Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Dat is een verschil van interpretatie. Want mij maakt het niet eens zoveel uit wie er iets aan doet, als iemand er maar iets aan doet. En als een pand langer dan een jaar leegstaat, doet de eigenaar er blijkbaar niets aan.
Ja dus? Dat is het recht van de eigenaar. Als ik besluit mijn spaargeld 10 jaar opzij te zetten en niet te gebruiken, mag een ander dat dan inpikken zonder mijn toestemming, zolang ik het zelf niet gebruik? Natuurlijk niet. Waarom zou dat met een pand wel mogen?
Advertentie
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Fascist!!!1111~
Ja, maar een hele lieve.

Verwijderd
Citaat:
Ja dus? Dat is het recht van de eigenaar. Als ik besluit mijn spaargeld 10 jaar opzij te zetten en niet te gebruiken, mag een ander dat dan inpikken zonder mijn toestemming, zolang ik het zelf niet gebruik? Natuurlijk niet. Waarom zou dat met een pand wel mogen?
Omdat jouw spaargeld niet verloedert en vervalt als je het op de bank zet.
Verwijderd
Citaat:
Leg uit
Carn wil het onder de vrijheid van meningsuiting schuiven en vrijheid van godsdienst als zodanig schrappen.

Citaat:
Ja maar dan kunnen we het hebben over religie in andere landen
Dan moet je in een andere taal met die mensen de discussie aangaan en dat is toch altijd veel lastiger!
Oud 30-09-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Krakers zijn gewoon allemaal smerig en lui teringtuig.
Tuurlijk is het zonde dat veel gebouwen leeg staan, maar die gebouwen zijn eigendom van iemand anders en ik heb iig altijd geleerd dat je met je tengels van andermans spullen afblijft.
Voor woonruimte moet je nou eenmaal betalen en om dat te kunnen betalen moet je een baan zoeken. Zo werkt de wereld nou eenmaal.
veel krakers zijn overigens wel vrijwilliger bij iets. vrijwilligers zijn iedergeval wel belangrijk voor de samenleving.
Verwijderd
Citaat:
Krakers laten mijn bezit verloederen.
Verwijderd
Citaat:
Maar je huis kan dat wel overkomen als het gekraakt wordt
Oud 30-09-2010, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Carn wil het onder de vrijheid van meningsuiting schuiven en vrijheid van godsdienst als zodanig schrappen.
Ja, en daar was ik het mee eens. Zie Kazets bloemkoolvergelijking. Ik vind het niet slecht om het te noemen, ik denk niet dat het gelovigen voortrekt, maar ik was het eens met Carn dat expliciet 'vrijheid van godsdienst' zinloos is.
Verwijderd
Citaat:
Je betaalt gewoon belasting over spaargeld dat je niet gebruikt hoor, boven een bepaalde minimumgrens.
Verwijderd
Citaat:
Ja, en daar was ik het mee eens. Zie Kazets bloemkoolvergelijking. Ik vind het niet slecht om het te noemen, ik denk niet dat het gelovigen voortrekt, maar ik was het eens met Carn dat expliciet 'vrijheid van godsdienst' zinloos is.
Dan heb ik jou weer verkeerd begrepen! Gaat lekker vandaag
Oud 30-09-2010, 16:32
Carn
Carn is offline
Citaat:
voor het individu is het niet zinloos, wel voor de wetgeving
Verwijderd
Citaat:
Krakers laten mijn bezit verloederen.
Als jij dan je bezit terugwil, vind ik dat je het terug mag eisen. Maar ik vind het nogal kinderachtig om te zeggen 'dat is van mij dus daar blijf je af' als jij het niet nodig heeft en een ander wel.
Verwijderd
Citaat:
Wat sann zegt, krakers zorgen voor verloedering. En dan nog, al zou het verloederen, dat wil niet zeggen dat krakers het dan maar mogen toeëigenen/toe-eigenen(?).
Oud 30-09-2010, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Dan heb ik jou weer verkeerd begrepen! Gaat lekker vandaag
Je had die waterplaneet ook al verkeerd begrepen
Verwijderd
Citaat:
Ja en wiens keuze is dat

Goed; Kazet gaat weer naar Finland voor twee jaar en ik ga na een jaar Pippeloen maar batsen want anders verloedert ze tenslotte.
Verwijderd
Citaat:
Als jij dan je bezit terugwil, vind ik dat je het terug mag eisen. Maar ik vind het nogal kinderachtig om te zeggen 'dat is van mij dus daar blijf je af' als jij het niet nodig heeft en een ander wel.
Dat mag je als eigenaar toch zelf bepalen? Als ik mijn auto niet nodig heb, maar iemand anders die geen auto heeft wel, dan ben ik toch ook niet verplicht mijn auto uit te lenen?
Verwijderd
Citaat:
Wat sann zegt, krakers zorgen voor verloedering. En dan nog, al zou het verloederen, dat wil niet zeggen dat krakers het dan maar mogen toeëigenen/toe-eigenen(?).
Wat mij betreft wel, als ze het maar weer teruggeven als de eigenaar dat vraagt.
Verwijderd
Citaat:
Je betaalt gewoon belasting over spaargeld dat je niet gebruikt hoor, boven een bepaalde minimumgrens.
Hoe is dat relevant?
Oud 30-09-2010, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Wat mij betreft wel, als ze het maar weer teruggeven als de eigenaar dat vraagt.
Trek die vergelijking nou eens door naar iets waar JIJ persoonlijk eigenaar van bent. Iemand pikt jouw fiets in die al een jaar in je schuur staat. Heb jij dan een /care-moment, of stap je dan naar de politie?
Oud 30-09-2010, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Trek die vergelijking nou eens door naar iets waar JIJ persoonlijk eigenaar van bent. Iemand pikt jouw fiets in die al een jaar in je schuur staat. Heb jij dan een /care-moment, of stap je dan naar de politie?
Dan ga ik naar de politie, omdat een fiets een mobiel iets is en ik niet weet of ik hem terugkrijg als ik hem nodig heb. Een huis blijft staan, daar houd je zicht op en het moet kunnen om je huis terug te eisen.
Oud 30-09-2010, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Ja en wiens keuze is dat

Goed; Kazet gaat weer naar Finland voor twee jaar en ik ga na een jaar Pippeloen maar batsen want anders verloedert ze tenslotte.
daar hou ik je aan geile beer.
Oud 30-09-2010, 16:38
Verwijderd
Citaat:
de eigenaar van de fiets die mijn opa uit een schuur/loods heeft gehaald, die er ook al een jaar stond, had wel een /care-moment. nooit wat van gehoord.
Oud 30-09-2010, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Hoe is dat relevant?
Nou, de overheid "pikt" dus een deel zonder jouw toestemming.
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij moet iedereen dat voor zichzelf bepalen en mag dat niet opgelegd worden door kraken toe te staan. Stel dat je op vakantie gaat, je gebruikt je telefoon 3 weken niet (ik weet dat het bij kraken een jaar is, maar een huis is dan ook wel even wat anders) en je soort van verplicht wordt 'm 'uit te lenen' omdat je 'm die 3 weken niet gebruikt. Als je 'm terugkrijgt zit ie onder de krassen en hebben ze er met graffiti leuzen op gespoten. (heel klein natuurlijk, want het is een telefoon )

Hoe zou je dat vinden?

Oh en het verbruikte beltegoed krijg je ook niet terug.

Citaat:
Je had die waterplaneet ook al verkeerd begrepen
Ja het is duidelijk niet mijn dag

Citaat:
Zie bovenstaande.
Verwijderd
Citaat:
de eigenaar van de fiets die mijn opa uit een schuur/loods heeft gehaald, die er ook al een jaar stond, had wel een /care-moment. nooit wat van gehoord.
dat zegt niet dat-ie niet heeft gezocht he. Tenzij je opa een briefje heeft achtergelaten met zijn telefoonnummer en 'bel maar als je hem weer nodig hebt'.
Verwijderd
Ik vind dat kraken best een stuk meer gereguleerd kan worden, en dat dingen slopen ook best streng(er) bestraft mag worden, maar een algeheel kraakverbod zonder nuances is nogal flauw. Alle krakers die ik ken kraakten legaal, in gebouwen die echt afgeschreven waren, en wat ze in die gebouwen deden was meer in de categorie 'reparaties!' en 'veganistisch café!' en 'gratis ateliers voor beginnende kunstenaars!' en niet in de categorie 'ALLES KAPOT'. Dat is een behoorlijk gave sociale dienst die je daar wegneemt, en 't kost nog geld ook, niet alleen vanwege de bureaucratie en de extra mankracht die ervoor nodig is maar ook omdat geen gratis ateliers/expositieruimtes inhoudt dat men z'n handje gaat ophouden voor subsidie.
Oud 30-09-2010, 16:40
Verwijderd
Citaat:
In die redenatie zitten geen argumenten.
Oud 30-09-2010, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Nou, de overheid "pikt" dus een deel zonder jouw toestemming.
Oh, zo. Ja. Daar ben ik het ook niet mee eens. Vermogensbelasting is ook een vorm van diefstal, wat mij betreft.
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij moet iedereen dat voor zichzelf bepalen en mag dat niet opgelegd worden door kraken toe te staan. Stel dat je op vakantie gaat, je gebruikt je telefoon 3 weken niet (ik weet dat het bij kraken een jaar is, maar een huis is dan ook wel even wat anders) en je soort van verplicht wordt 'm 'uit te lenen' omdat je 'm die 3 weken niet gebruikt. Als je 'm terugkrijgt zit ie onder de krassen en hebben ze er met graffiti leuzen op gespoten. (heel klein natuurlijk, want het is een telefoon )

