Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat weet ik ;P
Ik ga voor de wetenschap; ik vind het idee dat het op de lange termijn ergens aan bijdraagt aantrekkelijker dan de niet-al-te-grote-kans dat iemand anders er nog wat mee kan doen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Er zijn op het moment zo veel mensen die staan ingeschreven om hun lichaam te doneren aan de wetenschap, dat de pathologen niet goed weten wat ze er allemaal mee moeten. Als je een zeldzame anatomische of genetische afwijking hebt draag je wel echt wat bij, maar anders is je lichaam nuttiger als je je organen doneert. Tenzij je 86+ bent, want dan mag je toch niets meer doneren, maar we hebben hier niet zo veel leden van 86+. Daarbij maakt het voor je nabestaanden ook veel uit natuurlijk. Als je organen doneert, krijgen ze een keurig lichaam terug om te begraven of cremeren. Als je je lichaam aan de wetenschap afstaat kunnen ze alleen nog een rouwdienst houden maar dan zonder begrafenis of crematie. Dat kan lastig zijn voor hun rouwverwerking, maar dat hangt er van af hoe veel waarde ze hechten aan een begrafenis of crematie zelf. Laatst gewijzigd op 18-10-2011 om 10:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bedankt voor je info, in elk geval! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Hehe, zoiets bedacht ik gisteren; als je bijvoorbeeld gecremeerd wordt dat je dan alles laat verdelen in een zooi olijke potjes en die mee laat geven aan mensen die er dan iets leuks mee kunnen doen
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Je kan geen orgaandonor meer zijn als je doodsoorzaak onbekend is, je een ernstige infectie hebt, je een vorm van kanker hebt, als je een actieve infectie hebt met bepaalde virussen waaronder natuurlijk hiv, als je actieve tuberculose hebt en bij bepaalde aangeboren afwijkingen. Daarbij is er een leeftijdsgrens die verschilt per orgaan, van 60 tot 75 jaar. Dus dan blijven eigenlijk vooral de ongelukken en hartaanvallen over als doodsoorzaak. Daarnaast hebben ze het meest aan je organen als die wel goed doorbloed zijn, wat alleen voorkomt als je overlijdt terwijl je aan een hartlongmachine ligt. Maar ze kunnen je organen ook nog enkele uren gebruiken zonder doorbloeding.
Daarnaast zijn er ook nog de weefsels, waarvoor ongeveer dezelfde dingen gelden, behalve dan dat de leeftijdsgrens voor huid en hoornvliezen hoger ligt (86 jaar voor hoornvlies, maar alleen als je geen staar had; 81 jaar voor huid). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een keer de donorregistratie gebeld om te vragen hoe je kon vastleggen dat je én én wilde, en doneren en je lichaam daarna aan de wetenschap doneren. maar dat was volgens die persoon heel erg moeilijk en dat moest je in groningen ofzo speciaal ergens laten vastleggen? iig was dat me teveel moeite dus ik ben gewoon donor.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, maar het was meer gericht eigenlijk op wat Sarah zei, dat er zoveel mensen zijn die hun lichaam doneren dat pathologen niet weten wat ze ermee moeten. Ik weet alleen dat mijn huisgenootje het met 1 lijk moet doen, het hele semester lang ofzo
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
mijn moeder is geen donor omdat ze zegt dat ze bang is dat artsen haar dan expres laten doodgaan als ze zien dat ze donor is. Ze noemt mij naïef omdat dat volgens mij uiteraard niet aan de orde is
![]() iig zo was het een paar jaar terug, wellicht is ze van gedachte veranderd inmiddels. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() http://www.heise.de/newsticker/meldu...s-1362506.html Mn Deutsch is niet al te best dus wat ik van de Engelse vertaling kan maken kwam die Nederlander dus met een verklaring die als het waar was geweest op nogal een beginnersfout duidde.. oftewel, in de meetapparatuur is daar allang rekening mee gehouden, er zijn bepaalde standaarden voor die zelfs bepaalde afwijkingen corrigeren, en dat wat die nederlander zegt is zelfs in gewone navigatiesystemen al bekend en geimplementeerd. En hij had zelf een fout in zijn paper in een van de vergelijkingen dus het lijkt erop dat dit niet de verklaring is ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Maar ik ben ook donor, trouwens.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|