Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2011, 18:10
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Ik denk niet dat je haar uit gaat vallen

Ik moet eigenlijk al in de ub zitten om te studeren, maar mijn motivatie ligt ergens op de grond. Kan iemand mij een trap geven en mij even motivatie aan praten?
Lieve Apate, Mesopotamen zijn supertof! <3 En die zijn allemaal in de ub op jou aan het wachten. Wil je ze in de steek laten, hm? En de Romeinen, Carthagers, Phoeniciers - hun allemaal! zomaar verlaten! En ze zijn al niet zo geliefd als ze verdienen. En bovendien is studeren heel duur, denk daar maar aan als je er geen zin in hebt, hoeveel er in je geinvesteerd is. Leren is bouwen aan je toekomst!
Oud 19-10-2011, 18:11
Verwijderd
Wat fantastisch overigens heb ik de Romeinen, Carthagers en Phoeniciers allemaal al gehad, want ik ben klaar met Oude Geschiedenis doorwerken . Maar de Mesopotamiërs ben ik een beetje bang voor dat is de reden dat ik hier zit!
Oud 19-10-2011, 18:13
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Wat fantastisch overigens heb ik de Romeinen, Carthagers en Phoeniciers allemaal al gehad, want ik ben klaar met Oude Geschiedenis doorwerken . Maar de Mesopotamiërs ben ik een beetje bang voor dat is de reden dat ik hier zit!
Bang? Kindje, laat je je bang maken door een stel Mesopotamen? : Het is je familie he, je stamt er waarschijnlijk wel op een of andere manier vanaf. Ze maken je heus niet dood. In het ergste geval is het heel moeilijk, maar het wordt niet makkelijker door het uit te stellen. Sterker nog, daar wordt het moeilijker van, want dan moet je meer studie in minder tijd stoppen.
Oud 19-10-2011, 18:14
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dit is al de tweede keer dat De Telegraaf een bericht van De Speld heeft overgenomen.
Het stond ook in de Spits of De Pers vandaag
Oud 19-10-2011, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Bang? Kindje, laat je je bang maken door een stel Mesopotamen? : Het is je familie he, je stamt er waarschijnlijk wel op een of andere manier vanaf. Ze maken je heus niet dood. In het ergste geval is het heel moeilijk, maar het wordt niet makkelijker door het uit te stellen. Sterker nog, daar wordt het moeilijker van, want dan moet je meer studie in minder tijd stoppen.
Je hebt me overtuigd huhu. Ik heb mijn tas ingepakt met Egyptenaren en Mesopotamen. En nu ga ik weg, tot vanavond-laat allemaal
Oud 19-10-2011, 18:15
The Larch
The Larch is offline
Citaat:
Je hebt me overtuigd huhu. Ik heb mijn tas ingepakt met Egyptenaren en Mesopotamen. En nu ga ik weg, tot vanavond-laat allemaal
Ik vind het leuk om mensen van dingen te overtuigen. Misschien moet ik Jehova worden. Ik heb er in elk geval de goede haarkleur voor ;d;D: Doe de Mesopotamen mijn groeten!
Oud 19-10-2011, 20:06
Verwijderd
Dobermann naamzoek! Weet je nog die boot disk errors van Uice z'n pc, die waarschijnlijk aan een brakke SATA-connector te wijten waren? Azerty beweert dat het komt door stofopbouw en weigert garantie te geven. Nu willen ze dus (tegen betaling, uiteraard) de koeler, het moederbord en de harde schijf vervangen want 'door stofopbouw werken bepaalde onderdelen niet meer'. En de assemblagegarantie is uiteraard ook verlopen dus daar willen ze ook geld voor zien. :')

Ligt het nou aan mij of is dat je reinste onzin? Überhaupt dat de CPU-koeling stuk is, dat is toch gewoon een blok aluminium met koelpasta en een fan? Lijkt me erg sterk dat je die moet vervangen, zélfs als 'ie niet goed meer zou werken vanwege stof. Is dat niet een kwestie van perslucht en uitblazen, zolang de fan het doet tenminste? En als het aan een oververhitte CPU lag dan zou de pc toch automatisch uitvallen bij zware toepassingen (als de CPU temperatuur X of Y bereikt), niet bij het opstarten (dus als 'ie nog koud is) een boot disk error geven? Sowieso, het valt reuzemee met hoe stoffig het in die kast is. ALS het al aan overhitting ligt dan lijkt het me waarschijnlijker dat een of andere lutser de koelpasta is vergeten ofzo.
En dat het mobo stuk is geloof ik verder wel, of dat nou door stof komt of niet, maar hoezo willen ze de harde schijf ook vervangen?

Ik wil ze morgen gaan bellen en ze eens uitgebreid uitfoeteren, ook omdat dit al anderhalf jaar aan de gang is. Maar ik wil eerst zeker weten of ik wel gelijk heb in mijn vermoedens dat ze blatante onzin uit hun nek aan het duwen zijn.

Tevens deadlock naamzoek, hoe meer deskundig advies hoe beter.
Oud 19-10-2011, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Ja heb ik. Goede providers en goede ervaringen. Wij hebben bij Lijbrandt vier abonnementen lopen en we halen gewoon de geadverteerde snelheid.
Downtime? Service? Vertel!
Oud 19-10-2011, 20:18
Verwijderd
@Para

Ik kan me niet voorstellen dat een van de bridges in de eerste plaats actief gekoeld wordt laat staan dat 't de oorzaak is. Een HD die naar z'n grootje is zal zeer waarschijnlijk ook een fout in de SMART-status geven of de diagnostische software van de fabrikant zal dat detecteren en een RMA-code genereren. Dit kan je dus zelf relatief eenvoudig checken! Een CPU die overhit raakt zal niet die fout met booten geven. Erg warrig en rammelend verhaal.

Vaak zitten er meerdere controllers op een mobo, mijn advies is het ding terug te halen en zelf gaan troubleshooten.

Wel of geen koelpasta zal hooguit een graad of tien schelen, afhankelijk van de afwerking van het contactoppervlak van de heatsink.
Oud 19-10-2011, 20:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hm, ik heb wel goeie service-ervaring met Azerty, in die zin dat ze mij aanraadden om de stock koeler van de CPU te vervangen voor een betere koeler (naar keuze). En ja, ik vermoed dat ze dat advies gaven uit voorzorg en niet om mij een extra 30,- afhandig te maken

Verder heb ik geen deskundig advies, behalve dat het mij ook dikke onzin lijkt.
Oud 19-10-2011, 20:28
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het wordt ook niet gefrituurd, het wordt gewoon in frietjes gesneden en dan gekookt
Nee hoor je bakt het in een pan of in de oven.

Citaat:
nee wordfeud natuurlijk
Oh
Oud 19-10-2011, 20:30
Verwijderd
Citaat:
@Para

Ik kan me niet voorstellen dat een van de bridges in de eerste plaats actief gekoeld wordt laat staan dat 't de oorzaak is. Een HD die naar z'n grootje is zal zeer waarschijnlijk ook een fout in de SMART-status geven of de diagnostische software van de fabrikant zal dat detecteren en een RMA-code genereren. Dit kan je dus zelf relatief eenvoudig checken! Een CPU die overhit raakt zal niet die fout met booten geven. Erg warrig en rammelend verhaal.

Vaak zitten er meerdere controllers op een mobo, mijn advies is het ding terug te halen en zelf gaan troubleshooten.

Wel of geen koelpasta zal hooguit een graad of tien schelen, afhankelijk van de afwerking van het contactoppervlak van de heatsink.
Ja, ik heb al uitvoerig zelf zitten troubleshooten, en twee vrienden van mij hebben ernaar gekeken zonder de fout te kunnen ontdekken. Hun advies kwam een beetje overeen met wat ik dacht - als dit (dus wat zij softwarematig gefixt hebben in o.a. de BIOS) niet helpt dan is het gewoon een brak mobo en moeten ze er een andere in zetten. Het mobo is ook afzonderlijk van de pc naar Azerty geweest en toen hebben ze zogenaamd een nieuwe gestuurd, maar ik vermoed heel erg dat ze niks hebben kunnen ontdekken (hij geeft de error niet consequent) en gewoon de oude erin hebben laten zitten.

