Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2011, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Zo. De meeste spullen ingepakt, klaar om te verhuizen!
Je koffer en je doos?
Advertentie
Oud 02-10-2011, 12:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Je koffer en je doos?
Nee! Een koffer, een rugzak/laptoptas en een plastic zak met nog wat willekeurige spullen.
Oud 02-10-2011, 12:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja, terug naar Nederland. Ik heb heimwee.
Oh ja? Wow.
Oud 02-10-2011, 12:06
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh ja? Wow.
Nee. Ik verhuis naar Espoo, op de campus. Ik zit nu in een tijdelijk appartement in Helsinki, maar dat is niet erg praktisch omdat het ruim 10km reizen naar mijn werk is. Maar in Espoo heb ik een gedeeld appartement, en dat is wat minder jofel i.v.m. bepaalde forumsters die op bezoek komen, dus ik ga binnenkort een klein flatje voor mezelf zoeken, hopelijk een beetje in de buurt van de campus. De kamer is Espoo is gereserveerd tot medio april, dus tijd genoeg om iets te regelen.
Oud 02-10-2011, 12:07
Verwijderd
Ik voel me zo ontzettend dom soms. Ik snap niet hoe het zit met de tijd die stilstaat bij de snelheid van het ligt of achteruit gaat als iets nog sneller is dan het licht. En er zijn toch verschillende schrijvers en mensen op tv die het in Nijntje taal proberen uit te leggen. Misschien leggen ze het juist t'e simpel uit, mis ik een denkstap, of zo.
Citaat:
Nee! Een koffer, een rugzak/laptoptas en een plastic zak met nog wat willekeurige spullen.
Bijna evenveel!
Oud 02-10-2011, 12:08
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee. Ik verhuis naar Espoo, op de campus. Ik zit nu in een tijdelijk appartement in Helsinki, maar dat is niet erg praktisch omdat het ruim 10km reizen naar mijn werk is. Maar in Espoo heb ik een gedeeld appartement, en dat is wat minder jofel i.v.m. bepaalde forumsters die op bezoek komen, dus ik ga binnenkort een klein flatje voor mezelf zoeken, hopelijk een beetje in de buurt van de campus. De kamer is Espoo is gereserveerd tot medio april, dus tijd genoeg om iets te regelen.
Ah, ik was al verbaasd . Jij en heimwee, neeh.
Oud 02-10-2011, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Ah maar voor tussendoor is het wel even fijn
Oud 02-10-2011, 12:09
Verwijderd
Citaat:
bepaalde forumsters
sletje!
Oud 02-10-2011, 12:10
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn vader en vriend en ik hebben gisteren heel veel gedaan . Alsin geklust. We hebben een muur ontdaan van 2 lagen behang en vervolgens hebben mijn vader en ik de muur dicht gesmeerd met vulmiddel, omdat er heel veel gaten en putten inzaten. En toen heeft mijn vader mijn kledingkast gefikst zodat ik mijn kleren kon verhuizen, jeej!
Oud 02-10-2011, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me zo ontzettend dom soms. Ik snap niet hoe het zit met de tijd die stilstaat bij de snelheid van het ligt of achteruit gaat als iets nog sneller is dan het licht. En er zijn toch verschillende schrijvers en mensen op tv die het in Nijntje taal proberen uit te leggen. Misschien leggen ze het juist t'e simpel uit, mis ik een denkstap, of zo.
Bijna evenveel!
Weekje DWDD aan het inhalen met terugkijken?
Oud 02-10-2011, 12:12
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ah maar voor tussendoor is het wel even fijn
Ja, die gedeelde kamer is ook behoorlijk goedkoop (340 euro), dus dan kan ik wat spaarcentjes opbouwen (ik krijg hier ongeveer 2050 netto t/m december, daarna moet ik wat meer belasting gaan betalen).
Oud 02-10-2011, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Ja, die gedeelde kamer is ook behoorlijk goedkoop (340 euro), dus dan kan ik wat spaarcentjes opbouwen (ik krijg hier ongeveer 2050 netto t/m december, daarna moet ik wat meer belasting gaan betalen).
Voor Finse begrippen is het vast goedkoop ja
Oud 02-10-2011, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Weekje DWDD aan het inhalen met terugkijken?
Nee die had ik eerder al gezien, ik lees nu de Wetenschapsbijlage van de Volkskrant en ik raak alleen maar verwarder.
Oud 02-10-2011, 12:14
Verwijderd
Citaat:
De helft van een appartement voor 340 euro is ook voor Nederlandse begrippen goed te doen hoor, in een beetje stad.
Oud 02-10-2011, 12:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mwoa, het schijnt vrij normaal te zijn, als je kamers iets verder weg van de campus neemt betaal je maar iets van 200 euro.
Oud 02-10-2011, 12:15
Verwijderd
Citaat:
De helft van een appartement voor 340 euro is ook voor Nederlandse begrippen goed te doen hoor, in een beetje stad.
Ja, ik denk dat je wel gelijk hebt. Ik heb me er niet al te veel in verdiept, ik woon nog thuis.
Oud 02-10-2011, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik denk dat je wel gelijk hebt. Ik heb me er niet al te veel in verdiept, ik woon nog thuis.
Maar je studeerde al of niet? Of zit je in je laatste jaar?
Oud 02-10-2011, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Maar je studeerde al of niet? Of zit je in je laatste jaar?
Ik ben net begonnen en reis elke dag van Eindhoven naar Tilburg!
Oud 02-10-2011, 12:18
Verwijderd
Ofja, Veldhoven naar Tilburg, maar dat verschil is niet zo groot.
Oud 02-10-2011, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Ofja, Veldhoven naar Tilburg, maar dat verschil is niet zo groot.
Haha, wat komen er veel (ex)forumers uit Veldhoven dan.
Wat doe je en bevalt het? En waarom ga je niet op kamers?
Oud 02-10-2011, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Haha, wat komen er veel (ex)forumers uit Veldhoven dan.
Wat doe je en bevalt het? En waarom ga je niet op kamers?
Ja ik merk het ook al ja! Ik studeer Levensbeschouwing, maar dan niet de lerarenopleiding. Het heet levensbeschouwelijk werker, ik krijg inhoudelijk dezelfde vakken maar het is er meer op gericht om bij stichtingen te gaan werken als welzijnswerker/geestelijk verzorger. Het bevalt goed, maar ik ben niet meteen op kamers gegaan omdat ik niet in één keer heel veel veranderingen wilde hebben en eerst wilde weten of de studie wel zo leuk zou zijn als ik had gedacht
Oud 02-10-2011, 12:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Vast niet zo leuk als natuurkunde!
Oud 02-10-2011, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Oud 02-10-2011, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Ja ik merk het ook al ja! Ik studeer Levensbeschouwing, maar dan niet de lerarenopleiding. Het heet levensbeschouwelijk werker, ik krijg inhoudelijk dezelfde vakken maar het is er meer op gericht om bij stichtingen te gaan werken als welzijnswerker/geestelijk verzorger. Het bevalt goed, maar ik ben niet meteen op kamers gegaan omdat ik niet in één keer heel veel veranderingen wilde hebben en eerst wilde weten of de studie wel zo leuk zou zijn als ik had gedacht
Klinkt verstandig.
En wat een goede studie/ambitie.
Oud 02-10-2011, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Klinkt verstandig.
En wat een goede studie/ambitie.
Ja het is super gaaf, want we hebben elke donderdag een excursie. Dan bezoeken we plekken waar we later terecht kunnen komen en dat is zoooo gaaf Super gaaf om dat allemaal te zien.
Oud 02-10-2011, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Ja zeg, leg jij ook eens uit hoe het zit met het stilstaan en achteruit gaan van de tijd alsjeblieft. Wie weet gebruik jij net de woorden die ik wél kan plaatsen.
Oud 02-10-2011, 12:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Oh, en @Quis: er is een formule die aangeeft hoe de tijd verandert a.d.h.v. de relatieve snelheid van iets t.o.v. iets anders. Maar als je geen wiskunde hebt gehad is het misschien lastig om te zien wat de consequenties zijn van die formule. Waar het op neer komt is dat de tijd steeds langzamer gaat naar mate je dichter bij de snelheid van het licht komt.
Oud 02-10-2011, 12:29
Verwijderd
Ik heb de relativiteitstheorie kunnen begrijpen door een boekje van Bertrand Russell. Ik geloof dat dat 'Het ABC van de Relativiteit' heet. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...149/index.html hier is ie!
Oud 02-10-2011, 12:29
Verwijderd
Hallo, ik ben vrolijk, want mangnork had vanmorgen babydienst, en ik heb met slechts een kleine onderbreking geslapen tot half twaalf én het is nog steeds heerlijk weer én ik maak pompoensoep
Oud 02-10-2011, 12:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
http://en.wikipedia.org/wiki/Introdu...ial_relativity

Hier is een Wiki-artikel dat bedoeld is voor leken, al heeft het nog wel wat formules.
Oud 02-10-2011, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Oh, en @Quis: er is een formule die aangeeft hoe de tijd verandert a.d.h.v. de relatieve snelheid van iets t.o.v. iets anders. Maar als je geen wiskunde hebt gehad is het misschien lastig om te zien wat de consequenties zijn van die formule. Waar het op neer komt is dat de tijd steeds langzamer gaat naar mate je dichter bij de snelheid van het licht komt.
Oh dat laatste wist ik dus niet eens, maar dat verklaart al veel.

Citaat:
Ik heb de relativiteitstheorie kunnen begrijpen door een boekje van Bertrand Russell. Ik geloof dat dat 'Het ABC van de Relativiteit' heet. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...149/index.html hier is ie!
Noh, ik ga er geen boeken over lezen zeg.

Citaat:
Hallo, ik ben vrolijk, want mangnork had vanmorgen babydienst, en ik heb met slechts een kleine onderbreking geslapen tot half twaalf én het is nog steeds heerlijk weer én ik maak pompoensoep
Yeah, de pompoentijd is aangebroken.

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Introdu...ial_relativity

Hier is een Wiki-artikel dat bedoeld is voor leken, al heeft het nog wel wat formules.
Hmm, ik zal vanavond eens kijken hoe ver ik kom. Dankje.
Oud 02-10-2011, 12:36
Miekje*
Miekje* is offline
Pompoensoep, nomnomnom. Dat is best een goed idee, ja.
Oud 02-10-2011, 12:38
Verwijderd
Volgens mij begreep ik het een beeeetje door A Short History of Nearly Everything, wat sowieso een fantastisch boek is
Oud 02-10-2011, 12:38
Verwijderd
ik moet optijd naar bed en niet opstaan om 5uur en niet in slaap vallen om 12uur. kijken of dat lukt.
Oud 02-10-2011, 12:39
Verwijderd
Toen de schrijver vertelde over neutronen die met elkaar de polonaise dansen werd natuurkunde gelijk leuker
Verwijderd
Citaat:
Toen de schrijver vertelde over neutronen die met elkaar de polonaise dansen werd natuurkunde gelijk leuker
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Volgens mij begreep ik het een beeeetje door A Short History of Nearly Everything, wat sowieso een fantastisch boek is
Oh, dat boek heb ik gekregen van mijn begeleider in Nederland. Ik moet het nog lezen.
Verwijderd
Natuurkunde daar snap ik nog altijd niks van. gelukkig heb ik het laten vallen.
Oud 02-10-2011, 12:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Natuurkunde daar snap ik nog altijd niks van.
Ik ook niet.
Oud 02-10-2011, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Ik ook niet.
Sommige dingen ga je gewoon nooit begrijpen
Oud 02-10-2011, 12:41
Miekje*
Miekje* is offline
Gnork, waar koop jij je pompoenen voor de soep? Gewoon bij de groentenwinkel/kraam?
Verwijderd
Den Haag-mensen naamzoek: mag je door het Westduinpark fietsen?
Citaat:
Oh die heb ik ooit ook gelezen en voor zover ik me kan herinneren snapte ik toen alles wat erin stond, maar dan ben ik het blijkbaar weer vergeten. Faal.
Verwijderd
ik mag het lab niet meer in
Oud 02-10-2011, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Oh, dat boek heb ik gekregen van mijn begeleider in Nederland. Ik moet het nog lezen.
De helft wat erin staat klopt (gedeeltelijk) niet en/of is te kort door de bocht hoor, heb ik me laten vertellen, dus bespaar jezelf de ergernis.
Verwijderd
Iemand zei me eens dat je hagenezen en hagenaren hebt en een van de 2 is asociaal, kan dat??
Verwijderd
Citaat:
Het is gaaf, maar naar mijn idee ging het veel over natuurkunde en biologie en daar zul jij het meeste al wel over weten / schrijver keihard om uitlachen omdat ie niet volledig is.

Maar misschien ging het wel over veel meer, maar heb ik alleen dat onthouden omdat ik het zo gaaf vond dat er eindelijk iemand was die me die dingen uit kon leggen
Oud 02-10-2011, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Gnork, waar koop jij je pompoenen voor de soep? Gewoon bij de groentenwinkel/kraam?
Nee, ik ben een lui varken dat alles bij de supermarkt haalt De Jumbo heeft nu bio pompoenen voor 2 euro, daar komt deze vandaan.
Oud 02-10-2011, 12:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
De helft wat erin staat klopt (gedeeltelijk) niet en/of is te kort door de bocht hoor, heb ik me laten vertellen, dus bespaar jezelf de ergernis.
Nou nou nou. Volgens mijn begeleider was het vooral grappig geschreven, voor theoretische verdieping pak ik natuurlijk gewoon een "normaal" natuurkundeboek.
Oud 02-10-2011, 12:44
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Iemand zei me eens dat je hagenezen en hagenaren hebt en een van de 2 is asociaal, kan dat??
Volgens mij is het meer zo dat een Hagenees geboren en getogen is in den Haag en dat een Hagenaar iemand is die op latere leeftijd in den Haag is komen wonen? Dat is mij verteld, iig.
Oud 02-10-2011, 12:44
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee, ik ben een lui varken dat alles bij de supermarkt haalt De Jumbo heeft nu bio pompoenen voor 2 euro, daar komt deze vandaan.
Ah . Ja, dat kan ook, niks mis met een beetje luiheid, toch?

Regels voor berichten