Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2010, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Oh, wat overweeg ik dat soort dingen soms. Afplakken, krijtspray (zo afwasbaar, maar van een afstandje zweer je dat het graffiti is), gewoon even een vriendelijk briefje op de voorruit, in lippenstift en zonder papier... Ik doe het niet echt en ik zou het ook niet willen, maar mensen die anderen een parkeerplek onthouden door er zelf meerdere in beslag te nemen mogen van mij branden in de hel.

Ik heb eens bij een hele rij auto's hier in de buurt briefjes onder de ruiten gestopt. Ze stonden direct ná een blinde bocht geparkeerd, dus als je even niet oplette, zat je erop. Toch maar even een briefje onder de ruitenwisser gedaan
Ook wel eens bij iemand die het nodig vond de straat te blokkeren met zijn auto, terwijl er letterlijk 10m verderop parkeerplek was. Die kreeg dus ook een briefje onder de wissers
Advertentie
Oud 17-10-2010, 19:16
Verwijderd
Mijn vader heeft een VW Golf Cabrio Niet als standaard auto, daar niet van.

Vandaag nummer 1: te traag rijden, 50 waar je 80 (in NL) en daarna over de grens waar je 70 (in België) mag. Nummer 2 reed daar achter en voor mij: die haalt met een rotvaart in, op een plek waar het terug 50 wordt, schiet voor Nummer 1 in, trapt op de rem, wij erachter maken een noodstop, en hij draait vrolijk linksaf. En je kon niet 2 seconden wachten op dat linksaf dan?
Nummer 3 reed dan weer achter me en haalde vlak daarna op het nog-steeds-50-stuk, mij en mijn voorganger, ook met een rotvaart in. Ik weet dat er achterlijk trage mensen in de buurt van Baarle rondrijden op zondag, maar mensenlief, wat een stomme manoeuvres.
Uiteindelijk nummer 1 zelf ingehaald op een plaats waar het weer 70 was en weer kon.
Oud 18-10-2010, 09:08
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:

Ik heb eens bij een hele rij auto's hier in de buurt briefjes onder de ruiten gestopt. Ze stonden direct ná een blinde bocht geparkeerd, dus als je even niet oplette, zat je erop. Toch maar even een briefje onder de ruitenwisser gedaan
Ook wel eens bij iemand die het nodig vond de straat te blokkeren met zijn auto, terwijl er letterlijk 10m verderop parkeerplek was. Die kreeg dus ook een briefje onder de wissers
Manlief en ik hebben een keer onze auto op een plekje geduwd. Het was er erg krap, omdat een zeker iemand zijn auto half op twee plaatsen had geparkeerd. De auto paste er nog net tussen, maar wij zouden er dan niet meer in of uit kunnen. Dus de auto er netjes voor gezet in z'n vrij, uitstappen en ertussen duwen.
Heel erg jammer was dat wij weer eerder weggingen dan de foutparkeerder, dus hij had er geen last van, dat was wel . Maar het was het laatste plekje, en zo stonden we wel legaal enzo geparkeerd. En het was heel lollig, want allerlei voorbijgangers keken ons heel raar aan.
Oud 18-10-2010, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Och, ik heb mijn auto noodgedwongen ook wel eens over meer dan 1 vak moeten zetten, vanwege zo'n asoparkeerder. Toen ik terugkwam, was de asoparkeerder weg, en was ik maar wat blij dat niemand mijn "leercurve" had versneld...
Maar tenzij er twee asoparkeerders naast elkaar staan, is het toch niet nodig om zelf ook schuin te gaan staan? Als je gewoon het vak ernaast neemt en daarin de auto netjes neerzet kunnen er tenminste weer twee mensen naast als de aso weg is.

Stel de oranje auto staat er al, en de blauwe auto ook, en jij bent de groene. Dan kun je 'm evenwijdig aan de oranje auto zetten, maar natuurlijk net zo goed evenwijdig aan de blauwe.
Oud 18-10-2010, 09:56
Verwijderd
het ging in mijn geval om parkeervakken achter elkaar.
Oud 18-10-2010, 10:11
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Sarah: ik zou met mijn groene auto dus helemaal niet in dat vak gaan staan, ik ben dan veel te bang dat oranje niet kan 'uitparkeren' en dan mijn auto zou raken
Oud 18-10-2010, 10:25
Verwijderd
Citaat:
@ Sarah: ik zou met mijn groene auto dus helemaal niet in dat vak gaan staan, ik ben dan veel te bang dat oranje niet kan 'uitparkeren' en dan mijn auto zou raken
ja goed, daar zit ook wat in
Oud 18-10-2010, 15:19
KIET
KIET is offline
Dat valt me ook vaak op, hoe slecht sommige mensen wel niet in parkeren zijn. En dan zijn het niet alleen de grote bakken. Mensen krijgen het voor elkaar om een Panda nog lukraak in de buurt van een vak te 'parkeren' Gewoon pure luiheid om even goed te sturen of extra in te steken.
Oud 18-10-2010, 15:34
Verwijderd
Och, ik pleur die Laguna ook altijd gewoon in een vak en dat is dat dan. Nu is dat nog een vrij grote auto, maar ook met de Fiesta ga ik echt geen moeite doen als het makkelijk kan. Natuurlijk zorg ik er wel voor dat ik in 1 vak sta, maar perfect recht hoeft ook weer niet
Oud 18-10-2010, 15:50
KIET
KIET is offline
Er zijn er dus ook die een straal van 5 meter van dat vak hanteren als dat vak zelf, en het klaarspelen met een stadsauto er feitelijk niet in te eindigen
Kaarsrecht hoef ik ook niet te staan, maar ik doe wel moeite om binnen de lijntjes te blijven zodat anderen er ook nog optimaal naast kunnen staan.
Oud 18-10-2010, 15:54
Verwijderd
Ja, dat vind ik inderdaad ook altijd wel amusant om te zien. Zeker dingen als fileparkeren op een plek waar dat duidelijk niet kán passen is erg vermakelijk
Oud 18-10-2010, 16:18
Verwijderd
Mja, ik schat mijn auto soms ook wat te klein in. Lang leve parkeersensoren <3.
Oud 18-10-2010, 18:36
hookee
hookee is offline
Citaat:
Dat valt me ook vaak op, hoe slecht sommige mensen wel niet in parkeren zijn. En dan zijn het niet alleen de grote bakken. Mensen krijgen het voor elkaar om een Panda nog lukraak in de buurt van een vak te 'parkeren' Gewoon pure luiheid om even goed te sturen of extra in te steken.
Hihi, ik zag laatst iemand (ouder stel) erg ruim parkeren. Omdat ik tegelijk aankwam zette ik 'm zo dicht mogelijk tegen zijn portier aan (om zo toch in een vak te parkeren). Hij kon zo dus moeilijk uitstappen en mocht 't nog 's proberen. Hij keek me mopperend aan maar hij kòn het dus wèl.
Oud 27-10-2010, 15:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
In de file reed een Mercedes voor me, die nogal veel afstand hield. Hij benutte die afstand helaas niet om rustig uit te rollen, maar trapte meteen (hard) op de rem als zijn voorganger (die dus nog erg ver weg was) dat ook deed. Toen we de file uit reden, reed meneer maar krap 100 op de linkerbaan naast een vrachtwagen, terwijl er geen verkeer meer voor hem was. Dus ik heb 'm een beetje aangeduwd en toen ging hij naar rechts. Ik geef gas, en hij gaat ook gas geven en 130 rijden... Daar kan ik me zo aan ergeren, had dat dan meteen gedaan!
Later kwam ik nog een tegenligger tegen die ruim over de (dubbele doorgetrokken) middenstreep heen reed. Nadat ik seinde met groot licht, ging hij gelukkig op tijd terug naar zijn eigen baan.

Oh, en gisteren moest ik ontzettend lachen om twee grietjes op de fiets die na veel wikken en wegen besloten om door rood te rijden (haaks op mijn rijrichting). En toen werd 'mijn' stoplicht groen en begon ik dus te rijden. Gewoon rustig, maar wel om aan te geven dat zij door rood reden en dus anderen hinderen. Hun reactie was hilarisch

Laatst gewijzigd op 27-10-2010 om 20:28.
Oud 27-10-2010, 20:26
KIET
KIET is offline
Dat steeds 'hard' remmen kan ook iemand zijn die niet zo gewend is aan een rembekrachtiger. Ik moet daar ook iedere keer weer aan wennen als ik in een auto stap die het wel heeft, want dan is het rempedaal opeens heel gevoelig Nog vervelender is als je er wel aan gewend bent en dan weer in een auto stapt die het niet heeft.

Niet echt een wegpiraat, maar bij de supermarkt stond iemand verschrikkelijk ingewikkeld te doen. Ze stond tussen twee andere auto's ingeparkeerd en moest achteruit uit het vak rijden. Aan de andere kant van het 'vrije' stuk waren ook vakken en iemand precies achter haar stond ook op het punt te vertrekken. En die vrouw kreeg het maar niet voor elkaar om weg te draaien, terwijl ze op zich wel de ruimte had. Ze bleef maar uitdraaien, en dan weer terug het vak in steken. Op een bepaald moment was ze er feitelijk tussen weg, ze had alleen een beetje moeten steken, totdat ze besloot weer terug het vak in te rijden en het nog eens te proberen
Het heeft 10 minuten geduurd, en uiteindelijk liet ze (inmiddels 2) andere auto's die weg wilden maar voor. Waaronder de auto achter haar, en toen lukt het haar eindelijk
Oud 27-10-2010, 20:29
Verwijderd
Als de afstand gelijk bleef kan het ook prima Mercedes' actieve cruisecontrol zijn geweest. Die werkt namelijk ook door afstand te houden door te remmen (en dat gaat niet altijd even soepeltjes ).

Heb je niet aangeboden de auto voor haar eruit te rijden Kiet? Dat had ik na 10x steken wel gedaan hoor
Oud 27-10-2010, 20:54
KIET
KIET is offline
Distronic Plus zou ook nog kunnen, maar het zou maar ongeveer een derde van de remkracht moeten gebruiken en is niet echt wenselijk in een file (en schakelt zichzelf uit als je een tijdje stilstaat volgens mij).

Ik had het serieus overwogen, maar dat zou een beetje een onzinnige oplossing zijn geweest; ze had gewoon direct die andere auto's moeten laten vertrekken, dan was ze in één keer weggeweest
Het mooiste was nog wel dat zij aan het klungelen was, die andere twee auto's haar geduldig bezig lieten en dat een Corsaatje er even vlug tussendoor piepte toen zij weer even naar voren was gestoken
Oud 28-10-2010, 16:10
Verwijderd
De A1 was weer een toonbeeld van hoe mensen niet goed uitkijken. Hun auto ervoor proppen als dat niet kan, bumperkleven, rechts inhalen. Het kon niet op.

Met als uitschieter de juffrouw in een blauwe picanto, die al bellend van rechts in wilde halen, en boos werd toen ik haar er toch niet tussen liet.
Oud 28-10-2010, 16:59
Verwijderd
Balance!
Oud 28-10-2010, 17:04
Balance
Balance is offline
@LA: je hebt niet toevallig ook op de A12, A13 of A20 gereden hè, toen dat gebeurde? (a)
Oud 28-10-2010, 17:08
Verwijderd
Neenee, t was de A1, en de juffrouw in kwestie zag eruit alsof ze de 40 al gepasseerd was, en dat doe jij niet...
Oud 28-10-2010, 17:13
KIET
KIET is offline
Desalniettemin, het blijf oppassen geblazen met die blauwe-Picanto rijders heb ik inmiddels geleerd
Oud 28-10-2010, 17:15
Balance
Balance is offline
Ze zijn snel hè?
Oud 28-10-2010, 17:18
KIET
KIET is offline
Het is beangstigend!
Oud 28-10-2010, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn snel hè?
Als het blijft bij snel, zul je me niet horen mekkeren, het gaat me meer om het onbeschofte van die vrouwkes
Oud 28-10-2010, 17:48
Balance
Balance is offline
Hmm zou ik daar ook onder vallen? Het wagentje leent zich gewoon té goed voor een beetje plagen bij stoplichten naast van die opgefokte golfjes Maar nee, écht onbeschoft of gevaarlijk ben ik toch niet volgens mij.
Oud 28-10-2010, 18:02
KIET
KIET is offline
Misschien dat het tijd wordt dat je van die witte sportstrepen over je auto heen trekt
Wat kan je in vredesnaam met een Picanto bij een verkeerslicht doen zodat het onder plagen valt?
Oud 28-10-2010, 18:09
Balance
Balance is offline
Wedstrijdje en dan winnen
Oud 28-10-2010, 18:24
KIET
KIET is offline
Het is geen wedstrijdje als de ander er niet van op de hoogte is Zo kan ik ook wel zeggen dat ik het van een Aston Martin heb gewonnen alleen omdat ik 120 reed en hij met 90 achter een vrachtwagen moest uitvoegen

Wat ik soms wel doe is als iemand heel opdringerig bezig is en dan de andere rijstrook pakt voor een verkeerslicht, zodat je beide vooraan staat. En als het groen is dat net even iets sportiever optrekken zodat-ie alsnog moet doortuffen of achterblijft - al ga ik niet harder dan de maximum snelheid en dan trekken de meeste mensen hem er alsnog (significant sneller) voorbij
Oud 28-10-2010, 18:33
Balance
Balance is offline
Dat tweede bedoel ik dus en de andere partij weet maar al te goed dat 'ie het niet wil verliezen van mijn picanto. En bij mij trekken de mensen er dus meestal niet voorbij, tenzij het bij een snelweg is ofzo. Want zodra mijn wagentje harder dan 70 moet wint hij het echt niet. Maar in de stad ben ik vrijwel altijd sneller

Anyhow ontopic: geen hele rare dingen meegemaakt vandaag. Wel een vent die irritant ging toeteren en heftig gebaarde omdat hij vond dat ik in de weg stond. En dat terwijl hij gewoon langs me kon als hij de buitenbocht nam i.p.v. de binnenbocht.
Oud 28-10-2010, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Hmm zou ik daar ook onder vallen? Het wagentje leent zich gewoon té goed voor een beetje plagen bij stoplichten naast van die opgefokte golfjes Maar nee, écht onbeschoft of gevaarlijk ben ik toch niet volgens mij.
Neuh, in die paar keer dat ik bij jou in de auto zat vond ik je juist vrij netjes rijden.

En tsja, wedstrijdjes en winnen.. Met een Picanto? Ik heb met de Laguna wel dat kleine autootjes de eerste meters 'winnen', omdat de turbo nog niet op toeren is. Zodra die erbij komt is het eigenlijk altijd bye bye, zwaai zwaai
Het mooiste is nog wel een tijdje terug tegen een knul van ongeveer mijn leeftijd + petje (en bijbehorende stoelafstelling en rijgedrag) in een Mercedes C220 CDI in Eindhoven. Ik zag 'm al rollen tijdens rood licht, dus toen kon ik het niet laten en heb ik 'm er met de Laguna uitgetrokken
Oud 28-10-2010, 21:52
Balance
Balance is offline

Als anderen bij mij in de auto zitten rij ik altijd heel netjes ja, dus dat klopt wel
Oud 29-10-2010, 08:58
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik heb zelfs een keer van zo'n opgefokt golfje gewonnen met mn Charade .
Oud 29-10-2010, 09:50
MTpower
MTpower is offline
Een of andere dildo die 1 meter links voor me reed op een 2 baans weg binnen de bebouwde kom. Zonder richting aangeven ín een bocht naar rechts ineens naar rechts proberen te gaan . Ik rij dan wel in een klein rotautootje, maar ik laat me echt niet wegdrukken door zo'n inzichtloze hufter . Meneer moest flink aan z'n stuur trekken, dacht even dat hij de controle kwijtraakte
Oud 29-10-2010, 09:52
MTpower
MTpower is offline
Bij het stoplicht ga ik meestal rechts staan trouwens, maar als er dan iemand in zo'n patserbak links naast komt dan kan ik het vaak ook niet laten. Dat ding van mij is echt ontzettend rap van z'n plek
Jammer dat ik het vanaf de 2de versnelling 9/10 afleg tegen al het andere op de weg
Oud 29-10-2010, 14:46
Verwijderd
het weekend begon al vroeg voor wat polen. Lekker slingerend op de weg, met bier in hun poten...

leuk, die open grenzen, maar je trekt er toch een hoop ellende mee aan...
Oud 29-10-2010, 20:22
Pluis
Pluis is offline
Geen wegpiraat, maar wel ultieme rij-faal: een mevrouw in een renault modus (volgens dittrich een scenic ) die weg wilde rijden van de parkeerplaats, en in plaats van achteruit steken in een ander vrij vak récht achter haar, 4 keer heen en weer heeft gestoken om de bocht te kunnen maken
Oud 29-10-2010, 21:16
Verwijderd
Het was ook een Scénic, en wel een Scénic II phase I

Overigens vond ik de vrouw in haar Passat die blind met 50 - 60km/u over 2 onoverzichtelijke kruispunten knalde in een 30km-zone erger
Oud 29-10-2010, 23:10
Qimm
Qimm is offline
ik weet niet wat ik zorgelijker vind... het feit dat er mensen scenic rijden of het feit dat mensen die dingen exact uit elkaar kunnen houden

ik was de wegpiraat vandaag, na een week rondcrossen op lesbos (waar de verkeersregels nogal... uhm, niet bestaand lijken te zijn) is het weer erg aanpassen op de drukkere hollandse wegen... oeps, haalde ik daar nu rechts in?
foutje
Oud 30-10-2010, 14:23
Verwijderd
Touché
Oud 02-11-2010, 10:23
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik weet niet of het telt, maar ik nomineer de gemeente, die gisteren opeens onze straat afzet met borden en de weg gaat afschrapen en verbreden enzo. En dan krijgen we daar vandaag een brief over waarin staat: 'we zullen de bewoners tijdig informeren'
Ondertussen kan ik dus niet weg.
Oud 02-11-2010, 11:27
Qimm
Qimm is offline
fail
Oud 02-11-2010, 21:13
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik weet niet of het telt, maar ik nomineer de gemeente, die gisteren opeens onze straat afzet met borden en de weg gaat afschrapen en verbreden enzo. En dan krijgen we daar vandaag een brief over waarin staat: 'we zullen de bewoners tijdig informeren'
Herkenbaar. Hier kregen we een paar weken geleden wél op tijd zo'n brief, waarin stond dat er een aantal gedeeltelijke afsluitingen waren, waaronder "vrijdags van 6.00u tot 18.00u". Maar donderdagavond om 20.45u was de weg al afgesloten, en op zaterdag hebben buurtbewoners de borden aan de kant gezet (tenminste, zo leek het mij aan de manier waarop de borden inconsequent weggezet stonden). Vanaf de hoofdstraten kon je namelijk wel de weg op, maar vanaf alle zijstraten was de weg nog geblokkeerd door die borden...

Verder vandaag alleen maar een heleboel middelstebaanrijders gezien.
Oud 03-11-2010, 16:14
Verwijderd
Oh zwijg over gemeentes en hun wegenwerken. De ellende hier is al een half jaar bezig en is nog niet gedaan

Iig, een of ander scootertje dat vol gas langs de auto's vlamde die in de berm moesten vanwege een wegafzetting (wij konden geen 30 rijden, maar hij/zij ging gewoon vrolijk met 60 per uur door die berm) en daarna nog voluit door het rooie licht ging.
Oh en een vrachtwagen die ook mooi door rood ging.
Oud 03-11-2010, 18:57
KIET
KIET is offline
Een jongedame op een fiets zonder verlichting in het donker negeerde de haaientanden bij een rotonde. Er was een kleine opstelplaats tussen de rijstroken maar ik vertrouwde het (terecht, zo bleek) voor geen meter en moest even vol in de ankers. Soms vragen fietsers gewoon om problemen
Oud 03-11-2010, 19:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je als invoeger bij een file uitkomt, kun je een aantal acties uitvoeren. Ik heb ze allemaal gezien vanavond in de file:
a) je kunt je direct aan het begin van de invoegstrook ergens tussen proppen.
b) je kunt halverwege de invoegstrook gaan knipperen en rustig van baan wisselen om een plekje te veroveren in de file.
c) je kunt, terwijl b bezig is, hier hard voorbij rijden en als de invoegstrook bijna ophoudt, op de rem stampen, knipperen en invoegen.
d) je kunt doorrijden tot de invoegstrook eigenlijk al ten einde is en dan (al dan niet getweeën met de auto voor/achter je) een lompe invoegactie doen.

Ik heb op die manier 4 auto's voor me laten invoegen. En bij d heb ik de tweede auto dus geen ruimte gegeven. Hij zocht het maar uit, je kunt gewoon 1 om 1 gaan.
Oud 03-11-2010, 20:19
Nona
Nona is offline
Ja, dat 1 om 1 ritsen is voor sommige mensen echt een te lastig concept. Jammer, zeker omdat dit de mensen zijn die remgolven veroorzaken zodra het verkeer weer een klein beetje begint te rijden. Als ze nou eerst hun snelheid aan de rest van het verkeer konden aanpassen...
Oud 03-11-2010, 20:47
MTpower
MTpower is offline
Een automobilist die in het donker probeerde straatje te keren en daarmee bijna een fietser schepte, die overigens gewoon netjes met licht aan fietste...
De claxon van de auto werkte overigens prima en werd ook excessief gebruikt .
Oud 03-11-2010, 22:43
Verwijderd
Laatst iemand die net aan het begin van de invoegstrook zag dat er een file was en toen vol in de remmen ging. Ja, leuk als je daar dan achter rijdt!

En nu het vroeg donker wordt zie ik ook echt veeel te veel fietsers zonder licht, of ja... 'zie' is niet het juiste woord Soms zie je ze echt nauwelijks en lijkt het wel alsof ze ineens uit het niets zijn ontstaan
Oud 04-11-2010, 15:18
T_ID
T_ID is offline
Ah, gisteravond de beveiligingsdienst van de universiteit op de Uithof. Kwam van rechts van een weg die een uitrit is, fietspad heeft voorrang. Man rijdt op me in, toetert, steekt zijn middelvinger op, wurmt zich langs me en scheurt er vandoor.

Ik ben hem achterna gegaan omdat ik zijn ronde ken. Zijn ego kromp nogal toen ik hem ermee confronteerde dat het een uitrit is waar fietsers voorrang hebben, en of hij wellicht zin had samen met mij op een politiebureau te gaan uitpraten hoe ethisch het is om bewust op mensen in te rijden, of je nou voorrang denkt te hebben of niet.
Citaat:
Als ik in het donker ook maar het geringste vermoeden heb van een fietser zonder licht, dan gaat mijn groot licht aan, mijn mistlichten, en mijn claxon. Resultaat:
Resultaat: verblinding, aanrijding met letsel, Louis Armstrong rijbewijs kwijt en strafzaak aan zijn broek wegens roekeloos rijgedrag met een aanrijding als gevolg.

Waar maak je je druk over? Als iemand per se op jouw motorkap wil liggen door zonder licht te fietsen en toch voorrang te nemen, laat ze lekker. Recht op eigen domheid, en zij betalen de schade.

Regels voor berichten