Wisselen van SATA-poort, uitzetten van de Marvell controller e.d. haalde allemaal niks uit. Met de harde schijf zelf is niks aan de hand.

Maar jij vindt het dus ook klinken als onzin, dat hele stofverhaal en dat de HD ook kapot zou zijn? Want dan ga ik ze gewoon bellen en zeggen dat het niet kan, wat ze zeggen, en eisen dat ze zich gewoon aan de garantie houden in plaats van Julius geld afhandig proberen te maken door onderdelen te vervangen die wellicht niet eens kapot zijn.
Oud 19-10-2011, 20:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
@Para

Ik zou een diagnose van het optronische circuit doen en daarna het signaal via het EPS-relais omleiden.

Laatst gewijzigd op 19-10-2011 om 20:40.
Oud 19-10-2011, 20:36
Verwijderd
ik zou de computer uitzetten en frietjes gaan eten
Oud 19-10-2011, 20:36
Verwijderd
Beetje jammer alleen dat Julius de pc onverzekerd heeft verstuurd, en volgens Azerty is 'ie aangekomen met een behoorlijk verbogen behuizing. Dus waarschijnlijk hebben ze 'm bij de post ergens laten vallen. Maar daar hebben ze bij Azerty verder niks over gezegd, behalve 'we vervangen de behuizing wel'. Die val had ik nog wel aangenomen als reden van dat al die shit stuk is.. Maar nu gooien ze het dus op 'stof' en 'gebrekkig onderhoud' en 'daarom geen garantie, 300,- dokken voor nieuwe onderdelen plz'.

@Noedel: Ik had voorheen ook erg goede ervaringen met ze, maar in dit hele verhaal gedragen ze zich al anderhalf jaar waardeloos. Ik ben nu overgestapt naar Informatique.

Niet dat ik kant en klare pc's koop, maar goed.
Oud 19-10-2011, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Ik zou een diagnose van het optronische circuit doen en daarna het signaal via EPS-relais omleiden.
Citaat:
Oud 19-10-2011, 20:40
Martiño
Martiño is offline
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon je computer uit- en aanzetten.
Oud 19-10-2011, 20:42
Verwijderd
Niet als hij niet meer aan wil!
Oud 19-10-2011, 20:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oud 19-10-2011, 20:57
Verwijderd
Ik ben al sinds gisterenavond een zeer grappig grapje aan het uithalen op onzin maar niemand ziet hem. :')
Oud 19-10-2011, 20:58
Verwijderd
rickroll?
Oud 19-10-2011, 21:01
Verwijderd
Stof lijkt me kolder. Als je er zeker van bent dat de schijf goed is, is wellicht de controller aan barrels. Dat valt op te vangen met een andere (insteek)controller of een nieuw mobo inderdaad. Maar heb je geen verschillende controllers, bijvoorbeeld een Intel en JMicron? Zo ja, werken ze allebei niet?
Oud 19-10-2011, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Ik zou een diagnose van het optronische circuit doen en daarna het signaal via het EPS-relais omleiden.
Warpspeed, mr O'Brian!
Oud 19-10-2011, 21:07
The Larch
The Larch is offline
Luud <3

Para: dat zijn de betere grapjes! Meestal.

Maar eigenlijk wilde ik vooral zeggen dat ik het supergaaf vind als mensen heel veel van computers weten en het geduld hebben om er eindeloos aan te prutsen, ook als het niet lukt, en die computernoobjes helpen. <3 En ik vind mensen zoals Luud ook gaaf, die gewoon frietjes gaan eten. <3

En nu ben ik wel complimenteus genoeg geweest en ga ik me verontschuldigen aan alle kaukasiers waarmee ik niet meer om mag gaan, ook al zei mijn lievelingskaukasiër dat dat niet hoeft (lees je dit, trouwens? ).
Het spijt me.
Oud 19-10-2011, 21:12
Verwijderd
Citaat:
rickroll?
Neen. Het 'wel lezen en niet posten'-topic sinds gisterenavond in een autoF5'er gezet waardoor hij nu 16 posts heeft tegenover 35.000 views. ;d;d:;;d:

Citaat:
Stof lijkt me kolder. Als je er zeker van bent dat de schijf goed is, is wellicht de controller aan barrels. Dat valt op te vangen met een andere (insteek)controller of een nieuw mobo inderdaad. Maar heb je geen verschillende controllers, bijvoorbeeld een Intel en JMicron? Zo ja, werken ze allebei niet?
Jawel, JMicron en Marvell. Je wisselt toch gewoon van controller door je SATA-kabeltje in de corresponderende poort te prikken? Met eventueel drivers downloaden en de andere controller uitzetten. Dat hebben we allemaal geprobeerd en het heeft niks uitgehaald.
Oud 19-10-2011, 21:13
Verwijderd
Zonder internet ben ik best goed bezig met studeren maar had graag wel werkend internet gehad
Oud 19-10-2011, 21:16
Verwijderd
Grr heb m'n salaris nog niet
Oud 19-10-2011, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Neen. Het 'wel lezen en niet posten'-topic sinds gisterenavond in een autoF5'er gezet waardoor hij nu 16 posts heeft tegenover 35.000 views. ;d;d:;;d:

Jawel, JMicron en Marvell. Je wisselt toch gewoon van controller door je SATA-kabeltje in de corresponderende poort te prikken? Met eventueel drivers downloaden en de andere controller uitzetten. Dat hebben we allemaal geprobeerd en het heeft niks uitgehaald.
Yeah, dat stimmt. Nou, dan zou ik voor een nieuw mobo gaan. Als je er echt zeker van bent dat de schijf goed is en je ook andere SATA-kabeltjes geprobeerd hebt
Oud 19-10-2011, 21:34
The Larch
The Larch is offline
Wat het is al heel laat. Dat wist ik niet door al dat geklooi met batterijen. Er staan bijna geen klokken goed omdat ik steeds de batterijen eruithaal. Misschien moet er een soort kluis op, een batterijslot ofzo. Of een stopcontact op mijn kamer. <3 Maar misschien weet ik gewoon heel veel en heb ik daarom minder slaap nodig. Huhu. En nu ga ik de kat zoeken. Of slapen!
Oud 19-10-2011, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Yeah, dat stimmt. Nou, dan zou ik voor een nieuw mobo gaan. Als je er echt zeker van bent dat de schijf goed is en je ook andere SATA-kabeltjes geprobeerd hebt
Ye, de hd is al een keer vervangen, en toen de foutmeldingen bleven aanhouden hebben we 'm zelf uitgebreid nagekeken. Ook getest in een ander systeem, andere kabeltjes, etc.

Maar er zit dus nog gewoon ruim anderhalf jaar garantie op het mobo, dus beetje cru om dan zelf een nieuwe te gaan kopen. Dus moest 'ie RMA, en Azerty stond erop dat we de hele pc zouden opsturen. Ik had verwacht dat ze vervolgens gewoon zouden zeggen 'jep, is het mobo, hier is een nieuwe, kusjessssss' maar in plaats daarvan geven ze al dat gare gezeik over stof en geen garantie en de HD/koeling ook willen vervangen. Tegen 50,- assemblagetarief uiteraard want de garantie op de assemblage is ook verlopen, how convenient. Is dat überhaupt relevant, garantie op onderdelen is toch gewoon garantie op onderdelen
Oud 19-10-2011, 21:40
Verwijderd
Yeah mee eens. Ik vind dat ze die plank gewoon moeten RMA'en als er nog garantie op zit. Einde discussie lijkt me. 't Ding werkt niet goed meer, stof is bullshit.
Oud 19-10-2011, 21:41
The Larch
The Larch is offline
Hebben jullie al wintertijd - nee toch? Wanneer komt die?
Oud 19-10-2011, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Yeah mee eens. Ik vind dat ze die plank gewoon moeten RMA'en als er nog garantie op zit. Einde discussie lijkt me. 't Ding werkt niet goed meer, stof is bullshit.
Ja, morgen dus even klagen. Ik ben nooit zo van het bellen en zeuren maar dit is gewoon bullshit inderdaad.

En nu maar hopen dat ik deskundig genoeg weet te klinken Los van de daadwerkelijke kennis die ik heb, zeg maar. Het is bij zulke gevallen altijd afwachten of m'n stem de 'boze vijfjarige'-kant of de 'laag, hees en neerbuigend'-kant op gaat. Het tweede zou mooi zijn.
Oud 19-10-2011, 21:59
Verwijderd
Ik vrees het eerste
Oud 19-10-2011, 22:01
Verwijderd
Ja, niet serieus te nemen
Oud 19-10-2011, 22:14
The Larch
The Larch is offline
Volgens mij word ik gek. Niet alsin dat iedereen me irriteert of wat, maar gewoon, ik doe rare dingen en ben niet mezelf. Volgens mij wordt ik het type gek dat vriendelijk glimlachend overal kommetjes water neerzet voor dorstige vliegen. Maar dat wil ik helemaal niet, ik wil gewoon mezelf en niet een of andere zonderling die nog maar drie woorden kent en alles. Maar ik ben steeds zo onsamenhangend en raar en en en!

Of ik ben gewoon een verliefd pubermeisje met issues dat haar moeder mist, natuurlijk, en daarom ga ik nu thee drinken. Het is heel lekkere, groene aardbeienthee met vanille. <3
Oud 19-10-2011, 22:19
Verwijderd
Wintertijd wanneer is het wintertijd ? Dan kan ik een uur langer studeren, want dat heb ik wel nodig Sinds wat, half 8? In de ub gezeten, tot 11 uur en verdorie nog geen 25 pagina's samengevat
Oud 19-10-2011, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Patat.
Oud 19-10-2011, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Downtime? Service? Vertel!
Geen. Geen idee niet nodig. Okay!
Oud 19-10-2011, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Patat.
friet
Oud 19-10-2011, 22:27
Verwijderd
Ik zeg altijd friet want ik heb 2 jaar bij McDonald's gewerkt en daar moest je dat per se zeggen want 'zij verkochten geen patat'.
Verwijderd
Onzinnige discussie
The Larch
The Larch is offline
Patat is echt een lelijk ordinair rotwoord. Het is agressief, onlogisch, dom, klankloos en amelodieus. In ons aardrijkskundeboek stond een kaart met waar men 'patat' zegt en het was ook alleen in streken waar men ueberhaupt praat alsof ze hun taal haten. Misschien willen ze hem doodschieten... Kan dat? Nee. Ja. Als je de laatste spreker doodschiet heb je ook een beetje zijn taal doodgeschoten. Maar Luud komt gewoon uit Brabant dus die vervult gewone woorden. FRIET.
Oud 19-10-2011, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg altijd friet want ik heb 2 jaar bij McDonald's gewerkt en daar moest je dat per se zeggen want 'zij verkochten geen patat'.
Toch nog iets goed aan de MacDonald's!
Oud 19-10-2011, 22:29
Verwijderd
Friet.
Oud 19-10-2011, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Toch nog iets goed aan de MacDonald's!
Huhu
Oud 19-10-2011, 22:32
Verwijderd
Citaat:
streken waar men überhaupt praat alsof ze hun taal haten
Oud 19-10-2011, 22:34
Verwijderd
Citaat:
In ons aardrijkskundeboek stond een kaart met waar men 'patat' zegt en het was ook alleen in streken waar men ueberhaupt praat alsof ze hun taal haten.
En wat waren die streken?
Oud 19-10-2011, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Patat is echt een lelijk ordinair rotwoord. Het is agressief, onlogisch, dom, klankloos en amelodieus. In ons aardrijkskundeboek stond een kaart met waar men 'patat' zegt en het was ook alleen in streken waar men ueberhaupt praat alsof ze hun taal haten. Misschien willen ze hem doodschieten... Kan dat? Nee. Ja. Als je de laatste spreker doodschiet heb je ook een beetje zijn taal doodgeschoten. Maar Luud komt gewoon uit Brabant dus die vervult gewone woorden. FRIET.
Haha, dit hele verhaal slaat echt als een lul op een fietsbel
Oud 19-10-2011, 22:37
Verwijderd
Citaat:
En wat waren die streken?
Boven en onder de grote rivieren.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten