoor je sowieso al sneller wordt aangenomen (denk ik). Daarnaast ligt het eraan... Je zal niet makkelijk een specifieke master als Geneeskunde (in hoeverre dat bestaat) kunnen gaan doen, omdat het inderdaad niet genoeg aansluit daarop. Ook heb ik gehoord dat voor een master rechten je nog een half jaar wat vakken in moet halen, om toegelaten te worden.
Dit is dus wat minder, maar het ligt er helemaal aan welke master je wil gaan doen! Daarnaast kan je makkelijker naar het buitenland, en vind ik zelf dit argument echt niet opwegen tegen alle voordelen van een UC.

Over het lenen, dat moet je niet zo zien als een groot probleem denk ik. Er zijn heel veel studenten die lenen, en het is natuurlijk geen prettig idee om iemand geld verschuldigd te zijn. Maar aan de andere kant, je mag heel lang doen over het aflossen van die lening, én als je WO doet is de kans groot dat je later een baan krijgt waarmee je de schuld weer kan aflossen, alhoewel je kansen op een baan wel een beetje aan je studierichting liggen natuurlijk.

En de motivatiebrief: Ik heb een beetje over mijn achtergrond geschreven (eerst een andere studie gedaan -> Waarom dat niet paste bij mij, en natuurlijk waarom die UC wel), en ook een beetje over mijn hobbies om het nog wat luchtig te houden. Maar gewoon ook over waarom ik hier wil studeren, wat ik wil gaan doen, hoe goede student ik ben (beetje overdrijven ), en waarom je echt een RA/UCU/AUC student zal zijn.

Lang stukje Maar hoop dat 't n beetje duidelijk is. En voor nog meer vragen, kan je me altijd PM'en oid.
Oud 04-11-2010, 10:01
Soeshie
Soeshie is offline
Citaat:
Ik ben eerstejaars student UCU en ik weet dat je bachelor opleiding daar op zijn minst toegang biedt tot een masteropleiding aan de UU. Verder ligt het er natuurlijk helemaal aan wat voor vakken en vooral wat voor combinaties van richtingen je kiest, zoals anderen ook al hebben gezegd. Als je echt helemaal gefocussed bent op rechten of geneeskunde zal ik het je niet aanraden omdat je dan gewoon echt alleen vakken daarin zult moeten volgen, wil je binnen een bepaald aantal jaren klaar zijn. Verder is het sowieso geen geschikte opleiding voor mensen die al helemaal weten wat ze willen gaan doen of helemaal gefocussed zijn op 1 ding.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, je kan natuurlijk meer vragen stellen als je wilt!
Oud 05-11-2010, 15:32
Miloutchi
Miloutchi is offline
Wat zijn precies de vereiste kwaliteiten? Klopt het dat je een 8 voor Engels en wiskunde gemiddeld moet hebben op je eindlijst?

Verder zou ik dit wel heel graag willen doen, maar ik ben toch nog aan het twijfelen tussen UCU en LUC The Hague.
Oud 05-11-2010, 16:04
Citizen Kane
Citizen Kane is offline
Citaat:
Wat zijn precies de vereiste kwaliteiten? Klopt het dat je een 8 voor Engels en wiskunde gemiddeld moet hebben op je eindlijst?

Verder zou ik dit wel heel graag willen doen, maar ik ben toch nog aan het twijfelen tussen UCU en LUC The Hague.
Ik spreek nu voor LUC The Hague (waar ik student ben): ja, je moet een acht gemiddeld voor Engels hebben op je eindlijst om zonder verder bewijs van je taalvaardigheid in Engels binnen te komen. Als je geen acht gemiddeld hebt, kun je dit compenseren door andere, internationale, toetsen te nemen die je taalvaardigheid in Engels peilen (zoals TOEFL, IELTS).

Over wiskunde: je moet wiskunde in ieder geval in je pakket gehad hebben en (voldoende) hebben afgesloten; mochten je resultaten in wiskunde minder zijn dan zullen daar wel vragen over komen bij bijvoorbeeld het interview.. Alleszins niet iets waar je direct op afgerekend wordt, heb ik het idee. Een voorkeur voor wiskunde a, b, of c werd er bij mij niet uitgesproken. Ook hoefde ik niet minstens een zeven of acht gehaald te hebben.

Verder; er wordt natuurlijk naar je cijfers gekeken en hoge cijfers zijn een pré, maar geen vereiste. Je motivatie is ook zeer belangrijk, en pas tijdens het selectie interview wordt er echt gekeken of je 'geschikt' bent (of je de juiste instellingen en capaciteiten hebt). Oftewel, ga voor de hoge cijfers, maar laat je niet afschrikken als het even niet lukt

Overigens raad ik je aan bij allebei deze colleges informatiedagen/avonden te volgen en dan je keuze te maken Zowel UCU als LUC is tof!
Oud 05-11-2010, 16:19
Koen_27
Koen_27 is offline
Ik heb een vraag voor de mensen die zich al hebben aangemeld of zelfs al op een university college zitten:
Hoe begonnen jullie je motivatiebrief?
Gewoon voorstellen of iets anders?
Oud 06-11-2010, 10:49
Infidel
Infidel is offline
Ik zit nog steeds te twijfelen. Ik wil graag extra uitdaging, dat is de reden dat ik een UC overweeg. Daarbij wil ik zovéél. Ik wil sowieso sterrenkunde studeren, maar ik wil eigenlijk ook meer weten over sociolinguistics en cognitive neurosciences. Ik ben alleen bang dat dit op een UC ten koste gaat van mijn studie sterrenkunde. Een ander alternatief zou het Honours College in Groningen zijn (momenteel heeft dat mijn voorkeur), waarbij je naast je gewone studie extra verdieping binnen je eigen studie en verbreding in andere vakgebieden krijgt. Ik ben alleen een beetje huiverig omdat nog niemand mij ervan heeft kunnen overtuigen dat het niet alleen meer werk is, maar ook uitdagender werk.
Aangezien ik in principe weet wat ik wil gaan doen (niets minder dan een volledige Bsc Sterrenkunde), is een UC dan nog wel iets voor mij?
Oud 07-11-2010, 13:35
Jannekus
Jannekus is offline
Citaat:
Aangezien ik in principe weet wat ik wil gaan doen (niets minder dan een volledige Bsc Sterrenkunde), is een UC dan nog wel iets voor mij?
Ik denk dat je dan niet naar een UC moet gaan. Sowieso zal de studie sterrenkunde veel meer vakken gerelateerd aan dat onderwerp aanbieden dan een UC doet. Bovendien krijg je op een UC geen volledige Bsc Sterrenkunde diploma dus als je nu al weet dat je dat wilt gaan doen zou ik toch echt daar voor gaan!

Dat Honours College in Groningen klinkt dan beter. Ik denk dat je namelijk je studie zelf zo uitdagend mogelijk kan maken als je zelf wilt. Er is tegenwoordig zo veel mogelijk! Je kunt je bachelor bijvoorbeeld ook met een jaartje verlengen en dan minors gaan volgen in bijv. sociolinguistics en cognitive neuroscience (kan vaak zelfs aan andere universiteiten), je kunt naar het buitenland gaan om daar die vakken te gaan volgen, je kunt naast je studie actief worden in verschillende commissies/vrijwilligerswerk/verenigingen etc. die te maken hebben met je interessegebieden.
Oud 25-11-2010, 12:52
Koen_27
Koen_27 is offline
Maandag heb ik alles opgestuurd naar RA! Ik kreeg gisteren een bevestigingsmailtje, waarin stond dat ik zo snel mogelijk meer informatie zou krijgen. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt, voordat je je interview krijgt, als je je rond deze tijd hebt aangemeld? Alvast héél erg bedankt!

P.S. Al veel mensen aangemeld hier voor RA voor Fall 2011?
Oud 27-11-2010, 18:03
limune
limune is offline
Citaat:
Maandag heb ik alles opgestuurd naar RA! Ik kreeg gisteren een bevestigingsmailtje, waarin stond dat ik zo snel mogelijk meer informatie zou krijgen. Weet iemand hoelang het ongeveer duurt, voordat je je interview krijgt, als je je rond deze tijd hebt aangemeld? Alvast héél erg bedankt!
Goed zo! Je zult er geen spijt van hebben, haha

Ik weet niet zo goed meer hoe lang dat voor mij duurde, maar ik heb veel verhalen gehoord over verschillende UC's die je wel een paar maanden lieten wachten, maar soms was dat ook pas na het gesprek (dan moest je wachten op de uitslag). Maar ik denk dat je in februari/maart ergens wel je gesprek zal krijgen, januari hebben wij nog vakantie

Oh en stel dat je wordt toegelaten, geef NIET driewegenhof als keus op, om te wonen
Oud 27-11-2010, 22:29
Koen_27
Koen_27 is offline
Citaat:
Goed zo! Je zult er geen spijt van hebben, haha

Ik weet niet zo goed meer hoe lang dat voor mij duurde, maar ik heb veel verhalen gehoord over verschillende UC's die je wel een paar maanden lieten wachten, maar soms was dat ook pas na het gesprek (dan moest je wachten op de uitslag). Maar ik denk dat je in februari/maart ergens wel je gesprek zal krijgen, januari hebben wij nog vakantie

Oh en stel dat je wordt toegelaten, geef NIET driewegenhof als keus op, om te wonen
Haha. Ja, de verhalen erover ken ik. Ik wil als eerste keuze graag Koestraat, vind ik wel mooi liggen. Eerst maar toe worden gelaten..
Oud 13-12-2010, 15:26
Koen_27
Koen_27 is offline
Ik ben toegelaten @ RA. Superblij
Oud 13-12-2010, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Woow! Dat is wel heel snel, of niet?

Hoe heb jij de keuze gemaakt tussen RA en UCU? En wat zijn precies de verschillen, want daar ben ik nog niet helemaal achter.
Oud 13-12-2010, 19:52
limune
limune is offline
Citaat:
Gefeliciteerd! Start je dan in Februari of September?
Oud 14-12-2010, 13:15
Jillaroo
Jillaroo is offline
Volgens zijn berichtje Fall.

Ik ben toegelaten tot AUC, Spring.
Oud 15-12-2010, 20:41
East
East is offline
Citaat:
dat is waar, maar je heb hier wel 6 weken winter vakantie en iets van 12 weken zomervakantie, dan heb je dus weer meer tijd dan andere mensen om te werken.
Ik geloof dat er trouwens hier wel een paar mensen zijn die een bijbaantje hebben.
Ik ben tweedejaars op het AUC en ik werk er gewoon 12 uur per week naast Het is wel zo dat er op UC in het algemeen zo'n sfeer hangt van 'oh wat heb ik het toch druk' maar als je je tijd gewoon goed indeelt is het allemaal prima vol te houden. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Gewoon een beetje Hollandsche nuchterheid kan geen kwaad op z'n tijd
Oud 15-12-2010, 21:21
Koen_27
Koen_27 is offline
Citaat:
Woow! Dat is wel heel snel, of niet?

Hoe heb jij de keuze gemaakt tussen RA en UCU? En wat zijn precies de verschillen, want daar ben ik nog niet helemaal achter.
Eigenlijk heb ik niet echt een logische verklaring. Ik hoorde voor het eerst van University College via RA. De open-dag was gewoon super leuk. Erg gezellig en een leuke stad (in tegenstelling tot wat veel mensen zeggen). Maar ik heb niet echt een duidelijke reden om niet voor UCU te kiezen. Het is ongeveer gelijkwaardig, wisselen elkaar af aan de top Elsevier.

Het enige wat ik voor gevoel had dat UCU meer op zoek was naar goede studenten, terwijl RA je een goede student kan maken. Maar dat is ook meer gebaseerd op intuïtie.
Oud 16-12-2010, 18:10
Jillaroo
Jillaroo is offline
Citaat:
Ik ben tweedejaars op het AUC en ik werk er gewoon 12 uur per week naast Het is wel zo dat er op UC in het algemeen zo'n sfeer hangt van 'oh wat heb ik het toch druk' maar als je je tijd gewoon goed indeelt is het allemaal prima vol te houden. Dat is mijn ervaring in ieder geval. Gewoon een beetje Hollandsche nuchterheid kan geen kwaad op z'n tijd
Hoeveel tijd per week ben jij ongeveer kwijt aan je studie?
Oud 16-12-2010, 21:35
East
East is offline
Citaat:
Hoeveel tijd per week ben jij ongeveer kwijt aan je studie?
Ze gaan geloof ik uit van zo'n 10 uur per vak per week (40 uur dus in totaal). Ik denk dat ik per vak gemiddeld 6 a 7 uur per vak per week aan mijn studie. Verschilt natuurlijk wel, soms heb ik een paper voor een vak en dat betekent dat ik minder tijd heb voor de andere vakken.
Oud 17-12-2010, 14:43
Jillaroo
Jillaroo is offline
Huh maar maar.. ben jij dan gewoon heel slim of ? Werkt de rest 'net zo weinig' of hebben zij wel meer tijd nodig? En welke major doe je?
Oud 18-12-2010, 01:03
East
East is offline
Citaat:
Huh maar maar.. ben jij dan gewoon heel slim of ? Werkt de rest 'net zo weinig' of hebben zij wel meer tijd nodig? En welke major doe je?
Nou ja, de meeste van mijn medestudenten zijn natuurlijk gewoon slim Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je zelf in elkaar zit. Ik werkte het eerste jaar niet, en wat ik nu merk is dat ik mijn tijd veel efficienter inricht. Daarnaast denk ik dat er veel waarde ligt in extracurriculaire activiteiten zoals een baantje of bestuurservaring, of beide. Bovendien vind ik het heeel prettig om uit de 'bubble' te zijn. Sommige mensen vinden die bubble juist heel prettig, dus die vinden dat misschien helemaal niet zo prettig.

In ieder geval, als je je tijd gewoon een beetje efficient inricht, kun je makkelijk werken en studeren en een leuk studentenleven hebben... dat laatste is ook heel belangrijk!

Ik doe trouwens Social Science (Political Science + Sociology) met een minor in Psychology. Ik zie dat jij bent aangenomen op AUC, gefeliciteerd! Weet je al welke richting je op wil?

Laatst gewijzigd op 18-12-2010 om 01:17.
Oud 29-12-2010, 18:46
Verwijderd
hee allemaal,
ik ben nu een vierdeklasser,
lekker nog in de oriënterende fase van het studeren, zoals dat heet.
ik ben onwijs geintreseert in university college, en dan vooral UCU.
maar wat ik me afvroeg, is het volgende:
ik sta nu, in het midden van mijn vierde jaar, een 6.8 gemiddeld.
ik ben wel echt bereid om te knokken om dat hoger te krijgen,
maar ik vraag me af of dat nuttig is.
en of de kans uberhaupt wel bestaat dat ik dan ooit erin zal komen?
ik heb verder nooit in het buitenland gewoond ofzo.
wel veel gereisd, maar dat telt niet echt als internationale ervaring toch? xd

graag jullie mening hierover?
Oud 30-12-2010, 13:07
Pater Noster
Pater Noster is offline
Ik heb ook interesse in een University College, ik wil me graag aanmelden voor schooljaar 2011-2012. Ik ben al in het bezit van een Bachelor of ICT-diploma, ben benieuwd of dat nog voordeel oplevert.
Oud 31-12-2010, 16:36
Juudt
Juudt is offline
Ik heb (net als sommige anderen hier!) nu lekker 6 weken vakantie. Het eerste semester op RA zit er al weer op En ik heb echt geen spijt van m'n keuze! de sfeer is hier echt super goed. het is hard werken, maar dat is het wel waard! Ook Middelburg vind ik een heel stuk leuker dan ik had verwacht. Er is hier echt genoeg te doen!

@marlous126: mijn cijfers waren ook zo iets in de vierde, en ik ben op RA aangenomen waarbij ik wel m'n cijfers nog een stuk omhoog heb gekregen, maar echt niet iedereen heeft super hoge cijfers op de middelbare school gehaald hier. Maar daar moet ik wel bijzeggen dat UCU een echt luxe-probleem heeft en echt heel veel aanmeldingen krijgt, en van wat ik hoor ook veel stenger op cijfers is.

@pater noster: Vergeet niet dat als je een tweede bachalor wil doen je waarschijnlijk instellings-collegegeld moet betalen! dat is iets nieuws van de regering. je zult wel vereweg een van de oudste zijn. Als ik kijk hoe het bij mij is... zijn er nog een paar die al eind 20 zijn, maar het grootste deel van de eerste jaars is zo'n 18-19-20 jaar oud.
Oud 01-01-2011, 15:40
Koen_27
Koen_27 is offline
Ik heb een vraagje aan de mensen die op RA zitten: wat is de kans dat je de kamer krijgt, die je graag zou willen? Ik zou het liefst een kamer in de Koestraat willen, maar ik ben benieuwd of er veel 'concurrentie' is. Wat is de kans in procenten (ongeveer)?

@Marlous126: Ik ben pas toegelaten en heb ook nooit in het buitenland gewoond. Bovendien heb ik weinig gereisd. Ze zoeken vooral gemotiveerde mensen! Als ik jou was, zou ik hard voor hogere cijfers gaan en aan een aantal buitenschoolse activiteiten deelnemen, zoals (vrijwilligers)werk.
Oud 01-01-2011, 18:21
Verwijderd
Voor iedereen die nu op een UC zit, of toegelaten is: Wat deden jullie allemaal aan vrijwiliggerswerk? Ik doe wel iets, maar ik twijfel of het genoeg is.
Oud 02-01-2011, 10:43
Verwijderd
@Koen_27 dat wordt knokken voor hoge cijfertjes dan maar xd.
ik zit wel in de leerlingenraad, gaat dat helpen?
Oud 02-01-2011, 14:16
Koen_27
Koen_27 is offline
@Marlous126, zeker weten dat dat helpt!

@SweetSmile, ik heb nooit iets aan vrijwilligerswerk gedaan, maar ben wel aangenomen. Het is leuk als je vrijwilligerswerk hebt gedaan, alleen maar een voordeel (hoe weinig het ook is, gewoon noemen in je motivatiebrief!)
Oud 02-01-2011, 18:23
Verwijderd
ik heb binnenkort wel een informatieavond op school over UC's, dus ik ben behoorlijk benieuwd !
ik hoop dat ik mijn ouders weet te overtuigen van het nut van deze opleiding haha.
Oud 03-01-2011, 08:24
Verwijderd
Citaat:
@SweetSmile, ik heb nooit iets aan vrijwilligerswerk gedaan, maar ben wel aangenomen. Het is leuk als je vrijwilligerswerk hebt gedaan, alleen maar een voordeel (hoe weinig het ook is, gewoon noemen in je motivatiebrief!)
Maar waarop wordt je dan nog meer beoordeeld behalve motivatie?
Oud 03-01-2011, 12:47
Koen_27
Koen_27 is offline
Ik denk vooral cijfers.
Maar het gaat om het hele plaatje: je moet enthousiast zijn, gemotiveerd, bereid tot hard werken, nieuwsgierig, breed geïnteresseerd, willen deelnemen aan sociale activiteiten etc.
En met cijfers kun je duidelijk maken dat je hard werkt.
Oud 05-01-2011, 10:40
Verwijderd
@Koen, als je op tijd bent is de kans dat je een kamer krijgt in een van de locaties die je wilt gewoon vrij groot, dus zodra je kan opgeven voor een kamer in koestraat :-)
Oud 08-01-2011, 12:15
Michelleexx
Michelleexx is offline
@ de mensen die op RA studeren en/of het interview al hebben gehad.

Ik heb binnenkort mijn interview met de dean en ik vroeg me af waar het zich precies plaatsvindt. Is het de bedoeling dat je de ingang gebruikt op de markt? Met die trappen? In de uitnodiging staat Lange Noordstraat 1.

Alvast bedankt !
Oud 08-01-2011, 14:56
Koen_27
Koen_27 is offline
@Michelleexx

Je moet de glazen deur hebben waar groot RA university college op staat. Dan kom je bij een balie en daar zullen ze je de weg wel wijzen. Bij mij stond trouwens ook dat ik een interview had in Deans' office, maar ik had het interview niet met de dean zelf. Succes in ieder geval.

Zijn er trouwens meer mensen die al aangenomen zijn voor 2011 - 2012 ?
Oud 08-01-2011, 15:33
Michelleexx
Michelleexx is offline
@ Koen_27, maar is het dan bij niet markt nee zeker? Is het dat gebouw dat op dat pleintje zit(oud gebouw) of in een soort flat?
Echt mijn grote angst dat ik dalijk niet kan vinden waar dat gesprek zich plaatsvindt. In ieder geval bedankt voor de succes dat heb ik denk ik wel nodig en misschien wel tot volgend jaar.
Oud 08-01-2011, 15:36
Koen_27
Koen_27 is offline
Het is in het oude stadhuis, met het plein ervoor. Toen ik mijn interview had, wist ik ook niet waar de ingang was, maar toen kwam ik gelukkig iemand tegen die ik herkende van de open dag.
Oud 08-01-2011, 15:41
Michelleexx
Michelleexx is offline
Dankjewel Koen!!!! Dat is inderdaad wat ik al dacht haha.
Oud 08-01-2011, 19:49
limune
limune is offline
Om het helemaal duidelijk te maken:

Je loopt naar het marktplein, loopt naar het grote gebouw, en ga er links langs. Dan kom je op een binneplaatsje, daar zie je die glazen deur. Kan je niet in zonder pasje, maar misschien is er iemand toevallig, of anders druk op de bel That's it!
Oud 09-01-2011, 11:44
Michelleexx
Michelleexx is offline
Hartstikke bedankt!
Oud 10-01-2011, 12:33
Michelleexx
Michelleexx is offline
Ik ben toegelaten
Oud 10-01-2011, 17:11
Koen_27
Koen_27 is offline
Gefeliciteerd!! Tot over 7 maanden dan maar haha.
Oud 10-01-2011, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Ik ben toegelaten
Krijg je dat dan al meteen te horen?
Oud 10-01-2011, 18:26
Michelleexx
Michelleexx is offline
Ja, ik kreeg het meteen te horen. En Koen_27 geloof ik ook.
Ik had het idee dat het al was besloten voordat ik op gesprek kwam. Gesprek duurde 20 minuten en ik heb denk ik 5 zinnen gezegd haha.
Oud 10-01-2011, 21:22
_cathalijne
_cathalijne is offline
Hallo, ik meld mij ook maar stiekem hier. Ben vandaag ook op gesprek geweest bij de roac en aangenomen.
@SweetSmile, meestal als je met de dean gesprek hebt krijg je meteen te horen of je bent aangenomen. Althans dat is bij de roac zo. Ik weet niet hoe het met de rest van de university colleges is.
Vond het interview heel erg meevallen. Had me ongeveer voor anderhalf uur voorbereid. Was achteraf helemaal niet nodig geweest
Oud 11-01-2011, 08:41
Michelleexx
Michelleexx is offline
@ hierboven: Gezellig! Tot volgend jaar haha.

Bij mij was het inderdaad ook de dean. Hij ging vertellen dat hij het ook had opgericht en dat hij ook UCU had opgericht en toen hadden we het over het verschil enzo. Hij vertelde halvewege het gesprek al dat ik was toegelaten en begon me toen te waarschuwen voor de dingen die volgend jaar van toepassing zijn.

Had me ook op een lang en zwaar interview voorbereid maar het was eigenlijk gewoon gezellig gesprekje.

Laatst gewijzigd op 11-01-2011 om 08:48.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten