Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En waarom zou ik godsnaam willen bewijzen dat je slecht bent? Ik heb je nergens verdacht gevonden!!! Nog steeds niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Spelleiders: Siorin staat verkeerd in de deelnemerslijst (namelijk als Sioring). Ik weet niet of ze het zelf erg vindt, maar het viel me even op.
Ik heb alles doorgelezen maar echt iets nuttigs heb er niet uit kunnen halen. Little Phoebe vind ik niet echt verdacht. Ze post fanatiek, niks mis mee toch? Al ben ik het wel eens met 'offense is the best defense' (ik heb het eerder in het topic voorbij zien komen maar ik weet zo even niet wie het gezegd heeft). ggcy8 en zij reageren wel fel op elkaar. Misschien juist om iedereen te laten denken dat ze niet beide wolf zijn. Ik ben er voor om in de volgende ronde een stille speler uit te stemmen, tenzij er opeens overduidelijke dingen wijzen naar iemand anders. Ik vind het jammer als actieve spelers er meteen worden uitgestemd, al wekken zij natuurlijk wel de aandacht doordat ze posten. Ik ben morgen de hele dag weg, maar ik ben wel op tijd terug om pas in de avond te stemmen (tenzij ik word opgegeten door de wolfjes, dan maakt het niet meer uit ![]()
|
Inderdaad, ik ben (zoals gezegd) ook voor om een stille speler op te hangen. Misschien Neko* of Toddish? Ik geef de voorkeur aan Neko* omdat ze stil is, maar toch af en toe een poging doet om 'actief' over te komen.
Edit: De voorkeur om op te hangen, that is.
|
Oh solo mio
Nu de mysteries waren opgelost en de onrust een beetje was geweken, kon er eindelijk gerepeteerd worden. Daboman stak de handen uit de mouwen en gaf aan dat ze eindelijk met de doorloop konden beginnen. Dankzij Rode Panda had iedereen de juiste muziek voor zich en wist men wat er moest gebeuren. Er was gestemd, iedereen zat klaar. En ze begonnen. De helft miste de inzet, sommigen speelden hem verkeerd. Het was meteen een drama. Daboman zuchtte diep en lang. “Ik had hem goed!” riep Queasy, maar niemand hoorde haar want ze was dood. Neko glimlachte verontschuldigend en verzekerde zichzelf nog eens van haar beginnoot. Nu had ze hem goed. Little Phoebe leegde haar trompet nog maar eens. Biertank zat de rest van het orkest uit te lachen, omdat hij niet meedeed aan het beginakkoord. Dott zat zijn nagels op te vreten omdat hij te laat de triangel had aangeslagen. Siorin wist dat ze het goed had gedaan en streek geërgerd haar hand door haar haar. Die domme orkestleden ook. Ze liepen maar over haar heen, ze negeerden haar, en ze konden niet eens goed spelen. Ze verzonk in wraakzuchtige overpeinzingen, waardoor ze de tweede inzet die Daboman trachtte, miste. Ze facepalmde zichzelf. Plotseling stond Dingaantouwtje op. Hij klapte zijn piano dicht en riep: “BASTA!” Mensen keken verschrikt op. Dingaantouwtje liet zich niet snel horen. Je kon prima met hem praten, dat wel, hij ging weleens een avondje schaken met Rode Panda, of pokeren tegen Dark Phoenix (zolang er winst te behalen viel, was DP van De Partij!). En natuurlijk keek ook hij weleens naar de ellenlange benen van flyaway, want een pianist is ook maar een mens. Maar je hoorde hem haast nooit. Hij moest wel iets heel definitiefs besloten hebben. “Ik ben dit orkest helemaal zat, jullie lijken een stel amateurs, kinderen. Daboman staat zich uit de naad te werken voor jullie en jullie zitten te roddelen,” (hij keek hierbij naar Rode Panda, Little Phoebe en Neko), “en niet op te letten en jullie studeren je partijen niet, hoe kan dit ooit een professioneel orkest zijn! Jullie hadden maar twee fatsoenlijke musici in je midden en één hebben jullie al weggepest. Die arme Mean was een fantastische violiste!” Kwaad keek hij om zich heen. Zachtjes vroeg Femke Sjekkie, terwijl ze schuldbewust en licht beledigd met de spanning van haar strijkstok speelde, “en wie is de andere?” Dingaantouwtjes blik verzachtte. “Dat ben jij.” Voor het eerst als één orkest, hield iedereen zijn adem in. “Ik trek mijn handen af van dit orkest. Ik ga een solocarrière beginnen. Jullie ben ik helemaal zat. En jou, Femke, adviseer ik om hetzelfde te doen.” Daboman keek pijnlijk. “Dan heb ik wéér geen orkestleider...” zei hij neerslachtig. Femke stond op en lachte vriendelijk naar hem. “Lieve Daboman, je bent een geweldige dirigent, je hebt alle air om groot te worden, en het was geweldig dat ik onder jou mocht spelen, maar ik volg het advies van Dingaantouwtje op en ik ga voor mezelf verder. Ik vind jullie allemaal geweldige mensen, maar jullie zijn niet erg... muzikaal.” Ze liep naar Dingaantouwtje toe en schoof haar hand in zijn elleboog. Samen liepen ze plechtig naar de deur. Plotseling klonk uit het orkest een stem. “Ik ga ook voor mezelf beginnen! Eigenlijk ben ik ook echt een solo-tiep” klonk het. Iedereen keek om, zag Heksjuh haar contrabas inpakken, en barstte in lachen uit. “Een contrabassist!” “Solo!” “Zij zeker!” “Ik weet wel iets dat ZIJ solo kan doen!” “haha ik weet anders ook wel een leuk duet voor haar!” Het gehoon was niet van de wind. Zelfs Daboman had moeite zijn lachen in te houden. Als een teleurgesteld kind plofte Heksjuh pruilend op haar stoel, terwijl Dingaantouwtje en Femke Sjekkie de repetitiezaal uitstapten, op weg naar een grote solocarrière. De orkestleden zouden nog van hen horen. een fragment uit dingaantouwtjes solocarriere! een fragment uit femke sjekkies solocarriere 1. Dark Phoenix 2. Mean (dorpeling) 3. ggcy8 4. Femke Sjekkie (dorpeling) (geliefde) 5. Heksjuh 6. Biertank 52 7. Dingaantouwtje (leerling) (geliefde) 8. Dott 9. Queasy 10. Little Phoebe 11. Neko* 12. Rode Panda 13. Sioring 14. Toddish 15. Daboman 16. Wammus (dorpeling) 17. Testout.com (dorpeling) Dingaantouwtje is opgegeten! Femke Sjekkie is gestoren aan liefdesverdriet.
Spoiler
Laatst gewijzigd op 24-04-2010 om 23:02. |
![]() |
|
Pas achteraf gezien hoor, eerst wist ik het ook niet zeker. Maar als je iemand als geliefde moet aanwijzen, neig toch snel naar mensen die je kent, mensen die je het 'gunt' (al weet ik niet of je met zoiets blij moet zijn). Spreek uit ervaring.
|
Dan maar even zinloos theorieën bedenken (
![]() Hangronde 1: Mean Siorin Little Phoebe Dark Phoenix Wammus (dorpeling) Daboman Rode Panda Dott Biertank 52 Queasy ggcy8 Mean (dorpeling) Neko* Nou ja, deze lijst zegt eigenlijk vrij weinig. Behalve dat het een beetje waarschijnlijk is dat Quesy en Neko* (aannemend dat ik ook een stem heb) een geldige stem hebben. Natuurlijk weet je het nooit zeker, maar voor nu ben ik bereid om te geloven dat Queasy en Neko* een stem hebben, en dus geen weerwolf zijn (evilziener/verrader zou kunnen). Als we dan nog steeds een stille speler eruit gaan gooien (het hoeft natuurlijk niet), dan denk ik dat Toddish voor mij voorrang krijgt. Mijn voorlopige stem gaat alvast uit naar Toddish.
|
Hoe kom je op basis van dat stemlijstje tot die conclusie?
Er kunnen geen drie wolven in het lijstje van Mean staan, tenzij de verrader onder Biertank staat maar op Mean heeft gestemd; maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er drie wolven in hetzelfde rijtje zijn gaan staan. Dan kan het toch heel goed dat Queasy en Neko* geen geldige stem hebben?
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
Hmm, ik zeg toch ook nergens dat er drie wolven onder Mean staan? Integendeel, mijn (vergezochte) theorie is juist dat er waarschijnlijk minimaal 4 stemmen op Mean waren. Dat zou (kunnen) betekenen dat de 4 stemmen op Biertank ook geldig zouden moeten zijn.
||
Citaat:
|
Als je snapt wat ik bedoel, dan snap ik niet wat jij bedoelt met je 'alsof alle wolven onder één persoon gaan staan'. Een beetje raar, er waren nog mensen die op anderen hadden gestemd en zo. Vanwaar die opmerking?
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
En zelfs nu je niet opgegeten bent zou ggcy8 een wolf kunnen zijn, omdat hij zich gewoon aanpast aan jouw post. Zo van, "Nu kan ik LP niet meer opeten vanwege haar post." Zo kunnen we door blijven gaan met jullie twee. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb al zo'n hekel aan inactieve spelers. Doe dan niet mee, denk ik dan. En als je dan geen zin hebt om theorieën te posten, doe dan in ieder geval de moeite om te stemmen, want anders verpest je het spel voor anderen. Wat dat betreft, als we met z'n allen voor een stille zouden gaan, dan stem ik voor Neko*. Citaat:
Ik weet ook inderdaad niet hoe je aan de conclusie komt dat iedereen onder Biertank goed zou zijn. Het zou bijna meesterlijk zijn om daar met meerdere wolven onder te gaan staan, omdat we toch zouden verwachten dat de wolven onder Mean staan. Om heel eerlijk te zijn krijg ik het idee dat we helemaal in de verkeerde richting zoeken. Maar dat getwijfel krijg ik ieder spel, dus dat zegt ook weinig. Citaat:
Edit: Sorry voor mijn lange post, maar mensen bleven steeds posten terwijl ik aan het typen was en ik raakte de draad een beetje kwijt. Ik heb het ook geüpdatet op mijn site, trouwens. ![]() Laatst gewijzigd op 24-04-2010 om 21:06. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Snap je mij ook nu? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben er dan weer niet blij mee dat er niet eens één slechte functie onder de geliefden zat, want dat is meestal nog wel het geval. |
![]() |
||
Citaat:
Als je het niet snapt, dan leg ik het morgen verder uit. Moet nu gaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je kunt er in dit spel niet zomaar 'voor het gemak' vanuit gaan. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dingaantouwtje had potentie om slecht te worden, een schrale troost misschien. Maar ik ben er inderdaad ook niet blij mee dat ons kamp steeds kleiner wordt, aangezien hij (nog) wel aan onze kant stond. Ohja, ik heb zelf ook even stemlijstjes nagelopen, maar daar valt tot nu toe ook weinig uit te halen. Mijn vermoedens zijn nog steeds hetzelfde, dus die hoef ik niet nog een keer neer te zetten, lijkt me. En als we slim zijn, gaan we niet massaal op 1 persoon stemmen, dan hebben we weer niks aan het lijstje en dat kunnen we nu juist wel gebruiken. Dat Neko* en Toddish niet zo actief zijn, vind ik ook jammer, al moet ik zeggen dat er wel meer spelers zijn die niet heel erg veel posten (qua theorieën en/of posts). Dat vind ik jammer, ik zou graag wat meer theorieën willen zien. Dan lijkt het misschien vergezocht of onlogisch, misschien zoeken we inderdaad wel in de verkeerde richting en heeft iemand anders iets opgemerkt waar anderen overheen hebben gelezen.
||
Citaat:
![]() ![]() Valt me op dat ik wisselend trompet/trombone speel ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() @jouwedit: Ik geloof niet dat we ermee zitten ![]() En nu ga ik weer ontopic.
|
Ja pff, ik denk ik check even snel de uitslag, gaan er 2 mensen waaronder de leerling eruit.
![]() Ik vind de "oorlog" tussen ggcy8 en Little Phoebe een beetje irritant worden.. iemand zei dat we er niemand uit durven te gooien omdat de kans flink aanwezig is dat ten minste ééntje aan onze kant behoort en daar ben ik het mee eens. Desalniettemin hebben we nu ook niks aan ze aangezien ze alleen maar op elkaar zitten te zeuren en stemmen en als de rest niet één van hun twee eruit wil hebben om bovenstaande reden dan verspillen ze dus ook nog eens hun stemmen wat mij betreft. Als zij niet willen stoppen, denk ik dat we beter alsnog de gok kunnen nemen en één van hun op kunnen hangen om te zien hoe het nou allemaal zit, want op deze manier verliezen we er gegarandeerd op. Verder vind ik de stille spelers (en vooral, inactieve spelers) echt heel erg jammer. Maar ik denk niet dat we op dit moment echt in een positie zijn om mensen eruit te gooien omdat ze irritant zijn. Ik ga er nog even over nadenken in ieder geval.
|
Uhm ik moet toegeven dat ik niet zo actief ben geweest. Dat heeft ook zijn redenen; ik ben een hard werkende studend die bestuur doet van een studievereniging, niet dat dat excuus mag zijn, maar mijn opleiding (milieukunde) was 25 jaar geworden. Groot feest natuurlijk. Ik vind het altijd zeer discutable om mensen er uit te schoppen om de aantal posts omdat er in het begin van het spel vaak weinig te voorspellen valt. Ik zal morgen alles goed door lezen en mijn ideeën er over spuien. -slaap lekker-
|
Jezus mina, wat een ellenlange verhalen.
Ik ga er nu al scheel van kijken... en het nadeel is, er staat niet eens wat nuttigs in in mijn ogen ![]() Niet dat ik betere ideeen heb.. Maar goed.. ik heb nog geen flauw idee op wie ik ga stemmen, maar ik kan het momenteel ook allemaal zo goed niet meer volgen met al die quote, reactie, quote, reactie.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn verdachten zijn tot nu toe: Dark phoenix. Dit omdat hij in de 1e ronde stemde op mean. De tweede ronde op wammus. Allebei dorpelingen. Hetzelfde geld voor soirin. Ik denk niet dat de 3 wolven onder 1 iemand gaan zitten, maar met zijn tweeën onder een iemand is wel aannemelijk, zodat het groter is dat die persoon de meerderheid van de stemmen krijgt. Verder benoemd soirin ook de oorlog tussen LP en ggcy8. Net zoals DP dus. De posts van hen zijn vrijwel gelijk aan elkaar, en ik denk ook dat zij onder een hoedje spelen. Dus voor mij tot nu toe: soirin en dark phoenix |
![]() |
|
Ik vind het eerder gek dat jij het niet irritant vindt. Ze vallen nu al het hele spel elkaar aan, zonder dat er echt iets gebeurt. Ik zei dat ik vond dat ze óf elkaar wat minder zouden moeten aanvallen en meer ook naar de andere spelers moeten kijken, of er inderdaad beter een van de twee eruit kan. De kans is namelijk goed aanwezig dat één van de twee slecht is. Ik wil ze er dus niet uitgooien omdat ik ze persoonlijk irritant vind, maar juist omdat ze de kansen van de dorpelingen sterk verminderen op deze manier.
Wat betreft jouw stemronde lijstje.. de eerste ronde stemde ik op Mean omdat ze vorig spel een maandban aanvroeg aan het begin van het spel, niet omdat ik haar verdacht vond. Op Wammus stemde ik omdat hij zich vreemd gedroeg, iets wat geloof ik wel meer mensen vonden. Hoe dan ook, allebei de spelers op wie ik stemde gingen eruit omdat ze een meerderheid hadden. Om het even te vergelijken met jouw stemmen, jij stemde de eerste ronde op Biertank 52 en de tweede ronde op ggcy8, beide keren dus niet in een rijtje van iemand die eruit ging. Je zou dus heel gemakkelijk een veilig spelende wolf kunnen zijn, die steeds in een ander rijtje staat. Slim wel. Verder pleitte ik er dus voor dat men wat meer samen zou spelen in plaats van zo tegen elkaar in te gaan. Maar ik snap dat bad guys liever chaos hebben onder de dorpelingen, dus jij stijgt met deze post flink in mijn verdachtenlijstje.
|
Jullie maken mensen nu wel verdacht aan de hand van stemlijstjes maar dat gaat natuurlijjk niet werken als er nog zo veel evil functies in zitten. De verader zit er nog in en de evilziener zit er in. Beide personen hebben kennis waardoor ze gemakkelijk lijstjes kunnen beinvloeden. Verder vind ik het verhaal van Queasy ook maar een beetje vaag. Het is een beetje kort door de bocht om te zeggen dat wanneer twee mensen soort van de zelfde ideeën hebben ze direct maar als handlangers te bestempelen. Ik wil alles nog even doorlezen voordat ik beslis wie ik aan de galg wil.
|
Goed lieve mensen, de ouders van Philosophy komen zo in verband met haar verjaardag vandaag en ik kan dus pas vanavond weer online zijn. Ik vind Queasys post nogal vreemd en wolfachtig en bovendien heb ik het gevoel dat ze of Little Phoebe of ggcy8 probeert te verdedigen en de aandacht op Siorin en mij probeert te richten met haar post.
In ieder geval, laten we hopen dat we vanavond eindelijk een wolf weten te doden.
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Op wie ik ga stemmen, weet ik nog niet. Ik ga nog even het topic doorlezen en proberen een aantal feiten op een rijtje te zetten voor mezelf.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 68 #2 Verwijderd | 442 | 15-05-2010 22:36 | |
De Kantine |
Koelkast-topics: Het overzicht. Nieuwe aanpassing! Mariekje* | 30 | 23-05-2008 06:40 |