Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2010, 22:26
Verwijderd
Citaat:
*komen aan in Limburg, wandelen een stukje richting bos*. Maar plots een hinderlaag! Bukken KOEN BUKKEN! vlucht achter die heuvel LOPEN!
*volgt orders op en vraagt: waar nu heen?*
Advertentie
Oud 09-10-2010, 22:27
Verwijderd
Citaat:
En werkervaring moet ergens beginnen, één organisatie zal me zónder die ervaring moeten aannemen.
Dat is zo, maar relevante stages tellen natuurlijk ook als werkervaring en voor een stage word je eerder aangenomen.
Oud 09-10-2010, 22:29
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
*volgt orders op en vraagt: waar nu heen?*
Koen ik ben gewond laat me achter ik zal je ondergang worden. LOOP! LOOP! LOOOOOOOOOOOOOOP ( of hinkel) !
Oud 09-10-2010, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Koen ik ben gewond laat me achter ik zal je ondergang worden. LOOP! LOOP! LOOOOOOOOOOOOOOP ( of hinkel) !
*sleept Jeroen toch maar mee en zorgt dat ze zich verbergen achter een heuveltje*
Oud 09-10-2010, 22:30
Verwijderd
Jongens, ga even Dungeon 3 spelen oid
Oud 09-10-2010, 22:32
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
*sleept Jeroen toch maar mee en zorgt dat ze zich verbergen achter een heuveltje*
Ok koen je bent een makker tot in de dood! Nu nemen we die vuile boomvruchten te grazen! Ik kruip langs lings jij langs rechts en dan gooien we onze granaten. Wanneer de paniek zijn maximum bereikt openen we het vuur. 3,2,1,...
Verwijderd
Citaat:
Dat is zo, maar relevante stages tellen natuurlijk ook als werkervaring en voor een stage word je eerder aangenomen.
Dat snap ik, maar relevantie stages die óók nog eens míjn passies aantonen zijn zeer schaars (ik heb al uitgebreid geprobeerd een stageplek te krijgen omdat ik niet wilde beginnen aan mijn scriptie) en leveren per definitie studievertraging op, dus het blijft een afweging. Niettemin ga ik daar ook naar kijken hoor. Maar gelukkig veronderstelt een van de dingen waarvoor ik ga studeren enkel ''afgestudeerd zijn'' en maak ik daar wel een goede kans, omdat de selectie júist heel erg om motivatie en bepaalde ''oefeningen'' draait.
Verwijderd
he barbara
Oud 09-10-2010, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Ok koen je bent een makker tot in de dood! Nu nemen we die vuile boomvruchten te grazen! Ik kruip langs lings jij langs rechts en dan gooien we onze granaten. Wanneer de paniek zijn maximum bereikt openen we het vuur. 3,2,1,...
*sleept Jeroen uit fantasiewereld en maakt weer wakker*
Oud 09-10-2010, 22:33
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
*sleept Jeroen uit fantasiewereld en maakt weer wakker*
godverkut meer paddo's nu
Oud 09-10-2010, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Hahaha . Gekke belg
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik, maar relevantie stages die óók nog eens míjn passies aantonen zijn zeer schaars (ik heb al uitgebreid geprobeerd een stageplek te krijgen omdat ik niet wilde beginnen aan mijn scriptie) en leveren per definitie studievertraging op, dus het blijft een afweging. Niettemin ga ik daar ook naar kijken hoor. Maar gelukkig veronderstelt een van de dingen waarvoor ik ga studeren enkel ''afgestudeerd zijn'' en maak ik daar wel een goede kans, omdat de selectie júist heel erg om motivatie en bepaalde ''oefeningen'' draait.
Wat wil je dan gaan doen? (ik vraag me af wat voor soort dingen je kan met jouw studierichting, dus als je een paar algemene dingen kan noemen vind ik dat ook interessant.
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Hahaha . Gekke belg
Oud 09-10-2010, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Hebben ze in Belgie paddo's? (althans makkelijk verkrijgbaar?)
Oud 09-10-2010, 22:35
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Hebben ze in Belgie paddo's? (althans makkelijk verkrijgbaar?)
niet dat ik weet wiet zit al vol met rare wetgevingen zoals je mag zoveel op zak hebben, maar niet gebruiken en/of vervoeren
Oud 09-10-2010, 22:41
Verwijderd
litteken niet kunnen spellen
Oud 09-10-2010, 22:42
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
zech spelen can sooms hel moejlyk zein
Oud 09-10-2010, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Wat wil je dan gaan doen? (ik vraag me af wat voor soort dingen je kan met jouw studierichting, dus als je een paar algemene dingen kan noemen vind ik dat ook interessant.
Academie voor wetgeving, een traineeship in Den Haag. Of bij een ombudsman werken (daar helpt mee dat mijn scriptie daarover gaat), of ''iets'' gaan doen met klachtrecht (bijvoorbeeld commissie voor beroep en bezwaar; liever nog iets onderzoek-achtigs aangezien het externe klachtrecht een zeer nieuw rechtsgebied is), wrs bij de gemeente.

In het algemeen kun je bedrijfsjurist worden, advocaat (na interne opleiding), werken voor verschillende ministeries, (ondersteunend/voorbereidend en/of informerend) ambtenaar voor de gemeente, de provincie en de waterschappen, zelfstandig juridisch adviseur, docent, politicus (), bij een zogenaamd Zelfstandig Bestuursorgaan, bij een bureau voor rechtshulp, bij non-gouvermentele organisaties die veel met de overheid te maken hebben.
Oud 09-10-2010, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Ik zat op lidteken te wachten
Oud 09-10-2010, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Academie voor wetgeving, een traineeship in Den Haag. Of bij een ombudsman werken (daar helpt mee dat mijn scriptie daarover gaat), of ''iets'' gaan doen met klachtrecht (bijvoorbeeld commissie voor beroep en bezwaar; liever nog iets onderzoek-achtigs aangezien het externe klachtrecht een zeer nieuw rechtsgebied is), wrs bij de gemeente.

In het algemeen kun je bedrijfsjurist worden, advocaat (na interne opleiding), werken voor verschillende ministeries, (ondersteunend/voorbereidend en/of informerend) ambtenaar voor de gemeente, de provincie de waterschappen of het rijk, zelfstandig juridisch adviseur, docent, politicus (), bij een zogenaamd Zelfstandig Bestuursorgaan, bij een bureau voor rechtshulp, bij non-gouvermentele organisaties die veel met de overheid te maken hebben.
Ok
Stiekem wil ik later ook de politiek in, ik wil eigenlijk minister van volksgezondheid worden, omdat daar naar mijn visie veel verbeterpunten liggen
Verwijderd
Citaat:
Ik zat op lidteken te wachten
ja na die L - I zit je ook op je vuist te bijten van waag het niet om nu D te zeggen maar hij deed het toch
Verwijderd
Citaat:
De vraag die je dan moet stellen is: Willen ze een product dat af is of willen ze een product dat in ontwikkeling is en binnen een x aantal weken/dagen af is.
oh wacht, hoi. Nou, dat is nooit helemaal duidelijk.
Oud 09-10-2010, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Ok
Stiekem wil ik later ook de politiek in, ik wil eigenlijk minister van volksgezondheid worden, omdat daar naar mijn visie veel verbeterpunten liggen
Ook? Ik juist niet, ik wil goede wetten maken, ongeacht wie er minister is op dat moment!
Oud 09-10-2010, 22:50
Macrador
Macrador is offline
Zeg LD vanwaar de interesse in ons drugsysteem?
Oud 09-10-2010, 22:50
Verwijderd
Citaat:
ja na die L - I zit je ook op je vuist te bijten van waag het niet om nu D te zeggen maar hij deed het toch
Ja klopt, ik hoopte op de D, want ik wilde de reacties zien en die waren ook naar verwachting /autist.

Citaat:
oh wacht, hoi. Nou, dat is nooit helemaal duidelijk.
Oh dat is dan wel raar
Oud 09-10-2010, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Ook? Ik juist niet, ik wil goede wetten maken, ongeacht wie er minister is op dat moment!
Last time I checked bepaalde het minvj dat?
Oud 09-10-2010, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Zeg LD vanwaar de interesse in ons drugsysteem?
Ik neem aan dat je mij bedoeld? Ik vroeg het me gewoon af aangezien het drugstoerisme vanuit Belgie naar NL nogal groot is. Dus ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat paddo's in Belgie makkelijk voorhanden waren.
Oud 09-10-2010, 22:54
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je mij bedoeld? Ik vroeg het me gewoon af aangezien het drugstoerisme vanuit Belgie naar NL nogal groot is. Dus ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat paddo's in Belgie makkelijk voorhanden waren.
bedoel je niet vanuit nederland naar België ? Maar ja Nederland is daar heel anders in
Oud 09-10-2010, 22:55
Verwijderd
argh die blonde knakker weet kennelijk niet wie marianne thieme is :') "marianne timmer, maar dat is geen politicus volgens mij"
Oud 09-10-2010, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Last time I checked bepaalde het minvj dat?
Er zijn ambtenaren nodig om te bepalen wat de mogelijkheden zijn van een bepaald idee dat de regering of de TK heeft over een nieuw te maken wet, of een wetswijziging.

Daarvoor moeten ze heel veel onderzoek doen, o.a. naar de bestaande wetgeving, de EU-wetgeving etc, het ''probleem'' zelf, de belangen(groepen), de uitvoerbaarheid en de handhavingsmogelijkheden, de gevolgen op korte en lange termijn, de begroting, de voor- en nadelen etc. etc.

Dat alles schrijven ze op, met een afweging over welk richting het meest voet in de aarde lijkt te hebben. Dat gaat naar degene die het wetsvoorstel wil doen, die bepaald welke mogelijkheid het wordt.

Dan wordt er door die ambetaneren een wetsvoorstel geschreven en een Memorie van Toelichting. Daarmee gaat de minister of het TK-lid naar de TK en dan komt de hele rompslomt zoals wel bekend is.

Al dat voorwerk + het schrijven van een wet, zou ik kunnen gaan doen, als ik die Academie afrond. Politci/ministers doen dat iig nóóit zelf, ze initiëren alleen e.e.a.

Laatst gewijzigd op 09-10-2010 om 23:07.
Oud 09-10-2010, 22:59
Verwijderd
Citaat:
bedoel je niet vanuit nederland naar België ? Maar ja Nederland is daar heel anders in
Nou volgens mij komen de meeste toeristen van Belgie naar Nederland? Althans dat krijg ik mee van programma's als Blik of de weg ed.
Oud 09-10-2010, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ambtenaren nodig om te bepalen wat de mogelijkheden zijn van een bepaald idee dat de regering of de TK heeft over een nieuw te maken wet, of een wetswijziging. Daarvoor moeten ze heel veel onderzoek doen, o.a. naar de bestaande wetgeving, de EU-wetgeving etc, het ''probleem'' zelf, de belangen(groepen), de uitvoerbaarheid en de handhavingsmogelijkheden, de gevolgen op korte en lange termijn, de begroting, de voor- en nadelen etc. etc. Daarvoor wordt ook veel met bedrijven, organisaties en gemeentes gepraat. Dat alles schrijven ze op, met een afweging over welk richting het meest voet in de aarde lijkt te hebben. Dat gaat naar degene die het wetsvoorstel wil doen, die bepaald welke mogelijkheid het wordt. Dan wordt er door die ambetaneren een wetsvoorstel geschreven en een Memorie van Toelichting. Daarmee gaat de minister of het TK-lid naar de TK en dan komt de hele rompslomt zoals wel bekend is.

Al dat voorwerk + het schrijven van een wet, zou ik kunnen gaan doen, als ik die Academie afrond. Politci/ministers doen dat iig nóóit zelf, ze initiëren alleen e.e.a.
tl;dr
Oud 09-10-2010, 23:00
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Nou volgens mij komen de meeste toeristen van Belgie naar Nederland? Althans dat krijg ik mee van programma's als Blik of de weg ed.
ik dacht dat je de drugs zelf bedoelde
Oud 09-10-2010, 23:01
Verwijderd
Citaat:
tl;dr
Oud 09-10-2010, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Ja nu kan ik echt maximaal 4 regels lezen
Oud 09-10-2010, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Ja nu kan ik echt maximaal 4 regels lezen
Zie edit.
Oud 09-10-2010, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Zie edit.
Oud 09-10-2010, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Zie edit.
Oud 09-10-2010, 23:11
Verwijderd
Walnoten-roomijs met slagroom en chocoladesaus ftw!

Oh, en Rain Man op tv /autisten naamzoek
Oud 09-10-2010, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Zie edit.
Clever.
Oud 09-10-2010, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ambtenaren nodig om te bepalen wat de mogelijkheden zijn van een bepaald idee dat de regering of de TK heeft over een nieuw te maken wet, of een wetswijziging.

Daarvoor moeten ze heel veel onderzoek doen, o.a. naar de bestaande wetgeving, de EU-wetgeving etc, het ''probleem'' zelf, de belangen(groepen), de uitvoerbaarheid en de handhavingsmogelijkheden, de gevolgen op korte en lange termijn, de begroting, de voor- en nadelen etc. etc.

Dat alles schrijven ze op, met een afweging over welk richting het meest voet in de aarde lijkt te hebben. Dat gaat naar degene die het wetsvoorstel wil doen, die bepaald welke mogelijkheid het wordt.

Dan wordt er door die ambetaneren een wetsvoorstel geschreven en een Memorie van Toelichting. Daarmee gaat de minister of het TK-lid naar de TK en dan komt de hele rompslomt zoals wel bekend is.

Ja ok dat snap ik, maar ze hakken neem ik aan wel de knoop door welke argumentatie zei juist vinden om een bepaalde kant op te gaan?
Oud 09-10-2010, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Walnoten-roomijs met slagroom en chocoladesaus ftw!

Oh, en Rain Man op tv /autisten naamzoek
246 lucifers
Oud 09-10-2010, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ja ok dat snap ik, maar ze hakken neem ik aan wel de knoop door welke argumentatie zei juist vinden om een bepaalde kant op te gaan?
Nou, ik ken de praktijk natuurlijk nog niet, maar van wat ik weet van ''de wandelgangen'' en voorlichtingen, zijn politici lui en weten ze er vaak ook maar weinig vanaf, dus wentelen ze zo veel mogelijk op de ministeries af. Maar ze zullen idd wel de laatste stem hebben, het is tenslotte hun wetsvoorstel.

En ik wil me dus niet bemoeien met de politieke kant, dat is me te veel gebakkelei en machtsvertoon, maar ik wil wel goede wetten schrijven (wat er nu ligt is veelal prut en geeft veel problemen), lógische aanpassingen doorvoeren en zorgen voor een betere implementatie van EU-wetgeving.
Oud 09-10-2010, 23:17
Verwijderd
Ik moet zo ook maar gaan slapen, genoeg gedronken voor vandaag
Oud 09-10-2010, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Ik moet zo ook maar gaan slapen, genoeg gedronkenlezen voor vandaag
Oud 09-10-2010, 23:24
Verwijderd
Typ je nu alles speciaal in alinea's'van 4 regels?
Oud 09-10-2010, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Typ je nu alles speciaal in alinea's'van 4 regels?
Oud 09-10-2010, 23:33
Verwijderd
Is iedereen nu weg?
Oud 09-10-2010, 23:34
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Nee.
Oud 09-10-2010, 23:35
Verwijderd
Nee hoor.
Advertentie
Topic gesloten