Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2010, 20:16
Miekje*
Miekje* is offline
Ik kom net van IKEA en heb van mijn mama een reuze-olifant gekregen .
Oud 13-12-2010, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er wel respect voor als je (veel) kunt werken naast je studie. Ik doe alleen freelancewerk af en toe, wat neerkomt op af en toe intensief bezig zijn en dan weer alle tijd voor de studie. Als ik elke week twee dagen ergens achter de toonbank moest staan zou ik me teveel druk maken om beide dingen en teveel gaan schuiven met slaap/eten/huiswerk/etc waardoor 't allemaal in de soep zou lopen. Ik kan me maar op één groot ding tegelijk focussen, dus óf onderwerp 'studie', óf 'werk', óf 'groot project X'. Zodra het meer dingen worden gaat de boel opeens overlopen, want dan probeer ik alle verschillende dingen de volle aandacht te geven en zeker op lange termijn werkt dat voor geen meter. /excuusautist
Hmja, met werk als dat bij de AH vind ik dat anders, want daar ga je gewoon heen, je doet je werk en dan ga je weer naar huis. Je hoeft niets voor te bereiden en als je thuis bent is het ook echt klaar, zegmaar. Dus gewoon even een paar uurtjes dat je niet aan school kan werken, maar niet echt een belangrijk focuspunt ofzo. Twee voorstellingen tegelijk maken vind ik soms wel lastig En toch ga ik dat binnenkort weer doen Maar ben allang blij dat ik weer ga regisseren, want dat heb ik gemist <3
Oud 13-12-2010, 20:17
Verwijderd
Citaat:
rode panda naamzoek

Brusche - tekst
Maartje - op schaal ding
Maartje - Stalen + gordijn ding
Hans Hovy - Handpijnigende tekening
Niek - onderweg
Niek - angstig fruit
heb je een docent die brusche heet?
Oud 13-12-2010, 20:18
Verwijderd
Citaat:
heb je een docent die brusche heet?
jup, Harry Brusche
Oud 13-12-2010, 20:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Hmja, met werk als dat bij de AH vind ik dat anders, want daar ga je gewoon heen, je doet je werk en dan ga je weer naar huis.
Juh. Zo heb ik dus jaren standaard een uurtje of 8 a 9 op de zaterdag gedaan; en dan doordeweeks vaak een ochtendje/avondje of 2. Dan zit je al snel aan de 16 uur per week; en als je al n tijdje bij de Appie zit dan verdiend dat ook niet verkeerd voor een bijbaan
Oud 13-12-2010, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Juh. Zo heb ik dus jaren standaard een uurtje of 8 a 9 op de zaterdag gedaan; en dan doordeweeks vaak een ochtendje/avondje of 2. Dan zit je al snel aan de 16 uur per week; en als je al n tijdje bij de Appie zit dan verdiend dat ook niet verkeerd voor een bijbaan
Dan verdien je inderdaad aardig wat
Ik ben altijd bij de 5 uur per week gebleven...
Oud 13-12-2010, 20:23
Carn
Carn is offline
mjah, op een gegeven moment werkte mn 3/4de van mn vriendengroep er; dus het was ook meteen meer een 'sociaal contactmoment'!
Oud 13-12-2010, 20:25
Verwijderd
Dat is dan wel tof ja Mja, bij mij is het óf 40+ óf 16- dus echt geweldige aanspraak hoef ik niet op te rekenen bij de AH. En bovendien XL dus iedereen staat redelijk op z'n eigen eilandje.
Oud 13-12-2010, 20:29
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Zeg, wie kent er de Poo Genie al?

[filmpje]
Wtf, srsly. Lijkt een beetje op de Japanse variant van Purno de Purno. Maar dan met meer poep.

ot over werk enzo:

Ik heb nu maar een 10-uren contract en ik merk dat dat echt te weinig is om rond te komen. Maar ja, met meer werken heb ik dan weer geen tijd voor de studie. Dat was de afgelopen tijd een beetje het probleem, ik heb me voornamelijk op m'n werk gericht (vooral ook omdat er veel zieken en newbies waren en ze me dus nodig hadden), waardoor m'n studie nu gigantisch in de spreekwoordelijke soep is gelopen.
Ik weet echt niet hoe ik 3 romans in de week moet lezen als ik ook nog es werk tot 10 uur 's avonds en ik allemaal kudt opdrachten moet maken. MEEEEH! Ik wil rijke ouders.
Oud 13-12-2010, 20:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat is dan wel tof ja Mja, bij mij is het óf 40+ óf 16- dus echt geweldige aanspraak hoef ik niet op te rekenen bij de AH. En bovendien XL dus iedereen staat redelijk op z'n eigen eilandje.
Filiaal 1082 4ever ntb!!

Jongens! Er is een nieuwe Star Wars special van Robot Chicken! Hoe awesome
Oud 13-12-2010, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Hmja, met werk als dat bij de AH vind ik dat anders, want daar ga je gewoon heen, je doet je werk en dan ga je weer naar huis. Je hoeft niets voor te bereiden en als je thuis bent is het ook echt klaar, zegmaar. Dus gewoon even een paar uurtjes dat je niet aan school kan werken, maar niet echt een belangrijk focuspunt ofzo. Twee voorstellingen tegelijk maken vind ik soms wel lastig En toch ga ik dat binnenkort weer doen Maar ben allang blij dat ik weer ga regisseren, want dat heb ik gemist <3
Mja, bij mij is het dus stom genoeg geen kwestie van gewoon komen opdagen en je werk doen, maar echt een heel 'ding'. Wat niet erg is als het 't énige ding is, maar zodra er ook andere dingen/categorieën bij komen kijken wordt het verwarrend. Wat niet hoeft te betekenen dat ik het absoluut niet zou kunnen als het moest, maar ik ben wel behoorlijk blij met het leenstelstel Overzicht ftw.

Twee voorstellingen tegelijkertijd maken lijkt me dan weer makkelijker, want die behoren tot dezelfde categorie. Al is het ongetwijfeld alsnog chaotisch en lastig hoor, het zou alleen - in mijn hoofd - voor minder chaos zorgen dan iets studiegerelateerds naast iets werkgerelateerds.
Oud 13-12-2010, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Mja, bij mij is het dus stom genoeg geen kwestie van gewoon komen opdagen en je werk doen, maar echt een heel 'ding'. Wat niet erg is als het 't énige ding is, maar zodra er ook andere dingen/categorieën bij komen kijken wordt het verwarrend. Wat niet hoeft te betekenen dat ik het absoluut niet zou kunnen als het moest, maar ik ben wel behoorlijk blij met het leenstelstel Overzicht ftw.

Twee voorstellingen tegelijkertijd maken lijkt me dan weer makkelijker, want die behoren tot dezelfde categorie. Al is het ongetwijfeld alsnog chaotisch en lastig hoor, het zou alleen - in mijn hoofd - voor minder chaos zorgen dan iets studiegerelateerds naast iets werkgerelateerds.
Oh nee, in mijn hoofd werkt dat dan echt anders. Júist omdat het in dezelfde categorie valt en het zoveel op elkaar lijkt, ga ik dingen door elkaar halen enzo. Bovendien kost het maken van een voorstelling gewoon veel energie en als ik ermee bezig ben zijn mijn gedachten echt heel erg veel daar. Dus dat keer twee, is behoorlijk pittig.
Oud 13-12-2010, 20:44
Carn
Carn is offline
zo, ik heb mn kerstverlichting weer om, tijd voor een stukje hardlopen. Als ik over een uur niet terug ben dan drijf ik waarschijnlijk ergens in de Vecht met een mes in mn rug ofzo
Oud 13-12-2010, 20:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ok, als je om 11 uur niks hebt gepost bel ik 112.
Oud 13-12-2010, 20:47
Carn
Carn is offline
Why isnt there any gambling in Africa?

Spoiler
Oud 13-12-2010, 20:48
Batave
Batave is offline
Citaat:
Why isnt there any gambling in Africa?

Spoiler
Oud 13-12-2010, 20:48
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
*badum-dish!* / *rimshot*

(kijk Carn, ik ken ook drumtermen!)
Oud 13-12-2010, 20:49
Carn
Carn is offline
Citaat:
*badum-dish!* / *rimshot*

(kijk Carn, ik ken ook drumtermen!)
ik heb m even geedit!
Oud 13-12-2010, 20:50
Carn
Carn is offline
big gleich allen.
Oud 13-12-2010, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Oh nee, in mijn hoofd werkt dat dan echt anders. Júist omdat het in dezelfde categorie valt en het zoveel op elkaar lijkt, ga ik dingen door elkaar halen enzo. Bovendien kost het maken van een voorstelling gewoon veel energie en als ik ermee bezig ben zijn mijn gedachten echt heel erg veel daar. Dus dat keer twee, is behoorlijk pittig.
Ja, dat laatste kan ik me zeker voorstellen.

Grappig dat het qua categoriedenken zoveel van elkaar af kan liggen. Ik heb het zelfs met sociale contacten al een beetje, als ik op dag X een feestje heb (dus niet gewoon even koffie drinken met iemand maar iets met veel mensen) dan heb ik al zoiets van 'hmmm ' en heb ik het gevoel dat ik het alle dagen eromheen heel druk heb, puur omdat er dan twee categorieën tegelijkertijd aangesproken worden in die tijdsperiode. Terwijl ik totaal geen problemen heb met 35 punten per semester halen, dus meer dan je eigenlijk zou 'moeten', want dat is dan allemaal studiegerelateerd. Sterker nog, nu ik alleen dat ene vak nog doe heb ik het voor mijn gevoel drukker dan vorig semester, toen ik 35 punten deed, puur omdat ik nu meer tijd over heb voor andere dingen en dus constant met meerdere categorieën bezig ben.
Oud 13-12-2010, 21:14
Verwijderd
Als ik er zelf geen was, was ik het eens geweest met de titel.
Oud 13-12-2010, 21:16
Verwijderd
Citaat:
oh tentamentijd? Zo laat?
Ja, zo laat, want 's avonds is de zaalhuur goedkoper.

Citaat:
Ik heb er wel respect voor als je (veel) kunt werken naast je studie. Ik doe alleen freelancewerk af en toe, wat neerkomt op af en toe intensief bezig zijn en dan weer alle tijd voor de studie. Als ik elke week twee dagen ergens achter de toonbank moest staan zou ik me teveel druk maken om beide dingen en teveel gaan schuiven met slaap/eten/huiswerk/etc waardoor 't allemaal in de soep zou lopen. Ik kan me maar op één groot ding tegelijk focussen, dus óf onderwerp 'studie', óf 'werk', óf 'groot project X'. Zodra het meer dingen worden gaat de boel opeens overlopen, want dan probeer ik alle verschillende dingen de volle aandacht te geven en zeker op lange termijn werkt dat voor geen meter. /excuusautist
Ik was eerst zoals jij, en ging dit jaar toch maar werken omdat ik anders echt niet meer rond kon komen (en omdat het stiekem wel leuk is) en het valt me nóg mee. Ik heb véél meer moeite om nu twee vakken naast elkaar te lopen (in Maastricht en Uppsalsa had je gewoon éénn monstreus groot vak, in Utrecht twee even zware vakken, met hun eigen deadlines etc) en de aandacht daarover eerlijk te verdelen.
Oud 13-12-2010, 21:18
Miekje*
Miekje* is offline
Ik kijk uit naar vrijdag <3. De eerste dag van de kerstvakantie.
Oud 13-12-2010, 21:20
Verwijderd
Ik heb niets te doen tot de derde week van januari, .
Oud 13-12-2010, 21:22
Miekje*
Miekje* is offline
Slaaptijd!
Oud 13-12-2010, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Zeg, wie kent er de Poo Genie al?

[filmpje]
wat
Oud 13-12-2010, 21:28
Verwijderd
Hoiiii ik lig in het ziekenhuis. Ging vanmiddag nietsvermoedend even bloeddruk laten meten, maar die was dermate hoog dat ik meteen opgenomen moest worden en ze laten me niet meer gaan tot 24uur na de bevalling. Die ze op gaan wekken. Ik voel me een beetje zo:
Oud 13-12-2010, 21:29
Verwijderd
Wow. Sterkte, Moz.
Oud 13-12-2010, 21:31
Batave
Batave is offline
Spannond.
Oud 13-12-2010, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Hoiiii ik lig in het ziekenhuis. Ging vanmiddag nietsvermoedend even bloeddruk laten meten, maar die was dermate hoog dat ik meteen opgenomen moest worden en ze laten me niet meer gaan tot 24uur na de bevalling. Die ze op gaan wekken. Ik voel me een beetje zo:
Wanneer gaan ze dat doen?
Verwijderd
Citaat:
Ja, zo laat, want 's avonds is de zaalhuur goedkoper.

Ik was eerst zoals jij, en ging dit jaar toch maar werken omdat ik anders echt niet meer rond kon komen (en omdat het stiekem wel leuk is) en het valt me nóg mee. Ik heb véél meer moeite om nu twee vakken naast elkaar te lopen (in Maastricht en Uppsalsa had je gewoon éénn monstreus groot vak, in Utrecht twee even zware vakken, met hun eigen deadlines etc) en de aandacht daarover eerlijk te verdelen.
Ik heb dus geen moeite met (veel) vakken naast elkaar volgen, want die zitten in één categorie. Het kan dan wel zwaar zijn, maar het voelt niet chaotisch.

Maar tof dat het je meevalt Ik denk ook wel dat het voor een groot deel tussen de oren zit, als het eenmaal echt móet omdat je anders simpelweg niet rond komt dan nemen je hersenen die barrière weg en heb je er niet meer zo'n last van. Net zoals het met wel meer psychologische restricties gaat, ik denk dat we ons eigen kunnen best gemakkelijk onderschatten.
Verwijderd
Citaat:
Wow! Sterkte! En succes natuurlijk!
Oud 13-12-2010, 21:33
Verwijderd
Morgen gaan ze ermee beginnen, maar het kan een paar dagen duren tot max een week. Hangt er vanaf hoe de zaken er voorstaan baarmoedertechnisch gezien zeg maar ;x
Oud 13-12-2010, 21:34
Uice
Uice is offline
Heel veel succes!
Oud 13-12-2010, 21:34
Verwijderd
Nou, dan kan ik je alleen maar veel succes wensen!
Oud 13-12-2010, 21:35
Verwijderd
Citaat:
iek
gelukkig ben je al ver, je zit nu op ruim 38 weken toch? Dan kunnen ze tenminste wel snel inleiden zonder dat dat weer een risico zou geven.
Beterschap dan!
Oud 13-12-2010, 21:35
Verwijderd
Citaat:
OEI, maar goed dat je vanmiddag langs het ziekenhuis ging, dan! Nu is men er ten minste op tijd bij. Voor wanneer staat de bevalling op de planning?
Oud 13-12-2010, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Sterkte! Hopelijk zijn ze een beetje lief en redelijk daar!

Citaat:
Ik heb dus geen moeite met (veel) vakken naast elkaar volgen, want die zitten in één categorie. Het kan dan wel zwaar zijn, maar het voelt niet chaotisch.

Maar tof dat het je meevalt Ik denk ook wel dat het voor een groot deel tussen de oren zit, als het eenmaal echt móet omdat je anders simpelweg niet rond komt dan nemen je hersenen die barrière weg en heb je er niet meer zo'n last van. Net zoals het met wel meer psychologische restricties gaat, ik denk dat we ons eigen kunnen best gemakkelijk onderschatten.
Bij mij is dat juist een nog groter bezwaar heb ik dus ondervonden, als dingen in één categorie zitten. Ik zou denk ik ook meer moeite hebben met werk in mijn vakgebied, dan met het werk wat ik nu doe, juist omdat dat zo anders is (en geen verantwoordelijkheden met zich mee brengt behalve als ik daar fysiek ben). Interessant hoe verschillend het werkt voor mensen! Ik ken ook wel mensen die én keihard studeren, én voor hun vakgebied relevant werk doen, vrijwilligerswerk doen, een bruisend sociaal leven hebben, etc. etc. Ik vraag me altijd af of ze geen slaap nodig hebben of zo, of dat het een soort supermensen zijn, dat ze dat zo schijnbaar moeiteloos kunnen.
Oud 13-12-2010, 21:37
Verwijderd
Oh, ik ben al te laat. Morgen en het kan maximaal een week duren, dus. Succes! En je moet je geen zorgen maken he, je ligt lekker veilig in het ziekenhuis met duizend artsen om je heen dus er kan niks misgaan
Oud 13-12-2010, 21:38
Verwijderd
Net bij de Allerslimste Mens ter Wereld zei een van de kandidaten Argentinië toen Congo rood gekleurd werd op de wereldkaart, .
Oud 13-12-2010, 21:39
Verwijderd
Citaat:
iek
gelukkig ben je al ver, je zit nu op ruim 38 weken toch? Dan kunnen ze tenminste wel snel inleiden zonder dat dat weer een risico zou geven.
Beterschap dan!
ja vandaag 38+4
Citaat:
OEI, maar goed dat je vanmiddag langs het ziekenhuis ging, dan! Nu is men er ten minste op tijd bij. Voor wanneer staat de bevalling op de planning?
Onbekend dus, maar de 23e ga ik zeker niet meer halen...

bedankt voor de succeswensen allen <3
Oud 13-12-2010, 21:40
Verwijderd
Nu dus wel gratisj ruggenprik whenever I please :wenkbrauwsmiley:
Oud 13-12-2010, 21:41
Verwijderd
Is dat zo fijn dan?
Oud 13-12-2010, 21:43
Verwijderd
Waarschijnlijk fijner dan het alternatief. Maar we zien wel hoe het loopt.
Oud 13-12-2010, 21:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ok, als je om 11 uur niks hebt gepost bel ik 112.
checkin in.
Oud 13-12-2010, 21:44
Verwijderd
Ik ben blij dat je weer veilig terug bent Carn
Oud 13-12-2010, 21:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
checkin in.
Mooi zo!

@Moz: jeetjemineetje, maar ja, wat Para al zei. Allesh komt goed!
*aai*
Oud 13-12-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Bij mij is dat juist een nog groter bezwaar heb ik dus ondervonden, als dingen in één categorie zitten. Ik zou denk ik ook meer moeite hebben met werk in mijn vakgebied, dan met het werk wat ik nu doe, juist omdat dat zo anders is (en geen verantwoordelijkheden met zich mee brengt behalve als ik daar fysiek ben). Interessant hoe verschillend het werkt voor mensen! Ik ken ook wel mensen die én keihard studeren, én voor hun vakgebied relevant werk doen, vrijwilligerswerk doen, een bruisend sociaal leven hebben, etc. etc. Ik vraag me altijd af of ze geen slaap nodig hebben of zo, of dat het een soort supermensen zijn, dat ze dat zo schijnbaar moeiteloos kunnen.
Ja, ik snap die wondermensen ook niet zo. Die hebben geen tijd nodig om indrukken te verwerken, denk ik. Of ze doen gewoon alles heel halfslachtig. Ik ken één iemand die echt altijd duizend dingen tegelijk doet, en dat vind ik erg knap, maar dat gaat dus wel ten koste van spelling/grammatica in haar mailtjes (want die worden heel snel opgesteld en niet herlezen), duidelijkheid naar anderen over wat ze doet, afwegingen over of een bepaalde keuze wel de beste is, etc. Dus dan doe je misschien wel heel veel, maar het gebeurt wel allemaal op een beetje 'n afgeraffelde of 'makkelijke' manier. Duidelijk geen last van perfectionisme Maar goed, zo kom je ook wel ver in 't leven natuurlijk, als je met oeverloze energie alles tegelijkertijd kunt doen.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik ben blij dat je weer veilig terug bent Carn
Ik deel je sentiment, ik ben ook blij dat ik veilig terug ben
Verwijderd
Citaat:
Nu dus wel gratisj ruggenprik whenever I please :wenkbrauwsmiley:
Advertentie
Topic gesloten