Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2010, 20:43
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nee, een man met baard en wit haar met een tabberd aan en mijter op en staf in de hand op een paard lijkt totaal niet op sinterklaas

Citaat:
Ik ben niet tegen die film, laat dat even duidelijk zijn.
Dat is niemand hier, daar ging het niet om.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat is goed mogelijk, alleen wat moeten we dan nu doen? De paus bijschminken omdat ie mogelijk een angstopwekkend beeld veroorzaakt bij de tere kinderziel?
Ik doelde op de goede sint, uiteraard.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Hoezo?
verboden bij wet, vraag maar aan de kerk
Verwijderd
Aah, gelukkig, de film komt 11 november uit. Daarom doen ze die poster natuurlijk niet, omdat ie niet klopt

Citaat:
kusje
Te beginnen met jullie a & b kindjes!
Verwijderd
Ik ben ook niet tegen de film, ik ben tegen het idee dat alle kinderen er makkelijk overheen stappen, en dat is gewoon niet zo.

De sinterklaasperiode ís al heel erg spannend voor kinderen, laat staan als ze een enge poster zien of iets.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nu onderschatten jullie de kindjes volgens mij

Waarom nemen ze eigenlijk niet gewoon deze poster:

[afbeelding]

Daar zou toch niets mis mee zijn?
jawel. Dit ziet er uit als een logo van een B-fantasy film. Het hele concept van de Sint-horror is dat het een ENGE FILM OVER/MET SINTERKLAAS is.
Oud 20-10-2010, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Dat is niemand hier, daar ging het niet om.
Sorry, ik scande door het topic en kon deze post niet hebben Heb verder amper gelezen
Verwijderd
Citaat:
En jullie weten alles van pedagogiek en kinderen?

Nee, ik ook niet, maar nogmaals, als ik mezelf als voorbeeld neem, kan het heel erg eng zijn voor kinderen. En ik neem aan dat ik niet het enige kind in Nederland was die bang was voor Sinterklaas en Zwarte piet. Dat moet je dan niet extra gaan voeden door enge posters.
Ja, het is uiteraard heel normaal om een deel van de bevolking te generaliseren vanuit je eigen ervaring
Verwijderd
Citaat:
nee, een man met baard en wit haar met een tabberd aan en mijter op en staf in de hand op een paard lijkt totaal niet op sinterklaas
Wit haar? Ik zie alleen een donker silhouette. En de staf lijkt niet op de echte staf. Het paard lijkt niet op Amerigo(?). De mijter is niet rood/goud, de echte Sint ziet er liever uit (en het is ook de uitstraling die de Sint herkenbaar maakt: een vriendelijk gezicht à la Brammetje). Genoeg reden om niet meteen de link te leggen.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Aah, gelukkig, de film komt 11 november uit. Daarom doen ze die poster natuurlijk niet, omdat ie niet klopt

Te beginnen met jullie a & b kindjes!
onze b-kindjes waren jouw eigen a-kindjes. dat weet je toch nog wel, lieve schat?
Oud 20-10-2010, 20:45
Carn
Carn is offline
dankzij moderne pedagogiek heeft niemand meer een fucking setje ballen
Verwijderd
Citaat:
En jullie weten alles van pedagogiek en kinderen?

Nee, ik ook niet, maar nogmaals, als ik mezelf als voorbeeld neem, kan het heel erg eng zijn voor kinderen. En ik neem aan dat ik niet het enige kind in Nederland was die bang was voor Sinterklaas en Zwarte piet. Dat moet je dan niet extra gaan voeden door enge posters.
Als ik mijzelf als voorbeeld neem. Zou ik dit niet eng hebben gevonden en nog steeds in de goede Sint hebben geloofd.

Beetje onzinargument.

En ja, ik heb een aantal boeken gelezen over de psych van een kind. Maar ben er uiteraard geen expert in.
Verwijderd
Citaat:
Wit haar? Ik zie alleen een donker silhouette. En de staf lijkt niet op de echte staf. Het paard lijkt niet op Amerigo(?). De mijter is niet rood/goud, de echte Sint ziet er liever uit (en het is ook de uitstraling die de Sint herkenbaar maakt: een vriendelijk gezicht à la Brammetje). Genoeg reden om niet meteen de link te leggen.
Als staf vond ik een bezem ook heel acceptabel als kind, ik denk niet dat kinderen echt heel veel aandacht daaraan schenken
Verwijderd
Citaat:
Ja, het is uiteraard heel normaal om een deel van de bevolking te generaliseren vanuit je eigen ervaring
Lijkt me wel ja, ik neem aan dat ik niet het enige kind in Nederland was die Sinterklaas eng vond, of sowieso dingen snel eng vond.
Oud 20-10-2010, 20:46
Verwijderd
Citaat:
onze b-kindjes waren jouw eigen a-kindjes. dat weet je toch nog wel, lieve schat?
/care want als ik ze aan jullie weggeef kunnen ze zich net zo goed nuttig maken & een bijdrage leveren aan de wetenschap .
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me wel ja, ik neem aan dat ik niet het enige kind in Nederland was die Sinterklaas eng vond, of sowieso dingen snel eng vond.
De tegenovergestelde bewering, vanuit mijn eigen ervaring uiteraard, is exact even aantoonbaar.
Lorelei
Lorelei is offline
In de film heeft-ie toch ook niet zo'n raar gezicht:

Dan hoeft het op de posters ook niet
Oud 20-10-2010, 20:47
Verwijderd
Citaat:
De tegenovergestelde bewering, vanuit mijn eigen ervaring uiteraard, is exact even aantoonbaar.
Je hebt dan ook veel verschillende kinderen.
Verwijderd
Ik zou Sinterklaas daar nog niet eens in herkennen
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maar stel dat jullie beiden voor 50% van de kinderbevolking spreken.. 50% vindt het niet eng, 50% vindt het wél eng. Dan is dat toch reden genoeg om het niet te doen?
Oud 20-10-2010, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Je hebt dan ook veel verschillende kinderen.
Euh, dat was niet echt wat ik bedoelde.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik zou Sinterklaas daar nog niet eens in herkennen
zet die fles eens aan de kant jongen
Verwijderd
Ja och, een donkere tint rood, en wat zilverwit vies haar. Nou vooruit, het is onmiskenbaar de Sint.
Verwijderd
Citaat:
Maar stel dat jullie beiden voor 50% van de kinderbevolking spreken.. 50% vindt het niet eng, 50% vindt het wél eng. Dan is dat toch reden genoeg om het niet te doen?
Natuurlijk niet. De verantwoordelijkheid ligt bij de opvoeder.
Verwijderd
Dit is ontzettend veel ingezoomd door DWDD. Dit is de echte poster:

Valt reuze mee en is veels te abstract voor een kind.

En al denkt het kind hem te herkennen moet zijn ouders maar een smoes verzinnen want nogmaals.

Als kind gaat er heel veel als zoete koek in dus dat ook
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat vind ik dus ook. Natuurlijk zijn er kinderen die er geen problemen mee hebben, maar er zijn ook zeker kinderen die er wel van schrikken, dat vind ik al genoeg reden om zo'n poster te laten.
Verwijderd
Citaat:
In de film heeft-ie toch ook niet zo'n raar gezicht:

[afbeelding]

Dan hoeft het op de posters ook niet
Jawel, want dat verkoopt beter
Oud 20-10-2010, 20:49
Carn
Carn is offline
Als ik een kind had en het betreffende kind zou de pientere vraag stellen "Pappa, wat is dat voor rare Sinterklaas?" dan zou ik zeggen.

"Dat is de Sinterklaas van de Moslims, maar die komt er bij ons niet on hoor jongen -aait over bol-". Puur omdat het kan.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja och, een donkere tint rood, en wat zilverwit vies haar. Nou vooruit, het is onmiskenbaar de Sint.
je gaat níet beweren dat dat niet overduidelijk de sint is. zelfs voor de kleinste, blindste, achterlijkste kindertjes is dat de sint
Verwijderd
Citaat:
Als ik een kind had en het betreffende kind zou de pientere vraag stellen "Pappa, wat is dat voor rare Sinterklaas?" dan zou ik zeggen.

"Dat is de Sinterklaas van de Moslims, maar die komt er bij ons niet on hoor jongen -aait over bol-". Puur omdat het kan.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

[afbeelding]

En al denkt het kind hem te herkennen moet zijn ouders maar een smoes verzinnen want nogmaals.

Kinderen geloven tot een jaar of 7 in sinterklaas. Een kind van 6 a 7 ziet het echt wel hoor.. en een kind van 4 a 5 volgens mij ook wel.. zeker in sinterklaasperiode.
Verwijderd
Citaat:

Oud 20-10-2010, 20:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja, dat vind ik dus ook. Natuurlijk zijn er kinderen die er geen problemen mee hebben, maar er zijn ook zeker kinderen die er wel van schrikken, dat vind ik al genoeg reden om zo'n poster te laten.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

[afbeelding]

er is ingezoomd omdat dat kleine kutplaatje van je dus life-size in abri's komt te hangen. dus nog groter dan wat dwdd doet
Verwijderd
Citaat:
je gaat níet beweren dat dat niet overduidelijk de sint is. zelfs voor de kleinste, blindste, achterlijkste kindertjes is dat de sint
Nee liefje, dat komt dus doordat kinderen van die leeftijd dat verband nog niet kunnen leggen.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Jawel, want dat verkoopt beter
precies. Ik post m nog een keer:

Citaat:
maar goed, hiermee wil ik dus niet zeggen dat ik tegen die reclames ben, maar wel dat je de angst van vrouwen niet moet onderschatten.
zo, nu is het ook op vrouwen van toepassing die teveel zeuren over het feit dat er alleen maar lekkere wijven op posters en magazine covers staan en in reclames voorkomen.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Hahaha ik verslikte me
Oud 20-10-2010, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk niet. De verantwoordelijkheid ligt bij de opvoeder.
Wat kinderen 's nachts in hun bedje liggen te bedenken, daar heeft een opvoeder weinig invloed op he? Een ouder kan nog zoveel uitleggen, als een kind een beetje een levendige fantasie heeft, dan schiet je daar niks mee op hoor.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
precies. Ik post m nog een keer:

zo, nu is het ook op vrouwen van toepassing die teveel zeuren over het feit dat er alleen maar lekkere wijven op posters en magazine covers staan en in reclames voorkomen.
Waar héb je het in godsnaam over en waarom is dat gelinkt? Doe eens niet zo suf.
Verwijderd
Persoonlijk zou ik het enger vinden als een roetzwarte man met een zak naar me toe komt en zegt ik ga je meenemen naar spanje en daar krijg je slaag met een stuk hout.
Verwijderd
Citaat:
En de filmposters?
Pff, ik houd deze discussie helemaal niet bij.

Maar nee, daar ben ik ook niet tegen. Aan kinderen valt heel veel uit te leggen over echt/nep. Je kunt er als ouders prima voor zorgen dat kinderen er geen enge nachtmerries van gaan krijgen (en ja, dat zeg ik, met mijn angst voor enge films )
Verwijderd
Citaat:
Kinderen geloven tot een jaar of 7 in sinterklaas. Een kind van 6 a 7 ziet het echt wel hoor.. en een kind van 4 a 5 volgens mij ook wel.. zeker in sinterklaasperiode.
Als ze dan nog zo goedgelovig zijn om in Sinterklaas te geloven. En stél ze zien daar op wat voor reden dat hun abstracte breintje iets verder is doorontwikkelt.

Dan kan de ouder hier nog op inspringen als : ''dat is de gemene neeft van de Sint'' of ''de rare hulpsint''.

En dat kind denkt er concreet over na en denkt, ''ja papa heeft altijd gelijk''. En gaat weer verder met de orde van de dag.

Ik zie het probleem nog steeds niet?
Oud 20-10-2010, 20:52
Verwijderd
Citaat:

Veroorzaker naamzoek
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Nee liefje, dat komt dus doordat kinderen van die leeftijd dat verband nog niet kunnen leggen.
ben jij opgegroeid nabij tsjernobyl ofzo? ik weet zeker dat kinderen uit 'mijn omgeving' dat wel kunnen op hun 4e
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Persoonlijk zou ik het enger vinden als een roetzwarte man met een zak naar me toe komt en zegt ik ga je meenemen naar spanje en daar krijg je slaag met een stuk hout.
Er zijn dan ook erg veel kinderen bang voor zwarte piet. Zelfs onze Carn
Verwijderd
Citaat:
Waar héb je het in godsnaam over en waarom is dat gelinkt? Doe eens niet zo suf.
qft.
Oud 20-10-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Wat kinderen 's nachts in hun bedje liggen te bedenken, daar heeft een opvoeder weinig invloed op he? Een ouder kan nog zoveel uitleggen, als een kind een beetje een levendige fantasie heeft, dan schiet je daar niks mee op hoor.
Jouw ouders hebben dus altijd jouw irreëele angsten gevoed in plaats van gewoon uitleggen hoe het in elkaar steekt?
Oud 20-10-2010, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Jouw ouders hebben dus altijd jouw irreëele angsten gevoed in plaats van gewoon uitleggen hoe het in elkaar steekt?
Dat staat er inderdaad
Oud 20-10-2010, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Maar nee, daar ben ik ook niet tegen. Aan kinderen valt heel veel uit te leggen over echt/nep. Je kunt er als ouders prima voor zorgen dat kinderen er geen enge nachtmerries van gaan krijgen (en ja, dat zeg ik, met mijn angst voor enge films )
Citaat:

Maar vind je dit niet dan?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten