Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2011, 13:02
Verwijderd
Citaat:
10 dagen niet eten en maar 2 kilo afvallen? FAIL
Plus dat ja
Advertentie
Oud 23-05-2011, 13:02
Carn
Carn is offline
Citaat:
Diëten werkt sowieso niet, je moet blijvende wijzigingen in je levensstijl aanbrengen. Anders val je af en kom je weer aan zodra je weer 'normaal' gaat eten.
daarom, met iets bewuster eten en iets meer bewegen val je minder snel af maar is op de lange termijn veul handiger . Ik ben bv wat minder gaan eten sinds ik nu een 'kantoorbaan' heb.
Oud 23-05-2011, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Ik doe meestal 's ochtends 3 boterhammen met kipfilet en 's avonds een salade en dan 7 dagen water, citroensap, ahornsiroop.
Ah, dat klinkt iets gezonder
Oud 23-05-2011, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Ik ging op m'n 17e (week voor m'n 18e verjaardag) op mezelf en dat vond ik toch echt een groot verschil hoor. Zelf boodschappen doen, zorgen dat je rondkwam, etc. Is wel wat anders dan de was doen en je kamer schoonmaken.
Ik vond het écht reuze meevallen hoor. Ik keek er ook tegenop maar per saldo kwamen er maar een paar dingetjes bij. Zo moeilijk is het niet een huishouden te runnen, mensen maken daar ten onrechte drama over
Oud 23-05-2011, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het écht reuze meevallen hoor. Ik keek er ook tegenop maar per saldo kwamen er maar een paar dingetjes bij. Zo moeilijk is het niet een huishouden te runnen, mensen maken daar ten onrechte drama over
Als je op je 25e het huis uit gaat misschien wel ja Op m'n 17e vond ik het best een opgave. Nu natuurlijk niet meer.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Even gegoogled:

10 dagen niet eten en alleen maar citroensap drinken?!
Da's hartstikke ongezond
Verwijderd
Citaat:
Diëten werkt sowieso niet, je moet blijvende wijzigingen in je levensstijl aanbrengen. Anders val je af en kom je weer aan zodra je weer 'normaal' gaat eten.
Nee, weet ik. Ik moet ook weer eens wat meer fruit gaan eten enzo.

Citaat:
10 dagen niet eten en maar 2 kilo afvallen? FAIL
Hoeft niet per se FAIL te zijn, dan heb je gewoon weinig reserves die eraf kunnen. Ik heb dus ooit 10 dagen zo'n crashdieet gedaan (jaaaaren terug, toen ik inderdaad nog niet veel reserves had ) en was een halve kilo kwijt. Nog niet eens.
Verwijderd
Een vriendin die altijd rond de 90 kilo woog is in de afgelopen twee/drie jaar ruim 20 kilo afgevallen zonder er moeite voor te doen, puur omdat ze een full-time baan kreeg waar ze de hele tijd moet staan en lopen.
Oud 23-05-2011, 13:05
Carn
Carn is offline
ik ben met Dobermann. Maar ik moet zeggen dat ik ook vrij laat het huis uit ging en toen ik nog thuiswoonde al praktisch alles zelf moest regelen (op de boodschappen na).
Schrödinger
Schrödinger is offline
Een goed gewicht is vooral een kwestie van discipline. Op de conferenties van natuurkundigen waar ik geweest ben zag ik vrijwel geen dikke mensen.
Rationeel
Rationeel is offline
daarom werkt een dieet op eiwitbasis wel goed; je spiermassa blijft vrijwel gelijk en je verliest voornamelijk vet. als je er dan klaar mee bent is je netto verbranding hoger dan voordat je begon. en dat is wat je wilt.

bij andere dieetjes is je netto verbranding juist lager, doordag je je spiermassa hebt verbruikt.
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is beide niet zo. Gemiddeld gesproken is de voedingswaarde gelijk (zie de eerdere Wiki-referentie), en dat het duurder is komt vooral doordat de prijselasticiteit lager is, niet doordat het zo veel duurder is om te produceren.
Jonge, ik heb er zat boeken over gelezen. Er zijn net zo veel studies die het tegendeel beweren. Problematisch is dat de voedinsindustrie en -lobby veel van het onderzoek financiert dan wel doet, dus de resultaten zijn bij voorbaat niet echt te vertrouwen. Ook is het juist bij voedsel heel lastig om er iets over te zeggen, omdat je om empirisch onderzoek te kunnen doen, steeds 'e'en onderdeeltje van bijvoorbeeld een appel moet isoleren en je dus alleen iets kunt zeggen over dat ene onderdeeltje, maar niets over de appel in totaal. Daardoor wordt alleen aangetoond dat verzadigd vet ''heel slecht!@!~~!''* is maar zegt dat verder niks over volle melk of vette vis. (*en tien jaar later is het weer iets anders dat zogenaamd heel slecht of goed is)
En het is wel duurder om te produceren want het levert gewoonweg minder op per hectare, dat is toch niet zo'n moeilijke rekensom?
Verwijderd
Ik heb 1x echt gecrashdieet. Toen verloor ik 10 kg in twee weken. Dat was best awesome.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik doe meestal 's ochtends 3 boterhammen met kipfilet en 's avonds een salade en dan 7 dagen water, citroensap, ahornsiroop.
Toch wel een maaltijdsalade en geen slablaadje he?

Dan nog, het is zwaar onverantwoord
Carn
Carn is offline
Citaat:
Een vriendin die altijd rond de 90 kilo woog is in de afgelopen twee/drie jaar ruim 20 kilo afgevallen zonder er moeite voor te doen, puur omdat ze een full-time baan kreeg waar ze de hele tijd moet staan en lopen.
Juh, ik heb ooit fulltime bij de AH gewerkt; de hele dag lopen, containers sjouwen, laden/lossen, met dozen in de weer; dat merk je rap .
Oud 23-05-2011, 13:06
Verwijderd
Ik vond de overstap van thuis naar op mezelf niet erg groot, maar goed, ik was 20 toen ik verhuisde en was al vaak genoeg een paar weken alleen thuis geweest als mijn ouders en zusjes op vakantie waren. Ik rolde er een beetje in en het was vrij snel allemaal vanzelfsprekend, ofzo.
Oud 23-05-2011, 13:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou, met dat loopwerk dat ik doe val ik ook niet echt af eigenlijk. Het werkt pas echt als je je inspant, dus minstens joggen.
Oud 23-05-2011, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat geloof ik best wel ja
Oud 23-05-2011, 13:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik heb 1x echt gecrashdieet. Toen verloor ik 10 kg in twee weken. Dat was best awesome.
En daarna jojo-effect?
Oud 23-05-2011, 13:08
Rationeel
Rationeel is offline
er is zo'n killing appeldieet.

de eerste dag mag je één appel, de dag erna een halve. de dag daarna een kwart, de dag daarna niet. de dagen daarna weer een kwart, een halve en een hele
Verwijderd
Citaat:
En daarna jojo-effect?
Na een jaar zat het er weer aan.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Een goed gewicht is vooral een kwestie van discipline. Op de conferenties van natuurkundigen waar ik geweest ben zag ik vrijwel geen dikke mensen.
Ik denk dat dat wel opgaat voor hogeropgeleiden in het algemeen, meer discipline. Dus minder snel overgewicht, en beter om kunnen gaan met geld
Oud 23-05-2011, 13:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat komt omdat zij de hele nacht doorstuderen en leven op koffie en sigaretten. Vaak zijn het ook warrige Einsteins met grijs haar en een ongezond, verzorgd, gerimpeld hoofd.
Oud 23-05-2011, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Juh, ik heb ooit fulltime bij de AH gewerkt; de hele dag lopen, containers sjouwen, laden/lossen, met dozen in de weer; dat merk je rap .
Ja, dan doe je gewoon 8 uur per dag lichte conditietraining. Gaat snel, inderdaad. Ik ken ook een jongen die dik was en te weinig zelfdiscipline had om regelmatig te gaan sporten, die is toen gewoon postbode geworden.
Oud 23-05-2011, 13:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Jonge, ik heb er zat boeken over gelezen. Er zijn net zo veel studies die het tegendeel beweren. Problematisch is dat de voedinsindustrie en -lobby veel van het onderzoek financiert dan wel doet, dus de resultaten zijn bij voorbaat niet echt te vertrouwen. Ook is het juist bij voedsel heel lastig om er iets over te zeggen, omdat je om empirisch onderzoek te kunnen doen, steeds 'e'en onderdeeltje van bijvoorbeeld een appel moet isoleren en je dus alleen iets kunt zeggen over dat ene onderdeeltje, maar niets over de appel in totaal. Daardoor wordt alleen aangetoond dat verzadigd vet ''heel slecht!@!~~!''* is maar zegt dat verder niks over volle melk of vette vis. (*en tien jaar later is het weer iets anders dat zogenaamd heel slecht of goed is)
Als het zo lastig te bepalen is, waarom beweer jij er dan wel stellig iets over?
Citaat:
En het is wel duurder om te produceren want het levert gewoonweg minder op per hectare, dat is toch niet zo'n moeilijke rekensom?
Maar als je de gehele rekensom daadwerkelijk doet kom je op iets anders uit. De productiekosten van de boer zijn maar een klein deel van de aanschafprijs in de supermarkt; ongeveer 5%. Als de boer dus drie keer zo veel kosten moet maken is de biologische groente alsnog nog maar zo'n 10% duurder dan de gewone groente. Het grote prijsverschil komt vooral doordat mensen meer geld overhebben voor biologische groente omdat ze (onterecht) denken dat het beter of lekkerder is. Het grootste deel van het extra geld dat jij betaalt gaat dan ook naar de vioolles van Mereltje of de BMW van een marketingmanager.
Oud 23-05-2011, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Nou, met dat loopwerk dat ik doe val ik ook niet echt af eigenlijk. Het werkt pas echt als je je inspant, dus minstens joggen.
Maar jij loopt ook niet 5 dagen per week 8 uur per dag, lijkt me. Alle beweging werkt, want alle beweging kost energie.
Oud 23-05-2011, 13:12
Carn
Carn is offline
+ die fijne biologische groenten/markt winkels zijn er heus niet om de wereld te verbeteren, maar simpelweg omdat het blijkbaar meer geld op kan leveren dan 'normale' groente/markt winkel. Anders begin je zo'n tent niet.
Oud 23-05-2011, 13:13
Carn
Carn is offline
Oud 23-05-2011, 13:14
Verwijderd
het probleem met biologisch brood in de winkel is dat het eigenlijk hetzelfde is als aldibrood, namelijk fabrieksbrood van 1 centrale fabriek, maar dan van duur meel. Doordat het allemaal uit dezelfde fabriek komt heeft het een langere reistijd en ligt het minder vers in de winkel. Terwijl gewoon supermarktbrood over het algemeen uit een streekfabriek komt en 's nachts vervoerd wordt, waardoor het maar een paar uur ouder is dan brood van de bakker.
Verwijderd
Citaat:
Toch wel een maaltijdsalade en geen slablaadje he?

Dan nog, het is zwaar onverantwoord
Achja, ik heb het nog eens niet nodig maar als eenmaal iets tussen je oren zit. Zo zijn denk ik alle zaken die met gewicht hebben te maken te verklaren.
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
nee jongen, op je zestiende zo afhankelijk van mama zijn dat als ze drie weken (!!!) weg is, je gewoon drie weken je was gaat opsparen, is niet winning Gaat ze ook drie weken vooruit koken voor je?
Ik ben dan 18

Maar de was is nog het enige wat ze echt voor me doet hoor! Samen met mijn broertje en zusje kook ik minimaal 4 dagen per week. Daarnaast kook ik ook beter dan mijn moeder imo;p
Oud 23-05-2011, 13:15
Rationeel
Rationeel is offline
je moet eigenlijk ook op zo'n bal zitten en niet op een stoel
Oud 23-05-2011, 13:15
Martiño
Martiño is offline
Woei, vandaag salaris + vakantiegeld gekregen <3
Oud 23-05-2011, 13:18
Verwijderd
Mijn moeder heeft neurotische trekken en alles moet op haar manier dus ik hoefde nooit te wassen, drogen, koken. Je mag daar ook niet de tafel opdekken en dingen in de vaatwasser zetten want dat doet ze het liefst zelf Maar goed, ik heb het wel allemaal geleerd, ik was net 1 week 17 toen ik uit het huis ging.
Oud 23-05-2011, 13:18
Verwijderd
Citaat:
er is zo'n killing appeldieet.

de eerste dag mag je één appel, de dag erna een halve. de dag daarna een kwart, de dag daarna niet. de dagen daarna weer een kwart, een halve en een hele
Ehhh? Dat is gewoon vasten en dan toch nog een stukje appel eten?

Citaat:
Als het zo lastig te bepalen is, waarom beweer jij er dan wel stellig iets over?Maar als je de gehele rekensom daadwerkelijk doet kom je op iets anders uit. De productiekosten van de boer zijn maar een klein deel van de aanschafprijs in de supermarkt; ongeveer 5%. Als de boer dus drie keer zo veel kosten moet maken is de biologische groente alsnog nog maar zo'n 10% duurder dan de gewone groente. Het grote prijsverschil komt vooral doordat mensen meer geld overhebben voor biologische groente omdat ze (onterecht) denken dat het beter of lekkerder is. Het grootste deel van het extra geld dat jij betaalt gaat dan ook naar de vioolles van Mereltje of de BMW van een marketingmanager.
Omdat ik graag het tegenovergestelde standpunt inneem in een discussie. En daarbij zijn er wel veel studies en steekproeven die die kant op wijzen.
En ja, dat is waar. Dat is dezelfde tragedie van FairTrade-producten, en uiteindelijk gewoon van het economisch systeem waarin we leven.

Citaat:
+ die fijne biologische groenten/markt winkels zijn er heus niet om de wereld te verbeteren, maar simpelweg omdat het blijkbaar meer geld op kan leveren dan 'normale' groente/markt winkel. Anders begin je zo'n tent niet.
Ik denk dat het en - en is. Vooral het biologische spul in de supermarkten is er uit winstbejag, de biologische winkels hebben soms wel echt een idiologie en zijn stichtingen ipv BV's en zo. Al is het ook een hoop gezwets bij elkaar hoor.
Oud 23-05-2011, 13:19
Verwijderd
Overigens worden mensen meestal niet te dik doordat ze zich ongebreideld volstouwen, maar door elke dag iets te veel te eten bv. als je 2000 kcal verbruikt gemiddeld en je eet er elke dag 2075, dat is een halve stroopwafel te veel, dan heb je na een jaar een overschot van 75x365= 27375 kcal en daarvan kom je bijna vier kilo aan. Dus als je dat vijf jaar achter elkaar doet, ben je twintig kilo zwaarder.
Oud 23-05-2011, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Woei, vandaag salaris + vakantiegeld gekregen <3
mijn vakantiegeld komt een maand later stomme horeca
Oud 23-05-2011, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg het wel gewoon deze maand hoor
Rationeel
Rationeel is offline
mijn boss zit hier tegenover me. ik kan hem met een beetje moeite door z'n haar kroelen.
nu krijg ik een mailtje van hem of ik mijn timesheets kan mailen
Verwijderd
Citaat:
Overigens worden mensen meestal niet te dik doordat ze zich ongebreideld volstouwen, maar door elke dag iets te veel te eten bv. als je 2000 kcal verbruikt gemiddeld en je eet er elke dag 2075, dat is een halve stroopwafel te veel, dan heb je na een jaar een overschot van 75x365= 27375 kcal en daarvan kom je bijna vier kilo aan. Dus als je dat vijf jaar achter elkaar doet, ben je twintig kilo zwaarder.
haha calorieën.

gewoon nooit meer frisdrank drinken want de suikers die daarin zitten worden 1 op 1 opgenomen door je lichaam net zoals alcohol en dit hebben we te danken aan de amerikaanse maissubsidies terwijl er ook andere suikers zijn die je lichaam minder effectief opneemt en dus minder dikmakend zijn
Oud 23-05-2011, 13:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Aww, nou, als het je troost, het is helaas niet zo heel veel ;(

Ben benieuwd wanneer ik eens iets van de belastingdienst hoor
Oud 23-05-2011, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg het wel gewoon deze maand hoor
wij altijd een maand later
Oud 23-05-2011, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Ik bedenk nu ook dat ik het heel erg 'for granted' neem dat ik zo mooi op gewicht ben zonder moeite. Ik ben wel wat molliger geweest, maar dat kwam door de pil, dus blijkbaar doe ik onbewust al jaren iets heel goed. Lijkt me best erg als je door redelijk normaal te eten, maar dan die halve stroopwafel teveel of te weinig, blijft aankomen of afvallen.
Oud 23-05-2011, 13:26
Verwijderd
Citaat:
haha calorieën.

gewoon nooit meer frisdrank drinken want de suikers die daarin zitten worden 1 op 1 opgenomen door je lichaam net zoals alcohol en dit hebben we te danken aan de amerikaanse maissubsidies terwijl er ook andere suikers zijn die je lichaam minder effectief opneemt en dus minder dikmakend zijn
Maar dat is alsnog uit te leggen als caloriën hoor. Een gram koolhydraat levert 4,3 kcal, afhankelijk van wat voor koolhydraat het is kan het 0,2-0,4 kcal kosten om het op te nemen, dan hou je dus 3,9-4,1 over om te verbranden, en dan geldt alsnog dat je dat wel moet doen. Het blijft een balans tussen geleverde caloriën en verbruikte caloriën, door koolhydraten met een hoge GI te nemen maak je alleen het verbruik hoger.
Oud 23-05-2011, 13:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Omdat ik graag het tegenovergestelde standpunt inneem in een discussie.
De nazi's waren slecht.
Citaat:
En daarbij zijn er wel veel studies en steekproeven die die kant op wijzen.
Maar die zijn niet te vertrouwen, zeg je net. Of zijn hippies die veel geld willen verdienen wel te vertrouwen, en VVD'ers niet?
Citaat:
En ja, dat is waar. Dat is dezelfde tragedie van FairTrade-producten, en uiteindelijk gewoon van het economisch systeem waarin we leven.
Maar je kan winnen van het economisch systeem door Euro Shopper te kopen!
Oud 23-05-2011, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is alsnog uit te leggen als caloriën hoor. Een gram koolhydraat levert 4,3 kcal, afhankelijk van wat voor koolhydraat het is kan het 0,2-0,4 kcal kosten om het op te nemen, dan hou je dus 3,9-4,1 over om te verbranden, en dan geldt alsnog dat je dat wel moet doen.
je neemt niet alles 1 op 1 op dus om het zo uit te drukken is onzin.
Oud 23-05-2011, 13:27
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
mijn boss zit hier tegenover me. ik kan hem met een beetje moeite door z'n haar kroelen.
nu krijg ik een mailtje van hem of ik mijn timesheets kan mailen

Bel hem op om te zeggen dat zijn mailtje eraan komt.
Oud 23-05-2011, 13:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik denk stiekem dat Sarah er meer verstand van heeft dan jij.
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet wat je bedoelt met 'je neemt niet alles 1 op 1'.
Carn
Carn is offline
Citaat:
de nazi's waren slecht.

Maar je kan winnen van het economisch systeem door euro shopper te kopen!

Regels voor berichten