Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De ziener had gewoon niet op Geel moeten stemmen als duidelijk was dat hij goed was, of het nu zeker was dat ze ziener was of niet. Ik vind dat geen excuus hoor. Edit: Elke zin die met 'Ja maar' begint, kan niet met een goed excuus eindigen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die hele post met sterke argumenten mis ik geloof ik? maar is gewoon een woord waarmee ik de zin verleg om uitleg te geven. Ik zal in vervolg wel een ander woord dan maar gebruiken. |
![]() |
||
Tja, aan de posts van Abzg heb ik niet zo veel... Ze focust vooral op Snoopy, en we weten nu wel dat ze wolf en geliefde is. Verder zie ik een verdenking richting Queasy en mij, maar daar stopt ze dan even later weer mee. Wat ik jammer vind is dat ze niet wat meer bruikbare hints geeft. Heeft ze alleen dorpelingen opgevraagd ofzo? Dat zou wel erg toevallig zijn.
De verdenking richting Wammus snap ik niet zo. Eigenlijk zie ik, in vergelijking met de andere spelers, nog heel weinig redenen waarom Wammus wolf zou kunnen zijn. WolterB idem dito, hoewel mijn verdenkingen richting hem wel iets sterker zijn. Ook zie ik Little Phoebe niet als verrader of wolf. Ze verdenkt zelfs meerdere keren openlijk Snoopy, en als verrader of wolf zou ze dat niet willen aanzwengelen, ze weet dan immers dat Snoopy aan haar kant zou staan, en niet dat ze geliefde is. LP noemt een paar pagina's terug een hoop verdachte redenen op voor Queasy, daar wordt ze dan weer hard op aangevallen, hoewel Queasy beschuldigingen die ze richting LP maakt weer niet kan onderbouwen. Wat dat betreft vind ik Queasy, Severus en LL verdachter, die al vanaf het begin van het spel constant op onder meer Wammus, WolterB en LP blijven hameren en gaan nu dus ook nog hun zin krijgen, blijkbaar. Citaat:
Edit: Gezien het huidige stemlijstje: omdat Wammus wmb niet echt verdacht is, ga ik zeker niet op hem stemmen. LL en Severus verdenk ik al sinds het begin van het spel, en eigenlijk heb ik het gewoon te lang uitgesteld om die verdenkingen concreet te maken. Ik denk er nog even over na, maar gezien de huidige stemlijst, zal het dan toch wel LL worden.
Laatst gewijzigd op 05-07-2010 om 12:52. |
![]() |
|||||||||||
Mensen, de stemlijst ziet er voorlopig zo uit:
● Lucky Luciano Severus Martiño * ● Wammus Queasy Lucky Luciano ● Queasy Little Phoebe Het lijkt er op dat dit mogelijk op gelijkspel uit kan draaien, zeker aangezien de verrader nog in het spel zit. Dus voor degenen die hun stem nog niet hebben doorgegeven: ogen openhouden en goed nadenken over op wie je gaat stemmen. Citaat:
Mensen, lees de posts van WolterB in beide topics (hier en hier) er maar eens op na (veel werk zal het niet zijn, aangezien hij maar weinig heeft gepost), jullie zullen versteld staan hoe nietszeggend en gespeend van nuttige informatie ze zijn. Ze passen bij het prototype van de (gematigd) stille wolf. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Verder ben ik toch wel actief bezig met het spel bijhouden en als ik gegronde dingen zie waar ik me in kan vinden, dan hobbel ik lekker achter die persoon aan ja, want waarom het wiel twee keer uitvinden als iemand precies (of min of meer) zegt wat jij ook vindt en dezelfde verdachten heeft (zoals LL een paar posts terug). Ook erg typisch hoe je mij een stille en meeliftende wolf vindt en me voor van alles uitmaakt (met dat reverse, irreverse gedoe onder andere), terwijl ik nog totaal geen spelervaring heb en gewoon mijn eigen spel probeer te spelen, wat ik ook al vaak zat heb aangegeven. Verder ben ik bezig met een posts van alle verdachte bewegingen, maar zo lang ik die nog niet af heb of voldoende kan onderbouwen post ik die niet aangezien ik daarmee mogelijk mijn eigen graf graaf en niemand help wanneer ik dingen niet genoeg onderbouwd heb. edit: En misschien was je te druk met mij verdacht maken, maar in deze post geef ik toch echt een voorlopige stem door die niet in je stemlijstje staat.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 05-07-2010 om 14:50. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maargoed, ik heb het een beetje gehad met die aparte reverse-reverse-reverse-reverse psychology excuses de hele tijd. Ik ben het met je eens dat reverse psychology zeker een grote rol speelt in het weerwolfspel, en tot een bepaalde hoogte zijn je theoriën zeker plausibel, maar je drijft het veel te ver door, en je gebruikt het steeds meer als afscherming om je in te dekken voor verdenkingen en om twijfelachtige theoriën te gaan ondersteunen. Mijn stem op LL is deze ronde voornamelijk strategisch, zoals ik al eerder heb gezegd. Hoewel ik op dit moment eigenlijk een beetje iedereen en alles verdenk, is Wammus in mijn ogen niet de hoofdverdachte. Nu twijfel ik eigenlijk steeds meer of het niet beter zou zijn om mijn stem toch te wijzigen richting Severus, in plaats van op LL, en als meer mensen hiertoe tot bereid zijn, zal ik dit zeker gaan doen.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Laat nog maar eens zien dat ze een belabberde ziener was, omdat ze zichzelf belangrijker vond dan het leven van de tovenaar. Oók als het in hangronde #4 tussen míj en Abzg was gegaan inplaats van Geel en Abzg, had ze op mij gestemd om haar eigen hachje te redden (wel met tegenzin, maar dan nog). Het maakte haar dus helemaal niet uit of Geel en ik onschuldig waren of niet, alleen haar eigen overleven telde. Dus wat jij zegt, is eigenlijk onzin - het feit dat ze voor haar eigen leven koos en uiteindelijk tóch op de onschuldige Geel stemde, ontkracht helemaal niet mijn onschuldigheid. Ze heeft duidelijk gezegd dat ik onschuldig ben in deze post, hoeveel duidelijker wil je het nog hebben? Citaat:
Maar als ik dan toch dood moet... als ik jullie was, zou ik jullie stem beter besteden aan iemand die vele malen verdachter is en mijn dood aan de wolven overlaten (want zonder tovenaar zullen ze mij zeker in één van de komende eetrondes gaan opeten). We zitten nu in een van de meer gevorderde stadia van het spel, dus wees wijs met wat je met je steeds belangrijker wordende stem doet.
|||
Citaat:
Verder volhard ik niet direct in de schuld van Severus, maar ik wil alleen maar benadrukken dat we niet moeten afgaan op één zinnetje van de ziener om Severus volledig vrij te pleiten, en dat doe je nu wel. Citaat:
Echter, Severus vind ik verdachter. Ik merk dat ik niet de enige ben die Severus verdacht vind, maar dat er meer mensen zijn die op haar willen stemmen, maar dit niet doen of omdat ze opeens afgaan op die ene uitspraak van Abzg, of omdat er niemand is die met ze mee wil gaan. Dat vind ik jammer.
Laatst gewijzigd op 05-07-2010 om 16:21. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Waarom heeft ze die informatie over jou dan niet vaker gepost? Waarom post ze nergens meer concrete aanwijzingen over jou en andere spelers? Conclusie: of ze wist het niet of ze was een slechte ziener, maar in allebei de gevallen moeten haar posts zeer kritisch gewogen worden! Voor hetzelfde geld waren het gewoon persoonlijke verdenkingen en theoriën en laten we ons nu beïnvloeden door wilde speculaties van een dode ziener. Nogmaals, ik zeg niet dat ze per definitie ongelijk heeft, voor hetzelfde geld ben je gewoon een dorpeling en zit ik verschrikkelijk fout, maar daarnaast kunnen we gewoon NIET met zekerheid zeggen aan de hand van de posts van de ziener dat je onschuldig bent!
|
Ik ben het met Martiño eens dat aan de hand van wat posts van de ziener niet met zekerheid te zeggen is dat Severus onschuldig is. Dat is een beetje hetzelfde verhaal als dat Snoopy mij verdacht heeft en ik daarom slecht zou zijn (wat een aantal mensen nu wel heel goed uit komt).
Ik heb zoals al een paar keer eerder aangegeven mijn bedenkingen bij Lucky Luciano en Queasy. Ook WolterB staat op mijn lijstje maar die vind ik minder verdacht dan Lucky Luciano en Queasy. Ik stem daarom deze ronde op Lucky Luciano.
|
Ik kijk het nog efkes aan denk ik, eerst naar huis toe reizen en eten want op het moment kan ik nog even geen touw vastknopen aan al die verdachtmakingen. (toch wel lastig, later inspringen :/)
|
Als je me het toestaat, Severus, kopieer ik even de stemlijst en neem ik daar de stemmen van Wammus en de voorlopige stem van Wolter in mee.
● Lucky Luciano Severus Martiño * Wammus ● Wammus Queasy Lucky Luciano WolterB ● Queasy Little Phoebe Sarah en EoS hebben nog niet aangegeven wat ze gaan stemmen. Wammus, was jij op de hoogte van de stem van Wolter? Die stond namelijk nog niet in de lijst van Severus, en op deze manier komt gelijkspel wel erg dicht in de buurt.
|
Nee, daar had ik overheen gelezen. Echter ik kan er op dit moment ook weinig aan doen want ik ga natuurlijk niet op mezelf stemmen.
Het maakt voor mij overigens weinig uit. Mocht het nu inderdaad gelijkspel worden (wat ik ernstig betwijfel, ik denk dat LL eruit gaat deze ronde omdat hij zelf waarschijnlijk geen stem heeft) ben ik alsnog de lul omdat de wolven dan voor mij kiezen. Naja dan weten jullie in ieder geval de volgende ronde wie jullie moeten hebben. Ik hoop in ieder geval dat de overige 2 dorpelingen een goede keuze maken en uiteindelijk op LL stemmen.
|
Mijn stem staat nog niet vast en ben de afgelopen paar uur (en de komende 80 minuten waarschijnlijk) bezig met alle dingen uitzoeken. Mocht het om 20u25 nog op een gelijkspel uitdraaien, dan zal ik mijn stem wijzigen.
|
Ik ga voor Lucky Luciano. Ik vind eigenlijk geen van beide echt verdacht moet ik zeggen, maar een stem op iemand anders dan LL of Wammus is een beetje pointless. Om even in politieke termen te blijven: dat is net zoiets als een stem op de partij voor de dieren, een weggegooide stem dus.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
|
@Severus: Het is nu 4-3-1 (LL-W-Q) met stemmen en Queasy ontbreekt nog. Mijn stem op Wammus zal niet meer veranderen tenzij Queasy opeens besluit om op Wammus te stemmen en niet op iemand anders, omdat ik niet gebaat ben bij een gelijkspel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Omdat het anders veel te veel wordt om voor half negen te lezen, hier alvast mijn analyse van de eerste twee rondes (hang en eet). Ronde 4 (en 5 voor zover mogelijk) volgen hopelijk verder vanavond in een edit van deze post.
Ronde 1:
Spoiler
Ronde 2:
Spoiler
Ronde 3:
Spoiler
Ronde 4:
Spoiler
Mijn hoofdverdachten zijn nu Wammus, Severus en Little Phoebe. Tussen deze 3 spelers zullen de 2 wolven en de verrader zich bevinden na alles wat ik gelezen heb.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose. Laatst gewijzigd op 05-07-2010 om 20:20. Reden: edit: dood van LL verwerkt in de post |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Verdorie wat weet de internetversie van dit spel het plezier te verpesten met al die ellenlange verhalen óf korte nietszeggende posts van iedereen en dat hele gedoe van 'oooh als je er niet bent dan ben je NIET TOEGEWIJD GENOEG'. Ik had het al moeten verwachten naar aanleiding van het gezeur over de regels in het WSZ steeds. Ik ben al een fokking uur bezig met alle posts lezen en analyseren en verdenkingen bedenken en ik ben nog nergens. Ik ga deze ronde mee op LL en dat is vooral omdat ik die af en toe twijfelachtige dingen heb zien zeggen en bij de andere twee meer denk van 'huh waarom die nou ineens', en ik zou het fijn vinden als iemand mijn rol over kan nemen zodat ik mijn tijd weer voor leuke dingen kan gebruiken. Ik doe in elk geval niet meer mee.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Aha, lekker opportunistisch afwachten en kijken wat je het veiligst kunt stemmen, opdat je wolvenvelletje ongeschonden blijft. LOL. ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Hoofdstuk 12: De dronkenman en de duivel.
Wammus van den Vlies liep peinzend door de kamer van zijn sobere huis in Staphorst. Er stond een sobere houten bank, geen en onbewerkte houten tafel en geen tv. Wammus was er van overtuigd dat de televisie een gift van de duivel was geweest. Om over internet nog maar te zwijgen. Via de krant had hij dan ook gelezen over de dood van Moz Rouvoet. Dat was een tegenslag geweest. Na de bespreking met Moz Rouvoet was hij er van overtuigd geweest dat zij met zijn tweeeen een Gristelijke revolutie konden leiden. Maar nu was Moz door de heer tot zich genomen. Zijn enige ander optie was toch de banden met het CDA weer aanhalen. Hij had gehoord dat Lucky LJP uit het gesticht was gehaald om de partij weer te gaan leiden. Hij zuchtte diep, hij had het liever niet gedaan, maar hij zag geen andere optie. Hij pakte zijn telefoon (een ouderwetse met draaischijf, een mobiele telefoon vond hij overbodige luxe). “Met Lucky LJP Balkenende” klonk het. LJP had duidelijk gedronken, hij sprak dubbeltongs. “Hallo LJP, je spreekt met Wammus van der Vlies, ik wil je graag ontmoeten om met je te spreken over mogelijkheden om een coalitie te vormen”. Ze ontmoeten elkaar in het torentje van Balkenende. Hoewel hij geen premier meer was mocht hij hem blijven gebruiken tot de nieuwe premier definitief zitting zou hebben genomen. De artsen hadden namelijk gezegd dat verandering slecht was voor LJP. LJP draaide rondjes op zijn bureau stoel. “Huhuhuuu ik word een beetjuh duizelug” lalde hij. Wammus keek hem misprijzend aan. Met dit figuur zou hij nooit een coalitie kunnen vormen. Hij had hem echter alleen nodig voor een meerderheid. Wellicht zou hij de premier kunnen worden. Met hernieuwde moed begon Wammus te praten. “Hoe zie jij een ideaal Nederland voor je, LJP?” vroeg hij “Waar denk je dat God hoort te staan in de samenleving?”. Balkenende lachte honend. De dronken blik verdween een beetje uit zijn ogen. Een beetje, want hij was zo strontlazarus dat enkel 48 uur slaap hem uit zijn roes zou kunnen krijgen. “God?! God?! ER IS VERDOMME GEEN GOD! Als er een God zou zijn zou ik er nu niet zo aan toe zijn! God zou nooit hebben toegestaan dat ik door mijn eigen partij! Ik geloof niet meer in God! Drank is het antwoord! Drank lost alles op! Drank is liefduuuuh!”. Wammus keek hem verbijsterd aan. Wat was er gebeurd met deze eens gerespecteerde man? Hij voelde woede in zijn borst oplaaien. Hij kreeg een rode waas voor zijn ogen en trok alle ingelijste oorkondes van LJP van de muren. “Heeeuuh wat doe je man?!” schreeuwde LJP verbijsterd. Voorzover hij zich kon herinneren (wat lastig was door de vele hoeveelheden alcohol die hij de laatste tijd had genuttigd) had hij Wammus nog nooit zo boos gezien. Hij stond op en zwalkte richting Wammus. “Stop daar is mee!” lalde hij. “Dat zijn mun diploma’s!” Wammus was echter niet meer voor rede vatbaar. Dus zo voelt het als de duivel bezit van je neemt, dacht hij bij zichzelf. Hij trok nog een lijst van de muur, de grootste en zwaarste. LJP keek hem geschokt aan. “Niet mijn bierdiploma! Niet mijn bierdiploma!”huilde LJP. Wammus grijnsde kwaadaardig. Hij hief de lijst boven zijn hoofd en liet hem met een harde klap op het hoofd van (un)Lucky LJP terechtkomen. Gelukkig verdoofd alcohol, LJP voelde de klap niet eens. ---------- Jullie hingen Lucky Luciano op, daarmee zijn jullie een dorpeling kwijt. Morgen is het weer de beurt aan de wolven. Zij hebben wederom tot half 9 om hun stem door te geven. I.v.m. voetbal komt de uitslag morgen pas laat. Absinthe en ik gaan samen in de stad kijken, en wellicht volgt er dus nog een feestje. Ga dus vooral lekker naar bed, we posten de uitslag zodra we daar nuchter genoeg voor zijn ![]() Liefs, Absinthe en sann 1) Lorelei (leerling evilziener) 2) wheezle (dorpeling) 3) Queasy 4) WolterB 5) Little Phoebe 6) Dott (jager) 7) Femic (dorpeling) 8) Archont (evilziener) 9) Abzg (ziener) 10) snoopy (weerwolf & geliefde) 11) Geel (tovenaar) 12) fizzle-fluffy (dorpeling) 13) Martiño 14) Eye of Sauron 15) Wammus 16) Sarah 17) moz (weerwolf & geliefde) 18)Lucky Luciano (dorpeling) 19) testout.com (dorpeling) 20) Severus 21) kopmuntkip (dorpeling) blauw is opgehangen rood is opgegeten roze is gestorven uit liefdesverdriet groen is neergeschoten door de jager
Laatst gewijzigd op 05-07-2010 om 19:49. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tja jammer mensen.
Ik denk dat abzg, severus vrijpleitte om zichzelf te redden, en zodat ze niet teveel zou opvallen als ziener. Dat heb ik namelijk ook gedaan als ziener. Severus maakt er wel heel makkelijk gebruik van, en heeft bijna alle stemrondes nog verkeerd gestaan. Voor mij zijn wammus, severus wolf, en little phoebe verrader. |
![]() |
|
Nou, dat is dus kut, maar er is nog tijd om het tij te keren. Hopelijk.
Ik zal niet ontkennen dat ik dus mis zat wat betreft LL, want ik verdacht hem vanaf het begin al van wolf zijn, en ik dacht op zijn minst dat hij wel verrader zou zijn ofzo vanwege zijn aparte spelstijl, maar zoals ik al eerder zei vandaag, er zijn mensen die ik sterker verdenk. Neemt niet weg dat dit een stomme keuze was, maar het geeft wel inzicht.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Enkel pakken veel mensen het te snel, te persoonlijk op. Misschien daarom wel verstandig om voortijdig te stoppen voordat je ruzie gaat maken. |
![]() |
|
Hier een post met alle verdachte dingen tot en met het einde van de vierde hangronde. Als ik vanavond of morgenochtend de energie er voor heb, zal ik zsm de rest posten
![]()
|
Ik ben net terug van vriendin en eten enzo, heb alles gelezen. Niet echt hele drastische ontwikkelingen, behalve dat dat LL gewoon ook dorpeling was. Had verwacht dat hij slecht was, gezien het rondstrooien van random theorieën, maar helaas, weer de verkeerde.
Dat en waarom ik Queasy nog steeds verdacht vind, is wel duidelijk, denk ik. Ze weet telksens de dans te ontspringen en dat bevalt me helemaal niet. WolterB probeert wel heel hard om anderen verdacht te maken, zonder zichzelf echt keihard te verdedigen, gezien zijn laatste post. Severus is flink bezig theorieën te posten, wat ik wel prettig vind, hoewel ik het niet overal mee eens ben, met name dat ze per se is vrijgesproken ben ik nog niet helemaal zeker van. Martiño spreekt Severus een beetje tegen de laatste paar posts, maar hij zegt ook wel dingen waar we rekening mee moeten houden. Geloof niet dat hij slecht is, maar zeker weet ik dat helaas niet. Wammus is in mijn ogen totaal niet verdacht, en nu zullen jullie wel weer denken dat ik daardoor verrader ben, en dat moet dan maar. Hij post genoeg verdenkingen naar mijn mening en stemt wat hij denkt dat het beste is. Sarah en EoS zijn erg stil, dat vind ik jammer. Sarah, ik weet hoe gestresst je kan raken van dit spel, ongeacht je functie, maar ik zou je toch vriendelijk willen verzoeken proberen wat theorieën te posten, voor het geval we iets over het hoofd zien. Het zou misschien wel eens kunnen helpen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |