Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2011, 18:45
Verwijderd
Verspreid over verschillende groepen natuurlijk
En ik heb de hoop op veel uren allang opgegeven hoor
Advertentie
Oud 03-10-2011, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Verspreid over verschillende groepen natuurlijk
En ik heb de hoop op veel uren allang opgegeven hoor
Oooh, ok, dan is het dikke prima. En ja, snap ik, maar het zou zo mooi zijn als het qua uren eens meezat.
Oud 03-10-2011, 18:46
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik vraag me ineens iets af. Zomer is hier warm en winter is koud. Maar niet aan de andere kant van de wereld. Heet daar dan ook de winter de zomer en de zomer de winter? Of vieren ze kerst daar dus echt in wat ze de zomer noemen? Hebben de woorden winter en zomer dus de tegengestelde betekenis van hier? Is de definitie van winter gebaseerd op het weer of op de maanden van het jaar..?

Volgens mij heb je in "westerse" landen beneden de evenaar gewoon dezelfde tradities, dus in Australië is het warm in de winter. Maar er zijn sowieso weinig gebieden beneden de evenaar met een gematigd klimaat, meestal is het (sub)tropisch.
Oud 03-10-2011, 18:47
Carn
Carn is offline
Citaat:
Heet daar dan ook de winter de zomer en de zomer de winter?
Nee, de betekenis van zomer en winter is hetzelfde, maar ze vallen in andere maanden.

Citaat:
Of vieren ze kerst daar dus echt in wat ze de zomer noemen?
Jep. Kerst heeft ook niets met het weer of de jaargetijden te maken lijkt me, het is gewoon een religieus kalenderdingetje.

Citaat:
Hebben de woorden winter en zomer dus de tegengestelde betekenis van hier?
Nee, ze hebben dezelfde betekenis dus!

Citaat:
s de definitie van winter gebaseerd op het weer of op de maanden van het jaar..?
Op de verandering van weer/klimaat door de stand van de aarde.
Oud 03-10-2011, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Oooh, ok, dan is het dikke prima. En ja, snap ik, maar het zou zo mooi zijn als het qua uren eens meezat.
Ja, true, maar het is weer bij een centrum voor de kunsten (en dat like ik ) en daar worden het nu eenmaal niet snel veel uren.
Oud 03-10-2011, 18:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Volgens mij heb je in "westerse" landen beneden de evenaar gewoon dezelfde tradities, dus in Australië is het warm in de winter. Maar er zijn sowieso weinig gebieden beneden de evenaar met een gematigd klimaat, meestal is het (sub)tropisch.
Ah oke, dus dan zou de definitie dus zijn gebaseerd op de maanden van het jaar

edit: oh ik zie dat Carn er anders over denkt
Oud 03-10-2011, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Ja, true, maar het is weer bij een centrum voor de kunsten (en dat like ik ) en daar worden het nu eenmaal niet snel veel uren.
Ah tof! En oh ja ik bedoelde het niet disserig, integendeel, het is ontzettend fijn dat je aangenomen bent maar ik gun je zo hard wat meer uren.
Oud 03-10-2011, 18:52
Verwijderd
Landen met een westerse kalender hebben allemaal tegelijk december.
Oud 03-10-2011, 18:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hm die kant-en-klare roti met groenten van de AH is best goed te eten en had ook nog een zak emping liggen, nom nom.
Oud 03-10-2011, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Ah tof! En oh ja ik bedoelde het niet disserig, integendeel, het is ontzettend fijn dat je aangenomen bent maar ik gun je zo hard wat meer uren.
Weet ik hoor!
En tuurlijk zou ik er ook graag meer hebben, maar ik ben vooral gewoon blij hiermee inderdaad.
Oud 03-10-2011, 18:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Landen met een westerse kalender hebben allemaal tegelijk december.
Dat is ook niet het discussiepunt de vraag is of december/januari/februari winter of zomer heten
Oud 03-10-2011, 18:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat is ook niet het discussiepunt de vraag is of december/januari/februari winter of zomer heten
Dat is doorgaans "zomer" in het zuidelijke halfrond.
Oud 03-10-2011, 18:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat is doorgaans "zomer" in het zuidelijke halfrond.
Oke, dan snap ik het weer
Oud 03-10-2011, 18:58
Verwijderd
Citaat:
In heel veel landen aan de andere kant van de evenaar zijn andere seizoenen, bijvoorbeeld het 'droge en het natte seizoen.'
Oud 03-10-2011, 19:02
Verwijderd
Oh en ik heb iemand ontmoet die op bijna precies dezelfde manier nerderig is als ik, ook archaïsch en formalistisch taalgebruik verweten krijgt en alles analyseert.
/random.
Oud 03-10-2011, 19:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, dat klinkt ook logisch
Oud 03-10-2011, 19:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh en ik heb iemand ontmoet die op bijna precies dezelfde manier nerderig is als ik, ook archaïsch en formalistisch taalgebruik verweten krijgt en alles analyseert.
/random.
Een hete man toevallig?
Oud 03-10-2011, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Een hete man toevallig?
Niet een waar je je nek voor omdraait en je hart even van stil staat, wel eentje die in mijn straatje ligt.
Oud 03-10-2011, 19:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat kan toch ook heel heet zijn leuk joh!
Oud 03-10-2011, 19:10
Verwijderd
Ik weet niet of ik dat heet zou noemen, daar ben ik iets te objectief voor ingesteld of zo?
Oud 03-10-2011, 19:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
Naja ik overdrijf een beetje. Maar ik bedoel dat iemand heel aantrekkelijk kan zijn zonder topmodel te zijn
Oud 03-10-2011, 19:27
Verwijderd
Help de nerd uit de klas is op me.
Oud 03-10-2011, 19:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
He crap, ik doe mee met die brei-actie van de hema, maar ik sta hopeloos achter
Oud 03-10-2011, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Apate en andere mensen in de buurt van leiden, kom hier heen! Lekkah kutmuziek, warm weer en koud bier.
dat is zo ver weg.
Verwijderd
Citaat:
Naja ik overdrijf een beetje. Maar ik bedoel dat iemand heel aantrekkelijk kan zijn zonder topmodel te zijn
Nouja, zonder dat 'heel' klopt het wel, omdat ie wel in mijn straatje zit dus.

Maar dat is verder niet zo heel interessant want ik vind geloof ik iedere twee weken wel weer iemand leuk, maar dat is gewoon mijn goede humeur of zo.
Verwijderd
Hij vroeg aandacht van me door mn slijper te vragen om te slijpen
Oud 03-10-2011, 19:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Jeetje, wat een vernedering!
Oud 03-10-2011, 19:36
Verwijderd
Hallo allemaal! Wij hebben echt best wel iets lekkers gegeten
Oud 03-10-2011, 19:39
Verwijderd
Krijgen we enige verduidelijking of mogen we raden?
Oud 03-10-2011, 19:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nouja, zonder dat 'heel' klopt het wel, omdat ie wel in mijn straatje zit dus.

Maar dat is verder niet zo heel interessant want ik vind geloof ik iedere twee weken wel weer iemand leuk, maar dat is gewoon mijn goede humeur of zo.
Verwijderd
Citaat:
Je bent bang dat ie je ongevraagd gaat zoenen?
Verwijderd
Oh ja /v lid

We gingen iets van mie eten, met gehaktballetjes (die wonderbaarlijk genoeg aan elkaar bleven plakken in plaats van uit elkaar te vallen zoals die kutdingen altijd doen) en saus enzo van Conimex, twee verschillende dingen
Oud 03-10-2011, 19:42
Verwijderd
Het is wel leuker dan een jaar lang stug niemand ook maar een beetje interessant vinden.

En jij?
Oud 03-10-2011, 19:43
Verwijderd
Op hoop van zegen en het is gelukkig goed uitgepakt?
Oud 03-10-2011, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Weet je dit zeker? Met andere woorden: heeft hij je dat verteld? Of ben je tot die conclusie gekomen enkel door:
Citaat:
Want soms hebben mensen wel degelijk een puntenslijper nodig, hoor.
Oud 03-10-2011, 19:44
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oh ja /v lid

We gingen iets van mie eten, met gehaktballetjes (die wonderbaarlijk genoeg aan elkaar bleven plakken in plaats van uit elkaar te vallen zoals die kutdingen altijd doen) en saus enzo van Conimex, twee verschillende dingen
Is niet zo moeilijk om gehaktballetjes te maken die heel blijven, hoor. Gewoon genoeg paneermeel/brood/beschuit gebruiken.
Oud 03-10-2011, 19:47
Verwijderd
Ja, maar dat hoorde dus niet in dat recept daarom was ik zo verbaasd

Het zijn gewoon de awesome kookkunsten van mijn huisgenoot en mij,

En ja op hoop van zegen
Oud 03-10-2011, 19:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Het is wel leuker dan een jaar lang stug niemand ook maar een beetje interessant vinden.

En jij?
Oja, ik heb dat wel periodes inderdaad.
Oud 03-10-2011, 19:52
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

En ja op hoop van zegen
Huh, waar maak je dan gehaktballetjes mee?
Oud 03-10-2011, 19:53
Verwijderd
Gehakt?
Oud 03-10-2011, 19:53
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Gehakt?
Heb jij weleens geprobeerd gehaktballetjes te maken door gehakt in balletjes te draaien?
Oud 03-10-2011, 19:54
Verwijderd
Citaat:
als hij je puntenslijper wilde lenen dan zal hij inderdaad wel verliefd op je zijn. Het lenen van haar puntenslijper is een klassieke stap in het versieren van een meisje
Oud 03-10-2011, 19:56
Verwijderd
Citaat:

En ja op hoop van zegen
Maar het was met iets van conimex zei je, dus een pakje oosterse gehaktmix? Want de inhoud van dat soort pakjes is grotendeels paneermeel.
Oud 03-10-2011, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Heb jij weleens geprobeerd gehaktballetjes te maken door gehakt in balletjes te draaien?
Ik maak ze eigenlijk nooit
Oud 03-10-2011, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Ja

Je maakte het van gehakt, poederspul uit een zakje en ui. Overigens was het echt weinig poederspul, want je proefde er niets van gehakt smaakte nog steeds naar gehakt . Het was kennelijk kruidenmix.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik maak ze eigenlijk nooit
You don't say!
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja

Je maakte het van gehakt, poederspul uit een zakje en ui.
En je kunt er het beste een eitje door doen . Zo vallen je balletjes niet uit elkaar!
Oud 03-10-2011, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Oja, ik heb dat wel periodes inderdaad.
Ik bedoelde eigenlijk gewoon hoe het tussen jou en de hete/leuke mannen staat.
Oud 03-10-2011, 19:58
Verwijderd
Bij ei juist wel bij mij dan tenminste.

Maar volgens mij kun je ze het beste van te voren maken en dan een nacht in de koelkast zetten
Oud 03-10-2011, 19:59
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Bij ei juist wel bij mij dan tenminste.

Maar volgens mij kun je ze het beste van te voren maken en dan een nacht in de koelkast zetten
Dat is niet mijn ervaring . Maar het ligt eraan ook watvoor gehakt je neemt (halfom of runder).

Regels voor berichten