Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2011, 09:24
Carn
Carn is offline
met je spiegelreflexcamera overal doorheenklikken, en blijkbaar is het de bedoeling dat men na het laatste nummer (voor de toegift) als een uberfanboy opspringt en voor aan het podium gaat staan, waardoor je niets meer kan zien .

En natuurlijk kreten als "het was zo intens!"
Oud 18-10-2011, 09:25
Rationeel
Rationeel is offline
volgende keer je vrouwtje een beetje in toom houden dus?
Oud 18-10-2011, 09:28
Carn
Carn is offline
Nee, die gedroeg zich vanzelfsprekend keurig!
Oud 18-10-2011, 09:30
Rationeel
Rationeel is offline
dan is het goed!
Oud 18-10-2011, 09:32
Verwijderd
De dikke hamster is ontsnapt
Oud 18-10-2011, 09:33
Verwijderd
Citaat:
met je spiegelreflexcamera overal doorheenklikken, en blijkbaar is het de bedoeling dat men na het laatste nummer (voor de toegift) als een uberfanboy opspringt en voor aan het podium gaat staan, waardoor je niets meer kan zien .

Ohh men, wat slecht.

Citaat:
De dikke hamster is ontsnapt
Whut, de dikke nog wel?
Oud 18-10-2011, 09:34
Verwijderd
Hamsters zijn goed in ontsnappen mijn huisgenootje had 2 hamsters en die ontsnapten wekelijks.
Oud 18-10-2011, 09:39
Verwijderd
Zonder de discussie over wel of niet doneren aan te willen wakkeren: maken jullie verschil tussen je organen doneren aan iemand die ze nodig heeft en je lichaam ter beschikking stellen aan de wetenschap? En zo ja, wat heeft dan jullie voorkeur en waarom?
Oud 18-10-2011, 09:40
Carn
Carn is offline
Oud 18-10-2011, 09:41
Verwijderd
Dat was helemaal niet grappig bedoeld.
Oud 18-10-2011, 09:44
Carn
Carn is offline
Dat weet ik ;P

Ik ga voor de wetenschap; ik vind het idee dat het op de lange termijn ergens aan bijdraagt aantrekkelijker dan de niet-al-te-grote-kans dat iemand anders er nog wat mee kan doen.
Oud 18-10-2011, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Zonder de discussie over wel of niet doneren aan te willen wakkeren: maken jullie verschil tussen je organen doneren aan iemand die ze nodig heeft en je lichaam ter beschikking stellen aan de wetenschap? En zo ja, wat heeft dan jullie voorkeur en waarom?
Ja, want dat zijn twee andere dingen?

Er zijn op het moment zo veel mensen die staan ingeschreven om hun lichaam te doneren aan de wetenschap, dat de pathologen niet goed weten wat ze er allemaal mee moeten. Als je een zeldzame anatomische of genetische afwijking hebt draag je wel echt wat bij, maar anders is je lichaam nuttiger als je je organen doneert. Tenzij je 86+ bent, want dan mag je toch niets meer doneren, maar we hebben hier niet zo veel leden van 86+.

Daarbij maakt het voor je nabestaanden ook veel uit natuurlijk. Als je organen doneert, krijgen ze een keurig lichaam terug om te begraven of cremeren. Als je je lichaam aan de wetenschap afstaat kunnen ze alleen nog een rouwdienst houden maar dan zonder begrafenis of crematie. Dat kan lastig zijn voor hun rouwverwerking, maar dat hangt er van af hoe veel waarde ze hechten aan een begrafenis of crematie zelf.

Laatst gewijzigd op 18-10-2011 om 10:02.
Oud 18-10-2011, 09:49
Verwijderd
ik doneer mijn hesenen ook
Oud 18-10-2011, 09:50
Verwijderd
Ik maak ze af daar bij de rechter
Verwijderd
Zo hebben ze wel veel gehad aan het lichaam van Hendrikje van Andel, die 115 werd, want de meeste mensen worden geen 115, dus dan kun je onderzoeken hoe dat zo komt.
Rationeel
Rationeel is offline
ik ga voor donatie. voornamelijk omdat ik geen idee heb hoe ik iets anders zou moeten aangeven
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hum, weer een dag vrij van m'n vaste werk :\ Kan het net zo goed opzeggen.
Oud 18-10-2011, 09:51
Verwijderd
Citaat:

Mijn tante was daar gisteren ook, ik vind haar wel het type om 'het was zooo intens!!!' uit te slaan
Oud 18-10-2011, 09:53
Verwijderd
Ze zijn toch verplicht mij de stukken te laten lezen neem ik aan? Nou, dat hebben ze niet gedaan dus danm mogen ze me niet hier houden.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat weet ik ;P

Ik ga voor de wetenschap; ik vind het idee dat het op de lange termijn ergens aan bijdraagt aantrekkelijker dan de niet-al-te-grote-kans dat iemand anders er nog wat mee kan doen.
"Voor de wetenschap" klinkt wel romantischer dan het is. In plaats van in een laboratorium onderzocht te worden door geleerden die roepen "Eureka, een medicijn tegen kanker!", mag je lekker op een snijtafel liggen om als praktische opdracht te dienen voor vervelende, klierende Gezondheidswetenschappen-studentjes.
Verwijderd
Citaat:
Ja, want dat zijn twee andere dingen?

Er zijn op het moment zo veel mensen die staan ingeschreven om hun lichaam te doneren aan de wetenschap, dat de pathologen niet goed weten wat ze er allemaal mee moeten. Als je een zeldzame anatomische of genetische afwijking hebt draag je wel echt wat bij, maar anders is je lichaam nuttiger als je je organen doneert. Tenzij je 86+ bent, want dan mag je toch niets meer doneren, maar we hebben hier niet zo veel leden van 86+.

Daarbij maakt het voor je nabestaanden ook veel uit natuurlijk. Als je organen doneert, krijgen ze een keurig lichaam terug om te begraven of doneren. Als je je lichaam aan de wetenschap afstaat kunnen ze alleen nog een rouwdienst houden maar dan zonder begrafenis of crematie. Dat kan lastig zijn voor hun rouwverwerking, maar dat hangt er van af hoe veel waarde ze hechten aan een begrafenis of crematie zelf.
Ja hu dat het twee verschillende dingen zijn weet ik wel, maar voor mij viel het tot voor kort allemaal op een grote hoop. En ik dacht dus: misschien kunnen je organen niet geschikt zijn maar hebben ze alsnog iets aan je bij de wetenschap, of andersom, maar zijn er ook weer mensen die juist maar een van de twee willen?

Bedankt voor je info, in elk geval!
Oud 18-10-2011, 09:55
Verwijderd
mijn hersenen worden in plakje genseden en daargaan ze wel interessant mee doen
Oud 18-10-2011, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn toch verplicht mij de stukken te laten lezen neem ik aan? Nou, dat hebben ze niet gedaan dus danm mogen ze me niet hier houden.
Op aanvraag moet je je eigen dossier kunnen inzien, ja.
Oud 18-10-2011, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Op aanvraag moet je je eigen dossier kunnen inzien, ja.
ik heb dat al drie keergevraagd
Oud 18-10-2011, 10:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
"Voor de wetenschap" klinkt wel romantischer dan het is. In plaats van in een laboratorium onderzocht te worden door geleerden die roepen "Eureka, een medicijn tegen kanker!", mag je lekker op een snijtafel liggen om als praktische opdracht te dienen voor vervelende, klierende Gezondheidswetenschappen-studentjes.
Ow, ik dacht dat mijn brein werd gebruikt om een nieuwe high-tech sonde te besturen die op reis gaat naar Alpha Centauri
Oud 18-10-2011, 10:05
Verwijderd
Ik wil wel op sterk water, of gebalsemd zoals in Bodies.
Oud 18-10-2011, 10:06
Verwijderd
Maar, alle lichamen die aan de wetenschap worden gedoneerd en verder niets abnormaals mankeren, worden die niet gewoon gebruikt voor Geneeskunde opleidingen? Mijn huisgenoot heeft namelijk altijd snijzaal iets, en zij hebben hun eigen lijk
Oud 18-10-2011, 10:08
Carn
Carn is offline
Hehe, zoiets bedacht ik gisteren; als je bijvoorbeeld gecremeerd wordt dat je dan alles laat verdelen in een zooi olijke potjes en die mee laat geven aan mensen die er dan iets leuks mee kunnen doen . Of gewoon op de schouw zetten.
Verwijderd
Ja, maar dat is toch de wetenschap? @ Apate
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Maar, alle lichamen die aan de wetenschap worden gedoneerd en verder niets abnormaals mankeren, worden die niet gewoon gebruikt voor Geneeskunde opleidingen? Mijn huisgenoot heeft namelijk altijd snijzaal iets, en zij hebben hun eigen lijk
Oja, Geneeskunde was de opleiding, ik kon er niet op komen
Oud 18-10-2011, 10:10
Verwijderd
Je kan geen orgaandonor meer zijn als je doodsoorzaak onbekend is, je een ernstige infectie hebt, je een vorm van kanker hebt, als je een actieve infectie hebt met bepaalde virussen waaronder natuurlijk hiv, als je actieve tuberculose hebt en bij bepaalde aangeboren afwijkingen. Daarbij is er een leeftijdsgrens die verschilt per orgaan, van 60 tot 75 jaar. Dus dan blijven eigenlijk vooral de ongelukken en hartaanvallen over als doodsoorzaak. Daarnaast hebben ze het meest aan je organen als die wel goed doorbloed zijn, wat alleen voorkomt als je overlijdt terwijl je aan een hartlongmachine ligt. Maar ze kunnen je organen ook nog enkele uren gebruiken zonder doorbloeding.
Daarnaast zijn er ook nog de weefsels, waarvoor ongeveer dezelfde dingen gelden, behalve dan dat de leeftijdsgrens voor huid en hoornvliezen hoger ligt (86 jaar voor hoornvlies, maar alleen als je geen staar had; 81 jaar voor huid).
Oud 18-10-2011, 10:10
Verwijderd
Ik heb een keer de donorregistratie gebeld om te vragen hoe je kon vastleggen dat je én én wilde, en doneren en je lichaam daarna aan de wetenschap doneren. maar dat was volgens die persoon heel erg moeilijk en dat moest je in groningen ofzo speciaal ergens laten vastleggen? iig was dat me teveel moeite dus ik ben gewoon donor.
Oud 18-10-2011, 10:11
Verwijderd
Ja, maar het was meer gericht eigenlijk op wat Sarah zei, dat er zoveel mensen zijn die hun lichaam doneren dat pathologen niet weten wat ze ermee moeten. Ik weet alleen dat mijn huisgenootje het met 1 lijk moet doen, het hele semester lang ofzo omdat er niet genoeg lijken zijn . Dus ik dacht schenk al die lijken aan universiteiten, dan is het probleem opgelost
Oud 18-10-2011, 10:13
Verwijderd
mijn moeder is geen donor omdat ze zegt dat ze bang is dat artsen haar dan expres laten doodgaan als ze zien dat ze donor is. Ze noemt mij naïef omdat dat volgens mij uiteraard niet aan de orde is
iig zo was het een paar jaar terug, wellicht is ze van gedachte veranderd inmiddels.
Oud 18-10-2011, 10:14
Verwijderd
Ik ben wel gewoon donor ik vond dat best wel grappig, op je 18de verjaardag krijg je direct zo'n formulier van: Wil je even hier tekenen en dan ben je donor
Oud 18-10-2011, 10:16
Rationeel
Rationeel is offline
mijn as moet in een standaard kubus gestort worden. ik heb een tijdje geleden al berekend dat ik dan nog net licht genoeg ben, zodat lorelei me overal mee naartoe kan nemen
Verwijderd
Citaat:
mijn moeder is geen donor omdat ze zegt dat ze bang is dat artsen haar dan expres laten doodgaan als ze zien dat ze donor is. Ze noemt mij naïef omdat dat volgens mij uiteraard niet aan de orde is
iig zo was het een paar jaar terug, wellicht is ze van gedachte veranderd inmiddels.
Artsen weten volgens mij pas of je donor bent of niet als het sowieso al te laat is... dan kunnen ze natuurlijk nog steeds opzettelijk mensen eerder dood laten gaan, maar dat geldt dan ook voor niet-donoren
Carn
Carn is offline
10 jaar geleden heb ik volgens mij 'nee' ingevuld. Nu denk ik er wel wat anders over maar daar moet ik nog even over peinzen.
Oud 18-10-2011, 10:18
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 18-10-2011, 10:32
Carn
Carn is offline
wel handig dat ze steeds refreshen!
Oud 18-10-2011, 10:37
Verwijderd
Oeioeioei Dexter.
Oud 18-10-2011, 10:38
Carn
Carn is offline
Ik ga m vanavond kijken

Maar Eddie James Olmos is
Oud 18-10-2011, 10:40
Carn
Carn is offline
ow wow, collega van me heeft ook al het afgelopen weekend ziek thuis gezeten. Gaat lekker!
Oud 18-10-2011, 10:43
Rationeel
Rationeel is offline
ik kan dexter 3 pas volgende week kijken
Oud 18-10-2011, 11:02
Carn
Carn is offline
haha

http://www.heise.de/newsticker/meldu...s-1362506.html

Mn Deutsch is niet al te best dus wat ik van de Engelse vertaling kan maken kwam die Nederlander dus met een verklaring die als het waar was geweest op nogal een beginnersfout duidde.. oftewel, in de meetapparatuur is daar allang rekening mee gehouden, er zijn bepaalde standaarden voor die zelfs bepaalde afwijkingen corrigeren, en dat wat die nederlander zegt is zelfs in gewone navigatiesystemen al bekend en geimplementeerd.

En hij had zelf een fout in zijn paper in een van de vergelijkingen
dus het lijkt erop dat dit niet de verklaring is

Citaat:
En dat zijn dan de wetenschappers van vandaag, domme ex-studentjes die natuurkundige basisprincipes niet op tijd in ogenschouw nemen waardoor ze verkeerde metingen doen in hun oversized experiment.
come again?
Oud 18-10-2011, 11:07
Rationeel
Rationeel is offline
fuck, heb ik net dat eerste artikel gelezen en was ik weer helemaal blij, krijgen we dit.

*pakt survival-kit er weer bij*
Oud 18-10-2011, 11:09
Verwijderd
Citaat:
fuck, heb ik net dat eerste artikel gelezen en was ik weer helemaal blij, krijgen we dit.

*pakt survival-kit er weer bij*
Oud 18-10-2011, 11:09
Verwijderd
Goedemorgen
Oud 18-10-2011, 11:20
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ja, maar het was meer gericht eigenlijk op wat Sarah zei, dat er zoveel mensen zijn die hun lichaam doneren dat pathologen niet weten wat ze ermee moeten. Ik weet alleen dat mijn huisgenootje het met 1 lijk moet doen, het hele semester lang ofzo omdat er niet genoeg lijken zijn . Dus ik dacht schenk al die lijken aan universiteiten, dan is het probleem opgelost
Ielllll nu zie ik een studentenkamer voor waar dan een heel semester lang een lijk in de koelkast ligt

Maar ik ben ook donor, trouwens.
Oud 18-10-2011, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Donor zijn, wetenschap heeft genoeg lijken dacht ik, de vraag is daar een stuk minder groot
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten