Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het algemeen kun je bedrijfsjurist worden, advocaat (na interne opleiding), werken voor verschillende ministeries, (ondersteunend/voorbereidend en/of informerend) ambtenaar voor de gemeente, de provincie en de waterschappen, zelfstandig juridisch adviseur, docent, politicus ( ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Stiekem wil ik later ook de politiek in, ik wil eigenlijk minister van volksgezondheid worden, omdat daar naar mijn visie veel verbeterpunten liggen |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarvoor moeten ze heel veel onderzoek doen, o.a. naar de bestaande wetgeving, de EU-wetgeving etc, het ''probleem'' zelf, de belangen(groepen), de uitvoerbaarheid en de handhavingsmogelijkheden, de gevolgen op korte en lange termijn, de begroting, de voor- en nadelen etc. etc. Dat alles schrijven ze op, met een afweging over welk richting het meest voet in de aarde lijkt te hebben. Dat gaat naar degene die het wetsvoorstel wil doen, die bepaald welke mogelijkheid het wordt. Dan wordt er door die ambetaneren een wetsvoorstel geschreven en een Memorie van Toelichting. Daarmee gaat de minister of het TK-lid naar de TK en dan komt de hele rompslomt zoals wel bekend is. Al dat voorwerk + het schrijven van een wet, zou ik kunnen gaan doen, als ik die Academie afrond. Politci/ministers doen dat iig nóóit zelf, ze initiëren alleen e.e.a. Laatst gewijzigd op 09-10-2010 om 23:07. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik wil me dus niet bemoeien met de politieke kant, dat is me te veel gebakkelei en machtsvertoon, maar ik wil wel goede wetten schrijven (wat er nu ligt is veelal prut en geeft veel problemen), lógische aanpassingen doorvoeren en zorgen voor een betere implementatie van EU-wetgeving. |
![]() |
|
|