Hoe zou je dat vinden?

Oh en het verbruikte beltegoed krijg je ook niet terug.
Als ik een stoeptegel zou kopen en mijn telefoon daar drie weken onbeheerd neer zou leggen, zou ik dat niet leuk vinden, maar het zou wel gewoon mijn eigen schuld zijn.
Verwijderd
Citaat:
Als ik een stoeptegel zou kopen en mijn telefoon daar drie weken onbeheerd neer zou leggen, zou ik dat niet leuk vinden, maar het zou wel gewoon mijn eigen schuld zijn.
Er zijn anders vaak genoeg (goede) redenen waarom iemand zijn huis/kantoor + een jaar leeg laat staan.
Oud 30-09-2010, 16:42
Verwijderd
Citaat:
In die redenatie zitten geen argumenten.
Ik gaf ook niet speciaal een argument, ik vertelde alleen hoe ik die situatie zou vinden.
Oud 30-09-2010, 16:43
Verwijderd
Citaat:
dat zegt niet dat-ie niet heeft gezocht he. Tenzij je opa een briefje heeft achtergelaten met zijn telefoonnummer en 'bel maar als je hem weer nodig hebt'.
true, maar mijn opa kende hem.
Oud 30-09-2010, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Er zijn anders vaak genoeg (goede) redenen waarom iemand zijn huis/kantoor + een jaar leeg laat staan.
Waarom verhuren ze het dan niet?
Oud 30-09-2010, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Waarom verhuren ze het dan niet?
Omdat huurders verdomd sterke rechten hebben en die er niet zomaar uit zijn als je ze weg wilt hebben.
Oud 30-09-2010, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Omdat huurders verdomd sterke rechten hebben en die er niet zomaar uit zijn als je ze weg wilt hebben.
Hebben anti-kraakhuurders niet zwakkere rechten?
Maar als er dan krakers in je huis komen, moeten ze ook het recht hebben om die krakers te verjagen.
Oud 30-09-2010, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Dan ga ik naar de politie, omdat een fiets een mobiel iets is en ik niet weet of ik hem terugkrijg als ik hem nodig heb. Een huis blijft staan, daar houd je zicht op en het moet kunnen om je huis terug te eisen.

Ok, anders gesteld: er staat een bankje voor jouw deur, waar jij voor betaald hebt. Jij hebt er al een jaar niet op gezeten, dus besluit je buurman er voortaan elke dag op te gaan zitten, drinken, eten en ruften.
Elke keer als jij bij je deur staat, sta je oog in oog met je buurman die daar lekker op jouw bankje zit te zitten, zonder ook maar 1 keer aan jou gevraagd te hebben of dat mocht.

Dan negeer jij hem en zeg jij na een maandje of wat dus droog: "goh, meneer buurman, zou ik alsjeblieft weer eens op dat bankje mogen zitten, want hij is van mij"?

Ik durf te wedden dat je hem gelijk zou vragen waarom ie op jouw bankje zit.

Overigens, terug naar het pand, stel dat een eigenaar zijn pand wil verkopen? Denk je niet dat de aanwezigheid van krakers in het pand de verkoop bemoeilijken of zijn pand in waarde doen dalen? Dat de krakers het pand vaak in slechtere staat zullen achterlaten?
Carn
Carn is offline
aldus de taakplanning heb ik morgen 19 uur aan werk
Verwijderd
Citaat:
Oh, zo. Ja. Daar ben ik het ook niet mee eens. Vermogensbelasting is ook een vorm van diefstal, wat mij betreft.
Hoe dat zo? Vermogensbelasting is nivellerend en daarmee goed voor de economie.
Oud 30-09-2010, 16:48
Verwijderd
Citaat:

Ok, anders gesteld: er staat een bankje voor jouw deur. Jij hebt er al een jaar niet op gezeten, dus besluit je buurman er voortaan elke dag op te gaan zitten, drinken, eten en ruften.
Elke keer als jij bij je deur staat, sta je oog in oog met je buurman die daar lekker op jouw bankje zit te zitten, zonder ook maar 1 keer aan jou gevraagd te hebben of dat mocht.

Dan negeer jij hem en zeg jij na een maandje of wat dus droog: "goh, meneer buurman, zou ik alsjeblieft weer eens op dat bankje mogen zitten, want hij is van mij"?

Ik durf te wedden dat je hem gelijk zou vragen waarom ie op jouw bankje zit.

Overigens, terug naar het pand, stel dat een eigenaar zijn pand wil verkopen? Denk je niet dat de aanwezigheid van krakers in het pand de verkoop bemoeilijken of zijn pand in waarde doen dalen? Dat de krakers het pand vaak in slechtere staat zullen achterlaten?
Ik betwijfel of krakers het pand in slechtere staat achterlaten, want ze willen erin wonen. En die buurman mag best op mijn bankje zitten, hoor. Misschien dat ik hem vraag waarom, maar in principe mag hij daar zitten.
Oud 30-09-2010, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Hebben anti-kraakhuurders niet zwakkere rechten?
Maar als er dan krakers in je huis komen, moeten ze ook het recht hebben om die krakers te verjagen.
Klopt. Die staan na 2 weken weer op straat & dus zonder huis en daar ben jij toch zo tegen?

Maar, we dwalen af van mijn punt. Je hebt gewoon met je handen van mijn spullen af te blijven.
Oud 30-09-2010, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Hoe dat zo? Vermogensbelasting is nivellerend en daarmee goed voor de economie.
Het afschieten van Marokkanen is ook goed voor de economie
Oud 30-09-2010, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Ik betwijfel of krakers het pand in slechtere staat achterlaten, want ze willen erin wonen. En die buurman mag best op mijn bankje zitten, hoor. Misschien dat ik hem vraag waarom, maar in principe mag hij daar zitten.
Je bent duidelijk nog nooit in een (echt) kraakpand geweest. Reken maar dat ze het verloederd achterlaten.
Oud 30-09-2010, 16:50
Verwijderd

zou je je huis zo terug willen krijgen?
Verwijderd
Citaat:

Maar, we dwalen af van mijn punt. Je hebt gewoon met je handen van mijn spullen af te blijven.
Verwijderd
Citaat:
Klopt. Die staan na 2 weken weer op straat & dus zonder huis en daar ben jij toch zo tegen?

Oh, dan gaan die antikrakers kraken?

En ik denk dat dat gewoon een punt is waarover we het nooit eens zullen worden, want ik vind dat iemand onder bepaalde omstandigheden aan andermans spullen mag komen.
Oud 30-09-2010, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Je bent duidelijk nog nooit in een (echt) kraakpand geweest. Reken maar dat ze het verloederd achterlaten.
Jawel, en het zag er vrij netjes uit.
Verwijderd
Citaat:
Oh, dan gaan die antikrakers kraken?

En ik denk dat dat gewoon een punt is waarover we het nooit eens zullen worden, want ik vind dat iemand onder bepaalde omstandigheden aan andermans spullen mag komen.
Ik denk ook dat we het nooit eens worden. Maar ga een keer in een kraakpand kijken, dan begrijp je ons waarschijnlijk beter
Verwijderd
Citaat:
Het afschieten van Marokkanen is ook goed voor de economie
Nee hoor.
Verwijderd
Citaat:
Ook als hij er met een beitel in slaat?
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

zou je je huis zo terug willen krijgen?
Nee, dus ik vraag de krakers of ze het over willen (laten) schilderen. Zij moeten voor de kosten opdraaien. Dat zijn lage kosten vergeleken bij het kopen van een huis.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten