Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2011, 16:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
En het is makkelijk, want je hoeft alleen maar de laag te tekenen waar iets gebeurt, en door alleen maar met sommige lagen te schuiven krijg je al beweging in je beeld.
Nou ja, in het geval van Pinocchio ging het om vier glazen platen van zes vierkante meter, en die moesten heel precies geschoven worden, iets wat in die tijd nog nooit gedaan was, dus dat was nogal een onderneming.
Oud 20-07-2011, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Gekke dag. Hm.
En hij begon nog wel zo goed!
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik denk dat ik inmiddels wel beter weet of mannen in me geïnteresseerd zijn of niet, dan jij. En je onderschat misschien de kracht van rollenpatronen, zat mensen die daar maar wat lief nog aan toegeven en het gewoon ''minder leuk'' vinden als daarin dingen worden omgedraaid.

Het kan natuurlijk dat de mannen in kwestie een groot toneelspel opvoerden, maar ik zou het wel erg toevallig vinden als dat bij mij + bij vriendinnen altijd het geval was.
Ik denk dat jij + je vriendinnen zijn afgewimpeld met een kutsmoes en/of dat die mannen dachten indruk te kunnen maken met zulke praatjes. Bovendien, zo'n rollenpatroon is toch alleen belangrijk in bed.
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is dus ook pas een recent idee. Niemand die in de Disneystudio's werkte, hijzelf allerminst, had het idee kinderfilms te maken.
Ook later niet?

Vanaf de jaren 70/80 ofzo?
Oud 20-07-2011, 16:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
dat kan niet, je kan geen slechter verhaal schrijven dan The Room, echt niet
Je moet nodig Manos: The Hands of Fate, en Plan 9 from Outer Space kijken.
Oud 20-07-2011, 16:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou ja, in het geval van Pinocchio ging het om vier glazen platen van zes vierkante meter, en die moesten heel precies geschoven worden, iets wat in die tijd nog nooit gedaan was, dus dat was nogal een onderneming.
Dan hadden ze er maar beter over moeten nadenken!

En multiplane werd toch al veel eerder gebruikt?
Oud 20-07-2011, 16:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
dat kan niet, je kan geen slechter verhaal schrijven dan The Room, echt niet
Gewoon wel:

Er is een meisje dat door haar boze stiefvader in een inrichting voor knappe meisjes geplaatst wordt. Om een bepaalde reden(?) fantaseren ze dat ze in een bordeel zitten. Dan gaat het meisje hallucineren. In haar hallucinatie vecht ze tegen een paar samoerai, en ontmoet ze om een bepaalde reden(?) een man die haar vertelt dat ze vijf voorwerpen moet verzamelen om te ontsnappen. Ze gaat er om een bepaalde reden(?) vanuit dat deze man de waarheid spreekt, en gaat met de andere meisjes op zoek naar de vijf voorwerpen. Iedere keer als ze er eentje vinden, gaan ze met zijn allen hallucineren dat ze in een episch gevecht zitten. Dan krijg je dus een serie actiescenes die niet op logische wijze in het plot passen, maar toch wel, want het is allemaal een droom, ofzo.

En dat is de film.

The Room heeft ten minste nog een hoofdpersoon die een emotionele ontwikkeling doormaakt, en de meeste dingen in The Room gebeuren volgens de wetten van oorzaak en gevolg. Dat is meer dan je van Sucker Punch kan zeggen.
Oud 20-07-2011, 16:44
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dan hadden ze er maar beter over moeten nadenken!

En multiplane werd toch al veel eerder gebruikt?
Niet van die grootte.
Oud 20-07-2011, 16:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ook later niet?

Vanaf de jaren 70/80 ofzo?
Toen leefde hij al niet meer. Maar toen ontstond dat idee inderdaad wel meer, hoewel de meeste Disneyfilms gewoon op mensen van alle leeftijden gericht zijn.
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat jij + je vriendinnen zijn afgewimpeld met een kutsmoes en/of dat die mannen dachten indruk te kunnen maken met zulke praatjes. Bovendien, zo'n rollenpatroon is toch alleen belangrijk in bed.
Als mannen je afwimpelen met een kutsmoes waren ze dus niet geinteresseerd, dat is iets anders. Nooit gehoord van cold feet? Maar ach, nevermind, ik ga geen hele anekdotes neerpennen want overtuigen zal ik je toch niet.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat zou Tommy Wiseaus lievelingsfilm zijn?
Oud 20-07-2011, 16:48
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oh, vast Rebel without a Cause?
Oud 20-07-2011, 16:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh, vast Rebel without a Cause?
Waarom?
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Waarom?
"You're tearing me apart!"
Verwijderd
Citaat:
knip
Vind ik alsnog creatiever en fantasierijker dan The Room.
Oud 20-07-2011, 16:51
Noedelhap
Noedelhap is offline
Bij Youtube staat "You're tearing me apart lisa" boven "You're tearing me apart"
Oud 20-07-2011, 16:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Vind ik alsnog creatiever en fantasierijker dan The Room.
Er is echt niets creatiefs en fantasierijks aan. Het is gewoon een serie actiescènes in een heel clichématig "verhaal".

Echt, Zack Snyder is de grootste mongool ter wereld en die film de op een na grootste.
Oud 20-07-2011, 16:53
Verwijderd
The Room zijn alleen maar gesprekken die nergens over gaan, en mensen die binnenkomen en weer weggaan.

Wat je net beschreef heeft tenminste nog fantasie en actie en dingen, hoe lomp misschien ook.

Nee, je kunt me niet overtuigen dat er iets slechters bestaat dan The Room, helaas!
Oud 20-07-2011, 16:53
Verwijderd
@quis ik las vandaag nog in de quest dat in landen met een noordelijke flirtstijl, het wel gewaardeerd wordt als de vrouw initiatief neemt
Oud 20-07-2011, 16:55
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
@quis ik las vandaag nog in de quest dat in landen met een noordelijke flirtstijl, het wel gewaardeerd wordt als de vrouw initiatief neemt
Stond er ook iets over homo's bij?
Uice
Uice is offline
Citaat:
The Room zijn alleen maar gesprekken die nergens over gaan, en mensen die binnenkomen en weer weggaan.

Wat je net beschreef heeft tenminste nog fantasie en actie en dingen, hoe lomp misschien ook.

Nee, je kunt me niet overtuigen dat er iets slechters bestaat dan The Room, helaas!
Dan moet je eens Manos: Hands of Fate kijken.
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je eens Manos: Hands of Fate kijken.
Ik heb het voorlopig wel weer even gehad met slechte films, ik moet nog zoveel goeie!
Verwijderd
Wat een dag, ik heb vandaag 2,5 uur aan de telefoon gezeten en nauwelijks iets gezegd alleen maar omdat de IT-afdeling van India en Nederland niet in staat waren zelfstandig te communiceren
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik kijk nu trouwens James Dean terug en eigenlijk doet Tommy het wel beter. Serieus. James Dean doet me hooguit denken aan Harry Solomon van 3rd Rock, zo slecht acteert hij.
Oud 20-07-2011, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Ik kijk nu trouwens James Dean terug en eigenlijk doet Tommy het wel beter. Serieus. James Dean doet me hooguit denken aan Harry Solomon van 3rd Rock, zo slecht acteert hij.
Wat? Tommy acteert beter dan iemand?! Flikkker op
Oud 20-07-2011, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Aha! En in Nederland hebben we een noordelijke flirtstijl? Waaruit bestaat die dan?
Oud 20-07-2011, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Dat is onmogelijk! Als de Room 1/10 is, dan is -10/10 een slechte kwaliteit homevideo gefilmd door een dronkenlap, waarop alleen maar een lege verdorde tuin te zien is.
Met Jordy van Loon-muziek.
Oud 20-07-2011, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Stond er ook iets over homo's bij?
nee maar het idee erachter was dat in deze landen mannen en vrouwen in principe als gelijkwaardig worden beschouwd*, en ik denk dat mannen en mannen sowieso wel worden beschouwd als gelijkwaardig aan elkaar

*in principe dus
Oud 20-07-2011, 17:00
Verwijderd
Hmm Stefenootje is al onderweg, maar ik moet nog duisent jaar afwas doen. Geen zin in.
Oud 20-07-2011, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Aha! En in Nederland hebben we een noordelijke flirtstijl? Waaruit bestaat die dan?
niet al te veel! Weinig initiatief nemen, elkaar leren kennen voordat je gaat flirten, elkaar vooral niet te veel aanraken voor je duidelijkheid hebt en niet te snel in elkaars personal space gaan staan.
Oud 20-07-2011, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Hmm Stefenootje is al onderweg, maar ik moet nog duisent jaar afwas doen. Geen zin in.
Hoe kom je erbij dat ik onderweg ben, ik ben nog niet onderweg

Maak maar van de gelegenheid gebruik om de afwas te doen, anders word ik ERG BOOS.
Oud 20-07-2011, 17:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat? Tommy acteert beter dan iemand?! Flikkker op
Die iemand is James Dean. Ja, echt waar. Tommy spreekt de regel "You're tearing me apart" minder lachwekkend uit dan James Dean zelf.

Oud 20-07-2011, 17:02
Verwijderd
De quest leek zich trouwens vooral te baseren op 'de mannen van nederland' van Sophie Perrier, wat ik ook heb gelezen, en waarin in Nederland wonende vrouwen uit verschillende landen aan het woord worden gelaten om het relatiegebeuren met Nederlandse mannen te beschrijven, wat erop neer kwam dat de Nederlandse man saai is om mee te flirten maar wel heel behulpzaam en betrouwbaar om een relatie mee te hebben, vergeleken met de mannen uit hun thuisland, behalve bij de Finse vrouwen, die vonden dat Nederlandse mannen juist heel spannend waren vergeleken met de mannen uit hun thuisland.
Oud 20-07-2011, 17:04
Lorelei
Lorelei is offline
Nederlandse mannen en heel spannend? Haha, arme finnen.
Oud 20-07-2011, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Nederlandse mannen en heel spannend? Haha, arme finnen.
Wat versta jij onder "(heel) spannend", vraag ik me dan af?
Oud 20-07-2011, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Die iemand is James Dean. Ja, echt waar. Tommy spreekt de regel "You're tearing me apart" minder lachwekkend uit dan James Dean zelf.

[filmpje]
Hahaha, in dezen moet ik je gelijk geven ja, het is een wonder!
Oud 20-07-2011, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Hoe kom je erbij dat ik onderweg ben, ik ben nog niet onderweg

Maak maar van de gelegenheid gebruik om de afwas te doen, anders word ik ERG BOOS.
Ik heb er geen kracht voor
Oud 20-07-2011, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er geen kracht voor
dude
Oud 20-07-2011, 17:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Gewoon wel:

Er is een meisje dat door haar boze stiefvader in een inrichting voor knappe meisjes geplaatst wordt. Om een bepaalde reden(?) fantaseren ze dat ze in een bordeel zitten. Dan gaat het meisje hallucineren. In haar hallucinatie vecht ze tegen een paar samoerai, en ontmoet ze om een bepaalde reden(?) een man die haar vertelt dat ze vijf voorwerpen moet verzamelen om te ontsnappen. Ze gaat er om een bepaalde reden(?) vanuit dat deze man de waarheid spreekt, en gaat met de andere meisjes op zoek naar de vijf voorwerpen. Iedere keer als ze er eentje vinden, gaan ze met zijn allen hallucineren dat ze in een episch gevecht zitten. Dan krijg je dus een serie actiescenes die niet op logische wijze in het plot passen, maar toch wel, want het is allemaal een droom, ofzo.

En dat is de film.

The Room heeft ten minste nog een hoofdpersoon die een emotionele ontwikkeling doormaakt, en de meeste dingen in The Room gebeuren volgens de wetten van oorzaak en gevolg. Dat is meer dan je van Sucker Punch kan zeggen.
Maar het is zo duidelijk dat het niet om het verhaal gaat! Dus moet je ook niet op het verhaal afgeven. Maar ik vind het wel leuk dat het verhaal niet te begrijpen is en ook niet begrepen hoeft te worden. En ik ben heel blij met de beelden in de film. <3
Oud 20-07-2011, 17:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Goed ik ga slapen. DOei.
Oud 20-07-2011, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Goed ik ga slapen. DOei.
Tot hoe laat? Ik moet je eventueel nog posted houden over Pinokkio!
Oud 20-07-2011, 17:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat versta jij onder "(heel) spannend", vraag ik me dan af?
Tja. Iig niet iets dat op nl mannen van toepassing is. Maar ik herken me wel in het flirtverhaal van sarah en zou er niet aan moeten denken om met een zuiderling te daten. (wat ik toch keer op keer bewezen heb imo)
Oud 20-07-2011, 17:11
Verwijderd
kutPinokkio en Lady and the Tramp, ik wou dat ik kon beginnen aan awesome Disney's die ik ken.
Oud 20-07-2011, 17:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het enige wat ik slecht vond aan sucker punch was de titel
Oud 20-07-2011, 17:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Steef! Heb je de Aristocats wel al gekeken? Die is mooi
Verwijderd
Zoals Beauty and the Beast, hij lonkt naar me!
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Tot hoe laat? Ik moet je eventueel nog posted houden over Pinokkio!
ik hoop tot een uur of twaalf maar jij gaat toch naar LL dus hoe wil je me up to date houden over P?
Verwijderd
Citaat:
kutPinokkio en Lady and the Tramp, ik wou dat ik kon beginnen aan awesome Disney's die ik ken.
He vrouw, hoe laat ben je hier?
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar het is zo duidelijk dat het niet om het verhaal gaat!
Ja, dan kun je ook wel over The Room zeggen: "Het is zo duidelijk dat het niet om de kwaliteit gaat!"

Er zijn best goede films waarin het niet om het verhaal gaat, maar die hebben dan op andere vlakken veel te bieden. Sucker Punch heeft dat niet. Niets origineels, niet creatiefs, niets technisch indrukwekkends, gewoon een enorme lading mongool.
Oud 20-07-2011, 17:13
Lorelei
Lorelei is offline
En jungle book. Die hebben rationeel en ik op onze tweede date gekeken
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten