Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2010, 12:30
Verwijderd
Citaat:
zo hard gesport?
ja, pilates! klinkt echt als een eitje maar oei best zwaaar
Advertentie
Oud 30-10-2010, 12:32
Verwijderd
Citaat:
ja, pilates! klinkt echt als een eitje maar oei best zwaaar
ik ken het, mijn moeder geeft daar les in.
Oud 30-10-2010, 12:36
Verwijderd
Citaat:
ik ken het, mijn moeder geeft daar les in.
haha wat leuk! ik heb het pas 2 keer gedaan dus ik kan nog niet alles
Oud 30-10-2010, 12:41
Verwijderd
ik vind het saai worden na een paar keer, is mij niet explosief genoeg.
Oud 30-10-2010, 12:42
Verwijderd
het is wel rustig maar ik vind dat wel fijn en sowieso zijn die ademdingen wel handig voor mij welke sport doe jij?
Oud 30-10-2010, 12:43
Verwijderd
ik voetbal, en ik doe wel eens mee met spinning in de sportschool(wat mijn ma ook geeft).

en ik doe de ALO, sportontwikkeling.
Oud 30-10-2010, 12:58
Rationeel
Rationeel is offline
goeeeeedemiddag!

wat raar, een topictitel als deze en geeneen naamzoek
Oud 30-10-2010, 13:00
Verwijderd
heet er iemand Gina dan?
Oud 30-10-2010, 13:00
Verwijderd
Swietopelk is een Poolse jongensnaam
Oud 30-10-2010, 13:02
Verwijderd
Ik heb een huishoudelijke vraag.

Wat bewaren jullie allemaal in de koelkast? Want mijn huisgenoten die bewaren bijvoorbeeld eieren, en sauzen zoals mayonaise en curry en nog wat dingen buiten de koelkast.

Ik las ook ergens dat die dingen in de supermarkt ook niet in de koeling bewaard worden, dus dat dat wel kan, maar als iets eenmaal geopend is moet het toch koel bewaard worden?
Oud 30-10-2010, 13:04
Verwijderd
Ik doe dat ook altijd in de ijskast maar een vriend van mij vindt het ook altijd raar dat ik daar eieren bewaar. Ik heb het gewoon overgenomen van mijn moeder
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik heb een huishoudelijke vraag.

Wat bewaren jullie allemaal in de koelkast? Want mijn huisgenoten die bewaren bijvoorbeeld eieren, en sauzen zoals mayonaise en curry en nog wat dingen buiten de koelkast.

Ik las ook ergens dat die dingen in de supermarkt ook niet in de koeling bewaard worden, dus dat dat wel kan, maar als iets eenmaal geopend is moet het toch koel bewaard worden?
die zaken kun je inderdaad prima buiten de koelkast bewaren. het staat trouwens altijd op de verpakking als iets specifiek gekoeld bewaard moet worden. na opening is alles beperkt houdbaar, ongeacht of het iets is wat in de koelkast 'hoort'.
Verwijderd
Citaat:
Swietopelk is een Poolse jongensnaam
En kurwa is een meisjesnaam.
Oud 30-10-2010, 13:05
Verwijderd
Sauzen buiten de koelkast, weet eigenlijk niet of dat zo hoort, maar ik ben het zo gewend en ik ben nog nooit overleden aan verrotte curry. Eieren in de koelkast. Ook uit gewoonte.
Martiño
Martiño is offline
Sauzen kun je best buiten de koelkast bewaren, maar in de koelkast blijven ze langer goed (zodra je ze geopend hebt).

Bij eieren maakt het niet zo heel veel uit, meestal doe je toch niet zo lang met een doosje, maar als je niet zo vaak eieren eet kun je ze beter in de koelkast bewaard worden.
Verwijderd
Eieren hoeven niet in de koelkast, maar dan zijn ze wel langer houdbaar.
Oud 30-10-2010, 13:06
Verwijderd
Oke
Verwijderd
Citaat:
En kurwa is een meisjesnaam.
Is dat heus?

Toch jammer dat Roald een beetje een lelijke naam is ;(
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Op mijn werk liggen steeds 'grappige' kaartjes om mensen erop te wijzen hoe en waarom sommige dingen beter kunnen.
Gister weer een nieuwe, over dat je een vergoeding krijgt als je een nieuwe collega aanbrengt.
Op de achterkant staat 'steeds weer nieuwe uitzendkrachten inwerken kan de werkdruk verhogen'
excuse me? van inwerken is bijna nooit sprake en het is nota bene hun interne uitzendbureau dus hebben ze ook steeds dezelfde mensen in dezelfde huizen werken. En wees blij dat er uitzendkrachten zijn.

Ik heb een mailtje gestuurd, kan ik natuurlijk een leuk standaardmailtje op terugverwachten en nobody cares, maar ik wilde toch mijn stem laten horen.

Spoiler
Netjes Goed dat je je frustraties ventileert.
Verwijderd
Wij bewaren al die zooi in de koelkast, ook groente want dan blijft het ook langer goed.
Verwijderd
Citaat:
Is dat heus?

Hebben jullie nu een definitieve naam?
Oud 30-10-2010, 13:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wij bewaren al die zooi in de koelkast, ook groente want dan blijft het ook langer goed.
Ik bewaar alle groente altijd in de koelkast, behalve tomaten, komkommer en uien.
Oud 30-10-2010, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Is dat heus?

Nee, kurwa betekent "hoer" en is een algemeen scheldwoord in de zin van "kut", "kanker", e.d.
Oud 30-10-2010, 13:09
Verwijderd
Ik heb nog even in de kast gekeken, en ze bewaart naast eieren, knoflooksaus, mayonaise en curry, ook boter niet in de koelkast! Best raar vind ik dat hoor. Maarja, als jullie zeggen dat het kan.
Oud 30-10-2010, 13:09
Rationeel
Rationeel is offline
ik koop altijd per dag in, dus er gaat niets in de koelkast. alleen vocht

verder moeten mensen die tomaten in de koelkast bewaren gehangen worden
Oud 30-10-2010, 13:10
Verwijderd
Tomaten, komkommer en paprika's kun je beter niet in de koelkast bewaren hoorde ik laatst ja, want dat is 'slecht' voor ze. Ben benieuwd wat er dan mee gebeurt, heb het jarenlang gedaan.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb nog even in de kast gekeken, en ze bewaart naast eieren, knoflooksaus, mayonaise en curry, ook boter niet in de koelkast! Best raar vind ik dat hoor. Maarja, als jullie zeggen dat het kan.
De boter niet in de koelkast? Hm, dat lijkt me een beetje vies. Ik gebruik nooit boter, maar dan wordt het toch ranzig?

Citaat:

Verwijderd
Citaat:
Ik bewaar alle groente altijd in de koelkast, behalve tomaten, komkommer en uien.
tomaten doe ik wel want ik koop meestal zo'n netje en dan is het langer goed in de koelkast.

De katten hier hebben weer hun crazy hour.
Oud 30-10-2010, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie nu een definitieve naam?
Nee Nog altijd alleen de reservenaam, en ik kan me er nog niet helemaal bij neerleggen. Dus ik blijf er over prakkezeren, vooral als ik nog 200 pagina's over contracts in de common law moet leren, zoals nu Maar zoeken naar een serieuze naam voor het echie is helemaal niet leuk, itt zoeken naar absurde en debiele namen en daar hard om lachen.
Verwijderd
Citaat:

Verwijderd
Citaat:
Boter moet volgens mij echt wel in de koelkast!!!!!!!!
Oud 30-10-2010, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Nee Nog altijd alleen de reservenaam, en ik kan me er nog niet helemaal bij neerleggen. Dus ik blijf er over prakkezeren, vooral als ik nog 200 pagina's over contracts in de common law moet leren, zoals nu Maar zoeken naar een serieuze naam voor het echie is helemaal niet leuk, itt zoeken naar absurde en debiele namen en daar hard om lachen.
Lastig hoor! Ik zou een jongensnaam bedenken ook heel moeilijk vinden.
Maar je hebt nu dus een reservenaam die je niet zo leuk vindt, maar bij gebrek aan beter?
Verwijderd
Knoflookboter bewaar ik wel buiten de koelkast, omdat het anders gewoon een baksteen is. Het is wel eerder bedorven maar dat is dan maar jammer.
Verwijderd
Tomaten doe ik ook in de koelkast komkommer ook. Alleen ui niet. Grappig, dat soort dingen doe je eigenlijk automatisch zoals je ze van huis uit hebt meegekregen, ik heb er iig nog nooit bij stilgestaan.
Oud 30-10-2010, 13:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tomaten, komkommer en paprika's kun je beter niet in de koelkast bewaren hoorde ik laatst ja, want dat is 'slecht' voor ze. Ben benieuwd wat er dan mee gebeurt, heb het jarenlang gedaan.
Bij komkommer vind ik het gewoon vervelend, die wordt dan enorm koud en dat is irritant als je hem wil snijden. Maar google zegt dat het ook iets met ethyleen te maken heeft.
Verwijderd
Ik vind Roald wel een mooie naam. Lijkt een beetje op de naam van mijn broer.
Rationeel
Rationeel is offline
tomaten verliezen hun geur en smaak als ze in de koelkast bewaard worden en er gebeurt iets met de structuur binnenin
Verwijderd
Citaat:
Lastig hoor! Ik zou een jongensnaam bedenken ook heel moeilijk vinden.
Maar je hebt nu dus een reservenaam die je niet zo leuk vindt, maar bij gebrek aan beter?
Ja wel leuk, maar eigenlijk net iets te gewoontjes. (Al is dat beter dan te aparrrt.)
Verwijderd
Mijn moeder bewaarde groenten alleen in de zomer in de koelkast. Maar aangezien het hier altijd 500 graden is doe ik dat het hele jaar door.
Oud 30-10-2010, 13:14
Rationeel
Rationeel is offline
Tomaten, rijpe appels en kiwi’s geven veel ethyleen af. Andersom zijn koolsoorten, komkommers, broccoli, aubergines en champignons zeer gevoelig voor bederf door ethyleen.

die moet je dus niet gecombineerd bewaren
Oud 30-10-2010, 13:15
Verwijderd
Citaat:
zo heet mijn buurjongen.
Oud 30-10-2010, 13:15
Verwijderd
Ik ga vandaag zelf soep maken.

Heb dat nog nooit gedaan nee.
Ik ga mezelf een beetje beter leren koken heb ik besloten. Ik kan alleen van die simpele standaard dingen maken en ik ben de tijd van 'ik ben 18 en ik woon net op mezelf' nu wel voorbij.
Oud 30-10-2010, 13:16
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hm, Roald associeer ik met een irritant jongetje dat hier in de straat woont.
Citaat:
Ja wel leuk, maar eigenlijk net iets te gewoontjes. (Al is dat beter dan te aparrrt.)
Achja, op mn werk lag een geboortekaartje van Lente. En Lente is geboren in oktober, dus iedereen vroeg zich af waarom ze niet Herfst heet. :')
Oud 30-10-2010, 13:17
Verwijderd
Ik vind het altijd wel handig om alles in de ijskast te bewaren omdat ik dan meteen kan zien wat ik heb Brood etc uitgezonderd natuurlijk
Oud 30-10-2010, 13:17
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Tomaten, rijpe appels en kiwi’s geven veel ethyleen af. Andersom zijn koolsoorten, komkommers, broccoli, aubergines en champignons zeer gevoelig voor bederf door ethyleen.

die moet je dus niet gecombineerd bewaren
http://www.tuinadvies.nl/groenten_fruit_bewaartips.htm !
Oud 30-10-2010, 13:18
Rationeel
Rationeel is offline
soep maken is eigenlijk gewoon wat groenten gaarkoken in bouillon en dan de staafmixer erdoor
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vind het altijd wel handig om alles in de ijskast te bewaren omdat ik dan meteen kan zien wat ik heb Brood etc uitgezonderd natuurlijk
Mijn ex wilde altijd perse het brood in de vriezer bewaren. Best irritant als je spontaan zin had in een boterham maar dan moest wachten totdat het brood ontdooid was.
Verwijderd
Citaat:
Ik ga vandaag zelf soep maken.

Heb dat nog nooit gedaan nee.
Ik ga mezelf een beetje beter leren koken heb ik besloten. Ik kan alleen van die simpele standaard dingen maken en ik ben de tijd van 'ik ben 18 en ik woon net op mezelf' nu wel voorbij.
Welke soep?
Verwijderd
Citaat:
soep maken is eigenlijk gewoon wat groenten gaarkoken in bouillon en dan de staafmixer erdoor
Mja, maar we hebben hier in huis geen staafmixer volgens mij, dus dat wordt een beetje improviseren denk ik. En anders wordt het maar een iets dikkere soep.
Oud 30-10-2010, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Welke soep?
Tomatensoep.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten