Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2011, 10:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Blugh, korte nacht. En stressdromen.
Ik ook

Iedereen heeft vannacht stressdromen gehad!
Oud 06-04-2011, 10:10
Carn
Carn is offline
mwah, in mijn geval is het gewoon ziek zijn
Oud 06-04-2011, 10:14
Rationeel
Rationeel is offline
stressdromen? tering, ik lag genadeloos in coma
Oud 06-04-2011, 10:14
Rationeel
Rationeel is offline
ik ga mijn ogen laten laseren
Oud 06-04-2011, 10:22
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
ik ga mijn ogen laten laseren
Wat is je sterkte dan?
Oud 06-04-2011, 10:31
Rationeel
Rationeel is offline
allebei -2,5 en een kloterige cilinder erbij
Oud 06-04-2011, 10:31
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
allebei -2,5 en een kloterige cilinder erbij
Ga je daarvoor al laseren?
Oud 06-04-2011, 10:32
Rationeel
Rationeel is offline
het maakt toch geen klap uit of je nou -2,5 of -6,0 hebt? het gaat erom dat je van het gedoe van bril/lenzen afwilt...
Oud 06-04-2011, 10:32
Sherlock
Sherlock is offline
Zelf lijkt laseren me ook wel chill hoor, nooit meer dat gekloot met lenzen enzo;x
Oud 06-04-2011, 10:33
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
het maakt toch geen klap uit of je nou -2,5 of -6,0 hebt? het gaat erom dat je van het gedoe van bril/lenzen afwilt...
True, maar je hoort het gewoon een stuk minder vaak bij mensen met een relatief lage sterkte.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Oh, dat ga ik misschien ook wel een keer doen. Toch wat praktischer zonder bril.
Verwijderd
Ik zou ook dolgraag van bril/lenzen af willen, maar volgens mij zijn mijn ogen niet te laseren
Oud 06-04-2011, 10:35
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik zou ook dolgraag van bril/lenzen af willen, maar volgens mij zijn mijn ogen niet te laseren
Iedereens ogen zijn te laseren. Ze branden gewoon je lens los en zetten hem goed.
Oud 06-04-2011, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Iedereens ogen zijn te laseren. Ze branden gewoon je lens los en zetten hem goed.
Boven de +6 en onder de -6 kunnen ze niet naar 0 laseren. En de kans wordt rond de +/-6 ook groter dat je met een reststerkte blijft zitten (dus dan heb je alsnog een bril/lenzen nodig). Zo begreep ik het iig toen ik me er ooit eens in heb verdiept.
Rationeel
Rationeel is offline
zo makkelijk is het (nog) niet. je moet echt in aanmerking komen voor de behandeling. als je ogen erg bol zijn bijvoorbeeld, kan het al niet... maar bij de meeste mensen kan het gewoon
Carn
Carn is offline
hmm, lijkt me toch een freaky toestand.
Oud 06-04-2011, 10:37
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Boven de +6 en onder de -6 kunnen ze niet naar 0 laseren. En de kans wordt rond de +/-6 ook groter dat je met een reststerkte blijft zitten (dus dan heb je alsnog een bril/lenzen nodig). Zo begreep ik het iig toen ik me er ooit eens in heb verdiept.
Als je per se van je bril of lenzen af wilt kun je altijd nog kunstlenzen nemen.
Oud 06-04-2011, 10:38
Rationeel
Rationeel is offline
op den duur zal je wel weer aan een leesbril moeten, door de ouderdomsverziendheid, maar goed

ze kunnen tegenwoordig ook wat doen aan nachtblindheid
Oud 06-04-2011, 10:39
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat, een lamp aansteken?
Oud 06-04-2011, 10:40
Verwijderd
Citaat:
Als je per se van je bril of lenzen af wilt kun je altijd nog kunstlenzen nemen.
Oeh, eens naar kijken Klinkt wel freaky
Oud 06-04-2011, 10:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Kunstlenzen? Hoe helpt dat iemand van een bril af?
Rationeel
Rationeel is offline
wat heeft een verkouden lamp er nou weer mee te maken?
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Oeh, eens naar kijken Klinkt wel freaky
Is het ook, ze halen je echte lenzen uit je oog en vervangen die met een paar van kunststof. Ik weet niet of iedereen daarvoor in aanmerking kan komen btw
Verwijderd
Citaat:
Kunstlenzen? Hoe helpt dat iemand van een bril af?
Die implanteren ze.
edit; die lenzen dus, niet die bril
Verwijderd
Citaat:
op den duur zal je wel weer aan een leesbril moeten, door de ouderdomsverziendheid, maar goed

ze kunnen tegenwoordig ook wat doen aan nachtblindheid
Wat dan?
Die leuke gele brilletjes helpen echt niet
Oud 06-04-2011, 10:43
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Die implanteren ze.
edit; die lenzen dus, niet die bril
Oud 06-04-2011, 10:44
Sherlock
Sherlock is offline
Bart, wat bedoel je dan tegen nachtblindheid?
Oud 06-04-2011, 10:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
wat heeft een verkouden lamp er nou weer mee te maken?
Lampen helpen tegen nachtblindheid omdat het dan niet meer donker is
Oud 06-04-2011, 10:45
Rationeel
Rationeel is offline
http://www.ooglasertrefpunt.nl/html.php?p=188
Oud 06-04-2011, 10:47
Sherlock
Sherlock is offline

Er staat wel belachelijk veel jargon in voor een consumentenplatform
Oud 06-04-2011, 10:48
Rationeel
Rationeel is offline
juh ik snap er ook geen reet van hoor, ik las gewoon die paar punten onderaan
Oud 06-04-2011, 10:48
Verwijderd
Het lijkt me echt ontzettend gaaf om wakker te worden en dan meteen goed te kunnen zien
Oud 06-04-2011, 11:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh dat kan ik ook niet hoor, en mijn ogen hebben 0 en -0.25. Maar ik moet eerst een shitload water en slaap uit mijn ogen wrijven en goed wakker zijn voor ik fatsoenlijk zie.
Oud 06-04-2011, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Oh dat kan ik ook niet hoor, en mijn ogen hebben 0 en -0.25. Maar ik moet eerst een shitload water en slaap uit mijn ogen wrijven en goed wakker zijn voor ik fatsoenlijk zie.
Dat moet ik ook (afgezien van het water uit mijn ogen wrijven ), gevolgd door gefrut met lenzen. Hoewel dat weinig gefrut is, stiekem, maar 's avonds moeten ze ook weer uit en blabla, lijkt me gewoon tof om dat eens niet te moeten.
Oud 06-04-2011, 11:08
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Wacht maar tot je -3 of hoger hebt.
Oud 06-04-2011, 11:09
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Dat moet ik ook (afgezien van het water uit mijn ogen wrijven ), gevolgd door gefrut met lenzen. Hoewel dat weinig gefrut is, stiekem, maar 's avonds moeten ze ook weer uit en blabla, lijkt me gewoon tof om dat eens niet te moeten.
Het is vooral kut als je ergens onverwacht blijft slapen, je ogen compleet zijn uitgedroogd, of te zat bent om ze er fatsoenlijk uit te krijgen

Al hoewel dat laatste me pas 1 keer overkomen is;x
Oud 06-04-2011, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Mijn ogen zijn niet te laseren volgens de opticien. Maar als een bril helpt dan helpt laseren wel, ik denk dat je dat bedoelt. Ik heb gewoon 40% zicht in één oog, dan kun je laseren en brillen dragen wat je wil, het resultaat is nul.
Oud 06-04-2011, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Het is vooral kut als je ergens onverwacht blijft slapen, je ogen compleet zijn uitgedroogd, of te zat bent om ze er fatsoenlijk uit te krijgen

Al hoewel dat laatste me pas 1 keer overkomen is;x
Idd, ik heb ook vaak gewoon géén zin ze uit te doen, lijkt me heerlijk om dan gewoon lekker in bed te ploffen en klaar <3 En dat heb ik wel eens gedaan met lenzen, maar dat was geen succes
Oud 06-04-2011, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Mijn ogen zijn niet te laseren volgens de opticien. Maar als een bril helpt dan helpt laseren wel, ik denk dat je dat bedoelt. Ik heb gewoon 40% zicht in één oog, dan kun je laseren en brillen dragen wat je wil, het resultaat is nul.
Ja, dat heb ik ook, en voor de vorm draag ik in dat oog wel een lens, maar erg nuttig is het niet. Mja, ik zie verder gewoon scherp met lenzen (want dat oog doet niet mee), dus met laseren oid zal ik ook gewoon scherp zien (alleen niet als ik m'n goede oog dicht doe).
Oud 06-04-2011, 11:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja kan ik me wel voorstellen.

Citaat:
Wacht maar tot je -3 of hoger hebt.
Dat duurt nog wel even hoor
Oud 06-04-2011, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Daar komt bij dat het laseren voor myopen/presbyopen maar tot een bepaald aantal dioptrie kan, gewoon omdat het hoornvlies z'n limieten heeft. Mijn broertje zal altijd een reststerkte overhouden, dus laseren of niet laseren: de bril/contactlenzen zijn voor hem inevitable. En of je nou die shit moet dragen omdat je -13dpt nodig hebt of -2dpt; dat maakt natuurlijk ook geen ruk meer uit.
Oud 06-04-2011, 11:19
Verwijderd
Ik probeer soms voor de lol wel eens een tijdje met alleen mijn slechte oog te kijken (zodat die ook nog enig nut heeft ), maar dan kan ik gewoon echt niet focussen. Lezen is gewoon onmogelijk, zelfs met grote letters oid, ik zie de letters wel, maar ik krijg ze niet op een rijtje oid Heel gek
Oud 06-04-2011, 11:21
Verwijderd
Oh Pippeloen, ik zit aandachtig je PM te lezen/luisteren, als ik aan het einde ben kom ik er op terug
Oud 06-04-2011, 11:22
Tink*
Tink* is offline
Als ik dat gedoe altijd hoor van mensen met lenzen of een bril. ;x Ik ben heel erg blij dat ik goede ogen heb.
Oud 06-04-2011, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Oh Pippeloen, ik zit aandachtig je PM te lezen/luisteren, als ik aan het einde ben kom ik er op terug
ja op het einde van die pm moet je zeker terug komen
huhu 'zeker komen', huhu, vat je 'm, vat je 'm
Oud 06-04-2011, 11:27
Verwijderd
Ik heb gewoon daglenzen en als ik katjelam ben gooi ik ze gewoon door de kamer en vindt de stofzuiger ze wel. Ook handig als je onverwacht bij iemand blijft slapen
Oud 06-04-2011, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Daar komt bij dat het laseren voor myopen/presbyopen maar tot een bepaald aantal dioptrie kan, gewoon omdat het hoornvlies z'n limieten heeft. Mijn broertje zal altijd een reststerkte overhouden, dus laseren of niet laseren: de bril/contactlenzen zijn voor hem inevitable. En of je nou die shit moet dragen omdat je -13dpt nodig hebt of -2dpt; dat maakt natuurlijk ook geen ruk meer uit.
Ik zou wel liever -2 hebben dan -13 hoor Dan kun je tenminste íets zonder bril. Met -13 ben je er echt compleet van afhankelijk volgens mij.

Citaat:
Ik probeer soms voor de lol wel eens een tijdje met alleen mijn slechte oog te kijken (zodat die ook nog enig nut heeft ), maar dan kan ik gewoon echt niet focussen. Lezen is gewoon onmogelijk, zelfs met grote letters oid, ik zie de letters wel, maar ik krijg ze niet op een rijtje oid Heel gek
En je ziet er diepte door! Dat is ook een belangrijke functie, hoe kut is het als je geen diepte kan zien. *aait semi-kapot oog*
Oud 06-04-2011, 11:34
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Mja dat is ook wel heel heftig
Oud 06-04-2011, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Als ik dat gedoe altijd hoor van mensen met lenzen of een bril. ;x Ik ben heel erg blij dat ik goede ogen heb.
Als je een beetje makkelijke ogen hebt in combinatie met hydrogel-lenzen is dat geen gedoe hoor. Ik merk niet eens dat ik ze in heb (behalve als liggend TV wil kijken, met m'n hoofd op m'n oor dus, dan verschuift de cilinder me nét iets teveel waardoor je vaker moet knipperen en een beetje vertekend beeld krijgt) en het indoen en uithalen van lenzen stelt geen reet voor als je niet motorisch gehandicapt bent

Citaat:
ja op het einde van die pm moet je zeker terug komen
huhu 'zeker komen', huhu, vat je 'm, vat je 'm
Wat moeten de mensen wel niet van ons denken! Op m'n werk werd me laatst ook (weer!) een relatie toegedicht
Oud 06-04-2011, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Wat moeten de mensen wel niet van ons denken! Op m'n werk werd me laatst ook (weer!) een relatie toegedicht
nou dat je gewoon langskomt, daarom heb ik het woord zeker er ook bij gezet anders zou het te vies klinken
en vertel eens
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten