Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vader heeft een VW Golf Cabrio
![]() Vandaag nummer 1: te traag rijden, 50 waar je 80 (in NL) en daarna over de grens waar je 70 (in België) mag. Nummer 2 reed daar achter en voor mij: die haalt met een rotvaart in, op een plek waar het terug 50 wordt, schiet voor Nummer 1 in, trapt op de rem, wij erachter maken een noodstop, en hij draait vrolijk linksaf. En je kon niet 2 seconden wachten op dat linksaf dan? Nummer 3 reed dan weer achter me en haalde vlak daarna op het nog-steeds-50-stuk, mij en mijn voorganger, ook met een rotvaart in. Ik weet dat er achterlijk trage mensen in de buurt van Baarle rondrijden op zondag, maar mensenlief, wat een stomme manoeuvres. Uiteindelijk nummer 1 zelf ingehaald op een plaats waar het weer 70 was en weer kon. |
![]() |
||
Citaat:
Heel erg jammer was dat wij weer eerder weggingen dan de foutparkeerder, dus hij had er geen last van, dat was wel ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel de oranje auto staat er al, en de blauwe auto ook, en jij bent de groene. Dan kun je 'm evenwijdig aan de oranje auto zetten, maar natuurlijk net zo goed evenwijdig aan de blauwe. ![]() |
![]() |
|
Dat valt me ook vaak op, hoe slecht sommige mensen wel niet in parkeren zijn. En dan zijn het niet alleen de grote bakken. Mensen krijgen het voor elkaar om een Panda nog lukraak in de buurt van een vak te 'parkeren'
![]()
|
Verwijderd
|
Och, ik pleur die Laguna ook altijd gewoon in een vak en dat is dat dan. Nu is dat nog een vrij grote auto, maar ook met de Fiesta ga ik echt geen moeite doen als het makkelijk kan. Natuurlijk zorg ik er wel voor dat ik in 1 vak sta, maar perfect recht hoeft ook weer niet
![]() |
![]() |
|
Er zijn er dus ook die een straal van 5 meter van dat vak hanteren als dat vak zelf, en het klaarspelen met een stadsauto er feitelijk niet in te eindigen
![]() Kaarsrecht hoef ik ook niet te staan, maar ik doe wel moeite om binnen de lijntjes te blijven zodat anderen er ook nog optimaal naast kunnen staan.
||
Citaat:
|
![]() |
|
In de file reed een Mercedes voor me, die nogal veel afstand hield. Hij benutte die afstand helaas niet om rustig uit te rollen, maar trapte meteen (hard) op de rem als zijn voorganger (die dus nog erg ver weg was) dat ook deed. Toen we de file uit reden, reed meneer maar krap 100 op de linkerbaan naast een vrachtwagen, terwijl er geen verkeer meer voor hem was. Dus ik heb 'm een beetje aangeduwd en toen ging hij naar rechts. Ik geef gas, en hij gaat ook gas geven en 130 rijden... Daar kan ik me zo aan ergeren, had dat dan meteen gedaan!
Later kwam ik nog een tegenligger tegen die ruim over de (dubbele doorgetrokken) middenstreep heen reed. Nadat ik seinde met groot licht, ging hij gelukkig op tijd terug naar zijn eigen baan. Oh, en gisteren moest ik ontzettend lachen om twee grietjes op de fiets die na veel wikken en wegen besloten om door rood te rijden (haaks op mijn rijrichting). En toen werd 'mijn' stoplicht groen en begon ik dus te rijden. Gewoon rustig, maar wel om aan te geven dat zij door rood reden en dus anderen hinderen. Hun reactie was hilarisch ![]() Laatst gewijzigd op 27-10-2010 om 20:28. |
![]() |
|
Dat steeds 'hard' remmen kan ook iemand zijn die niet zo gewend is aan een rembekrachtiger. Ik moet daar ook iedere keer weer aan wennen als ik in een auto stap die het wel heeft, want dan is het rempedaal opeens heel gevoelig
![]() Niet echt een wegpiraat, maar bij de supermarkt stond iemand verschrikkelijk ingewikkeld te doen. Ze stond tussen twee andere auto's ingeparkeerd en moest achteruit uit het vak rijden. Aan de andere kant van het 'vrije' stuk waren ook vakken en iemand precies achter haar stond ook op het punt te vertrekken. En die vrouw kreeg het maar niet voor elkaar om weg te draaien, terwijl ze op zich wel de ruimte had. Ze bleef maar uitdraaien, en dan weer terug het vak in steken. Op een bepaald moment was ze er feitelijk tussen weg, ze had alleen een beetje moeten steken, totdat ze besloot weer terug het vak in te rijden en het nog eens te proberen ![]() Het heeft 10 minuten geduurd, en uiteindelijk liet ze (inmiddels 2) andere auto's die weg wilden maar voor. Waaronder de auto achter haar, en toen lukt het haar eindelijk ![]()
|
Verwijderd
|
Als de afstand gelijk bleef kan het ook prima Mercedes' actieve cruisecontrol zijn geweest. Die werkt namelijk ook door afstand te houden door te remmen (en dat gaat niet altijd even soepeltjes
![]() Heb je niet aangeboden de auto voor haar eruit te rijden Kiet? Dat had ik na 10x steken wel gedaan hoor ![]() |
![]() |
|
Distronic Plus zou ook nog kunnen, maar het zou maar ongeveer een derde van de remkracht moeten gebruiken en is niet echt wenselijk in een file (en schakelt zichzelf uit als je een tijdje stilstaat volgens mij).
