Advertentie | |
|
![]() |
|
Hoe krijg ik mijn haar zo als op onderstaande foto?
Ik heb de verhoudingen tussen/zijkant/bovenop wel ongeveer hetzelfde alleen iets korter bovenop maar dat laat ik nog ietsje groeien, zal wel niet zo lang duren denk ik. Maar ik vraag me af hoe hij die soort van krul naar achter bij de kuif zo krijgt, dat vind ik juist het leukste van dit kapsel. Heb het al geprobeerd met wax en dan met een borstel naar achter te draaien maar dat blijft geen 5 seconden zitten. Lijkt me niet dat dit zijn natuurlijke haargroei is. Wie kan me verder helpen? ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hoi,
Ik heb dus echt rot slecht haar waar niets mee aan te vallen valt, geen gel ook niet gewoon laten, is er gewoon veel te dun voor. kga nu al 19 jaar door het leven zo maar denk echt dat een beetje beter uiterlijk mij meer zelfvetrouwen geeft. Is er niet zo iets voor mijn haar dikker te maken zodat ik er wat mee kan aanvangen met gel? dankje voor te lezen & alle tips welkom :-) |
![]() |
|
Denk dat je beter op haarweb (forum) kunt rondkijken en posten, daar zit meer kennis en ervaring.
je zou toch eens eerst een bezoek aan je huisarts of een dermatoloog kunnen overwegen, daar kan beter beoordeeld worden wat er met je haar is (AA Alopecia Areata ) of (AGA Alopecia Androgenetica) http://www.haarweb.nl/forum/index.php Ik ben op dat forum ook veel te cinden, maar dan om tips en ervaringen uit te wisselen om mijn haar héél lang te krijgen al dan niet mbv medicatie en een toekomstige kleine HT.
|
Verwijderd
|
Ik ben benieuwd wat mensen hier voor shampoo gebruiken? Ik ben op zoek naar shampoo die goed is voor droog, krullend haar. Ik heb een tijd Syoss gebruikt maar die is niet fijn want ik heb t idee dat mijn haar alleen maar droger wordt. Ik wil, zodra de Syoss shampoo op is, Guhl proberen, maar - en dat weet ik nog niet zeker - die is volgens mij vrij duur. Ik ben benieuwd wat anderen gebruiken, ik ben zelf geen fan van Andrelon en Fructis.
|
![]() |
|
Ik heb ook erg droog haar en ben ook al tijden zoekende. De laatste tijd gebruik ik de Oil Care shampoo van Dove en die vind ik wel erg fijn. Tis deze. In de winkel is ie niet goedkoop maar ook niet heel duur. Ik heb hem laatst voor veel minder geld gekocht bij de Action dus daar kan je ook kijken als die bij je in de buurt zit en je het wil proberen voor niet al te veel geld.
||
Citaat:
Ik heb zelf droog, pluizig en sterk golvend/krullend haar en ben heel tevreden met de shampoo en conditioner uit de lijn van olijfolieproducten van Palmer's, die volgens mij ook een beetje voor mensen met kroeshaar bedoeld zijn. De shampoo uit die lijn is zo'n beetje de enige shampoo die ik kan gebruiken zonder dat mijn haar als stro voelt na het wassen. Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding zelf heel prima. Voor twaalf euro (de producten kosten ongeveer zes euro per stuk) heb je een fles shampoo van 500 ml en een tube conditioner van 250 ml waar je lange tijd mee kan doen. De geur ervan vind ik ook heel lekker. Het enige nadeel is dat de producten lang niet in alle drogisterijen te vinden is, ik koop ze altijd bij de Dirx in mijn buurt. Als je ze echt niet kan vinden raad ik je als goede tweede keus de producten van Inecto aan, dat merk is bij vrijwel elke Kruidvat te koop.
|
![]() |
Hey mensen,
Ik heb een vraag over kapsels enzo. Mijn haar wordt binnekort weer geknipt, eindelijk, want het is weer te lang, maar ik wil misschien eens wat anders of wat korter problemen, maar daar heb ik geen fijne herinneringen aan haha. Ik ben nu 18, maar ik zie er volgens sommigen nog uit als 16 ofzo, en dat vind ik niet leuk meer! Er zit een foto bij van mijzelf, gemaakt 2 minuten voor het posten van dit bericht ( ben net een uur uit mijn bed, nog niks gedaan aan uiterlijk, maar het zit ongeveer hetzelfde, maar net iets netter dan ![]() Zouden jullie suggesties kunnen geven over wat ik moet doen? Groetjes, Max |
![]() |
|
![]() |
Ik gebruik zelf voor mijn enorme droge krullenbos Yes to Carrots shampoo en conditioner, en dan de wortelvariant. Zitten geen parabenen, SLS en SLES in die je haar uitdrogen enzo. Daarnaast gebruik ik nog andere haarverzorging maar dat terzijde. Een nachtje olijfolie in je haar en dat er de volgende ochtend uit wassen doet ook wonderen bij mij.
|
![]() |
|
Je wilt er iets ouder uitzien (dan 16)? Ik vind 't moeilijk om in te schatten of 'n korter kapsel daarbij kan helpen. Iets meer voorhoofd en oren; zou best kunnen hoor. Maar 't is meer je gezicht waardoor je jonger lijkt, denk ik. Je kijkt 'lief' (om 't maar even zo uit te drukken) en.. geen gezichtsbeharing
![]()
|
Als ik een drastische verandering wil, laat ik dat aan de kapster. Zij heeft er verstand van (neem ik aan
![]()
|
Ik overweeg een schuine pony maar twijfel heel erg
![]() Ohja, ik ben ook niet iemand die elke ochtend een eeuwigheid z'n haar gaat doet met allerlei spulletjes erin en een föhn heb ik niet eens dus weet niet of dat nodig is dan? ![]()
||
Citaat:
![]() Slag hoeft op zich geen probleem te zijn, tenzij je voorste plukjes misschien erg naar buiten krullen oid en je pony daardoor niet in model blijft (maar dit geldt net zo goed voor een 'normale', rechte pony). Als je pony goed geknipt is en mooi valt is speciale styling in principe niet nodig ![]() Voor de eerste keer zou ik je pony in elk geval niet te kort laten knippen. Als je 'm dan niks vindt is-ie binnen no time weer langer gegroeid en kan je hem achter je oor dragen. Voor werk en sport zou ik zeggen: schuifspeldjes! Die kosten niks en koop je bij elke drogist. Als je dan je pony uit je gezicht moet kan je hem naar de zijkant of naar achteren vastzetten. Waarschijnlijk past hij niet in een staartje (helaas) dus dan is dit denk ik de fijnste optie.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
I did it
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Op internet staan ook filmpjes hoe je een schuine pony zelf kan knippen en dat ziet er helemaal niet zo moeilijk uit. Juist omdat ie niet recht is, valt het niet zo op als het niet helemaal netjes is. Ik wil de mijne denk ik wel iets langer laten groeien en anders vraag ik of m'n schoonmoeder hem bij wil knippen. Die knipt ook m'n vriend z'n haar. Kan je jouw haar niet naar binnen föhnen of met z'n ronde borstel doen als het nat is? Misschien is het dan al veel beter?
|
Jawel, dat zou ik best kunnen, maar ik heb daar 's ochtends, vooral als ik naar school moet, geen zin/tijd in/voor.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Oh, dat is balen dan. Bij mij was het ook de bedoeling dat het in een staartje kon naar net geprobeerd en dat Jan dus ook niet. Beetje onhandig met werk en sporten
![]()
|
Verwijderd
|
@CUcumber: Kun je niks met haarbandjes en schuifspeldjes verzinnen om het ergste te verbergen totdat dat je er een beetje overheen bent gegroeid?
@Chevy: Het is misschien een hele stomme vraag, maar hoe doe je dat, dreads verven? GEwoon, op dezelfde manier als gewoon haar? En fotooo! ![]() |
![]() |
|
Met een verfroller!
Hihi nee hoor, net als gewoon haar. Is zelfs veel makkelijker, want je doet eigenlijk alleen de 'buitenkant' van je haren/dreads, alleen zuigen ze wel veel verf op als je ze voor het eerst doet maar och. Ik ben blij ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Gewoon met je haar in een pot verf gaan hangen
![]() ![]() @Alle reacties over de shampoo: Ik denk dat ik inderdaad eens een keer Palmer's of Inecto ga proberen. Ik ken de olie van Inecto en die bevalt goed, maar vind ik moeilijk te doseren waardoor mijn haar altijd heel vet word. Ik heb wel bodylotion van Inecto en die is echt heel tof. Palmer's ken ik ook al, ik heb een hele pot met antipluisspul en die is echt heel erg fijn. Mijn zusje heeft hetzelfde soort haar als ik en zij gebruikt Palmer's. Haar haar ziet er stukken beter uit dan dat van mij (al komt dat deels ook omdat zij niet rookt en ik wel) en ik vermoed dat dat komt door die shampoo. Danke allemaal! @Stonaldinho: Ik vermoed dat dat met een föhn gedaan is. Met een ronde borstel en een föhn kom je een heel eind als je je haar zo wil. Ik denk dat wax te zwaar is, ik zou dan voor iets lichters gaan. Maar dat zou je na moeten vragen bij de kapper denk ik. |
![]() |
|
Heeft Palmer's niet ook die kokosnootlijn? Die ruikt zooooo lekker <3
Enne, wat betreft je shampoo: heb je als eens bij de Lush gekeken? Die hebben heel fijn spul voor alle soorten haar dus vast ook voor krul, kunnen je goed adviseren ![]()
|
Geloof dat m'n nieuwe kapsel niet echt een succes is. Ik heb blijkbaar een kruin aan de voorkant waardoor m'n scheiding net iets buiten het midden valt en niet meer aan de zijkant zoals nu eigenlijk zou moeten. Daardoor zit het nauwelijks anders dan eerst en is het alleen te kort om er echt iets leuks mee te kunnen doen
![]()
|
Mja, baal er echt van
![]()
|
Hmm en als je hem na het douchen echt in de juiste 'houding' legt en zo? M'n kapster heeft m'n scheiding ook al vaker verlegd en dan moest ik er met fohnen wel echt goed voor zorgen dat hij goed lag, maar dat werkte wel - en mijn haar is echt een crime wat dat betreft, geloof me
![]() ![]() En anders gewoon dreads nemen! Probleem opgelost ![]() Nee, ik snap dat het superrot is.. 'Het is maar haar' maar als je haar altijd stom zit voor je gevoel, is dat gewoon klote. Bedenk je maar dat haar ook weer groeit en dat je hem vast snel weer achter je oren kunt doen ![]()
|
Verwijderd
|
Maar Daantje, waarom lukt het half opsteken niet goed? Ik heb ookvrij dik haar en er zit een dikke slag in, maar met schuifspeldjes kom ik een heel eind. Kwestie van plukje haar vastpakken, een beetje opdraaien en tegen je hoofd zetten. En als je je haar een kant op föhnt met een ronde borstel? Dat vergt even oefening, maar is na een paar keer supermakkelijk en dan heb je dat zo gedaan!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dat heb ik dus ook! Heb nu net gedoucht en nu zit het wel okee maar als ik morgenochtend wakker wordt dan zit het misschien nog goed maar als ik dan op het werk aankom dan zit het al niet meer (heb ook al geprobeerd met een muts op maar dan blijft het ook niet zitten), heb wel een kam in m'n tas maar kan ook niet de hele dag bezig blijven. Volgens mij heb ik trouwens niet eens een föhn
![]() Probleem met opsteken is dat ik heel fijn, glad haar heb waardoor schuifspeldjes enzo nauwelijks blijven zitten. De voorkant is nu dus heel kort dus dat kan ik nauwelijks ergens vastzetten en ligt dan als een soort 'pluis' bovenop de rest van m'n haar. Had vanavond overigens een staartje gemaakt en zo'n elastieken haarband ingedaan omdat ik ging sporten en dat bleeft vrij aardig zitten gelukkig terwijl dat zondag nog nergens op leek.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
sluierverbod (betoog) Nederlands bayirgul | 12 | 26-03-2004 10:59 |