Ik had het serieus overwogen, maar dat zou een beetje een onzinnige oplossing zijn geweest; ze had gewoon direct die andere auto's moeten laten vertrekken, dan was ze in één keer weggeweest ![]() Het mooiste was nog wel dat zij aan het klungelen was, die andere twee auto's haar geduldig bezig lieten en dat een Corsaatje er even vlug tussendoor piepte toen zij weer even naar voren was gestoken ![]()
|
Verwijderd
|
De A1 was weer een toonbeeld van hoe mensen niet goed uitkijken. Hun auto ervoor proppen als dat niet kan, bumperkleven, rechts inhalen. Het kon niet op.
Met als uitschieter de juffrouw in een blauwe picanto, die al bellend van rechts in wilde halen, en boos werd toen ik haar er toch niet tussen liet. |
![]() |
|
Hmm zou ik daar ook onder vallen? Het wagentje leent zich gewoon té goed voor een beetje plagen bij stoplichten naast van die opgefokte golfjes
![]()
|
Misschien dat het tijd wordt dat je van die witte sportstrepen over je auto heen trekt
![]() Wat kan je in vredesnaam met een Picanto bij een verkeerslicht doen zodat het onder plagen valt? ![]()
|
Het is geen wedstrijdje als de ander er niet van op de hoogte is
![]() ![]() Wat ik soms wel doe is als iemand heel opdringerig bezig is en dan de andere rijstrook pakt voor een verkeerslicht, zodat je beide vooraan staat. En als het groen is dat net even iets sportiever optrekken zodat-ie alsnog moet doortuffen of achterblijft - al ga ik niet harder dan de maximum snelheid en dan trekken de meeste mensen hem er alsnog (significant sneller) voorbij ![]()
|
Dat tweede bedoel ik dus en de andere partij weet maar al te goed dat 'ie het niet wil verliezen van mijn picanto. En bij mij trekken de mensen er dus meestal niet voorbij, tenzij het bij een snelweg is ofzo. Want zodra mijn wagentje harder dan 70 moet wint hij het echt niet. Maar in de stad ben ik vrijwel altijd sneller
![]() Anyhow ontopic: geen hele rare dingen meegemaakt vandaag. Wel een vent die irritant ging toeteren en heftig gebaarde omdat hij vond dat ik in de weg stond. En dat terwijl hij gewoon langs me kon als hij de buitenbocht nam i.p.v. de binnenbocht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tsja, wedstrijdjes en winnen.. Met een Picanto? Ik heb met de Laguna wel dat kleine autootjes de eerste meters 'winnen', omdat de turbo nog niet op toeren is. Zodra die erbij komt is het eigenlijk altijd bye bye, zwaai zwaai ![]() Het mooiste is nog wel een tijdje terug tegen een knul van ongeveer mijn leeftijd + petje (en bijbehorende stoelafstelling en rijgedrag) in een Mercedes C220 CDI in Eindhoven. Ik zag 'm al rollen tijdens rood licht, dus toen kon ik het niet laten en heb ik 'm er met de Laguna uitgetrokken ![]() ![]() |
![]() |
|
Een of andere dildo die 1 meter links voor me reed op een 2 baans weg binnen de bebouwde kom. Zonder richting aangeven ín een bocht naar rechts ineens naar rechts proberen te gaan
![]() ![]() ![]()
|
Bij het stoplicht ga ik meestal rechts staan trouwens, maar als er dan iemand in zo'n patserbak links naast komt dan kan ik het vaak ook niet laten. Dat ding van mij is echt ontzettend rap van z'n plek
![]() Jammer dat ik het vanaf de 2de versnelling 9/10 afleg tegen al het andere op de weg ![]()
|
Geen wegpiraat, maar wel ultieme rij-faal: een mevrouw in een renault modus (volgens dittrich een scenic
![]() ![]()
|
ik weet niet wat ik zorgelijker vind... het feit dat er mensen scenic rijden of het feit dat mensen die dingen exact uit elkaar kunnen houden
![]() ik was de wegpiraat vandaag, na een week rondcrossen op lesbos (waar de verkeersregels nogal... uhm, niet bestaand lijken te zijn) is het weer erg aanpassen op de drukkere hollandse wegen... oeps, haalde ik daar nu rechts in? ![]() foutje ![]()
|
Ik weet niet of het telt, maar ik nomineer de gemeente, die gisteren opeens onze straat afzet met borden en de weg gaat afschrapen en verbreden enzo. En dan krijgen we daar vandaag een brief over waarin staat: 'we zullen de bewoners tijdig informeren'
![]() Ondertussen kan ik dus niet weg.
||
Citaat:
Verder vandaag alleen maar een heleboel middelstebaanrijders gezien. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh zwijg over gemeentes en hun wegenwerken. De ellende hier is al een half jaar bezig en is nog niet gedaan
![]() Iig, een of ander scootertje dat vol gas langs de auto's vlamde die in de berm moesten vanwege een wegafzetting (wij konden geen 30 rijden, maar hij/zij ging gewoon vrolijk met 60 per uur door die berm) en daarna nog voluit door het rooie licht ging. Oh en een vrachtwagen die ook mooi door rood ging. |
![]() |
|
Een jongedame op een fiets zonder verlichting in het donker negeerde de haaientanden bij een rotonde. Er was een kleine opstelplaats tussen de rijstroken maar ik vertrouwde het (terecht, zo bleek) voor geen meter en moest even vol in de ankers. Soms vragen fietsers gewoon om problemen
![]()
|
Als je als invoeger bij een file uitkomt, kun je een aantal acties uitvoeren. Ik heb ze allemaal gezien vanavond in de file:
a) je kunt je direct aan het begin van de invoegstrook ergens tussen proppen. b) je kunt halverwege de invoegstrook gaan knipperen en rustig van baan wisselen om een plekje te veroveren in de file. c) je kunt, terwijl b bezig is, hier hard voorbij rijden en als de invoegstrook bijna ophoudt, op de rem stampen, knipperen en invoegen. d) je kunt doorrijden tot de invoegstrook eigenlijk al ten einde is en dan (al dan niet getweeën met de auto voor/achter je) een lompe invoegactie doen. Ik heb op die manier 4 auto's voor me laten invoegen. En bij d heb ik de tweede auto dus geen ruimte gegeven. ![]() |
![]() |
|
Ja, dat 1 om 1 ritsen is voor sommige mensen echt een te lastig concept. Jammer, zeker omdat dit de mensen zijn die remgolven veroorzaken zodra het verkeer weer een klein beetje begint te rijden. Als ze nou eerst hun snelheid aan de rest van het verkeer konden aanpassen...
|
Een automobilist die in het donker probeerde straatje te keren en daarmee bijna een fietser schepte, die overigens gewoon netjes met licht aan fietste...
De claxon van de auto werkte overigens prima en werd ook excessief gebruikt ![]()
|
Verwijderd
|
Laatst iemand die net aan het begin van de invoegstrook zag dat er een file was en toen vol in de remmen ging. Ja, leuk als je daar dan achter rijdt!
En nu het vroeg donker wordt zie ik ook echt veeel te veel fietsers zonder licht, of ja... 'zie' is niet het juiste woord ![]() ![]() |
![]() |
||
Ah, gisteravond de beveiligingsdienst van de universiteit op de Uithof. Kwam van rechts van een weg die een uitrit is, fietspad heeft voorrang. Man rijdt op me in, toetert, steekt zijn middelvinger op, wurmt zich langs me en scheurt er vandoor.
Ik ben hem achterna gegaan omdat ik zijn ronde ken. Zijn ego kromp nogal toen ik hem ermee confronteerde dat het een uitrit is waar fietsers voorrang hebben, en of hij wellicht zin had samen met mij op een politiebureau te gaan uitpraten hoe ethisch het is om bewust op mensen in te rijden, of je nou voorrang denkt te hebben of niet. Citaat:
Waar maak je je druk over? Als iemand per se op jouw motorkap wil liggen door zonder licht te fietsen en toch voorrang te nemen, laat ze lekker. Recht op eigen domheid, en zij betalen de schade.
|
![]() |
|
|